eitaa logo
استاد عشایری منفرد
1.1هزار دنبال‌کننده
137 عکس
147 ویدیو
13 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @Adminmmeshkat 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
16.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شام سرزمین معاویه بود. تبلیغات وسیعی علیه امیرالمؤمنین در آنجا جریان داشت. در چنین فضایی خیلی بعید بود که کسی با فضائل امیرالمؤمنین آشنا و شیفته‌ی ایشان شود. با این حال، در آستانه جنگ جمل، یک پیرمرد ناشناس شامی خود را به اردوگاه امیرالمؤمنین ع رساند. به ایشان ابراز ارادت کرد و از ایشان تقاضای نصیحت کرد! نصایح حضرت که به فرجام رسید، گفت: علی، من بهشت را در وجود تو میبینم! حالا تو را رها کنم و به کجا بروم؟ به من اسلحه و سازوبرگ نظامی بده تا برایت بجنگم! به میدان رفت و در جنگ جمل به شهادت رسید...! (من لایحضر، 4/382) 🎥 این کلیپ درباره اهمیت کار این شهید گمنام شامی است که چطور در سپهر ظلمانی شام، مسیر هدایت را یافت! 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ❓آیا اجتهاد بدون تسلط بر تفسیر ممکن است؟آیا میشود دانش تفسیر را جدای از ادبیات یاد گرفت؟ شیخ حسین حلی ره یکی از بزرگترین شاگردان محقق نائینی و صاحب یکی از کرسیهای مهم درس خارج در نجف بود. شیخ، حسب نقل یکی از شاگردانش؛ 1⃣ شیخ، تفسیر را پیش‌نیاز اجتهاد و به‌طور کلی، اجتهاد را متوقف به "احاطه بر معانی کتاب الله" می‌دانست. 2⃣این محقق بزرگوار جدا کردن دانش تفسیر از علوم ادبی را نیز درست نمیدانست. 3⃣در تحصیل ادبیات نیز سطح بالایی از ادب‌آگاهی را لازم می‌دانست. ◀️قيل إنّ الاجتهاد يتوقّف علي عدّة علوم: علم اللغة و الصرف و النحو و العلوم الثلاثة (المعاني، و البيان، و البديع) و ذلك لأنّه توجد في هذه العلوم نكات تقوّي المجتهد و تعينه علي استنباط الأحكام. ثمّ يقول: وَ اعْلَمْ أنَّ هَذِهِ الامُورَ مِمَّا لا بُدَّ مِنْهَا، وَ لا بُدَّ لِلْمُتَعَلِّم الْمُرِيدِ لِلِاجْتِهَادِ أنْ يَتَعَلَّمَهَا حَقَّ التَّعَلُّم بِحَيْثُ يَصِيرُ مُجْتَهِداً فِي هَذِهِ الْعُلُومِ؛ وَ لَا يَكْتَفِي بِقرَاءَةِ كِتَابِ صَرْفٍ وَ نَحْوٍ. هَذَا مُضَافاً إلى مَدْخَلِيَّةِ هذِهِ الْعُلُومِ لِعِلْمِ الاصُولِ أيْضاً؛ لِمَا فِيهِ مِنْ رِوَايَاتٍ لَا يَتَّضِحُ الْمُرَادُ مِنْهَا إلَّا بِالتَّعَلُّمِ فِي هَذِهِ الْعُلُومِ. و كذلك فإنّ المجتهد يحتاج إلي علم التفسير و الإحاطة بمعاني كتاب الله إذ إنّ اجتهاده متوقّف عليه. و أمّا فصل علم التفسير عن الصرف و النحو و اللغة، فغير صحيح، و إنّما التفسير عبارة عن مجموعة من العلوم المدوّنة و المنظّمة في كتاب واحد، فيصحّ أن يسمّي بدائرة المعارف. نعم لا بدّ أن يرجع المجتهد إلي الروايات الواردة في معاني الآيات للخروج عن التفسير بالرأي؛ لكنَّ هذا إنّما رجوع بالروايات، لا بكتاب الله. 📚سید محمدحسین حسینی تهرانی؛ ولاية الفقيه في حكومة الإسلام، ج‌1، ص: 234‌ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 : با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️ 📅روز یکشنبه 🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله در ایام سالروز شهادت سردار سلیمانی ره، نگاهی به اوصاف مالک اشتر که به قول امیرالمؤمنین شمشیر خدا بود و مطیع ولیّ. کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله 🔵به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی ره بیست صفت از دیدگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام ۱. بنده‌ای از بندگان خدا (عَبْداً مِنْ عِبَادِ اللَّهِ) ۲. در ترسناک‌ترین لحظات پشت به دشمن نمی‌کند (لَا يَنْكُلُ عَنِ الْأَعْدَاءِ سَاعَاتِ الرَّوْع) ۳. برای دشمنان از آتش هم سوزاننده‌تر است (أَشَدَّ عَلَى الْفُجَّارِ مِنْ حَرِيقِ النَّار) ۴. شمشیری از شمشیرهای خدا است (سَيْفٌ مِنْ سُيُوفِ اللَّه) ۵. شمشیری که کند نمی‌شود (لَا كَلِيلُ الظُّبَة) ۶. تلاشش هدر نمی‌رود = سعی بیهوده نمی‌کند (لَا نَابِي الضَّرِيبَة) ۷. اطاعت از ولایت (فَإِنَّهُ لَا يُقْدِمُ وَ لَا يُحْجِمُ وَ لَا يُؤَخِّرُ وَ لَا يُقَدِّمُ إِلَّا عَنْ أَمْرِي) ۸. دلسوزی و خیرخواهی برای مردم عادی (لِنَصِيحَتِهِ لَكُم‏) ۹. دشمنی با دشمن مردم (شدة شکیمته علی عدوکم). ۱۰. قدرتمند و تسلیم‌ناپذیر (شدة شکیمته) (وَ لَا يُوفِي عَلَيْهِ الطَّائِرُ). ۱۱. مثل زره می‌تواند خطرهای نزدیک را از شما دفع کند (وَ اجْعَلَاهُ دِرْعاً) ۱۲. مثل سپر می‌تواند خطرهای دورتر را نیز از شما دور کند (وَ اجْعَلَاهُ ... مِجَنّا) ۱۳. احتمال سستی او وجود ندارد (لَا يُخَافُ وَهْنُه) ۱۴. احتمال لغزش او وجود ندارد (لَا يُخَافُ... سَقْطَتُهُ) ۱۵. تندرو است درجایی که تندروی حزم‌اندیشانه باشد(لایخاف... بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْرَاعُ إِلَيْهِ أَحْزَمُ) ۱۶. کندرو است در جایی که کندروی پسندیده باشد (وَ لَا إِسْرَاعُهُ إِلَى مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَلُ) ۱۷. خیرخواه ولایت (لنا ناصحاً) ۱۸. از دشمن، عصبانی و برای او خطرناک (علی عدونا ... ناقما) ۱۹. در برابر دشمن محکم (علی عدونا شدیداً) ۲۰. مرضیّ ولایت (نحن عنه راضون) متخذ از ، و و 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 👤 درس و استاد 📅 تاریخ: 1403/10/11 جلسه چهارم 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
برگی از کتاب «اصلاح غلط المحدّثین» ابوسلیمان خطابی 🔸روایاتی که در آنها تعبیر «... مات میتة جاهلیة» به کار رفته باید با کسر میم خوانده شوند اما روایاتی که به حیوانات غیرذبیحه اشاره می‌کند (اکل المیتة) باید با میم مفتوح خوانده شود. 🔸ظاهرا «میتة» با کسر میم، مصدری است بر وزن «فِعلة» که به حالت و کیفیت خاصی از مردن دلالت میکند ولی «مَیتة» با فتح میم، اسم ذات و به معنای حیوان مرده ی ذبح نشده است. 🔺 در قرن چهار کتابی به نام «» نوشته و در آن بیش از یکصد غلط رایج در بین محدثان را توضیح داده است! اولین کلمه‌ی غلطی که در این کتاب در صدد اصلاح آن برآمده همین کلمه «میتة» است. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا