eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
456 عکس
153 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓زمان: یکشنبه ۷ خرداد ماه 🕓ساعت ۱۶ الی ۱۸ 📍مکان: ولنجک، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره‌۲، طبقه۶، سالن جلسات نهاد رهبری جهت حضور نام و نام خانوادگی خود را به شناسه زیر ارسال کنید 🆔 @neshast_zanan 🇮🇷 @BSBMU_IR 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۵ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
6(1).MP3
19.55M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۶ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن 📽 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ابلق با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه سادات شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، خیابان بسیج، موسسه شناخت، استودیو فکرت 🔗پخش زنده برنامه از کانال انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 📅 برگزارشده در: ۲۵ اردیبهشت‌ماه 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند نشست مجازی بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقش و
بررسی لایحه عفاف و حجاب_۱۴۰۲.۳.۵_رسانه نخبگانی بانوان.mp3
23.5M
♦️ بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 با ارائه: 🔹 آقای دکتر مهدی تکلو 🔹 خانم دکتر معصومه ظهیری 📆 برگزار شده در: ۵ خرداد ۱۴۰۲ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 استانداردهای نازیبا ویژه ۸۰ سالگی! 📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین زنان پا به سن گذاشته‌ی غربی از تحت فشار قرار گرفتن توسط رسانه‌ها در اصرار بر بازتاب چهره‌ی زنانه بی چروک زنان مدل ۸۰‌ساله، منطبق بر استانداردهای زیبایی رایج انتقاد کردند. در این گزارش زنان مسن از میل خود به تجلیل و مورد احترام قرار گرفتن به دلیل افزایش خرد خود گفتند و چهره‌های ساختگی ارائه شده از زنان مسن بی چین و چروک را مضحک خواندند.» 🔹 نوع فاعلیت زنان غربی را می‌توان در این گزارش خبری مشخصا و به وضوح درک نمود. فاعلیت زنانه از آنجا نشأت می‌گیرد که زن کنشگری‌اش را بر اساس درک و شناخت موقعیت حقیقی خود در دنیا، هدف و معنای حقیقی زندگی‌اش استنباط کرده و به اجرا در می‌آورد. فاعلیت اساسا با ادراک و قوای اندیشه‌گانی انسان رابطه مستقیم دارد و آدمی را به سوی کنش موثر و آگاهانه هدایت می‌کند، کنشی که فارغ از ملعبه‌ی دست دیگران شدن است. 🔸 زنان غربی مصاحبه‌شونده در گزارش گاردین تصویری که از خود به عنوان زن در غرب ترسیم نمودند از این جهت غیر فاعلانه و در یک کلام منفعلانه است که هیچ جایگاهی برای خرد، تجربه زیسته، اندیشه و افکار آنان حتی در دوران میان‌سالی و پیری توسط سیستم اندیشه‌گانی_سیاست‌گذاری و فرهنگی غربی قائل نمی‌شوند. کماکان تصاویر ارائه شده از آنان با وجود کهولت سن بر اساس معیارهای زیبایی‌ رایج در دنیاست، همانند آن‌چه که برای دختران جوان وجود دارد و میزان ارزشمندی‌شان را مشخص می‌کند. زنان میان‌سال و مسن غربی نیز به ابژگی خوانده می‌شوند، همانند دوران نوجوانی و جوانی‌شان. اعلام انزجار زن غربی مسن از این نگاه منفعلانه و نظام‌مند در غرب نشان از آن می‌دهد که نگاه ابژه‌وارانه غرب به زن در آینده‌ای نه چندان دور به واسطه زنان به شکست مفتضحانه‌ای دچار خواهد شد. 🔹 فطرت زنانه، خصوصا با دیدن تجربیات زیان‌بار زنان در طی تاریخ مدرن و پسا مدرن از ابژگی زن و زیان‌های متعدد آن برای زنان از جمله محرومیت از فاعلیت زنانه، دیگر در برابر اسارت تحمیل شده مردسالاری مدرن تسلیم نخواهد شد. این گزارش و اعتراض زنان مسن غربی نشانه‌ی آگاه شدن زنان غربی از ظلم مردسالاری مدرنی است که تحت لوای مد، زیبایی و مصرف‌گرایی، به زنان تحمیل شده است‌. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 به خانه بر می‌گردیم 📌 «بنابر گزارش ارائه شده از ABC نیوز، زنان مشاغل را ترک می‌کنند تا به سوی راهی برای کسب رفاه، پروردن خلاقیت و آزادی در زندگی خود باشند. براساس نظرسنجی صورت گرفته از ۵۰۰ زن استرالیایی، زنان در سال ۲۰۲۲، ۱۶درصد (بیشتر از مجموع سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰) مشاغل خود را ترک کردند. علت این امر را در عدم انعطاف پذیری مشاغل خود عنوان می‌نمودند.» 🔹 پدیده‌ی بازگشت به خانه و ترک مشاغل دفتری و اداری در بسیاری از کشورهای دنیا به طور گسترده و قابل توجهی در حال بروز است. در سال‌های مختلف یکی از رویکردهای توسعه کشورها به کارگیری از تمام قوای نیروی انسانی خصوصا نیروی کار جوان بوده است که در این خیل "زنان" نیز می‌گنجیدند! علیرغم تلاش‌های فراوان جنبش‌های زنانه در ایجاد برابری میان زن و مرد در داشتن مشاغل یکسان اما در طی چندسال اخیر خصوصا در بحبوحه‌ی پاندمی کرونا زنان زیادی از مشاغل خود به اختیار خود، انصراف دادند. 🔸 در بسیاری از پژوهش‌های انجام شده، مشخص شد که امروزه زنان تمایل زیادی به داشتن مشاغل کارآفرینانه دارند. این تمایل در بیشتر زنان دنیا از جمله ایران دیده می‌شود و به قدری جدی می‌باشد که برخی از این زنان مشاغل اداری و کارمندی خود را ترک کرده و به گود کارآفرینی وارد می‌شوند. 🔹 از علل اصلی ایجاد این گرایش در زنان "نبود اتاق شیشه‌ای نظارت سختگیرانه و عذاب آور بر زنان در کارآفرینی"، "انعطاف زمان کاری در کارآفرینی"، "امکان مشارکت همسر و خانواده در کارآفرینی"و... است. آنچه قابل توجه است گرایش زنان به سبک‌های شغلی است که بیشترین شباهت و هماهنگی را با روحیات زنانه و نقش‌های آنان دارد. 🔸 حال سوال این است؛ در مجادلات برابری‌خواهانه‌ چه میزان به روحیات، نقش‌ها و نیازهای زنانه در راستای بنا نهادن مبانی نظری و سیاستگذاری شغلی زنان توجه شده است؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 💠 نمایش کاریکاتوری از زن ◾️کارشناسان و منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" بر این نکته تأکید کردند که خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است و باید این روند اصلاح شود. با حضور: ▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما ◾️الهه شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان ▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🖇 لینک خبر 🖇 خبرگزاری بسیج استان قم 🖇 خبرگزاری حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🍃 از معصومه (سلام‌الله علیها) برای شما... ✍🏼 | الهه سادات شفیعی 🔸 می‌خواهیم روال معمول را جلایی دهیم و در شب ولادت برادر از سجایای خواهر بگوییم، ولی فرق می‌کند که حرف از کدام خواهر و کدام بردار باشد! تکریم خواهری که هیچ مردی در علم و دینداری به پایش نمی‌رسد، خواهری که امر ولی را در هر شرایطی نصب‌العین خود قرار می‌دهد، خواهری که عشق و فراق برادر اراده‌اش را متزلزل نمی‌کند، خواهری که پرچمدار حرکت در مسیر احیای امر ولی باشد قطعا دل برادر را شاد می‌کند و حتی بهترین راه شاد کردن دل اوست. پس، از معصومه‌ی شما می‌گوییم تا هم مسرت خاطر شما را در شب میلادتان فراهم کنیم و هم از هیاهویی که ما را از وجوه شخصیت ایشان غافل کرده غبار غفلت بزداییم. 🔹 آری نقل، نقلِ بانوی والا مقام مجردِ خاندان رسول الله است. بانویی که بارها شنیده‌ایم بخاطر دلتنگی و دوری از برادر، راهی سفری گران شد، ولی نقل دیگری را که اهمیت این سفر و شخصیت پرچمدار این حرکت را بازنمایی می‌کند کمتر شنیده‌ایم! در كتاب كريمه اهل بيت عليهم السّلام، سخن از نامه امام رضا(ع) به حضرت فاطمه معصومه(س) است كه امام عليه السلام خواستار سفر خواهرش شده است. نويسنده كتاب كه سند اين نامه را از كتاب «من لايحضره الفقيه» نقل می‌كند، آورده است كه حضرت امام رضا(ع) به يكی از غلامانشان دستور دادند كه نوشته‌ای را به خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) برسانند و حضرت به مجرد رسيدن نامه آماده سفر شدند.  بانو این سفر را با آگاهی از خطرات و با وجود جو سنگین و اختناقی که بن‌العباس بر علویان بار کرده بودند آغاز کردند. 🔸 ایشان در این سفر از مسیرهایی حرکت کردند که در سفر امام رضا(ع) توسط مأمون منع شده بود. منزلگاه‌هایی که بیشترین شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را در خود جای داده بودند و حرکت حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) چون روحی بر کالبد جامعه‌ی علوی دمیده شد و شور و نشاط و جانی دوباره بود بر پیکر زخم خورده و سرکوب شده‌ی شیعه. ایشان پیش از آنکه دغدغه‌ی دیدار با برادر را داشته باشند، به عنوان سفیر علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) حامل حرکتی عظیم و پرمخاطره بودند که نشانه‌ی تبعیت از امر ولی بود. 🔹 اما عاملیت بانو در آنجا به اوج خود می‌رسد که پس از سوء قصد و حمله‌ای که در ساوه نسبت به ایشان و کاروانشان صورت گرفت، تصمیم گرفتند به قم بیایند! قم در آن روزگار مرکز مخالفین بنی‌عباس بود و اسکان ایشان شرایطی را فراهم کرد تا بسیاری از سران علویان در کمترین مخاطره به حضور ایشان برسند و از رهنمودها و پیامی که امام رضا(ع) خواهر بزرگوارشان را مناسب‌ترین فرد برای واگذاری آن می‌دانستند، بهره‌مند شوند. 🔸 حرکت حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) به عنوان بانویی مجرد در شرایط اختناقی که آن روزگار از سوی خلفای بنی‌عباس بر علویان حاکم بود و با وجود سختی‌های طبیعی مسیر سفر و سختی‌های مضاعفی که از سوی دشمنان اهل بیت(ع) بر ایشان تحمیل می‌شد، به مثابه خط شکنی و پیش قراولی بود که در ادامه، حرکت و اتحاد سایر علویان را به همراه داشت. وقتی آوازه‌ی اين حركت در جهان اسلام پيچيد، علويان ديگری از نقاط مختلف، به‌ويژه مدينه، عازم خراسان گشتند. حضرت رضا(ع) بيست و يك برادر داشت كه همه‌ی آنها به همراهی بنی اعمام که خود از سادات حسينی و حسنی بود به سوی خراسان حركت كردند، و این مهاجرت علویان در دوره‌های بعد نیز ادامه یافت. 🔹 و این چنین بود که ایران به محلی برای احیای جریان شیعه‌ی اثنی‌عشری تبدیل شد. 🌹🍃 میلاد پر نور و پربرکت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) تبریک و تهنیت باد🍃🌹 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۶ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
7(1).mp3
16.36M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۷ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸 یک خبر خوب 🔸 🔶 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان، میلاد پرسعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه السلام را به مخاطبین فرهیخته خود تبریک می‌گوید و در این مناسبت مسرور، رویدادی ویژه را به دختران جوان و نوجوان نوید می‌دهد. 🔸اطلاعات تکمیلی طی روزهای آتی منتشر خواهد شد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 آسیب در پوشش حمایت! 📌 «به گزارش خبرگزاری رویترز، "ماری بجر" وزیر برابری جنسیتی دانمارک اعلام کرده دولت تصمیم دارد در پنجاهمین سالگرد اعطای حق سقط جنین به زنان، میانگین سنی برای اقدام به سقط را از ۱۸ سال به ۱۵ سال کاهش دهد. او چنین اظهار کرده که سقط جنین برای دختران زیر ۱۸ سال مشروط بر رضایت والدین‌شان ممکن است.» 🔹 سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی وزارتخانه‌هایی موسوم به وزارت برابری جنسیتی در کشورهای مختلف اروپایی اعم از انگلستان، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و این‌بار دانمارک علیرغم آنکه باید بر مدار ایجاد برابری میان زن و مرد حرکت کند، اما حقیقت و واقعیت ملاف این امر را نشان می‌دهد. در یادداشت‌های گذشته منتشر شده از پایگاه تحلیلی‌تخصصی عصر زنان درباره پاره‌ای از تناقضات رفتاری و سیاست‌گذاری این وزارتخانه‌ها در کشورهای ذکرشده تحلیل صورت گرفت و این‌بار نوبت به وزارت برابری جنسیتی دانمارک رسیده است. آنچه در نظر تمام نحله‌های فمینیسم مسلم و قطعی بوده است «جنس دوم بودن زن» و تلاش برای بازگرداندن شخصیت انسانی زن به او است. بر این اساس، بسیاری از نحله‌های فمینیسم (به جز رمانتیسم فمینیسم و اکوفمینیسم) لزوم پدیدار گشتن برابری میان زنان و مردان را خواستارند. 🔸 با شکل گرفتن موج انقلاب جنسی در آمریکا و به دنبال آن در اروپا مباحث حقوق جنسی زن مطرح شد. این مباحث در راستای برابری زن و مرد در تعدد، تکثر و تنوع در داشتن شریک جنسی و برقراری روابطی در این میان انجام گردید. بارداری‌های ناخواسته اما گریبان‌گیر زنان بود و سقط جنین در نظام حقوقی بسیاری از کشورهای غربی جرم تلقی می‌شد؛ لذا موج دوم فمینیسم در صدد رفع ممنوعیت سقط جنین و حق نامیدن آن برای زنان شکل گرفت و به موفقیت نیز رسید. 🔹 آیا با این تفاسیر و طبق الگوی برابری مدنظر فمینیسم، دنباله‌روهای این مکتب که در وزارتخانه‌های برابری جنسیتی جمع شده‌اند، حقیقتا برابریِ زن و مرد رخ داده است؟! سقط جنین برای زنان در سلامت روحی و جسمی‌شان آسیب‌هایی را وارد می‌کند؛ افسردگی‌های شدید و طولانی مدت و حس عذاب وجدانی که گریبان زنان را می‌گیرد گاه آنان را تا خودکشی پیش می‌برد. در سنین زیر ۱۸ سال به دلیل درگیر بودن دختران با مسائل مربوط به بلوغ‌شان اگر سقط جنین رخ دهد این آسیب‌ها شدت بیشتری خواهند گرفت. 🔸 سوال اینجاست که آیا وزارتخانه برابری دانمارک نمی‌داند که با قانونی نمودن سقط جنین برای دختران زیر ۱۸‌سال، هزینه‌ی سنگینی را به زنان تحمیل نموده است؟! لذت‌های آنی و زودگر، روابط جنسی پرخطر و بی‌چهارچوب برای هردوجنس ضررهایی درپی دارد اما به دلیل عوارض دامنه‌داری که این روابط برای زنان دارند از جمله بارداری احتمالی، سقط جنین و طول دوره‌ی افسردگی ضرر و آسیب‌های آن برای زنان بیشتر است. بر این اساس زنان با به رسمیت شناخته شدن انقلاب جنسی و حتی مجوز گرفتن برای سقط جنین نه تنها به برابری با مردان دست نمی‌یابند بلکه در جنس دوم تلقی شدن خود بیش از پیش فرو می‌روند! 🔹 نکته‌ی دیگر آنکه سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق کودکان چرا در رابطه با این حکم و تصمیم وزارت برابری جنسیتی دانمارک سکوت اختیار کرده‌اند؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقد حوزه سیاست‌گذاری عفاف و حجاب در کشور 🔻سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 🔸🔸 زمان: جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲ 🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه بر محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زنان و خانواده گذشت؛ 📌 در هر نظام اجتماعی نمی‌توان توحیدی زیست| استاد میرباقری 🖇 اینجا بخوانید 📌 چرا اینگونه القا شده استکه بی حجابی خانم، آزادی است؟ | عبدالحسین خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید 📌 آرامش روانی، اولین اثر فردی حجاب | دکترعلی غلامی 🖇 اینجا بخوانید 📌 اسطوره بازدارندگی قانون | مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 📌 لطفا سوت پایان را بزنید | صغری عاشوری 🖇 اینجا بخوانید 📌 جلسه نقد و بررسی نگاه فمینیستی در عرصه تاریخ نگاری | پژوهشکده زن و خانواده 🖇 اینجا بخوانید 📌 اثر فتوای تحریم تنباکو/ جنبه فرهنگی | دکتر رضا رمضان نرگسی 🖇 اینجا بخوانید 📌 فروپاشی خدا و فروپاشی خانواده | احمدحسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 📌 هرچیزی که درسریال می‌بینید فیک است همه مردم کره شبیه بی‌تی‌اس نیستند | مدرسه زبان و فرهنگ کره 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 جنگ جنسیتی در کره‌جنوبی 📌 «به گزارش خبرگزاری the conversation بین زنان و مردان کره‌‌ی جنوبی خصومت‌ آشکاری بوجود آمده است. نمود این پدیده در زنان عدم برقراری قرار ملاقات، ازدواج و بچه‌دار شدن از مردان بوده و در مردان به صورت خشم و انزجار از زنان، رقابت در محیط‌ شغلی، جرایم جنسی دیجیتال بوده است. در این راستا جنبش فمینیستی رادیکالی تحت عنوان "جنبش 4B " در میان زنان کره‌ای رخ داده که به طور گسترده عدم ملاقات با مردان، دوری از ازدواج با مردان و عدم فرزندآوری را در بین زنان تبلیغ می‌کند.» 🔹 چرا باید جنگ جنسیتی در کره‌ی جنوبی پدیدار شود؟! با توجه به گزارش خبری ارائه شده نقطه‌ی آغاز این جنگ جنسیتی در کره‌ی جنوبی از زنان بوده است و تبدیل آن به جریان فراگیر در کره جنوبی نیز به واسطه‌ی زنان رخ داده است. خبرگزاری ایرنا خبر از رشد منفی جمعیت در کره‌ی جنوبی در ۷‌سال اخیر داد که این امر خود گویای تأثیر جنگ جنسیتی رخ داده در کره جنوبی است. 🔸 شاید بتوان علت این جنگ را در تاریخ کره‌ی جنوبی و بی تفاوتی مردان کره‌ای در به تاراج رفتن حیثیت زن کره‌ای یافت. زمانی‌که زنان کره‌ای به عنوان برده‌ی جنسی در اختیار سربازان ژاپنی و سپس به طور طولانی مدت در اختیار سربازان ارتش آمریکا سپرده می‌شدند مردان کره‌ای نسبت به این هتک حیثیت هیچ‌گونه واکنشی نشان ندادند. طبیعی است که زنان همچون مردان در مواجهه با لگدمال شدن حیثیت انسانی خود قیام و مبارزه می‌کنند. 🔹 مادامی که مسئله‌ی تحقیر زنان کره‌ای توسط دولت و مردان این کشور درک نگردد و شخصیت و جنسیت آنان مورد اکرام واقع نشود بلکه با لجبازی مردانه مواجه شود این جنگ جنسیتی دامنه‌دارتر خواهد شد. نکته‌ی دیگر آنکه رقابت شکل گرفته‌ای که بر مدار لجبازی استوار است و این امر در الگوی مشاغل اداری غربی نهادینه شده است، به دلیل اصل خود نوشته‌ای که در آن می‌گوید بقا در شغل‌های میانی و کسب رده‌های بالای اداری بر پایه‌ی لجبازی (به نام رقابت اما اصالتا لجبازی) بنا نهاده است، زنان و مردان در دور باطلی می‌گردند که به جز انزجار و بازتولید نفرت به‌طور متقابل در نسبت با یکدیگر ماحصلی نخواهد داشت. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#تیزر ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ ن
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ || مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم 🗓 برگزار شده در: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🎙 دکتر احسان شاه‌قاسمی ✔️ دین یک نیاز فطری است و از بین نمی‌رود، سلبریتی‌ها از عناصر دینی برای پیشبرد اهداف‌شان به خوبی استفاده می‌کنند. 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
«عفاف و حجاب چیست، چرا، چگونه؟!» ♦️ شاید اگر پیشتر این سوالات در رابطه با عفاف و حجاب، چیستی و چرایی و ملزومات آن مطرح می‌شد، عده‌ای بدون درنگ به قلم فرسایی و خطابه‌سرایی می‌پرداختند. اما شرایط امروز می‌طلبد تا در مواجهه با این سوالاتِ به ظاهر ساده و تکراری با تأمل و تعمق بیشتری مواجه شویم. ♦️ عفاف و حجاب مقوله‌ای است که سال‌ها با ساده انگاری و مسامحه‌ورزی نسبت به رشد زیرساخت‌ها و بسترهای فهم و ادراک متناسب با روند و تغییرات اجتماعی و فرهنگی، مورد غفلت قرار گرفته است. عدم تبیین و آگاهی افراد جامعه نسبت به این ضروری‌های دین اسلام، امروزه ما را به جایی رسانده که در مواردی بر مرزهایی که تا کنون پافشاری می‌کردیم تردید کنیم و مواضع متزلزل و خوشایند سکولارها را در پیش گیریم. همین روند سبب شده تا سرمایه‌ی اجتماعی و اعتماد بخش قابل توجهی از جامعه‌ی ایرانی نسبت به سیاست‌های معطوف به عفاف و حجاب کاسته و حتی از بین برود. شاید تغییر لحن در شیوه‌ی بازخوانی آموزه‌ها و تدابیری که جهت حفظ ارزش عفاف و حجاب در جامعه رواج دارد بتواند این روند را کُند کند. ♦️ این در حالی‌ست که عفاف و حجاب دارای سبقه‌ی عمیق فرهنگی و تمدنی در ایران است و متوقف بر مسلمانی ایرانیان نیست. اما نسبت حاکمیت در رابطه با سیاستگذاری‌های عفاف و حجاب بسیار مهم است و به نظر می‌رسد مشخص کردن این نسبت در مواجهه‌ی اجتماعی پیرامون مقوله‌ی مذکور افق پیش روی ما را روشن‌تر می‌کند. ♦️ به همین منظور و با توجه به ایام پیش رو، ما در پایگاه تخصصی عصر زنان قصد داریم طی دو ماه آینده به مقوله‌ی عفاف و حجاب و اهم مباحث پیرامون آن بپردازیم و از اندیشه‌ی متخصصین این حوزه بهره‌مند شویم. ✍🏼 | الهه سادات شفیعی 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 بی حرمتی به زن برای سوسیس! 📌 «تبلیغات پرحاشیه‌ی یک شرکت سوسیس واکنش های زیادی را درپی داشت. شرکت گوشتیران، برای تبلیغ سوسیس خود، از نمادهای پوششی زنان بندری استفاده کرده است و آن را روی طرح کوکتل بندری منتشر نموده است.» 🔹 شاید سوال شود که چرا هرچندماه یکبار باید حاشیه‌ای تبلیغاتی و ضدزن از شرکت‌های تجاری منتشر شود، اذهان عمومی را مخدوش نماید و سرانجام اصطلاحا پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد مجدد فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی خود را در پیش بگیرد؟! 🔸 پاسخ واضح است، زمانی که در کشور متولیان نظارت بر تصویرسازی‌های عمومی انجام شده در جامعه بی توجه به تاثیر تصویرهای ارائه شده و منتشر شده در فضای جامعه در قالب‌های مختلف خصوصا غالب‌های تبلیغاتی _ تجاری هستند این روند مسموم قابل انتظار است! کرامت زن به انحاء مختلف در تصویرسازی‌های اتفاق افتاده در جامعه به زیر کشیده می‌شود. این درحالی است که در نظام گفتمانی و چشم انداز انقلاب اسلامی تصویر ارائه‌ دهنده‌اش از زن دارای کرامت، فعال و اثرگذار است. این فاصله‌ی آشکار گفتمان انقلاب اسلامی از زن و تصاویر ارائه شده در جامعه از زن یکی از ریشه‌های اصلی آشفتگی امر حجاب در جامعه کنونی ایران می‌باشد. سوالی که قوای سه‌گانه و خاصتا دولت باید بدان پاسخ بدهد این است؛ 🔹 موضع شما واضحا در قبال زن و مسئله حجاب چیست؟! زیر کدامین عَلَم ایستاده‌اید، گفتمان انقلاب اسلامی یا گفتمان سرمایه‌داری؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|