eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
660 عکس
409 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️تفکر انتقادی عجب حکایتی است این فضای مجازی! کاربران شبانه روز بدون وقفه در معرض بمباران انبوه اطلاعات جعلی قرار دارند. اطلاعات غیر واقعی در مواقعی دستمایه تصمیم‌ها و قضاوت‌ها قرار می‌گیرد. ادراک، نگرش و رفتار کاربران و زندگی شهروندان را متأثر کرده و در مواقعی آثار زیان‌بار غیر قابل جبران بر جا می‌گذارد. صواب آن است که در فضای دوم چیزی را گز نکرده پاره نکرد. نان کسی را بی‌جهت آجر نکرد و در مواقع ضروری آب را از سرچشمه بست. ورود به این فضا مستلزم آمادگی‌ها و حضورهایی است که در غیاب آنها، مهمانان ناخوانده‌ای پشت ماشین فکری هر یک از ما نشسته و در مسیر مورد نظر خود هدایت میکنند. در بازار مکاره فضای دوم (فضای مجازی)، سطح مردم فریبی و به مراتب گسترده‌تر و چالش برانگیزتر از فضای اول (فضای واقعی) است. فناوری اطلاعات سطح پیچیدگی‌های اطلاعاتی را بسیار افزایش داده و در مواردی قدرت تمیز کاربران برای تشخیص صحت پیام‌ها،کمکی نمی‌کند و فرد را تسلیم و قربانی پیام‌های فیک میکند. تفکیک از واقعیت‌ها چندان سهل نیست. هر روز خبرهایی از فضای دوم منتشر میشود که همگان انگشت حیرت را بر دندان می‌گیرند. افرادی در دام کلاهبرداران اینترنتی اسیر شده و یک شبه زندگی را باخته‌اند. یکی در زمینه تجارت، یکی دیگر در زمینه دوستی، یکی اعتماد به ، یکی افشای اطلاعات زندگی شخصی، فریب نیرنگ‌های افراد بی‌نام و نشان را خورده و اسیر دام‌های فریبنده آنان شده‌اند. افرادی از همین طریق به صفوف تروریست‌ها درآمده و موقعیتی بهتر از یک قاتل نصیب آنان نشده است. کاربرانی ارتباطات اجتماعی آن‌ها با دوست، فامیل و دیگران دچار سوءتفاهم شده است. اخباری از این دست کم نیستند. زیست در فضای دوم به مراتب پیچیده‌تر از زندگی در فضای اول است. همان گونه که زندگی در فضای واقعی بدون کسب مهارت‌ها و پرورش دائمی آنها ناشدنی است، در فضای مجازی کسب مهارت‌ها ضروری است وگرنه چه بسا کاربران در تورهای زهرآگین شیادان و کلاهبرداران گیر افتند. یکی از مهارت‌های بسیار مهم برای زیست آگاهانه در فضای دوم « » است. در فضای دوم جنس کسب و کارها از نوع اطلاعات و دانش است و مهارت اصلی برای زندگی در این فضا «تفکر انتقادی» است. کاربران باید توانایی‌های فکری خود را افزایش دهند. با انواع نیرنگ‌ها و پیام‌های فریبنده آشنا شوند تا از گزند آسیب‌ها مصون بمانند. خود را بی‌جهت در معرض پیام‌های آسیب‌زا قرار دادن و بدون دریافت هیچ گونه مابه ازا به خود و دیگران ضرر رساندن از عقلانیت و خرد ورزی به دور است. عقلانیت ایجاب میکند بدون تشخیص، تحلیل و ارزیابی اطلاعات متقاعد نشویم و با «خودتجهیز‌سازی، خودنظارتی، خودکنترلی و خودارزیابی» با و آلوده مقابله‌کنیم. شرط اساسی زیست در این فضا این است که قدرت تفکر و استدلال را بارور کنیم، بی‌جهت مهر تأیید بر اندیشه‌های دیگران نزنیم یا بی‌جهت به اندیشه‌های دیگران حمله نکنیم. ورود به حوزه‌های ناشناخته به ابزارهای مجهزتری نیاز دارد. کاربرانی که در این فضا زیست میکنند، باید خود را به مهارت تفکر انتقادی مجهز کنند. تا از این رهگذر از و جعلی جلوگیری و به اطلاعات قابل اعتماد دست یابند. بدون داشتن تفکر انتقادی حرکت کردن در وادی پرسنگلاخی مانند فضای مجازی، مشکلات ریز و درشتی را در کمین کاربران قرار می دهد و چه بسا که زندگی آنها را دچار تنش‌های ناخواسته کند. تفکر انتقادی، یعنی به حرکت درآوردن قدرت تفکر و بارور کردن اندیشه و به مثابه چراغی است که با تاباندن نور برتاریک‌خانه‌ها از جانشین شدن ادعاها بر جای واقعیت‌ها جلوگیری‌می‌کند. تفکر انتقادی یعنی و وارسی اجمالی ادعاها و اجازه ندادن به هر پیامی برای عبور از است. تفکر انتقادی یعنی این که برای حفاظت از ارزش‌ها، هنجارها و باورها، حریم حفاظتی ایجاد کرده و از فرو غلتیدن در دام‌هایی که توسط دیگران ساخته و پرداخته شده است، پرهیزکنیم. باید در انتخاب و مجازی اطلاعات و به ویژه منابع اطلاعات دقت کرد. در اولین مواجه با مطالب دیگران اعمال سطحی از شک و تردید درباره پیام‌ها و بدون سوگیری شخصی و تعصب فردی یا گروهی درباره موضوع فکر کردن ضروری است. پرسشگری لازمه کنشگری در فضای دوم است. به ویژه طرح سؤال‌هایی درباره چرایی و چگونگی پیام‌ها، خبرها، رخدادها و هر گونه اطلاعات در این فضا ضروری است. دکتر‌حجت‌الله عباسی @andisheengelabi
🔎چهارضلعی بحرانی فرهنگ در سونامی کرونا رهآورد کرونا برای جامعه دینی ما چه بوده و شاخص سهام چه مقولاتی در بازار فرهنگی و تربیتی و تمدنی مان امکان سیر نزولی داشته و جای تامل جدی دارد؟ درواقع با سونامی کرونا چه شده ایم یا تبدیل به چه موجوداتی در حال شدن هستیم؟ آموزش از مقولاتی است که خیلی واضح دچار ضعف و لاغری شده و مجازی شدن تعلیمات هم بدلیل و حضور معلمان و مربیانی صبور و دلسوز، گسستی جدی در تربیت یک مردم آموزش دیده و بافرهنگ می باشد. بدلیل وسعت زمانی که در اختیار عموم مردم برای حضور در فضای مجازی ایجاد شده، میل به دیده شدن و بدلیل فقدان شاخص های هویت ساز و ، اوردوز نموده و ماحصل آن به تعبیر گافمن، شخصیت های نمایشی و کاریکاتوری است که در قالب لایوهای پرتعداد اینستاگرامی قابل مشاهده و ارزیابی است. موردسوم آسیب دیده در کش و قوص کرونایی، معنویت ازدست رفته می باشد. منبع و مرجع معنوی مردم ما، مساجد و هیئات و زیارتگاه هایی است که در کنار مدارس و آموزشگاه ها، مهرتعطیلی بر پیشانی شان خورده و جامعه ازین لحاظ نیز دچار فقدان جدی گشته و به نحیف شدن با محوریت منابر و مساجد دچار شده است. نکته چهارمی که عامل انسجام اجتماعی در جامعه دینی ما بوده و برخلاف دنیای مکانیکی و اتمیزه شده غربی، مقوله قدرت در سیستم ما را عینیت بخشیده و حمایت می کند، فرهنگِ خودِتعمیم یافته(انسان ایثارگر و درفکر همنوع) می باشد که با شرایطی که کرونا رقم زده و در صورت ادامه دار بودن قضیه، به و سوبژکتیویسم مهارنشده تبدیل خواهد شد. مفاهیم و معانی دیگری نیز قطعا مورد تهاجم جدی قرار گرفته اند و در مناسبات جدید بین المللی چه بسا تحولات جدی در معانی، سوژه ها،‌ساختارها و فراروایت ها صورت بگیرد که نیازمند ، چشم اندازنویسی و راهبردسازی است تا در رقابت تمدنی، قابل توجهی بتوانیم برای عرضه جهانی داشته باشیم. 🖌علیرضامحمدلو @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 📚 کتاب‌ های آینده مبتنی بر تکنولوژی که به سرعت در حال جا باز کردن است ❓ شرایط زیست رسانه‌ای در آینده بسیار متفاوت خواهد بود آیا بشر آمادگی آن را دارد ؟؟ @andisheengelabi
🎯 مقاومت در برابر گوگل شاید سخت‌تر از مقاومت در برابر ارتش نازی باشد — مسابقۀ بی‌پایان بر سر جمع‌آوری داده‌ها از زندگی شخصی ما شکل جدیدی از قدرت را به وجود آورده 📍سرمایه‌داری مدت‌هاست که خود را مدافع سرسخت حیطۀ خصوصی و آزادی‌های فردی می‌داند. اما در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد این پیوند قدیمی به نفعِ سودی بزرگتر از هم گسسته است. سرمایه‌داری این‌بار با شرکت‌هایی عقد اخوت بسته است که بیشترین توانایی را برای رسوخ به شخصی‌ترین لایه‌های وجود ما از خود نشان دهند. از این پیوند تازه شکل جدیدی از قدرت متولد شده است که کتابِ قطور شوشانا زوبف، «عصر سرمایه‌داری نظارتی»، تلاش کرده است تا ماهیت آن را برملا کند. 🔖 ۴۲۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۲۵ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9717/ 🔗 @andisheengelabi
🎯در عصر ، شما کنید! 🔹حتما تا به حال شده تصمیم گرفته باشیم کاری را انجام دهیم اما نوتیفیکیشن‌ها، صدای تلویزیون، عکس روی جلد یک مجله و... حواسمان را پرت کرده باشد. این همان چیزی است که از آن به عنوان یاد می‌کنیم؛ موقعیتی که مدام توجه ما به سمتی جلب می‌شود و اساسا تنازع برای جلب توجه کاربران نیز بین غول‌های فناوی در جریان است. هر کسی توجه بیشتری را جلب کند، ماندگارتر خواهد شد. پس ما امروز کالای گرانبهایی است. 🔹اما این سکه، روی دیگری نیز دارد. ما خیال می‌کنیم که به‌خاطر توجه بیشتر، در حال دریافت اطلاعات بیشتر نیز هستیم اما به هزینه‌ای که برای این توجه پرداخته‌ایم توجه نداریم. در زمانه‌ای که از عصر «رسانه‌های آنلاین آزاد» به عصر «رسانه‌های آنلاین همه‌جا» رفته‌ایم، به قدر در معرض اطلاعات گوناگون برای جلب توجه قرار گرفتیم که در واقع می‌توان ادعا کرد ! 🔹پوریست اقتصاددان، توجه را یک نوع «پول رایج» دانسته که بسیاری از مشخصات پول را داراست. کسانی که آن را ندارند، آن را می‌خواهند. کسانی که دارند بیشتر می‌خواهند. می‌توانید آن را تجارت کنید؛ می‌توانید آن را بخرید و... 🔹تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی و است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل نادانی باشد. ✍️سطرهایی از مقاله «مغز آنلاين؛ چگونه رسانه‌هاي آنلاين مي‌توانند نگرش شناختي ما را تغيير دهند» ارائه شده توسط معصومه نصیری در همایش «رسانه و علوم شناختی» @andisheengelabi
«هنر دینی، هنر مدرن» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.ir/book/66547 گفتارهایی از: دکتر محمد رجبی دوانی وحید یامین پور درباره کتاب هنر دینی، هنر مدرن غـرب یـک واقعیـت اسـت، واقعیتـی کـه وجـود دارد و بـا اندیشـه دکارتـیشــروع گردیده‌اســت کــه بــا نگاهــی ســوداگرانه و ریاضــی وار بــه عالــم نظــر می‌کنــد و همیــن تحلیــل ر یاضــی و هندســی عالــم اســت کــه قــدرت تصــرف در آن را بــه او بخشــیده اســت. بشــر جدیــد بــا تکیــه بــر اندیشــه‌ی مالکانـه دکارتـی و سـلطه جویانـه‌ی فرانسـیس بیکـن، دنیـای مـدرن را رقـم زده اســت و اگــر پــای در راه علــوم تجربــی صــرف نمی‌گذاشــت، تمــدن جدیــد نیــز بوجــود نمی‌آمــد. از سـوی دیگـر بایـد بـه انقلاب اسلامی بنگریـم کـه بـا اندیشـه‌ی دیگـری ظهــور یافتــه اســت و بــا دنیــای جدیــد؛ دنیــای پــس از رنســانس، نســبتی ایجابــی نــدارد. خواندن کتاب هنر دینی، هنر مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ این کتاب را به تمام پژوهشگران رسانه پیشنهاد می‌کنیم @andisheengelabi
برای درک هر متنی به این سه مفهوم احتیاج دارید: : هر‌آنچه که در داخلِ خودِ اثرِ ادبی و هنری (یا علمی و فلسفی) قرار دارد، متعلق به حوزۀ متن است؛ هر‌چیزی که به‌طور آشکار یا پنهان، مستقیم یا غیر‌مستقیم و با‌تأکید یا بدون تأکید در اثرِ هنری وجود دارد، متعلق به دنیای متن است. دیالوگ‌های یک فیلم، مکان‌ها و شخصیت‌های آن، وقایعِ داستان، مضامین و درونمایه‌های مستتر در آن، موسیقی، تصاویر، صدا‌ها و بازی‌ها، همگی، بخشی از دنیای متن‌اند و ارجاع به آن‌ها و استفاده از آن‌ها برای درک و تحلیلِ اثر منجر به فهمی درونی و پایبند به دنیای متن می‌گردد. : زیر متن منظور بستری است که اثرِ هنری در درون آن شکل می‌گیرد و هنرمند با تأثیرپذیری از آن، آثارِ خود را خلق می‌کند. حتا هنرمندی که ادعای استقلال از شرایطِ پیرامونی ‌دارد و آثاری خلق می‌کند که ظاهراً وجهۀ اجتماعی و بیرونی ندارند و به دنیاهای شخصی و ذهنیِ هنرمند مربوط می‌شوند، نیز، در اساس از جهان‌بینی و شخصیتِ خاصِ آن هنرمند نشأت گرفته‌اند که به نوبۀ خود‌ به‌طور خودآگاه و ناخودآگاه از شرایطِ پیرامونی تأثیر پذیرفته است. : فرامتن به عناصری گفته می‌شود که خارج از دنیای متن قرار دارند اما به آن مرتبط‌اند و نشانه‌ها و ارجاعاتی در متن به ما اجازه می‌دهند تا به این عناصرِ بیرونی توجه ‌و آن‌ها را واردِ تحلیلِ اثرِ هنریِ موردِ نظر کنیم. @andisheengelabi
🔺خبری که بی بی سی داد و خبری که BBC نداد! @andisheengelabi
خانواده خوشبخت در با میز رسانه 🖌محمد مهدی فتوره چی امروزه در جامعه اطلاعاتی و تحقق نسبی ای تقریبا گریزی از تعاملات مجازی و بهره گیری از فناوری های ارتباطی نوین بویژه موبایل و تبلت هوشمند نیست، تاجایی که این ابزارهای ارتباطی نه تنها جزیی از اجزای بدنمان شده بلکه به رغم هشدارهای بهداشتی تا پستوی خانه ها و حتی اطاق های خواب راه یافته اند و هر روز موجبات مشاجره و اختلاف نظرهای بیشتری را در بین اعضای خانواده و بویژه فراهم و گاها در پی و سوء ظن بین زوجین، پای آنان را به محکمه های طلاق باز می کند. در تحقیقی که در سال ۹۶ در تهران انجام شده است ۶۰ درصد زوجین اذعان کرده بودند که و فعالیت اعتیادآمیز و مشکوک همسرشان در فضای مجازی موجب آغاز و یا تشدید اختلافشان شده است(عامل مداخله گر و نه اصلی) و در میان زوج های متقاضی طلاق در چین، و برقراری ارتباطات مجازی و متعاقبا حضوری این میزان تا بیش از۹۰ درصد گزارش شده است!که این آمار و ارقام، آینده نگران کننده ای را برای جامعه کاربران ترسیم می کند و چنانچه از سوی متولیان و مربیان پرورشی و آموزشی بویژه والدین از ابتدای دوره خردسالی تمهیداتی اندیشیده نشود و آموزش های لازم ارایه نشود حتما تاثیرات کژکارکردی های کاربران نه تنها بنیان خانواده ها را سست می کند که حتی عرصه های کار و آموزش و امنیت و ...را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا بی تردید نقش اولیاء به عنوان اولین گروه مرجع خانگی بسیار تاثیر گذار و اساسی است بویژه آنکه فرزندانمان با مشاهده رفتارمان آموزش می بینند و نه گفتار و نصیحت های کسل بارمان! در اغلب کارگاه ها و نشست های هم اندیشی سواد رسانه ای و یا ارتباطات موفق و ...پس از ارایه آموزه های کلی والدینی از ما مدرسان این حوزه نسخه قابل تحقق طلب می کنند و می پرسند باید چه کرد و یا از کجا آغاز کرد؟! به عنوان اولین توصیه کاربردی معمولا استقرار را در ورودی خانه ها پیشنهاد می دهیم، با اختصاص چنین محلی در واحدهای مسکونی مان هم مانع ورود آلودگی های میکروبی و این روزها ویروسی احتمالی اینگونه ابزار ارتباطی به محیط استراحت و خواب می شویم و علاوه بر آن یا مهم تر از آن حریمی را برای وارتباطات خانوادگی قایل می شویم. جای هیچ تردید نیست که در زمان مراجعت به خانه و هم باشی با خانواده، با رها کردن وسایل هوشمند ارتباطی مان بر روی میز رسانه در حالیکه خاموش و یا در حالت بی صدا و از همه مهم تر فاقد رمز دسترسی است حتما موجب و افزایش آسایش و امنیت روانی اعضای خانواده بویژه همسرمان خواهیم شد. @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه کار می کند؟ 