eitaa logo
آوای ملکوت
181 دنبال‌کننده
993 عکس
705 ویدیو
98 فایل
گزیده های ناب از آیات و روایات و سخنان بزرگان در سیر و سلوک الی الله و بصیرت و جهاد انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 ✍ تحقیقی روش‌مند درباره (س) 💥 یکی از مسائل بحث برانگیز در ماه‌‌های محرم و صفر، بحث وجود حضرت رقیه بنت الحسین (س) است. سوال این است که آیا چنین دختری در شمار دختران سیدالشهداء (ع) در دفتر تاریخ ثبت شده یا خیر؟ 🔹البته نقد تاریخی در حوزه عاشوراپژوهی فراوان است و امروزه نیز سخت بدان نیازمندیم؛ ولی دیدم امسال برخی از حال و هوای علمی فاصله گرفته و به جای گزارش و نقد صحیح منابع تاریخی، با لحن بسیار تند و تیز، به تخطئه قائلین به وجود حضرت رقیه (س) پرداختند. آنها با خرافات خواندن این انگاره، پرونده این موضوع را برای همیشه مختومه اعلام کردند. از این هم پا را فراتر نهاده و در اقدامی تاسف برانگیز، بزرگانی مثل مرحوم طریحی، محدث قمی و امثال ایشان را به دروغ‌پردازی، وارونه‌سازی و خرافه‌گرایی متهم ساختند. راستش را بخواهید اینگونه حملات بیشتر فضا را گل آلود می‌کند و حتی گاه عموم مردم را که در جبهه مقابل هستند، می‌شوراند و به واکنش‌های جدی وا می‌دارد. 🔹از همین روی، تصمیم گرفتم، منبعی را به دوستان معرفی کنم تا در عین رعایت آداب علمی، ما را به نگاهی روشمند به منابع تاریخی برساند. دست کم می‌تواند نگاه واقع‌گرایانه‌تری از اظهارات موافقان آن حضرت ارایه دهد و قضاوت نهایی را به مخاطبین نکته سنج واگذار کند. 🔹چنانچه تاکنون بررسی کردم، از مجموع ۱۲ مقاله پژوهشی و نیمه پژوهشی درباره حضرت رقیه (س)، این مقاله روش‌مندترین و به روزترین آنهاست که به طور مستقیم، به مهمترین دلایل انکار آن حضرت پرداخته و با غبارروبی از ابهامات تاریخی، وجود آن حضرت را به اثبات می‌رساند. 🔰🔰دانلود
1617197516948.pdf
1.73M
🔺مقاله پژوهشی + دانلود 🔰 قوی‌ترین تحقیق در اثبات حضرت رقیه (س) ● عنوان: بررسی و تحلیل تاریخی درباره رقیه بنت الحسین (ع) از آغاز تا قرن هفتم ه.ق ✍ به قلم: دکتر حسین عبدالمحمدی و اسدالله رحیمی | دوفصلنامه علمی - تخصصی تاریخ اهل بیت (ع) 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
DDI_Volume 3_Issue 7_Pages 59-76.pdf
314.7K
🔻مقاله : آیین های سوگواری و مرثیه خوانی در شاهنامه ▪️جامه دریدن ▪️به خاک افتادن ▪️خاک بر سر ریختن ▪️موی کندن ▪️رخ کندن ▪️چنگ در ریش بردن و... ➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🏴 بکاء(گریه) بر سیدالشهدا علیه‌السلام، از مراتب شهادت[با آن حضرت] است. 📚رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٣۵ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
▪️▪️▪️؛ ▪️▪️؛ ▪️؛ 🔸روح قضیه این است که امام حسین علیه السّلام در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هر چند صد برابر خودش، طرف نبود؛ 🔸امام حسین علیه السّلام با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود. این مهم است. با یک جهان کجروی و ظلمت و ظلم مواجه بود، که آن جهان هم همه چیز داشت. پول، زر و زور، شعر، کتاب و محدّث و آخوند داشت. وحشت انگیز بود. 🔹تن آدم معمولی - حتی آدم فوق معمولی - در مقابل عظمت پوشالی آن دنیای ظلمت می‌لرزید. قدم و دل امام حسین علیه‌السّلام در مقابل این دنیا نلرزید؛ احساس ضعف و تردید نکرد و یک تنه وسط میدان آمد. عظمت قضیه این است که قیامِ‌للَّه است. ✅ کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلی‌اللَّه ‌علیه ‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان‌طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. ❇️ آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم ؛ ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایره‌ی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. 👈🏻لذا این‌جا «حسین منی و انا من حسین» معنا پیدا می‌کند. این عظمت کار امام حسین است. بیانات امام خامنه‌ای حفظه‌الله در دیدار جمعی از پاسداران ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ https://eitaa.com/daftaremarefat
هدایت شده از الهادی
* 💠 چشم بصیرت و گریه بر امام حسین 🔻چنانچه به طور مکرر توصیه شده است، باید از ارتباط با عاشورا و امام حسین علیه السلام با اشک غافل نشویم؛ از این رو لازم است در مجالس امام حسین علیه السلام حاضر شویم و برای مصائب آن حضرت اشک بریزیم. این اشک، آثار معنوی فوق العاده ای دارد. 🔸 آیت الله سید عبدالکریم کشمیری می فرمود: چشم بصیرت انسان بر اثر چند عمل باز می شود؛ یکی از آن اعمال، گریه بر امام حسین علیه السلام است. گریه بر حضرت، قدرتی می دهد که انسان می تواند حقایق ملک و ملکوت را ببیند. گریه بر امام حسین علیه السلام گوهر وجود انسان را صیقل می دهد، از آلودگی ها و غبارها پاک می کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ بر کدام حسین باید گریست و ما بر کدام‌ حسین می‌گرییم؟ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃عارف دلسوخته میرزا اسماعیل دولابی: 🔻امام حسین علیه السلام تجلی خداست،تجلی امام حسین علیه السلام هم همدوش تجلی خداست. محرم که می شود تجلی امام عالم را عوض می کند. 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تفاوت «باب علی» و «باب الحسین»🔸 یکی از این علمای بزرگ را خواب دیدند. ایشان در درگاه الهی بود. آنجا یک درب علوی بود و یک درب حسینی. هرکدام از ائمۀ اطهار، باب الله هستند. آن آقا که از علمای بزرگ بود، با اصرار می خواست که از «» وارد شود، اما ملائکۀ آنجا فشار می آوردند که او از این درب نیاید. هرچه او زور می‌زد که برود داخل، زورش نمی‌رسید؛ مأمورین او را محکم گرفته بودند. درب کنار آن، «» بود. بیرون آمد، دیگر مجبور شد از باب الحسین وارد شود. تا خواست از این درب وارد شود، همۀ این ملائکه دستش را گرفتند، برایش کوچه باز کردند و با احترام ایشان را بردند داخل! ببینید! یک جور بود! یک جور خواست برود داخل! از این درب، هرچه اصرار کرد و فشار آورد، اصلاً نتوانست؛ اما از آن درب کاملاً با استقبال هم آوردندش. حالا این چه جوری است؟! این «باب حسین» است، آن «باب علی» است. خیلی ها که از آن درب نمی توانند بیایند، از این درب می توانند بیایند. علتش این است که: علی (ع) «» است، اما حسین بن علی (ع)، «» است. شما نگاه کن، در دعا می گویید: «الهی یا حمید بحق محمد»، بعدش چه می گویی؟ «یا بحق علی»، دست انسان به نمی رسد. «یا فاطر بحق فاطمه، یا محسن بحق الحسن». برای امام حسین می دانی چه گذاشته اند؟ «یا قدیم الاحسان بحق الحسین»! ببینید چه اسم قشنگی رویش گذاشته اند! تو باید حَسَن باشی، تا امام حسن شفاعتت کند؛ اما اگر حُسن کوچکی هم داشته باشی، حسین از تو شفاعت می کند. اسم «حسن» را مُصَغَّرش کرده اند تا انسان به او امید پیدا کند. حسین یعنی حَسنِ کوچک. یعنی با یک حُسن کم هم در باز می کند؛ با کمترین حُسنی در را باز می کند. چه اسم با مناسبتی گذاشته اند! کوچک نیست، اما حُسن کوچک را هم ایشان قبول می کند. به همین جهت، کسانی که ختومات می گیرند، زیارت عاشورا را جزء مبادی ختوماتشان می دانند؛ یعنی اگر کسی از راه حسین بن علی، کارش شد، شد؛ اما اگر از راه ایشان نشد، دیگر نمی شود. پس ممکن است انسان اگر مدعی تقوا شد او را نپذیرند؛ اما اگر از باب «ابن‌السبیل» (در راه ماندگان)، از باب این که «من راه به جایی ندارم»، وارد شد او را بپذیرند. اینکه تحت چه «عنوان» می آید، مهم است. قانون دادگستری هم همین است. اگر کسی اعلام کرد من ورشکسته هستم، احترامش می کنند. از اموالش به اندازۀ گذران زندگی برایش استثنا می کنند، و مازادش را می دهند به طلبکارها. اما اگر حاضر نشد اعلام ورشکستگی کند، تمام اموالش را می گیرند و تقسیم می کنند. خودش را هم زندان می کنند! این قانون دادگستری است؛ برای اعلام ورشکستگی، امتیازاتی می دهند. اگر انسان بتواند به خدا اعلام ورشکستگی کند، از مزایای اعلام ورشکستگی می تواند بهره مند شود. @haerishirazi 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان حماسی و عاشورایی سید هاشم الحیدری در حمایت از خط ولایت فقیه @rozaneebefarda
صلوات حضرت زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام اجرتان در عزای شهادت حضرتش دوصدچندان اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ سَــیِّــدِ الْــعَــابِــدِیــنَ الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ جَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِینَ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَ اصْطَفَیْتَهُ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مَهْدِیّا اللهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ حَتَّى یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ‎توحید تشیع • @ShiaTowhid
🏴یا سید الساجدین یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوشنگ ابتهاج از بزرگترین شاعران معاصر به دیدار حضرت حق شتافت شعر مرحوم هوشنگ ابتهاج در وصف امام حسین (علیه السلام): چه مبارک است این غم که تو در دلم نهادی به غمت که هرگز این غم ندهم به هیچ شادی ز تو دارم این غمِ خوش، به جهان از این چه خوشتر تو چه دادی ام که گویم که از آن به ام ندادی؟ چه خیال میتوان بست و کدام خواب نوشین به از این در تماشا که به روی من گشادی تویی آنکه خیزد از وی همه خرمی و سبزی نظر کدام سروی ؟ نفس کدام بادی؟ 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
Mahe_Asheghi-19-05-1400-@ostadayoobi.mp3
13.95M
🌺 🔷 ارزش اشک، برای امام حسین علیه السلام ▫️ اشک برای حسین علیه السلام، گنجینه است ▫️اشک و معرفت ملازمه یکدیگر هستند 🕋 @ostadayoobi
🔰 شهادت امام سجاد علیه‌السلام شهادت وارث نهضت عاشورا سید الساجدین علیه‌السلام را تسلیت می‌گوییم! هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد اوماند که در کنار زینب باشد سجّاد که سجّاده به او دل می‌بست تدبیر خدا بود که در تب باشد علیه‌السلام 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
✅ رفتار بسیار درس‌آموز امام سجاد علیه السلام با دشمن زمین‌خورده ◾️سالروز شهادت امام زین‌العابدین علیه السلام تسلیت باد! 🔹هشام بن اسماعیل [حاکم مدینه در زمان عبدالملک بن مروان] در ستم و توهین به اهل مدینه بیداد کرده بود. با خاندان علی(ع) و مخصوصا امام علی بن الحسین زین العابدین(ع)، بیش از دیگران بدرفتاری کرده بود. 🔹ولید پس از به قدرت رسیدن، هشام را معزول ساخت و به جای او عمربن عبدالعزیز، پسر عموی جوان خود را حاکم مدینه قرار داد . عمر برای باز شدن عقده دل مردم، دستور داد هشام بن اسماعیل را جلو خانه مروان بن حکم نگاه دارند و هرکس که از هشام بدی دیده یا شنیده، بیاید و داد دل خود را بگیرد . مردم دسته دسته می‌آمدند، دشنام و ناسزا و لعن و نفرین بود که نثار هشام بن اسماعیل می‌شد. 🔹خود هشام بن اسماعیل بیش از همه نگران امام علی بن الحسین(ع) و علویین بود . با خود فکر می‌کرد انتقام علی بن الحسین در مقابل آن همه ستم‌ها و سبّ و لعن‌ها نسبت به پدران بزرگوارش، کمتر از کشتن نخواهد بود. ولی از آن طرف، امام به علویین فرمود: خوی ما بر این نیست که به افتاده لگد بزنیم و از دشمن بعد از آنکه ضعیف شد، انتقام بگیریم، بلکه برعکس، اخلاق ما این است که به افتادگان کمک و مساعدت کنیم. 🔹هنگامی که امام با جمعیت انبوه علویین به طرف هشام بن اسماعیل می‌آمد، رنگ در چهره هشام باقی نماند. هر لحظه انتظار مرگ را می‌کشید؛ ولی بر خلاف انتظار وی، امام طبق معمول - که مسلمانی به مسلمانی می رسد - با صدای بلند فرمود: «سلام علیکم» و با او مصافحه کرد و برحال او ترحم کرده، به او فرمود: «اگر کمکی از من ساخته است، حاضرم». 🔹پس از این جریان، مردم مدینه نیز شماتت او را موقوف کردند. 📝 استاد مطهری، داستان راستان، ج۱، ص۲۹۰-۲۸۹(با تلخیص) ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 🎥اگر بدون ، از این عالَم به عالَم بعد منتقل شویم، کل عُمرمان به فنا رفته است. 🎙استاد فیاض‌بخش منبع: @jelvehnooralavi @nomov_ir
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون ▪️بدینوسیله ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری قدس سره را به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان می رسانیم و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم. ▪️برنامه تشییع و مراسمات متعاقبا اعلان خواهد شد. کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🖊احمدحسین شریفی ⚫️َ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ روح بلند و مهدوی آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی به ملکوت اعلا پیوست. ◾️رحمت و رضوان الهی بر آن مرد بزرگ و معنوی و انقلابی باد؛ او که همواره از مدافعان علمی و معنوی و عملی انقلاب و حضرت ولایت بود. ◾️آخرین ملاقاتی که با آن عالم بزرگ داشتم در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ بود. در ضمن آن ملاقات از وی خواستم دستورالعملی معنوی به منظور «حضور قلب» و «تمرکز و توجه بیشتر به حقایق عالم» و «رهایی از تشتت فکری» عنایت کند. لطف کردند و این ناچیز را قابل شمردند و فرمودند اگر کارهای زیر را در مدت مشخصی انجام دهید ان شاء الله باب‌های معنوی گشوده خواهد شد: ۱) توبه از گذشته؛ ۲) مراقبت از چشم و زبان به مدت ۴۰ روز؛ ۳) مراقبت از طعام؛ ۴) هر روز صد مرتبه استغفار؛ ۵) هر روز صد مرتبه صلوات؛ ۶) تجدید عهد دوباره با خدای متعال و اولیای دین؛ ۷) انجام نوافل (به ویژه نافله شب؛ نوافل روز را هم می‌توان بین راه و در حال انجام کار، انجام داد)؛ ۸) خواندن دعای جوشن کبیر به مدت ۱۰ شب؛ ۹) هر شب یکی از مناجات‌های خمسة عشر را بخوانید. 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
noormags-پنداره_نحوست_ماه_صفر-1034344_150944.pdf
370.2K
مقاله پنداره نحوست ماه صفر؛ عبدالهادی مسعودی
💢 ختمی مجرب به دستور آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای افزایش رزق و روزی 🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه: ⭕️ این ختم، از ختم‌های مأثوره و بسیار مجرب است که مورد توصیه علما و بزرگان بوده و حضرت آیت‌الله بهجت نیز مطابق نظر اساتید معظمشان، بدان تأکید داشته‌اند. ✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدین‌صورت است: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمه‌الله از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌فرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سوره‌های شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های مورد توصیه حضرت آیت‌الله بهجت قدس سره) ✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت آن‌استکه به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی می‌توان در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود. 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره): ➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187 ☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا