▪️نه جبر و نه تفویض▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
لاَ جَبْرَ وَ لاَ تَفْوِيضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ قُلْتُ وَ مَا أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ مَثَلُ ذَلِكَ رَجُلٌ رَأَيْتَهُ عَلَى مَعْصِيَةٍ فَنَهَيْتَهُ فَلَمْ يَنْتَهِ فَتَرَكْتَهُ فَفَعَلَ تِلْكَ اَلْمَعْصِيَةَ فَلَيْسَ حَيْثُ لَمْ يَقْبَلْ مِنْكَ فَتَرَكْتَهُ كُنْتَ أَنْتَ اَلَّذِي أَمَرْتَهُ بِالْمَعْصِيَةِ.
📄 امام صادق عليه السلام فرمودند:
نه جبر درست است و نه تفويض بلكه امرى است ميان اين دو امر، راوى گويد: گفتم امر ميان دو امر چيست؟ فرمودند: مثلش این است كه مردى را مشغول گناه ببينى و او را نهى كنى اما او نپذيرد و تو او را رها كنى و او آن گناه را انجام دهد، پس چون او از تو نپذيرفته و تو او را رها كردهاى نبايد گفت تو او را به گناه دستور دادهاى.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۶۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«کجا ببینیم همو؟»🤍😍
🧡 احیا میشم منو میبینی...
ذوقمرگ میشم تو رو میبینم...
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا عزیز زهرا...
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
❌خیز بهائیت برای تأثیرگذاری بر سند توسعه پایــــــــــــــــــدار
🔹دفتر تشکیلات بهائی ۱۸ بهمن از برگزاری نشستی در حاشیه شصت و دومین کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل توسط «کمیته سَمَن برای توسعه اجتماعی» در دفتر رسمی فرقه ضاله بهائیت خبر داد.
🔸در افتتاحیه این جلسه دانیل پرل نماینده تشکیلات فرقه ضالا بهائیت در سازمان ملل، به تعریف و تمجید اقدامات صورت گرفته برای تقویت دموکراسی، عدالت اجتماعی و... پرداخت.
♦️سخنان نماینده فرقه ضاله بهائیت در راستای تعریف و تشریح برنامه توسعه پایدار بوده؛ پروژه جوامع مشترک را بعنوان نمونهای از پیشبرد اهداف این برنامه نام برد.
🔻تصویب مرحله دوم برنامه توسعه پایدار یکی از اهداف مهم تشکیلات بهائی است که برای دستیابی به آن تلاشهای پیوسته و متعددی را تا برگزاری اجلاس سران در سپتامبر ۲۰۲۴ انجام میدهد.
#بهائیت
#سند_توسعه_پایدار
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
محيط طباطبايي در نوشتار ديگري به عنوان «برهان قاطع»، از قول ضياء الحكما خاطره اي از مرحوم حكيم ميرزا حسن جلوه (پسر عم ضياء الحكما) درباره ي حضور وي در جلسه ي استادش، ميرزا حسن نوري، با سيد علي محمد باب و ناتواني باب از پاسخ به پرسش هاي فلسفي او، نقل كرده كه بسيار مغتنم و خواندني است. استاد محيط در مقاله ي «رساله ي خالويه يا ايقان»، به دنبال بررسي اصرار بهاء بر تصحيح و تجديد همه ي متون ايقان بر اساس نسخه ي ملا علي اكبر شهميرزادي است. بهاء در سال ۱۲۶۹ به بغداد رسيد و پس از احياي بعضي درگيري هاي قبلي، به مدت دو سال با نام درويش محمد به نقشبنديان سليمانيه پيوست و پس از آن به دعوت برادرش، ميرزا يحيي صبح ازل، به بغداد بازگشت و با خواندن برادر كوچك تر به نام حضرت ازل و مستور كردن او، و خواندن خود با نام حضرت بهاء امور بابيان را به عهده گرفت. او پس از سال ۱۲۶۹. ق، براي دومين بار در سال ۱۲۷۵. ق امر خود را اظهار كرد، ولي قبول عام نيافت و در معرض خطر قرار گرفت. با آمدن سيد محمد تاجر شيرازي، دايي مسلمان و مخالف علي محمد باب، بهاء در ۱۲۷۷. ق براي اثبات حقانيت باب طي دو شبانه روز رساله ي خالويه را دو باب نگاشت كه بعدا به كتاب ايقان تغيير نام يافت. او در اين رساله به اشاراتي، بر فشار سنگيني اشاره كرده است كه بر اثر اظهار امرش، بر او وارد شد. در هر حال، اين رساله در خدمت تثبيت امر او قرار گرفت و پس از جدايي دو گروه ازليان و بهائيان و سومين مرحله ي اظهار امر بهاء در ۱۲۸۰. ق، اهميت بيشتري يافت. محيط طباطبايي در نوشتار ديگري با نام «عظيم پس از باب و پيش از ازل» به اثبات رياست شيخ علي عظيم پس از اعدام باب و ابطال جانشيني فرد ديگري مانند ميرزا يحيي صبح ازل همت گمارده و در اين خصوص از شواهد تاريخي و تصريح تواريخ بابي بهره گرفته است.
چنان كه فوقا اشاره شد، يكي از مقالات استاد در مجله ي گوهر، تطبيق نسخه هاي مختلف كتاب مقدس بهائيان: «اقدس»، (نوشته ي حسينعلي بهاء) با يكديگر است كه به طور مستند نشان مي دهد مطالب اين كتاب را (همچون ديگر تأليفات عادي بشري) اطرافيان بهاء در زمان چاپ، براي جلوگيري از ايراد اهل نظر، بارها دست كاري نموده و «اغلاط املايي و ادبي و دستوري» آن را «تصحيح» كرده اند.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۱۲-۱۳-۱۴
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
آیا مطرحکردن نام فرقهها خصوصا بهائیت در هر بحث انتخاباتی لازم است؟
🔺نهمین ویژه برنامه انتخاباتی «شش در دو» با حضور سید هادی عظیمی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و حجتالاسلام حسن قربانی لیواری سخنگوی حزب جمعیت آزادگان و ایثارگران برگزار شد که هر دو بر ارائه نظر و دیدگاه خویش درباره انتخابات پرداختند.
🔺در بخشی از این گفتگو آقای قربانی در جواب نظر سید هادی عظیمی درباره اینکه هر ایرانی که شناسنامه دارد حق شرکت در انتخابات را دارد گفت:
🔺«بهائی، وهابی، شیعههای انگلیسی و سنیهای آمریکایی هم در این کشور زندگی میکنند؛ اما چون با نظام معاند هستند نمیتوانند در انتخابات شرکت کنند.»
🔺فرقهها خصوصاً بهائیت در کشور زمان مناظرات انتخاباتی را یکی از فرصتهای مناسب جهت آشکارسازی خود میدانند و بارها ازآنجهت عرضاندام استفاده کردهاند.
🔺بنابراین، به نظر میرسد یادآوری این مسئله به افرادی که در مناظرات شرکت میکنند ضروری است که تا حد امکان از نام بردن از فرقهها و پرداختن به موضوعات آنها خودداری کنند.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
چه باید بکنیم؟ چکار کردیم که مانده ایم بی سرپرست؟ - آیت الله بهجت.mp3
14.03M
🎧 چه باید بکنیم؟ چکار کردیم که مانده ایم بی سرپرست؟
🎤 آیت الله #بهجت (رحمهالله علیه)
🏷 #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
🚫@bahaiyat🚫