eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎تکنیک تکرار شبکه‌ای در مسمومیت پراکنی‌های اخیر! 1⃣جوخه ترور: مریم رجوی از مسمومیت سیستماتیک و اراده عامل پشت پرده می گوید و نظام را متهم به هیستری زن ستیزانه می‌کند. 2⃣بدون شرح: عبدالحمید مولوی این ماجرا را انتقام از خیزش اخیر زنان، توییت می‌زند و به برحق بودن اغتشاشات اخیر، صحه می‌گذارد!؟ 3⃣برادر شغال بی‌بی‌سی: دیلی تلگراف، تیتر مسموم و جهت داری می‌زند که در ایران، دختران را مسموم می‌کنند تا مدرسه نروند. 4⃣عمامه‌ به سر لیبرال: فاضل میبدی در روزنامه شرق از رادیکال‌های هزاره‌گرا و شبه طالبانی سخن می‌راند و ماجرا را منتسب به یک قرائت دینی از زنان در قم می‌کند. 5⃣ژورنالیست اصلاح‌طلب: عباس عبدی از نواصول‌گرایان متحجر نام می‌برد و علما را برای اتخاذ موضع در قبال این ماجرای مشکوک، دعوت می‌کند که البته آقای علوی بروجردی به درخواست ایشان در اتخاذ موضع نامعلوم، لبیک می‌گوید. 6⃣قهرمان‌پنبه فراری: علی کریمی هم از قافله عقب نمی‌ماند و به صراحت از مهسای امینی بعدی در تفسیر و تمدید این ماجرا نام می‌برد. 7⃣سلبریتی پشیمان: مجری سابق هم با عنوان فضای رعب و وحشت ایجاد شده، استوری می‌گذارد و خیلی مبهم به وضعیت موجود می‌تازد و مدعی می‌شود که عاملان جنایت در امنیت به سر می‌برند.(شاید نمی‌داند!) 🔸مخرج مشترک= متهم است.(کار خودشونه) ▶️برای تعمیق و تبدیل یک گزاره از خبرِ معلّق به باور جهت‌دار، از تکنیک تکرار شبکه‌ای استفاده می‌شود. باورپذیری یک موضوع وقتی از چند سکوی مختلف و حتی مستقل از هم مطرح می‌شود، افزایش می‌یابد. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_Tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🔎مسمومیت مدارس و التهاب ارزی، دو روی سکه جنگ ترکیبی 🔸تمام تلاش رقیب بیگانه در جنگ‌های فرانو و ترکیب
🔎چرا جمهوری اسلامی دچار چالش و اصطکاک ارزی و هویتی می‌شود؟ 🔸از یک لنز ژئوپلیتیک و فراسرزمینی هم می‌توان متغیرهای مداخله کننده‌ای را بعنوان گمانه زنی و گزینه‌کاوی در التهاب ارزی و موضوع مسمومیت حتی مطرح نمود؛ 1⃣مذاکرات برجام بطور موازی در حال انجام است و پای سازمان ملل و کشورهایی از منطقه هم به میان آمده و به هرحال طرفین برای باج‌گیری یا کسب امتیاز به کارت و پوئن‌های مختلفی به عنوان اهرم فشار دست می‌گذارند. 2⃣ اسرائیل هفته هاست که درگیر تظاهرات و ناآرامی های داخلی است و جهت جبران مآفات یا فرافکنی وضعیت، نیاز به تنفس مصنوعی‌های ریز و درشت دارد. از تهدید به حمله هسته ای تا.... 3⃣ اروپا در برخی کشورها و شهرهای استراتژیکش مبتلا به وضعیت اجتماعی نامطلوبی شده و از جلیقه زردها در فرانسه تا بحران گاز و غذا در برخی شهرهای آلمان و انگلیس و اعتراضات خیابانی به مسائل اقتصادی، انگیزه ای برای عملیات های ایذایی جهت فرار از فوکوس رسانه‌های مخالف و شاید پاتکی برای ایجاد موازنه منفی و برابرسازی وضعیت اجتماعی است. 4⃣ روابط تجاری و استراتژیک ایران با چین و روسیه درحال گسترش است و اگر به کاربست و تعمیق برسد، غیر از دلار و بازار، سلطه و هژمونی غرب را برای آینده دچار بحران جدی خواهد کرد. افزایش قدرت ایران هم به عنوان تقاطع هم افزای چین و روسیه، بهیچ وجه خوشایند غرب و آمریکا نبوده و نیست. پس چالش های برون زا در ایران، امری ممکن با درجه احتمال بالاست. 