eitaa logo
عصر زنان
3.3هزار دنبال‌کننده
448 عکس
139 ویدیو
13 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️فکر بی‌حجاب شهر را بی‌حجاب می‌کند 🔹آکادمی جوانان مسابقه‌ای با عنوان «معمار جوان سال 1402» برگزار کرده است تا آپارتمان‌های 30 و 40 متری را طراحی کنند. تصویری که می‌بینید تصویر تیم برگزارکننده این رویداد معماری است. یک بنا، واحد کالبدی است که روح آن تجلی روح فرهنگ و جهان‌بینی معمار آن است. به عبارتی بنایی که یک معمار طراحی می‌کند برخواسته از تفکرات و مبانی است که آن تفکرات را شکل می‌دهد. جهان‌بینی، اعتقادات و درونیات ما در جامعه در قالب رفتار و کردار ما ظهور و بروز پیدا می‌کند. مقوله‌ی هنر نیز از این حقیقت مستثنی نیست. معماری نیز یک هنر است. رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: « هنرمند باید خود را به حقیقتی متعهّد بداند...یک وقت شما معماری را می‌بینید که اندیشه‌ای دارد؛ یک وقت یک معمار از لحاظ اندیشه، لُخت و بی‌هویّت است و متّکی به فکری نیست. این‌ها اگر بخواهند بنایی را ایجاد کنند، دو گونه طرّاحی می‌کنند. اگر ساخت یک شهر را به دست دو نفر آدمِ این طوری بدهند، یک نیمه آن با نیمه دیگر به کلّی متفاوت خواهد بود. به هرحال این تعهّد، لازم است.» 🔸تا اینجای متن مقدمه بود در تبیین رابطه بین خالق اثر و خود اثر. بر اساس همین تأثیرپذیری است که شاهدیم در تمدن اسلامی پوشیدگی صفت بارز ابنیه به شمار می‌رود؛ چرا که در اسلام خانه حرمت دارد و بر مبنای روایات محل زندگی نوعی حرم محسوب می‌شود و با رعایت مرزها است که حرمت‌ها و حیا در خانه حفظ می‌شود. در حالی‌که در معماری مدرن بر خلاف معماری اسلامی این ویژگی دیده نمی‌شود. نوعی تبرج، خودنمایی و برهنگی که از صفات بارز مکتب اومانیسم غربی و لیبرالیسم است در ساختمان‌های مدرن که مصداق بارز آن آپارتمان‌های چند دهه متری است ظهور دارد. بر همین اساس فرهنگ فردگرا و برهنه‌گرای امانیست، شهر مدرن را با نشانه‌های مورد نظر خود می‌سازد. ساخت آپارتمان‌های قوطی کبریتی در برج‌های چند طبقه متناسب با فرهنگ غربی است که حفظ حریم اهمیت ندارد. تقسیم‌بندی خانه که قبلا شامل اندرونی و بیرونی بود، عملا در آپارتمان‌سازی از بین رفته است. در معماری مدرن، فضاهای داخلی کاملا باز شده و آشپزخانه که در خانه‌های قدیم کاملا پوشیده و جدا از فضای داخلی بود و مخصوص حضور خانم‌ها، با برداشتن دیوار به فضای عمومی خانه اضافه شده، اتاق خواب نیز به هال و محل رفت‌وآمد نزدیک شده است. 🔹در معماری قدیم ایران، حیاط با دالانی از در ورودی جدا می‌شد و میهمانان چند لحظه‌ای در دالان منتظر آماده شدن صاحب‌خانه می‌ماندند. سطح حیاط چند متری پایین‌تر از سطح کوچه و خیابان بود و اگر در خانه باز می‌ماند، حیاط خانه به خاطر دیوار دالان و پایین‌بودن سطح آن دیده نمی‌شد. خانه‌ها از کنار و روبرو نسبت به هم دید نداشتند و خانم‌ها می‌توانستند با پوشش کم در حیاط خانه کار کنند و از نور آفتاب و هوای تازه استفاده کنند.درها دوکومه(درکوب) داشت؛ یکی با صدای نازک و مخصوص مراجعان و میهمانان زن، تا زنی که در اندرونی حضور داشت به استقبال میهمانان برود وکومه‌ای با صدای کلفت‌تر که مخصوص مردان بود. مواردی که ذکر شد به خوبی گواه این مطلب است که نوع تفکر و جهان‌بینی انسان در تمام شؤون زندگی او اثر دارد و یک تغییر در نگاه به زن و خانواده حتی در شکل کومه‌ی در نمود پیدا می‌کند. حتی در معماری اسلامی، نمای بیرونی با خوش‌نویسی آیاتی از قرآن تزیین و نماها از خاک الک‌شده و در اوج سادگی ساخته می‌شود. در حالی‌که در معماری مدرن از شیشه در نما به وفور استفاده می‌شود و حجاب خانه را به حداقل می‌رساند. معمار اسلامی سعی می‌کند هر طرحی را که می‌سازد با باورهای دینی خود مرتبط کند. معمار مدرن، نیز سعی می‌کند عقاید مدرن خود را در ساخت بنا دخیل کند. فلاسفه و علماء معتقدند، هنر در روح و جان انسان‌ها نیز اثر می‌گذارد و چه‌بسا در طولانی مدت باعث تغییر ساختار روحی انسان شود. معماری به عنوان یک هنر از آن جهت که دارای ابعاد است، تاثیرات بیشتری بر روح و جان انسان برجای می‌گذارد در نتیجه سبک معماری که برونداد یک تفکر است می‌تواند تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کند و خروجی آن شهری کم حیا یا بی‌حیا شود. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌برای دیدن مشکلات زنان به دادگاه‌های خانواده سر بزنید / سکینه سادات پاد 🖇 اینجا بخوانید 📌۹۹ خدمت رایگان برای زنان باردار / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌چرا مسئولان حامی حجاب از محصولات حجاب حمایت نمی‌کنند/ اسدالله سلیمانی 🖇 اینجا بخوانید 📌 زوجیت در ادبیات قرآن/ انسیه برومند پور 🖇 اینجا بخوانید 📌زندگی و اداره/ ابوالفضل اقبالی 🖇 اینجا بخوانید 📌اتیکت یا آداب حیا/ سید حمیدرضا خداییان 🖇 اینجا بخوانید 📌ولنتاین جشنی برای اثبات عشق یا خودنمایی دروغین/نسیم یزدانی 🖇 اینجا بخوانید 📌مسابقه طراحی خانه های ۳۰ متری 🖇 اینجا بخوانید 📌من الان حاضرم هر کاری بکنم تا یک مرد کنارم باشد/ عالیه سادات 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔻مراجعه به ویدئو 🗞 زنان در میانه‌ی میدان جهاد 📌«به گزارش خبرگزاری العالم، امیرپ العسولی پزشک زن فلسطینی در ساعات پایانی شب گذشته دوان دوان جان خود را به خطر انداخت تا جوان فلسطینی را که با گلوله تک تیر اندازان صهیونیست زخمی و روی زمین افتاده بود، نجات دهد. این پزشک فلسطینی که منزلش در بمبباران شهرک عبسان الجدیده در شرق خانیونس در نوار غزه توسط صهیونیست ها ویران و آواره شده است، با تمام توان به حرفه پزشکی خود ادامه می دهد. شاهدان می گویند که العسولی با وجود خطری جدی که جان او را تهدید می کرد از تلاش برای نجات جان جوان فلسطینی دست نکشید، این درحالی است که نظامیان صهیونیست کسانی را که به کمک زخمی ها می روند مستقیم هدف قرار می دهند.» 🔹رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیری که در سال جاری داشتند، از مسئولیت های اجتماعی زنان، تکلیف سیاسی آنان در تعیین سرنوشت کشورشان سخن گفتند و این دو مفهوم عملیاتی را مهم دانستند. گاه ممکن است چنین تصور شود که این «تکلیف» و «مسئولیت‌ها» صرفاً به زنان ایرانی محول شده است. به عبارت دیگر گاه چنین تلقی می‌شود که جمهوری اسلامی وظایف اضافه ‌ای را بر زنان ایرانی بار کرده است اما اگر کمی درنگ کنیم در می‌یابیم که مفاهیم ارائه شده پیرامون تکلیف و مسئولیت اجتماعی زنان نشات گرفته از فطرت آنان است. فیلم منتشرشده از شجاعت خانم العسولی، پزشکی که خطر را به جان خرید و از تیررس تک تیرانداز های اسرائیلی برای نجات مرد مجروح گریخت در فضایی خارج از جغرافیای ایران به ظهور پیوست. در لحظاتی که مردان در حیرت و شگفتی از نجات مجروح بودند؛ خانم العسولی بدون درنگ و با عمل به تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود، تحیر مردان را در چندلحظه زدود و به آنان جرئت خطر، همدلی و اقدام سریع گرچه با احتمال هزینه‌ی جانی را داد. به عبارت دیگر آنچه شجاعت العسولی خوانده شد و مورد ستایش همگان قرار گرفت؛ فاعلیت زنانه ای بود که در امتداد خود عاملیت مردانه را رقم زد. العسولی تکلیف را ادا کرد و مردان حاضر به تکلیف ادا شده عمل کردند. این فاعلیت زنانه، این ادای تکلیف اجتماعی، امر فطری است که در زنان غیر مسلمانی چون راشل کوری نیز به منصه‌ی ظهور رسید. 🔸هرگاه فاعلیت زنانه موثر در راستای ادای تکلیف الهی که پاسخی به نیاز فطری است رقم بخورد عاملیت مردانه هویدا می‌شود و این امر به جغرافیای ایران تعلق ندارد بلکه کل بشریت را فراگرفته است. آنچه به جغرافیای ایران باز می‌گردد، آشکار شدن این امر توسط اندیشه‌ی روشن امامین انقلاب در مورد زن است. موضوع زنان جبهه مقاومت و خصوصا غزه در این روزهای سخت و طاقت فرسا تبدیل نورافکنی بر حقیقت زن و بازخوانی مفاهیم ارائه شده انقلاب اسلامی ایران از جایگاه رفیع و حقیقی زن در جامعه شده است. جایگاهی که نگاه های فمینیسم رادیکال با تلاش‌های فراوان و با عناوین جذابی چون مقدس نبودن زن، والا نبودن جایگاه زن، معمولی خواندن زن او را از گنجینه الهی ارزشمندی که در وجودش نهفته شده است دور می‌کنند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌کدام مسائل زنان از نگاه هنرمندان فجر غافل ماند؟/ انسیه خزعلی به ایسنا پاسخ داد / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌زن با حجاب می تواند زن بماند و زنانه زیست کند / مریم اردبیلی 🖇 اینجا بخوانید 📌تعرض جنسی چگونه در کارخانه های تولید شلوار جین پاگرفت / انی اکلی 🖇 اینجا بخوانید 📌آسیب‌های اجتماعی جایگزین‌های ازدواج بررسی شد / امیرحسین بانکی‌پور و ریحانه رحمانی پور 🖇 اینجا بخوانید 📌تأملی بر «سهمیه جنسیتی» در لیستهای انتخاباتی / دکتر رقیه فاضل 🖇 اینجا بخوانید 📌تنها در خیابان؛ رهایم نکن/ مجید ابهری 🖇 اینجا بخوانید 📌تمرین محبت در اجتماع/ صغری عاشوری 🖇 اینجا بخوانید 📌صدای بوق را در گوش نمایش‌خانگی فریاد بزنید!/ سارا مصطفوی 🖇 اینجا بخوانید 📌افزایش مهاجرت زنان مسلمان از فرانسه بر اثر تشدید اسلام‌هراسی / 🖇 اینجا بخوانید 📌 حفظ توازن مردان و زنان قهرمانان توحید در آینه قرآن / عالیه سادات 🖇 اینجا بخوانید 📌سونامی خطرناک عمل‌های زیبایی در ایران 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔻مراجعه به تصویر 🗞 فطرت های بیدار در برابر فحشا 📌«به گزارش یورونیوز، صدها نفر از مردم مجارستان، در طی عفو مرد آزارگر، توسط رئیس جمهور این کشور که متهم به آزار جنسی کودکان بود، به خیابان‌ها آمدند. مردم مجارستان از ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور خواستند از سمت خود کناره گیری کند. لازم به ذکر است «کاتالین نواک» و «جودیت وارگا» رئیس جمهور و وزیر دادگستری این کشور پس از افشای خبر عفو مرد متجاوز از سمت خود استعفا دادند.» 🔹چند سالی است که برخی سمن‌های حقوقی_اجتماعی در غرب به تلاش برای گرایش ژنتیکی معرفی نمودن «پدوفیلی» یا همان تجاوز به کودکان هستند. جالب است بدانید اوایل فروردین سال جاری که برابر با آوریل ۲۰۲۳ میلادی بود، فاکس نیوز به انتقاد گسترده از مقاله‌ی رسمی ارائه شده از سازمان ملل متحد در رابطه با «گرایش جنسی خواندن پدوفیلی» پرداخت. بسیاری از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان در نسبت با این اقدام غیر اخلاقی و تضیع کننده حقوق کودکان، واکنش های جدی در فضای مجازی نشان دادند. در مقاله ارایه شده توسط سازمان ملل متحد، که در روز جهانی زن توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر منتشر شد به طور صریح اعلام شد؛ « روابط جنسی افراد زیر سن قانونی مجاز، ممکن است در واقع توافقی باشد، اگرچه در قانون نباشد». 🔸یکی از واکنش‌های به عمل آمده از سوی خانم میشل اوریارو فعال حقوق بشر و حقوق زنان رخ داد. او این مطلب سازمان ملل را شیطانی خواند و به کنایه گفت سازمان ملل در روز جهانی زن به خوبی توانست احساسات زنان را شعله‌ور سازد! جالب آنکه در انتهای گزارش ارائه شده از فاکس نیوز، این خبرگزاری پرده از فعالیت‌های گسترده سمن‌های خارجی در قانونی شدن تعرض به کودکان و اعمال نفوذ آنها به سازمان ملل برداشته است. 🔹رسوایی های اخلاقی سیاستمداران غربی و در راس آنان ایالات متحده آمریکا در خصوص تعرض مقامات و فرزندان آنان به کودکان نابالغ و همچنین عدم کناره گیری یا برکناری این مقامات خود پرواضح گویای آن است که سمن‌های حامی پدوفیلی از کدام سیستم سیاسی قدرت و نفوذشان تغذیه می‌شود. 🔸عدم قائل بودن به مصلحت کودک، عدم درنظر گرفتن سن بلوغ و حتی عدم درنظر گرفتن اغفال کودکان توسط بیماران دارای اختلال روانی پدوفیلی به طرز شگرفی در مقاله منتشر شده از سوی سازمان ملل، که خود را حامی حقوق بشر قلمداد می‌کند؛ سبب افزایش اخبار و گزارش‌های خبری تجاوزات جنسی به کودکان و عفو متجاوز شده است. اگرچه فطرت های بیدار انسان‌ها در هر نقطه‌ای مقابل این عمل شیطانی و آسیب‌زا می‌ایستد اما اتفاقات رخ داده در طی یکسال اخیر تا کنون از جانب سازمان ملل متحد، پیامی جدی به تمام مردمان دنیا منتقل کرده است. این پیام از لزوم بازنگری جدی در نظام فکری و حقوقی مسلط بر سازمان ملل و سیاست‌ها، کنوانسیون‌ها، معاهدات و موضع گیری های سازمان ملل متحد در احقاق حقوق بشر به طور حقیقی خبر می‌دهد! 🔹سیاست‌ها و نظام حقوقی حاکم بر سازمان ملل در راستای تضیع حقوق بشر در لایه های مختلفی از جمله حقوق زنان، حقوق کودکان، حقوق آموزش و تربیت و... به نفع تعداد کمی سرمایه‌دار سیاست باز عمل می‌کند. این روند مادامی که جهان بینی حاکم بر نظام حقوقی و سیاسی سازمان ملل تغییر نکند ادامه دارد و متاسفانه سرپوش قانونی نیز برای این ظلم‌ها انتخاب می‌شود. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: 🔹 «ناهید» ساخت ایران تولید 1394 (ن جوانی به نام ناهید که از همسرش به دلیل اعتیادی که داشته، جدا شده و خرج زندگی خود و پسر خردسالش را از طریق ویرایش پایان‌نامه‌های دانشجویی تامین می‌کند با همسر سابقش توافقی داشته که براساس آن تنها در صورتی می‌تواند پسرش را نزد خود نگه دارد که ازدواج نکند. اما ناهید دلباخته مرد ثروتمندی به نام مسعود است که به او پیشنهاد ازدواج هم داده اما ناهید به خاطر ترس از دست دادن فرزند مجبور می‌شود که به او نه بگوید.) 🔹 «Queen of Katwe» ساخت آمریکا تولید 2016 (داستان دختر جوان ده ساله‌ای که در شهری کوچک در اوگاندا زندگی می‌کند روایت می‌کند. زندگی این دختر زمانی تغییر می‌کند که شطرنج یاد می‌گیرد و ما شاهد پیروزی‌های پی در پی او هستیم.) ‼️نکته؛(معرفی فیلم های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت). ♦️یادداشت: 🔹 چرا پدرهایی که در سریال‌های کمدی می‌بینیم اینقدر دست‌و‌پاچلفتی هستند؟ نویسنده: اریکا شارر 🖇 مطالعه 🔹 مادرانگی؛ گوهر مفقود در جامعه ایرانی نویسنده: دکتر مهدی ناظمی 🖇 مطالعه ♦️کتاب: 🔹کتاب جستارهایی درباره‌ی زن نویسنده: سوزان سانتاگ مترجم: آذر جوادزاده انتشارات: نشر نیماژ (مجموعه‌ای از تأملات مکتوب سوزان سانتاگ پیرامون فمنیسم و زن بودن را در ایت کتاب گردآوری کرده است.) 🔹کتاب باشگاه مشت زنی فمینیستی نویسنده: جسیکا بنت مترجم: فاطمه باغستانی ناشر: انتشارات کتاب کوله پشتی (روایتی طنزگونه و سرشار از شوخی و شیطنت به شما کمک کند تا به زنی قدرتمند تبدیل شوید، در محیط کار از حق خود دفاع کنید و تبعیض‌های جنسیتی را کنار بگذارید.) ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: 🔹مستند| what is a woman از جاستین فولک یک مستند درباره جنسیت، تراجنسیتی ها, همجنسگراها, ترنس ها و جامعه کوئیر است. 🖇 مطالعه 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی و یا یادداشت‌هایی پیرامون نقد فیلم‌های معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، می‌تونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ تا به حال چیزی درباره «تاریخچه حق رای زنان» در کشورهای مختلف شنیدید ✅ شاید برای شما جالب باشه که بدونید پیشنهاد حق رای برای زنان در ایران نیم دهه زودتر از کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا و کانادا مطرح شد. 🎥 برای مشاهده یک روایت کوتاه از تاریخچه حق رای بانوان در چهار کشور: فرانسه🇫🇷، آمریکا🇺🇲، کانادا🇨🇦 و ایران🇮🇷، چند دقیقه‌ای همراه ما باشید. 📢بروزترین اخبار با موضوع زنان ایران و جهان ➡️https://eitaa.com/joinchat/1999044732Cc43266076c
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️کدام تبعیض؟! 🔹اخیرا مرکز تحلیل اجتماعی «متا» نظرسنجی را با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس منتشر کرده که با طرح این سوال که «در چه صورت نظر خود را تغییر داده و رأی مي‌دهيد؟» جویای نظر مخاطبان شده است. بر طبق داده‌های این نظرسنجی 44 درصد از شرکت‌کنندگان «کاهش تبعیض‌های موجود علیه زنان و دفاع از حقوق آن‌ها توسط مجلس» را به عنوان تنها دلیلی عنوان کرده‌اند که ممکن است نظرشان را تغییر دهد. اما در این میان پرسش‌هایی در رابطه با نتیجه‌ی به دست آمده قابل طرح و بررسی است. سؤالاتی که یافتن پاسخ آنها نقش زیادی در تبیین دقیق نتیجه‌ی به دست آمده خواهد داشت. به عبارتی این داده‌های خام نیاز به پیوست تحلیلی با توجه به جامعه‌ی آماری دارد. اینکه جامعه‌ی آماری از بین چه کسانی بوده است؟ این افراد تا چه حد تحت تأثیر القای رسانه‌ها و افکار فمنیستی بوده‌اند؟ تعریف آن‌ها از تبعیض بر مبنای کدام پارادایم فکری و چارچوب نظری بوده است؟ آیا تعریف آنها از تبعیض با لحاظ جنسیت متفاوت زن و مرد بوده یا همانند فمنیست‌ها تبعیض را با حذف جنسیت معنا کرده‌اند؟ چراکه در نگرش لیبرال فمنیستی عدالت به معنای برابری گرفته شده و بر همین اساس نقطه‌ی مقابل عدالت را تبعیض قلمداد می‌کنند. بر همین مبنا جنسیت نمی‌تواند عاملی برای تفاوت قائل شدن در برخورداری از حقوق، فرصت‌ها و امکانات باشد. 🔸بنابراین اگر مبنای تعریف تبعیض در این نظرسنجی همان مبنای لیبرال فمنیستی باشد، مانور دادن بر نتیجه‌ی به دست آمده تنها می‌تواند کارکرد بین‌المللی داشته باشد و ایران را در مظان زن ستیزی قرار دهد. چرا که واژه‌ی برابری و مساوات در اسناد بین الملل و ادبیات حقوقی و اجتماعی مدرن به معنای تشابه زن و مرد، بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی آمده است. ماده‌ی اول «كنوانسيون رفع كليه اشكال تبعيض عليه زنان» که یک کنوانسیون بین‌المللی با نگاهی کاملا فمنیستی است، به تعریف تبعیض علیه زنان پرداخته و تبعیض را هرگونه تمایز، استثناء یا محدودیت بر اساس جنسیت تلقی کرده است. این در حالی است که در ادبیات اندیشمندان اسلامی چون علامه و شهید مطهری برابری به معنای تناسب و تعادل حقوقی است با توجه به تفاوت توانایی و استعدادهای طبیعی. به عنوان نمونه علامه طباطبایی به عنوان یک فیلسوف و مفسر اسلامی ذیل آیه ۲۲۸ بقره به صراحت بیان می‌کنند مساوات یا برابری در اندیشه‌ی دینی معنایی جز رعایت تناسب ندارد و نباید با مفهوم تشابه و یکسان بودن یکی گرفته شود. 🔹نتیجه اینکه اتکاء به این نظرسنجی بدون تحلیل دقیق داده‌های آن می‌تواند کشوری را که در موضوع زن طلبکار است پشت میز محاکمه و انفعال بکشاند. البته نکته‌ی حائز اهمیت در این نظرسنجی که می‌تواند به مثابه هشداری برای جامعه باشد، این است که می‌بایست در جهت اصلاح این باورها که معمولا تحت تأثیر فضای رسانه‌ای شکل می‌گیرد اقدام درخور نمود و اندیشه‌ها را از افکار فمنیستی پیراسته کرد. علامه طباطبایی چه زیبا فرموده است: «همواره فقدان مجريانى كه قوانين اسلام را اجرا كنند و نبود مبلغانى كه روح احكام را به مردم برسانند، نفس احكام دينى را از آن‌ها ستانده است.» بازگشت به احکام اسلام بر مبنای اصل زوجیت و نگاه تفاوت‌محور راه حل اساسی این چالش‌ها است تا منجر به ملائمت دو جنس گردد و در این مسیر به فرموده‌ی رهبر انقلاب نباید از دشمن ترسید. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌 خانواده بنیه قوام و ایستادگی جامعه است / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌توهم اشتغال زنان / آنی الکی 🖇 اینجا بخوانید 📌نقش زنان در نشاط و امید در جامعه و در بسترسازی ظهور/ استاد عابدینی 🖇 اینجا بخوانید 📌 زنان، انقلاب اسلامی، الگوی سوم زن از حقیقت تا برساخت / دکتر عاطفه خادمی، دکتر ابوالفضل اقبالی،دکتر سمیه عرب‌خراسانی 🖇 اینجا بخوانید 📌بررسی جایگاه زنان در فرهنگ ایرانی در دوره‌های تاریخی مختلف/ دکتر سیده راضیه یاسینی 🖇 اینجا بخوانید 📌رسالت رسانه‌ تخصصی؛ ارائه معارف قرآن به زبان جوان امروز است / دکتر معصومه ذبیحی 🖇 اینجا بخوانید 📌خشونت علیه زنان 🖇 اینجا بخوانید 📌خانه دار جامعه ساز/ مرکز اندیشه ورزی زنان ایران 🖇 اینجا بخوانید 📌 زن مستقل دروغ روانشناسی زرد است / عالیه سادات 🖇 اینجا بخوانید 📌 عروسی در تانزانیا 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️موضوع: جریان‌شناسی زنان مبارز با رژیم پهلوی ♨️نشست نهم: ▫️دکتر طیبه میرزااسکندری ▫️سرکارخانم پروین سلیحی ▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی 🗓 زمان: سه‌شنبه ۸ اسفندماه 🕰 ساعت ۱۰ تا ۱۲ ✅ پخش زنده نشست در کانال ایتای عصر زنان و بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Asrezanan_admin 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸عرض سلام و درود به مخاطبین محترم عصر زنان؛ 💢 باتوجه به وضعیت ناپایدار جوی، امکان حضور میهمانان نشست فراهم نیست، لذا نشست روز سه‌شنبه لغو و به زمان دیگری موکول شده که متعاقبا در کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🌨 روز برفی خوبی داشته باشید🌨
♦️ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌مطالبه عمومی را برای حمایت و دیده شدن ورزش قهرمانی بانوان سوق دهیم / دکتر فهیمه فرهمندپور 🖇 اینجا بخوانید 📌۹ پیشنهاد برای فعالیت های انتخاباتی بانوان / مریم برزویی 🖇 اینجا بخوانید 📌نقش زنان در پیشرانی انتخابات/ فاطمه حداد 🖇 اینجا بخوانید 📌 مشکلات حوزه زنان با ترحم و اقلیت‌پنداری حل نمی‌شود/ مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 📌من مجردم؛ آیا حق انتخاب و زندگی دارم؟/ عالیه شکربیگی و سیدحسن موسوی چلک 🖇 اینجا بخوانید 📌شناخت زنانه، شناخت مردانه: یافته‌ی جدید هوش مصنوعی/ هادی صمدی 🖇 اینجا بخوانید (تلگرام) 📌جوان همسری و مدارای اجتماعی با پسران مجرد، سبب تجرد دختران شده است/ خدیجه زارعی 🖇 اینجا بخوانید 📌چرایی دستور پوشش در اسلام برای بانوان! / زهرا ملکی 🖇 اینجا بخوانید 📌سلامت مردان ایرانی؛ شاید وقتی دیگر/حبیب احسنی پور 🖇 اینجا بخوانید 📌 «زنان شاغل» در برزخ ایفای نقش‌های متعدد و متضاد 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔻مراجعه به تصویر 📚 سر بر دامن ماه ✍🏻 نویسنده: فاطمه دولتی 📎 انتشارات جمکران 🔸سر بر دامن ماه، داستان بانویی که جانشین امام شد! در روزهایی که صحبت از «زن» نقل هر محفل و انجمن و رسانه‌ای است، کتاب «سر بر دامن ماه» از وجود زنی در تاریخ حرف می‌زند که به ویژگی‌های صرف زنانه محدود نشده، بلکه امتی را رهبری کرده و سامان داده است. فاطمه دولتی نویسنده‌ کتاب دست‌مان را گرفته و به روزهایی می‌برد که عباسیان با نیرنگ و حیله امام شیعیان را به شهادت رسانده و دیکتاتوری‌مابانه بر مردم حکومت می‌کردند. این خفقان و خودکامگی به‌حدی می‌رسد که به حکمت خداوند متعال مهدی موعود(عج) از دیدگان مردم غایب می‌‌شود. در همین مقطع، ادعاهای گزاف جانشینی ولی خدا موجب سرگشتگی و چنددستگی روزافزون شیعیان می‌شود. در این بین تنها کسی که می‌تواند شرایط آشفته‌ جامعه و امت اسلامی را مدیریت کند «بانو حدیث» مادربزرگ امام زمان(عج) است. زنی در اوج لطافت مادری در حالی‌که هنوز سوگوار شهادت فرزندش امام حسن عسگری(ع) است با زیرکی به مصاف نیرنگ‌های عباسیان می‌رود. تمام صفحات کتاب از هویت بانویی رونمایی می‌کند که می‌تواند الگوی زنان مسلمان باشد. سرمشقی که نه محکوم به دخمه است و نه تبرج و دلبری. بلکه زنی است طالب علم و آگاه به زمانه‌ خویش که در کشاکش زیست در دنیا هم خودش را به‌عنوان یک انسان می‌سازد و هم مکتبی انسان‌ساز می‌آفریند که اثراتش تا به امروز زنده و پایدار است. این رمان از زمانی شروع می‌شود که بانو حدیث به همسری امام هادی(ع) در می آید و حسادت کنیز دیگری به نام قبیحه که زمانی رفاقتی با او داشته است را برمی انگیزد، دشمنی با بانو حدیث آغاز می شود. 🔹«بانو حدیث» مادربزرگ امام زمان و قبیحه دو شخصیت اصلی کتاب هستند. قهرمان ‌و‌ ضدقهرمانی که دور از زندگی معمول ما نیستند. دو کنیز و یار غار که به‌سبب حسادت‌ورزی جمیله راه‌شان از هم جدا می‌شود، طوری‌که انگار هیچ‌وقت یکی نبوده‌اند. وصلت زبیده با امام هادی(ع) دستاویزی برای مکرهای جمیله می‌شود تا جایی ‌که برای تسلط بر حدیث با افتخار به وصلت با شاهزاده‌ عباسیان رو می‌آورد. دو شخصیت باورپذیر که نویسنده به‌خوبی از پس ترسیم کشمکش‌هایشان برآمده و از کارکردهایشان برای پیشبرد داستان کمک گرفته است. اما نکته‌ درخشان انتخاب این دو شخصیت در ترسیم دو دنیای متفاوت از دو زن است. تصویری برساخته از زنی طالب دنیا و زنی که در پی ماورای دنیاست! قهرمان سر بر دامن ماه، یعنی بانو حدیث در صفحات کتاب در موقعیت‌های پرکشمکشی قرار دارد که موجب می‌شود مخاطب تنها با اطلاعات تاریخی صرف طرف نباشد و به معنای واقعی کلمه داستان بخواند. ما در طول ۳۰۰ صفحه با قهرمانی همراه هستیم که در سه سطح درونی، بیرونی و میان‌فردی کشمکش‌های بی‌شماری را تجربه می‌کند. باز کردن گره‌ها از عوامل همراهی مخاطب تا پایان کتاب است. 🔸بانوحدیث در لایه‌های درونی با خودش و ترس‌هایش در تقابل است. در لایه بیرونی با نزدیک‌ترین افراد خانواده‌اش که قصد جان وصی و جانشین امام(ع) را دارد و در لایه میان‌فردی فشارهای بی‌شمار جامعه و خلفای عباسی شرایط را بغرنج‌تر می‌کند. خوانش کتاب سر بر دامن ماه یادآور این گزاره است که زن بودن در اسلام مساوی با خانه‌نشینی نیست. اسلام زن را با تمام ویژگی‌های جنسیتی‌اش به مثابه‌ انسانی می‌بیند که هم مادری و همسری را دارد، هم به فراخور زمانه‌اش نقش‌آفرینی می‌کند. الگویی که نه در مکاتب فمینیستی می‌گنجد، نه در ایدئولوژی‌های پوچ وهابیت. «سر بر دامن ماه» روایتگر زن و زنانی است که با یک دست گهواره را تکان می‌دهند و با دست دیگر جهانی را. این کتاب توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است و ما را با یک زن بزرگ، اما کمتر شناخته شده و مهدوی آشنا می‌کند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: 🔹 «لاک قرمز» ایران- ۱۳۹۴ (دختر نوجوان خانواده، ناگهان در موقعیتی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود در نبود پدر و مادر، زندگی خود و خواهر و برادرش را جمع و جور کند و راهی برای امرار و معاش بیابد.) 🔹 «حق رای» آمریکا - ۲۰۱۵ (دهه 20 میلادی در بریتانیا شاهد جنبش زنان به نام Suffragette بود که برای گرفتن حق رای زنان بود. این گروه ریسک هر چیزی را برای گرفتن این حق پذیرفت. این فیلم به خصوص درباره دو تن از آن‌ها یعنی ماد واتس و امیلین پانکهورست است.) ‼️نکته؛ معرفی فیلم های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت. ♦️یادداشت: 🔹آیا می‌توانیم میراث والدگری پدر و مادرهایمان را فراموش کنیم و والدین بهتری شویم؟ نویسنده: فِیت هیل 🖇 مطالعه 🔹 مقاله نقش زن در زمینه سازی ظهور نویسنده: نانتیا ماسلایه و رقیه انصاری چشمه 🖇 مطالعه ♦️کتاب: 🔹 «سه روز برای دیدن» نویسنده: هلن کلر مترجم: مرضیه خوبان‌ فرد انتشارات: روانشناسی و هنر (روایتی عجیب و تکان دهنده از زندگی زن بزرگ، هلن کلر است. ماجرایی از سه روز پایانی بینایی‌اش نوشته است.) 🔹 «قرآن و مساله زن» نویسنده: مهدی مهریزی نشر: نشر علم (به بررسی جایگاه زن در قرآن با نگاهی نو می‌پردازد.) ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: 🔹 کلیپ | نقش بی بدیل یک زن خانه دار برای انتخابات 🖇 مشاهده 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی و یا یادداشت‌هایی پیرامون نقد فیلم‌های معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، می‌توانید با ما در میان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️ عقل طریف زنانه در جامه هنر ظریف 🔹یکی از موضوعاتی که همیشه بر سر آن چالش وجود داشته و دارد بحث بر سر عقلانیت زنانه است. برخی با نگاه تنقیصی تلاش می‌کنند تا عقل زنان را ناقص بدانند. رهبر انقلاب در دیداری که با جمعی از بانوان در دی ماه گذشته داشتند در رابطه با نقش بانوان در افزایش مشارکت در انتخابات به نکته‌ای اشاره کردند که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است: «در این قضیّه‌ی انتخابات شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زن‌ها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ [لذا] در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.» در اینجا دو نوع نقش‌آفرینی زنانه در ساحت سیاست و ناظر به کنش انتخاباتی بیان شده است. که یک نوع آن معطوف به شناخت زنانه است که پاره‌ای موارد تفاوتی ماهوی با شناخت مردانه دارد. شناختی که در برخی موارد هم ظریف‌تر و هم دقیق‌تر است. زنی که از قدرت چنین شناختی برخوردار است قطعا دارای عقلانیت است. 🔸از سویی نقش دیگر زن در رابطه با هدایت سیاسی همسر و فرزندان نیز رابطه‌ی غیرقابل انکاری با نوعی عقلانیت دارد که برای درک بهتر این عقلانیت زنانه شاید خالی از لطف نباشد نیم نگاهی به روایت «عُقُولُ النِّسَاءِ فِی جَمَالِهِنَّ» داشته باشیم. اگرچه برخی این روایت را با این فهم که عقل زنان در جمال ظاهری آنان است آن را با کرامت زن سازگار ندانسته‌اند اما آیت‌الله جوادی آملی در شرح این روایت می‌فرماید: «زن موظف است و يا مي‏تواند عقل و انديشه انساني خويش را در ظرافت عاطفه و زيبايي گفتار و رفتار و كيفيت محاوره و نحوه برخورد و نظائر آن ارائه دهد.. زن تحصيل كرده و آگاه به معارف ايثار و شهادت توان آن را دارد كه در نقش مادري مهربان، فرزندش را تشويق به جهاد كند و در بدرقه او هنگام عزيمت به جبهه، عقل طريف خود را در جامه هنر ظريف ارائه دهد.. خلاصه آنكه زن بايد حكمت را در ظرايف هنر ارائه دهد.» عقلانیتی هم از فحوای کلام رهبر انقلاب در رابطه با نوع خاصی از کنش‌گری سیاسی زنانه در ساحت خانواده و اجتماع قابل برداشت است کاملا با شرحی که از این روایت توسط علامه ارائه شده است منطبق است. 🔹در جریان انتخابات اخیر که شدیدترین تبلیغات در راستای تحریم انتخابات توسط رسانه‌های خارجی ضد انقلاب و برخی از جریانات داخلی به بدنه‌ی اجتماعی پمپاز می‌شد و رسانه‌های خارجی من جمله گاردین مشارکت 27 درصدی را پیش‌بینی می‌کردند، زنان با تکیه بر همین عقلانیت توانستند همسران و فرزندان خود را برای رأی دادن به میدان بیاورند. به عنوان مثال بانوانی با بخشیدن مهریه‌ی خود موفق شدند همسران مردد و حتی مخالف خود را به پای صندوق رأی بکشانند. زنان دیگری با برگزاری جلسات تبیینی در کنار روضه‌های خانگی و مراسم مولودی و تهیه‌ی بسته‌های نذری و محتوایی و پخش آن در سطح جامعه تلاش کردند تا حکمت سیاسی خود را در قالب ظرافتی هنرمندانه در صحنه‌ی اجتماع به منصه‌ی ظهور رسانند. بنابراین زنان نه تنها ناقص العقل نیستند بل‌که به فرموده‌ی علامه عقل طریف خود را که به معنای عقل لطیف و پسندیده است در جامه هنر ظریف ارائه می‌دهند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🔻مراجعه به تصویر 🗞 جنگ روانی اسرائیل علیه حماس 📌«به گزارش خبرگزاری رویترز، مراکز بحران تجاوز جنسی اسرائیل خواستار اقدام سازمان ملل در مورد حملات 7 اکتبر هستند. مراکز بحران تجاوز جنسی اسرائیل روز چهارشنبه از سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی خواستند تا به آنچه که آنها «سوءاستفاده جنسی سیستماتیک و هدفمند» از زنان در جریان حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر نامیدند، رسیدگی کنند.» 🔹از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی اقسام مختلفی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و گروه های مقاومت اسلامی دیده شد. نسل کشی، ربودن شهروندان کرانه باختری و غزه، اعدام دسته جمعی اسرای فلسطینی به سبک داعش، فیلم گرفتن سربازان رژیم صهیونیستی از ویرانه کردن منازل فلسطینی‌ها و افتخار به این کار وحشیانه و دیگر قساوت های غیرقابل شرح رژیم غاصب بوده است. تمام این رذالت ها تنها به افزایش نفرت از رژیم صهیونیستی در سطح جهانی منجر شد. اگرچه رژیم صهیونیستی در کارنامه‌ی‌سیاه خود از سالها پیش تا کنون عنوان «تجاوز سیستماتیک» را در مواجهه با زنان فلسطینی داشته است؛ اما شاهد نسبت دادن تجاوزات خود به نیروهای تربیت یافته مکتب اسلام هستیم. حتی پس از وقوع جنگ اوکراین خبرگزاری های انگلیسی زبان بسیاری عنوان کردند که زنان مهاجر اوکراینی که به سرزمین‌های اشغالی رهسپار گردیده‌اند مورد تجاوزهای بسیاری از جانب مردان شهرک نشین رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند. 🔸با تمام این تفاسیر اما، رژیم اشغالگر قدس در بازی رسانه‌ای به ترفند محکوم نمودن حماس و افترا به فلسطینی‌ها آنان را متهم به تجاوزات سیستماتیک به زنان صهیونیست کرده است. در طول هفته گذشته سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای کوبنده رژیم اشغالگر قدس را به دلیل تجاوزات گسترده و قتل عام زنان و دختران فلسطینی محکوم کرد و بار دیگر چهره این رژیم به منفورترین سطح رسید. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به دلیل عجز در میدان مبارزه، ایمان و مقاومت فلسطینیان به این شانتاژ رسانه‌ای علیه گروه‌های مقاومت و حماس چنگ انداخته است تا بلکه بتواند برای احیای قوای خود زمان بخرد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌الجزیره / شگفتی انتخابات ایران، حضور چشمگیر بانوان ایرانی است 🖇 اینجا بخوانید 📌هزینه‌های کمرشکن درمان ناباروری؛ تخمک اهدایی چند؟ / فاطمه نصرالهی 🖇 اینجا بخوانید 📌زنان باستان؛ از شکار تا ساخت دست‌افزار/ سمانه نظیف 🖇 اینجا بخوانید 📌کاهش نامحسوس آمار «ازدواج» و عدم رشد «طلاق» / مهدی متقی‌فر 🖇 اینجا بخوانید 📌چهره روستاهای کشور زنانه شده است/ الهه خدادادی 🖇 اینجا بخوانید 📌 آیا «آزادی» مشکلات زنان را کم می‌کند؟ 🖇 اینجا بخوانید 📌آمار ازدواج با خارجی‌ها در ترکیه؛ ترجیح مردان ترک دختران کدام کشور خارجی است؟ 🖇 اینجا بخوانید 📌خانواده و آسیب‌های روانی موجود در جامعه/ امان الله قرایی مقدم 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: 🔹 «مادری» ساخت ایران تولید 1396 (مادری داستان زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق خود را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. آن ها به تنهایی روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می کنند.) 🔹 « Joy» ساخت آمریکا تولید 2015 (داستان زنی خلاقه که یه طی رو طراحی و اختراع می‌کنه که احتیاجی به آب‌گیری با دست نداره. جوی شاغل هست؛ اما وظایف خانه رو هم به دوش می‌کشه. خسته است؛ اما ناامید نمیشه و سرسختانه برای مراقب کردن از خانواده‌اش و رسیدن به حقوق خودش می‌جنگه.) ‼️نکته؛ (معرفی فیلم های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت). ♦️یادداشت: 🔹زن ایرانی، پیشگام پیشرفت و دانایی نویسنده: 🖇 مطالعه 🔹«اجاق‌های تا ابد کور» نویسنده: طیبه فرید 🖇 مطالعه ♦️کتاب: 🔹کتاب ژرفای زن بودن نویسنده:مورین مورداک مترجم:سیمین موحد انتشارات : نیک فرجام (با الگو قرار دادن زندگی زنان، سفر زندگی آنها رو مورد نمایش قرار می‌دهند. ژرفای زن بودن می تواند الگو های مناسبی برای زنانی که ماهیت زنانه خودشان را برای رضایت دیگران از دست داده‌اند، را بیان کند تا دوباره زنان به صدای درون خود گوش دهند.) 🔹سهم من نویسنده:پرینوش صنیعی انتشارات:انتشارات روزبهان (درباره زندگی یک خانواده‌ی ایرانی را در طول پنج دهه از تاریخ ایران از زمان قبل انثلاب تا پایان جنگ را به تصویر می‌کشد. در اصل داستان معصومه دختر این خانواده است و این رمان به ترسیم مشکلات و تابوها و زندگی زن ایرانی از نگاه نویسنده می پردازد.) ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: 🔹 کلیپ | نقد کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر 🖇 مشاهده 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی و یا یادداشت‌هایی پیرامون نقد فیلم‌های معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، می‌توانید با ما در میان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|