eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 روانکاوی از پشت مانیتور: اسکایپ و زوم چه خدمتی به روان‌شناسی کردند؟ — تماس‌های تصویری می‌توانند چیزهای بیشتری دربارۀ ناخودآگاه افراد آشکار کند 📍فروید شیوۀ خاصی برای روانکاوی داشت: اتاقش را از وسایل اضافی خالی می‌کرد، ساده‌ترین لباس‌ها را می‌پوشید و صندلی راحتی می‌گذاشت، تا بیمار ناخودآگاهش را بدون مزاحمت بیرون بریزد. اما اگر الآن به روان‌شناس‌ها زنگ بزنید، بیشتر آن‌ها فقط می‌پذیرند آنلاین با شما ملاقات کنند. ولی چقدر از ناخودآگاه ما می‌تواند با اسکایپ و و واتس‌اپ برای آن‌ها آشکار شود؟ دکتر استیون بلومنتال می‌گوید حواس‌پرتی‌های آنلاین و دیدن فضایی که بیمار در آن مکالمه می‌کند، می‌تواند سرنخ‌های بیشتری دست روانکاوها بدهد. 🔖 ۱۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۹ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9857/ @asrehooshmandi
🔺ماسکی که حرف‌های صاحب خود را به ۸ زبان ترجمه می‌کند 🔹یک استارتاپ ژاپنی موفق به تولید یک ماسک هوشمند شده که می‌تواند حرف‌های کاربر را به هشت زبان ترجمه کند. @asrehooshmandi
📌اینترنت و دنیای مجازی این روزها شده جزئی از زندگی ما به طوری که اگر یک روز آن را در اختیار نداشته باشیم بسیاری از کارهایمان نیمه‌تمام می‌ماند. 🔹منبع: خبرگزاري آنا @asrehooshmandi
ای بیروت! تو آن شمشیری که چون زخم دید و به خون آغشته شد، آبدیده تر شد... و آن عودی که هر چه سوخت عطرآگین تر شد... بیروت! ای آهوی زخم دیده! سرشکم را چونان مرهمی بر تنت بپذیر... که تو سزاوار درد نیستی... ✍ میثم مطیعی @asrehooshmandi
‍ 💢انبوه تنها و عصر انسان دگرراهبر ▪️رایزمن این دوره را متقارن با ظهور ارتباط جمعی می‌داند. به نظر او انسان دیگر تحت تاثیر شیوه‌های آموزش و پرورش و خانواده‌ها نیست بلکه شخصیت فرد تحت تاثیر دیگران شامل گروه‌های دوستی، همکاران و همسالان، نقش می‌پذیرد. ▪️وسایل ارتباط جمعی این نقش را تکمیل و تقویت می‌کند. رایزمن می‌گوید: تمامی افراد در دوران دگرراهبر در یک چیز اشتراک دارند و آن هم نوع و نحوه نگرش ذهنی‌شان در ارتباط با همنوعانشان شکل می‌گیرد. انسان دگرراهبر برای یافتن هویت خود به نیاز دارد به همین دلیل خود را به دامن توده‌ها می‌اندازد و تلاش می‌کند تا با دیگران شود. ▪️وسایل ارتباط جمعی در جهت همسان کردن رفتارها به کار می‌افتد. پیشرفت در این جامعه وابسته به نظرات دیگران است و انسان سعی می‌کند تا شناخت خود را از طریق تصورات دیگران نسبت به خود به دست آورد. در این چنین جامعه‌ای خانواده‌ها قدرت تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند. ▪️خانواده‌ها فرزندان را ترغیب می‌کنند تا در تمامی موارد بهتر عمل کنند و موفق شوند چون خود الگویی ارائه نمی‌دهند، به وسایل ارتباطی جمعی رجوع می‌کنند و بچه‌ها را به این وسایل می‌سپارند. ▪️از آنجا که دیگر هنجاری برای حصول بر موفقیت وجود ندارد لذا انسان‌ها منفعل و تاثیرپذیر شده تحت نفوذ رسانه‌ها سعی می‌کنند خود را با جامعه همرنگ کنند در نتیجه در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد. 🔻رایزمن تاریخ تمدن بشریت را از روزنه ارتباطات مورد بررسی قرار داده و سه مرحله یا دوران را مورد بازشناسی قرار داده است. در asrehooshmandi.ir بیشتر در این زمینه بخوانید. ، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی گوگل به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی ترجمه می‌کند! وزیر خارجه: 🔹وقتی فارسی‌زبان‌ها می‌خواهند تسلیت خودشان را به زبان عربی یا انگلیسی ابراز کنند، گوگل‌ترنسلیت [کلمه تسلیت] را "تبریک" ترجمه می‌کند. 🔹با این حال اگر کسی بخواهد به رژیم صهیونیستی یا آمریکا تسلیت بگوید خبری از این نقص فنی نیست. fna.ir/eywj4q @asrehooshmandi
🎥اولین پویانمایی کوتاهِ از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد. 🎬 پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت ۳۶۰ درجه) ارایه می‌شود. 🎬«زری زری کاکل زری» که در سال ۱۳۹۷ از سوی کانون تولید شده است، با تلاش به حفظ اصل سبک و شکل اثر به صورت واقعیت مجازی (۳۶۰ درجه) تولید می‌شود. 🎬این پویانمایی با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای و با مدت زمان ۶ دقیقه تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ی شعبان‌نژاد سروده است. 🎬این فیلم با عینک‌های وی‌آر (Virtual Reality) نیز قابل مشاهده است و مخاطب می‌تواند خود را در فضای اثر و در کنار شخصیت‌های فیلم در تمامی فضاهای موجود احساس کند. https://www.kanoonnews.ir/news/298784/ @asrehooshmandi
🔹حریت رسانه‌ای را از خبرنگاران و اهالی رسانه نگیریم ✅معصومه نصیری گفت: البته فراموش نکنیم که ایجاد فضایی امن برای پیگیری مطالبات مردمی از سوی خبرنگاران و اساساً آزادی عمل رسانه‌ها به سعه‌صدر و بلندنظری مسئولان نیز مرتبط است. گاهی اوقات شاهدیم مسئولان کوچک‌ترین نقدی را برنمی‌تابند و فشارهایی را بر خبرنگار و رسانه وارد می‌کنند که موجب از دست رفتن می‌شود. ✅این کارشناس رسانه ادامه داد: صیانت از این حریت وظیفه‌ای است که نباید از آن غافل شد چراکه موجبات بی‌اعتباری رسانه را در پی دارد و این وقتی خود را نشان می‌دهد که در بزنگاه‌های خاصی قرار گرفتیم اما دیگر رسانه ما اعتبار لازم را برای افکار عمومی ندارد و این یعنی مراجعه مخاطبان به رسانه‌هایی که دلسوز ما نیستند. ✅وی گفت: تحقق بیانیه گام دوم با تاکید بر روح «امید به آینده» و «ما می توانیم» می تواند ما را به «ایران قوی» تبدیل کند و این مهم بی شک بدون نقش آفرینی رسانه ای محقق نخواهد شد؛ رسانه هایی که خبرنگارانی دقیق، در پی حقیقت و البته همه جانبه نگر دارد. 👉 https://hawzahnews.com/news/912785 ✍️ را به همکاران گرانقدر و پرتلاشم تبریک عرض می کنم. @asrehooshmandi
🔴بازهم هشتگ بازی های توییتری.... چندسالی هست برخی قرارگاه های دچار اختلال برای پر کردن رزومه های خالی خود و فریب برخی خواص بی اطلاع از مختصات جنگ رسانه ای و فضای مجازی ،به بهانه های مختلف اقدام به ترند کردن هشتگ هایی در توییتر میکنند . هشتگ بازی هایی که تغییری در معادلات فکری جامعه ندارد. بار دیگر برای بزرگان جبهه انقلاب مینویسم که شاید ازین غفلت و ساده لوحی عبور کنند و هوشیار بشوند: 1⃣در عرصه جنگ رسانه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هشتگ ترند کردن در توییتر به تنهایی هیچ اثرگذاری ندارد چون فضای توییتر بسیار محدود است و نهایتا زیر ۱۰ هزار