eitaa logo
استاد عشایری منفرد
751 دنبال‌کننده
96 عکس
113 ویدیو
8 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @mashayeri81 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مقاله جدید استاد عشایری مقایسه روش شناختی شیخ انصاری و محقق خوئی در بهره گیری استقلالی از اجماع برای استنباط حکم شرعی چکیده: روش‌شناسی اجتهاد فقهی یکی از عناصر نقش‌آفرین در پیشرفت مطالعات فقهی و اصولی و اجماع به اقسام گوناگون خود، یکی از راه‌های شناخت روش اجتهاد فقهی است. در میان فقیهان، شیخ اعظم انصاری و محقق خویی دو فقیه صاحب روش، به عنوان دو نماینده اصلی روش تراکم ظنونی ‌ـ ‌بنا به قولی ‌ـ و روش مدرسه‌ای، در به کارگیری عنصر اجماع در فرآیند اجتهاد، روش متفاوتی دارند. حال با توجه به این‌که اجماع در دو کارکرد استقلالی (سندی) و مکملی در عرصه استنباط ظاهر می‌گردد، پژوهش حاضر در صدد پاسخ به این سؤال است که اجماع به عنوان دلیلی مستقل، چه جایگاهی در استنباط حکم شرعی در روش شیخ انصاری در مقایسه با محقق خویی دارد. تحقیق حاضر، با جست‌وجو در آثار اصولی و فقهی دو فقیه و با روشی نقلی‌ـ‌تاریخی، به توصیف و تحلیل اشتراکات، افتراقات و انفرادات ایشان نسبت به جایگاه سندی و استقلالی نهاد اجماع در اجتهاد پرداخته و به این نتیجه رسیده است که با توجه به تفاوت دیدگاه هر کدام از دو فقیه در بحث حجیت ظنون، مانند حجیت و گستره حجیت اجماع و فتواهای فقیهان ، ظن خاص‌محوری یا عدم آن در خبر واحد و ...، در کنار برخی اشتراکات، دو فقیه در کمیت و کیفیت بهره‌گیری از اجماع در استنباط تفاوت قابل توجهی دارند. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
مدرسه اسلامي هنر با مشاركت موسسه آفرينشهاي هنري آستان قدس رضوي برگزار می‌کند؛ 🌍چهارمين همايش ملی فقه و هنر با عنوان "فقه هنر و حكمرانی" 🔹با حضور فقها و اساتید برجسته کشور زمان: چهارشنبه و پنج شنبه 25 و 26 بهمن‌ماه چهارشنبه 25 بهمن ماه ساعت 8:30 الي 11 👈🏻آيين افتتاحيه با حضور: آيت الله مبلغي عضو مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه: ساعت 14:30 الی 16:30 🔹پنل مكتب هنر رضوي الگويي براي نقش آفريني هنر در حكمراني با حضور اساتيد محمد جواد استادي، امير مهدي حكيمي و رضا قائمي نيك 🔹پنل «نسبت فقه و هنر پس از جمهوري اسلامي» با حضور اساتيد: مجتبي الهي خراساني، دكتر زائري، محمد حسين نواب پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 11 🔹پنل «نقش حاكميت در حمايت از هنر اسلامي و مقابله با انحرافات»، با حضور اساتيد: رضا ميركريمي ، علي نهاوندي 🔹پنل «نظارت بر اجراي قوانين و سياستها»، با حضور اساتيد: محمد خزاعي، مهدي مقدادي، سيف الله صرامي پنجشنبه از ساعت 14:30 تا 16 🔹پنل «حكمراني در هنر و فتاواي فقهي»، با حضور اساتيد: مسعود معيني پور ، محمد عشايري ، پورمحمدي 🔹پنل «فقه هنر؛ سياست گذاري و قانونگذاري» با حضور اساتيد: محمود حكمت نيا، حسينعلي سعدي، محمدرضا فلاح تفتي پنجشنبه از ساعت 18 الي 20 👈🏻اختتاميه باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📷 همایش ملی فقه و هنر با حضور استاد عشایری منفرد (حفظه الله) 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
✳️ دیدار استاد عشایری منفرد (حفظه الله) و جمعی از دست اندرکاران همایش ملی فقه و هنر با حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی زید عزه 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸میخوای بدونی نتیجه سکوت چیه ✅اگر کسی پرحرفی نکنه و سکوت به خرج بده ، چی میشه .. 👈🏼جواب این سوال رو از نهج البلاغه امیرالمؤمنین علی علیه السلام جویا شو 📕ترجمه و شرح حکمت 224 نهج البلاغه 🎥برنامه 🕣یکشنبه ها ساعت 19:30 🎙استاد عشایری منفرد ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈احساس مداوم بدبختی نشانه ی خطرناک چه چیزی در زندگی انسان است؟⁉️ توضیحات کاربردی استاد عشایری در مورد یکی از مسائل رایج در جامعه ی امروز پیرامون احساس بدبختی و ناشکری در زندگی و بیان دیدگاه قرآن در این موضوع مهم👌 🎙استاد : 1402.12.13 ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈منظور از پشه های سرگردان در کلام امیرالمومنین(ع) کدام گروه از مردم هستند؟⁉️ تقسیم بندی و تشبیه بسیار جالب مولا امیرالمومنین(ع) در مورد بخشی از مردم جامعه که اهل علم و پیروی از عالمان نیستند😐‼️ این تشبیه زیبا حکایت بخشی از جامعه است که امروز با گسترش تکنولوژی و شبکه ها اجتماعی برای بسیاری کاملا عینی و قابل لمس شده است‼️👌 🎙استاد : 1402.12.20 ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💢مهربانی و خیرخواهی در امر به معروف و نهی از منکر ✍️حجت‌الاسلام محمدعشایری منفرد امام خمینی (ره) در تحریر الوسیله در احکامِ مرتبه‌ی سوم از مراتب امر به معروف، نوشته است: «شایسته است شخصی که امر به معروف یا نهی از منکر می‌کند، در شیوه امر و نهی کردن، برای آن شخصِ مرتکبِ حرام چنان طبیبی دلسوز و پدری مهربان باشد که به مصلحت و خیرخواهی او می‌اندیشد و اصلا باید نهی از منکرِ او برای شخصی که مرتکب منکر شده و نیز برای کل امت اسلام، [سرشار از] لطف و مهربانی باشد. شایسته است قصد خودش را برای خدا و جلب رضایت او خالص کند و این عمل خودش را از هرگونه هوای نفس و گردن‌کشی دور کند و خویشتن خویش را پاک و پیراسته نداند و خودش را برتر و والاتر از آن کسی که مرتکب منکر شده، نداند چون ای بسا که همان شخص مرتکب منکر، حتی اگر مرتکب گناه کبیره باشد، اوصاف نفسانی پنهان و خداپسندی داشته باشد که خداوند به خاطر همان اوصاف، خودِ آن شخص را دوست داشته باشد هرچند از این یک عملش بیزار باشد و ای بسا که همین آمر و ناهی برعکس باشد (یعنی صفات ناپسند پنهانی داشته باشد که خداوند از خود او به خاطر همان صفات ناپسند بیزار باشد». متن تحریر الوسیلة، مسألة 14: ينبغي أن يكون الآمر بالمعروف و الناهي عن المنكر في أمره و نهيه‌و مراتب إنكاره كالطبيب المعالج المشفق، و الأب الشفيق المراعي مصلحة المرتكب، و أن يكون إنكاره لطفا و رحمة عليه خاصة، و على الأمة عامة، و أن يجرّد قصده للّٰه تعالى و لمرضاته، و يخلص عمله ذلك عن شوائب أهوية نفسانية و إظهار العلو، و أن لا يرى نفسه منزهة، و لا لها علوا أو رفعة على المرتكب، فربما كان للمرتكب و لو للكبائر صفات نفسانية مرضية للّٰه تعالى أحبه تعالى لها و إن أبغض عمله، و ربما كان الآمر و الناهي بعكس ذلك و إن خفي على نفسه. (تحرير الوسيلة، ج‌1، ص:481). 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم قضاوت زودهنگام در هنگامه ابهام؛ امتحان بزرگ الاهی 1⃣موسی به هارون فرمان داده بود که در غیاب او، مواظب قوم باشد و از انحراف آنها جلوگیری کند (اخْلُفْنىِ فىِ قَوْمِى وَ أَصْلِحْ وَ لَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِين) اما وقتی از طور برگشت و دید هارون دست بر دست نهاده تا امت گوساله‌پرست شود، مفروض گرفت که هارون در مقابله با این انحراف از او تبعیت نکرده است فقط می‌خواست دلیل این سرپیچی هارون را بداند (قَالَ يَاهَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّواْ أَلَّا تَتَّبِعَنِ أَ فَعَصَيْتَ أَمْرِی؟) 2⃣داود نبی وقتی با پرونده دستبرد مالی یک شخص به اموال برادر خودش مواجه شد، او را ظالم و فاسد انگاشت (قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلىَ‏ نِعَاجِه‏). هرچند قضاوتش بر اساس علم غیبش، قضاوتی غیرعادلانه نبود اما زود فهمید که این یک آزمون الاهی بوده و به سبب عجله در قضاوت پیش از شنیدن همه دفاعیات متهم، استغفار کرد (وَ ظَنَّ دَاوُدُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّه‏)! این آخرین آزمون داود پیش از رسیدن به مقام خلافت‌اللهی بود (يَادَاوُدُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فىِ الْأَرْض‏). 3⃣مریم، دختری شوهرندیده که صوت و صیتِ عبادت و اشک و دعای او گوش فلک را کر کرده بود، ناگهان با نوزادی که پدرش مشخص نبود، به میان شهر آمد! سبحان الله! مگر می‌شود قدیسه معابد شهر، بدون شوهر رسمی صاحب فرزند شود؟ من که هنگام قرائت قرآن، هرگاه به این آیات می‌رسم با خودم می‌گویم خدایا چه خوب شد که من آن روز نبودم! وگرنه معلوم نبود در امتحان حلال‌زاده‌انگاری عیسی علیه السلام قبول شوم! ↩️ردیف شدن این داستانها در ماندگارترین کتابی که برای همیشه‌ی بشریت آمده، این نکته را تداعی می‌کند که برای همیشه‌ی عمرتان زود قضاوت نکنید! حتی اگر موسایِ تازه از طور برگشته باشید! حتی اگر مانند داود نبی، صاحب حکمت و فصل الخطاب باشید (وَ ءَاتَيْنَهُ الْحِكْمَةَ وَ فَصْلَ الخْطَاب‏)! ⛔️امروز زهد و پارسایی یکی از روحانیان شهیر، در معرض خبرهای صحیح و سقیمی قرار گرفته است. اگرچه در روش دین‌شناسی یا روش تبلیغی و تربیتی یا روشهای مدیریتی این روحانی خدوم، از قبل نقدهای بجا و نابجایی وجود داشته، اما در زهد و پارسایی‌شان شک و تردیدی وجود نداشته است. ناقص بودن دفاعیاتی که تا کنون از ایشان منتشر شده، می‌تواند ناشی از امنیتی بودن پرونده یا غیرقابل نشر بودن مابقی دفاعیات باشد. بی‌گمان هرگونه قضاوت زودهنگام، برخلاف منش انسانی و سلوک اخلاقی است بویژه در جایی که با جَوَلان مخالفان کینه‌ورز و منتقدان بی‌کینه‌ی ایشان، فضا چنان غبارآلوده شده ‌که نه به سود ایشان مستندات کافی وجود دارد و نه به زیان ایشان. محمد عشایری حوزه علمیه قم یکم فروردین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
. 📺سخنرانی استاد عشایری 🎤شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ▪️تهران؛ حسینیه ارشاد. 🗒موضوع سخنرانی: حیات و ممات از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام. .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گریه های استاد عشایری در مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ... در روزهای آخر عمر شریف حضرت ، مردم کوفه کاری با مولا کردند که علی خیبرشکن کسی که به خطابه معروف بود ؛ دیگه حال خطبه خوندن و حرف زدن با مردم نداشت ...😭😭 ❌اللهم العن قتلة امیرالمؤمنین ...❌ 🎙استاد :1402/01/20 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم در رمضان امسال، نجیب باروَر، ستاره‌ی شعر هندوکُش، چگونه غربی‌ها را عصبانی کرد؟ نجیب باروَر شاعر جوان افغان، امسال در افطاری شاعران، قبل از قرائت شعر خودش، در هنگام عرض سلام به محضر آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان را نه فقط رهبر ایران بلکه "رهبر فارسی‌زبانان جهان" خواند! همین یک کلمه‌ی نجیب باروَر، کافی بود تا خبرگزاری‌های ایران‌ستیز و نانجیب، این خبر را طوری بازتاب بدهند که با تحریک قومیتیِ همسایگان ایران، آنان را دل‌آشوبِ ایران‌هراسی کنند. ❓ آیا واقعا این یک کلمه، این قدر وحشت‌آور بود؟ آری، وحشت‌آور بود! برای اندیشکده‌های انگلستانی و فرانسوی، که پس از 1990 میلادی توانستند با دادن راهنمایی‌ها و مشاوره‌های توطئه‌آمیز به ترقی‌خواهان ترک، خط و زبان فارسی را که قرنها زبان رسمی عثمانی بود، در قلمرو عثمانی از بین ببرند، این سخن واقعاً وحشت‌آور بود! برای غربیهایی که از پنج قرن پیش تا به امروز، ابتدا از طریق استعمار کلاسیک (و به صورت کاملا آشکار)، بعدها از طریق استعمار نو (و به صورت خزنده) و همین امروز نیز از طریق استعمار فرانو (و به صورت مخفیانه) در تلاش هستند که زبان فارسی را در شبه قاره هند از بین ببرند، شنیدن این جمله، آن هم از زبان یکی از ستارگان شعر امروز افغان، جداً وحشت‌زا بود! 🔸راستش، زبان فارسی، تنها زبانی بود که پس از استیلای اعراب مسلمان بر آسیا و آفریقا و بخشهایی از اروپا، در زبان عربی مضمحل نشد و توانست پایدار بماند. بعد از فروپاشی خلافت اسلامی نیز باز همین زبان بود که از قلمرو عثمانی تا دورترین نقاط شبه قاره هند به عنوان زبان رسمی حضور داشت. کار زبان فارسی در سرزمین هند به جایی رسید که حتی رامایانا (متن حماسی هندوها) و دیگر کتابهای مقدس هندوها، از زبان مقدسشان (سانسکریت) به زبان فارسی ترجمه شد! در سرزمین عثمانی زبان فارسی بدان پایه‌ رسیده بود که شاهان و شاهزادگان عثمانی به فارسی شعر می‌سرودند و شاه‌نامه‌خوانی در دربارِ عثمانی رواج داشت! حتی در عصر جنگهای عثمانی با صفویه، شاعرانی که از شاهان صفوی رنجیده می‌شدند به سرزمین عثمانی می‌گریختند و میهمان سلطان عثمانی می‌شدند! 🔻غربیها از وقتی به مشرق زمین رسیدند، فهمیده بودند که مهمترین مانع استیلای آنها بر شرق، انسجام ملتهای شرقی است. این را هم فهمیده بودند که زبان مشترک، مهمترین عنصر همدل‌کننده و انسجام دهنده‌ی این ملتها است. برای همین همه سعی خود را برای از بین بردن این عنصر انسجام‌دهنده به کار گرفتند و زبان فارسی را در آسیای صغیر و بخشهایی از هند، از رونق انداختند! برای همین است که امروز وقتی صدای نجیب باروَر در بخارا و بلخ می‌پیچد و "انسجام فارسی‌زبانان با گفتمان آیت‌الله خامنه‌ای" را از خلوت به جلوَت می‌کشاند، به وحشت می‌افتند! نجیب باروَر به آنها فهماند که در عصر بیداریِ فارسی‌زبانان، با گفتمان این رهبر فرهیخته‌، نقش تمدنی زبان شناخته شده، رابطه ادبیات و انقلاب درک شده، نسبت بین دین و زبان فهمیده ‌شده، زبان فارسی به آواز علن، زبان دوم جهان اسلام معرفی شده و نهایتا افق آینده زبان فارسی نیز به عنوان یکی از مهمترین زبانهای علمی جهان طراحی شده است! حالا جالب این است که رهبر این گفتمان، زبان مادری‌اش اصلا فارسی نیست بلکه ترکی است! یعنی گفتمان این رهبر، از ذاتیات یک «فضیلت ضداستعماری» است نه از عوارض یک «رذیلت قوم‌گرایانه»! ✅ آری چون با خویشتن خلوت کنند، به سبب خشمی که از شما بر دل دارند، انگشتان خودشان را به دندان می‌گزند! بگو از این خشم بمیرید (و إِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُم)! ✍️محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم 10 فرودین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی استاد عشایری ؛ حسینیه ارشاد شب ۲۱ رمضان. ✅موضوع: کوررنگی در حیات دنیا از منظر امیرالمومنین ع 1⃣آیا ممکن است انسان در حیات دنیوی دچار کوری شود؟ 2⃣عوامل کوری در حیات دنیا چیست؟ 3⃣چگونه می‌توان از کوری در حیات دنیا نجات یافت؟ 4⃣نمونه‌هایی از امتداد کوری دنیوی در حیات شخصی؟ 5⃣نمونه‌هایی از امتداد کوری دنیوی در حیات اجتماعی؟ 6⃣نمونه‌هایی از امتداد کوری دنیوی در حیات سیاسی؟ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
کوری در حیات دنیا و امتداد آن در عرصه های فردی و اجتماعی و سیاسی .pdf
108.3K
فیشها و منابع مربوط به سخنرانی استاد عشایری با موضوع (کوری در حیات دنیا و امتداد آن در عرصه های شخصی، اجتماعی و سیاسی. 21 رمضان ، فروردین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله 1️⃣دردهه شصت، مناجات‌خوانی از شئون عالمان واصل و سالکانِ دلسوخته‌ای چون آیت‌الله شهید دستغیب بود. در سبک مناجات‌خوانی‌شان، رعایت نغمه و آهنگ و موسیقیِ دعا به شدت مغلوبِ ابتهال درونی و ناله و سوز باطنیِ مناجات‌خوان بود. مردم حسب برخی روایات، باورشان این بود که وقتی در مجلس استغفار، یک نفر بخشوده شود، خداوند همه را خواهد بخشید. از سوی دیگر معتقد بودند که سالکی مانند آیت‌الله دستغیب ره در این مجلس مناجات، بخشوده خواهد شد. برای همین خودشان را به مسجد جامع شیراز میرساندند تا با مرکزیت آن سالک دلسوخته، در مغناطیس رحمت الاهی قرار بگیرند و با اشکهای او قلبشان را جلا بدهند. مناجات‌خوان در آن سبکِ مناجات‌خوانی، «خودش رو به قبله می‌نشست» و با «حال تضرع وابتهال» دعا را نه برای شنواندن به مردم بلکه برای «لابه و عرض حاجتِ خودش به محضر پروردگارش» زمزمه می‌کرد. او خودش را در مقابل خدای خودش می‌دید و «برای حال پریشان و قلب منکسرِ خودش» مناجات می‌خواندن نه برای شنیدن اهل مجلس. چنین بود که دعا با نغمه و آهنگِ از قبل تمرین شده، خوانده نمی‌شد بلکه با حال باطنی و تضرع قلبی و سوز دل خوانده می‌شد. نمونه دیگری از این مناجات‌خوانانِ متضرّع، مرحوم حاج آقا مهدی مظاهری ره بود که تا اواخر دهه نود، مؤمنان اصفهان از انفاس قدسی‌اش در مناجات خوانی بهره می‌جستند. چنان که هنوز در تهران از دعای کمیل های حاج آقا حسین انصاریان زید عزه، چنین بهره‌ای برده می‌شود. 2️⃣از نیمه‌های دهه هفتاد، صدا و سیما ذائقه دعاخوانان و باور مناجاتیان را تغییر داد. سبکی از دعاخوانی رواج یافت که در آن، تهیه کننده‌های سیما، مداحان بزرگوار را در لوکیشنی مخاطب‌پسند، روی صندلی و رو به مردم (نه توی محراب و رو به قبله) نشاندند. جاذبه بصری رسانه اقتضا می‌کرد که مناجات‌خوان به جای حال تضرع و ابتهال، «ظاهری جذاب و رسانه‌پسند» را به نمایش بگذارد! مداحان و ذاکران بزرگوار هرچند شخصاً اهل سوز باطن و ابتهال و تضرع باشند، اما مردم آنان را به «سبک و نغمه و آهنگ مناجات خوانی و صدای دلنشین» می‌شناختند نه به سوز و گداز سالکانه‌ی قلبی. چنین بود که سبکی از مناجات‌خوانی رواج یافت که در آن، سوز و گداز باطنی و ابتهال و عرض حاجت، مغلوبِ «سبک و نغمه دعا» شد. توجه به نزول رحمت الاهی و آماده‌سازی قبلیِ قلب برای جلب این رحمت واسعه، مغلوبِ «توجه به ادای درست کلمات»و «تلاش برای عقب نماندن از فقراتِ متنِ دعا» شد! قطعاً چنین سبکی از مناجات‌خوانی، بی‌فایده نیست و نباید انکار و تضعیف و تخریب شود اما آن مناجات‌خوانی، چیز دیگری بود! 3️⃣گاهی از خودم میپرسم که ما حوزویان در کجای این تغییر فرهنگی قرار میگیریم؟ در کجا کوتاهی کرده‌ایم؟ و حالا چه رسالتی داریم؟ محمد عشایری منفرد 21 فروردین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared