eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.5هزار عکس
41.7هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز پنجشنبه و جمعه ای دیگر از راه رسید یادی کنیم از خاک و و دیگر عزیزان آسمانی با خواندن فاتحه و صلوات و دادن خیرات به نیابتشان هرچند که اندک باشد.
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ ‏الیعقوبى ، یعقوبی، ج‏۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ ‏یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج‏۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه ‏و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج ‏الذهب ، مسعودی ، ج‏۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج‏۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج‏۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب‏ الأشراف، بلاذری، ج‏۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات‏ الکبرى، محمد بن سعد، ج‏۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ ‏الطبری، طبری، ج‏۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وقتی لعنِ پیامبر بازیچه و بهانه شیعیان میشود! کاری که به آن با افراط گرایی دامن میزند☝️
🌷 ویژه فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس 🎤 | صنعت قوی و هویت‌ساز با فناوری قوی میسر می‌شود 🖼 پرونده: نوشت‌افزار هویت‌ساز 🎤 بررسی وضعیت تولید داخلی نوشت‌افزار و تأثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه در گفت‌وگو با مهدی کلانتری عضو هیئت مدیره مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی-ایرانی 🔹 درحال‌حاضر بیش از ۵۰ درصد تولیدات ‌نوشت‌افزار صرف‌نظر از محتوای آن‌ها، ایرانی است و در برخی از کالاها مثل مداد، خودکار، دفتر و نه کاغذش، کیف و جامدادی تقریباً به خودکفایی رسیدیم. 🔹 فقط نباید به مسئله تولید صرف بسنده کرد؛ علاوه بر تولید کالای خوب و باکیفیت در تیراژ بالا، کالاها باید متنوع باشند که تمام این عوامل قابلیت دسترسی و توزیع را بالا میبرد. 🔹 شخصیت‌سازی و الگوسازی برای ما بسیار مهم است. اگر برای جوان و نوجوانمان الگو نسازیم، دیگران برای آنها می‌سازد. 🔹 ابزارها تغییر می‌کنند و تداوم کیفیت مهم است. ما گاهی تولیدات خوب و با کیفیت داریم ولی آن را ادامه نمی‌دهیم و اول کار خوبیم و در ادامه کیفیت را پایین می‌آوریم. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/54186
📢 هر روز بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه صد و شصت و یک قرآن کریم سوره مبارکه الأعراف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
Quran-page-161.mp3
2.09M
📢 هر روز بخوانیم 🔹 صفحه صد و شصت و یک قرآن کریم، سوره مبارکه الأعراف با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید. ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید 💻 Farsi.Khamenei.ir
مروری بر دیدگاه انجمن حجتیه نسبت به انتظار ◀️ اعتقاد و روش انجمن موسوم به «انجمن حجتیه» در مسئله انتظار، کاملاً منفعلانه و به دور از هر نوع فعالیتی در به نتیجه رساندن انتظار منتهی به ظهور است و این دیدگاه انفعالی مطابق و برخاسته از نظریه و بینش اصطلاحاً دیالکتیکی نسبت به تحولات تاریخی است. هرچند خود ندانند یا دانسته آن را انکار کنند. ◀️ این نگاه مبتنی بر مثلث «تز، آنتی تز و سنتز» در شکل «هگلی» و «مارکسیستی» است که تحولات تکاملی طبیعت از جمله تاریخ به‌عنوان عضوی از اعضای طبیعت را از زاویه انقلاب اضداد به یکدیگر توجیه می‌کند. برای روشن شدن مطلب به توضیح این طرز تفکر به‌صورت خلاصه و به آن اندازه که با مسئله «انتظار» مرتبط است، پرداخته می‌شود. ◀️ دیدگاه دیگر نسبت به مسئله انتظار این است که آن را مساوی با محبت و انسان منتظر را صرفاً «محب» می‌داند که فقط حسرت دیدار امام (ع) را دارد، از دوری و فراق او تضرع و بی‌قراری می‌کند و دنبال راهی است، برای رسیدن محضر امام (ع)، پس، از هر عالِم و متقی سراغ ایشان را می‌گیرد و راه رسیدن به او را جویا می‌شود. صرف همین کارهای ظاهری را در صدق عنوان منتظر برای انسان کافی می‌داند. حتی بلکه بیشتر از آن را هم بدعت و موجب تأخیر در امر ظهور تلقی می‌کند. ◀️ از دیگر دیدگاه‌های انجمن حجتیه نسبت به مسئله ظهور این است که انسان منتظر انسانی است، صبور که باید در مقابل ظلم ظالم در حکومت جور، برای لو نرفتن و پیشبرد کار خود صبر و تقیه کند. اعتقاد انجمن بر این پایه استوار است که صرفا باید آماده بود و نیروی خود را حفظ و ذخیره کرد و حتی تظاهر به مخالفت با دشمن هم نکرد و چه بسا موافقت زبانی هم با او داشت و همیشه تا زمان ظهور و قیام امام (عج) در سنگر تقیه باقی ماند. 💥پایگاه خبری مفاز💥
💠 سخنی کوتاه با آن دسته عزیزانی که مخالف برگزاری هستند ✳️ هرساله وقتی ایام نهم ربیع الاول ، سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) فرا می رسد ، عده ای از عزیزان و بزرگواران که قطعا قابل احترام هستند نظری مخالف با برگزاری جشن های دارند دلیل این عزیزان این می باشد که: ⏺ چون در فردای روز شهادت امام حسن عسکری (ع) به خانه ایشان هجوم بردند تا اگر شخصی به نام امام زمان (عج) پیدا کردند او را به شهادت برسانند ، پس چرا ما باید شادی کنیم ؟ چرا در شام غریبان امام عسکری (ع) که وقت عزاداری هست ، باید شادی کنیم؟ امام زمان (عج) ، داغدار پدر خویش هستند ، آیا شادی معنا دارد؟ 👈 در جواب به این عزیزان عرض می کنم : 1️⃣ آیا قرار است ما در مراسم ، پایکوبی و رقص و هلهله به راه بیاندازیم؟ اصلا فلسفه برگزاری این مراسم را می دانید❓ 2️⃣ این مراسم یک فرصتی فوق العاده مهم است برای آشنا کردن مردم با امام زمان (عج) ، توجه دادن مردم به این امام عزیز ، استفاده از سخنرانان و مداحان خوب برای اینکه بحث معرفتی مهدویت را در بین مردم جا بیاندازند ، آیا این اشکالی دارد❓ آیا اینکار بی احترامی به امام عسکری (ع) است ❓ 3️⃣ ما هم مثل شما با اسامی و عناوینی مثل جشن تاج گذاری و... مخالفیم، اما این را هم نباید فراموش کرد که طبق نقل تاریخ ، بعد از شهادت امام عسکری(عج) ، یکی از سخت ترین دوران های عقیدتی شیعه شروع شد و آن هم ندیدن امام بود، بعد امام عسکری (ع) ، شیعیان به گروههای مختلف تقسیم شدند که فقط یکی از آنها شیعیان 12 امامی بودند، بقیه آنها امام دوازدهم را تکذیب کردند حال که در همین دوران ما هم ، عده ای از افراد معتقد به حضرت ، به خاطر شدت فتنه ها ، کمی در اعتقاد به امام زمان (عج) ، سست شده اند یا نعوذبالله کار را به انکار حضرت کشاندند ، آیا این فرصت ، زمان مناسبی نیست برای تعمیق فرهنگ مهدویت و اثبات اصل امام زمان (عج) ❓ 4️⃣ امروز که تمام دنیا درگیری بیماری ، فقر، قحطی ، جنگ ، تبعیض ، فساد و... هست و کم کم بشر دارد به این نقطه می رسد که بسیاری از مشکلات با دستان و قوانین بشری حل نخواهد شد ، آیا این فرصت ، زمان خوبی نیست برای تشویق مردم به زمینه سازی ظهور ❓ آیا فرصت خوبی برای همدلی تبلیغ مهدویت برای خارجی هایی که امام را نمی شناسند نیست ❓ ⬅️ اگر ما در روز ، هدفمان همین هایی باشد که عرض کردم، باز هم بی احترامی به امام عسکری (ع) خواهد بود❓ قطعا خیر ، نخواهد بود 👌 ترویج فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای ظهور ، در راستای هدف اهل بیت (ع) است و قطعا اگر ما روز بعد شهادت امام ، مراسم هایی بگیریم و در آن ، این مباحث را ترویج کنیم ، هیچ ایرادی نخواهد داشت. ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ پ.ن. توجه داشته باشید این سخن👆 به معنای برگزاری مراسم عمر کشون و لعن علنی و استفاده از الفاظ رکیک و نسبت های نا روا توسط مداح و منبری نیست ❌❌❌❌ بلکه اگر کسی میتواند مجلسی در مدح امام زمام عج الله و بازگو کردن فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام داشته باشد و در این روزی که بیش از هر زمان دیگری رعایت وحدت لازم و واجب است مراسمی برپا کند بسم الله 🤷‍♀🌺🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟ حقیقت ماجرای عیدالزهرا و ابولولو چیست؟ استاد مهدوی ارفع بدعت پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 عاشقانی که مدام از فرجت می‌گفتند 🥀عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری سخنان تاریخی شهید رئیسی درمورد امام زمان(عج) در سازمان ملل 🌷بمناسبت آغاز امامت مولایمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای لعنت امام صادق برای یکی از اصحاب!!! 🔻 متن روایت 👇👇 وقيل للصادق - عليه السلام -: يا ابن رسول الله، إنا نرى في المسجد رجلا يعلن بسب أعدائكم ويسميهم. فقال: ما له - لعنه الله - يعرض بنا 📚 منبع: الاعتقادات في دين الإمامية - الشيخ الصدوق - الصفحه ۱۰۷ 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت نزدیک شدن به 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
| توهین به مقدسات مذاهب ⁉️ لعن و نفرین کردن نسبت به مقدسات یا بزرگان دیگر مذاهب، در سخنرانی یا مداحی‌ها چه حکمی دارد؟ ✅ هر گونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان گردد شرعا حرام اکید است.
توهین به مقدسات سایر مذاهب حرام شرعی ست🔥🔥🔥
| توهین به مقدسات مذاهب ⁉️ لعن و نفرین کردن نسبت به مقدسات یا بزرگان دیگر مذاهب، در سخنرانی یا مداحی‌ها چه حکمی دارد؟ ✅ هر گونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان گردد شرعا حرام اکید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلاله‌‏ى پاک پیامبران و اى میراث‏بر همه‏‌ى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بنده‏‌ى شایسته‏‌ى صالح خدا! ✏️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى... ۱۳۵۹/۴/۶ 🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
🔸 تبعات برگزاری مراسم نهم ربیع ♦️ بی‌حرمتی، سبّ و دشنام گویی به بزرگان و اشخاص مهمِ و تأثیرگذار یک مذهب یا عقیده، سبب انگیزه بیشتر طرفداران آن مذهب جهت پاسخ توهین‌آمیز برای مقابله شده؛ موجب افزایش خشم، نفرت و انزجار می‌شود. توهین به مقدسات اهل‌سنت نیز این نوع است که سبب می‌شود آنها نیز در اقدام تلافی جویانه نه‌تنها به لعن مقدسات شیعه بپردازند؛ بلکه به جان و مال شیعیان نیز تعرض و تجاوز کنند. ♦️ برگزاری مراسم جشن نهم ربیع‌الاول توسط پیروان و طرفداران جریان تشیع لندنی که به‌خاطر شادی از قتل خلیفه دوم برگزار می‌شود، نیز این نمونه است که منجر به اقدام تلافی جویانه و ریخته شدن خون شیعیان است. 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❓چرا به شیعیان دوازده امامی، «شیعه ی جعفری» می گویند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa 📎 📎 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی ╭┅─────────┅╮ @ostadmohamadi 🌺 ╰┅─────────┅╯
⭕️ سوال ⁉️ مرگ خلیفه دوم در چه روزی اتفاق افتاده است؟ 🔰 در فرهنگ عوام شیعه چنین گمان می‌رود که نهم ربیع الاول زمان مرگ خلیفه دوم است در حالی‌که چنین گمانی، اشتباهی فاحش است؛ زیرا منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی، تاریخ مرگ خلیفه دوم را در ماه ذی الحجه می‌دانند. ✅ قاطبه‌ی عالمان و مورخین اهل سنت زمان جراحت خلیفه دوم را روز 26 یا 27 ماه ذی‌الحجه و دوشنبه و یا چهارشنبه دانسته و گفته‌اند او پس از سه روز یا چهار روز در آخر ذی‌الحجه یا اول محرم درگذشت. عالمان بزرگ شیعه نیز به این نظریه معتقدند، از متقدمین شیعه، می‌توان یعقوبی(م284ق)، مسعودی(م346ق)، ابن اعثم کوفی(م314ق) و شیخ مفید(م413ق) را نام برد؛ شيخ مفيد در كتاب «مسار الشيعه» می‌نویسد: «در روز بيست و ششم ذی الحجة سال 23 هجری عمر بن خطاب مجروح گرديد و در بيست ونهم ماه درگذشت.» 🔶 هم چنين ابن ادريس حلی(م578ق) در کتاب سرائر آورده است: «عمر بن الخطاب در روز بيست و ششم ذی الحجه سال 23 هجری مجروح گرديد و در بيست و نهم همان ماه درگذشت... اما تاريخ اين واقعه گاهی بر بعضی از علما ما مشتبه شده، و چنين پنداشته‌اند كه اين حادثه در نهم ربيع الاول بوده است.» ✳️ علامه مجلسی(رحمةالله علیه) نیز به این موضوع اعتراف کرده و می‌نویسد: «آن چه كه درباره كشته شدن خليفه دوم در ماه ذی‌الحجه ذكر شد، مشهور بين علمای اماميه است.» سپس تلاش می‌کند که نقل نهم ربیع را نیز تایید کند و در این‌باره تنها به یک روایت «رفع القلم» استناد می‌کند که سندش مخدوش و ضعیف است. چرا که اولا: روایت مرسل است و ثانیا: که در سند روایت دو فرد مجهول الهویه و ناشناخته وجود دارد و با دیگر اعتقادات شیعه نیز سازگاری ندارد. لذا این روایت نمی‌تواند صحیح باشد. 👈 اما نهم ربیع، زمان مرگ کیست؟ 🔺 به گفته آیت‌الله سید حسن مصطفوی، ۹ربیع‌الاول در واقع سال‌روز کشته شدن عمر سعد، قاتل امام حسین(علیه‌السلام)، به فرمان مختار ثقفی است که توسط عوام با خلیفه دوم اشتباه گرفته شده‌است. ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/127586 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
34.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢افشاگری مهم فائزه هاشمی از باند نرگس محمدی در زندان➖زلنسکی:ایران موشک نداده➖مناظره هریس و ترامپ
🔺پزشکیان و سیاست خارجی ایران 🔹‏به استثنای انتقاداتی که بسیاری مواقع به ‎ بخاطر گذر وی از حد و مرزهای مرسوم داشتم، همواره سعی کرده ام بجای پرداختن به حواشی داخلی و زیر سوال بردن مملکت و سرانش، به سیاست خارجی کشورمان بپردازم. نه اینکه موضوعات داخلی مهم نباشند، خیر! اولا در فاز سیاسی چندان مورد علاقه بنده نیستند، ثانیا همانطور که قبلا هم در پاسخ بعضی ها گفته ام، برای نقد و تخریب جمهوری اسلامی به اندازه کافی سایت و روزنامه و اکانت و لشکر سایبری وجود دارد؛ آنچه به اندازه کافی وجود ندارد، رسانه هایی برای انعکاس توانمندی های برجسته کشورمان و تقویت وحدت است. 🔹لذا به دلیل اهمیت امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی، همواره کوشیدم مسائل اولویت دار داخلی را نیز از این زاویه ببینم، که اگر توانستیم جایگاه منطقه ای و جهانی ایرانمان را ارتقاء داده و قدرت خود را تثبیت و به زورگویان تحمیل کنیم، آن وقت در مسائل در هم تنیده داخلی نیز موفقیت های بیشتری حاصل میشود، چرا که همه شئون مملکت داری وابسته به تقویت حاکمیت و ارتقای امنیت ما در منطقه و جهان است. 🔹شهید در طول سه سال ب اعتراف دوست و دشمن گام های بلندی برداشت و توانست قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی را خصوصا در غرب آسیا مسلط نماید. ایران در این مدت کوتاه به جایی رسید که در مواردی، ابرقدرتهایی چون روسیه و چین به او تکیه کردند؛ کشورهای عربی پای میز مذاکره آمدند؛ در سازمانهایی چون شانگهای و بریکس عضو شدیم؛ و تعامل با همسایگان و ممالک مستقل اوج گرفت، ضمن آنکه در این دوره محور مقاومت، با هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان به شدت تقویت شد و اسرائیل بطور بی سابقه در تنگنا قرار گرفت. 🔹حتی میشود گفت اگر این پیشرفت و دلگرمی حاصل نمیشد، شاید فلسطینی ها برای اجرای عملیات سرنوشت ساز طوفان الاقصی پا پیش نمیگذاشتند! علی ایحال با حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور شهید، همه اینها به اما و اگر سپرده شد و بیم آن میرفت با روی کار آمدن یک دولت تندرو اصلاح طلب، هرآنچه شهید بزرگوار رشته بود پنبه شود؛ خصوصا اگر روابط با چین و روسیه به دوران حسن روحانی برمیگشت، و التماس به غربی ها از سر گرفته میشد، و با فقدان دلاور مردانی چون شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، اسرائیل میتوانست از زیر فشارها بیرون آمده و باز نفسی چاق کند! 🔹در چنین شرایط حساسی که کشور نیاز به آرامش و همبستگی، خصوصا در میان عناصر انقلابی دارد، عده ای عامدانه یا جاهلانه، با زمان نشناسی تمام و با راه اندازی جنگ رسانه ای و غبارآلود کردن فضا، علیه رئیس مجلس جمهوری اسلامی که حالا نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم بود، سبب تفرقه در میان قشر حزب اللهی شده، هسته سخت نظام را هدف گرفته و آنها را به جان هم انداختند. 🔹داستان ورود ما به نقد گروه لجن پراکن و حمایت واضح از رئیس مجلس درست از اینجا آغاز شد، هرچند در انتخابات مجلس نیز درباره تفرقه انگیزی نفرت پراکنان مکرر هشدار داده بودیم. اینکه در انتخابات نیز ‎ را نسبت به دیگران اصلح میدانستیم به توانمندی ها، تجربه، و همخوانی سوابقش با معیارهای رهبر انقلاب برمیگشت. به هر حال علیرغم حمایت عقلای متعدد از آقای قالیباف، آنچه برای تقویت قدرت جمهوری اسلامی انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد و ‎ به لطف تخریب بی سابقه ای که حامیانش مدت ها در حق قالیباف روا داشته بودند توانست به همراه ‎ به دور دوم برود؛ مرحله ای که تمام نظرسنجی ها پزشکیان را پیروز قطعی آن دانسته بودند، حال آنکه همان نظرسنجی ها برای پیروزی پزشکیان در برابر قالیباف اگر به دور دوم میرفت شانس چندانی قائل نبودند. 🔹بگذریم..! با برگزاری انتخابات دور دوم و شکست سعید جلیلی در برابر پزشکیان، تقریبا کارکرد اصلی تخریبها مشخص و بعضی ها به نتیجه دلخواه خود رسیده بودند! یکی از خوشحال ترین طرف ها پس از انتخابات ایران قطعا جبهه غربی-عبری بود که حالا فکر میکرد با خارج شدن دولت از دست انقلابی ها ایران به روزگار سابق برمیگردد؛ اما بعد از مدتی با نقش آفرینی مردی که به ناحق و با تخریب سهمگین هواداران سعید جلیلی مغضوب جبهه انقلاب شده بود، و البته با همراهی و هماهنگی شخص پزشکیان که تا اینجای کار ثابت کرده انقلابی گری فقط به ادعا نیست، دولتی تشکیل شد که در موضوعات راهبردی نظام درست همان مسیر شهید رئیسی را در پیش گرفته است. 🔹چه در مواجهه با آمریکا، چه در ارتباط با همسایگان، و حتی بلوک شرق، همان مواضعی را دارد که دولت سابق داشت که این البته ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد و نشان از تبعیت و اهتمام رئیس دولت از سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری است. در انتصابات و مباحث داخلی البته مواردی هست که به ماهیت اصلاح طلبی دولت پزشکیان برمیگردد و آن را دیگران میتوانند منصفانه نقد کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تذکر استاد اخلاق به عمامه به سرهای سکولار! 💥استاد مؤیدی از شاگردان آیت الله سعادت‌پرور: خدا این نظام با این عظمت را به شما داده، حالا تویِ عمامه‌به‌سر در برابر این کسی که عَلم به دوشش است، می‌ایستی، میدان‌داری و مَن‌ مَن می‌کنی!