نفر از جامعه ۸۰ میلیونی شاید مشارکت موثری در این عملیات داشته باشند . هشتگی اثرگذار و جریان ساز است که بعد از تولید محتوا در توییتر در هزاران کانال تلگرامی و دیگر پیام رسانها، هزاران پیج اینستاگرامی و خبرگزاری و شبکه های خبری بازنشر داده شود و معادل آن تولید محتوا شود. لذا اگر مسئول یک قرارگاه فجازی برای شما گزارشی از ترند کردن یک هشتگ در توییتر آورد حتما از او گزارشی از جریان سازی این هشتگ در هزاران کانال و پیج و شبکه های خبری مطالبه کنید . اگر چنین گزارشی نداشت او یک کلاهبردار است و لاغیر.... 2⃣در اصول جنگ شناختی و جنگ روایتها و جنگ رسانه ای ، دشمن از همه ظرفیتها و پلتفرمها و شبکه های اجتماعی با کاربردهای متفاوت استفاده میکند . بدین جهت که هر پلتفرم یا شبکه ای مختصات خاص خود در تولید محتوا را دارد . قطعا محتوای منتشر شده در توییتر و آپارات و اینستاگرام و پیام رسانها و سایتهای خبری کاملا با هم متفاوت است . لذا برای جریان سازی باید نیروهایی باشند که بتوانند در هر کدام متناسب با آن فضا تولید محتوا و جریان سازی کنند . اینکه تمام ظرفیت نخبگانی را به سمت توییتر بکشانیم قطعا خیانت به انقلاب در عرصه جنگ رسانه ای میباشد چرا که سایر عرصه ها را از عناصر تاثیر گذار خالی کرده ایم . نکات زیادی هست در این باره که بزرگان انقلابی فریب هشتگ بازی های توییتری برخی قرارگاه ای دچار اختلال در فضای مجازی را نخورند اما همین دو نکته را عزیزان فهم کنند فعلا کافیست.... "سعید درخشان" @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکارهای برای : 1. خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهید. 2. هنگام لاگین به درگاه‌های پرداخت به آدرس صفحه توجه کنید. این صفحه حتماً باید با آدرس /shaparak.ir ختم شده باشد. 3. از صفحه‌کلید مجازی سایت‌ها استفاده نمایید. این صفحات بعد از هر بار refresh باید تغییر کنند. 4. رمز دوم یک‌بارمصرف را فعال نمایید. 5. از کارت‌های دارای موجودی کم برای انجام خریدهای روزانه خود استفاده کنید. @asrehooshmandi
💢حواسمان باشد به اسم گوسفند نباشید، گوسفند فرض نشویم! 👈مراقب تکنیک‌های اقناعی قدرتمندی باشیم که بعضی کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی به کار می گیرند تا ما را تحت تأثیر پیام هایی قرار دهند که برای انتقال بعضی مفاهیم برنامه ریزی شده اند و اگرچه به ظاهر موجه به نظر می رسند، اما هدف آن ها تغییر نگاه ارزشی ماست! 🔻کانال هایی که از اسامی خاص اقناعی استفاده می کنند. مانند: «آگاه باشید!»، «گوسفند نباشید!»، «آریایی بمانید!»، «ایرانی وطن پرست!» و… 🔻در این کانال ها سعی میشود مخاطب تصور کند که پیام ها عین "آگاهی بخشی" است! و اگر آن را قبول نداشته باشد و به آن عمل نکند، حتما فرد ناآگاهیست یا به گفته صاحبان کانال، "گوسفند" محسوب می شود!، یا دچار عذاب وجدان شود که حتما به اندازه کافی "وطن دوست" یا "وطن پرست" نیست! 🔻این مجموعه ها، با استفاده از تکنیک‌های‌ اقناعی همچون ترس، استفاده از افراد مشهور، استفاده از عناوین و القاب، استفاده از آمار و ارقام، ارابه و ... مردم را متقاعد می‌کنند که پیام‌های ارسال شده از سوی آنها، دلسوزانه است. @asrehooshmandi
