10.mp3
6.56M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰موضوع: حقیقت وحی و القاء روح و ارتباط آن و آثار توحیدی و سلوکی آن.
#پیامبر_اکرم (ص)، تنها باب مفتوح به سمت توحید. شرائط سیر با نبی اکرم(ص)
⏰ مدت: ۴٨:۵۰ دقیقه
📶 حجم: ۶ مگابایت
🗓 تاریخ ۱۰ دی ماه ٩٢ مصادف با ٢٨ صفر روز شهادت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ، بیت مقام معظم رهبری در شهر قم
🆔 @ashora_karbala
10528-fa-eynolhayat.pdf
6.3M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
عَیْنُ الْحَیات (به معنای: چشمه زندگی) کتابی اخلاقی به زبان فارسی است که به سفارشها و توصیههای اخلاقی #پیامبر_اکرم (ص) به ابوذر غفاری می پردازد.
✍مؤلف: علامه محمد باقر مجلسی
📘 هدف مؤلف آن بوده تا با تألیف این کتاب، عامه مؤمنان و شیعیان را با عرفان اصیل اسلامی آشنا کند، چون سخن پیامبر(ص) به ابوذر، جامعترین اخباری است که بر محاسن و مکارم اخلاقی مشتمل است. مجلسی تلاش کرده تا ابتدا سخن پیامبر(ص) را به فارسی ترجمه کند و به دور از عبارات سنگین، آنچه را محتاج به تفسیر و تبیین است، شرح دهد.
📘نویسنده در ابتداى كتاب پس از ذكر فضائل سلمان و ابوذر، كيفيت اسلام ابوذر و سلمان، مظلوميت ابوذر را ذکر كرده است و بعد از آن نوبت به وصيت رسول خدا (ص) به ابوذر مىرسد که مفصل در مورد این سفارشات بحث نموده است.
📘 مؤلف در این کتاب به مباحثی از جمله: رویت، شرایط اعمال، حضور قلب، حدوث عالم، معجزه، شرایط توبه، شکر نعمت، اصناف علم، فضیلت خوف و رجا، مذمت حُب دنیا، حیا، مذمت ریا، غیبت، آداب خواندن قرآن، فضیلت دعا، تعقیب نماز؛ آداب معاشرت و فضیلت استغفار میپردازد. و در ادامه مباحث كتاب نیز به بيان فضيلت علم و يادگرفتن و ياد دادن علم و فضل علما مىپردازد، اصناف علم و نافع آن را بيان مىكند، همچنين آداب علم و عمل نمودن به آن و اصناف علماء و صفات عالمى كه متابعت او را مىتوان نمود، مذمت علم بىعمل و مطالبى از اين دست را ذكر مىنمايد.
🆔 @ashora_karbala
▪️انا لله و انا الیه راجعون
در شب شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیه الیلام) استاد برجسته تاریخ اسلام و تشیع حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر مرتضی عاملی لبنانی صاحب کتاب گراسنگ الصحیح من سیره النبی الاعظم والصحیح من سیره امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) دار فانی را وداع گفت. روحشان قرین الطاف الهیه و یادشان گرامی باد.
🆔 @ashora_karbala
🔰غربت #امام_حسن علیه السلام میان یارانشان
🔻امام مجتبی علیه السلام میدانستند که لشگرشان ناهمگون است. همین لشگر در صفین که تقریبا یک دست بودند با یک حیله و فریبی که معاویه به کار برد بهم ریختند.
🔻لذا امام مجتبی علیه السلام خواستند اینها را در کوفه تصفیه کنند. لذا حضرت سخنانی را ایراد کردند و فرمودند آنهایی که انگیزه های مادی و غیر الهی دارند کنار بروند و فقط عدهای که واقعا پای کار هستند بمانند.
🔻در این سخنان حضرت فرمودند من تا حالا کینه کسی را به دل نگرفتم و میدانم که آرامش بهتر از ناآرامی است. اینجا بعضی ها سخنان حضرت را بر این حمل کردند که حضرت قصد بر این دارد که با معاویه کنار بیاید، در حالی که قضیه این نبود.
🔻لذا نگذاشتند اصلا صحبت امام تمام بشود و یک نفر که از ظاهر سخنش برمیاید که از خوارج باشد، داد زد -نعوذبالله- حسن کافر شده همانگونه که پیش از این پدرش کافر شده بود. با حرف این فرد لشگر بهم ریخت و امام نتوانست ادامه بدهد. حضرت از منبر پایین آمدند و داخل خیمه رفتند.
🔻اما بعضی از لشگریان داخل خیمه حضرت ریختند و هرآنچه داخل خیمه بود غارت کردند، عبا را از دوش و سجاده را از زیر پای امام کشیدند. حضرت سوار اسب شدند که حرکت کنند و وارد مدائن شوند که یک ملعونی حمله کرد و روی اسب با خنجر چنان به ران امام زد که به استخوان رسید.
🔻چند نفر به یاری امام آمدند و آن ملعون را کشتند. حضرت به شدت مجروح شدند. امام را به خانه سعد بن مسعود ثقفی عموی مختار که حاکم مدائن بود بردند و آنجا بستری کردند.
🔻جاسوسان معاویه خبر دادند که لشگر امام از هم پاشیده است، معاویه نامه ای برای امام فرستاد. حتی منابع تاریخی نوشتهاند که معاویه نامههای برخی از فرماندهان لشگر امام را که خطاب به او نوشته بودند که اگر تو بخواهی حسن را زنده یا مرده تحویل تو میدهیم را به نامه حضرت ضمیمه کرد و عنوان کرده بود با این وضع فرماندهان لشگرت میخواهی با من بجنگی؟ صلاح تو اینست که کناره گیری کنی و با من صلح کنی و من هرشرطی که تو بگذاری میپذیرم.
🔻 معاویه این نامه را برای امام فرستاد. در اینجا امام حسن علیه السلام بسیار هوشمندانه عمل کردند. چون معاویه هرگز فکر نمیکرد که امام حسن علیه السلام پیشنهاد او را بپذیرد و تصور معاویه این بود که امام رد میکند و حضرت حاضر نیست حکومت را به او واگذار کند و در نتیجه قبل از اینکه معاویه بخواهد او را بکشد همین خائنینی که در لشگر حضرت هستند امام را از بین خواهند برند و به قول معروف توپ هم در زمین امام حسن علیه السلام است. حتی اگر جنگی هم در میگرفت چون امام حسین علیه السلام پا به پای برادر است هر دو برای این میروند و امامت همانجا نابود میشود.
🔻 اما امام مجتبی (علیه السلام) وقتی این نامه را دریافت کردند این نبود که فوری صلح را بپذیرند. حضرت آمدند در بین لشگری که از هم متلاشی شده و با همان حالت جراحت فرمودند مردم من بلدم خودم به تنهایی خدا را چگونه عبادت کنم که از من راضی باشد. اگر ایستادهام به خاطر شماست. معاویه دارد به چیزی دعوت میکند که نه خیر دنیا در آن هست و نه آخرت. اگر پیشنهاد او را بپذیریم میبینم آب و نانی که خدا برای شما مقدر کرده، بچههایتان میروند درب خانه اینها درخواست میکنند و آنها دریغ میکنند.
🔻 اگر رضای خدا و مرگ با عزت را ترجیح میدهید پیشنهاد او را نادیده بگیرید و به جنگ او بروید که جز شمشیر بین ما و او نباید باشد. اما اگر دنیا و باقی ماندن در دنیا را ترجیح میدید پیشنهاد او را بپذیریم.
🔹اینجا بود که از جای جای لشگر به صراحت فریاد بلند شد: دنیا و باقی ماندن در دنیا... یعنی ما تو را نیمخواهیم معاویه را میخواهیم. اینجاست که امام صلح را میپذیرند .
🆔 @ashora_karbala
🔰 تفاوتهای شرايط امام حسن (ع) و امام حسين (ع)
✍استاد متفکر #شهید_مطهری
🔹 اولين تفاوت اين است كه امام حسن در مسند خلافت بود و معاويه هم به عنوان يك نفر طاغى و معترض در زمان اميرالمؤمنین قيام كرد. كشته شدن امام حسن در اين وضع يعنى كشته شدن خليفه مسلمين و شكست مركز خلافت.
🔹مقاومت امام حسن تا سرحد كشته شدن نظير مقاومت عثمان بود در زمان خودش، نه نظير مقاومت امام حسين. امام حسين وضعش وضع يك معترض بود در مقابل حكومت موجود؛ اگر كشته مىشد كشته شدنش افتخارآميز بود.
🔹 مىبینیم اميرالمؤمنین وقتى كه شورشيان در زمان عثمان شورش مىکنند فوق العاده كوشش دارد كه خواستههای آنها انجام شود نه اينكه عثمان كشته شود. خودش فرمود من اينقدر از عثمان دفاع كردم كه مى ترسم گنهكار باشم. آيا طرفدار شخص عثمان بود؟ نه، مىگفت من مىترسم تو خليفه مقتول باشى. اين براى عالم اسلام ننگ است كه خليفه مسلمين را در مسند خلافت بكشند.
🔹 اگر امام حسن مى جنگيد، يك جنگ چند ساله اى ميان دو گروه عظيم مسلمين شام و عراق رخ مى داد و چندين ده هزار نفر مردم از دو طرف تلف مى شدند بدون آنكه يك نتيجه نهايى در كار باشد. احتمال اينكه بر معاويه پيروز مى شدند - آنطور كه شرايط تاريخ نشان مى دهد- نيست، و احتمال بيشتر اين است كه در نهايت شكست از آنِ امام حسن باشد. اين چه افتخارى بود براى امام حسن كه بيايد دو سه سال جنگى بكند كه در اين جنگ از دو طرف چندين ده هزار آدم كشته بشوند و نتيجه نهايى اش يا خستگى دو طرف باشد كه بروند سر جاى خودشان و يا مغلوبيت امام حسن و كشته شدنش در مسند خلافت؟
🔴 اما امام حسين يك جمعيتى دارد كه همه آن هفتاد و دو نفر است. تازه آنها را هم مرخص مى كند، مى گويد مى خواهيد برويد برويد، من خودم تنها هستم. آنها ايستادگى مى كنند تا كشته مى شوند، يك كشته شدن صد در صد افتخارآميز...
📚سیری در سیره ائمه اطهار (ع) ص (۷۹ ؛ ۸۰ )
🆔 @ashora_karbala
88081465_123855.mp3
6.51M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع: #امام_حسن (علیه السلام) اصالت قدرت برایش مطرح نیست؛ بلکه قدرت برای نجات و هدایت خلق است و برای اجرای عدالت؛ امام (ع) فرمودند برای ما پیروزی اصالت ندارد و جنگ و صلح وسیله هستند»
⏰ مدت: ٣۶:۰٧ دقیقه
📶 حجم: ۶ مگابایت
🗓 تاریخ: دانشگاه تهران، نماز جمعه، رمضان ۱٣٨۵
🆔 @ashora_karbala
🔰 آنچه که جامعه اسلامی بشدّت به آن نیازمند است
🔹امروز جامعه ی مسلمانان به علمائی احتیاج دارد که یک لحظه دچار #غفلت نشوند؛ دنیا را خوب بشناسند؛ نقشه های دشمنان اسلام را خوب بفهمند، خوب بدانند که دشمن از کدام سو حمله میکند.
🔹آن کسی که آن بالا می ایستد، باید مثل یک عقاب تیزپری، با چشمهای دوربین و تیزبین تمام اطراف منطقه اسلام را ببیند، باید آگاه باشد، باید دشمن را از دور بشناسد، باید مرکز حمله دشمن را بفهمد، باید دل مقابله ی با دشمن را داشته باشد و تا دشمنی از دور جُنبید او را هدف تیر خود قرار بدهد و از قلعه ی اسلام حمایت کند.
🔹این وظیفه ی یک #عالم_آگاه است؛ این است آنچه جامعه ی اسلامی بشدّت به آن نیازمند است؛ این است آنچه این پیکر مُرده را روح و جان خواهد داد، و اگر اسلام چنین دیدبانانی داشته باشد، یک حمله ی دشمن علیه قرآن و اسلام به ثمر نخواهد رسید و یک تیر بر پیکر اسلام و قلعه ی اسلام نخواهد نشست از طرف دشمن.
🔹عالِم این است، وظیفه ی عالِم این است...بایستی تیرهای استدلال، برهان، منطق قوی، فکر عالی در اختیارش، کمانش در دستش، چشمانش دائما دُور بزند، نگاه کند، از همه طرف دشمن را بپاید، از هر طرف دشمن حمله کرد به قلعه اسلام، او را جا به جا خُرد کند؛ او را در جای خود بنشاند؛ حمله ی او را خنثی کند، نقشه ی او را خراب کند.
🎙بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ پیرامون نیاز جامعه اسلامی به علمائی بیدار
📚کتاب شرح نهج البلاغه/ منشور حکومت علوی/ ص۷۸
🆔 @ashora_karbala
هدایت شده از کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
imam_hasan.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(اعلام الهدایه _ #پیشوایان_هدایت ) برای مطالعه تاریخ و سیره ی اهل بیت(ع)
✍مؤلف:سید منذر حکیم
📕 جلد چهارم ➖زندگانی سبط اکبر؛حضرت امام حسن مجتبی(ع)
🔰 #رهبر_معظم_انقلاب
مردم ما از صلح امام حسن چیز زیادى نمىدانند؛ فقط چند تا کلمهى شعارى مىدانند؛ درحالىکه دربارهى این صلح کتاب نوشته شده و بحث و تحلیل شده است. من خودم چندین سال قبل از این، کتابى از شیخ راضى آل یاسین - از بزرگان علماى عراق - ترجمه کردم. ترجمهى این کتاب در سال ۱٣۴٨ منتشر شده است؛ الان باید محتواى آن کهنه باشد. دربارهى امام حسن، ذهنها و فکرها باید حرف نو بگویند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اینها مایهى تأسف است
مکررا هم گفتهام ، چیزى که امام حسن مجتبى (علیهالسلام) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسى در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسى نداشتند. یک شایعه دشمن مىانداخت؛ فورا این شایعه همه جا پخش مىشد و همه آن را قبول مىکردند!
📕مشخصات کتاب
جلد چهارم مجموعه "اعلام الهدایه" سه فصل دارد
1⃣ فصل اول درباره شخصیت و فضائل ایشان است
2⃣ فصل دوم به مراحل زندگی امام مجتبی(ع) از ولادت تا شهادت حضرت علی(ع) میپردازد
3⃣فصل سوم در مورد مسائل بیعت تا صلح، پیمان نامه صلح، سرنوشت پیمان نامه، شهادت امام حسن(ع) و میراث علمی ایشان اشاره دارد
💢کتابی بسیار ارزنده؛ که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، میتواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفادهی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.
🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چرا رهبری به دولت تشر نمی زنند؟
🔰رهبر معظم انقلاب
☑️ «حالا به بنده گاهی می گویند شما چرا به دولت تشر نمی زنید؛ مرادشان لابد تشر در معرض عام است، وَالّا از جلسات خصوصی ما که خبر ندارند! بنده اقلّاً ده برابر آن مقداری که در رسانهها بعضی جلسات ما منعکس می شود، جلسات دیگر داریم با مسئولین مختلف؛ نظامی، غیرنظامی، دولتی، قضائی و غیره؛ خب از آنها که مطّلع نیستند، دلشان می خواهد که بنده در معرض عام تشر بزنم. خب فایدهی این تشر چیست؟
🔻فایدهی این تشر این است که دلِ شما خنک میشود، همین! یعنی بیش از این فایدهای ندارد؛ امّا ضررهای بزرگی دارد؛ این ضررها را باید بسنجید. دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنانکه ایجاد تشکیلات موازی با دولت هم راه اصلاح نیست.
🎙 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۵ شهریور ۹۷)
🆔 @ashora_karbala
🔰امام رضا (ع) دیکتاتوری بنیعباس را عاجز کرد
☑️ نگاهی به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت #امام_رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت آيتالله امام خامنهای:
🔹عمر مبارک امام رضا (ع) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (ع) است تا سال ۲۰۳ ؛ تمام زندگی این بزرگوار با همهی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است.
🔹از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال ؛ تقریبا نوزده سال ؛ مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهلبیت (ع) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.
🔹آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقهمندان حضرت میگفتند که: علیبنموسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد ؛ این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون ؛ این جوان در این شرایط، در ادامهی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهدهاش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علیبنموسیالرضا (ع) است.
🔹بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علیبنموسیالرضا (ع) است، وقتی شما نگاه میکنید، میبینید که همان تفکر ولایت اهلبیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آنچنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنیعباس از مواجههی با آن عاجز است؛ این را علیبنموسیالرضا (ع) انجام داده...
🔹بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیدهاید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّبنموسیالرّضا (ع) را ؛ که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت ؛ برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند.
🔹کار قضاء الهی و ارادهی الهی و تدبیر الهی ؛ که پارهی تن پیغمبر در این نقطهی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است ؛ به وسیلهی دشمنان اهلبیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را اینجوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزهها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد.
٩٢/۶/٢۶
🆔 @ashora_karbala
🔰لطف و احسان #امام_رضا (علیه السلام)
🔹 ما اسیر تخیل هستیم. فکر میکنیم که رفتیم مشهد یک نفر آنجا نشسته است به ما اخم کرده که چرا گناه میکنی؟ حالا ما مریض بشویم، برویم پهلوی پزشک مگر پزشک به ما اخم میکند؟! غصه هم میخورد. امام هم همین است. غصه هم میخورد که چرا با خودت همچین کردی؟ خودت را با گناه مسموم کردی؟ گناه هم خودش یک نوع سم است. چرا همچین کردی؟ فقط راهش این است که انسان التماس کند با امام آن ارتباط ایجاد بشود. کار درست شود.
🔹 ولی نهایت رأفت و مهربانی آنجا نشسته. برای همه، بدترین آدمها که شاید ما تحمل نکنیم؛ آنجا حضرت تحمل میکنند. مهربانی میکنند. غصه میخورند. فقط یک قدم ما برویم.
🔹«عَادَتُکم الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِيئِينَ؛ سیره شما احسان به گناهکاران است» ما بايد براي اين زیارتی که می رویم، يک چشم انداز صحيحي داشته باشيم. کجا ميخواهيم برويم؟ جايي که ما ميخواهيم برويم، همهاش لطف و احسان است. همهاش خير و برکت است. همهاش «بفرماييد» و کرم است.
🔹 اگر مشکلي باشد در نحوه اجراي ما و کج روی ماست. از آن طرف همه خير است. محضر امام رضا(ع) را درست درک کن، می بيني معدن رأفت در آنجا نشسته است. شما که مثلا فکر ميکني و يک حس بدي داري، خودت داري نه او. او که همه اش مهرباني، لطف و احسان است، او که همهاش خيرخواهي است.
🎙 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🆔 @ashora_karbala
هدایت شده از کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
🔰چرا ثواب زیارت #امام_رضا (ع) از ثواب زیارت جدشان سیدالشهدا(ع) بالاتر است؟
✍ استاد سیدمحمدمهدی #میر_باقری:
💢 اگرچه جمعیت جامعهی شیعیان در زمان ولایت امام رضا (علیهالسلام) از کثرت قابل توجهی برخوردار شده بودند، اما در دنیای اسلام متفرق بودند و مرکزیت خاصی نداشتند. در چنین شرایطی امام رضا (علیهالسلام) به مرو هجرت فرمودند و تدابیری اندیشیدند که مأمون مجبور شد به بغداد کوچ کند.
💢 بخش دیگری از تدابیر تاریخی ثامنالحجج (علیهالسلام ) فراخواندن امامزادهها به سمت خراسان بود.
هجرت این بزرگواران موجب شد تا مدنیّت شیعه در ایران، حول امامزادهها شکل بگیرد. شهرسازی در ایران، حول بیوت نور ائمهی اطهار (علیهمالسلام) توسعه یافت و مردم حول نسل نورانی نبیّ اکرم (صلّیاللهعلیهوآله) گرد آمدهاند. از این رو است که «بنیان جامعهی شیعه بر تقوا است».
💢حضرت امام رضا (علیهالسلام) در هجرتی که به خراسان داشتند، ضمن ایجاد مرکزیت برای شیعیان، حقیقت ولایت و امامت را احیاء نمودند و شأن امام را به جامعهی اسلامی معرفی کردند. به تلقی من، اینکه میگویند: ثواب زیارت امام رضا علیهالسلام از ثواب زیارت جدشان بیشتر است، از این مسأله نشأت میگیرد که ثواب زیارت امام رضا (علیهالسلام) « ثواب اقامة » است. زیارت امام رضا (علیهالسلام) به معنی #اقامهی_ولایت دوازده امام معصوم است.
🌐 @ashora_karbala
Rahimpoor (175).mp3
7.18M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع:" #امام_رضا (ع)، ربّ النوع آزاد اندیشی" پرسشهای رادیکال و ریشهای تا مطرح نشود ما از لحاظ تمدنی و تمدن سازی هیچ حرکتی نمیتوانیم داشته باشیم.
⏰ مدت: ۵٩:۴٧ دقیقه
📶 حجم: ۶ مگابایت
🗓 تاریخ: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، زمستان ۱٣٨۴
🆔 @ashora_karbala