eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ"، از تمام موعظه ‏ها خداى تبارك و تعالى انتخاب كرده اين يك موعظه را "قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ" يعنى همين يكى را من موعظه مى‏كنم، چون همه چيز تو اينجاست "إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ" همه چيز در قيام للَّه است. قيام للَّه معرفت اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فدايى براى اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فداكارى براى اسلام مى‏آورد. همه چيز در اين قيام للَّه است، و لهذا تنها موعظه ‏اى كه انتخاب كرده خداى تبارك و تعالى از بين موعظه‏ ها همين موعظه است كه "أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏" اجتماعى و انفرادى قيام للَّه بكنيد. انفرادى براى وصول به معرفت اللَّه، اجتماعى براى وصول به مقاصد اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 126 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ نُوحِ بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِي دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): دُعِيَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) إِلَى طَعَامٍ فَلَمَّا دَخَلَ مَنْزِلَ الرَّجُلِ نَظَرَ إِلَى دَجَاجَةٍ فَوْقَ حَائِطٍ قَدْ بَاضَتْ فَتَقَعُ الْبَيْضَةُ عَلَى وَتِدٍ فِي حَائِطٍ فَثَبَتَتْ عَلَيْهِ وَ لَمْ تَسْقُطْ وَ لَمْ تَنْكَسِرْ فَتَعَجَّبَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) مِنْهَا، فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ أَ عَجِبْتَ مِنْ هَذِهِ الْبَيْضَةِ فَوَ الَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ مَا رُزِئْتُ شَيْئاً قَطُّ؟ قَالَ فَنَهَضَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) وَ لَمْ يَأْكُلْ مِنْ طَعَامِهِ شَيْئاً وَ قَالَ مَنْ لَمْ يُرْزَأْ فَمَا لِلَّهِ فِيهِ مِنْ حَاجَةٍ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) را براى طعام دعوت كردند، چون به منزل مرد ميزبان در آمد، مرغى را ديد كه روى ديوار تخم مي گذاشت، سپس تخم مرغ افتاد و روى ميخى قرار گرفت، نه به زمين افتاد و نه بشكست، پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) از آن منظره در شگفت شد، مرد عرض كرد: از اين تخم مرغ تعجب مي كنى؟ سوگند به آن كه تو را به حق مبعوث ساخته كه من هرگز بلائى نديده‏ ام. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) برخاست و غذاى او را نخورد و فرمود: كسى كه بلائى نبيند، خدا به او نيازى ندارد (لطف و توجّهى ندارد). الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا وَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ وَ فِي جَمِيعِ أَيَّامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَيْرِ، وَ هِجْرَانِ الشَّرِّ، وَ شُكْرِ النِّعَمِ، وَ اتِّبَاعِ السُّنَنِ، وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَعِ، وَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَ حِيَاطَةِ الْإِسْلَامِ، وَ انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ وَ إِذْلَالِهِ، وَ نُصْرَةِ الْحَقِّ وَ إِعْزَازِهِ، وَ إِرْشَادِ الضَّالِّ، وَ مُعَاوَنَةِ الضَّعِيفِ، وَ إِدْرَاكِ اللَّهِيف‏. الصحيفة السجادية، دعای ششم، ص 50 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی و ذاکرین نوجوان دوشنبه 3 آبان 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