! 📍اخیرا، انجمن روانپزشکی آمریکا، تمایل گرفتن از خود یا همان عکس را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح «» ( selfitis#)، نامیده اند. ✳️۱- اگر روزی سه عکس سلفی از خود می‌گیرید، اما آنها را در به اشتراک نمی‌گذارید، در رده‌ سلفیتیس لب مرزی قرار می‌گیرید. ✳️۲- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکه‌ها ارسال می‌کنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید. ✳️۳- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه می‌کنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید. @asrehooshmandi
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ... عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام بر تمامی شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد. ما همانیم غدیر آینهء بیعت ماست بی کفن تیغ به دستیم، همین غیرت ماست @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گردباد نیوز
Qadir.Khutba.tavashih.baharanra.mp3
8.02M
فایل صوتی خطبه غدیر، عیدی شما در شب عید الله اکبر ... ان شا الله غدیری و ولایی باشیم و بمانیم... با دل و قلب و عمل و اطاعت مان یکبار دیگر در غدیر با امام خامنه ای عزیز تجدید بیعت کنیم به نیابت از شهدا التماس دعا
هدایت شده از خانواده و اینترنت
🔰 🔺 ویژه به مناسبت عید غدیر 🔸ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت، به همین منظور در نظر دارد تا کتاب‌های ”جستارهایی در آموزش سواد رسانه‌ای” و ”راهنمای فرزندپروری در عصر دیجیتال” را با تخفیف ۲۵ درصدی تقدیم حضور شما مخاطبین گرامی نماید. 🔹مهلت ثبت سفارش: تا ساعت ۱۲ امشب شنبه ۱۸ مرداد‌ماه ⭕️ مسیررسانه | مؤسسه تخصصی سواد رسانه‌ای⭕️ جهت سفارش از طریق آیدی زیر اقدام نمایید: 🆔 t.me/massiradmin 🆔 t.me/massir_resane
♨️فضای مجازی چگونه بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟ ✍️معصومه نصیری ـ مدرس رسانه 🔻رسانه‌ها همان‌طور که همواره گفته شده بسان تیغی دو دم هستند که می‌توانند مقوم فرهنگ باشند یا مخرب آن، ذائقه سازی یکی از کارکردهایی است که رسانه در قالب آن را پیگیری می‌کند. در این زمینه لازمه جدی برای اینکه تسخیر عواطف و احساسات مخاطبان صورت گرفته و آن‌ها را به سمت تغییرات سبک زندگی ببرد، شناسایی و است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می‌پسندیم و لایک می‌کنیم، محور فهم و لو رفتن‌ ذائقه ما است که به دلیل نگاه مصرفی حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی به‌راحتی تعیین و تثبیت می‌شود. 🔻رسانه‌ها توانایی ساختن عادت و از بین بردن عادت‌های پیشین مخاطبان را دارند، البته که تأثیر بر ترک عادات اشتباه کارکرد مثبت رسانه محسوب می‌شود و حتی خلق عادت همسو با فرهنگ غالب جوامع نیز هم. اما آنچه باید مورد توجه باشد است؛ عاداتی که می‌تواند جامع را از فرهنگ و اصالت تهی کند. 🔹در مصاحبه با خبرگزاری فارس می خوانید: 👈امروز دیگر مردم نمی‌شوند بلکه می‌شوند. 👈جنگ فقط خوردن خمپاره روی خانه‌هایمان نیست. 👈برخی تولیدات رسانه‌ای، یکی از مهم‌ترین ابزار دشمن علیه خانواده‌هاست. 👈بیشترین تغییرات سبک زندگی انسان‌ها در بخش سرگرمی رخ می‌دهد. 👈«همه این‌طور هستند» ها را باور نکنید. 👈قورباغه آب پز نباشیم! ✅ http://fna.ir/eyx5er @asrehooshmandi
⁠ ◽️عصر قدرت نرم رسانه ▫️فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در عصر کنونی به درجه‌ای از رشد و پیشرفت رسیده‌اند که گاه خبرهایی که از کاربردشان می‌شنویم، باورپذیر نیستند. ▫️نمونه‌اش بیانیه دیروز مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا درباره دخالت احتمالی دولت‌های خارجی در انتخابات این کشور داده ‌است. ▫️در این بیانیه منظور از دخالت، اثرگذاری بر رویکردها و ترجیحات شهروندان آمریکایی، تاثیرگذاری در سیاست‌های آمریکا، افزایش اختلاف و ایجاد حس بی‌اعتمادی در میان شهروندان به سازوکارهای دمکراتیک کشور است. ▫️بحث دخالت‌های خارجی در انتخابات آمریکا از 4 سال پیش مطرح بوده اما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در کانون توجه قرار گرفته است. ▫️بی‌آنکه بخواهیم صحت و سقم این ادعا را بررسی کنیم، موضوع محوری و اصلی، استفاده از قدرت اطلاعاتی برای مقاصد و اهداف گوناگون است. ▫️رسانه‌ها به ویژه در قالب نوین خود به‌عنوان گزینه اصلی توزیع هدفمند اطلاعات هستند. ▫️فراگیری، مقرون‌ به صرفه بودن و کارآمدی رسانه‌ها، باعث شده که اشخاص و گروه‌ها و حتی دولت‌ها با مجموعه‌ای از اهداف و اغراض سیاسی، هزاران کیلومتر دورتر، از ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای استفاده کرده و با تولید محتوای جعلی در سطح رسانه‌های نوین، لایه‌های اجتماعی کشوری دیگر را تحریک و زمینه بهره‌برداری‌های سیاسی و غیرسیاسی از آن به نفع هدف خود را ایجاد کنند. ▫️به طور طبیعی تمیز دادن اطلاعات واقعی از مجعول برای شهروندان جامعه هدف سخت است و در اغلب موارد نیز مصون ماندن از گرفتاری در تور اخبار و اطاعات کذب دشوار است. ▫️شهروندان روزانه با انبوهی خبرها و گزارش و اطلاعات دیگر در رسانه‌ها روبرو می‌شوند که ارزیابی اعتبار، پایایی، ثبات و اصالت آن‌ها به آسانی ممکن نیست. ▫️بر همین اساسا بسیاری از کشورها با تمام توان در حال جذب افکار عمومی کشورهای هدف به سوی ترجیحات خود هستند. ▫️این جذب کردن برای بهبود وجهه عمومی و در سطحی بالاتر، پیشبرد اهداف سیاست خارجی و امنیتی است. ▫️سرویس‌های اطلاعاتی مختلف با تاکتیک‌های خاص تلاش می‌کنند در برداشت‌ها و ارزیابی‌های شهروندان جوامع دیگر به نفع منافع کشور خود تغییر ایجاد کنند و این اتفاق بر بسترهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی رخ می‌دهد. ▫️در نهایت باید گفت شاید هیچ‌گاه نتوان میزان واقعی دست‌کاری و تأثیرگذاری اطلاعات بر افکار عمومی را ثابت کرد، بدون شک این اتفاق در عصر قدرت نرم رسانه رخ می‌دهد. مدیریت ارتباطات @asrehooshmandi
🔸تفاوت‌های رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی و یك مفهوم نیستند؛ دو مفهوم هستند. 1⃣رسانه اجتماعی (Social Media) سیستم است و شبكه اجتماعی (Social Network) مكان. 2⃣رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسیدن است. و شبكه اجتماعی؛ رسانه گفتن. 3⃣رسانه اجتماعی درون سازمان است و مناسبات برون سازمانی هم دارد. 4⃣شبكه اجتماعی بیرون سازمان است؛ سازمان هم به آن راه دارد. 5⃣بازاریاب‌ها زودتر از همه این تفاوت‌ها را تشخیص دادند. @asrehooshmandi
📚 ▫️ معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد. برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد. ▫️اما شاید عجیب باشد که بدانیم اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود. مک لوهان فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد: موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود. زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند. صفحات ۱۹ و ۲۰کتابِ «اینترنت با مغز ما چه میکند؟ @asrehooshmandi
🎯 استارتاپ‌ها چگونه در سه مرحله اعتماد شما را به دست می‌آورند؟ — شاید فقط تکنولوژی می‌توانست کاری کند که به غریبه‌ها اعتماد کنیم 📍شما معمولاً چقدر به دیگران اعتماد می‌کنید؟ شده تابه‌حال بسته‌ای گران‌قیمت را بدهید دست یک رانندۀ غریبه؟ یا مثلاً بدون اینکه همان زمان چیزی تحویل بگیرید، چند میلیون به حساب فروشنده واریز کنید؟ تا چند سال پیش، این‌جور اعتمادکردن‌ها اوجِ ساده‌لوحی بود. اما امروزه استارتاپ‌ها کاری کرده‌اند که ندیده و نشناخته به غریبه‌ها اعتماد می‌کنیم. ریچل باتسمن، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، می‌گوید این جلب اعتماد اتفاقی نیست. او در کتاب جدیدش از سه مرحله‌ای می‌گوید که برای جلب اعتماد ضروری است. 🔖 ۲۱۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9861/ @asrehooshmandi
برنامه زنده ترنج با موضوع: تلویزیونی شدن خانواده و سواد رسانه‌ای (با محوریت حوزه سرگرمی و نظم خانواده) کارشناسان: دکتر معصومه نصیری استاد دانشگاه ـ مدرس سواد رسانه‌ای و پژوهشگر رسانه دکتر علی‌اکبر فراشیانی پژوهشگر علوم اجتماعی ـ جامعه‌شناس دکتر محسن همتی نژاد دکترای علوم ارتباطات ـ مستندساز روز دوشنبه _۲۰ مرداد ساعت:۱۱ @asrehooshmandi
یک جنگ تمام عیار در سایه انفجار بیروت بلافاصله بعد از وقوع انفجار بیروت، جریان‌های رسانه‌ای با تمام توان دست‌به کار شدند و تلاش کردند عرصه جنگ روایت‌ها در لبنان و منطقه را به نفع خود بچرخانند. 🔻معادلاتی که در سایه یک شوک پیش می‌روند در مسائل سیاسی و بین‌المللی مفهومی تحت‌عنوان دکترین شوک داریم که «نائومی کلاین» اولین بار در کتابش مطرح کرد. خلاصه آن این است که برخی سیاستمداران وقتی می‌خواهند اقدامی انجام دهند یکی از سیاست‌هایشان این است که یک اتفاق بزرگ سیاسی-رسانه‌ای را رقم می‌زنند و مردم و افکار عمومی و حتی سیاسیون ذیل آن شوک فعالیت مدنظر خودشان را انجام می‌دهند. 🔻نوک پیکان‌ روایت‌ها به سمت یک هدف نشانه رفت به‌محض وقوع انفجار شاهد بودیم روایت‌های مختلفی در این زمینه مطرح شد که متأسفانه اکثر آن‌ها حزب‌الله را نشانه می‌گرفت. همانطور که در اخبار هم مشاهده کردید هشتگی تحت عنوان «» (آمونیاک حزب‌الله بیروت را به آتش کشید) به‌سرعت توسط کاربران عربستان در توییتر داغ شد تا این خط رسانه‌ای را دنبال کند. 🔻سیدحسن نصرالله چگونه دکترین شوک را شکست؟ تاسفانه ضعف رسانه‌ای جبهه مقاومت باعث شد در این زمینه روایتی ارائه نشود و فقط همه تا سخنرانی روز شنبه سیدحسن نصرالله منتظر ماندند؛ که ایشان خودش پای کار آمد و شخص دبیرکل حزب‌الله به‌مثابه یک جریان رسانه‌ای وارد میدان شد و با صحبت‌های معقول و منطقی و حتی با زبان بدن به‌عنوان یکی از ابزارهای رسانه‌ای قوی، ماجرا را به سمتی برد که بگوید اولا حزب‌الله هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است؛ دوما اساسا تأمین سلاح حزب‌الله از طریق این بنادر نیست. سوما؛ مهم‌ترین نکته‌ای که گفت و یک موج رسانه‌ای گسترده ایجاد کرد این بود که حزب‌الله اساسا کاری به مسائل داخلی لبنان به این شکلی که مطرح می‌شود، ندارد. نصرالله تأکید کرد حواس مقاومت لبنان، فقط به دشمن است و با این کار یک هشدار جدی هم به اسراییل داد. 🔻این سه جریان، در جنگ روایت‌های لبنان حضور فعال دارند فضای جنگ روایت‌ها در لبنان سه وجه دارد؛ که دو وجه با همدیگر هم‌پوشانی دارد و یک وجه دیگر متنافر است. وجه اول، وجه سعودی است. وجه دوم رسانه‌های غرب هستند. وجه سوم جریان حزب‌الله است. ✅متن کامل این مصاحبه خواندنی را در سایت عصر هوشمندی به آدرس asrehooshmandi.ir بخوانید. 👈روایت‌هایی هدفدار از یک اتاق خبر پویا 👈انفعال ما در برابر یک خط رسانه‌ای هدفمند و از پیش طراحی‌شده 👈وظیفه رسانه‌های جریان مقاومت چیست؟ 👈یک حرکت هماهنگ برای احیای استعمار و... @asrehooshmandi
این روزها به دلیل گستردگی شکل گیری روابط دوستانه در این فضا رو به افزایش است. هر نوع رابطه ای در دنیای مجازی، می‌تواند جدی در پی داشته باشد. شبکه‌های اجتماعی فضای آزادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث ورود افراد به روابط نامتعارف می‌شود که در طولانی مدت اثرات مخربی متوجه فرد و کانون خانواده‌شان می‌شود. که در فضای مجازی شکل می گیرد، فرصت شناخت عمیق را به شما نخواهد داد، پس اطلاعات شخصی خود را افشا نکنید. ممکن است بعدها مورد سوء استفاده قرار گیرد، این اطلاعات می‌تواند و خصوصی شما باشد. @asrehooshmandi
💢رسانه و مدگرایی 💢یکی از سوالات مهم این است که از یک پیام چه ارزش ها، سبک زندگی و عقایدی حذف یا به آن اضافه می شود. رواج مانیکور و فال‌گیری در آرایشگاه‌های مردانه یا استفاده از شابلون برای حکاکی نام فوتبالیست موردعلاقه بر روی سر مردان، یا سسونامی عمل های جراحی زیبایی بانوان و....بر ضرورت توجه بیشتر ما به تاثیرات خزنده و آرام تاثیرات پیام های رسانه ای تاکید دارد. پوشش، مدل مو، نمادهایی که روی وسایلمان وجود دارند، تغییرات رفتاری و تغییرات سبک زندگی ما، جا به جایی ارزش ها و تبدیل ضد ارزش ها به ارزش و برعکس تا حد زیادی متاثر از ، و رسانه ای است. روزی پوشیدن شلوار پاره نماد فقر و بدبختی بود امروز به عنوان مد، تبدیل به سبک پوشش برخی شده است که البته از این دست مثال ها فراوان است. چاقو می تواند هم برای پوست کندن میوه استفاده می شود و هم برای قتل دیگری. این ما هستیم که انتخاب می کنیم از ابزارها چگونه و در چه راستایی بهره گیریم. رسانه و اساسا گسترش وسایل ارتباط جمعی و فناوری‌های جدید دقیقا مصداق بازر همان چاقو هستند. یا شما در نهایت خود و دیگری و اساسا فرهنگتان را نابود می کنید یا از آن در راستای اهداف متعالی تری استفاده خواهید کرد. تولیدات رسانه ای نباید باعث تقلید كوركورانه، آن هم در حد افراطی ‌شود. تبدیل ارزش به ضد ارزش و اساسا عادی سازی این مساله از خطرناك‌ترین نوع تاثیرپذیری ما از محتوای رسانه ای است و در میان مدت جامعه را از درون تهی می‌كند. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1