🔹مظلوم نمایی بهائیت غیر واقعی است در حقیقت فرار از دیدگاه انتقادی و جلب توجه دیگران است
#بطلان_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🔥شروع جنبش بابی
در سال ۱۷۹۰ میلادی در ایران، احمد احسایی مکتب جدیدی را بنیان نهاد که به شیخیه معروف است. پیروان او که شیخی نامیده میشدند، مثل اکثر شیعیان منتظر قیام مهدی یا امام دوازدهم بودند. بعد از مرگ احمد احسایی، رهبری شیخیه به یکی از شاگردان او به نام سید کاظم رشتی (۱۷۹۳ میلادی - ۱۸۴۳ میلادی) واگذار شد. سید کاظم رشتی قبل از مرگ، به شاگردانش سفارش کرده بود که به دنبال «حق» بگردند. او به شاگردانش گفته بود که قائم به زودی ظهور خواهد کرد. وی برای خود جانشینی تعیین نکرده بود و کمی قبل از فوتش به شاگردانش گفته بود «آیا نمیخواهید من بروم تا «حق» ظاهر شود؟» در میان شاگردانش فردی بود به نام ملا حسین بشرویه ای. سید کاظم او را مأمور کردهبود که برای مذاکره با سید شفتی و میرزا عسکری (از روحانیون برجسته آن روزگار) به اصفهان و خراسان برود بعد از برگشت او از ایران، استاد او دیگر در قید حیات نبود. از نظر ملا حسین بشرویهای نه میرزا محیط کرمانی و نه میرزا حسن گوهر، هیچکدام نمیتوانستند پیشوائی باشند که او انتظار داشت. بدین جهت مطابق شریعت اسلام به مدت ۴۰ روز به حال اعتکاف در مسجد کوفه به سر برد. در این زمان یکی دیگر از علمای شیخی به نام ملا علی بسطامی با عدهای دیگر به مسجد وارد میشوند و آنها هم در اعتکاف شرکت میکنند. بعد از خاتمه ۴۰ روز ملاحسین که زودتر اعتکاف را شروع کرده بود با دوستان خود عازم ایران میشود. ملا حسین بشرویه ای در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۴۴ به شیراز میرسد و در آن جا با باب دیدار میکند.
ملاحسین در دیدار با سید علیمحمد شیرازی به او میگوید که طبق دستورها و راهنماییهای استاد فقید خود به دنبال قائم موعود است و علائم قائم را طبق گفتههای استادش برای سید علیمحمد شیرازی بازگو میکند. سید علیمحمد شیرازی در پاسخ میگوید که این نشانهها در او هویداست. باب موفق میشود تا بشرویهای را متقاعد نماید که او قائم موعود است. بعد از چند سؤال و جواب و نزول سریع کتابِ «قَیّوم الاسماء» (تفسیر سوره یوسف) توسط سید علیمحمد شیرازی، ملاحسین بشرویهای به او ایمان میآورد. به دنبال او عدهای دیگر از شیخیان به شیراز میآیند، به باب ایمان آورده و از حروف حی (حواریون باب) محسوب میشوند.
📗بالیوزی، ص. ۱۳
#بابیت
#جنبش_بابی
💀@bahaiyat💀
🔹ابطال ماهیت فرقهی ضالّهی بهاییت از منظرگاه علمای جامعه الأزهر مصر
منبع: مجموعهی رسانهای عمّار
#بهائیت_باطل
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دوستی با دشمنان
هرجا دیدید عبدالبهاء دوستی با دشمنی را مطرح می کند بدانید مقصود...
#بهائیت
#دوستی_با_دشمنان
💀@bahaiyat💀
🔥حروف حی (۱)
حروف حَی، لقبی است که به ۱۸ نفر از اولین ایمان آورندگان به سید علیمحمد باب اطلاق میشود. حرف در آثار باب، در معنای وجود انسانی به کار رفتهاست. برای مثال، منظور از حروف انجیل و حروف فرقان در آثار او، مؤمنین به ظهور مسیح و حضرت محمد صلوات الله علیه وآله هستند.
لفظ «حی» بدون احتساب تشدید از لحاظ ارزش عددی در حساب ابجد برابر با هجدهاست و لذا عبارت «حروف حی» بمعنای هجده تن مؤمنین اولیه میباشد. همچنین باب، خود و هجده نفر حروف حی را «واحد اول شریعت بیان» نامیدهاست؛ واحد به حساب ابجد برابر با عدد ۱۹ است و معنی یگانگی و وحدت میدهد.حروف حی مأمور بودند که پیام بابیت آیین بیان را تبلیغ و منتشر کنند.
ادامه دارد...
📗کتاب حروف حی نوشته هوشنگ گهرریز/ صفحه،۸۵تا ۸۶، ۹۹تا۱۰۱
📗کاشانی، میرزا جانی (۱۳۲۸). نقطةالکاف (به پارسی). هلند: لیدن. ص. ۳۴۷.
#بابیت
#حروف_حی
💀@bahaiyat💀
🔹مظلومیت نمایی بهائیت
رهبران بهائیت مظلوم نمایی را یکی از سیاست های تبلیغی خود معرفی و....
#بهائیت
#مظلومیت_نمایی
💀@bahaiyat💀
🔹جایگاه پیامبران در بهائیت
هرچند پیشوایان دینساز بهائیت حتی اطلاع دقیقی از تاریخ پیامبران نداشتند و مدام در مورد ایشان تناقض گویی می کردند،(۱) اما اعتقادات متناقض جالبی در مورد جایگاه ایشان دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
بهائیان در جایگاه توجیه ادعای خدایی پیامبرنمای خود، مقام پیامبران را تا جایی بالا برده که ایشان را دارای ارواح الهی، غیرمخلوق، ازلی و اصطلاحاً خدایان روی زمین معرفی می کنند!(۲)
بهائیان تمام پیامبران را مژده دهنده پیامبر بعدی و ثمره رسالت آخرین ایشان را زمینه سازی برای ظهور پیامبرنمای بهائیت معرفی می کنند (۳) که به اعتراف خود حقوق بگیر استعمار بود و تعالیمی در مسیر حمایت از آنان پدید آورد.(۴)
بهائیان با اینکه به واسطه دلایلی نظیر تداوم فیض، نزول پیامبران و ادیان جدید را لازم می دانند،(۵) مدعی خاتمیت پیامبرنمای خود هستند.(۶)
📗(۱)جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب
📗(۲)ویلیام هاچر دوگلاس مارتین، دیانت بهائی، ترجمه: پریوش سمندری و روح الله خوشبین، بی جا: مؤسسه معارف بهائی، بی تا، ص ۱۵۹.
📗(۳)پیام نهاد رهبری بهائیت بیت العدل، به مناسبت سالگرد تولد علیمحمد باب، مورخ: اکتبر ۲۰۱۹م.
📗(۴)حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، ص ۱۵۸_۱۵۹.
📗(۵)اشراق خاوری، پیام ملکوت، نسخه الکترونیکی، ص ۱۹۰.
📗(۶)حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه (اقتدارات و چند لوح دیگر)، نسخه الکترونیکی، ص ۳۲۶.
#بهائیت
#جایگاه_پیامبران
💀@bahaiyat💀
🔴 با عزای کارفرما (اسرائیل) در ۷ اکتبر سیاه پوشیدند، ابراز ناراحتی کردند، رژیم کودککش را سفید میکردند. حالا بودجه کارفرما در بحبوحه جنگ به این شبکهها قد نمیده، اعلام ورشکستگی می کنند
و اینچنین است حکایت شبکه بهایی من و تو همچون سایر شبکه های معاند
#بهائیت
#شبکه_من_تو
💀@bahaiyat💀
🔹 دختر دزدی بهائیانی که پیشگام حریت نسوان یا همان زن زندگی آزادی امروزی بوده اند
همه ما با تاریخ مبارزه بهائیت با فرهنگ عفاف و حجاب زنان شیعه ایرانی تحت عنوان حریت نسا آشنا هستیم. اسناد اولین کشف حجاب ها نشان میدهد که زنان بهایی مثل قرة العین و دولت آبادی پیشگام این پدیده نحس بوده اند.نفوذ آنها در مطبوعات و چاپ مقاله های متعدد درباب حقوق زنان و ضدیت آن با حجاب هم بحث مفصلی است، اما آنجا ماجرا جالب میشود که همین بهاییانِ سردمدار زن زندگی آزادی، دختر بچه دزدی میکنند تا با فروش آن پول خوبی به دست آورند.
📌ماجرای دختر دزدی بهائیان و اقدام موثر امام خمینی رحمهالله علیه
در سال ۱۳۴۱ بهایی ها دختر بچه شیعه ای را دزدیده و به پاکستان میبرند تا به یک بهایی ثروتمند بفروشند. مردم مسلمان و شیعه پاکستان که از جریان مطلع شده بودند، دست به اعتصاب میزنند. بهایی ها به سفارت ایران فشار می آورند تا از طریق نفوذ قضیه را تمام کنند.
اما امام مطلع شده و بلافاصله تلگراف محکمی به وزارت خارجه ی شاه مخابره کرده و دستور اکید بر پیگیری آزادی دختر میدهند.
رژیم برای حفظ آبرو هم که بوده، اقدام فوری برای آزادی او انجام میدهد.
