eitaa logo
..: آسمانے ها :..
630 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
572 ویدیو
166 فایل
ڪانال رسمے هیئت انصارالشهـداء مـسـجـد امـام هـادی«ع» بیرجـنـد ‌ صفحه اینستاگرام: http://instagram.com/Asemaniha168_3 ‌ مسجد امام هادی علیه السلام: https://eitaa.com/nojaba_khj ‌ قرارگاه جهادی شهید زارعے: https://eitaa.com/qj_zarei ‌‌ ادمین: @Ho3_ask
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴این حالت در دوران خلافت های اموی و عباسی هم وجود داشت لذا برای اینکه اسلام را از روح و حقیقت خود خالی کنند عده ای مزدور قلم به مزد و زبان به مزد داشتند پول می‌دادند حدیث درست می‌کردند پول می‌دادند منقبت برای آنها درست می کردند پول می‌دادند کتاب برای آنها می‌نوشتند. 🔘 می گویدوقتی سلیمان بن عبدالملک از دنیا رفت ما دیدیم کتاب‌های فلان عالم بزرگ که اسمش را نمی‌آورم بر حیوانات با رشد بر اثر ها باشد و از خزانه سلیمان بن عبدالملک بیرون آمد یعنی این کتاب نویس این محدثه بزرگ این عالم معروفی که این همه نام او در کتاب های اسلامی وجود دارد این برای سلیمان بن عبدالملک کتاب می نوشت خوب کتابی که برای سلیمان بن عبد الملک نوشته بشود شما توقع دارید در این کتاب چیزی باشد که سلیمان بن عبد الملک را ناخوش بیاید!؟ خب او که ظلم میکند شراب میخورد با کفار می سازند مسلمین را زیر فشار قرار می دهند بین مردم تبعیض قائل می‌شود فقرا را رویشان فشار می‌آورد اموال مسلمین را می‌گیرند این چه جور اسلامی را می پسندد‼️ این درد بزرگ جامعه اسلامی در طول قرن‌های اول بود ائمه این را می‌دیدند احساس می‌کردند که میراث ارزشمند پیغمبر یعنی احکام اسلامی که باید برای طول تاریخ بماند و انسان ها را در تمام ادوار تاریخ هدایت بکند دستخوش تحریف شده یکی از هدف‌های ائمه که خیلی هم مهم بود و تفسیر حقیقی قرآن و افشاگری تحریف ها و تحریک کننده ها بود نگاه کنید در کلمات می بینید آنچه که گفته شده در موارد بسیاری ناظر به آنچه چیزهایی است که به نام اسلام علما و فقها و محدثین وابسته به دستگاه های حکومت و دربار های سلطنتی گفته بودند آنها را رد می‌کردند و حقایق را بیان می‌کردند این یک هدف اصلی و بزرگ برای ائمه که تبیین احکام اسلامی بود این یک . خوب خود هم این کار یک دارد یعنی وقتی ما می دانیم که تحریف با تحریک دستگاه سلطنت و خلافت انجام می‌گیرد و قلم به مزد ها و مزدورهای علی الظاهر عالم برای خاطر سلاطین تحریف میکنند طبیعی است که اگر کسی علیه آن تحریف ها اقدام می کند کاری برخلاف سیاست آنها حکام و سلاطین انجام داده امروز که در بعضی از کشورهای اسلامی بعضی از قلم به مزدها و نویسندگان مزدور و ماجور از طرف دستگاه‌ها کتاب مینویسند تا ایجاد تفرقه بین مسلمانان ها بکنند یا چهره برادران مسلمان خودشان را زشت نشان بدهند اگر در این کشورها یک نویسنده آزاد منش پیدا بشود که کتابی بنویسد و درباره وحدت اسلامی و درباره برادری بین جماعات اسلامی در آن قلم فرسایی کند این کار یک کار سیاسی است در حقیقت ضد دستگاه‌های حاکم است ائمه یکی از قلم های درشت فعالیت‌شان این بود، احکام اسلامی را که بیان می کردند معنایش این بود که احکام اسلامی در آن روز در جامعه اسلامی گفته نمی‌شد چرا در هر گوشه و کناری از دنیای اسلام کسانی بودند که قرآن را می‌گفتند و می‌گفتند از پیغمبر می‌کردند هزاران حدیث را بعضی از محدثین