🔸فیلترهای کدامند و چگونه عمل می کنند؟ 🔸رسانه ها چگونه اعتبار تولید می کنند؟ @andisheengelabi
📗 : 💠 [پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ به ترجمه سید علی ای] 🟩 این کتاب در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) با عنوان «صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» به فارسی ترجمه شد. 🟪 معظّمٌ له در مقدمه کتاب، انگیزه خویش را این گونه بیان می کند: اینک که با فراهم آمدن ترجمه این کتاب پر ارزش و نامی، جامع ترین و مستدلترین کتاب درباره «صلح امام حسن» در اختیار فارسی زبانان قرار می گیرد، این جانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده می یابم و جبهه سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می سایم. 🟧 پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدتها در فکر تهیه نوشته ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پاره ای یادداشت های لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد. 🟨 مگر که جامعه فارسی زبان نیز ـ چون من ـ از مطالعه آن بهره گیرد و هم برای اوّلین بار درباره ‎ی این موضوع بسی با اهمیت، کتابی از همه رو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد. @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ارزش صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رهبر انقلاب 🔺امام خامنه‌اے: "حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند ڪه صلح امام مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت ڪه شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر ڪه آن شهادت به اسلام خدمت ڪرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت ڪرد." @andisheengelabi
🎯 چرا اغلب احساس می‌کنیم در حال «از دست دادن» فرصت‌ها هستیم؟ — «ترسِ از دست دادن»، شبکه­‌های اجتماعی و زندگی واقعی­مان را به یک اندازه تسخیر کرده است 📍دایره‌های قرمز رنگی که رویشان اعدادی نوشته شده و کنار برنامک‌های مختلف گوشی همراهمان ظاهر شده‌اند؛ فرشته‌های عذابی که یک دم از روی شانه‌مان پر نمی‌زنند. آنقدر وسواس انگشت‌زدن روی آن‌ها گرفتارمان کرده که حتی در خواب‌هایمان می‌بینیمشان. چرا اعلان‌های یا زنگ یک پیامک یا تماس جدید این‌قدر برایمان مهم شده؟ برای ازدست‌دادن خبرها در روزگار شبکه‌های اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: یا «ترس ازدست‌دادن». 🔖 ۲۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9725/ 🔗 @andisheengelabi
در برابر زورگویان طغیانگر ریشه در ضعف خانواده دارد.... طغیانگران همیشه به دنبال ایجاد بی بندوباری در جوامع هستند و به بهانه اصالت فرد، را نابود می کنند. @andisheengelabi
دنیای پساکرونا و هویت‌های ازدست‌رفته مکانی عباس فقیه خراسانی مکان، بخشی از فرد را می سازد. مکان و هویت به هم پیوسته اند. مکانی که فرد در آن حضور داشته، بخشی از آن بوده و بدان شکل داده و از آن هویت گرفته است. دنیای دوران کرونا و این بخش از هویت فرد را از او می‌ستاند. هویتی که در دنیای مخاطره آمیز مدرن به درستی هم تعریف نشده است. «من که هستم و در کجای این عالم قرار دارم؟». اگرچه روانشناسی محیطی می‌کوشد تا برای انسان هویتی وابسته به مکان دست و پا کن... @andisheengelabi ادامه متن در: https://bit.ly/3blGCWJ
🔸دچار فومو هستید؟ حضور مداوم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جنبه حادی به خود بگیرد که به آن فومو (FOMO) می‌گویند. مخفف عبارت زیر است: Fear of missing out یعنی ترس از دست دادن، ترس از نبودن در شبکه‌ها به این مفهوم که فرد گمان می‌کند اگر دائما کانکت و نباشند از همه چیز عقب می‌افتد. فومو یک بیماری است، بیماری دائما آنلاین بودن، بیماری نگرانی از دست دادن یک رویداد‌‌ و ترس از قافله عقب ماندن. @andisheengelabi
📍دیکتاتوری : 🔹State Of Nature, by Cihan Aksan And Jon Bailes: 🔻یک سوال درباره شبکه‌های اجتماعی مشهور از چند متفکر رسانه و استاد دانشگاه پرسیده شده است. بسیاری از آن‌ها معتقدند، این شبکه‌ها که قرار بود امیدبخش دموکراسی باشند، تبدیل به ابزار سرمایه‌داری شده‌اند. «نفت جدید سرمایه‌داری»، قدرت خود را مقابل نیروهای مخالف تحمیل می‌کند و نمی‌گذارد و تحقق یابد. گرت لاوینک، نظریه‌پرداز رسانه معتقد است: «وقت آن رسیده که از پلت‌فرم‌های غالب عبور کنیم. دنبال نکردن کافی نیست، باید را غیر فعال و حذف کنید. اینکه از نقض حریم خصوصی خود شاکی باشید کفایت نمی‌کند: وقت آن رسیده که یک کار اساسی کنید. » 📌ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: 🔗 http://bashgah.net/go/sh42s/@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍خیانت رسانه ها، رضایت ما 🔻خبر پشت خبر، ویدئو پشت ویدئو، کردن‌های بی‌انتها و … ما را به مصرف‌کننده‌هایی تبدیل کرده که حتی نمی‌خواهیم مسائل چالش‌برانگیز را بدانیم. باعث شده‌اند ما به هرچیزی که نیاز به اندکی دارد یک نه بزرگ بگوییم. رسانه در تعامل با ، ما را در حباب‌هایی گرفتار کرده تا هر گروه تنها چیزی را بشنود و بخواند که دوست دارد. با دقت صفحه ، سایت‌های مورد علاقه‌تان و … را بنگرید. چگونه این اتفاق می‌افتد؟ تماشا کنید. 📌 نسخه باکیفیت: 🔗 http://bashgah.net/go/mll12/@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍آیا تکنولوژی خطرناک است؟ پاسخ می‌دهد. 🔻مارتین هایدگر، فیلسوف معروف قرن بیستم، را به شیوه خودش به چالش می‌کشد. اما آیا از نظر او تکنولوژی خطرناک است؟ او در پرداختن به موضوع تکنولوژی از ظواهر امر فراتر رفته و به بر آن پرداخته. تماشا کنید! 📌نسخه با کیفیت را در سایت باشگاه اندیشه تماشا کنید 👇 http://bashgah.net/go/tbt12/@andisheengelabi
📍از مگامال تا آمازون چگونه اینترنت در خدمت سرمایه است؟ 🔹احسان عزیزی، پژوهشگر علوم اجتماعی: 🔻به نظر می‌رسد دیجیتالی شدن زندگی بشر روندی روزافزون و صعودی را سپری می‌کند، چنانچه کسب و کارهای محلی و سنتی در یکی دو دهه‌ی اخیر در کشورهایی که زیرساخت کسب و کارهای و اینترنتی را فراهم کرده‌اند دچار زوال و رکود و کساد شده‌ است.‌ دیگر به ساخت و ساز مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در دنیای حقیقی کفایت نمی‌کند، بلکه بستر تبلیغاتی و انقیادگر را در جهت کالاها کارکرد تسریع بخش و تسهیل‌گری ایجاد کرده است: غایت، انباشت هرچه بیشتر سرمایه است.‌ از این روست که وبسایت‌هایی مانند آمازون، یوتیوب، و بسیاری دیگر کارکردی بسیار گسترده‌تر و عظیم‌تر برای ، عرضه و فروش کالاها دارند، کارکردی نه در مقیاس شهری (مانند آنچه مال‌ها و پاساژها) که مخاطبان محدودی در سطح شهرها و کشورها دارند، بلکه در مقیاس جهانی.‌ 📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید 👇 🔗 http://bashgah.net/go/kkb41/ @andisheengelabi
🔰 حکمرانی در جهان پس از چگونه خواهد بود؟ 🔹تحلیلی از رویارویی تمدنیِ عقلانیت توحیدی و عقلانیت مادی در بحران کرونا 🔹 متن کامل یادداشت را از اینجا بخوانید: https://bit.ly/2zswIpi @khamenei_ir
AghebatBeKheiri01-18k.mp3
6.59M
1 ❇️ ضرورت نگرانی راجع به عاقبت بخیری 🔷 مهمتر از خوب بودن است.... 🔘 حالات در شب نوزدهم... استاد @andisheengelabi
(ع) از نگاه شهید مطهری 4. بیان اوصاف علی(ع:) پیش از آنکه امام عادل برای دیگران باشد و درباره دیگران به رفتار کند خود شخصا موجودی متعادل و متوازن بود. کمالات انسانیت را باهم جمع کرده بود. هم اندیشه ای عمیق و دور رس داشت و هم عواطفی رقیق و سرشار، کمال جسم و کمال روح را توام داشت. شب هنگام عبادت از ماسوی می برید و روز در متن اجتماع فعالیت می کرد. روزها چشم انسان ها و از خودگذشتگی های او را می دید و گوش هایشان پند و اندرزها و گفتارهای حکیمانه اش را می شنید و شب چشم ستارگان اشک های عابدانه اش را می دید و به گوش آسمان مناجات های عاشقانه اش را می شنید. هم مفتی بود وهم حکیم، هم عارف بود و هم رهبر اجتماعی، هم زاهد بود و هم سرباز، هم قاضی بود و هم کارگر، هم خطیب بود و هم نویسنده، بالاخره به تمام معنی یک انسان کامل بود با همه زیبایی هایش.   5. علی(ع) : علی(ع) از مردانی است که هم جاذبه دارد و هم دافعه و جاذبه و دافعه او سخت نیرومند است. شاید در تمام قرون و اعصار، جاذبه و دافعه ای به نیرومندی و علی(ع) پیدا نکنیم. دوستانی دارد عجیب، تاریخی، فداکار، با گذشت، از او همچون شعله هایی از خرمنی آتش سوزان و پرفروغ اند جان دادن در راه او را آرمان و افتخار می شمارند ودر دوستی او همه چیز را فراموش کرده اند. از مرگ علی(ع) سالیان، بلکه قرونی گذشت اما این جاذبه همچنان پرتو می افکند و چشم ها را به سوی خویش خیره می سازد. در دوران زندگیش عناصر شریف و نجیب، خداپرستانی فداکار و بی طمع، مردمی با گذشت و مهربان، عادل و خدمتگزار خلق کرد و حول محور وجودش چرخیدند که هرکدام تاریخچه ای آموزنده دارند و پس از مرگش در دوران خلافت معاویه و امویان، جمعیت های زیادی به جرم دوستی او در سخت ترین شکنجه ها قرار گرفتند اما قدمی را در دوستی و عشق علی(ع) کوتاه نیامدند و تا پای جان ایستادند.   6. جاودانه ماندن علی(ع): علی(ع) اگر نمی داشت و مردی الهی نمی بود فراموش شده بود. تاریخ بشر قهرمان های بسیار سراغ دارد قهرمان های سخن، قهرمان های علم و فلسفه، قهرمان های قدرت و سلطنت، میدان جنگ ولی همه را بشر از یاد برده و یا اصلا نشناخته است اما علی(ع) نه تنها با کشته شدنش نمرد بلکه زنده تر شد خود می گوید: “گردآورندگان دارایی ها در همان حال که زنده اند مرده اند و دانشمندان (علمای ربانی) پایدارند تا روزگار پایدار است جسم های آنها گمشده است اما نقش های آنها بر صفحه دل ها موجود است. ”(1) درباره شخص خودش می فرماید: “فردا روزهای مرا می بینید و خصایص شناخته نشده من برایتان آشکار می گردد و پس از تمام شدن جان من و ایستادن دیگری به جای من مرا خواهید شناخت”(2)   ادامه این محتوا در لینک 👇 http://www.mortezamotahari.com/fa/ArticleView.html?ArticleID=78784