#مقام_معظم_رهبری
🔰خوب خواندن کتاب، و کتاب خوب خواندن
💠 #کتاب_خوانی چیزی است که برای یک ملت، #فریضه و لازم است.
معارفی که درکتابها هست، مردم ما از آنهابی نیاز نیستند؛ باید این کتابها را بخوانند.
💠 من اگر هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه اش این باشد که مردم #کتاب_خوان بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم!
اگرطوری بشود قضیه را حل کرد، حرفی نیست.
💠بله، ما باید عرضمان رابه مردم بکنیم و بنده هم عرض می کنم؛ منتها چیزهایی هست که باگفتن تنها تمام نمی شود.
💠معلومات خاصیتش این است که یک بار که چیزی را گفتیم، طرف می فهمد؛ دیگر لازم نیست آن را دوباره، سه باره، ده باره بگوییم، می شود تکرار ممل لیکن اخلاقیات وخلقیات و عادات و رفتارها این طوری نیستند.
💠 وقتی کسی عادت ناپسندی دارد، کافی نیست که بگوییم آقا! این عادت ناپسند است، یا این کار را انجام نده، یا این کار را انجام بده. یک بارتذکر بدهیم و بگوییم ما گفتیم، دیگر تکلیفمان تمام شد؛ نه، این طوری نیست. این گفتن و باز گفتن و باز گفتن و به زبانهای گوناگون گفتن و از همه طرف گفتن و او را با فکر محاصره کردن می خواهد، تا یک عادت از میان برود، یا به وجود بیاید.
💠انس با کتاب، چیزبسیار با ارزشی است و من خواهش می کنم که همه و همه با کتاب انس پیدا کنند.
@sh_enayatnejad
4_5825747224306386020.pdf
5.51M
📚پیشنهاد #دانلود_کتاب
✍ امپراطوری وحشت
🔹 جلد 46 از کتابهای نیمه پنهان
🔸 دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان
📝 توضیحات: این کتاب تلاشی است در جهت روشنگری تاریخی، پیرامون عملکرد جنایتکارانی که امروز با وقاحت مدعی میشوند: «چیزی به نام شکنجه در ساواک وجود نداشته و آنچه بوده مربوط به خودزنی زندانیان سیاسی بوده است»!! در این کتاب خواننده با نحوه شکلگیری ساواک آشنا میشود، سپس در جریان کارنامه سیاه رؤسای ساواک قرار میگیرد و ضمن بررسی موضوعاتی همچون ساواک و بهائیت، ساواک و گروههای مارکسیستی و التقاطی به سرانجام عناصر دژخیم و همکاران ساواک میپردازد.
@sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #سبک_زندگی_اسلامی
💢 محدود کردن اسلام به توصیههای اخلاقی و معنویت، به معنای #ذبح_اسلام است.
💢 #شهید_مطهری: اسلامی که در همه شئون زندگی حضور نداشته باشد، دیگر اسلام نیست.
@sh_enayatnejad
💠امام صادق عليهالسلام:
🔹إذا رَأَيتُمُ العالِمَ مُحِبّا لِدُنياهُ فَاتَّهِموهُ عَلى دينِكُم؛ فَإِنَّ كُلَّ مُحِبٍّ لِشَيءٍ يَحوطُ ما أحَبَّ. وقالَ (ص): أوحَى اللّهُ إلى داودَ عليهالسلام: لاتَجعَل بَيني وبَينَكَ عالِما مَفتونا بِالدُّنيا؛ فَيَصُدَّكَ عَن طَريقِ مَحَبَّتي؛ فَإِنَّ اُولئِكَ قُطّاعُ طَريقِ عِبادِيَ المُريدينَ. إنَّ أدنى ما أنَا صانِعٌ بِهِم أن أنزَعَ حَلاوَةَ مُناجاتي عَن قُلوبِهِم.
🔸هرگاه عالمى را دوستدار دنيايش ديديد، در دين خود، به او اعتماد مكنيد؛ زيرا هر كه دوستدار چيزى باشد، فقط آنچه را كه دوست دارد، را حفظ مىكند.
نيز [حضرت] فرمود:
خداوند به داوود عليهالسلام وحى كرد كه ميان من و خودت، عالِمى دلباخته دنيا قرار مده، كه تو را از طريق محبّتم باز مىدارد. در حقيقت، اينانْ راهزنان راه بندگانِ خواستارم هستند. كمترين كيفرى كه به آنان میدهم، آن است كه شيرينىِ مناجات با خودم را از دلهايشان برمىدارم.
📚 الكافی، ج۱، ص۴۶
@sh_enayatnejad
🍃🌺عجب سروی،
عجب ماهی،
عجب یاقوت و مرجانی
🍃🌺 عجب جسمی،
عجب عقلی،
عجب عشقی،
عجب جانی
🍃🌺 عجب لطف بهاری تو،
عجب میر شکاری تو
🍃🌺 در آن غمزه چه داری تو؟
به زیر لب چه میخوانی؟
عجب حلوای قندی تو،
امیر بیگزندی تو
🍃🌺 عجب ماه بلندی تو،
که گردون را بگردانی
🍃🌺 عجبتر از عجایبها،
خبیر از جمله غایبها
امان اندر نواییها،
به تدبیر و دوا دانی
🍃🌺 ز حد بیرون به شیرینی،
چو عقل کل بهره بینی
ز بیخشمی و بیکینی،
به غفران خدا مانی
@sh_enayatnejad
#تفسیر_قرآن_کریم
🍃 ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ
(بلد/آیه۱٧)
🍃این كارها كند تا كه از آن كسانى باشد كه ایمان آوردند و سفارش كردند دیگران را به صبر، و سفارش كردند به شفقت به مردم
💠درست نقطه ی مقابل آن خلقیات فاسد؛ بهشت اخلاقی ای است که اسلام برای انسانها تصویر کرده است.
اسلام خواسته است انسانها نسبت به هم مهربان، به سرنوشت هم. به مصالح هم شدیداً علاقه مند و دلبند و دلبسته، از رنجها و اشتباهات یکدیگر متأثّر و متأسّف باشند، یکدیگر را دعا کنند، با یکدیگر با مرحمت رفتار کنند؛ «و تواصوا بالمرحمة»
💠شکیبایی در برابر ایمان به منزله سر برای بدن است، و بزرگتر از آن سفارش کردن دیگران به صبر و شکیبایی است که قله تسلیم به حق و خرسندی از پذیرفتن ناراحتیها در راه رسیدن به آن است، و بزرگتر از صبر بخشندگی و مهربانی است، گاه میشود که در ضمن دعوت کردن مردمان به نیکی از آنان آزار میبینی و بر آن شکیبا میمانی، ولی دلت آکنده از خشم و کینه نسبت به ایشان است، در صورتی که مؤمن واقعی آن کس است که همگان را بخشش و مهربانی او شامل میشود، حتی اگر دشمنان او باشند، و بزرگتر از همه اینها سفارش کردن دیگران به رحمت و مرحمت است و رواج دادن فرهنگ صبر و رحمت در اجتماع.
🌐 @ashora_karbala
🍃فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّهِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ؛ وَمَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ؛ وَمَنْ زَهِدَ فِی الدُّنْیَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِیبَاتِ؛ وَمَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى الْخَیْرَاتِ
🍃آنکس که مشتاق بهشت باشد، شهوات و تمایلات سرکش را به فراموشى مىسپارد و آنکس که از آتش جهنم بیمناک شد از گناهان دورى مىگزیند و کسى که زاهد و بىاعتنا به دنیا باشد مصیبتها را ناچیز مىشمرد و آنکس که انتظار مرگ را مىکشد براى انجام اعمال نیک سرعت مىگیرد
💠در واقع صبر؛ گاه در مقابل شهوت و در مسیر اطاعت خداست و گاه در مقام پرهیز از گناهان و گاه در مقابل مصائب و رنجهاى دنیوى است و گاه در مقابل پایان عمر و مرگ
💠براى اینکه انسان بتواند مواضع خود را در مقابل این امور چهارگانه روشن سازد باید متکى به عقاید صحیح گردد؛ عشق به بهشت او را از غلطیدن در شهوات سرکش دنیا حفظ مىکند و این همان صبر بر طاعت است و ایمان به عذاب الهى و خوف از دوزخ او را از گناهان باز مىدارد، چرا که گویى آتش دوزخ را با چشم خود مىبیند
💠از آنجا که بىتابى در برابر مصائب به دلیل دلبستگىهاى دنیوى است؛ آنکس که زاهد باشد و از این دلبستگىها وا رَهَد؛ مصیبت در برابر او کوچک مىشود و صبر در برابر آن آسان مىگردد
💠حضرت علاوه بر سه شاخه معروف صبر شاخه چهارمى بیان فرموده و آن صبرى است که از انتظار مرگ ناشى مىشود. کسى که در هر لحظه احتمال مىدهد پرونده حیاتش بسته شود با سرعت به سوى کارهاى خیر مىدود تا در فرصت باقىمانده کفه عمل صالح خود را سنگین سازد و این نیاز به صبر و استقامت فراوان دارد
🌐 @ashora_karbala