⚖|وقتی امام علی (ع) در دادگاه حاضر می شود
✍ #امام_خمینی (ره)
💢 ببینید اسلام یک وقتی حکومتی داشته است که حاکمش را قاضیاش میخواهد که «بیا مسیحی علیه تو ادعا کرده، بیا»! میرود آنجا با کمال ادب کنار مسیحی مینشیند. وقتی هم که قاضی میگوید «یا ابَاالْحسن»، میگویند: «نه، به من نگو ابَاالحسن؛ برای اینکه باید با من مساوی صحبت کنی».
💢 شما همچو دمکراسی در دنیا اطلاع دارید که رئیس دولت را قاضیِ منصوب از قِبَل خودش، احضار کند و او حاضر شود و بعد قاضی بر ضدّ او حکم کند و او هم قبول کند و تسلیم بشود؟ -۱
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
🔹 زمان خلافت علی (علیه السلام) در كوفه، زره آن حضرت گم شد. پس از چندی در نزد یك مرد مسیحی پیدا شد.
🔸 علی او را به محضر قاضی برد و اقامه ی دعوی كرد كه: «این زره از آن من است، نه آن را فروخته ام و نه به كسی بخشیده ام و اكنون آن را در نزد این مرد یافته ام»
🔹 قاضی به مسیحی گفت: «خلیفه ادعای خود را اظهار كرد، تو چه می گویی؟ » او گفت: «این زره مال خود من است، و در عین حال گفته ی مقام خلافت را تكذیب نمی كنم (ممكن است خلیفه اشتباه كرده باشد)»
🔹 قاضی رو كرد به علی(ع) و گفت: «تو مدعی هستی و این شخص منكر است، علی هذا بر تو است كه شاهد بر مدعای خود بیاوری»
🔸 علی خندید و فرمود: «قاضی راست می گوید، اكنون می بایست كه من شاهد بیاورم، ولی من شاهد ندارم»
🔹 قاضی روی این اصل كه مدعی شاهد ندارد، به نفع مسیحی حكم كرد و او هم زره را برداشت و روان شد.
💠 ولی مرد مسیحی كه خود بهتر می دانست كه زره مال كیست، پس از آنكه چند گامی پیمود وجدانش مرتعش شد و برگشت، گفت: «این طرز حكومت و رفتار از نوع رفتار های بشر عادی نیست، از نوع حكومت انبیاست» و اقرار كرد كه زره از علی است. طولی نكشید او را دیدند مسلمان شده و با شوق و ایمان در زیر پرچم علی در جنگ نهروان می جنگد-٢
-----------------------------------
📚 ۱- صحیفه امام خمینی ، جلد ۶ صفحه ۴۹۶
📚 ٢- الامام علی، صوت العدالة الانسانیة ، صفحه ی ۶٣
🆔 @ashora_karbala
💠 مراقبت از معنویت، به ویژه در سنین جوانی
🔹 #امام_خامنه_ای
🍃 توصیهی من این است که عزیزان! از خودتان مراقبت کنید. مراد من مراقبت فیزیکی نیست. مراقبت کنید در معنویت، در تهذیب نفس؛ این به شما کمک خواهد کرد. باید بتوانیم چهرهی مقبولی در پیشگاه الهی برای خودمان درست کنیم. شما جوانید؛ دلهاتان پاک است، روحهاتان شفاف است. دست یافتن به رتبهها و مقامات معنوی و روحی در سنینی که شما هستید، شاید بشود گفت ده برابر آسانتر است برای کسی در سنین من
🍃 می توانید توجه پیدا کنید، می توانید توسل پیدا کنید، می توانید با خدا انس پیدا کنید، می توانید خودتان را از گناهان دور نگه دارید؛ یکی ازخصوصیات جوان همین است
🍃 شما مثلاً جسم یک ژیمناست جوان را در تحرکات گوناگونش نگاه کنید، ببینید چقدر عضلات و بندهای بدن او قابل انعطافند؛ که یک آدم مسنّی مثل بنده، بههیچوجه یکصدم آن را هم نمی تواند برای خودش به وجود بیاورد. این قدرت انعطاف، یک توانائی است. عین همین، در روح وجود دارد؛ در جان انسان، در دل انسان وجود دارد. شما می توانید خودتان را متوجه به معانی مترقی و متعالی معنوی کنید؛ این را برای خودتان در نظر بگیرید.
