5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖رشوه دادن معاویه به ابوموسی الاشعری
🔺عَنْ أَبِي مُوْسَى، أَنَّ مُعَاوِيَةَ كَتَبَ إِلَيْهِ:
أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ عَمْرَو بنَ العَاصِ قَدْ بَايَعَنِي عَلَى مَا أُرِيْدُ، وَأُقْسِمُ بِاللهِ، لَئِنْ بَايَعْتَنِي عَلَى الَّذِي بَايَعَنِي، لأَسْتَعْمِلَنَّ أَحَدَ ابْنَيْكَ عَلَى الكُوْفَةِ، وَالآخَرَ عَلَى البَصْرَةِ؛
📚 سير اعلام النبلاء ج2 ص 396
👈کلیپ عربی فصیح_بدون ترجمه است.
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
❇️ سجده شکر معاویه پس از شنیدن خبر شهادت امام حسن علیه السلام
🔶 به مناسبت 23 رجب سالروز سوء قصد به جان امام مجتبی علیهالسلام در مدائن
🔰 احمد بن علی قلقشندی از علمای شافعی مذهب و نامدار اهل سنت سجده شکر معاویه پس از شهادت امام حسن علیه السلام را نقل میکند:
⏪ ویُقَال إِن مُعَاوِیَة لما بلغه مَوته سجد شکرا.
و گفته میشود که معاویه هنگامی که خبر وفات (امام حسن علیه السلام) به او رسید، سجدهی شکر به جا آورد.
📚 مآثر الإنافة فی معالم الخلافة ج۱ ص۱۰۶
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
بررسی دلالی روایات تحریف نما در کافی.pdf
4.28M
#مقالات_مفید
🔘 مقاله بررسی دلالی روایت تحریف نما در کافی
🔹دکتر سید رضا مودب ، استاد دانشکده الهیات دانشگاه قم
🔹عبدالرضا حدادیان، کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
👈🏻 دو فصلنامه علمی، پژوهشی حدیث پژوهی
سال اول، شماره 2، پاییز و زمستان 1388
@kharejkalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فضائل_امیرالمومنین
📽 پیام #فتح_خیبر توسط #امیرالمؤمنین علیهالسلام
🔊 حجتالاسلام #حامد_کاشانی
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فضائل_امیرالمومنین
📽 ارتش تکنفره!
👈در #جنگ_خیبر، میدان نبرد گواه شجاعتی بود که هیچ قلمی توان وصف آن را ندارد. جایی که علی علیهالسلام، ذوالفقار در دست، چونان طوفانی ویرانگر به قلب لشکر دشمن تاخت. هر ضربه از شمشیر او، سرنوشت دشمنان را مهر میکرد و هر قدمش، لرزهای بر ستونهای #خیبر میانداخت.
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
4_6010398674499142904.ogg
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید.
#طاغوت_پرچم
#انقلاب_قیام
#انجمن_حجتیه
🎤جـــــــــــــوادحیــــــــــدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
سرنوشت ابلیس در آخر الزمان.mp3
4.1M
⭕️سرنوشت ابلیس در آخرالزمان
🎙استاد جواد حیدری
📻 برنامه ی رادیویی چشم به راه
#مهدویت
#ابلیس
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
آیا برای انجام کارها، استخاره مفید است؟
✍ پاسخ:
نکته ی اول: استخاره به معنای طلب کردن خیر از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری امری پسندیده و مورد سفارش اهلبیت علیهمالسلام هست.
مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشودهاند. (1)
نکته ی دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن می شوند.
در این مورد، نکاتی تقدیم میشود:
الف): برای انجام هر کاری، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد، ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم.
امام علی علیهالسلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة" فکر مانند آیینهای صاف، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان می دهد. (2)
ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش آموزههای اسلام عزیز هست.
امیرالمؤمنین علیهالسلام می فرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة" هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. (3)
ج ) اگر کسی بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عملی مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید، می تواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیانشده است، نماید.
نکته ی سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست. (4)
پی نوشت ها:
1. وسائل الشيعة، ج8، ص: 79
2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 470
3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 478
4. http://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4568
✍ جواد حیدری
#استخاره
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🌴#زنگ_عبرت
❇️ مردی خدمت امام موسی کاظم (علیه السلام) آمد و عرضه داشت:
فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند!
حضرت فرمود: «کَذِّبْ سَمْعَکَ وَ بَصَرَکَ عَنْ أَخِیکَ وَ اِنْ شَهِدَ عِنْدَکَ خَمْسُونَ قُسامَةً »؛ «گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر».
هرگز چیزی که مایه عیب و ننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بود که خدا در موردشان فرموده:
« إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ ». (النور 19)
"کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند".
📚پی نوشت: کافی ج 8 ص 147
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⭕️ پیامبر به خیبر حمله کرد، صفیه را برده خود کرد، و در همان روزی که شوهرش را، پدرش را و بسیاری از اطرافیانش را کشت، به او ازدواج کرد، آیا این روش برخوردی است که یک پیامبر باید داشته باشد؟
❇️ جواب :
سعد در طبقات مينويسد:
پيامبر به صفيه فرمود: اگر مسلمان شوي، آزادت ميکنم و تو را به همسري خويش درميآورم، او اسلام آورد و پس از عدّه شرعي با او ازدواج کرد.(1)
يعقوبي مينويسد، پيامبر(ص) صفيه دختر حيي بن اخطب را براي خود برگزيد و او را آزاد کرد سپس با وي ازدواج کرد.(2)
در منابع متعددي از جمله: تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56 (واقعه خيبر)؛ الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص 231 ـ 232 و اسد الغابه في معرفة الصحابه، ج 5، ص 490، آمده که پيامبر «اعتقها و تزوجها» او را آزاد کرد و سپس با وي ازدواج نمود، که عبارت در برخي منابع، با يکديگر اختلاف مختصري دارند ولي در تمام آنها، آزاد شدن صفيه توسط حضرت و ازدواج با وي آمده است.(3)
پس ازدواج پیامبر با صفیه بعد از مسلمان شدن او و آزاد شدنش به دست پیامبر بوده است و صفیه مجبور به این کار نشده است.
در مورد اینکه ادعا میشود که پیامبر در همان شبی که پدر و شوهر صفیه کشته شدند(پدر صفیه در جنگی عامل اصلیش دسیسه های خود یهودیان و در رأسشان پدر صفیه بود، کشته شد و شوهرش بخاطر قتل یکی از مسلمانان بعد از اتمام جنگ، به قصاص محکوم شده و اعدم شد)، با صفیه عروسی و زفاف فرمود،
❇️ می گوییم که: طبق اسناد تاریخی پيامبر بعد از کشته شدن شوهر صفيه در جنگ خيبر و مسلمان شدن صفيه و تمام شدن عدّه وي با او ازدواج کرد، اين موضوع در منابعي چون صحيح مسلم، ج 4، ص 147؛ سنن ابي داود، ج 2، ص 31؛ إمتاع الاسماع، مقريزي، ج 10 ص 218؛ جوامع السيره، ص 212، به نقل از تاريخ پيامبر اسلام، دکتر آيتي، ص 505 آمده است.
❇️ بدون شک وقتی صفیه عده را نگهداشته است، مدتها بعد از مرگ شوهر و پدر با پیامبر عروسی و زفاف داشته است.
پينوشتها:
1. الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ المستدرک على الصحيحين، ج 4، ص 28؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص231.
2. تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56.
3. در صحيح مسلم، ج 4، ص 146 نيز اين موضوع ذکر شده است.
#شبهات_اینستا
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b