eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
115 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1050468607_1027030480.mp3
1.25M
🎙 بشنوید | رهبر انقلاب صبح امروز: پیشرفت جمهوری اسلامی برای استکبار و غرب غیر قابل تحمل است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از رسانامه
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این چندثانیه از وداع فرزند شهید مهدی اثنی عشری که در اغتشاشات بوکان به شهادت رسید را ببینید؛ انگار دارد با همین قد و قواره فکر می‌کند حالا بعد از رفتن پدر، چطور باید مرد خانه باشد و راهش را ادامه دهد... @FarhikhteganOnline2
هدایت شده از استاد مؤیدی
اگر اغتشاش‌گران خواستند بکشندمان.mp3
471.7K
اگر اغتشاش‌گران خواستند ما را بکُشند https://eitaa.com/OstadMoayyedi/885
هدایت شده از روحانیت امروز
☑️تأملی درباره عمامه‌پرانی 🔻اختصاصی | وحید نجفی، نویسنده و پژوهشگر: 🔸بعد از نماز صبح در خیابان‌های شهرک غرب مشغول راه رفتن بودم که احساس کردم سرنشینان یک خودرو، قصد آزار و اذیت دارند، به سمت کوچه رفتم و حواسم به پشت سر و متوجه صدای پا بودم، وقتی خوب نزدیک شد، یک‌دفعه برگشتم. مردی قوی‌هیکل و قمه به دست نبود، دختری کشف حجاب کرده بود. سلام کردم، گفت می‌خواهم عمامه‌ات را بندازم! عمامه را درآوردم و به او دادم و گفتم اگر خوشحال می‌شوی، برای تو! با تعجب گفت واقعاً می‌برم! گفتم ببر! بعد سرم را پایین انداختم و به مسیرم ادامه دادم. کمی جلوتر با ماشین سراغم آمدند و با احترام عمامه را پس دادند! 🔸این‌ یک نمونه از ماجراهای عمامه‌پرانی بود که برای یکی از دوستان در همین چند روز گذشته رخ‌داده است. ماجراهایی که نظایرش قابل‌کشف است که ماجرا با نوعی از شوخی یا نصیحت ختم به خیر شده است! نه هتک حرمت صدق کرده، نه نیازی به دستگیری داشته؛ بلکه یک شیطنت بچه‌گانه به‌نوعی تنبه و تخلیه هیجان تبدیل‌شده است. 🔸البته برخی روحانیون درگیر شیطنتی قوی‌تر بوده‌اند که مجالی برای تنبه نیافته‌اند و ترجیح داده‌اند سرشان را به زیر بیندازند و مسیر را ادامه دهند که در این موارد هتاکی محقق شده و شاید بعد از دستگیری تنبه حاصل شود! یا حتی ترس از دستگیری، مجالی برای اندیشیدن بسازد و بعداً تنبه حاصل شود. اما برخی روحانیون ازنظر بنیه و موقعیت مجال داشته‌اند که درصحنه مچ فرد مترصد هتاکی را بگیرند! که در این موقعیت باید توجه کرد که: 🔸۱. بله در کنار بچه‌های بازیگوش یا جو زده، برخی آموزش‌دیده‌ها هستند، اما آن‌ها با قمه و اسلحه می‌آیند و قصدشان انداختن سر است نه عمامه! حتی اگر آموزش‌دیده‌ای نهایت قصدش انداختن عمامه باشد، بهتر است رهایش کنید و به مردم درصحنه یا پیگیری‌های بعدی بسپارید تا غرض آموزش‌دهنده‌ها محقق نشود. 🔸۲. عمامه مقدس است! اما نباید فلسفه تقدس اش را از یاد برد و به خود پارچه اصالت داد. عمامه مقدس است چون نماد دینی، رحمه للعالمین است! نماد سلوکی پیامبری است که متعرضان را با برخورد کریمانه ادب می‌کرد. پس حتی باید مراقبت کرد که مردم درصحنه، قاصد هتاکی را به شکل سخت متنبه نسازند! 🔸البته عده بسیاری از روحانیون در هیچ‌کدام از موقعیت‌های فوق نبوده‌اند چون ماجراهای این روزها، بیش از آنکه در واقعیت باشد در رسانه‌ها ساخته می‌شود؛ این طیف شاید در تمنای چنین موقعیتی باشند که یا ثواب بیشتری از مرارت‌های ترویج دین در کارنامه اعمالشان ثبت شود؛ یا آنکه بتوانند غفلت زده‌ای را بیدار کنند و هر آنچه هست، خوش به حال گروهی که راه رفتن او در خیابان‌های شهر نیز خیر دنیا و آخرت را دارد. @rohaniyatemrooz_ir
هدایت شده از فلسفه نظری
🔹سروده افشین علاء برای تیم ملی ایران بعد از دو ماه خون جگر خوردن در عصر سرد جمعه‌ی آذر ماه لبخند بر لبان وطن گل کرد با عزم تان به عرصه‌ی میدانگاه بسیار طعنه ها که ز نامردان دیدید و بغض خویش نهان کردید شیطان هزار وسوسه کرد اما وجدان هر آنچه گفت همان کردید در اشتیاق گلشن بیگانه خود را به منجنیق نیفکندید وقتی وطن در آتش و خون می سوخت هیزم در این حریق نیفکندید جرم شما چه بود: چرا خواندید با هم سرود ملی ایران را؟! یا این که روی دوش چرا بردید با خود، درفش خاک دلیران را؟! از دست نارفیق نمک نشناس خنجر ز پشت گرچه بسی خوردید نوکیسه بود و باخت در این میدان اما در این قمار شما بردید کاری که در زمین قطر کردید مرهم به جان زخمی میهن شد بدخواه تان شکار نگون بختی در تور پاره پاره‌ی دشمن شد افشین علا آذر ۱۴۰۱ 𖤓┅┅┅┅┅┅┅┅┄‌┄‌ 💠فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب‌مدظله‌العالی در خصوص تکیه بر ظرفیت‌های درونی و استفاده از آن‌ها چیزی است که بر کمتر کسی پوشیده است. واژگانی همچون «ظرفیت درون‌زا»، «توجه به درون»، «ظرفیت درونی»، «ظرفیت داخلی» و «ظرفیت ملی» همواره از ابتدای رهبری ایشان تا به امروز به صورت متراکم مورد استفاده‌ی معظم‌له قرار گرفته است. بیشترین تأکید ایشان بر این مسأله در دو دوره‌ی ریاست جمهوری جناب آقای روحانی اتفاق افتاده است. به گونه‌ای که ایشان در 34 سخنرانی مختلف بر روی استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور اصرار می‌ورزند. و این تراکم واژگانی در هیچیک از دوره‌های قبلی رؤسای جمهور رخ نداده است و این آمار خود حکایت از اهتمام ویژه‌ی ایشان بر این امر است. اما منشأ این اهتمام را باید در جای دیگر جست‌وجو کرد. دقیقا در همین بازه‌ی زمانی بیشتری فشار برای برقراری ارتباط با آمریکا و اروپا توسط مسئولین اجرایی کشور وارد شد و ره‌آورد آن همان برجامی شد که محصولش به اعتراف رئیس وقت بانک مرکزی «تقریبا هیچ» بود. أما با وجود چنین تجربه‌ای برخی همچون سید محمد خاتمی در نامه‌ی خود به رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی همچنان بر این طبل کوبیده و اصرار بر القاء‌ این مطلب دارند که بخشی از حوادث اخیر را باید در نوع روابط ایران و آمریکا دنبال کرد. بنابراین واکنش رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی کاملا خردمندانه و مبتنی بر تجربه‌گرائی است و هرگز به دنبال این نبوده‌اند که این درخواست را به عنوان یک درخواست عمومی مورد نقد قراردهند بلکه صرفا از باب تنبّه به درخواست این اقلیت واکنش نشان داده‌اند. در این میان اما آشفتگی روزنامه‌ی هم‌میهن در بخشی از متن تحریریه‌ی خود نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی حکایت جالبی است که نیازمند قدری تأمل است. این روزنامه در تحریریه خود به نقد بیانات معظم‌له پرداخته و معتقد است که مسأله‌ی ارتباط با آمریکا یک مسأله‌ی فرعی بوده و الآن باید منشأ مشکلات را در داخل کنکاش نمود. و در اعترافی ناخودآگاه بیان می‌دارد که: «در ۴۳ سال گذشته فاقد رابطه با ایالات متحده آمریکا بوده‌ایم، ولی در تمام این دوران شرایط بسیار متفاوتی در کشور وجود داشته است، که نشانگر تاثیر عوامل دیگر بر سرنوشت و رفاه جامعه و مردم است. این عوامل به‌ویژه در حوزه داخلی برجسته هستند.» این اعتراف ضمنی همان چیزی است که رهبر معظم در دوران رهبری خود همواره بر آن تأکید و اصرار داشته‌اند و در بیشتر موارد مورد غفلت و بی‌توجهی مسئولان وقت قرار گرفته است. اکنون که بیشترین تلاش نسبت به رفع نقایص داخل کشور و اهتمام ویژه نسبت به استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت‌های درونی کشور توسط رؤسای سه قوه در حال رقم خوردن است، به یکباره روزنامه‌ی هم‌میهن به یادش آمده است که برقراری ارتباط با آمریکا فرع است و مسأله‌ی اصلی کشور پرداختن به مشکلات داخلی است. و این رفتار مصداق بارز ضرب المثل قدیمی «نعل وارونه زدن» است. هنگامی که رهبری معظم بارها توجه به داخل را با صدای بلند و رسا فریاد می‌زدند برخی جریانات فکری و سیاسی به فکر بستن با کدخدا بودند و اکنون که بحمدالله این توجه بیش از پیش اتفاق افتاده است و کشور در مسیر پیشرفت مبتنی بر این استعدادها قرار گرفته است، یادشان افتاده است که تعامل با آمریکا فرع است و مسئولان باید به مسائل اصلی بپردازند. و جالب‌تر آن که مصادیقی را که به عنوان مشکلات داخلی و اصلی برشمرده‌اند همگی مشکلاتی است که در طول دوران مدیریتی هم‌فکران سیاسی ایشان به شدیدترین شکل ممکن در بدنه دولت قابل مشاهده بوده است و اگر این مشکلات اصالت دارد، این اصالت منوط و متوقف بر امر زمان نیست که گفته شود امروز این مشکلات باید مورد اهتمام رهبری و مسئولین امر قرار بگیرد ولی دیروز این اهتمام و توجه لزوم و کاربردی نداشته است. 🆔@gheyame_enghelaby @atraf_man
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
شعار «علي ولي الله» على المسكوكات الإيرانية في العصر الإسلامي (من القرن الرابع حتى بداية القرن العاشر الهجري) .pdf
1.37M
📕 "شعار «علي ولي الله» على المسكوكات الإيرانية في العصر الإسلامي (من القرن الرابع حتى بداية القرن العاشر الهجري)" 💧چکیده💧 المسكوكات من أهم الوثائق التاريخية، إذ تقدّم العبارات المنقوشة عليها معلومات مهمة ومفيدة للباحثين عن مختلف العصور ومن النواحي السياسية والثقافية والاجتماعية والاقتصادية. من أهم العبارات المنقوشة على المسكوكات الشعارات الدينية والتي تتيح معلومات موثّقة عن سير التحولات الدينية على مرّ الأزمنة. وتحتوي المسكوكات التي ضُربت في العصر الإسلامي الإيراني شعارات دينية مختلفة من أهمها شعار «علي ولي الله»، الذي يعدّ الشعار الشيعي الرئيسي الأهم. تهدف هذه الورقة إلى تقديم دراسة تحليلية تعريفية بأحد أنواع هذه المسكوكات التي ضُربت في إيران في الفترة الواقعة (من القرن الرابع الهجري حتى تأسيس الدولة الصفوية)، حيث نُقش على هذه المسكوكات شعار «علي ولي الله». نسعى في هذا البحث بأسلوب وصفي تحليلي وبالرجوع إلى البيانات والوثائق المكتبية إلى بيان أنّ نقش الشعار المذكور بوصفه أهم شعار احتوته المسكوكات الإيرانية منذ القرن الرابع إلى بداية القرن العاشر الهجري يدلّل على الحضور الشيعي الفاعل في العلاقات السياسية والاجتماعية. منبع ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🌸 زینب(س)، ثمره تربیت در آغوش فاطمه (س)     📍 سخن از زینب کبری سلام‌الله‌علیها دختر امیر‌مؤمنان علیه‌السلام و خواهر حسین علیه‌السلام است؛ آن سلالۀ خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و عقیلۀ بنی‌هاشم، شکوفۀ اهل‌بیت، گل خوشبوی خاندان نبوت آسمانی و شرارۀ درخت مبارکی که اصل و ریشۀ آن ثابت است و شاخسارش سر در آسمان دارد: زینب سلام‌الله‌علیها. 📍 همو که در گهوارۀ بهشتی فاطمه سلام‌الله‌علیها و دامان پرعطوفت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله رشد کرد و تربیت یافت و گویی از آغاز مهیا شده بود تا پرشورترین صفحات حماسه و جهاد زن مسلمان را رقم زند؛ چراکه از لحظۀ ولادت، «عاشورا» بر سرش سایه‌گستر شده بود. 📍در صفحات کتاب‌های تاریخ و حتی در نوشته‌های شرق‌شناسانی چون رونالدسون در کتاب «عقیدۀ شیعه» و مانس در کتاب «فاطمه و دختران محمد» آمده است که خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آن نوزاد کوچک را به‌تنهایی «لشکری» استوار در برابر وقایع آینده به‌شمار می‌آوردند و از همان ابتدا او را برای رویارویی با حوادث بزرگ آماده و مهیا کردند.   📍هنگامی که امیر مؤمنان علیه‌السلام درباره نقش زینب در وقایع بزرگ آینده با او سخن گفت، زینب سلام‌الله‌علیها با صلابتی بی‌مانند به پدر عرضه داشت: «پدر جان از همۀ آنها باخبرم. مادرم مرا از آن آگاه ساخته است تا برای آن روزها آماده شوم».   📍 شگفتا از صلابت و عظمت عقیلۀ بنی‌هاشم و شگفتا از ایمان و باوری که جان‌های باورمندان را طاقتی فراتر از تصور بشر عطا می‌کند….   🔰 بنت‌الهدی صدر، خواهر شهید محمدباقر صدر 📚 بخشی از مقاله جایگاه زن در اسلام 🆔 @shahidsadr @atraf_man
💠 فروپاشی نخبگانی با خیزش اجتماعی. 🌐 گزارش سخنرانی استاد حمید پارسانیا در نشست تحلیل جامعه شناختی آخرین وضعیت انقلاب اسلامی با تأکید بر وقایع اخیر/ 14 تیر 1397 🔹 پارسانیا بحث خود را با موضوع فروپاشی حوزه نخبگانی سیاسی و بازآفرینی و خیزش حوزه اجتماعی مطرح کرد. او از دو شکاف اجتماعی در سه دهه اخیر یاد کرد. یکی از این دو شکاف مربوط به فاصله بین نخبگان، خواص و مدیران سیاسی و اجتماعی کشور با حوزه عمومی و مردم است و شکاف دیگر مربوط به فاصله بین نخبگان، خواص و مدیران سیاسی و اجتماعی با یکدیگر است. به نظر پارسانیا هر کدام از این دو شکاف در دوره‌های هشت‌ساله یا ده ساله خود را نشان داده‌اند، هر چند که اغلب تفسیر درستی از آن‌ها نشده است. 🔹 او درباره انشقاق بین حوزه اجتماعی و عمومی با نخبگان سیاسی گفت: در دوران جنگ شاهد فاصله‌ای کمتر بین این دو حوزه هستیم نخستین انشقاق در این حوزه در سال 71 در اعتراضاتی شکل گرفت که از کوی طلاب مشهد آغاز شد و سپس این انشقاق به ترتیب در سه دوره هشت ساله یعنی در سه مقطع انتخابات 76، 84 و 92 خود را نشان داد. در این سه مقطع، مردم اعتراض خود را به نخبگان سیاسی و الگوی مدیریتی واحد آن‌ها، نشان دادند. 🔹 شکاف دوّم، مربوط به نزاع بین نخبگان سیاسی با یکدیگر است. این شکاف، در مقاطعی غیر از انتخابات، یعنی در حوادث سال 78 و 88 خود را نشان داد. حادثه سال‌78 از نوع حوادث مقاطع انتخابات نبود؛ یعنی حادثه‌ای عمومی و فراگیر نبود. این حادثه مربوط به تهران، آن‌هم در میانه شهر از کوی دانشگاه تا خیابان انقلاب بود. حادثه کاملاً نخبگانی و سیاسی بود و کانون فرماندهی آن، برخی از معاونت‌های دولت و یا وزارت علوم بودند و هدف آن نیز عبور از خیابان جمهوری بود. حادثه سال‌88 نیز حادثه‌ای مربوط به شهرهای بزرگ و بیشتر مربوط به بالای شهر تهران بود و طرف‌های این حادثه این‌بار، سران و محورهای اصلی مدیریت کشور و نخبگان سیاسی بودند. 🔹 نخبگان سیاسی، اغلب به رقابت‌های مربوط به خود نظر داشته‌اند و مسائل روزمره زندگی مردم ما کمتر مسأله آن‌ها بوده است. آن‌ها متأسفانه هیچ‌گاه قرائت درستی از مقاومت‌های عمومی مردم در انتخابات‌های مکرر نکرده‌اند و مقاومت مردم نسبت به الگوهای مدیریتی خودشان را هزینه رقابت‌های سیاسی‌شان کرده‌اند. 🔹 پارسانیا، حوادث جاری جامعه را با نوع حوادث سال 78 و 88 متفاوت دانست و گفت: این حادثه مربوط حوزه نخبگانی کشور نیست و به حوزه عمومی جامعه باز‌می‌گردد. این حادثه مطالبه عمومی جامعه جامعه از الگوهای مدیریت ثابت و مستمری است که نزاع‌های سیاسی نخبگانی نیز کمتر در آن تأثیرگذار بوده و هست. 🔹 پارسانیا در بخش دوم صحبت خود به علّت ناکارآمدی مدیریتی کشور پرداخت و این امر را ناشی از بی‌توجهی مدیران به تفاوت دو عرصه سیاست‌گذاری و خط‌مشی‌گذاری دانست و بر این نکته تأکید کرد که قانون اساسی به گونه‌ای است که اجازه استقرار سیاست‌گذاری را به هیچ‌یک از قوا نمی‌دهد و حال آن که مدیران کشور رقابت‌های قبیله‌ای خود را اغلب با ادبیات سیاست‌گذارانه توجیه کرده و از این افق به چالش با یکدیگر می‌پردازند. به‌زعم او نتیجه طبیعی این وضعیت، غفلت از خط‌مشی‌گذاری و تدوین و اجرای سیاست‌های اجرایی (و نه سیاست‌های کلان) در عرصه مدیریت و غفلت از مسائل جاری مردم است. 🔹 پارسانیا از نمونه‌های متعددی یاد کرد که بی‌توجهی مدیران قوای مختلف را نسبت به خط‌مشی‌گذاری و دخالت‌های غیرقانونی و ناروای آنان را در عرصه سیاستگذاری نشان می‌دهد. 🔹 این مدل از مدیریت، آسیب واقعی و عینی خود را در حوزه عمومی وارد می‌سازد و ساختار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حوزه عمومی را تخریب می کند و اینک خیزش عمومی مردم، این مدل از مدیریت اجتماعی را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد و فرصت مناسبی را برای تغییر و تحول بنیادین آن که به گونه‌ای رسوب‌کرده و سخت و درعین‌حال فرتوت است، ایجاد می‌کند. 🌐 http://sobhe-no.ir/newspaper/508/13/20238 💠 @hparsania
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
پرچم فلسطین در جشن پیروزی بازیکنان تیم ملی مراکش @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به به شهید ایمن السعدي فرمانده گردان‌ جنین سرایاالقدس که چندروز پیش توسط تروریست‌های اسقاطیلی به شهادت رسید توی این ویدیو داره این سرود زیبا رو که بچه های حزب الله برای شهدای نبرد سوریه تولید کردن رو میخونه: سبعون قلباً قد نمو فوق الثرى، صبحاً جلياً سرمدياً أنورا