eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
971 ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بی مکان و محیط بر مکان▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَيَّنَ اَلْأَيْنَ فَلاَ أَيْنَ لَهُ وَ جَلَّ عَنْ أَنْ يَحْوِيَهُ مَكَانٌ وَ هُوَ فِي كُلِّ مَكَانٍ بِغَيْرِ مُمَاسَّةٍ وَ لاَ مُجَاوَرَةٍ يُحِيطُ عِلْماً بِهَا وَ لاَ يَخْلُو شَيْءٌ مِنْ تَدْبِيرِهِ تَعَالَى 📄 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: خداى عزّ و جلّ‌ خود مكان را ايجاد كرده و عارى از مكان است و او بالاتر و برتر از اين است كه مكانى او را احاطه كند و او محيط‍‌ بر مكان بوده و همۀ مكانها نسبت به ذات مقدّس او برابر است. ــــــــــــــــــــ 📚 احتجاج ج ۱، ص ۲۰۹ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: سلام و درود کانالتون خیلی عالیه دمتون گرم که میاید تبیین‌میکنید این مسائل و فرقه هارو ولی ی مشکل بزرگ و اونم اینه شما این همه درمورد بابیت و بهاییت توصیح دادید و فقه هاشون رو گفتید ولی ی کیلیپ نزاشتید که اصلا بگه این دوتا فرقه چی هستن من فقط بهاییت رو شنیدم ولی اصلا نمیدونم چیه باید ی مطلب بزارید درنورد چیستی بهاییت و اون رو سنجاق کنید که هر کی اومد کانال اول اونو بخونه بعد بقیه مطالب شرمنده اگه زیاد شد یاعلی‌مدد ✍️سلام مخاطب گرامی قبلا در کانال بارگزاری شده👇👇👇 https://eitaa.com/bahaiyat/18
💬 | متن پیام: سلام وقت بخیر خدا قوت چطور میتوان فهمید یک خانواده بهایی هستن ✍️سلام تجسس در امور دیگران حرام است. اگر کسی خودش اظهار اسلام می کند یا در جامعه مسلمانان بدون اظهار علنی عقیده خودش، دارد مثل بقیه زندگی می کند، قاعدتا باید احکام اسلام بر او جاری شود، مگر بادلیلی قطعی خلافش ثابت شود.
🔴سکوت بهائیت در قبال جنگ‌طلبی اسرائیل! ♦️یکی از نشانه‌های هم‌بستگی بهائیان با رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت آنان از سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی این رژیم غاصب و کودک‌کش است. از این‌رو سکوت معنادار فرقه‌ی بهائیت، در قبال سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی اسرائیل در جنایات صبرا، شتیلا و قانا و محاصره‌ی طولانی مدت غزه، کشتار کودکان، زنان و سالمندان بی‌گناه و تخریب مساجد و مدارس و مراکز تحت نظارت سازمان ملل؛ از دیگر نشانه‌های این پیوند عمیق است. 🔹اما جالب آن‌که نه تنها بهائیان سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی صهیونیست‌ها را محکوم نکرده و هیچ اعتراضی از خود نشان نداده‌اند، بلکه بنابر گزارش ساواک، بهائیان ایران در جنگ ۱۹۶۷ م اسرائیل، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان را جهت کمک به ارتش اسرائیل، به حیفا ارسال کرده‌اند.[۱] ♻️این‌ها همه در حالیست که بهائیت با طرح شعار صلح جهانی [۲]، فعالیت‌های تبلیغی خود را به پیش برده و از حمایت جنگ‌طلبان و سکوت معنادار در برابر جانیان سخنی به میان نمی‌آورد. از طرفی چگونه کمک مالی به رژیم خون‌خوار صهیونیستی، با نهی از هرگونه جنگ و جهادی توسط پیامبرخوانده‌ی این فرقه، سازگاری دارد؟![۳] 📗[۱]مجله‌ی اخبار امری، شماره: ۱۰، ص ۶۰۱؛ جواد منصوری، تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد، شماره: ۲/۹۶. 📗[۲]عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری به زبان‌های فارسی و عربی، ۱۲۷بدیع، ج ۲، ص ۱۵۰. 📗[۳]عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه‌ی الکترونیکی، ص ۲۷۱. 💀@bahaiyat💀
