eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
463 عکس
170 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓زمان: یکشنبه ۷ خرداد ماه 🕓ساعت ۱۶ الی ۱۸ 📍مکان: ولنجک، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره‌۲، طبقه۶، سالن جلسات نهاد رهبری جهت حضور نام و نام خانوادگی خود را به شناسه زیر ارسال کنید 🆔 @neshast_zanan 🇮🇷 @BSBMU_IR 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۵ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
6(1).MP3
19.55M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۶ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن 📽 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ابلق با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه سادات شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، خیابان بسیج، موسسه شناخت، استودیو فکرت 🔗پخش زنده برنامه از کانال انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 📅 برگزارشده در: ۲۵ اردیبهشت‌ماه 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند نشست مجازی بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقش و
بررسی لایحه عفاف و حجاب_۱۴۰۲.۳.۵_رسانه نخبگانی بانوان.mp3
23.5M
♦️ بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 با ارائه: 🔹 آقای دکتر مهدی تکلو 🔹 خانم دکتر معصومه ظهیری 📆 برگزار شده در: ۵ خرداد ۱۴۰۲ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 استانداردهای نازیبا ویژه ۸۰ سالگی! 📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین زنان پا به سن گذاشته‌ی غربی از تحت فشار قرار گرفتن توسط رسانه‌ها در اصرار بر بازتاب چهره‌ی زنانه بی چروک زنان مدل ۸۰‌ساله، منطبق بر استانداردهای زیبایی رایج انتقاد کردند. در این گزارش زنان مسن از میل خود به تجلیل و مورد احترام قرار گرفتن به دلیل افزایش خرد خود گفتند و چهره‌های ساختگی ارائه شده از زنان مسن بی چین و چروک را مضحک خواندند.» 🔹 نوع فاعلیت زنان غربی را می‌توان در این گزارش خبری مشخصا و به وضوح درک نمود. فاعلیت زنانه از آنجا نشأت می‌گیرد که زن کنشگری‌اش را بر اساس درک و شناخت موقعیت حقیقی خود در دنیا، هدف و معنای حقیقی زندگی‌اش استنباط کرده و به اجرا در می‌آورد. فاعلیت اساسا با ادراک و قوای اندیشه‌گانی انسان رابطه مستقیم دارد و آدمی را به سوی کنش موثر و آگاهانه هدایت می‌کند، کنشی که فارغ از ملعبه‌ی دست دیگران شدن است. 🔸 زنان غربی مصاحبه‌شونده در گزارش گاردین تصویری که از خود به عنوان زن در غرب ترسیم نمودند از این جهت غیر فاعلانه و در یک کلام منفعلانه است که هیچ جایگاهی برای خرد، تجربه زیسته، اندیشه و افکار آنان حتی در دوران میان‌سالی و پیری توسط سیستم اندیشه‌گانی_سیاست‌گذاری و فرهنگی غربی قائل نمی‌شوند. کماکان تصاویر ارائه شده از آنان با وجود کهولت سن بر اساس معیارهای زیبایی‌ رایج در دنیاست، همانند آن‌چه که برای دختران جوان وجود دارد و میزان ارزشمندی‌شان را مشخص می‌کند. زنان میان‌سال و مسن غربی نیز به ابژگی خوانده می‌شوند، همانند دوران نوجوانی و جوانی‌شان. اعلام انزجار زن غربی مسن از این نگاه منفعلانه و نظام‌مند در غرب نشان از آن می‌دهد که نگاه ابژه‌وارانه غرب به زن در آینده‌ای نه چندان دور به واسطه زنان به شکست مفتضحانه‌ای دچار خواهد شد. 🔹 فطرت زنانه، خصوصا با دیدن تجربیات زیان‌بار زنان در طی تاریخ مدرن و پسا مدرن از ابژگی زن و زیان‌های متعدد آن برای زنان از جمله محرومیت از فاعلیت زنانه، دیگر در برابر اسارت تحمیل شده مردسالاری مدرن تسلیم نخواهد شد. این گزارش و اعتراض زنان مسن غربی نشانه‌ی آگاه شدن زنان غربی از ظلم مردسالاری مدرنی است که تحت لوای مد، زیبایی و مصرف‌گرایی، به زنان تحمیل شده است‌. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 به خانه بر می‌گردیم 📌 «بنابر گزارش ارائه شده از ABC نیوز، زنان مشاغل را ترک می‌کنند تا به سوی راهی برای کسب رفاه، پروردن خلاقیت و آزادی در زندگی خود باشند. براساس نظرسنجی صورت گرفته از ۵۰۰ زن استرالیایی، زنان در سال ۲۰۲۲، ۱۶درصد (بیشتر از مجموع سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰) مشاغل خود را ترک کردند. علت این امر را در عدم انعطاف پذیری مشاغل خود عنوان می‌نمودند.» 🔹 پدیده‌ی بازگشت به خانه و ترک مشاغل دفتری و اداری در بسیاری از کشورهای دنیا به طور گسترده و قابل توجهی در حال بروز است. در سال‌های مختلف یکی از رویکردهای توسعه کشورها به کارگیری از تمام قوای نیروی انسانی خصوصا نیروی کار جوان بوده است که در این خیل "زنان" نیز می‌گنجیدند! علیرغم تلاش‌های فراوان جنبش‌های زنانه در ایجاد برابری میان زن و مرد در داشتن مشاغل یکسان اما در طی چندسال اخیر خصوصا در بحبوحه‌ی پاندمی کرونا زنان زیادی از مشاغل خود به اختیار خود، انصراف دادند. 🔸 در بسیاری از پژوهش‌های انجام شده، مشخص شد که امروزه زنان تمایل زیادی به داشتن مشاغل کارآفرینانه دارند. این تمایل در بیشتر زنان دنیا از جمله ایران دیده می‌شود و به قدری جدی می‌باشد که برخی از این زنان مشاغل اداری و کارمندی خود را ترک کرده و به گود کارآفرینی وارد می‌شوند. 🔹 از علل اصلی ایجاد این گرایش در زنان "نبود اتاق شیشه‌ای نظارت سختگیرانه و عذاب آور بر زنان در کارآفرینی"، "انعطاف زمان کاری در کارآفرینی"، "امکان مشارکت همسر و خانواده در کارآفرینی"و... است. آنچه قابل توجه است گرایش زنان به سبک‌های شغلی است که بیشترین شباهت و هماهنگی را با روحیات زنانه و نقش‌های آنان دارد. 🔸 حال سوال این است؛ در مجادلات برابری‌خواهانه‌ چه میزان به روحیات، نقش‌ها و نیازهای زنانه در راستای بنا نهادن مبانی نظری و سیاستگذاری شغلی زنان توجه شده است؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن ◾️کارشناسان و منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" بر این نکته تأکید کردند که خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است و باید این روند اصلاح شود. با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🖇 لینک خبر 🖇 خبرگزاری بسیج استان قم 🖇 خبرگزاری حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🍃 از معصومه (سلام‌الله علیها) برای شما... ✍🏼 | الهه سادات شفیعی 🔸 می‌خواهیم روال معمول را جلایی دهیم و در شب ولادت برادر از سجایای خواهر بگوییم، ولی فرق می‌کند که حرف از کدام خواهر و کدام بردار باشد! تکریم خواهری که هیچ مردی در علم و دینداری به پایش نمی‌رسد، خواهری که امر ولی را در هر شرایطی نصب‌العین خود قرار می‌دهد، خواهری که عشق و فراق برادر اراده‌اش را متزلزل نمی‌کند، خواهری که پرچمدار حرکت در مسیر احیای امر ولی باشد قطعا دل برادر را شاد می‌کند و حتی بهترین راه شاد کردن دل اوست. پس، از معصومه‌ی شما می‌گوییم تا هم مسرت خاطر شما را در شب میلادتان فراهم کنیم و هم از هیاهویی که ما را از وجوه شخصیت ایشان غافل کرده غبار غفلت بزداییم. 🔹 آری نقل، نقلِ بانوی والا مقام مجردِ خاندان رسول الله است. بانویی که بارها شنیده‌ایم بخاطر دلتنگی و دوری از برادر، راهی سفری گران شد، ولی نقل دیگری را که اهمیت این سفر و شخصیت پرچمدار این حرکت را بازنمایی می‌کند کمتر شنیده‌ایم! در كتاب كريمه اهل بيت عليهم السّلام، سخن از نامه امام رضا(ع) به حضرت فاطمه معصومه(س) است كه امام عليه السلام خواستار سفر خواهرش شده است. نويسنده كتاب كه سند اين نامه را از كتاب «من لايحضره الفقيه» نقل می‌كند، آورده است كه حضرت امام رضا(ع) به يكی از غلامانشان دستور دادند كه نوشته‌ای را به خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) برسانند و حضرت به مجرد رسيدن نامه آماده سفر شدند.  بانو این سفر را با آگاهی از خطرات و با وجود جو سنگین و اختناقی که بن‌العباس بر علویان بار کرده بودند آغاز کردند. 🔸 ایشان در این سفر از مسیرهایی حرکت کردند که در سفر امام رضا(ع) توسط مأمون منع شده بود. منزلگاه‌هایی که بیشترین شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را در خود جای داده بودند و حرکت حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) چون روحی بر کالبد جامعه‌ی علوی دمیده شد و شور و نشاط و جانی دوباره بود بر پیکر زخم خورده و سرکوب شده‌ی شیعه. ایشان پیش از آنکه دغدغه‌ی دیدار با برادر را داشته باشند، به عنوان سفیر علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) حامل حرکتی عظیم و پرمخاطره بودند که نشانه‌ی تبعیت از امر ولی بود. 🔹 اما عاملیت بانو در آنجا به اوج خود می‌رسد که پس از سوء قصد و حمله‌ای که در ساوه نسبت به ایشان و کاروانشان صورت گرفت، تصمیم گرفتند به قم بیایند! قم در آن روزگار مرکز مخالفین بنی‌عباس بود و اسکان ایشان شرایطی را فراهم کرد تا بسیاری از سران علویان در کمترین مخاطره به حضور ایشان برسند و از رهنمودها و پیامی که امام رضا(ع) خواهر بزرگوارشان را مناسب‌ترین فرد برای واگذاری آن می‌دانستند، بهره‌مند شوند. 🔸 حرکت حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) به عنوان بانویی مجرد در شرایط اختناقی که آن روزگار از سوی خلفای بنی‌عباس بر علویان حاکم بود و با وجود سختی‌های طبیعی مسیر سفر و سختی‌های مضاعفی که از سوی دشمنان اهل بیت(ع) بر ایشان تحمیل می‌شد، به مثابه خط شکنی و پیش قراولی بود که در ادامه، حرکت و اتحاد سایر علویان را به همراه داشت. وقتی آوازه‌ی اين حركت در جهان اسلام پيچيد، علويان ديگری از نقاط مختلف، به‌ويژه مدينه، عازم خراسان گشتند. حضرت رضا(ع) بيست و يك برادر داشت كه همه‌ی آنها به همراهی بنی اعمام که خود از سادات حسينی و حسنی بود به سوی خراسان حركت كردند، و این مهاجرت علویان در دوره‌های بعد نیز ادامه یافت. 🔹 و این چنین بود که ایران به محلی برای احیای جریان شیعه‌ی اثنی‌عشری تبدیل شد. 🌹🍃 میلاد پر نور و پربرکت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) تبریک و تهنیت باد🍃🌹 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|