eitaa logo
« ازخودم خالی ام کن »
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
220 فایل
سفری از«خودِخیالی» به «خودِحقیقی»به وسعتی فراتر ازخلقتِ لایتناهی..... #جسم #ذهن #روان #روح زیرنظر محمدعارف روحانی نژاد،مدیرعامل مؤسسه تخصصی انسان شناسی ابعادی «نویسنده کتابهای قلب حیات» مشاوره وسوال: ۰۹۳۳۳۶۶۸۴۲۳ - @dr_aref پشتیبانی: @Ad_azkhodam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰🌄 آدم بودن، خیلی سخت‌تر از... ✍🏻 عین‌صاد ❞ و آدم بودن، خيلى سخت‏‌تر از طبيعى بودن است؛ چون آدم بايد هر لحظه و هر عمل و هر حالت و هر برخوردى را بسنجد و بررسى كند و از عكس‌‏العمل‌‏هاى طبيعى و از انعكاس‏‌ها، به انتخاب‏‌هاى سنجيده روى بياورد. #️⃣ 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« ازخودم خالی ام کن »
992K
🔰 روانِ روان « ۲۳۹ » 🌴ارتباط « جهت دهی خیال بسمت حقیقت » ، با تقویت شدن صفتهای روان و تقویت شدن مدیریت روحی🏝 خیالات را بفروش و حقیقت بخر ، تا تجارتت پرسود باشد 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰« باور » ، بالاترین ثروت چون توضیح دادنِ کلمهٔ باور ، نیاز به ماه ها توضیح داره ، گفتم باور رو با یک فیلم راحتتر متوجه میشید این خانم به خداوند و اولیائش ، باور پیدا کرده و ایمان آورده واکنش مادر لبنانی که صهیونیست‌ها ۳ فرزندش را به شهادت رساندند. آیا ما به خداوند باور داریم یا اینکه فقط می دانیم خداوندی هست؟ آیا ما به قیامت باور داریم یا ...؟ 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 استراحت در لحظه قسمتی از وجودِ انسان به سمتِ پاکی و رهائی میل دارد و قسمتی از وجودِ انسان به سمتِ بازی و شیطنت سوار یا همان روح ، رشد و آزادی را می خواهد اما مَرکب یا همان جسم ، خاک بازی و بچگی را می طلبد اگر سوار یا همان روح ، راه های تربیت کردنِ مرکب و جسم را نیاموزد ، هیچگاه نمی تواند از آن بهره مند شود و هر لحظه آلودگیِ مرکب ، به سوار سرایت می کند وقتی جسم را رها می کنی که هر چه هوس کرد را بخورد و بنوشد و هر چیزی را که دلش خواست بدنبالش برود و هر کاری را که علاقمند بود انجام دهد ، دیگر امیدی به تربیت آن نیست و کار سخت می شود پس باید اول ، روح بیاموزد که چگونه جسم را نجات دهد و با تربیتِ درست ، او را همراهِ خود کند و آرام آرام او را آموزش دهد . سوار باید آهسته علاقه های مرکب را تغییر دهد و آنچه او هوس می کند اما نفعی برایش ندارد از آن جلوگیری کند و آنچه که برای او نفع دارد اما علاقه ندارد تشویقش کند تا آرام آرام ، ارزشمند گردد 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دوره سحر خیزی با استقبال و اصرار زیاد دوستان از امروز چلهٔ هشتم سحر خیزی رو شروع کردیم « دوستان عقب نمونن » 😄🐓 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 سوالات خودتون رو از ما بپرسید پاسخش با ما... 🏝azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 سحر خیزی ✨« چلهٔ هشتم »✨ 🌙 در روز اول از برنامه ی چهل روز سحر خیزی هستیم 💭 چه دقیق فرمود نغمه خوانِ شیرازی:💭 شاهدان در جلوه و من شرمسار کیسه ام بار عشق و مفلسی صعب است می باید کشید قحط جود است آبروی خود نمی باید فروخت باده و گل از بهای خرقه می باید خرید عدل سلطان گر نپرسد حال مظلومان عشق گوشه گیران را ز آسایش طمع باید برید تیر عاشق کش ندانم بر دل حافظ که زد این قدر دانم که از شعر ترش خون می چکید « سحر وقت مشارطه است ،«» 🌙 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Apr 14, 04.00 AM_Karaoke.mp3
2.17M
🎶 صدای استاد موحدی «لذت ببرید » 🔰 سحر خیزی شاهدان در جلوه و من شرمسار کیسه ام بار عشق و مفلسی صعب است می باید کشید 🌙 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.06M
🔰 سحرخیزی و مو شکافی اشعار سحر آنان کجا و ما کجا ؟ آنان در چه فکری و ما در چه فکری؟ پشتیبان« @Ad_azkhodam » 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شبیه تو« مثل پرنده های آزاد باش»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شبیه تو« مثل پرنده های آزاد باش»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 استراحت در لحظه بعضی از زمانها انسان پر می شود از خستگی و پوچی و شک و غریبی و بی نوائی و بعضی از زمانها انسان پر می شود از نشاط و امید و یقین و آشنائی و مهربانی و آن زمانهایِ حاصلخیز چنان پر برکت است که علاوه بر آنکه روح به راحتی به پرواز در می آید حتی جسم را هم به شور و شوق و حرکت می آورد و سوارانِ سبک بار همیشه منتظرِ این زمانها هستند تا برای خود کاری کنند و لذتِ پرواز را باز تجربه کنند آنهائی که خسته اند از تکرارِ لذتهایِ خسته کنندهٔ دنیا و باتلاقِ لذتهای دست و پا گیرِ خاکیان و دلگیرند از چشیدنِ آبِ شورِ تجربه های همه گیر و پراکنده اند از خواهش های کشاننده به همه جهت ، لحظه شماری می کنند برای لحظه های نابِ جمع کنندهٔ انسان آری آن زمان فرا رسیده ، از زمانِ فرو رفتنِ خورشیدِ امشب تا عصر جمعه اگر جمعه ، تو را جمع نکند ، همیشه پراکنده خواهی ماند 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰از جمعه ها جواهر می بارد و من خوابم و فقیر 🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سحرخیزی 🔘 « قصه بلوهر و یوذاسف » ▫️ ( صفحه ۱ ) در ذکر تمثیلاتی که مشتمل است بر توضیح عیب های بسیار از دنیا 📚 نقل از کتاب عین الحیات علامه مجلسی رحمت الله علیه 💠 در این مقام قصه بلوهر و یوذاسف را که مشتمل بر حِکَم شریفه انبیا علیهم السلام و مواعظ لطیفه حکماست ایراد می‌نماییم، و چون بر فواید بی‌نظیر، محتوی و مشتمل است، به سبب طول قصه، ناظران این کتاب را از برکات آن محروم نمی‌گردانیم. ⬇️ ابن بابویه علیه الرحمة و الرضوان در کتاب کمال‌الدین و تمام النعمه به سند خود از محمد ابن‌زکریا روایت کرده است که: ⬅️ پادشاهی بود در ممالک هندوستان با لشکر فراوان و مملکت وسیع. و مهابت عظیم از او در نفوس رعیت او قرار گرفته بود و پیوسته بر دشمنان ظفر می‌یافت. و با این حال حرص عظیم داشت در شهوتها و لذتهای دنیا و لهو و لعب، و از متابعت هواهای نفسانی دقیقه‌ای فرونمی‌گذاشت. و محبوبتر و خیرخواه‌ترین مردم نزد او کسی بود که او را بر آن اعمال ناشایست ستایش می‌نمود و قبایح او را در نظر او زینت می‌داد، دشمنتر و بدخواه‌ترین مردم نزد او کسی بود که او را به ترک آنها امر می‌فرمود. و او در حداثت سن و ابتدای جوانی به منصب فرمانروایی فایز گردیده بود. و صاحب رای اصیل و زبان بلیغ بود. و در تدبیر امور رعیت و ضبط احوال ایشان به غایت عارف بود. و چون مردم او را به این اوصاف شناخته بودند، لاجرم همگی منقاد او گردیده بودند. و هر سرکش و رامی او را خاضع و مطیع بود. و برای او جمع گردیده بود مستی جوانی، و مستی سلطنت و جهانبانی، و بیهوشی شهوت و خودبینی، ظفریافتن او بر دشمنان. و اطاعت و فرمانبرداری اهل مملکتش موجب طغیان و زیادتی آن مستی ها گردیده بود. پس تکبر و تطاول می‌نمود و مردمان را حقیر می‌شمرد، و به سبب وفور مدح و ستایش مردم، اعتمادش بر تمامی عقل رای خود زیاده می‌شد. و او را همتی و مقصودی بغیر از دنیا نبود. و به آسانی او را میسر می‌شد آنچه را می‌طلبید و می‌خواست از دنیا. ولیکن فرزند پسر نمی‌شد او را، و جمیع فرزندان او دختران بودند. و پیش از پادشاهی او امر دین در مملکت او شیوع تمام داشت و اهل دین بسیار بودند. پس شیطان دشمنی دین و اهل دین را در نظر او زینت داد و همت بر اضرار ایشان گماشت. و از ترس زوال ملک خود ایشان را از مملکت خود دور گردانید و بت‌پرستان را مقرب خود گردانید و برای ایشان بتها از طلا و نقره ساخت. و ایشان را تفضیل و تشریف بر دیگران داد و بتهای ایشان را سجده کرد. پس چون مردم این حال را از او مشاهده نمودند، مسارعت نمودند به عبادت بتان و استخفاف به اهل دین. ▫️پس روزی پادشاه سؤال نمود از حال شخصی از اهل بلاد خود، که آن مرد را قرب عظیم و منزلت پسندیده نزد پادشاه بود. و غرض پادشاه آن بود که به او استعانت جوید بر بعضی از امور خود، و به او احسان نماید. ▫️جواب گفتند که: ای پادشاه او لباس خواهش دنیا را از بر کنده، و از اهل دنیا خلوت اختیار کرده، و به عباد پیوسته است. پس این سخن بر پادشاه بسیار گران آمد و او را طلب نمود و چون حاضر شد و نظرش بر وی افتاد، او را در زی عباد و زهاد دید. او را منع کرد و دشنام داد و گفت: تو از بندگان من و از اعیان و اشراف اهل مملکت من بودی. خود را رسوا کردی واهل و مال خود را ضایع گذاشتی و تابع اهل بطالت و زیانکاری شدی و خود را در میان مردم مضحکه و مثل ساختی. و حال آن که من تو را برای کارهای عظیم خود مهیا گردانیده بودم و می‌خواستم به تو استعانت جویم بر اموری که مرا پیش آید. ▫️عابد گفت که: ای پادشاه! اگر مرا بر تو حقی نیست ولیکن عقل تو را بر تو حق هست. پس بشنو سخن مرا بی‌آن که به خشم آیی. بعد از آن امر کن به آنچه خواهی، بعد از فهمیدن آنچه می‌گویم و تفکر نمودن در آن. به درستی که ترک تامل و تدبر دشمن عقل است و حایل می‌شود میان آدمی و فهمیدن اشیا. ▫️پادشاه گفت که: آنچه خواهی بگو. ▫️عابد گفت که: می‌پرسم از تو ای پادشاه که آیا عتاب تو با من برای گناهی است که بر نفس خود ضرر رسانیده‌ام، یا در خدمت تو تقصیری و جرمی دارم؟ ▫️پادشاه گفت که: جرم تو بر نفس خود نزد من بدترین گناهان است، و من چنین نیستم که هرکس از رعیت من که خواهد خود را هلاک کند، او را به خود واگذارم، بلکه هلاک کردن خودش نزد من مثل آن است که دیگری از رعیت مرا هلاک گرداند. و چون من اهتمام در امر رعیت دارم، حکم می‌کنم بر تو از برای تو، و مؤاخذه می‌نمایم تو را برای تو؛ زیرا که ضایع کرده‌ای خود را. ▫️عابد گفت که: ای پادشاه از حسن ظنی که به تو دارم گمان دارم که مرا مؤاخذه ننمایی مگر به حجتی که بر من تمام سازی. و حجت جاری نمی‌شود مگر نزد قاضی و حاکمی. و کسی از مردم بر تو قاضی نیست، ولیکن نزد تو قاضیان هستند و تو حکم ایشان را جاری می‌سازی، و من به بعضی از آن قاضیان راضیم و از بعضی ترسانم. ۱ 🏝@azkhodam ⚪️ ادامه دارد ⚪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا