eitaa logo
ابلاغ غدیر
248 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : فَلْيَتَزَوَّدِ العبدُ مِن دنياهُ لاِخِرتِهِ و مِن حياتِهِ لمَوتِهِ و مِن شَبابِهِ لهَرَمِهِ ؛ فإنّ الدنيا خُلِقَت لَكُم و أنتُم خُلِقتُم لِلآخرةِ . 💠آدمى بايد از دنياى خود ، براى آخرتش و از زندگى خود، براى مردنش و از جوانى خود ، براى پيرى اش توشه برگيرد ؛ زيرا دنيا براى شما آفريده شده است، و شما براى آخرت 📚( تنبيه الخواطر: ۱/ ۱۳۱ ) 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام👇 https://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
🌷 رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) : ✍ إذا قالَ الْعَبدُ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ قالَ اللّهُ جَلَّ جَلالُه: بَدَأَ عَبدى بِاسْمى و حَقٌّ عَلَىَّ أنْ اُتَمِّمَ لَهُ اُمُورَهُ و اُبارِكَ لَهُ فى أَحوالِهِ 🖌 هر گاه بنده‌‏ای بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم بگوید خداوند می‏‌فرماید : بنده‌‏ام کارش را با نام من آغاز کرد ، بر من است تا کارش را به پایان برسانم و برای او در کارهایش برکت قرار دهم. 📚 عیون أخبار الرضا(علیه ‏السلام) ، ج۲ ، ص۲۶۹ 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام👇 https://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
ابن تیمیه امام وهابی ها :: یهودی ها وقتی مسلمان بشوند شیعه می‌شوند، چون حدیث ۱۲ امام را در تورات دارند . گروه پرسش و پاسخ برهان 👇 https://eitaa.com/joinchat/2444427513Cf1faafc3e7
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر جالب سخنان پیامبر اعظم توسط یکی از علمای الازهر 👈در مورد نقش ایرانیان در آخرالزمان و یاری دین اسلام عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
هدایت شده از کتابخانه شیعه
جایگاه شیخ احمد احسائی در انحرافات مرحوم سید هاشم معروف الحسنی در کتاب تشیع و تصوف می نویسد: «معصومعلیشاه در کتاب طرائق از شیخ احمد احسانی متوفا به سال ١٢٤٦ه تمجید بسیار کرده و درباره زهد و تقوای وی شرحی از پدرش نقل کرده و سید کاظم رشتی را که شاگرد و جانشین شیخ بوده ستوده و در صفحه ۳۳۸ و ۳۳۹ جلد سوم طرائق نوشته است: «.... پس از فوت مرحوم شیخ و سید قدس سرهما جمعی که پیروان آن دو بزرگوار بودند متفرق به دو فرقه شدند، یکی به نام رکنیه (منظورش شیخیه است که معتقد به رکن رابعند) و دیگری بابیه و نیز به نوشته میرزا جلال الدین شیرازی ملقب به مجد الاشراف قطب فرقه صوفیان ذهبی اشاره کرده که در نامه خود از او به عنوان شامخ الفضائل والاوضاف شيخ الشیوخ یاد کرده و از سوی وی مأمور اطراف ایران شده است، در حالی که شیخ احمد احسایی چنان که مخالفان او که اکثر از برجستگان علمای دینند نوشته اند در شرح زیارت جامعه راه غلو پیموده و برخی از ضروریات دین را انکار کرده و از جمله گفته است معاد و حشر و نشر با بدن هور قلیائی است و همین سخنان و اعتقادات باعث شده است که از سوی اکابر علما مانند مرحوم شهید ثالث، شیخ جعفر کاشف الغطاء، مؤلف جواهر و مؤلف ضوابط و جمع دیگری از اعاظم مراجع دین تکفیر گردد. یادآوری می شود که علی محمد شیرازی مؤسس بابیه و کریمخان کرمانی رئیس شیخیه از شاگردان سید رشتی مذکور بوده اند و به گفته مؤلف روضات الجنات غائله بابيه، بهائیه، ازليه، شیخیه، کریمخانی ها و کشتارهایی که به وسیله این دسته ها انجام گرفته دودهایی بوده که همه از کنده شیخ احمد احسایی برخاسته است» 📚منبع: تصوف و تشیع ص۱۵۳/سید هاشم معروف الحسنی/ترجمه:محمد صادق عارف/ناشر:موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی/۱۴۰۰ @sonnat_voice
🌱امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: الْأَقَاوِيلُ مَحْفُوظَةٌ، وَ السَّرَائِرُ مَبْلُوَّةٌ، وَ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ؛ وَ النَّاسُ مَنْقُوصُونَ مَدْخُولُونَ، إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ؛ سَائِلُهُمْ مُتَعَنِّتٌ، وَ مُجِيبُهُمْ مُتَكَلِّفٌ؛ يَكَادُ أَفْضَلُهُمْ رَأْياً، يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَ السُّخْطُ؛ وَ يَكَادُ أَصْلَبُهُمْ عُوداً، تَنْكَؤُهُ اللَّحْظَةُ وَ تَسْتَحِيلُهُ الْكَلِمَةُ الْوَاحِدَة  گفتار انسانها نگهدارى مى شود و باطن آنها آزموده خواهد شد و هركس در گرو اعمال خويش است. مردم همگى در نُقصانند و داراى عيوبى هستند جز كسى كه خدا او را حفظ كند (زيرا) سؤال كنندگان آنان درپى بهانه جويى و آزارند وپاسخ دهندگان، توجيه گر و گرفتار تكلفند. حتى برترين آنها ازنظر فكر وانديشه، به سبب حب وبغض، از رأى خود بازمى گردد و با استقامت ترين آنها (گاه) با يك نگاه يا يك كلمه دگرگون مى شوند (از چنين افرادى بايد به خدا پناه برد). ✍️نهج‌البلاغه، حکمت۳۴۳ 💠 @mohtava_tab
هدایت شده از مغز خاکستری
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بابت جریمه بی‌حجابی مستقیما ۳ میلیون تومان از حساب بانکی افراد کم خواهد شد 🔺بانکی‌پور، نماینده مجلس: 🔹این قانون بعد از عید اجرا خواهد شد انتشار حداکثری با شما ✅ 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از  علم الحدیث
مراقب دعایی که برای فرزندمان می‌کنیم باشیم 🛑قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «إِيَّاكُمْ وَ دَعْوَةَ اَلْمَظْلُومِ فَإِنَّهَا تُرْفَعُ فَوْقَ اَلسَّحَابِ حَتَّى يَنْظُرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا فَيَقُولَ: «اِرْفَعُوهَا حَتَّى أَسْتَجِيبَ لَهُ.» وَ إِيَّاكُمْ وَ دَعْوَةَ اَلْوَالِدِ فَإِنَّهَا أَحَدُّ مِنَ اَلسَّيْفِ.» 🔰از امام صادق، از رسول خدا (صلوات‌الله‌علیهما) نقل شده است: «مراقب دعای مظلوم باشید؛ چراکه دعای مظلوم، تا بالای ابرها بالا می‌رود، تا این‌که خداوند (عزّوجلّ) به آن نگاه می‌اندازد و [به فرشتگانش] می‌فرماید: «آن را بالا بیاورید تا مستجابش کنم.» و مراقب دعای پدر (یا مادر) باشید؛ چراکه از شمشیر بُرّان‌تر است.» 📚الكافي، ج‏۲، ص۵۰۹ کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از ســــ🌙ــــراج
.🌿. 🔔هشت توصیہ‌ے "امامـ هشتمـ" علیہ السلامـ براے روزهاے آخر شعباݩ 🌟 اباصلت (سلام الله علیه) می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔹 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1️⃣ زیاد دعا کن 2️⃣ زیاد استغفار کن 3️⃣ زیاد قرآن تلاوت کن 4️⃣ از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5️⃣ هر امانتی که گردنت هست ادا کن 6️⃣ تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7️⃣ هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8️⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 👈 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔹 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳ 💚⃟✨@seraj_135 💚⃟✨
هدایت شده از مشکات🏴
✅بوسیدن و لمس قبور صالحان و اماکن متبرکه از دیدگاه علما اهل سنت ✔️محب الدین طبرى شافعى گوید: بوسیدن قبر و دست گذاشتن روى آن جایز است و سیره و عمل علما و صالحان بر آن است. 📚اسنى المطالب، ج 1، ص 331 ❓از رملی شافعی پرسیده شد: حکم بوسیدن ضریح مقبره صالحین چیست؟ آیا کراهت دارد یا خیر؟ او پاسخ داده است، بوسیدن ضریح مقبره صلحاء به قصد تبرک کراهتی ندارد. 📚فتاوی الرملی، رملی شافعی، ج4، ص106. 📝بدرالدین عینی، شارح صحیح بخاری به نقل از استادش می‌نویسد: بوسیدن مکان های مقدس و بوسیدن دست و پای صاحان به قصد تبرک، نیکو و پسندیده است. 📚بدر الدین عینی، عمدة القاری، الجزء التاسع، ص241 👈قاضی عیاض از علما مالکی می‌ نویسد: تمام اماکنی که مربوط به اسلام و نزول وحی است.... و هر کجا که خاکش منسوب به پیامبر اکرم است .... از اماکنی هستند که شایسته است مورد تعظیم و احترام قرار بگیرند و دیوار های این اماکن باید بوسه باران شود. 📚الشفاء بتعریف حقوق المصطفى، قاضی عیاض، ج‏2، ص131 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
هیچی بی هدف نیست..mp3
5.68M
🎙 👤استاد 📝 هیچی بی هدف نیست⁉️   💝کانال واحد خانواده موسسه مصاف ( قنداب ) 🔗 تلگرام | ایتا | سروش | اینستاگرام | توییتر‍
اولین نشست از سلسه نشست‌های فلسفه تاریخ و مهدویت با حضور آیت الله نجم‌الدین طبسی برگزار شد. 💠موضوع سخنان وی در خصوص شبهات حرمت قیام قبل از ظهور امام زمان بود. 🔻عناوین مهم نشست؛ 🔰 استدلال مدعیان حرام بودن قیام قبل از ظهور روایات کتاب «وسائل الشیعه» است در حالیکه شیخ حرّ عاملی خود فتوایی در این موضوع ندارند و توقف کرده‌اند. 🔹روایاتی که تحت عنوان «باب حکم الخروج بالسیف» آورده‌ هم مشکل سندی دارند هم مشکل دلالی. ✅ دلالت احادیث اینگونه است که ائمه در برابر درخواست قیام از طرف شیعیان، خود را مکلّف به قیام نمی‌دانستند؛ اما در برابر قیام شیعیان اظهار نظری نکرده‌اند. 🔸اگر قیام قبل از ظهور امام زمان (عج)، را قیام طاغوت بدانیم، چگونه امام صادق (ع) میفرمودند که هزینه زندگی خانواده قیام کنندگان را پرداخت می‌کنند؟ یا چگونه امام باقر (ع) کشته شدگان این قیام‌ها را شهید نامیده‌اند؟ ✳️در تعارض میان روایت حرمت قیام و جواز قیام، بنابر مخالفت با عامه ما باید روایات جواز قیام را برگزینیم چه اینکه عامه، بر مخالفتِ خروج بر حاکم رأی می‌دهند. 🆔 @velaseddighah 🆔 @ketabejamkaran