🏴🕊🏴🕊
✨ 🌷✨اعمال روز اربعین ✨🌷✨
روز اربعین در ایران یک روز زودتر از عراق است. لذا ۸ آبان در ایران و ۹ آبان در عراق اربعین می باشد. این روز تکمیل انقلاب بزرگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است، چنانکه امام رضا (ع) در این مورد میفرمایند:" براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام میشمردند لیکن خونهای ما را در این ماه حلال شمردند، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمههای ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله(ص) را در امر ما نگاه نداشتند..."
❶ «زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین»
در این روز زیارت امام حسین (ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری (ع) روایت شده که فرمود: " علامت مؤمن پنج چیز است،
۱- پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز خواندن
۲- و زیارت اربعین کردن
۳- و انگشتر بر دست راست کردن
۴- و جَبین (پیشانی)را در سجده بر خاک گذاشتن
۵- و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن است."
❷ «غسل اربعین و توبه»
❸ بعد از نماز صبح 100 مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ 70 مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس 70 مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین 40 مرتبه لا اله الا الله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📚 وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
@ayeha313
💞💍⭐️
💍⭐️
⭐️
#انتخاب_عاقلانه_زندگی_عاشقانه
2️⃣3️⃣
دوران جوونی پر از التهابات جنسی و نیاز سرشار به جنس مخالفه. اونقدر فشار زیاد میشه و احساس نیاز شدت پیدا میکنه که ممکنه بعضی ها تحت این فشارها و التهابات، برای انتخاب عجله کنن و این عجله کردن، دقت در انتخاب رو پایین بیاره و فرد بخواد فقط زودتر ازدواج کنه. برای تعدیل کردن این فشار و پرهیز از عجله در انتخاب همسر باید:
- معیاها رو قبل از انتخاب برای خودمون پررنگ و تعیین کنیم. اینکه میخوایم همسر آیندمون چه ویژگی هایی داشته باشه. این موضوع باعث میشه که با عجله انتخاب نکنیم هر موردی رو.
- از برقراری ارتباط دوستانه با جنس مخالف پرهیز کنیم چون این خودش باعث میشه که التهابات بیشتر بشه و تصمیم گیریمون احساسی باشه نه عقلانی.
- مشاوره بگیریم. حتما نمیخواد که پیش متخصص روانشناسی بریم (اما اگه بریم بهتره). پدرومادر یا یک بزرگتر مورد اعتماد میتونه برای ما که تا به حال تجربه ی زندگی مشترک نداشتیم و گاها نمیدونیم تو مسیر طولانی زندگی مشترک، یک همسر باید چه ویژگی هایی داشته باشه؛ میتونه کمک خیلی خوبی باشه.
⭕️ادامه دارد....
@ayeha313
🔲 رجعت و امام حسین علیهالسلام
الإمامُ الحسینُ علیه السلام: أكُونُ أوَّلَ مَن ینشَقُ الأرضُ عَنهُ، فَأخرُجُ خَرجَةً یوافِقُ ذلكَ خَرجَةَ أمیرِالمؤمنینَ وقیامَ قائِمِنا؛
امام حسین علیه السلام: من نخستین كسى هستم كه وقتى زمین شكاف میخورد از آن بیرون میآیم و این همزمان است با رجعت امیرالمؤمنین و قیام قائم ما.
📚 بحار الأنوار : 53/ 62/ 52
@ayeha313
#پاسخ_شبهات
💢 آیا #پیاده_روی اربعین بدعت نیست؟ مگر بدعت در اسلام #حرام نیست؟
✅ ابتدا باید گفت اصل #پیادهروی به قصد زیارت امام حسین(ع) و به مقصد کربلا در #روایات توصیه شده است؛ مانند:
راوی می گوید خدمت امام صادق(ع) رسیدم و «مرازم» نیز در خدمت آنحضرت بود. #شنیدم حضرت میفرمود:
کسى که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) برود، خداوند متعال به هر گامى که برداشته و به هر #قدمى که از زمین بلند نموده و بر آن نهاده، ثواب آزاد کردن بندهاى از اولاد حضرت #اسماعیل را میدهد.
📚کامل الزیارات، ص ۱۳۴
✅از طرفی هر رفتار مشروعی که به عنوان نماد #عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار آید، دارای #پاداش خواهد بود.
✅با این وجود، اما بدون آنکه مستندی از #روایات داشته باشیم، نمیتوانیم مسیری از پیادهرویها را به عنوان سنتی برگرفته از سخن معصومان(ع) ترویج کنیم که اگر اینگونه باشد #بدعت در دین به شمار خواهد آمد، اما اگر نگاهمان به اینگونه پیادهرویها تنها آن باشد که تمام عزاداریها با هر روش مباحی که باشد، دارای پاداش است و در صدد آن نباشیم که #مدل خاص و طراحیشده توسط خودمان را به عنوان سنتی #شرعی قلمداد کنیم، بدعت در دین به شمار نخواهد آمد.
@ayeha313
خاکشیر قاتل کبد چرب !
طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه میکند.
هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر رو در 2 لیوان آب بجوشانید، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید...
@ayeha313
💠زیارت اربعین:
السَّلامُ عَلَى وَلِیِّ اللهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِیلِ اللهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِیِّ اللهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِی هوَاهُ وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِکَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِیکَ صَابِرا مُحْتَسِبا حَتَّى سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَ اسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ اللهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِیلا وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِیما السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیَاءِ أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ سَعِیدا وَ مَضَیْتَ حَمِیدا وَ مُتَّ فَقِیدا مَظْلُوما شَهِیدا وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ وَ مُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللهِ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ
اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّینِ وَ أَرْکَانِ الْمُسْلِمِینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهَادِی الْمَهْدِیُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْیَا وَ أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یَأْذَنَ اللهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِکُمْ وَ أَجْسَادِکُمْ [أَجْسَامِکُمْ] وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ
پس دو ركعت نماز مىكنى و دعا مىكنى به آنچه مىخواهى.
@ayeha313
✅هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا
🔷هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا
🔸مدیریت بحران یکی از آموزههای عاشورایی سیره حضرت زینب سلامالله علیها می باشد.
🔸خدامحوری، قرآن محوری، هدفمندی، شجاعت، آرامش، عقلانیت و ولایتمداری اساسیترین مؤلفههای مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا است.
🔸پس از ظهر عاشورا که مدیریت امور قیام بر عهده حضرت زینب سلامالله علیها و امام سجاد علیهالسلام قرار گرفت قیام به نحوی هدایت شد که تاریخ متکی بر آن الگوی مدیریت بحران سیره زینبی را روایت کرده است.
🔸خدامحوری اولین اصل مدیریت بحران می باشد.
🔸خدامحوری از آموزههای عاشورایی است که تاریخ در اولین اقدامات حضرت زینب سلامالله علیها پس از ظهر عاشورا روایت کرده است.
🔸قرآن محوری دومین اصل مدیریت بحران می باشد.
🔸از پیامبر اکرم (ص) نقلشده است که فتنهها همانند تکههای شب تار، یكی پس از دیگری روی میآورند، در چنین شرایطی به قرآن پناه ببرید.
🔸هدفمندی سومین اصل مدیریت بحران در بیان آموزههای عاشورامی باشد.
🔸هدفمندی میتواند یک مؤلفه اساسی برای مواجهه صحیح با مشکلات باشد.
🔸شجاعت و قاطعیت چهارمین اصل مدیریت بحران می باشد. در تاریخ عاشورا نمیتوان حتی یک فراز پیدا کرد که حضرت زینب سلامالله علیها در خطبههای خود یزید را بهعنوان حاکم، خلیفه و یا امیر خطاب کرده باشد این در حالی است که حضرت در ادبیات خود در محفل یزید از او بهعنوان «عدو الله و یا یابن طلقا» یادکرده است.
🔸تسکین و آرامش از دیگر لوازم مدیریت بحران می باشد، دولتمردان در شرایط بحران حق ندارند با بیان برخی از بهظاهر واقعیتها ترس و وحشت در قلوب مسلمانان ایجاد کنند.
🔸عقلانیت ششمین اصل از اصول مدیریت بحران عاشورایی می باشد.
🔸ولایتمداری هفتمین اصل مدیریت بحران در بیان آموزههای قیام عاشورا است، حقیقتی که حضرت زینب سلام الله علیها متکی بر آن عاشورا را جهانی کرد.
@ayeha313
"مـراقـب تلـههای عاشقـی باشیـد!!!"