به دقّت گوش کن انگار چیزی بر زمین افتاد سکوت شب شکست و در همه دنیا طنین افتاد گمانم این صدای بر زمین افتادن بت هاست یکی اللّه اکبر گفت و اینک در جهان غوغاست خدایا کیست بت های جهان را واژگون کرده؟ شکوه چیست تاج سروران را سرنگون کرده؟ خبر آمد که در ایران ترک برداشت ایوانی سراسیمه پرید از خواب، شاهنشاه ساسانی مدائن را ببین! انگشت بر لب مانده از حیرت که این بی طاقتی در طاق کسری نیست بی علّت کسی خاموش کرده آتش شرکی مسلّم را کدامین نور تا این حد دگرگون کرده عالم را خدا تعریف دیگر یافت این هم یک خوش آمد بود چنین تغییر در دنیا فقط کار محمّد بود رسوم جاهلیت را به هم زد وقت میلادش رسید و استجابت شد دعای خیر اجدادش گرفته آسمان انبیاء یک عمر نور از او سخن گفتند در تورات، انجیل و زبور از او نشان دادند تنها قدری از اوج مقامش را رسولانی که وقت معجزه بردند نامش را پر از عجزیم وقتی بوده اعجازش کلام اللّه چه جای مدح؟ خرما بر نخیل و دست ما کوتاه رسید از چشمه آفاق جان تازه ای آورد برای مردم دنیا جهان تازه ای آورد به نام زن کرامت داد، دریا را به صحراء برد مقام دختران را با کلام خویش بالا برد نصیب او به غیر از ناسپاسی ها نشد آری لبش یک بار هم أمّا به نفرین وا نشد آری نبیّ آمد ولی افسوس قدرش را ندانستند نه، قدرش را به جز زهرا و جز مولا، ندانستند علی در یاری تنهایی احمد مصمّم ماند ولی اللّه اعظم با رسول اللّه اکرم ماند "مجید تال" @Arshiv_Gholam
ببینید امّت ها و کشور هایی را که به سخن پیامبر گوش فراندادند، عاقبتشان چه شد، محکوم به زوالند. صحبت، صحبت معجزه هم نیست، البته در روزگار اوّل معجزات می آمده؛ چون زود باید از بین می رفتند...أمّا به طور کلّی تا آخر دنیا این است...نابود شدن امّت، به معنای نابود شدن تشکیلات ملّی آنهاست...هضم می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 414 و 415 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عُثْمَانَ النَّوَّاءِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَبْتَلِي الْمُؤْمِنَ بِكُلِّ بَلِيَّةٍ وَ يُمِيتُهُ بِكُلِّ مِيتَةٍ وَ لَا يَبْتَلِيهِ بِذَهَابِ عَقْلِهِ، أَ مَا تَرَى أَيُّوبَ كَيْفَ سُلِّطَ إِبْلِيسُ عَلَى مَالِهِ وَ عَلَى وُلْدِهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ وَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ مِنْهُ وَ لَمْ يُسَلَّطْ عَلَى عَقْلِهِ تُرِكَ لَهُ‏ لِيُوَحِّدَ اللَّهَ بِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: خداى (عزّ و جلّ) مؤمن را به هر بلائى مبتلاء كند و به هر مرگى بميراند، ولى به رفتن عقلش مبتلاء نكند، مگر أيّوب را نمى‏بينى كه خدا چگونه شيطان را بر مال و فرزند و همسر او و هر چه داشت مسلّط كرد، ولى بر عقلش مسلّط نكرد تا با آن خدا را به يگانگى بپرستد. الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
بايد اتّكايتان فقط به خدا باشد، و اين نمى‏شود مگر اينكه از نفسانيات بكاهيد. منشأ اختلافات از هواى نفس است. هر كجا اختلاف بين خودتان ديديد، مطمئن باشيد كه از هواى نفس سرچشمه گرفته است. البته اختلاف بين انبياء و افراد مقابل آن ها و اسلام و كفر هميشه بوده است، ولى‏ آن اختلاف از عبوديت سرچشمه مى‏گيرد. شما اختلافاتى را كه از نفسانيت سرچشمه مى‏گيرد بايد از بين ببريد و مطمئن باشيد كه اگر كارهايتان از الوهيت سرچشمه نگيرد و از وحدت اسلامى بيرون برويد، مخذول مى‏شويد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 134 و 135 @Arshiv_Gholam
019.wav
2.94M
🎙روضه حضرت رقیه (سلام اللّه علیها)🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
دعای هشتم صحیفه سجّادیه.pdf
209.3K
🕯دعای هشتم صحیفه سجّادیه🕯 💡پناه بردن به خدا از امور ناپسند و اخلاق زشت و افعال مذموم💡 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد این دو بیتی افتادم: من شدم عاشق تو یا تو شدی عاشق من؟ لطف ارباب به نوکر چه زیاد است زیاد یک نفر گفت "حسین" اشک همه درآمد نمک نام تو دلبر، چه زیاد است زیاد "استاد علیرضا پناهیان" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم باسلام خدمت همه دوستان با توجّه به کوچک شدن سفره مردم در سال های اخیر، در خیریه دستان الهی گرد هم آمدیم تا این موضوع مهم را پیگیری کنیم. نتیجه آن شد تقسیم نان در مناطق محرومی که حتّی توانایی خرید نان هم ندارند. از شما خیّرین عزیز تقاضا می شود که در این کار خیر و خدا پسندانه شریک شوید. ⚠️ لازم به ذکر است که نان در طول هفته به دست عزیزان می‌رسد و تصاویر آن برای شما ارسال می گردد. ✅ شماره کارت جهت واریز نذورات در کلیپ قرار داده شده است. "پیام ارسالی از رفقای کانال" @Arshiv_Gholam
"و اسمَعوا" بشنوید. شنیدن یعنی در جریان إلهام الهی و نصیحت های خدا و یادآوری ها و تذکّراتی که خدا به زبان های مختلف به انسان می دهد، قرار گرفتن. نمی گوید "استَمِعوا"؛ گوش فرا بدهید؛ چون ممکن است انسان گوش هم فرا بدهد و نشنود؛ می گوید بشنوید. چه جوری انسان می تواند بشنود؟ آن وقتی که موانع شنیدن در انسان نباشد. موانع شنیدن چیست؟ همین جاذبه ها و همین دلبستگی ها...نمی شنود یعنی چه؟ یعنی این حرف از این حجاب دلبستگی و علاقه ای که انسان به این مادّه دارد عبور نمی کند تا به گوش دل انسان برسد...یعنی حرف در گوش آدم فرو نرود...این شنیدن به آن معنا است؛ یعنی درست مطلب را گرفتن، درک کردن، به عمق قضیه رسیدن و توجّه کردن؛ یک چنین شنیدنی قاعدتاً آدم را به عمل نزدیک می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 152 و 153 @Arshiv_Gholam
وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَيُبَاهِي مَلَائِكَتَهُ بِالْعَبْدِ يَقْضِي صَلَاةَ اللَّيْلِ بِالنَّهَارِ فَيَقُولُ "يَا مَلَائِكَتِي انْظُرُوا إِلَى عَبْدِي يَقْضِي مَا لَمْ أَفْتَرِضْهُ عَلَيْهِ أُشْهِدُكُمْ أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُ". رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: همانا خداوند تبارك و تعالى نزد فرشتگان خود مباهات مي كند به آن بنده كه قضاى نماز شب را در روز انجام‏ دهد، و مي فرمايد "اى فرشتگان من به بنده ام بنگريد كه نمازى را كه بر او واجب نساخته ‏ام قضا مي كند، گواه باشيد كه همانا من گناهان او را آمرزيدم". من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص 498 @Arshiv_Gholam
و أمّا اگر انتخاب اصلح براى مسلمان ‏هاست، "كى و از كجاست" مطرح نيست، از هر گروهى باشد، حزب باشد يا غير حزب، نه حزب اسباب اين مى‏شود كه غير آن فاسد، و نه صد در صد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح براى مسلمين يعنى انتخاب فردى كه تعهّد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد كشور باشد، و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب كرديد، كارى اسلامى مى‏كنيد و اين يك محكى است براى خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براى اسلام است، يا براى صلاح خودتان. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 197 @Arshiv_Gholam
📿لَعنَ اللّهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مولاتِی یا فاطمَة الزّهراء.📿 "۱۳۵ مرتبه" @Arshiv_Gholam
اگر خواهی پدر بینی وفای دختر خود را نگه کن زیر پای اسب و بالا کن سر خود را نهان از چشم طفلان آمدم دارم تمنّایی که در آغوش گیری بار دیگر دختر خود را نرفتی تا به پُشتِ ابرِ سنگ و خنجر و پیکان به روی دامنت ای ماه بنشان اختر خود را فروشد ناز اگر طفلی خریدارش پدر باشد بزرگی کن، ببوس این دختر کوچک‌تر خود را لبم از تشنگی خشک است و جوهر در صدایم نیست برو در نهر علقم، کن خبر آب‌آور خود را ز دورادور، می‌دیدم گلویت عمّه می‌بوسید مگر آماده کردی بهر خنجر، حنجر خود را به همراه مسافر آب می‌پاشند، ‌من ناچارم به دنبال تو ریزم اشک چشمان تر خود را کنار گاهواره رفتم و دیدم که اصغر نیست چرا با خود نیاوردی، چه کردی اصغر خود را؟ "علی انسانی" @Arshiv_Gholam
47.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بکُم فَتحَ اللّه أبا عبدِ اللّهِ الحسین🎥 "کربلایی امیر کرمانشاهی" @Arshiv_Gholam
انسانی که به اقتضای ساخت اندامی و فیزیکی خود بسته به حواسّ و در دنیای حسّی غرق است، چون به سوی اندیشه یکتاپرستی فراخوانده شود، باید از گستره حواسّ و دنیای خود به تدریج برکنده شود تا به اندیشه یکتاپرستی که همانا اندیشه غیب است، راه یابد. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 109 @Arshiv_Gholam
پس در اين رابطه ممكن است من ديروز حرفى را زده باشم و امروز حرف ديگرى را و فردا حرف ديگرى را، اين معنا ندارد كه من بگويم چون ديروز حرفى زده ‏ام بايد روى همان حرف باقى بمانم. امروز مى‏گويم ما دام كه احكام اسلام پياده نشده است و افراد صالحى نداشتيم تا طبق اسلام عمل كنند، علماء بايد مشغول به كارهايشان باشند. اين شأنى براى علماء نيست كه رياست جمهورى و يا پست ديگرى را داشته باشند. چون وظيفه است به اين كارها مى‏پردازند. خلاصه يك چيز را نبايد فراموش كنيم كه همه‏ مى‏خواهيم اسلام پياده شود. و از اين ترس نداشته باشيم كه فلان راديو يا دولت خارجى چه مى‏گويد، راديوها بايد به ما فحش بدهند. آن روزى را كه آمريكا از ما تعريف كند بايد عزا گرفت. آن روز كه كارتر و ريگان از ما تعريف كنند معلوم مى‏شود در ما اشكالى پيدا شده است، آن ها بايد فحش دهند و ما هم بايد محكم كارمان را انجام دهيم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 241 و 242 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّهُ لَيَكُونُ لِلْعَبْدِ مَنْزِلَةٌ عِنْدَ اللَّهِ فَمَا يَنَالُهَا إِلَّا بِإِحْدَى خَصْلَتَيْنِ إِمَّا بِذَهَابِ مَالِهِ أَوْ بِبَلِيَّةٍ فِي جَسَدِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: براى بنده، نزد خدا مقامى است كه به آن نرسد، مگر به وسيله يكى از این دو امر، يا رفتن مالش و يا رسيدن بلائى به تنش‏. الكافي، ج‏2، ص 257 @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): (1) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ صَيِّرْنَا إِلَى مَحْبُوبِكَ مِنَ التَّوْبَةِ، و أَزِلْنَا عَنْ مَكْرُوهِكَ مِنَ الْإِصْرَارِ. (2) اللَّهُمَّ وَ مَتَى وَقَفْنَا بَيْنَ نَقْصَيْنِ فِي دِينٍ أَوْ دُنْيَا، فَأَوْقِعِ النَّقْصَ بِأَسْرَعِهِمَا فَنَاءً، وَ اجْعَلِ التَّوْبَةَ فِي أَطْوَلِهِمَا بَقَاءً. (3) وَ إِذَا هَمَمْنَا بِهَمَّيْنِ يُرْضِيكَ أَحَدُهُمَا عَنَّا، وَ يُسْخِطُكَ الْآخَرُ عَلَيْنَا، فَمِلْ بِنَا إِلَى مَا يُرْضِيكَ عَنَّا، وَ أَوْهِنْ قُوَّتَنَا عَمَّا يُسْخِطُكَ عَلَيْنَا. (4) وَ لَا تُخَلِّ فِي ذَلِكَ بَيْنَ نُفُوسِنَا وَ اخْتِيَارِهَا، فَإِنَّهَا مُخْتَارَةٌ لِلْبَاطِلِ إِلَّا مَا وَفَّقْتَ، أَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمْت‏... الصحيفة السجادية، دعای نهم، ص 58 @Arshiv_Gholam
پیغمبر می خواهد آن جامعه را با دست قدرتمند خود و با آموزش و الهام وحی خدا بسازد. این جامعه، خصوصیات بزرگش، خطوط اصلی اش، وجود علم و آگاهی، وجود عدل و دادگری، طبقه واحد، نفی طبقات اجتماعی، نفی استثمار، نفی جمع ثروت، نفی استبداد و حکومت مطلقه، نفی طرفداری از باطل و الزام و اجبار طرف داری از حقّ و حقیقت است، این ها مشخّصات این جامعه است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 426 @Arshiv_Gholam