eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
19.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
798 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه  ۸- «هر چند اصرار نمودند كه علامت واضحى در حق ظهور بعد خود ذكر فرمايند قبول نفرمودند ولى به كنايات بسيارى از آثار آن نير اعظم را بيان فرمودند. و در نوشتجات خود ذكر مى‌كردند من جمله در «شرح قصيده» بيانات شافى كافى در حقيقت بابيت نموده‌اند. و در رسالۀ «حجة البالغه» در علامات نائب امام عليه السلام موازينى ذكر فرموده‌اند كه در حق احدى از اهل زمان بجز مدعى بعد از ايشان كه شمس طالع از ارض فارسى (منظور على محمد شيرازى - مؤلف) بوده باشد صدق نمى‌آيد...» ٩ - «بعد از آنكه نجم وجود آن سيد بزرگوار غروب نمود، بعضى از اصحاب با صدق و وفاى آن سرور نظر به فرمايش آن نير اعظم در مسجد كوفه مدت يك اربعين معتكف گرديده و ابواب ماتشتهى الانفس را بر روى خود بسته و روى طلب بر خاك عجز و نياز گزارده و دست الحاح بدرگاه موجد كلّ فلاح بر آورده و به لسان سرّ وجهر در پيشگاه فضل حضرت رب المتعال عارض گرديده كه بارالها ما گم شدگان در وادى طلبيم و از لسان محبوب موعود به ظهور محبوبيم...» ١٠ - «نيز دعاى با صدق و اخلاص نقطه‌انداز پردۀ دعوت به اجابت رسيده و در عالم اشراق به تجلى معرفت جمال غيبى آن شمس وحدت مرآت فؤادش متجلى گرديده و بيت طلوعش را كه كعبۀ حقيقت بوده عارف شده و لهذا قدم طلب در سبيل وصالش گذارده و به سوى كشور شيراز جان افزا شتابيده...». (١) ميرزا جانى كاشانى در ترسيم چنين سيرى، محققان را متقاعد مى‌كند كه شيخيه در بطن خود، مستقيماً زمينۀ ظهور مدعيان بابيت و حتى قائميت را فراهم ساخته بود و بدين لحاظ على محمد شيرازى، مى‌بايست تمام همّ خود را مصروف اثبات دعاوى خود، براساس رفتار و گفتارهاى شيخ و سيد، كند. براى اين منظور، بيانات و رفتارهاى ابهام‌آميز شيخ و سيد كاظم رشتى، و عدم صراحت لهجه و نص صريح آنان نسبت به ادعاى بابيت، مجالى مساعد براى على محمدشيرازى بشمار مى‌آمد تا با اتكاء و اثبات مقام بابيّت براى شيخ و سيد، و مفتوح شدن چنين بابى (به دست آنان) پس از غيبت كبراى امام، جرأت ادعاى بابيت را در خود بيابد. بدين منوال كه على محمد شيرازى پس از دعواى قائميت، شيخ و سيد را مبشّر خود مى‌خواند و از اين طريق پيوستگى خود را با زمينه‌هاى شيخى امرى ناگسسته تلقى مى‌كند. و مى‌نويسد: «يا اهل الأرض انى قد نزلت عليكم الأبواب في غيبتي ولا تتّبعوا لهم من المؤمنين إلّاقليلاً... ولقد أرسلت عليكم فى الأزمنة القريبة «كاظماً» فلا تتّبعوهما إلّاالمخلصون منكم، فمالكم يا اهل الكتاب الّا تخافوا من اللّٰه الحق موليٰكم القديم؟... فيها أيّها المؤمنون اقسمكم باللّٰه الحق، فهل وجدتم من هؤلاء الأبواب حكماً من اول حكيم اللّٰه حكم الكتاب هذا فيغرنكم العلم بكفركم فارتقبوا فانّ اللّٰه مولاكم الحق معكم على الحق رقيبا.» (۲) ايضاً در پاسخ على محمد شيرزاى به پرسش يكى از پيروان خود چنين مى‌خوانيم: وانّ ما كتب بانّ باب الإمام لابدّ أن يكون مرآتاً له فهو حق لاريب فيه كما انّ الإمام هو مرآت اللّٰه جل جلاله وانّ ما كتب أن السيد رحمة اللّٰه عليه ما ادعى حكم الذى أنا ادعيت و لذا لم يظهر منه خوارق العادات فقد اشتبه الأمر عليك و سمعت قوله فى كثير من الاوقات و ايّاك و اسم العامرية إنّنى أخاف عليها من فم المتكلّم. أما سمعت قوله فى حق من يجييء بعده بتلك الأشعار في كثير من الأوقات: يا صغير السنّ يا رطب‌البدنيا قريب العهد من شرب اللبن (۳) (در خصوص طرح اين مسئله كه باب امام مى‌بايست آئينۀ امام باشد بايد بگويم كه سخن درست و حقى است. چنانچه امام نيز بايد كه خود آينۀ خداوند جل جلاله باشد.ولى نوشته بودى كه «سيد رشتى» همانند من مدعى بابيّت نبود. و از اين روى كرامات و معجزاتى بدو منسوب نيست. بايد بگويم چنين موضوعى كاملاً نادرست است. من خود كراراً از او شنيده‌ام كه مى‌گفت: نام «عامريه»، نام محبوبه، و اسم سرّ باطنى را بر زبان نياور؛ زيرا كه من از گويندۀ آن نسبت به محبوبه هراسانم. و در موارد متعددى از او شنيده‌ام كه مى‌گفت: اى كسى كه صغير السن، لطيف البدن و قريب العهد به دوران شير خوارگى است). (۴) ادامه دارد... 📗١) . «نقطة الكاف»، ميرزا جانى كاشانى، صص٩٩ - ١٠٧ 📗۲) . مراجعه شود به كتاب: «احسن القصص - تفسير سورۀ يوسف» 📗۳) . «ظهور الحق»، جزء چهارم، ص١۴ 📗۴) . منظور، اعلام ادعاى بابيت سيد كاظم رشتى، بواسطۀ تمثّل به بيت مذكور است. اين بيت از اشعار حلاج، خطاب به حضرت محمد بن الحسن عسكرى عليه السلام است. در حالى كه حضرت پنج ساله بودند. «خزائن». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۵۷_۱۵۸ 💀@bahaiyat💀
ب) سفر به کربلا سیدعلی محمد در نوزده سالگی برای ادامه تحصیل به کربلا رفت و در جلسه درس سید کاظم رشتی شرکت کرد.(۱) در مدتی که نزد سید کاظم رشتی شاگردی می کرد، با مسائل عرفانی و تفسیر و تأویل آیات و احادیث و مسائل فقهی به روش شیخیه آشنا شد و از عقاید شیخ احسائی آگاهی یافت. (۲) همچنین از درس ملا صادق خراسانی که او نیز مذهب شیخی داشت، بهره گرفت و بعضی از کتاب های ادبی رایج آن دوران را نزد وی خواند.(۳) 📗(۱)- اسرار الآثار خصوصی، ج ۱، صص ۱۹۲و ۱۹۳. 📗(۲)- تاریخ ظهور الحق، ج ۳، ص ۹۷. 📗(۳)- اسرار الآثار، ج ۴، ص ۳۷۰. 📗(۴)- محاکمه و بررسی باب و بها، ج۳، ص۱۶۴. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص ۲۸ 💀@bahaiyat💀
🔴حضور بهائیان در دربار پهلـــــــــــــــــــــوی 🔹عبدالکریم ایادی ، یکی از بهائیان دربار بود. وی بعنوان پزشک مخصوص شاه از محارم او به حساب می آمد و جزو معدود افرادی بود که به اتاق خواب محمد رضا رفت و آمد داشت. 🔸نفوذ ایادی در دربار شاه و به تبع آن در ارکان رژیم به حدی بود که عده ای بر این باور بودند که او در سلطنت با محمد رضا شریک است. ایادی برای خود حدود «هشتاد» شغل در سطح کشور درست کرده بود. ♦️مشاغلی که مهم و پولساز بودند، از جمله: رئیس بهداری کل ارتش، رئیس اتکای ارتش و نیروی انتظامی، رئیس سازمان داروئی کشور و رئیس شیلات جنوب با نظارت ایادی، ضربات سختی به اقتصاد مردم جنوب که به کار ماهیگیری اشتغال داشتند، زد. 📌زمانی که فردوست در خصوص تعداد مشاغل ایادی به محمد رضا شاه گزارش می داد، شاه در حضور گزارش دهنده به ایادی گفت: هشتاد شغل را برای چه می خواهی؟ ایادی به شوخی در جواب گفت: می خواهم مشاغلم را به صد برسانم! 📚منابع: کتاب فساد در رژیم پهلوی دوم، عبدالکاظم مجتبی زاده، صفحه ۷۷، خاطرات فردوست، صفحه ۲۰۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️تشبیه و انکار قدرت▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَنْ شَبَّهَ اَللَّهَ بِخَلْقِهِ فَهُوَ مُشْرِكٌ وَ مَنْ أَنْكَرَ قُدْرَتَهُ فَهُوَ كَافِرٌ. 📄امام صادق عليه السّلام فرمود: هرکس خدا را به آفريده‌اش تشبیه کند، مشرک است و هركس قدرتش را انکار کند، کافر است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۷۶ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ توسل مرحوم حاج سید یحیی یزدی به حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای نجات از مرگ حتمی ♦️ از مرحوم پدرم بدون واسطه، و از مرحوم آیت اللّه حائری با واسطه شنیدم: 🔰 مرحوم حاج سید یحیی یزدی- که در منبر ید طولایی داشته‌اند- نقل می‌کند که مرحوم حاج شیخ محمد رضا کرمانی- از علمای طراز اول کرمان- حاج سید یحیی را برای دفع شبهات شیخیه (یا بابیّه) به کرمان دعوت می‌کند. مرحوم حاج سید یحیی در مدت چند شب آن چنان آن فرقه را دچار ضربه علمی و خطابی می‌کند که آنان توطئه قتل ایشان را طراحی می‌نمایند. به همین منظور ایشان را به یکی از باغ‌های اطراف شهر دعوت می‌کنند. ایشان در معیّت یک نفر از منافق صفتان به آن باغ رفته، بعد از ورود به سالن پذیرایی، افرادی را مشاهده می‌کند که از وضع قیافه آنان، به آن توطئه پی می‌برد. لباسش را درآورده به بهانه تجدید وضو از سالن خارج می‌شود. وقتی به میان باغ می‌آید، متوجه می‌شود که درب باغ را قفل کرده‌اند و در ورطه‌ای گرفتار است که غیر از خداوند کسی قادر به نجات او نیست. ❇️ او به حضرت زهرا علیها السّلام متوسّل می‌شود و نجات خود را می‌خواهد و خود را مشغول شستن سر و صورت می‌کند و کارش را طول می‌دهد. نیم ساعتی تقریبا فاصله می‌شود که فریاد و غوغا به گوشش می‌رسد. آنگاه جمع زیادی باغ را محاصره کرده در را شکسته وارد می‌شوند و مرحوم سید را نجات می‌دهند. این جمعیت در معیّت همان عالم کرمانی بوده‌اند، از ایشان سئوال می‌شود: 🔹 از کجا متوجه قضایا شدی؟ ▫️ می‌گوید: 🔸 عادتم این است که نزدیک ظهر مقداری می‌خوابم. امروز در خواب بودم که حضرت زهرا علیها السّلام به خوابم آمد و فرمود: 🔶 «تو می‌خوابی و حاج سید یحیی را در فلان باغ می‌خواهند بکشند؟! زود مردم را ببر و او را نجات بده». 🔸 از خواب پریدم و به دستور آن حضرت علیها السّلام عمل کردم و مردم را به سرعت به باغ رساندم. ⬅️ کتاب آیینه اسرار، صفحه: ۹۴ سلام الله علیها 👤مرحوم حاج سید 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ربودن دختری از ایران توسط بهائیان و انتقال به پاکستان و واکنش امام رحمه‌الله علیه 🎙سیدحمید 💀@bahaiyat💀
🕸بهائیت حامی اندیشه های اسلام ستیز انگلستان انگلستان در پی این بود که ایران را به عنوان یک بازار برای البسه خود تبدیل کند؛ اگر قرار بود مردم ایران به پوشش هویت خودشان پابند بمانند انوقت لباس ها و کالاهای انگلیسی در کشور بی مشتری می شد. اصرار انگلستان برای اجرای قانون لباس متحدالشکل هم برای همین مساله بود و منفعت مادی در آن داشت؛ رضاخان هم مامور اجرای این سیاست انگلستان شد که لباس مردم را از تن آنها بیرون بکشد و به جای آن به مردم لباس های انگلیسی و همان کلاه پهلوی معروف را بپوشاند. با این شیوه میخواستند لباس سنتی زنان ایران که زیبا و پوشیده بود را از تن آنها در بیاورند در این صورت بود که ملت ایران به لباس های فرنگی عادت کند و لباس های انگلیسی را بپوشد اما عامل اصلی و مهم تر این اقدام انگلیس ها مقابله با اسلام بود تنها راهی که انگلیس ها می توانستند در ایران پایگاه داشته باشند، ترویج فرهنگ غربی بود. انگلیس ها دیده بودند که اسلام عامل وحدت بوده و سال ها ایرانیان با فرهنگ اسلامی با کشورهای بیگانه و استکبار مبارزه کرده بودند؛ و این انگیزه ها برای انگلستان باعث شد تا فشارها به رضاخان وارد شود بهائیت بر روی رضاخان در راستای کشف حجاب تاثیر داشتند بهائیت در کشور ستون پنجم و از عوامل انگلستان بودند یکی از کسانی که در این زمینه تلاش زیادی کرد تا کشف حجاب را در ایران گسترش دهد طاهر قره العین بود. او یکی از مهره های انگلستان بود و انگلستان با عوامل و جاسوسان خود اهداف خود را پیش می برد و بهائیت کمک زیادی به انگلستان برای پیشبرد اهداف در زمینه کشف حجاب و … کردند؛ همه کسانی که در پازل انگلستان پیگیر سیاست های کشف حجاب بودند با فرهنگ غرب خو گرفته و دانش آموخته دانشگاه های غربی کشور بودند. موضوعی که امروز دنبال می شود و برخی به دنبال کشف حجاب و یا حجاب اختیاری یا اجباری هستند کاملاً غلط است و وقتی حدود ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای داده اند یعنی باید قانون اسلام پیاده شود و هدف این نبود که تنها یک تابلویی از اسلام داشته باشیم وقتی جمهوری اسلامی بر پا شد یعنی قانون اسلام جاری شود و وقتی قانون اسلام اجرا می شود دیگر اجبار و غیر اجبار وجود ندارد؛ وقتی به جمهوری اسلامی رای داده ایم یعنی به قانون جمهوری اسلامی رای داده ایم و مساله حجاب هم جزئی از قانون اسلام و بر اساس نص صریح قرآن است حجاب یک موضوع اجتماعی است و اینگونه نیست که بگوییم رعایت نکردن آن مانند نماز نخواندن تبعات فردی دارد؛ دقیقا مانند بیماری ها گاهی یک بیماری مانند سردرد یادندان درد موضوعی شخصی است و فرد را درگیر می کند اما فردی که دچار بیماری مهلک مانند وبا می شود دیگر نمی تواند در جامعه آزادانه بچرخد چرا که بقیه را نیز بیمار می کند؛ موضوع حجاب هم همین است. 💀@bahaiyat💀
ج) بازگشت به شیراز سید علی محمد در سال ۱۲۵۷ه- .ق به شیراز بازگشت و همچنان اندیشه های گوناگون را بررسی می کرد. با مرگ سید کاظم رشتی و اختلاف شاگردان وی برای به دست آوردن مقام جانشینی او، سید علی محمد با شعار بابیت، مدعی جانشینی خاصه امام دوازدهم شیعه شد و هجده تن از شاگردان سید کاظم که همگی شیخی مذهب بودند (بعدها سید علی محمد آنها را حروف حی نامید) در مدت پنج ماه پیرامونش را گرفتند.(۱) نخستین کسی که به او پیوست، ملا حسین بشرویه ای بود که باب، وی را به «اول من آمن» و «باب الباب» ملقب ساخت. وی برای اثبات ادعای خود، تفسیری را که بر سوره یوسف نوشته بود، به ملا حسین داد. این تفسیر با ادعای بابیت او و رسیدن به این مقام از سوی شخص حجت بن الحسن المهدی آغاز شده است: الله قد قَدَّرَ أنْ یخرجَ ذلک الکتاب فی تفسیر أحسنِ القصص من عند محمّد بن الحسن بن علیّ بن محمّد بن علیّ بن موسی بن جعفر بن محمّد بن علیّ بن الحسین بن علیّ بن أبی طالبٍ، علی عَبْدِهِ، لیکونَ الحجّه الله من عند الذّکر علی العالمین بلیغاً. (۲) همانا خدا مقدّر کرده که این کتاب، از نزد محمد، پسر حسن، پسر علی، پسر محمد، پسر علی، پسر موسی، پسر جعفر، پسر محمد، پسر علی، پسر حسین، پسر علی، پسر ابی طالب، بر بنده اش برون آید تا از سوی ذکر (سید علی محمد) حجت بالغه خدا بر جهانیان باشد. سید علی محمد شیرازی در سفری به قصد مکه که از بوشهر می گذشت،(۳) دستور داد در یکی از مساجد این شهر عبارت «اشهد ان علیا قبل نبیل باب بقیه الله»؛ یعنی «همانا شهادت می دهم که علی قبل نبیل (علی محمد)، (۴)باب بقیه الله است» را در اذان داخل کنند. 📗(۱)محاکمه و بررسی باب و بها، ج۳، ص۱۶۴. 📗(۲)بیان، نسخه خطی، ص ۳. 📗(۳)درباره سفر مکه باب که آیا انجام شد یا خیر، میان پژوهشگران اختلاف است. نظر به انجام نشدن سفر به مکه صحیح تر به نظر می رسد. (روزبهانی) 📗(۴) نبیل و محمد به حساب ابجد عدد واحد هستند 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۲۸_۲۹ 💀@bahaiyat💀
🔴پیوند فرقه ضاله بهائیت با رژیم صهیونیستــــــــــــــــــــی 🔹سرویس خبری تشکیلات بهائی چهارده دی مطلبی را با عنوان: «تقویت امید و معاشرت: مجموعه‌ای از گردهمائی‌ها در عکا - حیفا تعاملات گرم را ترویج می‌کند» منتشر کرد. 🔸بنابر خبر فوق مرکز تشکیلات بهائی از مجموعه جلسات دعا در مناطق عکا و حیفا در سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های اخیر بعنوان سرزمین‌های مقدس خبر می‌دهد که ادعا شده با استقبال فراوانی از سوی جوامع یهودی، مسیحی و دروزی همراه بوده است. ♦️مرکز بهائی محل برگزاری این جلسات را اطراف قبر میرزا حسینعلی بهاء در بهجی در شمال عکا عنوان کرده و ساکنان شهرهای مختلف سرزمین اشغالی را از جمله شرکت‌ کنندگان در این جلسات عنوان کرده است. 🔹تشکیلات بهائی با انتشار این مطلب بدون اشاره به حوادث اخیر به دنبال آن است تا شرائط سرزمین‌های اشغالی را عادی نشان داده و به رژیم صهیونیستی در حفظ آرامش روانی ساکنان سرزمین‌های اشغالی کمک کند. 🔺تناقض مطلب فوق با بیانیه منتشر شده درباره ممنوعیت سفر پیروان میرزا حسینعلی بهاء در جهان به سرزمین‌های فلسطین اشغالی بسیار جالب است. 🔻زیرا سران بهائی از یک سو با منع سفر بهائیان از اوضاع آشفته فلسطین اشغالی خبر می‌دهند و از سوی دیگر تلاش می‌کنند با انتشار مطالبی تحت عنوان برگزاری جلسات متعدد اوضاع را آرام نشان دهند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️اسم خداوند غیر اوست▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اِسْمُ اَللَّهِ غَيْرُهُ وَ كُلُّ شَيْءٍ وَقَعَ عَلَيْهِ اِسْمُ شَيْءٍ فَهُوَ مَخْلُوقٌ مَا خَلاَ اَللَّهَ 📄امام صادق عليه السّلام فرمودند: اسم خداوند غير از ذات اوست آنچه عنوان «چيز» بر آن صدق کند مخلوقی است غیر از ذات خداوند [که ذات او آفریده نیست]. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۱۳ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸تعاليم بهائي: رفع جميع تعصبات (۱) نقد شعار ترك جميع تعصبات بهائيت از رفع يا ترک تعصبات سخن مي‌گويد كه در اين نوشتار پس از گزارش نمونه‌های گفتاری آن، از تناقضاتش با گفتار و کردار سران این جریان پرده برداشته می‌شود ادامه دارد.... 💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۲) 🔸۱. شعارها در وصف این شعار، آمده است: «از جمله ترک تعصّبات دینیّه و تعصّبات مذهبیّه و تعصّبات جنسیّه و تعصّبات ترابیّه و تعصّبات سیاسیّه است».(۱) الف. عباس افندی درباره ترک تعصبات می‌گوید: «از جمله تعالیم بهاءاللّه، تعصّب دینی و تعصّب جنسی و تعصّب سیاسی و تعصّب اقتصادی و تعصّب وطنی هادم بنیان انسانی است تا این تعصّب‌ها موجود، عالم انسانی راحت ننماید، شش‌هزار سالست که تاریخ از عالم انسانی خبر می‌دهد. در این مدّت شش‌هزار سال عالم انسانی از حرب و ضرب و قتل و خونخواری فارغ نشد در هر زمانی در اقلیمی جنگ بود و این جنگ یا منبعث از تعصّب دینی بود و یا منبعث از تعصّب جنسی و یا منبعث از تعصّب سیاسی و یا منبعث از تعصّب وطنی؛ پس ثابت و محقّق گشت که جمیع تعصّبات هادم بنیان انسانی است و تا این تعصّبات موجود، منازعه بقا مستولی و خونخواری و درندگی مستمرّ. پس عالم انسانی از ظلمات طبیعت جز به ترک تعصّب و اخلاق ملکوتی نجات نیابد و روشن نگردد، چنانچه از پیش گذشت، اگر این تعصّب و عداوت از جهت دین است، دین باید سبب الفت گردد و الّا ثمری ندارد و اگر این تعصّب تعصّب ملّی است، جمیع نوع بشر ملّت واحده است؛ جمیع از شجره آدمی روئیده اصل شجره آدم است و شجره واحده است و این ملل به منزله اغصان است و افراد انسانی به منزله برگ و شکوفه و اثمار دیگر ملل متعدّده تشکیل کردن و بدین سبب خونریزی نمودن و بنیان انسانی برانداختن، این از جهل انسانی است و غرض نفسانی و امّا تعصّب وطنی این نیز جهل محض است، زیرا روی زمین وطن واحد است، هر انسان در هر نقطه از کره ارض زندگی میتواند؛ پس جمیع کره ارض وطن انسان است. این حدود و ثغور را انسان ایجاد کرده در خلقت حدود و ثغوری تعیین نشده؛ اورپا یک قطعه است، آسیا یک طعه است، افریکا یک قطعه است، امریکا یکقطعه است، استرالیا یک قطعه است، امّا بعضی نفوس نظر به مقاصد شخصی و منافع ذاتی هر یک از این قطعات را تقسیم نموده‌اند.»(۲) او همچنین می‌نویسد: «باید در هر دم، صد هزار شکرانه نمائیم که الحمد للّه از تعصّبات جاهلیّه راحت یافتیم و به جمیع اغنام الهیّه مهربانیم.»(۳) ب. اشراق خاوری از گفتار عباس افندی گزارش می‌کند: «مجوسی می‌گوید من حقّم، یهودی می‌گوید من حقّم، مسیحی می‌گوید من حقّم، بودی می‌گوید من حقّم، چگونه می‌شود حقّ ظاهر شود؟ پس باید موسوی ترک تعصّب کند؛ مسیحی ترک تعصّب بکند؛ بودی ترک تعصّب بکند؛ تا این قسم نشود، ممکن نیست حقیقت ظاهر شود … نباید تعصّب داشت.»(۴) همچنین آورده است: «نتیجه این است که جمیع ملل عالم باید آنچه شنیده‌اند، بگذارند؛ نه به هیچ ملّتی متمسّک باشند و نه از هیچ ملّتی متنفّر؛ شاید آن ملّتی را که متنفّر است آن حقّ باشد و آن ملّتی که بآن متمسّک باطل باشد. وقتی که آنها را ترک کرد نه ملّتی را متمسّک نه ملّتی را متنفّر آن وقت تحرّی حقیقت می کند و عاقبت ملاحظه می نماید که حقیقت ادیان الهی یکی است اختلاف در تقالید است تحرّی حقیقت سبب می شود که جمیع بشر متّفق می شوند . این یک اساس از اساس بهاءالله است».(۵) ادامه دارد... 📗۱. پیام ملکوت، ص ۶. 📗۲. مکاتیب، ج ۳، ص ۱۰۴ ـ ۱۰۵. 📗۳. مکاتیب، ج ۳، ص ۴۳. 📗۴. پیام ملکوت، ص ۱۸. 📗۵. پیشین، ص ۱۷ ـ ۱۹. 💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۳) 🔸۲. تناقض‌ها الف. حسین علی نوری، دوستداران و پیروان تفکر خود را درّ و جواهر می‌خواند و دیگران را سنگ ریزه‌های زمینِ خاکی می‌نامد: «احبائی هم لئالی الامر و من دونهم حصاه الارض».(۱)  او که از معاشرت با ادیان سخن می‌گفت، شیعیان را مشرک می‌خواند: «لعمر الله حزب شیعه، از مشرکین از قلم اعلی در صحیفه حمرا مذکور و مسطور» و دیدار با مشرکان را حرام می‌شمرد: «إعلم بأن الله حرّم على احباء الله لقاء المشرکین و المنافقین.»(۲) حسین علی نوری غیر بهائیان را عالم نمی‌داند: «به نص آن جوهر وجود، الیوم اطلاق اسم عالم بر احدی نخواهد شد، مگر آن نفوسی که به قمیص ایمان امر بدیع مزین شده‌اند».(۳)   وی غیر بهائیان را از حیوانات می‌شمارد: «نفوسی که از امر بدیع معرضند، از رداء اسمیه و صفتیه محروم، و کل از بهائم بین یدی الله محشور و مذکور»؛(۴)  همچنین می‌نویسد: «الیوم هر نفسی بر احدی از معرضین من اعلاهم او من ادناهم ذکر انسانیت نماید، از جمیع فیوضات رحمانی محروم است، تا چه رسد که بخواهد از برای آن نفوس اثبات رتبه و مقام نماید.»(۵) او در توهین به مادر غیر بهائیان می‌گوید: «من ینکر هذا الفضل الظاهر الباهر المتعالی المنیر، ینبغی له بان یسئل عن امه حاله، فسوف یرجع الی اسفل الجحیم».(۶)  او همچین می‌گوید: «قل من کان فی قلبه بغض هذا الغلام فقد دخل الشیطان علی فراش امه.»(۷) حسین علی نوری در سخنی نژادپرستانه و قومیت‌گرایانه درباره برادران آذری و ترک زبان می‌گوید: «اترکوا التروک و لو کان ابوک، ان احبّوک اکلوک و ان ابغضوک قتلوک.»(۸) او مردم شام و سوریه را نَحس خطاب کرد و تبلیغ بهائیت را در آن‌جا ممنوع اعلام می‌کند: «ای نبیل بارها امر نمودیم و باز هم می‌گوئیم در بریه (سرزمین) شام ذکر مالک انام جائز نبوده و نیست چه که اهل آن به غایت از شاطی قرب، بعیدند و از رحیق (باد‌ه) عنایت، محروم. اَرض آن به غایت مبروک است و خلق آن به غایت منحوس.»(۹) ب. عباس افندی در تعصبی آشکار از اخراج فوری معترضان و مخالفان سخن می‌گوید: «ایادی امرالله باید بیدار باشند، به محض اینکه نفسی بنای اعتراض و مخالفت با ولی امرالله گذاشت، فورا آن شخص را اخراج از جمع اهل بهاء نمایند و ابدا بهانه‌ای از او قبول ننمایند.»(۱۰) او درباره نهی از معاشرت با غیر بهائیان می‌نویسد: «باب پنجم، نهی از معاشرت با مشرکین. در لوح ام‌عطار از قلم جمال مختار نازل قوله تعالی: لاتعاشری مع المشرکات کذلک یأمرک منزل الآیات»؛(۱۱) عباس افندی در سخنی نژادپرستان، آفریقائیان را وحشی، بی‌عقل و دانش، و غیر متمدن می‌خواند: «اهالی مملکتی نظیر افریقا جمیع مانند وحوش ضاریه و حیوانات برّیّه بی‌عقل و دانشند و کلّ متوحّش. یک نفس دانا و متمدّن در ما بین آنان موجود نه.»(۱۲)  وی در توهین دیگری به سیاه‌پوستان می‌نویسد: «اقوام متوحّشه به هیچ وجه از حیوان امتیازی ندارند؛ مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک؟! اینها خلق الله البقر علی صورة البشرند. ‏آنان متمدن و با هوش».(۱۳) ادامه دارد.... 📗۱. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۵۳. 📗۲. همان، ص ۲۸۰: «بدان که خدا بر احبایش دیدار با مشرکین و منافقین را حرام کرده است». 📗۳. بدیع، ص ۱۳۸ ـ ۱۳۹. 📗۴. بدیع، ص ۲۱۳. 📗۵. بدیع، ص ۱۴۰. 📗۶. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۵۵؛ گنج شایگان، ص ۷۸. 📗۷. گنج شایگان، ص ۷۹. 📗۸. «از تُرک زبانان دوری کن و فاصله بگیر، اگر چه پدرت باشد. که اگر دوستت بدارد خواهدت خورد و اگر دشمن بدارد خواهدت کشت.» اسرار . الآثار خصوصی، ج ۲، ص ۱۵۴. 📗۹. اسرار الآثار، ج ۵، ص ۲۰۰. 📗۱۰. الواح وصایا، ص ۱۲ ـ ۱۳. 📗۱۱. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۶۵.  📗۱۲. مکاتیب، ج ۱، ص ۳۳۱. 📗۱۳. خطابات، ج ۳، ص ۴۸. 💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۴) 🔸يادسپاري  ۱. حسین علی نوری با برداشتن تعصب جنسی، راه را بر مفسدان جنسی باز کرد: «قد حکم اللّه لکلّ زانٍ و زانیة دیة مسلّمة الی بیت العدل و هی تسعة مثاقیل من الذّهب و ان عادا مرّة اخری عودوا بضعف الجزآء».(۱) جالب است که خدای بهائیان، تنها به زر اندوزی بیت العدل و تشکیلات بهائی چشم داشته است و هیچ اهمیتی به کانون خانواده و حرمت این نظام مقدس نداده است که می گوید: هر که زنا کرد ۹ مثقال طلا به بیت العدل بدهد و اگر تکرار کرد دو برابر می شود. این جمله، یعنی هر که پولدارتر است، آزادیش بیشتر است و به هر کس بخواهد می تواند تجاوز کند. شاید به همین خاطر است که عبد البهاء مجبور شد از ترک تعصبات جنسی سخن بگوید، زیرا حکم زنا در بهائیت، با تعصبات جنسی سازگار نیست؛ اگر یک بهائی تعصب جنسی داشته باشد دیگر نمی تواند تحمل کند که کسی به خانواده اش تجاوز کند و او هیچ چیز نگوید… همچنین در گنجینه حدود و احکام می نویسد: «مسئله زنا این تعلّق بغیر محصن دارد نه محصن و امّا زانی محصن و محصنه حکمش راجع به بیت العدلست.»(۲) بنابراین ناموس در بهائیت معنایی ندارد و زن در جامعه بهائی متعلق به همگان است؛ لیکن گاهی ارتباط با زن در قالب خانواده و همسری است و گاهی در قالب تجاوز است که با پرداخت عوارض آن به بیت العدل، قبحش برداشته می شود.(۳) ۲. درباره ترک تعصبات وطنی نیز به همین نکته بسنده می شود که اگر بهائیت نسبت به خاک، وطن و جای خاصی تعصب ندارد، تعابیری همچون «ارض اقدس» و «روضه مبارک» و «مقام اعلی» و … را برای امکان خود به کار می گیرند؟ چنین سخنانی را اگر تعصب دینی، قومی و نژادی ندانیم، باید چه نامی بر آن بگذاریم. مگر تعصب غیر از فرق گذاشتن بر اساس رنگ و نژاد و قومیت و دین است؟ شایان بیان است که این نقدها بر بهائیان وارد است، چون آنان از ترک تعصبات سخن می‌گویند؛ ولی ممکن است بر دیگرانی وارد نباشد که ادعای ترک تعصبات ندارند. 📗۱. اقدس، ص۴۷: «خدا برای هر مرد و زن زنا کاری حکم کرده است که دیه أی به بیت العدل بپردازند و آن مقدار ۹ مثقال طلا است؛ جریمه او برای بار دوم دوبرابر می شود». 📗۲. گنجینه حدود و احکام، ص ۳۰۱. 📗۳. پایگاه جامع شناخت بهائیت 💀@bahaiyat💀
⭕️انتشار بولتن خبری بهائیت با موضوع حقوق بشر در ایــــــــــــــــــــــران 🔹بولتن خبری تشکیلات بهائی شماره 34-2023 که به دروغ‌پردازی در باره آزار پیروان میرزا حسینعلی بهاء توسط جمهوری اسلامی می‌پردازد. 🔸انتشار چنین محتواهائی از سوی تشکیلات بهائی و اتهامات واهی علیه نظام ایران درباره اذیت و آزار بهائیان، تلاشی از سوی بهائیت جهت فریب افکار عمومی و تحریک نهادهای بین‌المللی برای مقابله با ایران است که در قالب صدور قطعنامه، تشکیل گروه حقیقت‌یاب، تحریم افراد و سازمان‌ها و... نمود پیدا می‌کند. 💀@bahaiyat💀