5⃣ موفقیت دولت موجود در زمینه اقتصاد، دلالت های جدی در زمین فرهنگ و اجتماع خواهد داشت. همبستگی اجتماعی در ایران، یعنی بازتولید قدرت نرم و افزایش نظم و امنیت اجتماعی و ارتقاء امید و اعتماد ملی که نقطه ثقل ثبات و پیشرفت مستمر است. پس بقای این دولت از نگاه غرب و عمال غرب‌زده‌اش بایستی دچار ابهام و ابتلاء شود و از درون به استیصال بینجامد. 🖋علیرضامحمدلو 🆔@asre_Tabyin
🔎کلیدواژه "کارخودشونه" یا مسمومیت با طعم جنگ شناختی 🔸اساس و محور جنگ شناختی در ساحت افکارعمومی، تعیین، تغییر یا وارونه سازی از واقعیات و مستحدثات و روزمرگی‌هاست که مهندسی محاسبات هم گفته می‌شود. اینکه به چه سوژه ای، چگونه فکر بکنیم‌، به معنای تعیین دستوری یا حساب شده‌ی منطق و متعلق اندیشه است که امروزه دست ارباب قدرت و رسانه تعریف می‌شود. ▫️با این مقدمه، همه تعجب می کنیم که چگونه ممکن است برخی در رسانه یا اجتماع به تبع بنگاه‌های خبری بیگانه بگویند و باور کنند که مساله مسمومیت مدارس در چند شهر، کار خود حکومت است تا سد راه تحصیل دختران شوند؟ ▫️هرچند که مهندسی خارجی و پیاده نظام داخلی ماجرا، در صدد ایجاد غبار هستند تا از و دست‌ساز و تفسیرهای معکوس، ماهی مدنظرشان را در سبد سیاسی و اقتصادی، دَشت کنند، اما این تفسیر و رمزگشایی وارونه جای تحلیل و بررسی دارد. چطور ممکن است در جامعه ای که دخترانش هم پا و پسران در مدرسه و دانشگاه حاضر باشند چنین شبهه ای را مبتلا شود؟ ▫️چگونه متصور است کشوری که در ساحت و مدرس دانشگاه، فضای رسانه و هنر و ورزش و سینما و تلویزیون، و معاون و مشاور و نمایندگی مجلس، بانوان را همردیف مردان پذیرفته، متهم به هیستری زن ستیزانه شود؟ ▫️استوارت هال معتقد است فرایند رمزگذاری و رمزگشایی دو فرایند مجزا هستند و الزاماً معنایی که رمزگذار ایجاد کرده با معنایی که مخاطب برداشت می‌کند یکی نیست. معنا زمانی خلق می‌شود که مخاطب شروع به تفسیر متن می‌کند. پس هیچ متنی، قبل از اینکه خوانده شود، واجد معنا نیست و باید رمزگشایی شود.   🔹 برای رمزگشایی یک متن داریم: 1⃣ رمزگشایی تطابقی، مسلط/هژمونیک، که در این رمزگشایی مخاطب با همان خوانش، متن را رمزگشایی می‌کند.چهارچوب مسلطی که توسط تولیدکننده به متن داده شده است توسط مخاطب پذیرفته می‌شود.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هماهنگی حداکثری در فهم پیام وجود دارد) 2⃣ رمزگشایی توافقی که در این نوع رمزگشایی مخاطب چهارچوب ارجاعی ارائه‌شده از سوی رسانه را می‌پذیرد، ولی با بخش‌هایی از روایت همسو نیست. بنابراین آن را با اطلاعاتی از زندگی روزمره، تجربهٔ زیسته، رسانه‌ها و هر منبع دیگر جایگزین می‌کند. 3⃣ رمزگشایی تقابلی (تضاد)، که در این رمزگشایی چهارچوب ارائه شده را مخاطب نمی‌پذیرد و چهارچوب ارجاعی دیگر را جایگزین می‌کند.