بلد بودند مخصوصاً مکه و مدینه و کوفه و بغداد و اینها هم نبود در تمام عالم اسلامی شما نگاه بکنید تاریخ در خراسان فلان جوان دانشمند چندین هزار حدیث تدوین می‌کند در طبرستان فلان عالم بزرگ چندین هزار حدیث از پیامبر و صحابه نقل می‌کند. حدیث وجود داشت حکم اسلامی بیان می شد 💢آنچه بیان نمیشد تفسیر و تبیین درست اسلام در همه شئون و امور جامعه اسلامی بود که ائمه می خواستند جلوی آن را بگیرد این یک کار که از کارهای مهم است 🆔 @asemaniha168
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کار مهم دیگر تبیین مسئله امامت بود امامت یعنی زمامداری جامعه اسلامی مسئله عمده‌ای که برای مسلمان ها آن روز روشن نبود و عملاً و از لحاظ تئوری دچار تحریف شده بود مسئله امامت بود امامت جامعه اسلامی با کیست کار به جایی رسیده بود که کسانی که به اغلب احکام اسلامی عمل نمی‌کردند و بیشتر محرمات را انجام می دادند ادعا می کردند جانشین پیغمبرند و می نشستند و در مسند پیغمبر و خجالت هم نمی کشیدند یعنی اینجور نبود که مردم ندانند مردم می دیدند که یکی به نام خلیفه مست و لایعقل به محل نماز جمعه می آید و پیش نماز مردم می شود و به او هم اقتدا می کردند مردم می‌دانستند که یزید بن معاویه دچار بیماری‌های بزرگ اخلاقی و عامل به گناهان بزرگ است در عین حال وقتی به ایشان گفته می شد که علیه یزید قیام کنید می‌گفتند ما بایزید بیعت کردیم نمی‌شود قیام کنیم مسئله امامت برای مردم روشن نبود مردم خیال می‌کردند که امام مسلمین و حاکم جامعه اسلامی می‌تواند با این گناهان با این خلاف ها با این اموالی که بر خلاف صریح قرآن و اسلام هست آمیخته و آلوده باشد برای مردم مسئله مهم این بود که این یک مشکل بزرگی بود که با توجه به اهمیت مسئله حکومت در یک جامعه و تاثیر حاکم در جهت گیری جامعه بزرگترین خطر برای عالم اسلام است لذا ائمه لازم می دانستند دو چیز را به مردم بگویند یکی اینکه بگویند امام دارای این شرایط است حاکم اسلامی دارای این خصوصیات است این عصمت این تقوا این علم این معنویت این رفتار با مردم این عمل در مقابل خدا خصوصیات امام یعنی حاکم اسلامی را برای مردم بیان کنند این یک و دوم مشخص کنند که آن کسی که دارای این خصوصیات است امروز کیست که معرفی می کردند و خودشان را بیان می‌کردند این هم یک کار بزرگ ائمه برای این یکی از مهمترین کارهای سیاسی و تبلیغات و تعلیمات سیاسی چیست ائمه علیهم السلام این دو کاری که گفتم هیچ کار دیگری نداشتند کافی بود که ما بگوییم زندگی ائمه از اول تا به آخر یک زندگی سیاسی است آنجایی که تفسیر هم می‌گویند بیان معارف اسلامی را هم می کنند در حقیقت یک عمل سیاسی انجام می‌دادند آنجایی هم که درباره خصوصیات امام حرف می زنند باز یک عمل سیاسی دارند انجام می دهند یعنی ائمه تعلیماتشان در همین دو خصوصیت به عنوان و دو موضوعی که گفتم خلاصه می‌شد باز و امه و زندگیشان یک زندگی سیاسی بود اما به این هم اکتفا نمی‌کردند علاوه بر همه اینها حداقل از دوران امام حسن مجتبی به بعد یک حرکت زیرزمینی همه جانبه سیاسی و انقلابی را به فصل قبضه کردن حکومت شروع کرده بودند شکی باقی نمی‌ماند برای کاوشگر زندگی ائمه که ائمه این حرکت را داشتند آنی که من عرض می کنم ناشناخته است این نکته قضیه است که متاسفانه در کتاب هایی که در زندگی ائمه نوشته شده درباره زندگی امام صادق در زندگی بسیاری از ائمه دیگر معرفی نشده است. اینکه ائمه یک حرکت سیاسی تشکیلاتی وسیع و گسترده را انجام می دادند با این که این همه شواهد وجود دارند این ناگفته مانده و ذکر نشده و مشکل عمده فهم زندگی ائمه علیهم السلام است این است که ائمه این کار را شروع کردند پس این را به طور خلاصه همه برادران و خواهران بدانند که ائمه علیهم السلام همه شان به مجرد اینکه بار امانت امامت را تحویل می گرفتند یکی از کارهایی که شروع می‌کردند یک مبارزه سیاسی بود یک تلاش سیاسی بود برای گرفتن حکومت این تلاش سیاسی مثل همه تلاش هایی است که آن کسانی که می خواهند یک نظامی را تشکیل بدهند انجام می‌دهند و این کار را از ائمه علیهم السلام هم می کردند. 🆔 @asemaniha168
تمام این نزاعی که شما در طول دوران زندگی ائمه علیهم السلام بین آنها و دستگاه‌های ظلم و جور مشاهده می کنید بر سر همین قضیه است آنهایی که با ائمه ما مخالفت می‌کردند آنهاها را مسموم می کردند مقتول می کردند زندان می‌انداختند دعوای شان بر سر داعیه حکومت ائمه علیه السلام بود اگر ائمه دایی حکومت نداشتند و علوم اولین و آخرین را هم به خودشان نسبت می دادند اگر بحث قدرت سیاسی نبود داعیه قدرت سیاسی نبود هیچ گونه تعرضی نسبت به آنها انجام نمی گرفت لااقل به این شدت انجام نمی‌گرفت اصلاً مسئله این است لذا شما می‌بینید در بین دعوت ها و تبلیغات ائمه علیهم السلام روی کلمه امامت و مسئله امامت خصوصیت بسیار بالایی است یعنی وقتی که امام صادق هم می‌خواهد ادعای حاکمیت اسلامی و قدرت سیاسی بکند می گویند ایها الناس ان رسول الله کان الامام . امام و پیشوای جامعه رسول خدا بود ثم کان علی بن ابی طالب ثم الحسن ثم الحسین تا میرسد به خودش یعنی تمام بحث ائمه با مخالفین شان و بحث اصحاب ائمه در مبارزات شان همین مسئله حکومت با حاکمیت و ولایت مطلقه و عامه بر مسلمین و قدرت سیاسی بود بر سر مقامات معنوی آنها با ائمه دعوای نداشتند خیلی از اوقات اتفاق می افتاد که کسانی که در جامعه زمان خلفا اهل زهرا بودند و اهل علم بودند و معروف به تفسیر و به علم و به این چیزها الفا هم با آنها نه فقط معارضه نمی‌کردند بلکه حتی مخلص آنها بودند اظهار ارادت نسبت به آنها می کردند پیش آنها می رفتند از آنها نصیحت می خواستند چرا چون آنها در مقابل خلفا دایه سیاسی نداشتند و الا امثال حسن بصری و ابن شبرمه و عمر بن عبید این بزرگان از علمای که مورد قبول و توجه خلفا بودند این‌ها کسانی بودند که ادعای علم و ادعای زهر و ادعای معنویت و ادعای تفسیر و ادعای علوم پیغمبر و همه این ادعاها را هم داشتند اما نسبت به آنها هیچ گونه از طرف خلاف تعرضی نبود چرا چون دایه قدرت سیاسی وجود نداشت دعوای ائمه با خلفای عباسی و بنی امیه بر سر همین مسئله امامت و ولایت یعنی همین معنایی از امامت که ما امروز آن را به کار می‌بریم بوده 🆔 @asemaniha168
من حیدریم هیچ ندارم تردید بے نام علے عشق فلج مےگردید تا هسٺ جهان علے علے مےگویم تا ڪور شود ، هر آنڪه نتواند دید 🆔 @asemaniha168
@Farsna.mp3
9.55M
🎙ها عليٌّ بشرٌ کیف بشر...با نوای محمود کریمی 🌸عید سعید غدیر خم، عید ولایت مبارک باد. 🆔 @asemaniha168
