eitaa logo
ابلاغ غدیر
248 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 معنای عجیب و جالب عبارت "الذین بذلو مهجهم دون الحسین" انتهای 👈روایتی متفاوت معنای کلمه «مُهَج» در زیارت با تشریح یک قلب‌ توسط 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
⭕️ ۳ 🔹نقد جانبازی شمر ✅ بنا به آنچه شهرت دارد، قاتل امام (ع) از یاران در نبرد بوده و مجروح هم شده است. 🖌 اما یکی از محققان معتقد است شمر در سپاه معاویه مجروح شد، نه سپاه علی(ع). وی بر این فرضیه، شواهد چندی ارائه کرده که قابل تأمل و شنیدنی است. 👇 🆕 به گفته محسن خاتمی، پژوهشگر علوم حدیث؛ شمر به‌عنوان نماد بی‌بصیرتی مطرح می‌شود؛ زیرا در بازه‌ای از حیات خویش در لشکر امیرمؤمنان حضوری پررنگ داشته است تا آنجا که به فیض جانبازی نبرد صفین در برابر لشکریان معاویه نائل می‌آید. وی گوید: گزارش اصلی این واقعه در کتاب وقعة صفین نقل شده و ظاهر عبارت دلالت دارد که "اَدهَم بن مُحرِز" از میان لشکریان در نبرد صفین به شمر بن ذی‌الجوشن حمله کرد و بر پیشانی او شکافی ایجاد نمود. 📂 اما شواهدی هست که شمر را در لشکر معاویه و رقیبش ادهم را از یاران علی(ع) می‌داند. برخی رجال‌شناسان شیعه مانند شیخ طوسی، ادهم را در زمرۀ اصحاب علی(ع) برمی‌شمارند و برخی گویند او ابتدا از یاران امام بود و بعداً منحرف شد. 🔍 یک شاهد مهم آنکه وقتی امیرمؤمنان، طرماح بن عدی را به‌سوی معاویه فرستاد؛ طرماح در دمشق از فرماندهان معاویه سؤال کرد و نام عمرو بن عاص، شمر بن ذی‌الجوشن و... را برد که معلوم می‌شود شمر در میان فرماندهان شام بوده است. 📎 قرینۀ دیگر، گزارش نبرد ادهم و شمر در نبرد صفین در تاریخ طبری است که از مسلم‌ ضبابی نام می‌برد و این مسلم پیوسته با شمر بوده است، حتی در واقعۀ کربلا. 📖 پرویز اتابکی در ترجمه کتاب صفین به این مسئله توجه داشته و می‌نویسد: ادهم‌ در صفّین هنگام نبرد با یاران معاویه به هماوردى شمربن ذى‌الجوشن درآمد. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ ۴ 🖊 امام حسین علیه السلام و اصحاب با وفایش، تشنه شهید شدند ولی تشنگی علت شهادت نبود. ◀️ تصور برخی این است که اگر اباعبدالله الحسین علیه السلام، لب تشنه نبودند به شهادت نمیرسیدند. ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
♦️موضوع: آرایش در محرم 🔹سوال: آیا درماه محرم اعمالی مثل رنگ کردن موها و آرایش زن اشکالی دارد؟ همه مراجع: اگر توأم با معصیت و یا هتک حرمت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا نباشد، اشکال ندارد؛ ولی سزاوار است که مسلمانان غیرتمند، سعی کنند این گونه مراسم را در ماه های دیگر وایام متناسب با خود برگزار کنند؛ چرا که امام صادق می فرماید: خداوند شیعیان ما را رحمت کند که در شادی ما شاد و در ایام حزن ما محزون هستند و مسلم است که ایام محرم،ایام حزن پیشوایان دینی ما است.  پی نوشت: https://www.porseman.com 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
chashm be rah25.mp3
2.62M
⭕️جلسه‌‌‌‌ بیست‌وپنجم‌معارف‌‌مهدویت 🔊استاد ارائه‌دهنده: استاد جواد حیدری "زیدعزه" ⁉️چگونه و به چه صورت از ظرفیت محرم برای زمینه‌سازی ظهور امام‌‌زمان استفاده کنیم؟ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
⭕️ 6 🖊 شهادت، خودکشی نیست. وقتی فردی بداند، مصلحت بالاتری از حفظ جان وجود دارد، باید جان خود را فدا کند. امام حسین علیه السلام، تنها راه نجات دین را در فدا شدن دیدند و با شهادت مظلومانه، نگذاشتند فاتحه ی اسلام خوانده شود. «وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِيَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ يَزِيد». ✍️جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
پاسخ شبهات محرم.pdf
1.17M
📥فایلPDF 🚩ویژه‌نامه‌ی شبهات محرم به مناسبت ایّام سوگواری حضرت "اباعبدالله الحسین علیه‌السلام" 🔹پاسخ استاد جواد حیدری به شبهات ماه محرم‌الحرام ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
Bohan Hodos.mp3
9.5M
⭕️ بررسی برهان حدوث ♦️ارائه شده در تالار گفت و گوی اندیشه ی دینی در مسنجر پالتاک 📢 جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
عالم اهل تسنن: امام حسین علیه السلام روز سقیفه کشته شد ✍️ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری از استوانه های علمی قرن ششم و هفتم اهل تسنن با صراحت تمام می نویسد: «واعلم ان الحسین لم یقتل فی یوم کربلا وانما قتل فی یوم السقیفة؛ بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در سقیفه کشته شد.» چرا این عالم سنی چنین اعترافی می کند؟ از دو حالت خارج نیست ۱_ یا ابوبکر در سفینه خلافت را غصب کرد و مسیر امت اسلامی را تغییر داد و شهادت امام حسین علیه السلام یکی از نتایج این غصب خلافت است ۲_ مبانی اهلسنت در موضوع خلافت از سقیفه تراشیده شد و طبق این مبانی به تصریح بسیاری از علمای سنی و وهابی یزید خلیفه و امیرالمومنین اهلسنت است و عدم اطاعت و عدم بیعت با او یعنی خروج بر خلیفه مشروع پیامبر، لذا حکم امام حسین علیه السلام به عنوان یک خارجی مرگ و قتل است. آری حسین علیه السلام در سقیفه کشته شد
هدایت شده از منهاج الولاية
🏴 و بر آقا ابا عبدالله آقا ابا عبدالله الحسین ﴿؏﴾ فرمودند : أنَا قَتیلُ العَبَرَةِ لایذکُرُنی مُؤمنٌ الا استَعبَرَ. من کشته شده اشک هستم؛ هیچ مومنی مرا یاد نمی کند مگر این که اشک هایش جاری گردد. 📕 أمالی شیخ صدوق ص107 ح 8 شاید بعضی به معنای استعبر ایراد وارد کنند در صورتی که با مراجعه به کتاب لغت استعبر به معنای جاری شدن اشک است پس همان معنایی که برای روایت ذکر کردیم صحیح است : ←واستعبر، أي: جرت عبرته 📕 نام کتاب : كتاب العين نویسنده : الخليل بن أحمد الفراهيدي جلد : 2 صفحه : 130 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ 🔰 روایت : • الحسین بن احمد بن ادریس : فقد اکثر الشیخ الصدوق من الروایة عنه • احمد بن ادریس قمی : ثقة صحیح المذهب { الفهرست للطوسی ص 64 } • محمد بن الحسین بن ابي الخطاب : ثقة { رجال الطوسی ص 379 } • الحکم بن مسکین الثقفی : توثیق عام دارد، ابن ابی عمیر و احمد بن محمد بن ابی نصر از او روایت نقل کرده اند و اینان به جز از ثقه روایت نقل نمی کنند. • یحیی ابو بصیر الأسدی : ثقة جلیل { رجال النجاشی ص 441 } ✔️ در نتیجه سند روایت کاملاً صحیح است. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
هدایت شده از منهاج الولاية
‍ 🔰 نقد و بررسی روایات نهی از و ↲ سخن امام حسین به حضرت زینب ❶ • أنّ الإمام الحسين(عليه السلام) قال لزينب(عليها السلام): "يا أختاه إني أقسمت عليك فأبري قسمي، إذا أنا قتلت فلا تشقي عليَّ جيبا، ولا تخمشي عليَّ وجهاً، ولا تدعي عليَّ بالويل والثبور . • امام حسین علیه السلام شب عاشورا به خواهرش زینب علیها السلام فرمود : ای خواهرم تو را به الله قسم می دهم پس قسمم را عمل کن ، اگر من شهید شدم گریبان را برای من پاره نکن و بر سر و صورت خود نزن و برای من عزاداری نکن. 📕 الارشاد، مستدرک الوسائل، اعلام الوری 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ♻️ نقد و بررسی ♻️ سند روایت مرسل و غیر و معتبر است و نمی توان از این روایت مرسل حکم فقهی برداشت کرد. نهی در این روایت نهی ارشادی است یعنی اقا امام حسین ایشان را از این کار منع نکردند بلکه به ایشان سفارش کردند که همچین کاری را به خاطر ضعیف نشان ندادن خود در برار دشمنان ترک کنند، زیرا حضرت زینب طبق کتب فریقین بعد از شهادت جانسوز حضرت ابا عبدالله شروع به عزاداری کردند و اگر نهی امام حسین تحریمی بود پس نباید ایشان عزاداری می کردند: محمداه صلى عليك مليك السماء، هذا حسين بالعراء، مرمل بالدماء مقطع الأعضاء يَا محمداه وبناتك سبايا وذريتك مقتلة تسفي عَلَيْهَا الصبا!!! فأبكت كُلّ عدو وولي محمداه! ملائکه آسمان بر تو درود می‌فرستند، این همان حسین که بی سایه بان زیر آسمان قرار گرفته است، به خاک و خون آغشته و اعضایش قطعه قطعه شده است. یا محمداه! دخترانت اسیر گردیده، فرزندانت کشته شده اند، باد صبا گرد و غبارش را بر آنان می‌گستراند و تمامی دشمن و دوست را به گریه انداخت. 📕نام کتاب : انساب الاشراف للبلاذري نویسنده : البلاذري جلد : 3 صفحه : 206 اضافه بر این، بعد از خطبه اقا ابا عبدالله الحسین نیز حضرت زینب و دیگران شروع به عزاداری و لطمه زنی کردند که نشان می دهد نهی در روایت نهی ارشادی است : فَلَمَّا خَطَبَ هَذِهِ الْخُطْبَةَ وَ سَمِعَ بَنَاتُهُ وَ أُخْتُهُ زَيْنَبُ كَلَامَهُ بَكَيْنَ وَ نَدَبْنَ وَ لَطَمْنَ وَ ارْتَفَعَتْ أَصْوَاتُهُنَّ دختران و خواهر ایشان حضرت زینب کلام اقا امام حسین را شنیدند اشک ریختند و بلند بلند گریه کردند و لطمه زدند و صداهایشان بلندتر شد. 📕 نام کتاب : اللهوف على قتلى الطفوف نویسنده : السيد بن طاووس جلد : 1 صفحه : 87 بر فرض هم روایت را بپذیریم این روایت مخالف و معارض روایات متواتر شیعه درباره اقامه عزا و گریه بر اقا ابا عبدالله الحسین و سایر اهل بیت خواهد بود که می توانید در این کانال آن روایات را بخوانید. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة