eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
887 عکس
333 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره ناس استراتژی انقلاب (1) (1).pdf
557.7K
📔 📝 🔹 سوره مبارکه ناس؛ استراتژی انقلاب اسلامی 🖋 نویسنده: علی مهدیان @avand98
💠 ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم 🔸«مردمی بودن حکومت هم یکی دیگر از ارزشهایی است که حاکمیت اسلام و معارف اسلامی به این مملکت هدیه کرده‌ است. مردمی بودن، ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است. بعضی افراد ممکن است در یک نظام دمکراتیک، به شکل دمکراتیک هم انتخاب شوند، اما با مردم رابطه‌ای نداشته باشند. اینها مردمی نیستند. در کشور اسلامی ما، مردمی بودن یک ارزش است. رئیس جمهور مردمی است؛ مسؤولان مردمیند و میخواهند مردمی باشند. هر کس بیشتر به مردم نزدیک باشد، بیشتر احساسات مردم را درک کند و بیشتر با مردم احساس و ابراز همدردی کند، مردم به او علاقه بیشتری نشان میدهند. این هم یکی از امتیازات بزرگ وضع کنونی ماست.» ▪️بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان در مصلّای بزرگ تهران(۱۳۷۹/۰۲/۰۱). 🔹امام خمینی (ره) نیز معتقد بودند در اسلام حکومت به معنای ارباب رعیتی وجود ندارد. مسئولیت سیاسی و حکومتی در نظام اسلامی خدمت‌گزاری است و مسئولین در واقع خدمت‌گزار می‌باشند. آن حضرت همواره در مورد رفتار مسئولین نظام، رفتار و عملکرد حضرت علی‌(علیه‌السلام) و توصیه آن حضرت به مالک اشتر و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو و نمونه مردمی بودن و ساده‌زیستی مثال می‌زدند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به الگوبرداری از آن حضرت دعوت و توصیه می‌نماید. امام خمینی در اندرزهای خود به مسئولین و در رعایت مردمی بودن آنها همواره آنها را از طمع کاخ‌نشینی و توصیه به زندگی به سبک کوخ نشینان توصیه می‌کنند. در واقع مفاد توصیه‌های امام عبارت از این بود که دولتمردان نظام اسلامی بایستی با سرمشق گرفتن از رهبران صدر اسلام و در بطن توده عادی و همراه با آنها زیسته و به هیچ وجه خود را برتر و بالاتر از آنها ندانند. ایشان تشریفات و تجملات را بزرگترین آفت و آسیب داخلی برای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست و به خوبی به این واقعیت واقف و آگاه بودند که دست یازی حکومت‌گران به دنیاگرایی و فاصله‌ گرفتن آنان از مردم عادی باعث اختلاف طبقاتی و نهایتاً نارضایتی مردم و در نهایت فقدان مشروعیت و مقبولیت خود می‌شوند.‏ ♨️امام خمینی در توصیه به مردمی بودن مسئولین می‌فرمایند:‏ «کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این است که گمان نکنید که شما صاحب مقام هستید، منصب هستید باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد.» (صحیفه امام، ج۷، ص: ۵۱۱)‏ @avand98
چیستی مردمی بودن (1) (1).pdf
419.4K
❓حقیقت و ماهیت مردمی‌بودن براساس تعالیم اسلام چیست؟ 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه‌الله): 🔺۱-اهمیت دادن به مردم و دل سوزاندن برای آنها. 🔺۲-پیگیری مشکلات مردم. 🔺۳-عدم فخر فروشی و اشرافی گری. 🔺۴-مردمی بودن یک امر دلی و ایمانی. 🔺۵-مردمی بودن ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم. @avand98