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هیچ فهم مشترکی وجود ندارد؛ تقابل حداکثری) ▫️حال وقتی روایت "کارخودشونه" بطور دومینو وار و شبکه‌ای و از طریق رقیب در داخل و خارج مطرح می‌شود و مخاطب در ابهام را به وضعیت التهاب و اضطراب می‌رساند، فرایند رمزگشایی به نوع سوم نزدیک می‌شود‌‌. ▫️یعنی تفسیر وارونه از وقایع که درک معکوس و متضادی را در ذهنیت مخاطب و افکارعمومی رقم می‌زند. به عبارت ساده تر، شما چیزی می‌گویید و مخاطب بگونه ای متضاد و خلاف حرف شما برداشت می‌کند. خیلی خودمانی یعنی درک مخاطب بقدری توسط ، آلوده و دستکاری می‌شود که دیگر باورتان نمی‌کند و براحتی می‌گوید و می‌پذیرد که "کارخودشونه". 🔸در کشوری مثل آمریکا صفحه دونالد ترامپ را با ۹۰ میلیون هوادارش، به جرم انتشار اخبار گمراه کننده مسدود می‌کنند تا اسیر واقعیت موازی و جنگ شناختی نشوند. حتی پلتفرم را غیرقانونی اعلام می‌کند تا مصونیت افکارعمومی‌اش را تامین کند. در همین و ایام زلزله، برخی پلتفرم ها و رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی جریمه می‌شوند تا اخبار گمراه کننده را تولید یا بازنشر ندهند. همه جای دنیا قانون و پروتکل دارند تا اسیر جنگ شناختی و رمزگشایی های تقابلی نشوند. 🔸هم عرض با مدیریت رسانه و مواجهه قانونی با نفرت پراکنان مجازی، استراتژی گفتگوهای رو در رو و دلگرم کننده در خط مقدم و موقعیت التهاب، هم عملیات رسانه ای بیگانه را خنثی می‌کند و اجازه انتقال مسمومیت از میدان مجازی به را نمی‌دهد و هم رمزگشایی را در نوع اول تطابقی یا حداقل نوع دوم توافقی حفظ و تقویت کرده و حاکمیت را برای عموم جامعه باورپذیرتر از پیش بازنمایی می‌کند. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_Tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎سقوط؛ تصویری از امنیت، زندگی و آزادی برای زن ایرانی ▫️مینی سریال که در ژانر امنیتی ساخته شده بود در ۹ قسمت از شبکه خانگی فیلیمو پخش شد و دیروز با پخش قسمت آخر، پایان یافت. ▫️ماجرای نجات موصل از چنگال داعش که با همکاری نیروهای امنیتی ایران در کنار ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی به تصویر کشیده شد. البته خط داستانی این سریال، ماجرای زوج جوان سنندجی_آذری است که به عنوان ماه عسل به منطقه تحت اشغال داعش می‌رسند و دختر ایرانی، زندانی داعش می‌شود. ▫️نقطه عطف ماجرا، عملیات نجات آیسان ایرانی با بازی الناز ملک توسط افسر ایرانی است. حاشیه‌اش هم بازی حمیدفرخ نژاد در نقش همین منجی داستان است که البته بعد از ساخت فیلم دست به پشت پا زدن و مهاجرت از وطن زد. ▫️سکانس پایانی سقوط، انگاره نهایی سریال است تا در ذهنیت مخاطب بنشیند. امنیت و خوشی دختران ایران تحت پرچم مقدس ایران و تن و بدنی که برای آزادی و زندگی زن ایرانی به دل خطر زد و فدا شد. صحنه های استرس آفرینی جهت نمایش جاهلیت،خشونت، بدعت و شهوت در میان داعش به تصویر کشیده شد. ▫️شتابزدگی در جریان سریال دیده می‌شد که برخی جزییات را بلحاظ گره‌گشایی ساده و بسیط، دچار اشکال می‌کرد. پشت صحنه آمریکایی داعش هم فقط در حد یکی دوبار مکالمه مختصر فرمانده داعشی به زبان انگلیسی به تصویر کشیده شد. ▫️مهمترین نقطه ضعف هم بنظرم جایی بود که از زن ایرانی جهت جاسوسی از فرمانده داعشی استفاده می‌شود که تنها توجیهش بازنمایی شجاعت زن ایرانی است که بنظر می‌رسد تلقی اشتباهی را رقم می‌زند. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_Tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎زاویه دید متفاوت و امروزی به مساله حجاب ▫️نسبت حجاب و در جهان امروز چگونه است؟ ▫️آیا در جهان امروز، یک مساله فرهنگی است یا امنیتی و سیاسی؟ ▫️نقش و شیءوارگی و کالاشدگی و در امر حجاب ▫️سوال جالب یک سیاستمدار فرانسوی از دیپلمات ایرانی! 🆔@asre_Tabyin
37.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎ضلع سوم؛ توده سازی، چریک سازی یا جماعت سازی؟ ▫️تب نماهنگ کودکان و نوجوانان افزایش یافته و یک معنای ضمنی را در طول دلالت های صریح و واضحش به دنبال دارد. نقش این آثار را فارغ از نقدهای تک سایز به فرم و ادبیات و شعرشان، بایستی در مقوله فرد و فرهنگ و جامعه بررسی کرد. اما چطور؟ خیلی کوتاه و تیتروار و در حد نمایه زنی عرض می‌کنم: ▫️لیبرالیسم، برای تحقق هژمونی و سلطه به تعبیر گرامشی، می‌کند و با توسل به هالیوود و سرگرمی و صنعت فرهنگ و شهرت، فردیت ها را گسترش می‌دهد. مارکسیسم برای تقابل، می‌کند و یاغی‌‌گری را در برابر لیبرالیسم افزایش می‌دهد. چگوارا و فیدل کاسترو نتیجه نگاه‌های پدافندی و اندیشه انتقادی مارکسیست هاست. ▫️اندیشه دینی برخلاف موذی گری‌های لیبرالیستی و فریادهای سلبی مارکسیستی، با اصالت بخشیدن توامان به فرد و فرهنگ، و جامعه سازی می‌کند. به جای تسخیر فرد یا ضدیت با ساختار، نسخه کنشگری فرد فعال برای جامعه پویا ارائه می‌دهد. یدالله مع الجماعه برای چنین تفکری قابل صدق است. ▫️در عصری که و دو ضلع سنتی برای قدرت های راست و چپ دنیا تلقی می‌شود، ضلع سوم را هم باید جدی گرفت. نیروی انسانی پویا و و پای کار و اهل فکر، توان جبران خلاهای‌ موجود در بخش انرژی و اطلاعات را دارد. ▫️از این زاویه و به چشم قدرت نوظهور هم می توان سرودها و نماهنگ ها را تحلیل کرد. اصالت تربیت و فرهنگ که تولید قدرت هم می‌کند و توان چانه‌زنی را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی ارتقا می‌بخشد. ✍️علیرضا محمدلو 🆔@asre_Tabyin
هدایت شده از فکرت
🔘 | ✅ رسانه، اقتصادِ توجه و هک آخرالزمانی 🖋علیرضا محمدلو، دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی ▪️رسانه‌های جریانِ اصلی در آخرالزمان، مأموریت دارند که انسانی کوتوله و منظم در فرمت و تراز نظام لیبرالیسم و برای منافع امپریالیسم را شکل و سامان ببخشند و هرگونه یاغی‌گری و حرکت برخلاف جریان غرب در این ریل‌گذاری و مهندسی، محکوم است و با برچسب آنرمال بودن و تروریسم و جا مانده از توسعه، جریمه و تحریم می‌شود. ▪️مأموریت انگاره‌سازی، با چاشنی آخرالزمانی و در پارادایم لیبرالیستی صورت‌بندی می‌شود. بدین معنا که طوفان، سونامی، ویروس، زامبی و آنتاگونیست(ضدقهرمان) و سایر پاندمی‌ها، عموما با مبدأ و منشأ شرقی و دینی و جهان سومی به تعبیر غربی‌ها رخ می‌دهد و قهرمانِ ماجرا، یک انسان و کاراکتر غربی و آنگلوساکسون، تعریف می‌شود. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔎استراتژی انتظار، از اندیشه تا اقدام 🔸انتظار یک امر درونی و انگیزشی فقط نیست که یک استراتژی است. عادت نیست که فرهنگ است. انفعال و ایستایی نیست که حرکت و دینامیک است. مخدر و درجازدن و غر زدن نیست و حتی از دعا کردن صرف هم فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد. یک پک جامع از برنامه‌ریزی و اقدام و مراقبت و ریسک پذیری است. 🔸عبور از دغدغه های شخصی و زندگی فردی و ورود بی‌تعارف به عرصه کنشگری اجتماعی است. نظم نمازهای یومیه، صبر روزه داری و باهوشی شب زنده‌داری و اعتکاف را باهم دارد. صحنه دوست یابی و دشمن ستیزی، جذب حداکثری و دفع حداقلی است. 🔸با بی‌تفاوتی و خنثی بودن غریبه است و روزمرگی را سم زندگی می‌داند. دانایی را برای دانایی نمی‌خواهد و بینش گره‌گشا و توانایی حل‌مساله را محور علم‌آموزی قرار می‌دهد. عدالت خواهی در مکتب انتظار، مسیر آرمان گرایی است و منطق شامل بر تحقق عدالت، حکمرانی مبتنی بر ولایت تعریف می‌شود‌. 🔸شبیه آسایشگاه نیست و شباهت کمی به پادگان دارد و بیشتر به باشگاه شبیه است و لذت و سختی و حرکت و هدف توامان قابل درک است. فردگرایی و یاغی گری نیست ولی در ساختار و مارپیچ‌های سکوت زمان و مکان هم هضم نمی‌شود. یک بده بستان جدی با جماعت و آمد و شد حساب شده با جامعه است که رشد مرکب فرد و جامعه‌ را هماهنگ پیش می‌برد. 🔸نق زدن نیست و حلقه اتصالی از وادی نظر تا صحنه عمل است. همواره بخشی از راه حل است نه بُرشی از صورت مساله. روایت تراژیک و دور از واقعیت نیست و اقدامی دراماتیک و در قلب حادثه است. جاماندن و آرزو کردن نیست بلکه آوانگارد است و اهل تحلیل و پیش بینی. 🔸و بالاخره اینکه دیپلمات و پشت میزنشین حراف و یقه سفید و فیلسوفی برج عاج نشین نیست که انقلابی خوش فکر در میدان است و مسائل ذهنی‌اش را از عینیت و میدان و برای میدان، کشف و تدارک می‌بیند و صورت‌بندی می‌کند. ✍️علیرضامحمدلو لینک مطلب: http://www.andishkadeboshra.ir/1401/12/19/1-33/ 🆔@asre_Tabyin
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 استاد_اصغر طاهرزاده 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱ 🆔@asre_Tabyin
🔎 ۱۰ نکته و دو نقد کوتاه درباره سریال شهباز(نجوا) 🔸جهت شکستن این عادت که سریال های حاشیه دار شبکه خانگی را مصرف می کنیم ‌و از کنار سریال های خوب و حداقل با پیام های مثبت تلویزیون، در ای عبور می‌کنیم(مثل سریال خوب تمام رخ که یکماه پیش، بی‌سر و صدا تمام شد)چندخطی می‌نویسم. 🔸مجموعه تلویزیونی شهباز در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در ۳۰ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد و دیشب به خط پایان رسید که نکات ویژه و قابل تاملی داشت. ۱. یک دختر نخبه جوان بود که در نوع خودش قابل تحسین است و امیدواریم این ایده یعنی نقش و بازیگری زنان در پیشرفت و امنیت جامعه به نحو غنی‌تر و دقیق‌تری تبیین و تکثیر شود تا لنز نظری انقلاب اسلامی به مساله زن را در قاب تصویر، با فراگیری بالا و به درستی روایت کنیم. ۲.مخاطرات فضای مجازی و حوزه سایبرنتیک را به تصویر کشید و از برای اولین بار و بطور واضح در قالب یک سریال سخن گفت. ۳.روایت خودمانی تر و صمیمی‌تری از بچه‌های حوزه امنیت را ارائه داد. انسان هایی که علی‌رغم فشار کاری بالا، یک زندگی موازی عادی با همه حواشی اش مثل سایر مردم دارند ولی دقت بیشتر در تعامل با محیط و حتی عواطف و دلسوزی حداکثری آن ها را از بقیه متفاوت می‌کند. ۴.آسیب ها و مخاطرات تنهایی و دور از خانواده بودن دختران دانشجو و خوابگاهی را هم بنوعی مطرح کرد که بایستی تدبیر عاجلی برای حفظ کیفیت تحصیلی توام با حذف این حواشی و آسیب ها برای بانوان اتخاذ کند. ۵.اهمیت در هر سطحی را جهت پیشگیری از سوءاستفاده متذکر شد. از افشای نیاز و مسائل شخصی در اینستاگرام و طرح نقطه ضعف در فضای بازی‌های رایانه ای برای دوستان مجازی تا سرریز اطلاعات تحت عنوان کاغذ باطله در ، پاشنه آشیل افراد در بحث امنیت سایبری است. ۶.اهمیت توجه به نخبگان و پرهیز از تنبیه و طرد سنگین برای اشتباهات خرد این قبیل افراد که اتفاقا زمینه جذب بالایی در گروه‌ها و فرقه‌های خرابکار و معاند دارند. آقا مجیدهای مسلط به و رفتار درست با نیروها و لایه های مختلف دوست و بیگانه در سازمان های امنیتی را باید تکثیر و تقویت کرد. ۷. تفکیک رفتارهای فراسیستمی در خدمت سیستم از رفتارهای آنارشیستی و ضدسیستمی یک هوش و توان مدیریتی بالاتری می‌طلبد. عملکرد ، سر خود بود ولی و برای بقای سیستم تلاش می‌کرد. در سریال ۲۴ که از خط منافع ملی کشورش هیچوقت خارج نشد ولی با قواعد خودش بازی کرد. باید برای نخبه در هرسطحی میدان داد و نظارت کرد و بازی گرفت. ۸.خانواده را بایستی بیشتر حمایت کرد. افراد نجیبی که زیست متفاوت و غریبانه ای را در بودن و نبودن همسرانشان تجربه می‌کنند. فراق، مخفی کاری، دلهره و اضطراب و کلی سوءتفاهم و غافلگیری که بایستی حمایت شوند تا حامی مناسب و مقاومی برای سربازان گمنام امام زمان(عج) باشند. ۹.علیرضاهای سیستم را باید همچون حسام، باور داشت و برای حل مساله در شرایط پیچیده از توان فکری و مهارت های فردی و تیمی‌اش کمک گرفت. لنز مدیران ما بایستی جوان پذیرتر باشد تا سیستم های چابک تر و پویاتری را در خدمت مردم و جامعه تجربه کنیم. ۱۰. نکته دیگر اینکه همچون امنیت نیروگاه ها، سدها و شخضیت های سیاسی و امنیتی بازتامین شود. حفره‌های سایبری و امنیتی گاهی از سر غفلت یا عدم توجه به امنیت یک نیروی علمی اتفاق می‌افتد. آژانس های بین المللی و سرویس های جاسوسی، مشتری پروپاقرص اطلاعات علمی و کاراکترهای دانشی جامعه هستند. ۱۱.اشکال این سریال این بود که شخصیت پردازی اش تاحدودی ضعیف بود. آدم های سریال، عمق زیاد و قصه خاصی نداشتند و تقریبا هم‌شکل بودند. الا یک سری جزییات که بعضا در خاطرات گذشته یا آهنگ گوشی‌شان هویدا می‌شد. درمقابل، سریال لاست(Lost) در ژانری نزدیک و با کلی بازیگر ولی باقصه های متفاوت گیرا در همان فصل اول داشت. ۱۲.نکته دیگر در اولویت سنجی ایده داستانی در نسبت با مسائل مبتلابه جامعه است. به جای و حواشی سایبری اش می شد از و اوسینت و اطلاعات آشکاری که بصورت روزمره مصرف می کنیم و در اختیار پلتفرم های خارجی قرار می دهیم، سریال و فیلم بسازیم. 🔹روزنامه انگلیسی تایمز گزارش می‌دهد؛ نزدیک به ۸۰ درصد از اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی مانند سیا از "OSINT" تامین می‌شود. همچنین چین در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر را در اختیار دارد که در زمینه این نوع جاسوسی کار می‌کنند. اهمیت صدها میلیون کاربر فضای مجازی در عصرجدید را که برای ذائقه سنجی و جامعه شناسی و مهندسی سیاسی از طریق پلتفرم های بیگانه برای سرویس های جاسوسی معاند به فروش می‌رسد، بایستی جدی گرفت. ✍️علیرضامحمدلو، مدرس و تحلیگر رسانه 🆔@asre_Tabyin