(ع) در نبرد بین امام هادی و خلفای که در زمان ایشان بودند آن کس که ظاهراً و باطناً پیروز شد حضرت هادی علیه السلام بود در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه یکی پس از دیگری آمدند و به درک واصل شدند آخرین نفر آنها معتز بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم در مدت کوتاهی مرد این خلافت ها غالباً با ذلت مردن. یکی به دست پسرش کشته شد دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی عباس تار و مار شدند به عکس شیعه در دوران حضرت هادی و حضرت عسکری و در آن شدت عمل روز‌به‌روز وسعت پیدا کرد قوی تر شد. حضرت هادی ۴۲ سال عمر کرده اند که ۲۰ سالش را در سامرا بودند در آنجا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی می‌کردند سامرا در واقع مثل یک پادگان بود و آن را مختصر ساخت تا غلامان ترک نزدیک به خود را با ترک های خودمان ترک های آذربایجان و سایر نقاط اشتباه نشود که از ترکمنستان و سمرقند و از همین منطقه مغولستان و آسیای شرقی آورده بود در سامرا نگه دارد اینها چون تازه اسلام آورده بودند ائمه و مومنان را نمی شناختند و از اسلام سر در نمی آوردند به همین دلیل مزاحم مردم می شدند و با عربهاو مردم بغداد اختلاف پیدا کردند در همین شهر سامرا عده قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و به وسیله آن ها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام با نامه‌نگاری و غیره برساند این شبکه‌های شیعه در قم خراسان یمن و در مناطق دوردست و در همه اقطار دنیا توانستند رواج بدهند و روز به روز تعداد افرادی را که به این مکتب هستندرا زیاد تر کنند امام هادی همه این کارها را در زیر برق شمشیر تیز و خونریز همان ۶ خلیفه و علارغم آنها انجام داده است حدیث معروفی درباره وفات حضرت هادی است که از عبارت آن معلوم می‌شود که عده قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده بودند به گونه‌ای که دستگاه خلافت هم آنها را نمی شناخت چون اگر می شناخت همه شان را تار و مار می کرد اما این عده چون شبکه قوی به وجود آورده بودن دستگاه خلافت نمی‌توانست به آنها دسترسی پیدا بکند یک روز مجاهدت این بزرگوار ها به قدر سالها اثر می گذاشت یک روز از زندگی مبارکه اینها مثل جماعتی که سالها کار کنند در جامعه اثر می‌گذاشت این بزرگواران دین را همینطور حفظ کردند و الا دینی که در راسش متوکل و معتز و معتصم و مامون باشد و علمای اشخاصی باشند مثل یحیی بن اکثم که با آنکه عالم دستگاه بودند خودشان از فساق و فجار درجه یک علنی بودند اصلاً نباید بماند باید همان روزها به کل کلک آن کنده میشد تمام می‌شد این مجاهدت و تلاش ائمه نه فقط تشیع بلکه قرآن اسلام و معارف دینی را حفظ کرد این است خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا اگر اسلام انسانهای کمربسته نداشت نمی توانست بعد از هزار و دویست سیصد سال تازه زنده شود و بیداری اسلامی به و وجود بیاید باید یواش یواش از بین میرفت اگر اسلام کسانی را نداشت که بعد از پیغمبر این معارف عظیم را در ذهن تاریخ بشری و در تاریخ اسلامی نهادینه کنند باید از بین می رفت تمام می شد و اصلاً هیچ چیزش نمی ماند هم می ماند از معارف چیزی باقی نمی‌ماند مثل مسیحیت و یهودیت ای که حالا از معارف اصلی‌شان تقریباً هیچ چیز باقی نمانده است اینکه قرآن سالم بماند حدیث نبوی بمانند این همه احکام و معارف بماند بعد از هزار سال بتواند در راس معارف بشری خودش را نشان دهد کار طبیعی نبود کار غیر طبیعی بود که با مجاهدت انجام گرفت البته در راه این کار بزرگ کتک خوردن زندان رفتن و کشته شدن هم هست که اینها برای این بزرگوار ها چیزی نبود. 🆔 @asemaniha168