🔆 سیره پیامبر اکرم (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) در مردمی بودن ❇️ «عَنِ ابنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَجلِسُ عَلَی الأرضِ وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرضِ وَ یَعتَقِلُ الشَّاةَ وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیرِ.» «ابن عبّاس گوید: پیامبر خدا (صلّی اللّه علیه و آله) بر زمین می‌نشست، و بر زمین غذا میخورد، و گوسفند به دستشان میگرفت، و دعوت برده‌ای را به نان جوین میپذیرفت‌.» (امالی طوسی، مجلس چهاردهم، ص۳۹۳) ▪️امام خامنه‌ای(حفظه‌الله): 🔸پیامبر دنبال این نبود که یک فرشی، چیزی داشته باشد؛ در مسجد، در ملاقات با یک نفری که در بین راه با ایشان برخورد میکرد، و میخواست دو کلمه حرف بزند، روی زمین می‌نشست. ( وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرض) گاهی غذایش را هم همین طور که روی زمین نشسته بود، میخورد. سفره‌ای بیندازند و آدابی و تشکیلاتی و حالا یک بشقابی، کاسه‌ای، چیزی مثلاً؛ نه، همین طور روی زمین می‌نشستند و غذای ساده‌ای میل میکردند. (وَ یَعتَقِلُ الشَّاة) گوسفندی فرضاً داشتند، ریسمان گوسفند را دستشان میگرفتند. «یَعتَقِل» از «عِقال کردن» است دیگر، یعنی آن را نگه داشتن، گوسفند را نگه میداشتند. خب، این خلاف شأن است دیگر؛ ماها اگر باشیم، حالا یک گوسفندی هم داشته باشیم، دستمان نمیگیریم توی خیابان و کوچه. این بزرگوار میکردند این کار را. (وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیر) گاهی یک غلامی مثلاً نشسته بود یک جایی روی زمین و داشت نان جوی میخورد؛ حضرت عبور میکردند، تعارف میکرد، آقا! بفرمایید؛ می‌نشستند حضرت پهلوی او. نمی‌گفتند شأن ما نیست، نمی‌شود، مناسب نیست. 💢اینکه ما این قدر میگوییم و میشنویم که باید مردمی باشیم، یعنی این، مردمی بودن به ادّعاکردن نیست. با مردم، با زندگیِ مردم کنار بیاییم، مثل مردم زندگی کنیم، با طبقات مختلف مردم انس بگیریم. این، معنای مردمی بودن است. بعضی از ماها که حالا معمّم هستیم، اگر مثلاً یک آدم ذی‌شأنی، آدم محترمی باشد، خب، سلام علیک می‌کنیم، گرم میگیریم، اگر کاری با ما داشته باشد گوش می‌کنیم، آقا! یک استخاره‌ای بکنید، قرآن را درمی‌آوریم و یک استخاره‌ای برایش [میگیریم]. اگر یک آدم فرودستی باشد، یک آدم مثلاً [سطح] پائینی باشد؛ نه، اعتنا و اهتمامی نمیکنیم! این، خلاف سیره‌ی رسول اللّه است. سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. وضع زندگی پیغمبر این طور بود؛ این برای ما واقعاً درس است. حالا ما البتّه نه توقّع داریم، نه می‌شود توقّع داشت که مثل آن بزرگوار یا مثل امیرالمؤمنین رفتار کنیم؛ نه، خب، وضع آنها وضع دیگری است، جایگاهشان جایگاه دیگری است امّا آن را بایستی ملاک قرار بدهیم. آن را مثل یک نشانه‌ای [قرار دهیم]؛ شما فرض کنید از یک دامنه‌ی کوهی دارید میروید بالا، آن قلّه مورد نظرتان است، به قلّه نمی‌رسید امّا به طرف قلّه میروید، حرکت به آن سمت میکنید؛ باید اینجوری باشد». (۱۳۹۸/۱۰/۰۳) @avand98
-1608966398_-211416.pdf
215.3K
🔺 چرایی مردمی بودن از منظر امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) ۱. آثار معنوی و فردی. ۲. نزدیک شدن به حکومت علوی. ۳. عدم غفلت از حال جامعه. ۴. جلوگیری از اسراف. ۵. حفظ روح و سیرت اسلامی بودن انقلاب. ۶. خرسندی مردم از مسئولین. ۷. سرافرازی ملتها. @avand98
🚨 💠با سلام و احترام 💢ضمن تشکر از برادران و خواهرانی که در هفته های اخیر، در خصوص ارائه آثار و سایر ملزومات مربوط به برگزاری رویدادهای دستواره همکاری نمودند؛ به اطلاع می رساند نظر به شیوع کورونا-ویروس و ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی؛ چهار رویداد منطقه ای دستواره که قرار بود به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمان، مازندران، قم و چهارمحال و بختیاری به ترتیب در تاریخ های چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفندماه برگزار گردد به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید. ان‌شاالله 🔹لازم به ذکر است با توجه به شرایط مقتضی در هفته های آتی؛ نسبت به رویداد متمرکز مجامع تخصصی و دو رویداد منطقه ای به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمانشاه و آذربایجان شرقی که قرار است به ترتیب در تاریخ های بیست و یکم، بیست و دوم و بیست و سوم اسفندماه نیز برگزار گردد؛ متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ✅دبیرخانه دستواره 📍مرکز تعالی تشکیلات بنیاد خاتم الاوصیا(عج) @avand98
2004492035_-211424.pdf
11.38M
🔺 پیشنهاد_مطالعه 📝 🔹 سالار بودن مردم در نظریۀ مردمسالاری و نسبت آن با حاکمیت الله و نقش نخبگان 🖋 نویسنده: مهدی قریب ✂️ برشی از مقاله: 💠 نظریۀ مردمسالاری به عنوان کلیدی‌ترین نقطه در نظام اندیشۀ امام خمینی(ره) محسوب می شود و بیراه نیست اگر آن را قلب مکتب ایشان برشماریم. مطابق نظر امام سالار بودن مردم به معنای این است که مردم حقیقتا صاحب ولایت هستند. از طرفی چون در نظام اندیشۀ حضرت امام تنها خداست که ذاتا صاحب ولایت است و این ولایت را به هر کس بخواهد می دهد. مشهور است که در اندیشۀ دینی مردم به هیچ وجه صاحب ولایت نیستند و این تنها خدا و خلیفۀ خداست که ولایت دارد. بنابراین تبیین دقیق سالار بودن مردم از منظر حضرت امام اهمیت فوق العاده ای می یابد. @avand98
📢 تب ساختارسازی، شاه بیت مشکلات قرآنی کشور ♦️مسئولان قرآنی، مؤسسات را از چاله به چاه انداختند! ♦️ثبت حقوقی، چه بلایی بر سر مؤسسات قرآن کشور آورده است؟! ♦️تصدی گری دولتی، عامل افزایش معضلات مؤسسات قرآنی تحلیل همه این مطالب را در یادداشت زیر بخوانید🔻 https://iqna.ir/00GHUr 🖊محمدامین عبدالرحیمی- عضو مرکز راهبردی طارق 🌐@tareghcenter_ir @avand98
🔹 رهبر معظم انقلاب حفظه الله: 💠 انقلاب حرف نویی زد و آن، بود. _این حرف نو، همیشه هم نو نمی‌ماند؛ این را ما باید قبول کنیم..._ _ ممکن است از اول نقص‌هایی داشته باشد؛ ممکن است در خلال، دچار ضعف‌ها و نقص‌ها و کج‌فهمی‌هایی شود؛ در این تردیدی نیست._ _ فکرهای و باید کار کنند و این حرف نو را در جهت خود تکمیل نمایند و بدون اینکه به پایه‌ی آن، ضربه‌ای بزنند و اساس آن را نفی کنند، نواقص آن را به طور برطرف سازند؛ یعنی نوآوری لازم است._ چیزی که ظرافت کار شما را مضاعف می‌کند و قبلا به آن اشاره کردم، این است که باید توجه کرد در این نوآوری‌ها، تلقین‌پذیری از فرهنگ بیگانه -همان فرهنگی که درصدد سلطه است- نقش نداشته باشد. 🗓۱۳۷۸/۱۱/۴ 🔺بیانات در دیدار اعضای هیأت علمی کنگره امام‌خمینی (ره) 📍ارسالی از سوی برادر سینا زارع؛فعال فرهنگی‌اجتماعی استان مازندران. @avand98
🔰 حیات جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی به عوامل زیر بستگی دارد: 🔺 خودانتقادی درون جبهه‌ای 🔺 جسارت‌ورزی در بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها 💢و اهالی جبهه، دردمندترین‌های این سرزمین‌اند که حق دارند: 🌀 بگویند 🌀 نقد کنند 🌀 به چالش بکشانند 🌀 و جبهه را تا مطلوب انقلاب ارتقاء دهند. ❗️ سندروم و یا نشانگان، آمیزه‌ای از علایم و نشانه‌هایی است که حاکی از اختلال خاص است. این علائم: 💠 قابل پیش گیری و قابل ترمیم است. 🚨باید با نخستین نشانه به هشدار تبدیل شود. ♨️اگر از آنان غفلت شود، مزمن خواهد شد. 💣 قدرت فراگیری و تبدیل به سندروم‌های دیگر را دارد. 🔸ریشه آن در ژن بینش است و عمل را نیز مبتلا می‌کند. ❗️هر چه رسالت تعیین شده فراخ‌تر باشد، خطر ابتلا به آن بیشتر است. @avand98
💢 سندرم ۱ ❗️ ساختمان‌سازی؛ گام اول جبهه‌سازی 📍 سوال محوری 💥 شما با کدام گزینه موافقید؟ ❓الف) اولاً می‌بایست عزم قیام لله مثنی و فرادی کرد و پیوسته ثم تتفکروا... ، جا و پایگاه متناسب با عمق نگاه ما فراهم می‌شود. 💠به قول جناب حافظ: رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرودآ که خانه خانه توست ❓ب) تا جا و مکانی نباشد، کارها پا نمی گیرد. 💠همچنان که جناب سعدی سرود: یا مکن با پیل بانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خورد پیل ❇️مشتاقانه در انتظار دریافت نظرات ارزشمندتان در قالب متن و صوت برای بازتابشان خواهیم بود... 🔰 ارتباط با ما: 🆔 @avand_admin 📱 ۰۹۱۲۸۱۱۸۳۶۶ @avand98
🚨 اطلاعیه 💠با سلام و احترام 💢ضمن تشکر از برادران و خواهرانی که در هفته‌های اخیر، در خصوص ارائه آثار و سایر ملزومات مربوط به برگزاری رویدادهای دستواره همکاری نمودند؛ به اطلاع می‌رساند نظر به تداوم شیوع ویروس کورونا و ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های بهداشتی؛ رویداد متمرکز مجامع تخصصی و دو رویداد منطقه‌ای دستواره که قرار بود به ترتیب به میزبانی مجمع تخصصی اقتصاد مقاومتی و ستادهای استانی کرمانشاه و آذربایجان شرقی به ترتیب در تاریخ های بیست‌و‌یکم، بیست‌و‌دوم و بیست‌و‌سوم اسفندماه برگزار گردد به زمان دیگری موکول شد که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد گردید. ان‌شاالله. 🔹خاطرنشان می‌گردد، پیش از این اطلاع‌رسانی مذکور، در خصوص چهار رویداد منطقه ای که قرار بود به میزبانی ستادهای استانی کرمان، مازندران، قم و چهار محال و بختیاری به ترتیب در تاریخ های چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفندماه برگزار گردد اطلاع‌رسانی گردید. ✅دبیرخانه دستواره 📍مرکز تعالی تشکیلات بنیاد خاتم الاوصیا(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) @avand98
🌿 بسم الله ذی‌الجود 💠واژه ها، کوتاه است از قامتت یا جوادالائمه! 🌱برایمان گفتند: جوان بودی و صاحب جود 💫گفتند به فرموده پدر، که جانمان نثارش باد، از کوچه‌ای عبور می‌کردی که مردمان فوج فوج می‌آمدند و نگفتند که مردمان نه برای موهبتی‌تان، که برای لقای امامشان می‌آمدند: وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا. 🌀افسوس نگفتند برایمان جلسات احتجاج را که چگونه با صلابت و مستدل به بیان حق پرداختی، نگفتند عمق فقهت را که با تکیه بر قرآن شریف، دین را تبیین کردی و بسیط نگاهت را که همه مردمان، چه همراه و چه ناهمراه در آن جا می‌شد، نگفتند که در عین جوانی، بزرگ جلوه می‌کردی 🔆آنهم به یُمن چگالی اندیشه‌ات برایمان نگشودند راز این حدیث پدر علیه‌السلام را: هَذَا الْمَوْلُودُ الَّذِی لَمْ یُولَدْ فِی الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَکَةً عَلَی شِیعَتِنَا مِنْهُ 🌐 آقای جود و سخا! دوست دارم تو را فقیه جبهه ساز پر صلابت جسور برانم تا جوانْ سرزمینم نیز چنین شود... 👌اینهاست که برکتت را در فرهنگ سرزمینم گسترش خواهد داد. 🤲گفتند از شما دنیا را بخواهم و من از شما عزم می‌خواهم... ♻️عزم یک زندگی شکوهمند برای یک فردای شکوهمندتر ❇️ ای امام اولوالعزم! 🌺میلاد با سعادت امام محمدتقی، جوادالائمه(علیه‌السلام) مبارک‌باد. @avand98
🔸ارسالی از سوی برادر مجید گودرزی فعال مجمع مفام( فرق، ادیان، اقوام و مذاهب) 🔺سلام ▪️قطعا ساختار سازی و ساختمان سازی قبل از اراده برای تغییر و تفکر درباره آن کاری غلط است. تمام گرفتاری ما از این طرز تفکر است که اول به دنبال ساختمان سازی و ساختاری سازی اند و تازه بعد به فکر اینکه حالا باید چه بکنیم ساختار قطعا باید متناسب هدف طراحی شود یعنی ساختار باید خدمه هدف باشد. ۱ @avand98
🔸ارسالی از سوی برادر کمال مروتی فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان اردکان 🔺سلام و خداقوت ▪️ساخت جبهه و ساخت گفتمان و ساخت نیرو و ساخت مکان، چرخه ای است که باید در تکمیل یکدیگر باشد. البته تا می‌شود باید گرفتار مکان سازی نشد. ۱ @avand98
🌺به مناسبت میلاد پرسرور امیرالمؤمنین، امام‌المتقین، حضرت علی علیه‌السلام... 🌐 جبهه‌سازان قریب‌الافق اند، به عبارت دیگر هر کدام چون هویت مستقل و هوشمند و بالغانه دارند، افق مستقل هم دارند. 🔹 جبهه برآیند هم‌جواری افق‌هایشان است و نه تجمیع آنها. 🔺 جبهه‌ساز توحیدی به یُمن نگاه توحیدی‌اش در مقایسه با کرانه‌های اندیشه‌ای مردمان پیرامونش که رسالت محور زندگی نمی‌کنند، بیکرانه است و بیکرانه‌ها را نمی توان با هم جمع کرد. 🌀افق جبهه‌سازان در آسمان اندیشه همچون ابر است، در تضارب و نه تجمیع و محصول این تضارب، باران برکت و رحمت است. ⭕️ اساسا اندیشه جبهه‌ساز توحیدی آسمانی است "وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ" و در بند جاذبه نیست که به مکانی بند شود و دل ببندد. آنها "وَالسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ" اند. آماده بارش بر زمین. و مگر زمینی بر زمین می بارد؟ "أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَابًا ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَامًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ" ❇️رسالت جبهه‌ساز در گام نخست خود را به نسیمِ خدا سپردن است تا او را به سرمنزل مقصود هدایت کند. این، همانست که شهیدان کردند. ماموریتشان را خدا تعیین کرد. ❇️ دومین گام پیوند است "يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ" الفت قلبی و نه ساختاری! الفت رسالتی و نه وظیفه‌ای! الفت باورمندی و نه عملکردی! ❇️و سومین گام تراکم است. "فتری الوَدق" اراده‌های پولادین و متراکم. و جبهه، تجلی تعیین ماموریتِ از جانب خداوند، الفت و تراکم است. حال بر سرزمین باور مردم "وَدق" خواهد بارید. 🌧دانه‌های باران! درباره گام نخست "فتُثیر سحابا" قابل تامل است. 🔆 فرمانده جبهه، خدای بی چون است. اوست که جبهه‌سازی را به این سو و آن دیگری را به آن سو ماموریت می‌دهد. جبهه‌ساز در منزل "اِثاره" تنها گوش به فرمان او است. جبهه‌ساز، چنین سرباز گوش به فرمانی است. 🌕 امیر (علیه السلام) اوج این سربازی بود. در لیله المبیت چنان کرد تا جان جانان عالم، جناب رسول اعظم (صلوات الله علیه و آله) در امان بماند و در خانه یتیم چنین، که لبخند را بر لب یتیم بنشاند. 🔹جبهه‌ساز از این رو صرفاً در قید برنامه‌های یک ساله و پنج ساله! نمی‌گنجد. در طی قیام و طریق الهامی می‌رسد و رسالتی در اولویت قرار می‌گیرد. والذین جاهدوا فینا رخ می‌دهد و لنهدینهم سبلنا حاصل می‌شود. این سیالیت را نمی‌توان در ساختار دید. این، مفهوم "اِثاره" است. رسالت کلان جبهه‌ساز "فَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا" است. احیای دوباره امت. غبارروبی از آینه باور مردمان، ازاله پلشتی‌ها از فطرت خدای داده مردمان. "لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا" جبهه‌ساز، رسول خداست برای انذار امت و تا حیات و انگیزه درونی در مردمان نباشد، انذار معنا نخواهد داشت. 🌈در آستانه میلاد حضرت اولوالعزم، امیرالمومنین علی (علیه السلام) به استناد آیات آغازین سوره مبارکه صافات شما جبهه‌سازان پرشکوه را به انسجام در صفوف، طرد بینشی و ذهنی موانع بر سر راه، رهایی از تعلقات و هم‌آوایی برای یک فریاد بلند و موثر فرا می خوانم. فرمان خدای را باید با صدایی رسا به قلب زندگان خواند "وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي" فریادی بی‌تردید. روا نیست که در صدا و حرکت جبهه‌ساز رگه‌هایی از تردید باشد. باید لبریز از یقین باشی که ان‌شالله اینگونه اید. "وَمَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ وَإِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ" عاقبتمان ختم به خیر. ✋قرار برزخی‌مان وادی السلام! قرار آخرتی‌مان دارالسلام. 👤عبدالله @avand98
🔸ارسالی از سوی برادر علی کاظمی فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان آبادان 🔺سلام و درود ▪️پیرامون کاری که دارید دنبال میکنید در راستای پیشنهادات و نظرات مرتبط با جبهه فرهنگی در کانال آشنا (@Ashena_ab) هم از بدو شروع تا الان هر چند مدتی یادداشتی با عنوان من الحقیر الی رفقای فرهنگی نوشته میشه که در همین محور هست. در اجلاس اصحاب اندیشه هم این یادداشت ها در مقاله ای گردآوری شد که الحمدلله جزو منتخبین بود. ۱ @avand98
344989443_-211568 (1).pdf
553.4K
🔺 🔸 اهمیت بحث مردم‌سالاری دینی، از منظر امام‌خامنه‌ای(حفظه‌الله) @avand98
🏴 در جستجوی معرفت عقیله‌بنی‌هاشم (علیهاسلام) 💠 یک: عارف سخی ▪️عارف، تا از خداوند اجازه خواستن و تفاضا نکند، چیزی از او طلب نمی‌کند. لذا خواستن و طلب کردن در دعای عارفان بسیار کم است. او وقتی می بیند خدا خریدار متاع اوست: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ (توبه ۱۱۱) 🔺 عارف همراه تلاش دعا می‌کند. و می‌گوید: 🙏 خدایا! جان، مال، آبرو، و سایر شئونات را آورده‌ام که در راه دین تو نثار کنم. از تو می‌خواهم که آن را بپذیری. 🔹دعای عارف دعوت است و اعطاء، او تلاش می‌کند که مظهر "سخی"، "باسط" و "واهب" گردد. 🥀 زینب کبری (سلام الله علیها) هنگام دعا می‌گوید: الهي تقبل منا هذا القربان (مقتل مقرم) پروردگارا! این به خاک و خون طپیده را از ما قبول کن. 🔅خواسته سایر اهل حرم نیز هنگام اعزام عزیزانشان به میدان جنگ این بود که خدا قربانی آن را قبول کند. دعای عابدِ زاهدِ غیر عارف آن است که خدایا! مال، فرزند، بهشت، آبرو، عزت، جاه و جلال بده. او مَجلای "اخذ" و "قابض" و مانند آن است. ولی عارف، مظهر "معطی" و "باسط". لذا عارف دستش دهنده و طبعش بخشنده و غیرعارف دستش گیرنده و و طبعش گداست. 💠 دو: همراه تسلیم امام 💢 امام حسین (علیه السلام) چهره‌ای است که به هیچ وجه حاضر به تسلیم، خضوع و رضا در برابر هیچ ظالمی نیست و با آنکه تمام قدرت‌های آن روز بر ضد کاروان او بسیج شده بودند، و با آن که می‌دانست که سفر به عراق به شهادت او و اصحابش منتهی می‌شود و بعد از شهادت او خاندان گرامی‌اش به اسارت می روند حتی دخت گرامی امیرالمؤمنین، زینب کبری (سلام‌الله‌علیهما) باید طعم تلخ اسارت را بچشد و گردن حجت خدا، حضرت سجاد (علیه السلام) با غل و زنجیر گران آزرده شود، در عین حال آن خطبه‌های حماسی بین راه کربلا را خواند و در آن خطبه‌ها همراه اظهار تبری از بیگانگان، فرمان قیام و دستور مبارزه را صادر کرد. 📖 کتاب حماسه و عرفان، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ علامه‌جوادی‌آملی @avand98
🔸ارسالی از سوی حجت‌الاسلام علی گودرزی دبیر مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب 🔺مکان و ساختمان یک ابزار و الزام برای رسیدن به هدف است ولی برخی‌ها هدف را برای رسیدن به مکان فراموش می‌کنند. پس سندروم اینجاست که تهیه ساختمان و مکان هدف شود. ۱ @avand98
🔸ارسالی از سوی برادر حامد احمدی فعال فرهنگی اجتماعی استان کردستان 🔺در جریانات فکری در جهان اسلام دونوع تفکر جریان‌شناسی حاکم است که یکی مربوط به اهل سنت بوده و دیگری مربوط به تشیع که دارای دوجریان یکی قائل به عمل‌گرایی بوده (اهل سنت) که بدون هیچ ساختار یعنی تفکری در اقدامات خود یعنی جهاد و تشکیل حاکمیت اقدام می‌کنند که متاسفانه به دستاورد مناسبی در این زمینه نرسیده، مانند جریانات سلفی که البته تاحدودی نیوسلفیان که برگرفته از دانشگاه الازهر مصر می باشند با تأسی از محمد عبدو و... و حتی سیدجمال‌الدین اسدآبادی برخی از تفکرات خود را توانسته اصلاح نمایند. تفکر نوع دوم تفکر تئوری‌محور و ساختارمند می‌باشد که همراه با عقل‌محوری است، در جایی که بحث از ساختار میشود یعنی ابتدا باید تفکر و تئوری پشت سرش باشد بعد ساختمان. انقلاب‌اسلامی که ابتدا پشتش تئوری ولایت‌فقیه می‌باشد و زیرساخت جمهوری‌اسلامی است وقتی بحث از ساختار برای قرارگاه می شود یعنی ابتدا پشتش فکر و تئوریزه کردن باشد بعد ساختار چیده بشود و بعد اقدام. البته مقام‌معظم‌رهبری هم قائل به این هستند که وقتی کاری توسط گروهی می خواهد صورت بگیرد باید به صورت تشکیلاتی باشد که یکی از مؤلفه‌های کارتشکیلاتی ساختارمندسازی آن کار است که حتما پشتش باید فکر بشود. والبته تشکیلات هم نباید به گونه ای باشد که جلوی کار و اقدام سریع را بگیرد که اینهم خواست رهبری است. ۱ @avand98
🔺 🔸 مقاله تحلیل خطای مردم در نظام مردمسالاری دینی 💢 جمع‌بندی مقاله: ۱-اگر جامعه یک حقیقت واحد دیده شود که در حال رشد و تعالی است و وقتی جهت کلی جامعه انتخاب حق باشد، آنگاه درگیریهایی بین نفس اماره و نفس لوامه جامعه صورت می گیرد و نفس اماره گاهی باعث اشتباهات در جامعه می شود اما بواسطه سرزنش‌های نفس لوامه، به مرور رشد جامعه صورت می گیرد تا به نفس مطمئنه برسد که خطاها کم شده است. ۲- حقیقت مردم وقتی شکل می گیرد که یا یک قیام لله مردم از خودخواهی و انانیت دست برداشته و به یک وحدت واقعی دست پیدا کنند که در این صورت آنچه ظهور پیدا می کند چون به نفع همه جامعه است و عوامل نفسانی در آن دخیل نیست، دارای کمترین اشتباه خواهد بود. ۳-در نظام احسن الهی، گرایش کلی جامعه انسانی به سمت حضرت حق را شاهد هستیم که این خود کاهش خطا را به دنبال دارد. ۴- سرشت توحیدی افراد جامعه، آنها را به سمت انتخاب اصلح سوق می دهد و این باعث کاهش خطا می گردد. ۵-از طریق مشورت که روح جمعی را تشکیل می دهد، خطاها کاهش پیدا می کنند. ۶-هر چقدر روح حقیقی مردمسالاری، بروز کند و عوامل بیگانه از مردم دخیل در انتخاب مردم نباشند، انتخاب دقیتری را شاهد خواهیم بود. ۷- رهبران و خواص جبهه حق، نقش مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه دارند تا روح کلی جامعه دچار وسواس خناسان نگردد و بر طبق فطرت توحیدی خود عمل کند. ۸- خطا در یک جامعه اجتناب ناپذیر است چرا که تا انسانیت انسان و حق انتخاب او باقی باشد احتمال این اشتباهات هست، اما در این بین رهبر جامعه باید با مراعات حال و موقف و روح کلی جامعه، مردم را متوجه اشتباهات خود بکند و به دست خود مردم مشکلات و اشتباهات برطرف گردد. 🖋 نویسنده: مهدی شبان @avand98
🔸ارسالی از سوی حجت‌الاسلام شورا قصری‌فر فعال فرهنگی اجتماعی استان همدان 🔺سلام علیکم عرض ادب در خصوص سندرم ۱ باید عرض کنم که یکی از دلایل جدی عدم یا کندی پیشرفت فرایند جبهه سازی باید عرض کنم که هنوز مطالبه حضرت آقا در ۲.۲ را به درستی فهم نکرده ایم و بالتبع انجام نداده ایم آقا فرمودند شناسایی تشویق حمایت متشکل سازی ما در تمام این مراحل نقص و ضعف جدی داریم هنوز روشهای صحیح شناسایی را بلد نیستیم و نمیتوانیم ظرفیتها را به درستی شناسایی کنیم هنوز مساله شناسی را به خدمت شناسایی نیاورده ایم و افراد دغدغه مند را در مورد مسائل شان دور هم جمع نکرده ایم بنظرم باید روشهای بومی تحقق اوامر حضرت آقا رو ایجاد کنیم و در مجامع به اشتراک بگذاریم و از کف جامعه کار رو پیش ببریم در مورد ساختمان سازی و حرکت جبهه سازی نظر حقیر این است با ایجاد هسته های کوچک و خرد و همفکر و همسو میتوان استارت حرکتها را زد و بعد از شکل گیری هسته های سخت اولیه با طرح عملیاتهایی که از دل مساله شناسی صحیح بیرون آمده میتوان دغدغه مندان را حول آن عملیات جمع کرد و با بحث و گفتگو پیرامون آن عملیات میتوان نقاط ضعف و قوت و مسائل جدید را احصا کرد قطعا ساختمان سازی قبل از این ماجراها محکوم به فروپاشی خواهد بود. ۱ @avand98
🏴 الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ▪️درگذشت مجاهدان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🌷 برادر سعید خورشیدی، فعال فرهنگی اجتماعی استان قزوین 🌷 حجت‌الاسلام شیخ احمد خسروی، روحانی جهادی 🌷 حاج صفر اخلی، فعال فرهنگی اجتماعی استان گلستان 🌷 برادر حامد جلالی کاشانی، مستندساز 🌷 برادر منوچهر ساداتی، فعال فرهنگی اجتماعی استان مازندران را خدمت همسنگران عزیز تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن عزیزان سفرکرده علو درجات را خواستاریم. @avand98