🔹حقیقت بهائیت: 💥حکایت بهائیت؛ و اربابان اسرائیلی آن ️در مقابل خوش خدمتی و اطاعت محض رهبران بهائیت از اولیای رژیم کودککش صهیونیستی، این رژیم در کنار نسلکشی و آوارگی فلسطینیان، بهائیت را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن روی آورده است؛ همچنان که پرفسور نرمان نيويچ (دادستان اسبق و يکی از شخصيتهای سياسی حقوقی دولت اسرائيل)، در به رسمیت شناختن بهائیت گفته است: 🔻«اکنون فلسطين را نبايد فی الحقيقه منحصراً سرزمين سه ديانت محسوب داشت، بلکه بايد آن را مرکز و مقر چهار ديانت به شمار آورد، زيرا امر بهائی که مرکز آن حيفا و عکا است و اين دو مدينه زيارتگاه پيروان آن است به درجهای از پيشرفت و تقدم نائل گشته که مقام ديانت جهانی و بين المللی را احراز نموده است».[۱] 🔹اما با توجه به رسمیت شناخته شدن بهائیت در اسرائیل، چرا پیشوایان بهائی در کنار اصرارشان به لزوم تبلیغ [۲]، اسرائیلیها را از این قانون مستثنی کردهاند؟! و هیچ بهائی حق ندارد یک یهودی را به دین خود دعوت کند؟[۳] 💠 اگر اسرائیل بهائیت را به رسمیت میشناسد، پس چرا سران تشکیلات بهائی موظف به رعایت انحصار تعداد خاصی از پیروان خود در این سرزمین هستند و هرآنکس که بدون اجازهی آنان و خارج از نوبت به اسرائیل سفر کند را مشمول طرد روحانی قرار میدهند؟![۴] آری؛ بدون شک اسرائیل، بهائیت را تنها به چشم مسلکی ساختگی، وابسته و صادراتی مینگرد که پیروان آن، وظیفهی جاسوسی برای این رژیم را بر عهده دارند. 📗[۱]شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمهی نصرالله مودت، ج ۴، ص ۱۶۲. 📗[۲]محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بدیع، ص ۵. [۳]نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامهی مورخ: ۲۵ ژوئن ۱۹۹۵. 📗[۴]شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج ۴، صص ۴۱_۴۲. 💀@bahaiyat💀
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۱) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خدمات‌ بهائیان‌ به‌ اسرائیل‌ نوشت‌: «امر بهائی‌ كه‌ مركز آن‌ حیفا و عكاست‌ و این‌ دو مدینه‌ زیارتگاه ‌پیروان‌ آن‌ است‌ به‌ درجه‌ای‌ از پیشرفت‌ و تقدم‌ نایل‌ گشته‌ كه‌ مقام‌ دیانت‌ جهانی‌ و بین‌المللی‌ را نموده‌ است به‌ همین‌ جهت‌ بهائیان‌ در بسیاری‌ از كشورها به‌ نفع‌ دولت ‌اسرائیل‌ جاسوسی‌ می‌كنند.» حجت‌السلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی طی یادداشتی كه به صورت اختصاصی در اختیار پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی قرار داده است به بررسی "ارتباط بهائیان با رژیم جعلی اسرائیل" و "نفوذ بهائیان در رژیم منحوس پهلوی" می‌پردازد كه مشروح آن را در زیر می‌خوانید: با توجه‌ به‌ شرایط‌ زمانی‌ توسعه‌طلبی‌های‌ صهیونیسم‌ و رابطه‌‌ ایران‌ و اسرائیل‌، بیشترین‌ حساسیت‌ علمای‌ شیعه‌ نسبت‌ به‌ یهودی‌ها بود. حضرت‌ امام‌ خمینی(رحمه‌الله علیه) در مورد لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی‌ این‌ احتمال‌ را نادیده‌ نگرفتند كه‌ «شاید به‌ دست‌ جاسوسان ‌یهود و صهیونیست‌ تهیه‌ شده‌ برای‌ نابودی‌ استقلال‌ و به‌ هم‌ زدن‌ اقتصاد و مملكت‌.» حضرت‌ امام(رحمه‌الله علیه)‌ و سایر مراجع‌ و علما معتقد بودند بهائیان‌ در ایران‌ عمال‌ اسرائیل‌هستند و این‌ لایحه‌ بیشتر برای‌ حاكمیت‌ آنها در ایران‌ طراحی‌ شده‌ است‌. 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: باسلام تشکر از شما بابت اطلاع رسانی وآگاهی دادن سؤالم این است آیا بهائیان هم مثل ما شیعیان عباداتی مثل نماز وروزه و سایر عبادات دارند؟ @bahaiyat ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مخاطب گرامی سلام علیکم نماز در مسلک بهاء خصوصیات و کیفیات و شرایط نماز به خوبی روشن نیست، در کتاب اقدس (ص ۳) تنها به این مطلب اشاره شده که نماز در نه رکعت وقت صبح و ظهر و شام نوشته شده است، و در صفحه ۴ گوید: شرح آن را در ورقه دیگری داده ایم (و آیا این ورقه چه ورقه ای است به دست نیامده) برای اطلاع بیشتر به این لینک مراجعه کنید https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=25&lid=0&catid=23035&mid=245503 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام و عرض خسته نباشید و خدا قوت برای مجاهدان تبیین مصادیق زیادی از همبستگی و همیاری بهائیت با صهیونیسم آورده اید اما هنوز نفهمیدم ریشه آن چیست ؟ یعنی چه چیزی در عمق اعتقادات آن دو هست که با هم شدند ؟ صهیونیسم خود را برتر میداند و بهائیت هم خود را برتر میداند پس ممکن است این دو با هم در تقابل باشند! سلام مخاطب گرامی! اولا بهائیت دین و مذهب نیست که شما دنبال اعتقادات مشترک آنها با دیگران می گردید. بلکه فرقه ای است ساخته دست استعمار، پس برای بقا و منافع خویش به هر چیزی متوسل می شود،حالا انگلیس و اسرائیل فرقی برایش ندارد. ثانیا مگر سران برخی از کشورهای عربی که مسلمان هستند، اعتقادات مشترک با اسرائیل دارند که با او هم پیمان شده اند؟ انتقادات اخیر نخست وزیر سابق ترکیه را علیه رئیس جمهور کشورش ندیدید؟ 💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۱) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خ
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۲) حساسیت ‌موضوع‌ زمانی‌ روشن‌ می‌شود كه‌ دانسته‌ شود، بهائیان‌، ایران‌ را بعد از اسرائیل‌ دومین‌ سرزمین‌ بهائیان‌ و آن‌ را مركز قیام‌ و تسخیر جهان‌ می‌دانستند. آنها با چاپ‌ نقشه‌‌ ده‌ساله‌‌ خود اهمیت‌ ایران‌ را برای‌ بهائیت‌ نشان‌ دادند. حضرت‌ امام(رحمه‌الله علیه)‌ خطاب‌ به‌ علمای‌ یزد نوشتند: «آقایان‌ باید توجه‌ فرمایند كه‌ بسیاری‌ از پست‌های‌ حساس‌ به‌ دست‌ این‌ فرقه‌ است‌ كه‌ حقیقتاً عمال‌ اسرائیل‌ هستند. خطر اسرائیل‌ برای‌ اسلام‌ و ایران‌ بسیار نزدیك‌ است‌. پیمان‌ با اسرائیل‌ در مقابل‌ دول‌ اسلامی ‌یا بسته‌ شده‌ یا می‌شود. علمای‌ اعلام‌ و خطبای‌ محترم‌، سایر طبقات‌ را آگاه‌ فرمایند كه‌ در موقعش‌ بتوانیم‌ جلوگیری‌ كنیم‌.» امام خمینی(رحمه‌الله علیه) در این‌ پیام‌ از «تسهیلاتی‌ كه‌ دولت‌ برای‌ مسافرت‌ دو هزار نفر یا بیشتر از فرقه‌‌ ضاله‌ قائل‌ شده‌ است‌»، همراه‌ با پرداخت‌ ارز و تخفیف‌ در بلیط‌ برای‌ سمیناری‌ كه ‌«در لندن‌ از آنها تشكیل‌ می‌شود» در حالی‌ كه‌ در مقابل‌ برای‌ «حجاج‌ بیت‌الله‌الحرام‌ چه‌ مشكلات‌ كه‌ ایجاد نمی‌كنند»، انتقاد كردند و آن‌ را شاهدی‌ بر «سوء نیت‌ دولت‌» گرفتند.  نه‌ تنها حضرت‌ امام(رحمه الله علیه)‌ بلكه‌ قاطبه‌ روحانیت‌ هدف‌ این‌ لایحه‌ را حاكمیت‌ بهائیان‌ بر سرنوشت‌ ایران‌ ارزیابی‌ می‌كردند. آقای‌ فلسفی‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ سخنگوی‌ روحانیت‌ به‌ حساب‌ می‌آمد به‌ نماینده‌‌ دولت‌ گفت‌: «این‌ تصویب‌نامه‌ هدفش‌ شركت‌ زن‌ها در انتخابات‌ نیست‌. شركت‌ زن‌ها آن‌ قدر مهم‌ نیست‌ كه‌ تمام‌ روحانیون‌ به‌ این‌ كیفیت‌ علیه‌ آن‌ قیام‌ كنند. این‌ تصویب‌نامه‌ توطئه‌ای‌ است‌ بر ضد نبی‌اكرم‌ (صلوات الله علیه وآله) و زمینه‌ای‌ است‌ برای‌ درهم‌ شكستن‌ قدرت‌ قرآن‌ كریم‌ و مسلط‌ شدن‌ عناصر كثیف‌ بهائی‌ بر مسلمین‌» تحلیل‌ روحانیت‌ بر یك‌ پیشینه‌‌ تاریخی‌ و یك‌ پیش‌بینی‌ بسیار دقیق‌ استوار بود. بهائیان‌ به‌ محض‌ حمایت‌ دولت‌ و مسلط‌ شدن‌ بر مناصب‌ به‌ تحقیر و تحمیل‌ بر مسلمانان‌ دست‌ زدند. به‌ عنوان‌ نمونه‌، یكی‌ از بهائیان‌  كه‌ مدیر عامل‌ فروشگاه‌ فردوسی‌ شده‌ بود، خانم‌ مسلمانی‌ كه‌ روزه‌دار بود و روسری‌ به‌ سر داشت‌، «روزه‌ گرفتن‌» وی‌ را «به‌ باد تمسخر» گرفته‌ و «به‌ وی‌ تكلیف‌ می‌كند كه‌ یا روسری‌ را از سر بردار یا فوراً به‌ خدمت ‌وی‌ خاتمه‌ داده‌ خواهد شد». بهائیان‌ با آزادی‌ عملی‌ كه‌ به‌دست‌ آوردند، می‌كوشیدند تا طبق‌ دستور صریح‌ آمریكا و لندن‌ «در این‌ مملكت‌ مد لباس‌ یا ساختمان‌ها و بی‌حجابی‌را رونق‌» دهند و چنان‌ به‌ پیش‌ می‌رفتند كه‌ پیش‌بینی‌ می‌كردند: «این‌ مسلمانان‌ آخر به ‌دست‌ بهائیان‌ از بین‌ می‌روند و دنیای‌ حضرت‌ بهاءالله‌ رونق‌ می‌گیرد». از طرف‌ دیگر رابطه‌‌ بهائیان‌ و اسرائیل‌ یك‌ رابطه‌‌ بسیار صمیمانه‌ای‌ بود كه‌ بر محور منافع‌ مشترك‌ با داشتن‌ یك‌ دشمن‌ مشترك‌ به‌ نام‌ مسلمانان‌ استوار شده‌ بود. روابط‌ بهائیان‌ و اسرائیل‌ به‌ قبل‌ از جنگ‌ جهانی‌ اول‌ برمی‌گردد. دومین‌ رهبر بهائیان ‌عباس‌ افندی‌ (عبدالبهاء) به‌ سبب‌ جاسوسی‌ برای‌ انگلیس‌ و خدماتی‌ كه‌ در جنگ‌ جهانی ‌در «عكا» به‌ سپاه‌ انگلیس‌ در مقابل‌ مسلمانان‌ عثمانی‌ نمود، به‌ لقب‌ «سر» مفتخر شد و مدال‌ قهرمانی‌ «نایت‌ هود» را دریافت‌ كرد. عباس‌ افندی‌ كه‌ همواره‌ تحت‌ حمایت ‌نیروهای‌ انگلیسی‌ مستقر در عثمانی‌ و فلسطین‌ زندگی‌ می‌كرد، پس‌ از مرگ‌ (۱۳۰۰ش‌) در حیفا دفن‌ شد. از این‌ تاریخ‌ حیفا به‌ عنوان‌ یك‌ شهر مقدس‌ بهائیان‌ مركز تجمع‌ آنان‌ گردید. پس‌ از تشكیل‌ دولت‌ غاصب‌ اسرائیل‌ (۱۳۲۷)، شوقی‌ افندی‌، چهارمین‌ پیشوای‌ بهائیان‌، سرزمین‌ فلسطین‌ را به‌ عنوان‌ مركز اصلی‌ بهائیت‌ قرار داد. دولت‌ اسرائیل‌ اولین‌ دولتی‌ بود كه‌ بهائیت‌ را به‌ عنوان‌ یك‌ دین‌ رسمی‌ به‌ رسمیت‌ شناخت‌. شوقی‌ شورای‌ بین‌المللی ‌بهائیان‌ را كه‌ خود مؤسس‌ آن‌ بود موظف‌ كرد كه‌ «با اولیاء حكومت‌ اسرائیل‌ ایجاد روابط‌ نماید.» 📗آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهائیان تهران، سند شماره‌ ۱۱، صفحه‌ ۱۹۰ 📗صحیفه‌ امام‌خمینی(رحمه‌الله علیه)، ص ۱۸۹ 📗روزنامه‌ دنیا، سال ۱۹شماره۷۴۱، ،۱۳۴۲خبر از عزیمت دو هزار زن و مرد این فرقه از طریق فرودگاه مهرآباد به لندن داد و اینكه دولت به هر نفر پانصد دلار به نرخ دولتی از بانك مركزی گرفته است. طبق این گزارش این فرقه در هشتم اردیبهشت یك اجتماع پانزده هزار نفری در لندن برای معارفه‌ گروه ۹ نفری رهبری بهائیان تشكیل می‌شود. (به نقل از: محمدحسن رجبی، زندگینامه‌ سیاسی امام‌خمینی(رحمه‌الله علیه)، ص ۲۵۶) 📗محمدتقی فلسفی، ص ۲۴۳ 📗آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، سند ۲۵۱۷۶/۲۰مورخ۴۵/۱۰/۲۱، سند شماره‌ ۱۲ در صفحه‌ ۱۹۲، سند ۷۵۹۶/هـ مورخ ۵۰/۲/۱۸، سند شماره‌ ۱۳ در صفحه‌ ۱۹۳ 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646891316.mp3
127.9K
🕸رابطه بابیان با آمریکا 💀@bahaiyat💀
📗 معرفی کتاب اکتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم به قلم آقای شاداب عسگری از پژوهشگران حوزه نظامی و دفاع مقدس در ۷۴۰ صفحه روانه بازار نشر شده است. 💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
📗 معرفی کتاب اکتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم به قلم آقای شاداب عسگری از پژوهشگران حوزه نظامی
📗معرفی کتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم کتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم نوشته شاداب عسگری است.  یکی از مباحث مهم تاریخی حکومت پهلوی دوم، حضور فعال و تأثیرگذار بهائیان در ارتش شاهنشاهی است که از بدو تشکیل این حکومت تا آخرین روزهای حیات آن با قوت ادامه داشت. درباره کتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم رشد و ارتقاء حداقل ۴۵ نفر از بهائیان نظامی به درجات بالای نظامی و قرار گرفتن در سلک «تیمساران شاهنشاهی» موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور نمود. به خصوص آنکه، حضور این عده در رأس هرم ارتش، با توجه به درجه و شغل آن‌ها و خصوصاً دیدگاه آن‌ها نسبت به کشور، به طور حتم منشأ تأثیرات غیرقابل انکاری در امنیت ملی ایران بود. در این اثر به موضوعاتی همچون اشتغال بهائیان در حکومت پهلوی دوم، عملکرد بهائیان نظامی در حکومت پهلوی، جایگاه «نظامی‌گری» در فرقه‌ی بهائیت، آشنائی با تعدادی از بهائیان نظامی و حضور آن‌ها با هدف نفوذ پرداخته شده است. 🔹بخشی از کتاب بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم وضعیت اقتصادی کشور بحرانی بود و قحطی و رکود بازار همه جا را فراگرفته بود. از طرفی بیماری‌های واگیردار مانند وبا، طاعون و جنگ‌های داخلی و خارجی، هزاران نفر را از بین برده بود. این آفات، هم از شمار مردم می‌کاست و هم بنیه و روحیهٔ بازماندگان را تضعیف می‌نمود، در نتیجه به اقتصاد کشور لطمه زیادی وارد شده بود. در چنین شرایط اقتصادی و با توجه به آسیب‌های فراوانی که به روحیهٔ مردم به‌دلیل شکست در جنگ‌ها وارد شده بود، احتمال گرایش مردم به روزنهٔ امیدی که منجی عالم بشریت باشد و جهان را پر از عدل و داد کرده و ریشهٔ فقر را بخشکاند، افزایش می‌یافت. سنگینی فشارهای روزافزون و طاقت‌فرسای اقتصادی بر پیکرِ جامعهٔ عصر قجر، تنش‌های شدید و غیرقابل تحملی در مردم پدید آورد. دستگاه حاکمه در قالب فئودالیسم، مردم را به بند کشیده و برده‌گونه تمام حقوقشان را پایمال می‌کرد. در آن زمان آنچه به حساب نمی‌آمد، مردم بودند و آنچه صرفاً مدنظر و هدف نهایی بود، منافع سران و زمامداران بود که مملکت را ملک شخصی خویش برشمرده و دست به تاراج می‌زدند. هرچه از زمان حکمرانی اهل زور و قدرت می‌گذشت، ایران ضعیف‌تر و بیمارتر و مردم بیچاره‌تر و فقیرتر و ناتوان در انتظار راه چاره به هر دری و هر جایی می‌زدند. نابودی و حراج مملکت به بهای فقر و فلاکت ملت تنگناهای شدید اجتماعی را به اوج رسانید. غفلت دولتمردان نسبت به تمام امور و بی‌بند و باری کاخ‌نشینان دیگر جایی برای تحمل و تداوم روند چپاول باقی نگذاشت. مردم ایران از ظلم و بی‌عدالتی‌ها جداً به ستوه آمده بودند. علاوه بر ظلم و بی‌کفایتی پادشاهان قاجار در ادارهٔ امور کشور، نفوذ بی‌چون و چرای بیگانگان در ایران و فرمانبری محض قاجار در برابر سلطهٔ انگلیس و روسیه و بازگذاشتن دست بیگانگان در امور داخلی ایران، روحیهٔ عمومی مردم ایران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده و شکاف عمیقی بین دولت و ملت به وجود آورده بود. نفوذ بهائیت در حوزه نظامی به عنوان یکی از مهمترین ارکان دوره پهلوی آن هم در عین ادعای فرقه مبنی حرام بودن دخالت در سیاست و ممنوعیت حمل سلاح، از برنامه ریزی‌های هدفمند تشکیلات بهایی برای سلطه و پیاده‌سازی برنامه های فرقه بود که در این کتاب با ارائه صدها صفحه مدرک مستند مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است. این اثر بعد از سالها تحقیقات گسترده نویسنده در قالبی موضوع بندی شده و متمرکز از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب به قلم آقای شاداب عسگری از پژوهشگران حوزه نظامی و دفاع مقدس در ۷۴۰ صفحه روانه بازار نشر شده است. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: باسلام و عرض ارادت در ایتا کانالی زدیم به نام ادیان و مذاهب. ✍سلام استفاده از مطالب کانال بی قید و شرط مجاز است. درباره تبلیغات با کانون تبلیغاتی قاصدک صحبت کنید.
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۱) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خ
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۳) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خدمات‌ بهائیان‌ به‌ اسرائیل‌ نوشت‌: «امر بهائی‌ كه‌ مركز آن‌ حیفا و عكاست‌ و این‌ دو مدینه‌ زیارتگاه ‌پیروان‌ آن‌ است‌ به‌ درجه‌ای‌ از پیشرفت‌ و تقدم‌ نایل‌ گشته‌ كه‌ مقام‌ دیانت‌ جهانی‌ و بین‌المللی‌ را نموده‌ است به‌ همین‌ جهت‌ بهائیان‌ در بسیاری‌ از كشورها به‌ نفع‌ دولت ‌اسرائیل‌ جاسوسی‌ می‌كنند.» نفوذ عناصر بهائی‌ در سازمان‌ حكومتی‌ ایران‌ از زمان‌ رضاشاه‌ آغاز شد. رضاشاه‌ به‌ دلیل‌ بیگانگی‌ با پیكره‌ و سنن‌ جامعه‌ ایران‌ «كسانی‌ را در مناصب‌ مهم‌ دولتی‌ می‌گماشت‌ كه‌ مانند خود او بیگانه‌ یا معارض‌ با این‌ بافت‌ بودند. بدین‌سان‌ افراد وابسته‌ به‌ گروه‌های‌ دینی‌ خاص‌ به‌ ویژه‌ بابی‌ها و بهائی‌ها» را در اداره‌‌ دیوانسالاری‌ به‌ كار گماشت‌ كه‌ به‌ زودی‌ «به‌ قدرت‌ برتر سیاسی‌ و اقتصادی‌ ایران‌» تبدیل‌ شدند. رضاشاه ‌حتی‌ یك‌ سرگرد بهائی‌ را به‌ نام‌ اسدالله‌ صنیعی‌، آجودان‌ مخصوص‌ ولیعهد قرار داد. صنیعی‌ بعداً به‌ درجه‌‌ سپهبدی‌ رسید و مشاغل‌ حساسی‌ را به‌دست‌ آورد. نفوذ و قدرت‌ بهائیان‌ بعد از سقوط‌ رضاشاه‌ موجب‌ واكنش‌ آیت‌الله‌ بروجردی‌ گردید. آیت‌الله‌ بروجردی‌ با حمایت‌ از سخنرانی‌های‌ كوبنده‌‌ آقای‌ فلسفی‌ كه‌ از رادیو پخش‌ می‌شد، حركت‌هایی‌ علیه‌ بهائیان‌ آغاز كرد كه‌ با حمایت‌ محمدرضاشاه‌ از بهائیان‌ حركت‌ ضدبهائی‌ او عقیم‌ ماند. بهائیان‌ چنان‌ در اركان‌ حكومت‌ نفوذ یافته‌ بودند كه‌ حتی‌ پزشك‌ مخصوص‌ شاه‌ یك ‌افسر بهائی‌ به‌نام‌ سپهبد عبدالكریم‌ ایادی‌ بود. ایادی‌ چنان‌ مورد توجه‌ دربار بود كه‌ هرروز به‌ دربار می‌رفت‌ و از ثریا، ملكه‌‌ ایران‌، دیدن‌ می‌كرد. به‌ گفته‌‌ ملكه‌: «لبخندهایش‌ بیش‌ از همه‌‌ درمان‌ها ارزش‌ داشت‌. هنگامی‌ كه‌ مبارزات‌ روحانیت‌ علیه ‌بهائیت‌ به‌ اوج‌ رسید دیگر به‌ دیدن‌ ثریا نرفت‌. ثریا بسیار «نگران‌» شد و موضوع‌ را از شاه‌ جویا شد، شاه‌ گفت‌: «دكتر ایادی‌ در یك‌ خانواده‌‌ بهائی‌ به‌ دنیا آمده‌ و این‌ روزها بزرگ‌ترین‌ مجتهد تهران‌، مردم‌ را علیه‌ این‌ گروه‌ مذهبی‌ برانگیخته‌ است‌. بهتر است‌ فعلاً در دربار آفتابی‌ نشود». پس‌ از فروكشی‌ شورش‌ علیه‌ بهائیان‌، ایادی‌ از ایتالیا به‌ دربار ایران‌ بازگشت‌ و به‌ عنوان‌ پرقدرت‌ترین‌ عنصر سیاست‌ ایران‌ درآمد تا جایی‌ كه‌ ارتشبد فردوست‌، یار شاه‌، می‌نویسد:«می‌توان‌ كتابی‌ نوشت‌ كه‌ آیا ایادی‌ بهائی‌ بر ایران‌ سلطنت‌ می‌كرد یا محمدرضا پهلوی‌؟» بهائیان‌ در اثر حمایت‌های‌ رژیم‌ در مدت‌ كوتاهی‌ چنان‌ از رشد سریع‌ و نفوذ در اركان‌ حكومت‌ برخوردار شدند كه‌ طبق‌ گزارشی‌ كه‌ ساواك‌ در سال‌ ۵۱ تهیه‌ كرده‌ است‌، اسامی‌ ۱۱۲ نفر از افسران‌ شاغل‌ در مراكز حساس‌ ارتش‌، شهربانی‌ و ژاندارمری‌ و ۵۶ نفر كارمند عالی‌رتبه‌ از وزارت‌ تا مدیریت‌ نام‌ برده‌ شده‌ است‌. این‌ مشاغل ‌حساس‌ترین‌ پست‌ها از وزارت‌ تا ریاست‌ كتابخانه‌‌ ارتش‌ می‌باشد. بدیهی‌ است‌ كه‌ لیستی‌ كه‌ ساواك‌ تهیه‌ كرده‌ لیست‌ كاملی‌ از بهائیان‌ شاغل‌ در نیروهای‌ مسلح‌ و ادارات‌ دولتی‌ نیست‌. بهائیان‌ در مدت‌ كوتاهی‌ بعد از جریان‌ انقلاب‌ سفید پست‌های‌ حساسی‌ را به‌ اشغال ‌خود درآوردند. از جمله‌: سپهبد اسدالله‌ صنیعی‌، وزیر جنگ‌ كابینه‌‌ حسنعلی‌ منصور. امیرعباس‌ هویدا، وزیر دارایی‌ دولت‌ حسنعلی‌ منصور و نخست‌وزیر بعدی‌. منصور روحانی‌، مدیر عامل‌ سازمان‌ آب‌ تهران‌، وزیر آب‌ و برق و وزیر كشاورزی‌ در دولت‌ هویدا. لیلی‌ امیر ارجمند، رئیس‌ كتابخانه‌‌ دانشگاه‌ ملی‌، رئیس‌ كتابخانه‌‌ ملی‌ نفت‌، مشاور مخصوص‌ فرح‌، مدیر برنامه‌های‌ آموزشی‌ ولیعهد. سرلشكر پرویز خسروانی‌، معاون‌ فرماندهی‌ كل‌ ژاندارمری‌ در سال‌ ۱۳۴۳، معاون ‌نخست‌وزیر و سرپرست‌ سازمان‌ تربیت‌بدنی‌ در دوره‌ی‌ هویدا. عطاءالله‌ خسروانی‌، وزیر كار. فرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش‌ و پرورش‌. دكتر منوچهر شاهقلی‌ وزیر بهداری‌ و پرویز ثابتی‌ معاون‌ ساواك‌. 📗عبدالله شهبازی، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، ج۳، مؤسسه‌ مطالعات و پژوهش سیاسی، ۱۳۷۹، ص ۷۸ 📗خاطرات حسین فردوست، ص ۵۶ 📗روح‌الله حسینیان، بیست سال تكاپوی اسلامی شیعی در ایران، صص۳۹۶ـ ۴۰۵ 📗ثریا اسفندیاری، كاخ تنهایی، ترجمه‌ نادعلی همدانی، ص ۱۴۷ 📗خاطرات حسین فردوست، ص ۳۰۲ 📗آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهائیان، گزارش شماره۴۳۷۶۴/۲۰/هـ/۲۱ تاریخ ۵۱/۹/۱۴، سند شماره‌ ۱۴در صفحه‌ ۱۹۷ 💀@bahaiyat💀
🕸مقام اعلی؛ مقبره باب در حیفا👆 جسد باب و انیس که با او تیرباران شده‌بود در خندقی انداخته شد. این کار جاستین شیل نماینده وقت انگلیس در ایران را بر این داشت که در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلستان این عمل را وحشیانه بنامد. در عین حال منابع بابی می‌گویند که جسد باب با تلاش سلیمان‌خان میلانی به تهران منتقل شده و در مکانی مخفی در امامزاده حسن دفن شد. ازلیان معتقدند جسدش در همان‌جا مانده‌است. از سوی دیگر منابع بهائی معتقدند باقی‌مانده‌های جسد با دستور بهاءالله از امامزاده حسن خارج شده و برای ۵۰ سال مخفیانه از جایی به جای دیگر برده شده و سرانجام در دامنه کوه کرمل مشرف به شهر حیفا در مقام اعلی دفن شده‌است. معتقدین به کتاب بیان (بیانی‌ها) محل دفن پیکر سید علی‌محمد شیرازی و محمدعلی زنوزی را در امامزاده معصوم تهران می‌دانند و این مکان را یکی از اماکن زیارتی خویش می‌دانند. ادوارد براون معتقد است که سلیمان خان و چند نفر از بابیان اجساد را از بیرون شهر برداشته و به تهران فرستادند. اجساد در تهران به دستور میرزا یحیی، جوانی بیست ساله که جانشین باب بوده، به امامزاده معصوم واقع در سر راه همدان، نزدیک رباط کریم منتقل شدند. بعد از ۱۷ یا ۱۸ سال بهائیان اجساد را به جایی دیگر منتقل کردند. 📗مهدی پرپنچی (۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶). «"دین ایرانی" در کوه کَرمَل». بی‌بی‌سی فارسی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۵. 📗 یک سال در میان ایرانیان (به پارسی)، ترجمهٔ منصوری، ذبیح‌الله. ایران: کانون معرفت، ص ۷۹. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️خدا را مانند نیست▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قالَ الإِمامُ موسیٰ بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِما اَلسَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى لاَ يُشْبِهُهُ شَيْءٌ أَيُّ فُحْشٍ أَوْ خَناً أَعْظَمُ مِنْ قَوْلِ مَنْ يَصِفُ خَالِقَ اَلْأَشْيَاءِ بِجِسْمٍ أَوْ صُورَةٍ أَوْ بِخِلْقَةٍ أَوْ بِتَحْدِيدٍ وَ أَعْضَاءٍ تَعَالَى اَللَّهُ عَنْ ذَلِكَ عُلُوّاً كَبِيراً. 📄امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداى تعالى را چيزى مانند نيست، چه دشنام و ناسزائى بزرگتر است از گفته كسى كه خالق همه چيز را به جسم يا صورت يا مخلوقش يا محدوديت و اعضاء توصيف كند خداى ازين گفتار بسيار برترى دارد. ــــــــــــــــــــ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۰۵ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا