eitaa logo
ابلاغ غدیر
245 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
10.3هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش مبانی امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
60.mp3
41.53M
📚شرح صحیفه سجادیه با رویکردی اخلاقی ــ تربیتی 🖋دکتر علیرضا هزار جلسه شصتم شرح دعای سوم صحیفه سجادیه (جلسه سوم) اللَّهُمَّ وَ لا یسْتَحْسِرُونَ‏ مِنْ عِبَادَتِک، وَ لَا یؤْثِرُونَ التَّقْصِیرَ عَلَی الْجِدِّ فِی أَمْرِک، وَ لَا یغْفُلُونَ عَنِ الْوَلَهِ إِلَیک. ــ جنس فرشتگان ــ آیا می‌شود ملائکه را مشاهده کرد؟ ⌚️چهارشنبه 1403/07/25 هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 19:30 بلوار امین، کوی 11 بنیاد فرهنگ جعفری منتظر قدوم شما هستیم eitaa.com/sahife_sajadie1401 https://t.me/sahife_sajadie1401 https://www.aparat.com/bonyad_farhang_jafari
صحیفه 18 مهر 1403.mp3
13.21M
📝 شرح دعای ۲۹ صحیفه سجادیه ا🎤 استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 📆 زمان: ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ 🌐 کانال صحیفه سجادیه اداره آموزش آستان مقدس
آسیب‌شناسی‌های پژوهش در ایران.pdf
485.6K
آسیب‌شناسی‌های پژوهش در ایران تا دهۀ 1390ش.
تازه‌های نشر عوالم العلوم والمعارف والاحوال من الآیات والاخبار والاقوال (ج٢) تالیف علامه شیخ عبد الله بن نور الله بحرانی اصفهانی رحمه الله (ت قرن ۱۲ هـ) تحقیق شیخ علی عزیزپوریان بروجردی https://zein.ir @alborujerdi
هدایت شده از پیشخوان محرمانه
آخرین آزمون شیعه و سنی/ یک ✍علی محمدی هوشیار طبق روایات متعددی در منابع معتبر روایی شیعه؛ آخرین آزمون مسلمین در مسأله شیعه و سنی دانسته شده است. طبق این روایات، آخرین درگیری ما؛ درگیری «اسلام و غیر اسلام» نخواهد بود، بلکه مهم ترین و آخرین آزمون ما مسأله «مسلمین و مومنین» تعیین شده است. یکی از باورهای قطعی ما این است که تنها علامتی که می تواند معرّف ظهور باشد، صیحه جبرائیل علیه‌السلام است. این در ماه رمضان خواهد بود و حق را در حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام و شیعیان او خواهد دانست. عصرگاه؛ صیحه دومی خواهیم شنید که مردم را به جبهه مقابل امام دعوت خواهد کرد و این ندا از سوی ابلیس بوده و حق را در عثمان بن عفّان(خلیفه سوم اهل سنت) و پیروان او می داند. ملاحظه می فرمایید که حربه ابلیس دربرابر امام مهدی علیه‌السلام، کسی جز عثمان بن عفّان نخواهد بود که به واسطه نام و مذهب او در برابر امام معصوم علیه‌السلام قد علم میکند. 🔻در روایات معتبر شیعه می خوانیم: روایت اول: «...إِذَا سَمِعُوا اَلصَّوْتَ مِنَ اَلسَّمَاءِ أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ شِيعَتِهِ قَالَ فَإِذَا كَانَ مِنَ اَلْغَدِ صَعِدَ إِبْلِيسُ فِي اَلْهَوَاءِ حَتَّى يَتَوَارَى عَنْ أَهْلِ اَلْأَرْضِ ثُمَّ يُنَادِي أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ وَ شِيعَتِهِ فَإِنَّهُ قُتِلَ مَظْلُوماً فَاطْلُبُوا بِدَمِهِ...» الغیبة نعمانی، ج۱، ص۲۶۰. روایت دوم: «يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ اَلسَّمَاءِ أَوَّلَ اَلنَّهَارِ أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عَلِيٍّ وَ شِيعَتِهِ ثُمَّ يُنَادِي إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اَللَّهُ فِي آخِرِ اَلنَّهَارِ أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عُثْمَانَ وَ شِيعَتِهِ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَرْتَابُ اَلْمُبْطِلُونَ». الغیبة طوسی، ج۱، ص۴۵۴. روایت سوم: «يُنَادِي مُنَادٍ أَلاَ إِنَّ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ وَ شِيعَتَهُ هُمُ اَلْفَائِزُونَ أَوَّلَ اَلنَّهَارِ وَ يُنَادِي آخِرَ اَلنَّهَارِ أَلاَ إِنَّ عُثْمَانَ وَ شِيعَتَهُ هُمُ اَلْفَائِزُونَ». کافی، ج۸، ص۲۰۹. روایت چهارم: «يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ اَلسَّمَاءِ فِي أَوَّلِ اَلنَّهَارِ يَسْمَعُهُ كُلُّ قَوْمٍ بِأَلْسِنَتِهِمْ أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عَلِيٍّ وَ شِيعَتِهِ ثُمَّ يُنَادِي إِبْلِيسُ اَلْمَلْعُونُ فِي آخِرِ اَلنَّهَارِ مِنَ اَلْأَرْضِ أَلاَ إِنَّ اَلْحَقَّ فِي عُثْمَانَ وَ شِيعَتِهِ». الخرائج و الجرائح، ج۳، ص۱۱۶۱. علاوه بر این دسته از روایات، تقابل ائمه معصومین علیهم‌السلام در رجعت نیز با ائمه اهل سنت خواهد بود. به عنوان نمونه: «...يُظْهِرُهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي اَلرَّجْعَةِ وَ قَوْلَهُ: حَتّٰى إِذٰا فَتَحْنٰا عَلَيْهِمْ بٰاباً ذٰا عَذٰابٍ شَدِيدٍ هُوَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ إِذَا رَجَعَ فِي اَلرَّجْعَةِ قَالَ جَابِرٌ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ رُبَمٰا يَوَدُّ اَلَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ كٰانُوا مُسْلِمِينَ قَالَ هُوَ أَنَا إِذَا خَرَجْتُ أَنَا وَ شِيعَتِي وَ خَرَجَ عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ وَ شِيعَتُهُ وَ نَقْتُلُ بَنِي أُمَيَّةَ فَعِنْدَهَا يَوَدُّ اَلَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ كَانُوا مُسْلِمَيْنِ». بحار الانوار، ۵۳، ص ۶۴. طبق این دیدگاه، آزمون نهایی مسلمین هنگامه ظهور امام مهدی علیه‌السلام در جبهه شیعه و سنی رقم می خورد و درگیری های «اسلام و سایر ادیان و مکاتب» از جمله یهود، تماماً برای پیش از ظهور است و ارتباطی با ظهور ندارند. https://eitaa.com/mohemha
هدایت شده از پیشخوان محرمانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نغمه های شوم اسرائیلی را در عراق جدی بگیریم. جنبش عربی ناسیونالیستی تشرینی های عراق می توانند بر انسجام در محور مقاومت، فرامرزی بودن مکتب اهلبیت ع، بازسازی تمدن اسلامی، پدیده اربعین، بازسازی عتبات عالیات و بسیاری از معادلات در منطقه اثر منفی بگذارد! منابع میدانی غرب آسیا می گویند جنبش موسوم به تشرینی های عراق تجمعات گسترده ای در استان شیعه نشین ناصریه عراق آغاز کردند. این جنبش در سال ۲۰۱۹ توسط برخی فعالان اجتماعی و با تکیه بر شعارهای ناسیونالیسم عربی خواستار سرنگونی حکومت فعلی عراق و خروج نیروهای ایرانی از عراق شدند تشرینی ها مورد حمایت امارات متحده عربی و عربستان و آمریکا قرار دارند https://eitaa.com/mohemha
هدایت شده از پیشخوان محرمانه
به لطف الهی اوضاع میدانی جبهه مقاومت بسیار بهتر شده و موضع اسرائیل هر روز ضعیفتر می شود! تجربه و تحلیل نشان می دهد در چنین شرایطی فقط یک جریان به داد یهودی ها خواهد رسید و آن جریان وهابیت خبیث است. جریان تکفیری که در میان اهل تسنن به وجود آمده است و باید شیعه و سنی تلاش کنند این شجره خبیثه را از بین ببرند. باید بگوییم که درباره جریان وهابیت و سلفی گری در سوریه خبرهای خوبی نمی رسد و احتمال این که وهابیت اماراتی و سعودی بار دیگر به کمک یهودیان یاغی بشتابند بسیار است https://eitaa.com/mohemha
هدایت شده از  علم الحدیث
➖ثواب برداشتن تکه نان از روی زمین 🛑 عنْ عَمْرِو بْنِ جُمَيْعٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ وَجَدَ كِسْرَةً فَأَكَلَهَا كَانَتْ لَهُ حَسَنَةٌ وَ مَنْ وَجَدَهَا فِي قَذَرٍ فَغَسَلَهَا ثُمَّ رَفَعَهَا كَانَتْ لَهُ سَبْعُونَ حَسَنَةً . 🔰عمرو بن جميع گويد: پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: هركس تكّه نانى بيابد و آن را بخورد، حسنه‌اى برايش خواهد بود و هركس آن را در نجاست و آلودگى بيابد و آن را بشويد، سپس آن را بردارد براى او هفتاد حسنه خواهد بود. 📚: الکافي ج۶ ص۳۰۰ ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
➖خورده ریز سفره را دور نریزیم 🛑عنِ اَلْأَصَمِّ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَرَّجَانِيِّ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ يَأْكُلُ فَرَأَيْتُهُ يَتَتَبَّعُ مِثْلَ اَلسِّمْسِمِ مِنَ اَلطَّعَامِ مَا سَقَطَ مِنَ اَلْخِوَانِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ تَتَبَّعُ هَذَا فَقَالَ يَا عَبْدَ اَللَّهِ هَذَا رِزْقُكَ فَلاَ تَدَعْهُ أَمَا إِنَّ فِيهِ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ . 🔰عبد اللّه ارجانى گويد: خدمت امام صادق عليه السّلام بودم كه ايشان مشغول غذا خوردن بود، ديدم حضرتش آن‌چه را كه از سفره افتاده بود مانند كنجد غذا، جمع مى‌نمايد. عرض كردم: قربانت گردم! اين‌ها را جمع مى‌كنيد؟ فرمود: اى عبد اللّه! اين رزق توست، پس آن را وامگذار. آگاه باش! همانا در آن شفاى از هر بيمارى است. 📚الکافي ج۶ ص301 ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
اگر وقت نماز شود و سفره هم پهن باشد... 🛑...عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الصَّلَاةِ تَحْضُرُ وَ قَدْ وُضِعَ الطَّعَامُ قَالَ: «إِنْ كَانَ فِي أَوَّلِ الْوَقْتِ يُبْدَأُ بِالطَّعَامِ وَ إِنْ كَانَ قَدْ مَضَى مِنَ الْوَقْتِ شَيْ‏ءٌ وَ تَخَافُ أَنْ تَفُوتَكَ فَتُعِيدَ الصَّلَاةَ فَابْدَأْ بِالصَّلَاةِ.» 🔰از سماعة بن مهران نقل شده است: از امام صادق (علیه‌السلام) درباره این (موقعیت) سؤال کردم که وقت نماز فرا رسیده و (سفره‌ی) غذا نیز پهن شده است. حضرت فرمودند: «اگر در اول وقتِ (نماز) است، اول غذا را بخور، اما اگر مدتی از وقتِ (نماز) گذشته و می‌ترسی نمازت قضا شود و لازم شود قضایش را به‌جا آوری، اول نماز را بخوان.» 📚الكافي، ج۶، ص۲۹۸ ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
➖بهره برداری شیاطین انس و جن از خون عثمان ✍🏻دلیل اصلی سران جمل که شامل: «عائشه، طلحه، زبیر» بودند برای برپایی جنگ جمل ادعائی خوانخواهی عثمان بودند، در حالی که قاتلین اصلی عثمان، خودشان بودند. خون عثمان از ابتداء مورد بهره برداری شیاطین انس و جن شد. گزارش اول 🛑«فنصب معاوية القميص على منبر دمشق »1 🔰همسر عثمان پیراهن خونین عثمان را برای معاویه به شام فرستاد و معاویه پیراهن عثمان را بر منبر دمشق آویزان کرد. گزارش دوم: 🛑«تلْبِيسُهُمَا عَلَى النَّاسِ بِدَمِ عُثْمَانَ»2 🔰مرحوم شیخ طوسی در کتاب الامالی، از امیرالمؤمنینعلیه السلام نقل می‌کند: طلحه و زبیر با شعار خون‎خواهی عثمان، مردم را فریب دادند. گزارش سوم: 🛑«عَنْ عَبْدِ الصَّمَدِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع وَ قَدْ سَأَلَهُ عُمَارَةُ الْهَمْدَانِيُّ فَقَالَ لَهُ أَصْلَحَكَ اللَّهُ إِنَّ نَاساً يُعَيِّرُونَّا وَ يَقُولُونَ إِنَّكُمْ تَزْعُمُونَ أَنَّهُ سَيَكُونُ صَوْتٌ مِنَ السَّمَاءِ فَقَالَ لَهُ لَا تَرْوِ عَنِّي وَ ارْوِهِ عَنْ أَبِي كَانَ أَبِي يَقُولُ هُوَ فِي كِتَابِ اللَّهِ- إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ فَيُؤْمِنُ أَهْلُ الْأَرْضِ جَمِيعاً لِلصَّوْتِ الْأَوَّلِ فَإِذَا كَانَ مِنَ الْغَدِ صَعِدَ إِبْلِيسُ اللَّعِينُ حَتَّى يَتَوَارَى مِنَ الْأَرْض‏ فِي جَوِّ السَّمَاءِ ثُمَّ يُنَادِي أَلَا إِنَّ عُثْمَانَ قُتِلَ مَظْلُوماً فَاطْلُبُوا بِدَمِهِ فَيَرْجِعُ مَنْ أَرَادَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ سُوءاً وَ يَقُولُونَ هَذَا سِحْرُ الشِّيعَةِ وَ حَتَّى يَتَنَاوَلُونَا وَ يَقُولُونَ هُوَ مِنْ سِحْرِهِمْ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ إِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ »3. 