📗خاطرات حجت الاسلام محتشمی پور، ص ۲۳۰
📗کافه تاریخ
#بهائیت
#امام_خمینی رحمهالله علیه
💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
🔥حروف حی (۱) حروف حَی، لقبی است که به ۱۸ نفر از اولین ایمان آورندگان به سید علیمحمد باب اطلاق میش
🔥حروف حی(۲)
🔸حروف حی عبارتند از:
ملاحسین بشرویهای، اولین کسی که به باب ایمان آورد. پس از ایمان آوردن او تا مدت ۵ ماه، ۱۷ نفر دیگر نیز به باب ایمان آوردند. این ۱۸ نفر از پیروان اولیهٔ او حروف حی نامیده میشوند.
۱_میرزا محمد حسن بشرویه ای، برادر کوچک ملاحسین بشرویه ای
۲_میرزا محمد باقر بشرویه ای، خواهرزاده ملاحسین بشرویه ای
۳_ملا علی بسطامی (دوم من آمن) عالم مشهوری که برای تبلیغ به دو قطب عالم شیعه یعنی کربلا و نجف فرستاده شد. او در نجف نامهای از طرف باب به شیخ محمد حسن نجفی رهبر برجسته شیعه آن دوره رساند. بسطامی به دلیل تبلیغ آئین جدید در عراق تکفیر و محاکمه شد و بعد از انتقال به استامبول در آنجا زندانی شد. او کمی بعد در اواخر سال ۱۸۵۶ در زندان درگذشت.
۴_ملا خدابخش قوچانی ملقب به ملا علی
۵_ملا حسن بجستانی که بعد از کشته شدن باب در اعتقادات بابی تردید نمود و در نهایت از این اعتقاد برگشت.
۶_سید حسین یزدی
۷_میرزا محمد روضه خوان یزدی
۸_شیخ سعید هندی
۹_ملا محمود خوئی
۱۰_ملا جلیل ارومی
۱۱_ملا احمد ابدال مراغه ای
۱۲_ملا باقر تبریزی
۱۳_ملا یوسف اردبیلی
۱۴_میرزا هادی قزوینی، برادر بزرگتر ملا محمدعلی قزوینی
۱۵_میرزا محمّد علی قزوینی، شوهر خواهر طاهره قرّةالعین
۱۷_زرین تاج برغانی (طاهره قرةالعین)، که تنها زن در میان حروف حی بود و بعداً به او لقب «طاهره» داده شد. وی همچنین هیچگاه نتوانست باب را حضوری ملاقات کند.
۱۸_ملامحمدعلی بارفروشی (ملقب به قدوس)، زاده ۱۲۳۸ هجری قمری و از شاگردان سیدکاظم رشتی، که آخرین فرد از حروف حی بود.
بارفروشی در ماجرای بدشت، نقش مخالف قرةالعین را داشت. طاهره اما سرانجام توانست نظر قدوس را در نسخ قوانین اسلامی بهدست آورد. سرانجام بارفروشی در سن ۲۷ سالگی پس از پایان واقعه شیخ طبرسی و انتقال به بابل در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۴۹ در آنجا اعدام شد.
بعد از اینکه تعداد حروف حی به ۱۸ نفر رسید، سید علیمحمّد شیرازی به همراه محمدعلی بارفروشی (هجدهمین حرف حی) برای زیارت خانهٔ کعبه عازم شد و پس از ۹ ماه دوباره به بوشهر در تاریخ ۱۵ مه ۱۸۴۵ بازگشت و تا اواسط ژوئیه در آنجا ماند. در میان اسامی حروف حی، اختلافاتی در منابع بهائی نقل شدهاست.
🔹مقام حروف حی
باب، حروف حیّ را به نام «أقرب أسماء» (نزدیکترین نامها) در کتاب بیان مورد ستایش قرار داده و گفتهاست: «ایشان (حروف حی) انواری بودهاند لم یزل و لایزال نزد عرش حق ساجد بوده و هستند.»
📗کتاب حروف حی نوشته هوشنگ گهرریز/ صفحه ۸۵و۸۶و۸۸و۸۹و۷۴تا۷۶
📗کتاب حضرت باب نوشتهٔ نصرت اله محمدحسینی صفحه ۴۷۲و۴۷۱و۳۹۱ و ۶۶۲و۶۶۳و۶۹۲
#بابیت
#حروف_حی
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #تیزر | نشست تخصصی «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت»
⌛️پاییز ۱۴۰۲
💎 این نشست به همت موسسه راهبردی حق پژوهی مشهد و با ارائه حجتالاسلام دکتر روزبهانی (مدیر اندیشکده مطالعات فرقه پژوهی معراج) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
#بهائیت
#بابیت
#خیانت_خرافه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | پرداخت ۱۲۰میلیون دلاری جامعه بهائیت ایران برای تشکیل رژیم اشغالگر قدس
🔹فاطمه حسینی کارشناس سیاسی: بهائیت چهل سال قبل از تشکیل رژیم اشغالگر قدس با آنها در ارتباط بوده است.
#بابیت
#بهائیت
#رژیم_اسرائیل
💀@bahaiyat💀