eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
458 عکس
161 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر زنان
| 🗞 آسیب در پوشش حمایت! 📌 «به گزارش خبرگزاری رویترز، "ماری بجر" وزیر برابری جنسیتی دانمارک اعلام کرده دولت تصمیم دارد در پنجاهمین سالگرد اعطای حق سقط جنین به زنان، میانگین سنی برای اقدام به سقط را از ۱۸ سال به ۱۵ سال کاهش دهد. او چنین اظهار کرده که سقط جنین برای دختران زیر ۱۸ سال مشروط بر رضایت والدین‌شان ممکن است.» 🔹 سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی وزارتخانه‌هایی موسوم به وزارت برابری جنسیتی در کشورهای مختلف اروپایی اعم از انگلستان، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و این‌بار دانمارک علیرغم آنکه باید بر مدار ایجاد برابری میان زن و مرد حرکت کند، اما حقیقت و واقعیت ملاف این امر را نشان می‌دهد. در یادداشت‌های گذشته منتشر شده از پایگاه تحلیلی‌تخصصی عصر زنان درباره پاره‌ای از تناقضات رفتاری و سیاست‌گذاری این وزارتخانه‌ها در کشورهای ذکرشده تحلیل صورت گرفت و این‌بار نوبت به وزارت برابری جنسیتی دانمارک رسیده است. آنچه در نظر تمام نحله‌های فمینیسم مسلم و قطعی بوده است «جنس دوم بودن زن» و تلاش برای بازگرداندن شخصیت انسانی زن به او است. بر این اساس، بسیاری از نحله‌های فمینیسم (به جز رمانتیسم فمینیسم و اکوفمینیسم) لزوم پدیدار گشتن برابری میان زنان و مردان را خواستارند. 🔸 با شکل گرفتن موج انقلاب جنسی در آمریکا و به دنبال آن در اروپا مباحث حقوق جنسی زن مطرح شد. این مباحث در راستای برابری زن و مرد در تعدد، تکثر و تنوع در داشتن شریک جنسی و برقراری روابطی در این میان انجام گردید. بارداری‌های ناخواسته اما گریبان‌گیر زنان بود و سقط جنین در نظام حقوقی بسیاری از کشورهای غربی جرم تلقی می‌شد؛ لذا موج دوم فمینیسم در صدد رفع ممنوعیت سقط جنین و حق نامیدن آن برای زنان شکل گرفت و به موفقیت نیز رسید. 🔹 آیا با این تفاسیر و طبق الگوی برابری مدنظر فمینیسم، دنباله‌روهای این مکتب که در وزارتخانه‌های برابری جنسیتی جمع شده‌اند، حقیقتا برابریِ زن و مرد رخ داده است؟! سقط جنین برای زنان در سلامت روحی و جسمی‌شان آسیب‌هایی را وارد می‌کند؛ افسردگی‌های شدید و طولانی مدت و حس عذاب وجدانی که گریبان زنان را می‌گیرد گاه آنان را تا خودکشی پیش می‌برد. در سنین زیر ۱۸ سال به دلیل درگیر بودن دختران با مسائل مربوط به بلوغ‌شان اگر سقط جنین رخ دهد این آسیب‌ها شدت بیشتری خواهند گرفت. 🔸 سوال اینجاست که آیا وزارتخانه برابری دانمارک نمی‌داند که با قانونی نمودن سقط جنین برای دختران زیر ۱۸‌سال، هزینه‌ی سنگینی را به زنان تحمیل نموده است؟! لذت‌های آنی و زودگر، روابط جنسی پرخطر و بی‌چهارچوب برای هردوجنس ضررهایی درپی دارد اما به دلیل عوارض دامنه‌داری که این روابط برای زنان دارند از جمله بارداری احتمالی، سقط جنین و طول دوره‌ی افسردگی ضرر و آسیب‌های آن برای زنان بیشتر است. بر این اساس زنان با به رسمیت شناخته شدن انقلاب جنسی و حتی مجوز گرفتن برای سقط جنین نه تنها به برابری با مردان دست نمی‌یابند بلکه در جنس دوم تلقی شدن خود بیش از پیش فرو می‌روند! 🔹 نکته‌ی دیگر آنکه سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق کودکان چرا در رابطه با این حکم و تصمیم وزارت برابری جنسیتی دانمارک سکوت اختیار کرده‌اند؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقد حوزه سیاست‌گذاری عفاف و حجاب در کشور 🔻سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 🔸🔸 زمان: جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲ 🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه بر محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زنان و خانواده گذشت؛ 📌 در هر نظام اجتماعی نمی‌توان توحیدی زیست| استاد میرباقری 🖇 اینجا بخوانید 📌 چرا اینگونه القا شده استکه بی حجابی خانم، آزادی است؟ | عبدالحسین خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید 📌 آرامش روانی، اولین اثر فردی حجاب | دکترعلی غلامی 🖇 اینجا بخوانید 📌 اسطوره بازدارندگی قانون | مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 📌 لطفا سوت پایان را بزنید | صغری عاشوری 🖇 اینجا بخوانید 📌 جلسه نقد و بررسی نگاه فمینیستی در عرصه تاریخ نگاری | پژوهشکده زن و خانواده 🖇 اینجا بخوانید 📌 اثر فتوای تحریم تنباکو/ جنبه فرهنگی | دکتر رضا رمضان نرگسی 🖇 اینجا بخوانید 📌 فروپاشی خدا و فروپاشی خانواده | احمدحسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 📌 هرچیزی که درسریال می‌بینید فیک است همه مردم کره شبیه بی‌تی‌اس نیستند | مدرسه زبان و فرهنگ کره 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 جنگ جنسیتی در کره‌جنوبی 📌 «به گزارش خبرگزاری the conversation بین زنان و مردان کره‌‌ی جنوبی خصومت‌ آشکاری بوجود آمده است. نمود این پدیده در زنان عدم برقراری قرار ملاقات، ازدواج و بچه‌دار شدن از مردان بوده و در مردان به صورت خشم و انزجار از زنان، رقابت در محیط‌ شغلی، جرایم جنسی دیجیتال بوده است. در این راستا جنبش فمینیستی رادیکالی تحت عنوان "جنبش 4B " در میان زنان کره‌ای رخ داده که به طور گسترده عدم ملاقات با مردان، دوری از ازدواج با مردان و عدم فرزندآوری را در بین زنان تبلیغ می‌کند.» 🔹 چرا باید جنگ جنسیتی در کره‌ی جنوبی پدیدار شود؟! با توجه به گزارش خبری ارائه شده نقطه‌ی آغاز این جنگ جنسیتی در کره‌ی جنوبی از زنان بوده است و تبدیل آن به جریان فراگیر در کره جنوبی نیز به واسطه‌ی زنان رخ داده است. خبرگزاری ایرنا خبر از رشد منفی جمعیت در کره‌ی جنوبی در ۷‌سال اخیر داد که این امر خود گویای تأثیر جنگ جنسیتی رخ داده در کره جنوبی است. 🔸 شاید بتوان علت این جنگ را در تاریخ کره‌ی جنوبی و بی تفاوتی مردان کره‌ای در به تاراج رفتن حیثیت زن کره‌ای یافت. زمانی‌که زنان کره‌ای به عنوان برده‌ی جنسی در اختیار سربازان ژاپنی و سپس به طور طولانی مدت در اختیار سربازان ارتش آمریکا سپرده می‌شدند مردان کره‌ای نسبت به این هتک حیثیت هیچ‌گونه واکنشی نشان ندادند. طبیعی است که زنان همچون مردان در مواجهه با لگدمال شدن حیثیت انسانی خود قیام و مبارزه می‌کنند. 🔹 مادامی که مسئله‌ی تحقیر زنان کره‌ای توسط دولت و مردان این کشور درک نگردد و شخصیت و جنسیت آنان مورد اکرام واقع نشود بلکه با لجبازی مردانه مواجه شود این جنگ جنسیتی دامنه‌دارتر خواهد شد. نکته‌ی دیگر آنکه رقابت شکل گرفته‌ای که بر مدار لجبازی استوار است و این امر در الگوی مشاغل اداری غربی نهادینه شده است، به دلیل اصل خود نوشته‌ای که در آن می‌گوید بقا در شغل‌های میانی و کسب رده‌های بالای اداری بر پایه‌ی لجبازی (به نام رقابت اما اصالتا لجبازی) بنا نهاده است، زنان و مردان در دور باطلی می‌گردند که به جز انزجار و بازتولید نفرت به‌طور متقابل در نسبت با یکدیگر ماحصلی نخواهد داشت. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#تیزر ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ ن
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ || مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم 🗓 برگزار شده در: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🎙 دکتر احسان شاه‌قاسمی ✔️ دین یک نیاز فطری است و از بین نمی‌رود، سلبریتی‌ها از عناصر دینی برای پیشبرد اهداف‌شان به خوبی استفاده می‌کنند. 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
«عفاف و حجاب چیست، چرا، چگونه؟!» ♦️ شاید اگر پیشتر این سوالات در رابطه با عفاف و حجاب، چیستی و چرایی و ملزومات آن مطرح می‌شد، عده‌ای بدون درنگ به قلم فرسایی و خطابه‌سرایی می‌پرداختند. اما شرایط امروز می‌طلبد تا در مواجهه با این سوالاتِ به ظاهر ساده و تکراری با تأمل و تعمق بیشتری مواجه شویم. ♦️ عفاف و حجاب مقوله‌ای است که سال‌ها با ساده انگاری و مسامحه‌ورزی نسبت به رشد زیرساخت‌ها و بسترهای فهم و ادراک متناسب با روند و تغییرات اجتماعی و فرهنگی، مورد غفلت قرار گرفته است. عدم تبیین و آگاهی افراد جامعه نسبت به این ضروری‌های دین اسلام، امروزه ما را به جایی رسانده که در مواردی بر مرزهایی که تا کنون پافشاری می‌کردیم تردید کنیم و مواضع متزلزل و خوشایند سکولارها را در پیش گیریم. همین روند سبب شده تا سرمایه‌ی اجتماعی و اعتماد بخش قابل توجهی از جامعه‌ی ایرانی نسبت به سیاست‌های معطوف به عفاف و حجاب کاسته و حتی از بین برود. شاید تغییر لحن در شیوه‌ی بازخوانی آموزه‌ها و تدابیری که جهت حفظ ارزش عفاف و حجاب در جامعه رواج دارد بتواند این روند را کُند کند. ♦️ این در حالی‌ست که عفاف و حجاب دارای سبقه‌ی عمیق فرهنگی و تمدنی در ایران است و متوقف بر مسلمانی ایرانیان نیست. اما نسبت حاکمیت در رابطه با سیاستگذاری‌های عفاف و حجاب بسیار مهم است و به نظر می‌رسد مشخص کردن این نسبت در مواجهه‌ی اجتماعی پیرامون مقوله‌ی مذکور افق پیش روی ما را روشن‌تر می‌کند. ♦️ به همین منظور و با توجه به ایام پیش رو، ما در پایگاه تخصصی عصر زنان قصد داریم طی دو ماه آینده به مقوله‌ی عفاف و حجاب و اهم مباحث پیرامون آن بپردازیم و از اندیشه‌ی متخصصین این حوزه بهره‌مند شویم. ✍🏼 | الهه سادات شفیعی 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 بی حرمتی به زن برای سوسیس! 📌 «تبلیغات پرحاشیه‌ی یک شرکت سوسیس واکنش های زیادی را درپی داشت. شرکت گوشتیران، برای تبلیغ سوسیس خود، از نمادهای پوششی زنان بندری استفاده کرده است و آن را روی طرح کوکتل بندری منتشر نموده است.» 🔹 شاید سوال شود که چرا هرچندماه یکبار باید حاشیه‌ای تبلیغاتی و ضدزن از شرکت‌های تجاری منتشر شود، اذهان عمومی را مخدوش نماید و سرانجام اصطلاحا پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد مجدد فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی خود را در پیش بگیرد؟! 🔸 پاسخ واضح است، زمانی که در کشور متولیان نظارت بر تصویرسازی‌های عمومی انجام شده در جامعه بی توجه به تاثیر تصویرهای ارائه شده و منتشر شده در فضای جامعه در قالب‌های مختلف خصوصا غالب‌های تبلیغاتی _ تجاری هستند این روند مسموم قابل انتظار است! کرامت زن به انحاء مختلف در تصویرسازی‌های اتفاق افتاده در جامعه به زیر کشیده می‌شود. این درحالی است که در نظام گفتمانی و چشم انداز انقلاب اسلامی تصویر ارائه‌ دهنده‌اش از زن دارای کرامت، فعال و اثرگذار است. این فاصله‌ی آشکار گفتمان انقلاب اسلامی از زن و تصاویر ارائه شده در جامعه از زن یکی از ریشه‌های اصلی آشفتگی امر حجاب در جامعه کنونی ایران می‌باشد. سوالی که قوای سه‌گانه و خاصتا دولت باید بدان پاسخ بدهد این است؛ 🔹 موضع شما واضحا در قبال زن و مسئله حجاب چیست؟! زیر کدامین عَلَم ایستاده‌اید، گفتمان انقلاب اسلامی یا گفتمان سرمایه‌داری؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ جهت ارسال رزومه و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا مراجعه فرمایید: @es_shafiee 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و ح
بررسی لایحه عفاف و حجاب (۲).mp3
45.19M
🔸 نقد حوزه سیاست‌گذاری عفاف و حجاب در کشور 🎙 با ارائه: سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب 🎙 دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 📆 برگزار شده در: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ توسط رسانه نخبگانی بانوان 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ «اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد.» (صحیفه امام خمینی، ج۶، ص۳۰۰) ▪️امام خمینی(ره) زنان را که تا پیش از آن در بهترین حالت ملعبه‌ی دست مردان هوسباز بودند و غیر از انگشت شماری، اوج حضورشان در فیلم فارسی‌ها و کاباره‌ها به تبلور می‌رسید به عنوان بستری برای رشد و تمدن‌سازی جامعه معرفی می‌کند. ▪️نهضت امام خمینی(ره) از رهگذر همین تفکر نقش‌های فردی و اجتماعی بسیاری را با محوریت بانوان به تجلی می‌رساند که نمود آن در جامعه‌ی امروز کنشگری زنان در ساحت‌های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و هنری قابل مشاهده است. ◼️ عرض تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمة‌الله علیه ◼️ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 محتواهای بدن‌مند رسانه‌های اجتماعی، عامل سرخوردگی زنان 📌 «به گزارش خبرگزاری ای‌بی‌سی پژوهشی در مورد نارضایتی زنان از بدن خود و توجه به رسانه‌های اجتماعی انجام شد. در این پژوهش مشخص شد زمانی که زنان در معرض محتواهایی غیر از بدن اید‌ه‌آل همچون اشیا و مناظر قرار بگیرند، نارضایتی‌شان از بدن خود کاهش می‌یابد! دکتر فوردالی در این خصوص می‌گوید: تصاویر خنثی به زنان جوان مجال کمتری برای قیاس ظاهر و بدن خود با دیگران را می‌دهد.» 🔹 تأثیرگذاری تصاویر بر ذهن مخاطب به صورت فعل و یا افعالی بروز و ظهور می‌یابد. زمانی که رسانه‌ها به طور متعدد اندام زنانه را متناسب با استانداردهای زیبایی باربی‌گونه منتشر می‌کنند و تحسین‌ مخاطبین را برای این سبک اندامی برمی‌انگیزند، ناخودگاه تمامی زنانی را که در معرض این بمباران‌های تصویری ایده‌آل‌گرایانه قرار گرفته‌اند، وا می‌دارند که با استفاده از خودارزیابی به دنبال تطبیق خود با ایده‌آل‌های مطلوب ارائه شده باشند. ایده‌آل‌هایی که بسیاری از اوقات با گریم و یا حقه‌های سینمایی به زیبایی مسحور کننده و تحسین برانگیز رسیده‌اند و در زندگی حقیقی‌شان اصلا آن زیبایی فیک را ندارند! لذا بسیاری از زنانی که این ایده‌آل‌های اندامی را ندارند و یا به آن دست پیدا نمی‌کنند در افسردگی، اضطراب و ناراحتی خود را غرق کرده و بدین ترتیب به عزت نفس‌شان آسیب جدی وارد می‌کنند. 🔸 می‌توان از این پدیده به عنوان جنگ روانی پسامدرنیته علیه زنان نام برد زیرا آسیب‌های وارده به آرامش فکری و جسمی زنان را خدشه دار نموده است و آنان را از مقام انسانی در مسیر کمال به شی‌واره‌ای در جهت دیده شدن تبدیل کرده است‌! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ 📌 امام(ره) نقش زنان را فهمید| مقام معظم رهبری 🖇 اینجا بخوانید 📌 خیرالنساء صدخروی، بانوی جهادگر | مقام معظم رهبری 🖇 اینجا بخوانید 📌 آزادی تا آنجایی که به اخلاق و رشد جامعه آسیب نزند مجاز است | حجت‌الاسلام خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید 📌 امام خمینی و فلسفه حکومت اسلامی | احمد حسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 📌 خدمات متقابل زنان و انقلاب | روح‌الله شمسی کوشکی 🖇 اینجا بخوانید 📌 ارادت عجیب سیمین دانشور به امام خمینی| جهان بانو 🖇 اینجا بخوانید 📌 پیژامه و ابتذال | دکتر علیرضا زادبر 🖇 اینجا بخوانید 📌 خلاء جدی کشور در زمینه مشاور خانواده | دکتر انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 آمریکا، حجاب، رضایتمندی! 📌 «بر اساس پژوهش انجام شده از "دوشانکا جورویچ، ماریا تیوساولوویچ و هاریسا شابانوویچ" که در پایگاه داده کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شده است، زنان محجبه مسلمان به نسبت زنان مسلمان بی حجاب و زنان ارتدوکس بی حجاب، بالاترین میزان رضایتمندی را از بدن خود دارند. همچنین زنان محجبه مسلمان به نسبت دو گروه دیگر خود را تحت فشار شدید در جهت رسیدن به مد‌های زیبایی قرار نمی‌دهند.» 🔹 در مقاله‌ی ذکر شده که تاریخ انتشار آن به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد و از قضا پژوهش در کشور غیر مسلمان و سکولار و نئولیبرالی به نام صربستان انجام شده و در آمریکا منتشر گردید لذا هیچ گونه شائبه‌ای مبنی بر جهت‌گیری در پژوهش وجود ندارد. 🔸 برای جامعه‌ی زنان مسلمان محجبه چنین نتیجه‌ای دور از انتظار نبود؛ زیرا کارکرد حجاب برای زن به گونه‌ای می‌باشد که برجستگی‌ها و چگونگی اندام‌های زنانه را تحت ستر عفیفانه‌ای قرار می‌دهد. بر این اساس امکان ارزیابی توامان با جزییات از سوی دیگری و یا خود شخص بوجود نمی‌آید. این درحالی‌است که وقتی زنان در حالتی غیر محجبه و نزدیک به برهنگی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به طور سیستماتیک در حالت خودشئ‌انگاری قرار می‌گیرند. در این حالت زنان به ارزیابی خود می‌پردازند که چقدر به ایده‌آل‌های زیبایی و مد نزدیک شده‌اند، اندام‌شان مورد تحسین قرار می‌گیرد یا خیر و در یک کلام ارزشمندی خود را به میزان انطباق بدن‌خود با زنان مدل زیبایی گره می‌زنند. 🔹 می‌توان متصور شد که زنان گرفتار در دام خودشی‌انگاری حتی اگر به ایده‌ال های زیبایی و مد دست یابند، عزت نفسی شکننده و ناپایدار دارند و در صورت از دست رفتن زیبایی‌شان، به سرعت عزت نفس‌شان خواهد شکست. لذا سلامت روحی و روانی ناپایداری خواهند داشت. این درحالی است که در زنان محجبه مسلمان، حجاب بند خودشی‌انگاری و شکنندگی عزت نفس را از زنان گشوده است و به آنان هویتی مستقل و محترم داده است؛ هویتی که به مثابه قطعه‌ی پازلی فرض نشده است که برای به‌دست آوردن ارزش و تحسین می‌بایست خود را در قالب صفحه‌ی پازل دربیاورد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقد و بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب سرکار خانم فخری ملک‌محمد؛ قاضی بازنشسته، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و پژوهشگر 🔻 نوع نگرش به هویت زن در چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی و تاثیر آن در مسئله حجاب سرکار خانم توران ولی‌مراد؛ دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، مدیر شبکه ایران زنان 🔻دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 🔸🔸 زمان: پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb ▪️ رسانه نخبگانی بانوان 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 برای حسرت یک زندگی معمولی! 📌 «به گزارش دیلی میل بسیاری از زنان شاغل در ادارات، این رویا را داشتند که در ۶۶ سالگی وقتی به سن بازنشستگی می‌رسند به تفریح و زندگی کردن بپردازند. اما با وجود پس‌اندازهای خوبی که دارند، در زمان بازنشستگی خود تنها مدت اندکی می‌توانند به تفریح بپردازند و پس از آن به دلیل تمام شدن پس اندازشان مجدد به کار بازگشتند.» 🔹 آنچه در این گزارش بیش از همه‌ی مطالب ارائه شده جلوه می‌نماید عبارت «زندگی کردن» است. این گزارش تماما در حال تفسیر زندگی تأسف‌بار زن غربی است اما همین واژه نقطه‌ی عطف تفسیر می‌شود؛ «زندگی کردن»! 🔸 این واژه به چه دوره‌ای از زندگی زن غربی اطلاق می‌شود؟!‌ دوران بازنشستگی!! روشن است که فشار تحمیلی بر زنان ناشی از کارهای سختی که با زنانگی در تعارض است و هزینه‌های سنگین زندگی بر دوش آنها سبب شده تا آنان بخش زیادی از عمر خود را در مشقت و سختی کارکردن بگذرانند و آن را ذیل دوره‌ی «زندگی کردن» ندانند. چرا بار سنگین هزینه‌ها باید بر دوش زنان سوار شود؟! آیا سبک زندگی‌ای که تفکر غرب برای زنان رقم زده است علیرغم تمام اسناد و نهادهای تاسیس شده ذیل تحقق برابری جنسیتی، عدالت را برای زنان به ارمغان آورد؟! 🔹از راهبردهای بسیاری از نحله‌های فمینیستی برای خروج زن از انقیاد نظام مردسالارانه، خروج از جنس دوم بودن، دستیابی به عدالت جنسیتی که به برابری میان زن و مرد خوانده می‌شد، ورود زنان به اجتماع و مشاغل مختلف بود. البته لازم به ذکر است که ورود به اجتماع را در گرو داشتن شغل و کسب و کار می‌دانستند. این اتفاق رخ داد اما آنقدر برای زن غربی سخت و گران تمام شده است که در بازه‌ی زمانی از عمر خود که شاغل است احساس زندگی کردن ندارد! آیا مردان غربی نیز اینگونه‌اند؟! 🔸دو فرض برای این سوال محتمل است. فرض اول آن‌که بله، مردان غربی نیز مثل زنان غربی بازه‌ی زمانی اشتغال خود را بسیار پرفشار می‌دانند به گونه‌ای که معتقدند در آن زندگی نمی‌کنند و زندگی کردن را به پس از بازنشستگی موکول می‌کنند. فرض دوم آن است که مردان احساس زندگی نکردن را به‌نحوی که زنان در دوران اشتغال خود دارند ندارند و همه چیز برایشان قابل پذیرش است. 🔹در هر دو فرض؛ به زنان ظلم شده است. در فرض دوم ظلم آشکار است اما در فرض اول علی‌رغم وجود برابری زن و مرد در حس «زندگی نکردن» در دوران اشتغال به دلیل فشارهای مضاعف کاری و مخارج زندگی، به نام برابری‌خواهی، عدالت جنسیتی و خروج از انقیاد زن را به سبک زندگی غلطی همگام با مرد وارد نموده‌است که خود نوعی انقیاد و بی عدالتی است. چه انقیادی بالاتر از آنکه انسان مجبور باشد برای گذران زندگی خود به طور آبرومندانه به فشارهای کاری تن دهد که زندگی کردن را نفهمد؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ✅ دومین درسگفتار تخصصی مدرسه فکرت و عصر زنان ▪️با موضوع: «الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی» ▪️توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضاکدخدایی دوره مقدماتی-کلیات در شش جلسه بصورت حضوری و مجازی(اسکای‌روم) ⏰شنبه‌ها ساعت ۱۷_۱۹ ۲۰و۲۷ خرداد- ۳و۱۰و۱۷و۲۴ تیر شرکت در این دوره رایگان است. جهت ثبت نام به آی‌دی زیر پیام بدهید: @madrese_fekrat @danial_basir 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌 ویژگی‌ عقل در جهان مدرن | استاد پارسانیا 🖇 اینجا بخوانید 📌 التزام اجتماعی به "ارزشها" و " بازی با اعصاب مسلمین!"| احمدحسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 📌 یک خاطره از سالگرد ارتحال امام در دانشگاه منچستر | دکتر فرشته روح‌افزا 🖇 اینجا بخوانید 📌 امیدهای متداول با امیدهای ایمانی فرق دارند | علی مهدیان 🖇 اینجا بخوانید 📌 سنخ شناسی نیروهای اغتشاش | مهدی جمشیدی 🖇 اینجا بخوانید 📌 یک تبریک به شهید آرمان علی‌وردی و خانواده| استاد سیدمیرهاشم حسینی 🖇 اینجا بخوانید 📌 "چایلد گرومینگ" و اغفال سایبری کودکان، چالشی در دنیای والدگری | اسماء حسین‌زاده 🖇 اینجا بخوانید 📌 از فمینیستهای کره شمالی چه می‌دانید؟ | محمدسلیمی 🖇 اینجا بخوانید 📌 پلیس کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در قانون حجاب را گزارش میکند | سردار رادان 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|