🍃 توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلی تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلی خیلی اثر دارد. انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزی یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید. این، آن مراقبت از معنویت و تهذیب نفس است
🎙دیدار با نخبگان جوان ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
🆔 @ashora_karbala
🔰مسافر قلههای فتح نشده اسلام باشید
✍ شهید محمد تقی شرعی
🔹 ما بعد از انقلاب که ضرورت کار هنری را حس کردیم؛ برای یک مدت طولانی و شاید هم الآن؛ فکر میکردیم که تکنیک یک ابزاری است که میخواهد مفهومی را منتقل کند، وقتی ما این مفهوم را عوض کنیم، میتوانیم از این تکنیک استفاده کنیم. اما اگر روابط و ارزشها و مفاهیمی که در اساس هنر هستند، تغییر بدهیم، هنر هم تغییر خواهد کرد
🔹 ما باید این را بپذیریم که انقلاب اسلامی دارای یک پیغام خاص است و خودش را صاحب نظر میداند و معتقد است که یک انقلابی در تمدن بشری ایجاد کرده، هنر هم که یکی از جلوههای این تمدن است، دقیقا به عنوان یک زیر مجوعه باید تابع کل مجموعه تغییر پیدا کند.
🔹 این پیوستگی میان بینش فلسفی الحادی و هنر درغرب و شرق وجود دارد. همین پیوستگی در بینش الهی و هنر اسلامی هم باید وجود داشته باشد که ما هنوز خیلی کم در این زمینه ها کار کردهایم و معمولا کارهایی را هم که ارائه دادهایم، روی همان روحیه حزب اللهی بچه های معتقد و متدین بوده. این قالبهای هنری رایج آن پیامی که جنگ و شهادت دارد را نمیتوانند منتقل کنند.
🔹وقتی میخواهیم شهادت را به تصویر بکشیم میبینیم این واقعیت به عنوان یک مفهوم دگم و عقب افتاده در مجامع هنری مطرح است. یعنی در معادلات هنری جهان هیچ جایگاهی برای این ارزش لحاظ نشده که بخواهد تکنیکهای مناسب برای ارائه این مضامین ایجاد شود. وقتی هم که ما بر میگردیم به اینکه از همان تکنیک های تثبیت شده در جهان هنر برای بیان این واقعیتها استفاده کنیم دستمان بسته است و همیشه کار نامناسب ارائه می دهیم
🆔 @ashora_karbala
استادمیرباقری - مبانی هنر اسلامی.mp3
15.32M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰موضوع: "هنر و هنرمند آینده"
☑️ هنرمندان داخل کشورمان را طرف مقابل خودتان نبینید؛ طرف مقابل شما جبهه جهانی هنرمندانی هستند که در چارچوب ایدئولوژی مدرن میاندیشند و برهمان اساس هم خلق اثر هنری میکنند و میخواهند جامعه جهانی را به سمت مطلوب خودشان پیش ببرند.
☑️ پیشنهاد میکنم سطح کارتان را سطح توسعه هنر قرار دهید و آینده هنر را راهبری کنید. جهانهای جدیدی که پیش و روی فضای هنر قرار میگیرند را پیش بینی و طراحی کنید و حادثهسازی کنید.
☑️مقیاس کارتان را مقیاس جامعه جهانی برای مقابله با امپراتوریهای هنری جدید جهانی قرار دهید و با آنها درگیر باشید و اصلاً مقیاس درگیری را با دوستان داخلی قرار ندهید چراکه بسیاری از آنها در آینده همکاران خوب شما خواهند بود چرا که در نبود عرصه با هنر غرب همکاری میکنند.
☑️ بسیاری از کسانی که در فضای سینمای غرب زیست میکنند، بخاطر این است که ما فضای جدیدی را خلق نکردیم و بنابراین مقیاس کار خودتان را مقیاس جهانی قرار بدهید و رقبای خودتان را فدراسیونهای بزرگ جهانی که در عرصه هنر مدرن برای جهانی شدن میدانند را بدانید.
⏰ مدت:٨۴:٢۵ دقیقه
📶 حجم: ۱۶ مگابایت
🗓 جشنواره مردمی فیلم عمار
٢۰ دی ماه ۱٣٩٧
🆔 @ashora_karbala
Honar_aslamy_va_bayan.pdf
37.25M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
" هنر اسلامی زبان و بیان"
✍مؤلف: تیتوس بورکهارت
( مترجم: مسعود رجب نیا)
📘 بورکهارت نویسنده کتاب حاضر به تمام جنبه های هنر اسلامی توجه کرده و کوشیده است که زوایایی از زندگی و جامعه اسلامی را در مکان ها و زمان های مختلف نمودار سازد. همچنین گاه گاه به مباحث کلامی و فلسفی و عرفانی که در آن رشته هم تخصصی دارد پرداخته است
📖برشی از کتاب
بیرونی ترین مظهر یک دین یا تمدنی مانند اسلام باید نمودار جهان درونی آن تمدن باشد. جوهر هنر؛ زیبایی است و این امر در اصطلاح اسلامی همانا کیفیتی الهی است و بدین لحاظ دارای دو جنبه است: یکی در طبیعت که پوششی است مانند جامه ای زیبا که وجودها و چیزهای زیبا را پوشانده است؛ اما در وجود خدا یا در ذات هستی، جمال مطلق و خالصی است از میان همه صفات الهی که در این جهان متجّلی شده و بیش از همه یادآور هستی مطلق است. یعنی بررسی هنر اسلامی یا هرگونه هنر مقدس چون با گونه ای اندیشه باز نگریسته شود رو سوی درکی کمابیش ژرف از واقعیات معنوی دارد که در ریشه همه افلاک و جهان بشریت خفته است. چون از این دیدگاه بنگریم " تاریخ هنر" از پهنه تاریخ در می گذرد و در برابر این پرسش قرار می گیرد که :"زیبایی این جهان که هم اکنون از ان یاد کردیم از کجا سرچشمه می گیرد و فقدان آن که امروزه جهان را تهدید می کند از کجا مایه می گیرد؟."
📘 یکی از نکات قابل توجه این است که مترجم کتاب مذکور سعی کرده آیات قرآنی و حتی المقدور احادیث را با اصل مطابقت داده و اصل آن را بیان و ارایه کرده است
🆔 @ashora_karbala
💠 جایگزین پیام بازرگانی
🔹 گاهی میبینید یک نفر پای تلویزیون نشسته و منتظر یک فیلم است. تلویزیون آگهی تبلیغاتی پخش میکند و گاهی پخش تبلیغات بیست دقیقه طول میکشد. یک وقت است کسی به آن تبلیغات احتیاج دارد؛ اما کسی که احتیاج ندارد آگهیهای تبلیغاتی را ببیند، این بیست دقیقه را چرا بیکار بنشیند!؟ یک کتاب دمِ دستش باشد؛ بردارد و بیست دقیقه مطالعه کند. اگر مردم ما عادت کنند که از این وقتهای ضایع شونده برای مطالعهی کتاب استفاده کنند، جامعه خیلی پیش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خیلی ترقی خواهد کرد.
🔹 من توقّعم این است که مردم ما کتابخوانی را جدّی بگیرند. البته جمعی از مردم جدّی می گیرند؛ اما همه این طور نیستند. من می خواهم خواهشی از مردم بکنم و آن این است: کسانی که وقت های ضایعشوندهای دارند؛ مثلاً به اتوبوس یا تاکسی سوار می شوند، یا سوار وسیلهی نقلیهی خودشان هستند و دیگری ماشین را می راند، یا در جاهایی مثل مطبّ پزشک در حال انتظار به سر می برند و بههرحال اوقاتی را در حال انتظار به بیکاری می گذرانند، در تمام این ساعات، کتاب بخوانند. کتاب در کیف یا جیب خود داشته باشند و در اتوبوس که نشستند، کتاب را باز کنند و بخوانند. وقتی هم به مقصد رسیدند، نشانهای لای کتاب بگذارند و باز در فرصت یا فرصت های بعدی آن را باز کنند و از همان جا بخوانند. بنده خودم چند جلد قطور از یک عنوان کتاب را در اتوبوس خواندم! آن زمانی که با اتوبوس از مشهد به تهرام می آمدم و برمی گشتم. ۱٣٧۵/٢/٢٢
🆔 @ashora_karbala
🔰ضرورت بهره برداری کامل از دوران تحصیل( پیشنهاد جالب شهید باهنر برای مدارس )
✍ شهید محمد جواد باهنر
✅ بچه ی ما در سال، سه، چهار ماهش را رسماً تعطیل است؛ بعد هم ایام نوروز حدود پانزده روز تعطیل می کنند؛ بعضی جاها پنجشنبه را هم تعطیل می کنند؛ بعضی جاها مدرسه نصفه روزه است و بعضی هم سه نوبته است. بعد هم که مدرسه رفت مرتّب چانه بزند که من از این کتاب این قسمتش را نخواندم، نمره اش را بدهید. بعد از اتمام درس هم فقط یک ورقه دستش بگیرد و نتواند یک سیم کشی بکند، یک لوله کشی خانه اش را انجام بدهد و از عهده ی یک کار ساده برنیاید. یک شاگرد تراشکار معمول ما، در کارگاه آزادش خیلی قوی تر و بهتر از دیپلمه ی ما کار بلد باشد؛ یک شاگرد مکانیک بهتر از محصل ما کار بداند. در قسمت های نظری هم آیا وقتی محصل ما فارغ التحصیل شده، یک نویسنده است؟ یک متفکر، شاعر، ادیب، اقتصاددان، مدیر یا حسابدار است؟
✅ ما دیگر نمی توانیم تحمل کنیم که دوازده سال از بهترین ایام عمر فرزندان و نوجوانان ما تلف شود و حاصل فراوانی نداشته باشد و این همه نیازهای مملکت ما باز هم باقی بماند. این برای ما ضایعه است. باید دست به دست هم بدهیم و یکدیگر را یاری کنیم. در سال، بودجه ی عظیمی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد و در طول دوازده سال مبلغ زیادی خرج هر دانش آموز می شود. باید روی این مسئله فکر و کارکرد که این عمرها بیهوده تلف نشود و این درس خواندن ها پر بارتر و شکوفاتر باشد. واقعاً باید نسبت به آموزش و پرورش و فرهنگمان به گونه ی دیگری فکر کنیم؛ بایستی این فرهنگ به سوی خودکفایی پیش برود؛ باید این سویی برویم که خودمان خود را اداره کنیم و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنیم. به خدا، خودِ ما سرمایه داریم، سرچشمه های غنی استعداد داریم؛ آنچنان استعداد های شکوفا و درخشانی در این بچه های عزیز ما هست که نباید اجازه دهیم تلف شود:
✅ در هر یک از این بچه های ما یک جهان بزرگ خلاصه شده است و شخصیت و شرف دارد که باید شکوفا شود و در کنار این شکوفایی استعدادها، باید آن تربیت و فرهنگ پربار و خلّاق اسلامی ترویج و اشاعه گردد. ما الآن در دریای جوّ و تربیت و حرکت اسلامی شنا می کنیم. فرزندان ما باید در این موج عظیم شناور شوند و مدارس ما باید به سوی اسلام و فعالیت شدید و وسیع اسلامی پیش برود. برای اینکه در سایه ی اسلام، علم و تخصص می آید و فرهنگ و مهارت و خودکفایی و همه چیز می آید.
📚 کتاب مباحثی پیرامون فرهنگ انقلاب اسلامی ص ٩٨
🆔 @ashora_karbala
🔰 کمال انسان این است که بفهمد مقابل خدا «هیچ» است
علامه #مصباح_یزدی
💠 خدا به این بنده اش که عزیزترین، شریف ترین و کامل ترین است میگوید پیغمبر من! مبادا بگویی فردا فلان کار را میکنم، خودم میکنم، مبادا بگویی. پس چه کنم؟ بگو هرچه خدا میخواهد. "ولا تقولن لشئ إنی فاعل ذلک غدا". مبادا بگویی من فردا فلان کار را میکنم. تو کی هستی؟ "إلا أن یشاء الله". کار آن است که خدا می خواهد.
💠 تو کمالت این است که بفهمی در مقابله اراده خدا صِفری. این را بفهمی و به این افتخار کنی که هیچ چیز برای خودم نمیخواهم. حکم آنچه تو فرمایی. به کسی که به عالی ترین کمالات رسیده، بی واسطه خدا با او حرف می زند، همه چیز را از صدقه سر او آفریده، تازه به او می گوید مبادا بگویی یک کاری را من انجام دهنده هستم. پس چی؟ "الان أن یشاءالله". همیشه باید در ذهنت باشد کار آن است که خدا می کند.
💠 من افتخارم این باشد که مجرای اراده الهی باشم. کار خدا به دست من انجام بشود. اگر اراده او نبود من کجا بودم؟ من را از چه چیز پستی به اینجا رسانده. و هر لحظه اگر لطف او نباشد، من هیچ هستم. این تازه سفارشی است که به کسی که به آن «مرحله آخر» رسیده می گوید.
🎙سه شنبه ۱۸ اسفندماه ۹۴ در جمع دانشجویان و طلاب
🆔 @ashora_karbala
🔰ضرورت بازشناسی و شناساندن اسلام ناب
✍ شهید سید قطب
🔹 ما امروز در برابر چنین وضعی قرار گرفتهایم؛ باید به خود تکانی دهیم و این سرپوش مصنوعی را به یک سو افکنیم و واقعیت دین را به جامعه ی خود بشناسانیم و بار دیگر این قدرت معنوی و آسمانی را در دست گیریم
🔹باید با مجاهدتی خستگی ناپذیر و با تحمل هر نوع محرومیت و ناکامی؛ به مردم بفهمانیم که این شیئ مهمل و بی خاصیت؛ دین نیست. این ظواهر بی مغز و دور از معنی آن نیست که پیغمبر به عنوان آخرین و کاملترین برنامه ی آسمانی به جهانیان عرضه داشت. انجام قسمتی از فرائض دینی؛ آن هم نه به طور کامل و با وضع اولی خود؛ نباید غریزه دین طلبی ما را ارضاء کند و ما را از تلاش در راه دین باز دارد. باید به آنها بقبولانیم که دین ما را بردهاند و اگر هم تاکنون چیزی از آن باقی مانده باشد؛ به زودی خواهند برد. باید وظیفه دفاع از دین را به آنان یادآور شویم و اثبات کنیم که این وظیفه امروز متوجه همه ی مسلمانان است.
🔹 باید اصول و مبانی اساسی اسلام را با تحلیل کامل؛ تدوین کنیم و در اختیار ههمگان قرار دهیم و آنان را با احکام اصولی اسلام آشنا سازیم. این رسالتی فوقالعاده دشوار؛ ولی به همان اندازه حیاتی و بزرگ است این همان رسالت پیامبران بزرگ الهی است که تاریخ زندگانیشان را خوانده و میدانیم که در راه انجام آن تا پای جان ایستادند و عزیزترین سرمایه های خود را فدا کردند.
📚 آینده؛ در قلمرو اسلام ص ٢۴
🆔 @ashora_karbala
🔰وقتی انسان خود را فراموش کند؛ فتح دنیا به چه درد او می خورد؟
✍ استاد متفکر #شهید_مطهری
🔻 انسان هم "خود آگاه" است و هم "جهان آگاه" و دوست می دارد از خود و از جهان آگاه تر گردد. تكامل و پیشرفت و سعادت او در گرو این دو آگاهی است.
🔻 آگاهان جهان؛ عیب اساسی كه بر فرهنگ و تمدّن غربی گرفته اند این است كه این فرهنگ، فرهنگ جهان آگاهی و خود فراموشی است. انسان در این فرهنگ به جهان آگاه می گردد، و هر چه بیشتر به جهان آگاه می گردد بیشتر خویشتن را از یاد می برد. راز اصلی سقوط انسانیّت در غرب همین جاست.
🔻 انسان آنگاه كه خود را، به تعبیر قرآن، ببازد (خسران نفس) ، به دست آوردن جهان به چه كارش می آید؟ فكر می كنم كسی كه بهتر از همه فرهنگ غرب را از این نظر انتقاد كرده است «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند است.
🔻 گاندی می گوید: «غربی به كارهای بزرگی قادر است كه ملل دیگر آن را در قدرت خدا می دانند، لیكن غربی از یك چیز عاجز است و آن تأمّل در باطن خویش است. تنها این موضوع برای پوچی درخشندگی كاذب تمدّن جدید كافی است. تمدّن غربی اگر غربیان را مبتلا به خوردن مشروب و توجّه به اعمال جنسی نموده است، به خاطر این است كه غربی بجای "خویشتن جویی" در پی نسیان و هدر ساختن "خویش" است. اغلب كارهای بزرگ و قهرمانی و حتّی اعمال نیك غربی، فراموشی خود و بیهودگی است. وقتی انسان خود را فراموش کند و روح خود را از دست بدهد، فتح دنیا به چه درد او می خورد؟ -٢
📚 مجموعه آثار (انسان در قرآن) ج ٢، ص ٣۰۶ * ٢- مقدمه کتاب این است مذهب من
🆔 @ashora_karbala
30.mp3
6.23M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰موضوع: "ولادت رسول اکرم(ص) و تجلیات ایشان در عوالم / بررسی خلقت نور رسول الله" (صلی الله علیه و آله و سلم)
🔸 وقتی با وجود مقدس نبی اکرم(ص) مواجه می شویم، نباید ایشان را فقط در سیمای بشریشان ببینیم، هر چند قرآن می گوید «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى إِلَی» یعنی ایشان در لباس بشر آمده اند، ولی اگر این جور نگاه کنیم این مانع معرفت ما می شود.
🔸 مکرر عرض شده است که اهل بیت به ما گفته اند در وصف رسول اکرم(ص) و ائمه به یک وصف قناعت نکنید. زیارت جامعه کبیره را هر روز با توجه بخوانید و از معرفت آنها اعلام عجز کنید که «موالی لا احصی ثنائكم» من نمی توانم شما را مدح کنم، من به کنه مدح شما نمی رسم. زیرا طی مسیری که می خواهیم با ائمه(ع) برویم، با این شئون آنها ممکن است؛ و اگر موجود عادی باشند نمی توانند در مسیر توحید، ما را تا قرب الهی ببرند. این وادی، وادیی نیست که جز با این وجودهای مقدس و صفات کمالشان قابل پیشرفت باشد.
🔸 بعضی تصور می کنند راه خدا نزدیک است و با تعدادی ذکر، ورد و امثال این ها می توان رسید. و این تصورات، کوتاه گرفتن راه است، راه طولانی تر و با عظمت تر از این ها است؛ به همین دلیل چنین پیامبری لازم است که ما را تا مقام توحید پیش برد.
⏰ مدت: ۵۱:۵۵ دقیقه
📶 حجم: ۶ مگابایت
🗓 برنامه سمت خدا ٢٨ دی ماه سال ٩٢
مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم و امام صادق (علیهم السلام)
🆔 @ashora_karbala
adyannet236_14324.pdf
1.06M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"محمد (ص) پیامبری برای همیشه"
✍مؤلف استاد حسن رحیم پور ازغدی
📔 ما، حکومت و همهی جناحهای موجود باید به سنّت پیغمبر و اهل بیت پیغمبر (ص) رجوع کنیم، باید آنگونه انقلاب و جامعه را هدایت و مدیریت کرد که پیامبر اکرم (ص) کرد. دین، زنده است، ارزشها جاذبه دارند و آن شعارهایی که براساس آنها انقلاب شد؛ دارد در سراسر دنیا تغییرات عمده ایجاد میکند
📔 امروز دشمن شبهات را در دهان مردم و نسل جوان میگذارد که مردم و نسل جوان میگویند ما حکومت دینی نمیخواهیم و چرا حکومت، دینی است؟ در حالی که واقعیت، عکس این است. پرسش اصلی نسل جوان این است که چرا حکومت و حاکمان در همه حوزههای اختیاراتشان، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و قضاوت، دینی عمل نمیکنند؟
📔 چه باید کرد؟ پرسشی است که ما مطرح میکنیم برای شفاف کردن جریاناتی که در صفوف ملت ما به نمایندگی خود خوانده، از طرف ملّت و به زبانهای مختلف میگویند: «آقا دیگر خسته شدیم. دورهی حکومت دینی تمام شده است، عصر ایدئولوژی گذشته است، انقلاب به پایان رسیده است و شعارهای دینی جاذبهاش را از دست داده است، ارزشها فرسوده شدهاند. جامعه خسته شده است، چه کسی را باید دید؟
📔 اولین مسئله، آسیبشناسی حاکمان در حکومت دینی است. کسانی که چه باید کرد را از سنّت پیغمبر اکرم (ص) و آموزههای اهل بیت (ع) نیاموختهاند و وارد حکومت دینی شده اند و به نام دین در حوزههای مختلف خواستهاند بر مردم حکمرانی کنند، چنین کسانی اولین مشکل مردم متدیّن و حکومت دینیاند.
🆔 @ashora_karbala