🔰عبدالصمدبن‎بشير از امام صادق روايت كرده كه عماره همدانى از آن حضرت پرسيد خداوند حال شما را اصلاح فرمايد. همانا مردمى(مخالفین شیعه) ما را سرزنش مى‏كنند و مى‏گويند شما چنين مى‏پنداريد كه در آينده نزديك، آوازى از آسمان برخواهد خواست. پس آن حضرت فرمود: از من روايت نكن، بلكه آن را از پدرم بازگو كن كه پدرم مى‏فرمود: اين مطلب در كتاب خداست كه اگر ما بخواهيم آيتى از آسمان بر ايشان فرو فرستيم كه گردن‎هاى ايشان براى آن خاضع گردد، پس مردم روى زمين جملگى به آواز نخستين ايمان آورند و چون فردا در رسد، ابليس لعين بالا رود تا اين‏كه در فضاى آسمان از ديد زمين پنهان شود، سپس آواز مى‏دهد آگاه باشيد كه عثمان مظلومانه كشته شد، خونش را مطالبه كنيد. پس هر كس كه خداى عزّوجلّ برايش بدى خواسته باشد، باز گردد و گويند اين سحر شيعيان است، تا آن¬جا كه ما را ناسزا گويند و ادعا كنند آن از سحر آل محمد است و اين خود مصداق فرمايش خداى عزّوجلّ است كه «و اگر آيتى ببينند، روى گردانند و گويند سحر سابقه‏دارى است». 📚: منابع: 1: تاريخ الاسلام ذهبی، ج3، ص. 452 2: الامالی، ص715. 3: الغیبة للنعمانی261 ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
پایه و اساس جنگ جمل را چه کسانی پای ریزی کردند؟ ✍🏻طلحه و زبیر و عائشه به ظاهر برای خون خواهی عثمان شورش کردند ولی در واقعیت امر برای غصب خلافت شورش کرده بودند، اما دلیل اینکه طلحه و زبیر خود را در جایگاه خلیفه فرض می کردند چه چیزی بود؟ 🛑«ذكروا أن زيادا أوفد ابن حصين على معاوية، فأقام عنده ما أقام، ثم إن معاوية بعث إليه ليلا فخلا به، فقال له: يا ابن حصين، قد بلغني أن عندك ذهنا و عقلا؛ فأخبرني عن شي‌ء أسألك عنه قال: سلني عما بدا لك. أخبرني ما الذي شتّت أمر المسلمين و فرّق أهواءهم و خالف بينهم؟قال: نعم، قتل النّاس عثمان قال: ما صنعت شيئا. قال: فمسير عليّ إليك و قتاله إياك. قال: ما صنعت شيئا قال: فمسير طلحة و الزبير و عائشة و قتال عليّ إياهم قال ما صنعت شيئا. قال: ما عندي غير هذا يا أمير المؤمنين. قال: فأنا أخبرك، إنه لم يشتت بين المسلمين و لا فرّق أهواءهم و لا خالف بينهم إلا الشورى التي جعلها عمر إلى ستة نفر؛...ثم جعلها شورى بين ستة نفر، فلم يكن رجل منهم إلا رجاها لنفسه، و رجاها له قومه، و تطلعت إلى ذلك نفسه »؛ 🔰نقل شده است که علی بن حصین یک شب نزد معاویه تنها بود. معاویه به وی گفت: شنیده‌ام تو دارای عقل و درایت هستی. پس به سوالی که از تو می‌کنم جواب بده، ابن‌حصین گفت از هر چیزی می‌خواهی سوال کن. معاویه گفت چه چیزی باعث اختلاف بین مسلمانان شد؟ ابن‌حصین گفت قتل عثمان بن عفان. معاویه گفت خیر. ابن‌حصین گفت جنگ علی با تو (جنگ صفین). معاویه گفت خیر. ابن‌حصین گفت جنگ عایشه، طلحه و زبیر با علی (جنگ جمل). معاویه گفت خیر. ابن‌حصین گفت چیزی به¬غیر از این موارد نمی‌دانم. معاویه گفت من تو را از جواب این سوال آگاه می‌کنم. معاویه گفت: دلیل اصلی اختلاف و جنگ بین مسلمانان شورای خلیفه دوم بود؛ زیرا وقتی که خلیفه دوم شورای خلافت را بین شش نفر قرار داد، همه آن شش نفر خود و قبیله خود را صلاحیت‌دار برای خلافت بر مسلمانان فرض کردند و سعی کردند خلافت را برای خود به دست بیاورند(طلحه و زبیر نیز جزء، شش نفر بودند) 📚: العقد الفريد، ج5، ص34. ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi