هدایت شده از سبقت / حبیب اله طاقدره
✅ شکست در انتخابات سیاسی، محصول غفلت از سایر انتخاباتها
🔹 گزیدهای از سخنان #وحید_جلیلی در جمع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
🔹۳۱ فروردین ۹۶ (یکماه قبل از انتخابات)، #حسینیه_هنر
⭕️ شما فرض کنید صبح روز #انتخابات بلند شدهاید و میبینید که همه ضدانقلابها و بیتفاوتها دارند رأی میدهند ولی انقلابیها هیچکدام از خانه بیرون نمیروند و به انتخابات بیاعتنا هستند. اگر این صحنهی تکاندهنده را ببینیم میگوییم انقلاب از دست رفت.
⭕️ این اتفاق، هر روز دارد میافتد. هر روز در #جمهوری_اسلامی، انتخاباتهای فرهنگیای در حوزههای #نشر، #سینما، #تئاتر، #رسانه و... برگزار میشود و آنهایی که سبک زندگی و پارادایم فکریشان در یک فضای دیگر است با صفهای دراز چند صد هزار نفری رأی میدهند، بعد اینطرف، بهترین فیلمهایش، نه در فضای عمومی بلکه در فضای #حزباللهی شکست میخورد.
⭕️ بعد از ۳۵ سال، برای #رجائی، #بهشتی ، یک فیلم ساخته شده است. #ماجرای_نیمروز، ترازش هم هالیوودی است. چطور ایام انتخابات رویمان میشود که عکس فلان کاندیدا را بگیریم سر چهار راه ولیعصر تبلیغات کنیم، خب این هم یک انتخابات است و برآیندی را به فضای سینمایی کشور منتقل میکند. ماجرای نیمروز مثل این میماند که رجائی کاندیدا شده است.
⭕️ مقام معظم رهبری در انتخاباتهای سیاسی میگویند من ورود نمیکنم، فقط ۴۰ میلیون رأی میخواهم، ولی در انتخاباتهای فرهنگی، ورود میکنند، داد هم میزنند که به فلان اثر رأی بدهید. بعد ما همینجوری نگاه میکنیم که اثار دیگر رأی بیاورد. در حوزه اقتصاد مقاومتی هم مثلاً مستندی مثل #آفراندن، درباره آن فرد کردِ اهل سنت در #مهاباد که کشور را از واردات باسکول بینیاز کرده است، کاندیدای #اقتصاد_مقاومتی ما است که باید به ملت معرفی کنیم تا رأی بیاورد.
⭕️ ما دائم در حال انتخابات هستیم و بخشی از شکستهای ما و بخشی از پیروزیهای دیگران در عرصهی انتخاباتهای سیاسی، ناشی از همین است. چون او ذائقهسازی کرده است. فروشنده مثلاً ۱۴ میلیارد رأی آورده، ماجرای نیمروز سه ونیم میلیارد، یتیمخانه دو ونیم میلیارد. اگر در یک سال گذشته جمعیت معتنابهی ، #یتیمخانه_ایران، ماجرای نیمروز، #سیانور و #ایستاده_در_غبار را میدیدند، حتماً قاعدهی فرهنگی جامعه رشد میکرد. وقتی طرف مقابل در فرهنگ رأی میآورد، در هنر رأی میآورد، در رسانه برنده میشود، در ساحت سرگرمی پیروز میشود چرا در انتخابات سیاسی برنده نشود؟ شکست سیاسی یکباره که اتفاق نمیافتد.
⭕️ فرق نیروی فرهنگی با نیروی سیاسی باید در همین باشد. چطور در دو هفتهی تبلیغات انتخابات شور و ابتهاج داریم، #نیروی_فرهنگی باید در تمام طی سال ناظر به همه انتخاباتهای مختلفی که در همه حوزههای فرهنگی، اقتصادی، رسانهای و... برگزار میشود چنین حس و حضور بهروز و زندهای داشته باشد. نه اینکه انتخابات های فرهنگی .هنری.رسانه ای و..... را تحریم کنیم! و بخواهیم در انتخابات سیاسی توقع پیروزی قطعی داشته باشیم. مثلاً امروز انتخابات است بعد شما بروید پیکنیک یا زیارت و بگویید ما شنبه میآییم در خیابان داد میزنیم. دیگر فایدهای ندارد. یتیمخانه ایران، ماجرای نیمروز..... روی پرده است، بگوییم ما در تلویزیون میبینیم. وقتی در انتخابات سینمایی ، شکست خوردی دیگر چه فایدهای دارد؟ باید هم خودمان به وظیفه عمل کنیم هم از دیگران مثل #نمایندگان_مجلس و #ائمه_جمعه و جماعات و نخبگانی که به وظیفه عمل نکردهاند مطالبهگری کنیم.
جامعه امام کُش ۲
برای قرار گرفتن یک "جامعه" در مسیر امام کُشی به عنصری به نام "ابهام" نیاز است. مردم مدام باید در فضای مبهم تنفس کنند و ابهام قدرت تشخیص حق از باطل را سخت می سازد. یکی از مقدمه چینی های مهم معاویه برای خلافت پسرش، همین "سیاست ابهام" بود
.
درجنگ جمل بسیاری از مردم می پرسیدند، حق با کیست؟
یک سمت علی پسرعمو و داماد پیامبر ایستاده و یک سمت عایشه همسر پیامبر!
یکی از یاران میانه جنگ از حضرت خواست به او اجازه دهد جنگ را رها کند، حضرت علت را جویا شد؟ پاسخ داد: نمیدانم حق با کیست؟
.
خط مشی رسانه و سیاست معاویه، تولید مدام ابهام در ذهن مردم بود. حتی در سطح عقاید دینی، اینکه باید به تقدیر الهی تمکین نمود، و خلافت یزید تقدیر الهی است!! حسین(ع) چرا با تقدیر الهی مبارزه میکند؟ شوریدن علیه خلیفه الهی حرام نیست؟
.
"ابهام در اذهان" یکی از عناصر مهم قرار گرفتن یک جامعه در مسیر "امام کُشی" است، رسالت ابهام سازی با رسانه هاست اما سیاست و راهبرد را خواص تعیین میکند. نظیر این ماجرا که دستگاه معاویه شیعیان را میکشت، در شام بعد نماز علی(ع) را همراه با تعقیبات نماز لعن میکردند اما شخص معاویه در نزد عموم مردم رابطه خود با امام حسین(ع) یک رابطه عادی و حسنه نشان میداد حتی از بنی هاشم دختر برای یزید خواستگاری کرد که امام مخالفت نمود
.
تولید ابهام، بی پاسخ ماندن ابهام در اذهان مردم خطر است
.
https://eitaa.com/Politicalhistory
فراموشی جمعی تاریخ،
ختم به جنایتِ بزرگی مثل امام کُشی میگردد
.
.
ابن زیاد به عمر سعد دستور داد:
میان آب و حسین مانع شو تا قطرهای از آن آب ننوشد [و با تشنگی کشته شود] همانگونه که با عثمان چنین کردند!
دروغ بود
علی(ع) مخالف محاصره خانه عثمان بود
علی(ع) تلاش کرد که محاصره شکسته شود
آب به عثمان برسد.
علی(ع) مخالف خلیفه کُشی بود
اما آنچنان تاریخ را تحریف کردند، دستگاه تبلیغاتی بنی اُمیه آنقدر اذهان را تغییر که علی(ع) را مقصر جلوه دادند!
در کربلا یکی از بهانههای تشنگی حسین(ع) همین دروغ بزرگ بود.
#محرم_مجازی
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
إنالله و إنا إلیه راجعون
آجـرک الله یابقیـةالله
آجـرک الله یاصاحبالزّمان
◼️“أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ”
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
24.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از علیرضا زادبر
غارت
کاروان کمشمار حسین(ع) شکست خورد.
دلیل غارت خیمه ها و اسارت
زنان چه بود! چه ضرورتی داشت!؟
چرا بنی اُمیه حفظ ظاهر نکرد!
هزینه قیام علیه حاکم طاغوت آنقدر باید بالا برود که دیگر پس از حسین(ع) که از بنی هاشم و نوه رسول خدا بود کسی جرات و شهامت اعتراض به حکومت فاسق را نداشته باشد.
توحش را به اوج رساندند
تا آیندگان بترسند.
حسین(ع) خانواده اش را داد
تا آیندگان نترسند.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف!
ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند:
"اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..."
1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها #اقلیت های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، #رسمی است(اصل۱۲)
سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹)
اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴)
منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲)
• البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲)
⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود!
2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و #مروج آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود.
مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰)
آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند!
• مقصود از این سنجه را #تبعیض_مثبت به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند.
تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند!
این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹
☑️ @m_ghanbarian
https://www.karzar.net/134964
کارزار برگزاری دادگاه علنی متهمان پرونده کرسنت را حمایت کنید.
هدایت شده از سبقت / حبیب اله طاقدره
📘مسجد آبی تعطیل شد
مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان جاییکه که شهید بهشتی ۵ سال اونجا امام جماعت بود
مسجدی ساخت که به خاطر ظاهرش تو آلمان معروف شد به مسجد آبی
کتاب خاطرات شهید بهشتی از دوران ساخت و مدیریت اون مسجد و فعالیت های تشکیلاتی شهید بهشتی در اروپا چاپ شده.
اسم این کتاب هم «مسجد آبی» هست
تو مقدمه کتاب اومده که این کتاب مکمل کتاب «تشکیلات بهشتی» هست
هرچند خبر تعطیلی مسجد خبر تلخی بود
اما توصیه میکنم تمام فعالان مسجدی این کتاب رو بخونن و با به کارگیری شیوهی امامت شهید بهشتی و کار تشکیلاتی درست، تمام مسجد ها رو تبدیل به #مسجد_آبی کنند.
⏳ سبقت /حبیب اله طاقدره
https://eitaa.com/htaghdareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنيئاً لك يا هنية...
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین...
إنا من المجرمین منتقمون...
✅️ @ashkeandishe