1⃣ تله اول؛ فقط زیبایی و ظاهر
2⃣ تله دوم؛ موقعیت اجتماعی
3⃣ تله سوم؛ عجله
4⃣ تله چهارم؛ فرار از احساس تنهایی
5⃣ تله پنجم؛ شناخت ناقص
6⃣ تله ششم؛ بحرانها و زخمهای گذشته
7⃣ تله هفتم؛ احساسات و هیجانات شدید
8⃣ تله هشتم؛ چشم و همچشمی
9⃣ تله نهم؛ ترس از بالا رفتن سن
@ayeha313
🔴یادمان باشد:
🌹امام حسین علیه السلام،امام زمان مردم سال 61 هجری بود
و مردمان آن زمان با سستی و بدعهدی و نامردی، با امام زمانشان چنین کردند و عاشورا را رقم زدند...
🌷حضرت مهدی(عج)،امام زمان عصر ماست
و ما که ادعای یاری امام حسین در روز عاشورا را داریم، تا اینجا برای امام زمان خودمان چه کرده ایم...؟
🔴یادمان نرود:
ما هم امتحان میشویم آن چنان که مردم آن زمان امتحان شدند...
🌺خداوند مارا با عملمان امتحان میکند نه با ادعایمان...
ادعا را که همه دارند ،ولی پای عمل که رسید فقط 72 نفر ماندند...
🔴کمی فکر کنیم:
تا اینجا برای نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی و کسب رضایتش،چه کرده ایم...؟
⁉️ از چه گناه و لذت حرامی دست کشیده ایم فقط و فقط به عشق مولای غریبمان ؟
❓چقدر موثر بوده ایم برای نزدیک شدن ظهور مولا؟
🔴خدا نکند که هنگام ظهور،زمانی که از ما بپرسند در این مدت غیبت،برای حسین زمانت چه کردی؟
شرمنده ی نگاه مهدی فاطمه عج و اهل بیت علیه السلام بشویم...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
◼️اربعین حسین هم...تمام شد...◼️
@ayeha313
#مجردها_بدانند🍃
"ملاکهای انتخاب همسر در یک ازدواج موفق!"
👈 ملاک یازدهم دانش نزدیکی دارید. بهرهی هوشی طرف مقابل را بسنجید و سعی کنید نهایت اختلاف هوشیتان ۱۵ واحد باشد. چرا که بیشتر از این مشکل ساز خواهد شد.
👈 ملاک دوازدهم اینکه عاقل باشید و در مورد مسائل مختلف استدلال کنید.
👈 ملاک سیزدهم درباره ی نحوهی به دست آوردن پول و نحوهی خرج کردن آن وحدت نظر داشته باشید.
👈 ملاک چهاردهم اولویتهایتان در زندگی مشابه باشد. مطمئن باشید که جدول ترجیحاتش مثل شماست.
👈 ملاک پانزدهم راستگویی و صداقت داشه باشید.
✍ ادامــــه دارد...
@ayeha313
#زن_قهرمان_است
#مسیح_علینژاد
💢حضرت زینب(س) خطاب به یزید: تو حقیرتر و کوچکتر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم
#شهید_مطهری
✅اگر برای زن جَبن (ترس) به معنای یک خوی و خلق اخلاقی، خوب بود، حضرت زینب(س) میبایست از همه زنهای دیگر ترسوتر و بیشخصیتتر باشد و به اصطلاح معروف سرش از لاک خودش بیرون نیاید. مگر دم دروازه کوفه کسی زینب را مجبور کرده بود که بیاید سخنرانی بکند؟ مگر سخنرانی قابل اجبار است؟! یا در #مجلس ابن زیاد مگر کسی زینب را مجبور کرده بود که آنچنان در مقابل ابن زیاد بایستد و حتی به او ناسزا بگوید که واقعاً خطر کشته شدن خودش و کسانش وجود داشت؟!
✅و بالاتر از این، در #مجلس یزید است با آن طنطنه و دبدبه که خیلی با مجلس ابن زیاد فرق میکرد، چون اولا ابن زیاد حاکم بود و یزید خلیفه، و ثانیاً ابن زیاد در کوفه بود و یزید در شام، و شام به اعتبار اینکه مجاور با بیزانس (قسطنطنیه آن وقت) بود شکوه خاصی داشت. ولی این زن اصلا اینها را به چیزی نمیگیرد، به یزید میگوید: تو حقیرتر و کوچکتر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم، تو #ارزش اینکه من تو را مخاطب خودم قرار بدهم نیز نداری.
✅آیا یک زن ترسو میتواند این کار را بکند؟ نه. در آنجا #حداکثر این بود که جان زینب در خطر بود؛ در خطر باشد. از دادن جان که نمیترسید. عزت و شرفش در خطر نبود، برعکس بر عزت و شرفش با این شجاعت افزوده میشد.
📚تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۲۴-۱۲۳
@ayeha313