eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️جبر، کفر است و تفویض، شرک▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ يَفْعَلُ أَفْعَالَنَا ثُمَّ يُعَذِّبُنَا عَلَيْهَا فَقَدْ قَالَ بِالْجَبْرِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ فَوَّضَ أَمْرَ اَلْخَلْقِ وَ اَلرِّزْقِ إِلَى حُجَجِهِ فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِيضِ وَ اَلْقَائِلُ بِالْجَبْرِ كَافِرٌ وَ اَلْقَائِلُ بِالتَّفْوِيضِ مُشْرِكٌ. 📄 امام رضا عليه السّلام فرمودند: كسى كه گمان كند خداوند كارهاى ما را انجام مى‌دهد و سپس به خاطر آنها ما را عذاب مى‌كند، قائل به جبر شده است و كسى كه گمان كند خداوند مسألۀ خلق و رزق و روزى دادن به مخلوقات را به ائمّه عليهم السّلام واگذار نموده، قائل به تفويض شده است و قائل به جبر كافر است و قائل به تفويض مشرک. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۱۲۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ج) فعالیت های مذهبی «بهاییان وی را مرکز میثاق نامیده اند، ولی او خود را عبدالبهاء نامید و بر اهمیت این نام تأکید می کرد. بهاءالله بر اساس کتاب عهدی (وصیت نامه)، عباس افندی را نخستین جانشین بعد از مرگ خود قرار داده و او را (غصن اعظم) نامیده و فرزند دیگرش محمدعلی افندی را با عنوان (غصن اکبر) بعد از عباس افندی جانشین قرار داده است». (۱) وی وصیت نامه جانشینی پس از خود را به طور رسمی چنین نگاشت: ... ای اهل عالم! شما را وصیت می نمایم به آنچه سبب ارتفاع مقامات شما است؛ به تقوی الله تمسک نمایید و به ذیل معروف تشبث کنید. به راستی می گویم لسان از برای ذکر خیر است، او را به گفتار زشت میالایید. عفا الله عما سلف. (۲) بهاءالله در وصیت نامه خود، از دل نبستن به دنیا سخن ها گفته و درباره توجه به امرالله سفارش هایی به فرزندان و مریدان کرده است و در بخشی از آن با اشاره به این آیه از قرآن که: «عفی الله عما سلف؛ خدا آنچه پیش از این روی داد می بخشد.» گویا می خواسته به کسانی که هنوز دعواهای بهایی و ازلی را به یاد داشتند، اعلام کند این مسئله را فراموش کنند و مراقب باشند دوباره پیش نیاید. ولی بهاءالله با این وصیت نامه نیز نتوانست عشق به ریاست را از دل فرزندانش بزداید و باز هم اختلاف بر سر قدرت میان فرزندانش رخ نمود. با مرگ بهاءالله، غصن اکبر و غصن اعظم، بی درنگ همان اختلاف های گذشته میان بها و ازل را آغاز کردند. (۳)میرزا آقاجان کاشانی،(۴) نخستین ایمان آورنده به بهاءالله و نگارنده او و چند تن از نزدیکان و فرزندان میرزا حسین علی، با نوشتن چندین نامه و کتاب هایی به فارسی و عربی و فرستادن پیام برای بهاییان، در مقام انکار جانشینی مقام عبدالبهاء برآمدند و وی را خارج از دین بهاء خواندند.(۵) سرانجام عباس افندی با استفاده از فرصتی که قرار گرفتن بر مسند ریاست در اختیارش نهاد، توانست بر برادر کوچک تر خود چیره شود و او را از میدان رقابت بیرون کند. (۶) 📗۱- نک: کتابُ عَهْدِی، مجموعه الواح بهاءاللّه، چاپ مصر، ص۳۹۹. 📗۲- میرزا حسین علی نوری بهاءالله، کتاب عهدی، ص۴۱۰. 📗۳- نک: عبدالبهاء، مکاتیب، به اهتمام: فرج الله ذکی الکردی، مصر، ۱۳۴۰ ه- .ق، ۱۹۲۱م. ، ج۱، صص ۴۴۲و ۴۴۳؛ شوقی افندی، توقیعات مبارکه، آپریل ۱۹۴۵ - ۱۹۵۲م.، صص ۱۳۸، ۱۳۹، ۱۴۶ و ۱۴۸. 📗۴- میرزا آقاجان کاشی کاتب مخصوص میرزا حسینعلی و کسی است که به دستور بهاء برای چاپ کتاب های بهاءالله همراه با میرزامحمدعلی به هند رفت. 📗۵- مفتاح باب الابواب، ص ۳۱۵. 📗۶- گویا این قوم حیات خود را در طرد و لعن یکدیگر یافته که هیچ گاه این غائله از میانشان رخت برنبست. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۰-۷۱ 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس عبدالحسين آواره(آيتي بعدي) نيز در خلأ حاصل از سوختن كشف الغطاء در ۱۹۱۷. م، كواكب الدريه را از۱۹۱۸ تا ۱۹۲۱. م نوشت، اما بازگشت او از بهائيت، آن كتاب را از اعتبار ساقط كرد. پس از آن آواره خود را آيتي نام نهاد. بعد از مدتي با تلاش شوقي افندي، كتابي انگليسي با عنوان «امواج نور» يا «دوان بريكرز» به عنوان تاريخ نبيل زرندي (ملامحمد نبيل زرندي شاعر مداح ميرزا حسينعلي بها) در ۱۹۲۷ يا ۱۹۳۲. م منتشر شد. عبدالبها مقدمه ي سياح جعلي را حذف كرد و كتاب را مقاله ي سياح ناميد. اين كتاب بعدا به عربي و با عنوان مطالع الانوار منتشر گشت و از عربي نيز به فارسي برگردانده و به عنوان تلخيص تاريخ نبيل منتشر شد. اين كتاب، كه در هيچ كدام از نوشته هاي پيشين نامي از آن نرفته بود، مورد ترديد بسياري قرار گرفت. جالب آن است كه اين كتاب كه هيچ سابقه ي ذهني از آن وجود نداشت، بنا به اشاره اي در آن، در سال ۱۳۰۵. ق يعني دو سال پيش از سفر ادوارد براون به عكا تأليف شد و روشن نيست چرا به او هديه داده نشد. محيط طباطبايي با گزارش اين سير تاريخي در پاسخ به منتقدي به نام دكتر عليمراد داودي - استاد فلسفه ي دانشكده ي ادبيات تهران كه گويا گرايش هاي بهايي دارد - او را در اينكه مطالع الانوار را نگاشته ي شوقي افندي مي داند، با خود هم رأي خوانده و اين شاهد تاريخي را آورده است كه چرا تاريخ نويسان قديمي به جاي استناد به محتويات آن تاريخ، به منقولات شفاهي ديگران تكيه كرده اند؛ كتابي كه مي توانست پاسخ مناسبي در برابر نسخه ي تاريخ قديم منتشر شده توسط ادوارد براون باشد. چنان كه اشاره نكردن عبدالبهاء به اين كتاب در تذكره الوفا را شاهدي بر صحت نظر خود مبني بر جعل كتاب ياد شده توسط شوقي افندي دانسته است. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۱۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شیطنت جدید فرقه ضاله بهائیت 🔹کانال تلگرامی فرقه ضاله بهائیت ۱ اسفند فیلمی تقطیع شده از بیانات حضرت آیت‌ الله وحید خراسانی منتشر کرد. 🔸آیت الله وحید در این فیلم با بیان مطالبی که در منابع فعلی مسیحیت نسبت به تولد حضرت عیسی علیه‌ السلام آمده شاهدی بر تحریف منابع مسیحیت ذکر کرده است. ♦️اما در این فیلم بریده شده؛ چنین القا می‌شود که ایشان حضرت عیسی علیه‌ السلام را نعوذ بالله ولد زنا نامیده است. 🔺این فیلم تقطیع شده قدیمی بوده و توسط جریان‌های ضد اسلامی تهیه و منتشر شده است. 🔻باز نشر فیلم مذکور از سوی منبع تشکیلات بهائی با هدف ایجاد دشمنی و اختلاف میان پیروان مسیحیت و اسلام در ایران صورت گرفته است. 👤 آیت الله 🚫@bahaiyat🚫
⭕️عدم نظارت مسئولیــــــــــــــن 🔹رسمیت بخشی به فرقه ضاله بهائیت توسط بلاگ مربوط به دی‌جی‌کالا به عنوان یک دین. 🔸با عدم پیگرد و نظارت دقیق مسئولین مربوطه شاهد ادامه این روند در دیگر سکوهای مجازی خواهیم بود. 🚫@bahaiyat🚫
🔴تلاش بهائیت برای ایجاد اغتشاش 🔹مؤسسه توانا، که تعدادی از بهائیان مانند نازیلا قانع بعنوان استاد در آن فعالیت می‌کنند، با انتشار مطالبی به آموزش هنجارشکنان اجتماعی به‌ صورت مجازی با هدف ایجاد آشوب در کشور پرداخته است. تعدادی از بهائیان نیز با باز نشر این مطالب به دنبال تحریک مردم به اغتشاش هستند. ♦️مطالب منتشر شده شامل: 👈 دروغگوئی درباره وجود اعتراضات و اعتصابات گسترده در کشور 👈 معرفی فیلترشکن‌های متعدد جهت دسترسی افراد به محیط‌های تحریک‌آمیز در فضای مجازی 👈 معرفی محیط‌هائی جهت آموزش 👈 معرفی روش‌هائی جهت جلوگیری از شناسائی‌شدن توسط نهادهای امنیتی 👈 ارائه آموزش‌هائی جهت شرکت در تجمعات 👈 آموزش‌هائی جهت زمان دستگیرشدن و حفظ اطلاعات 🔺به نظر می‌رسد بهائیت به دنبال ایجاد فضائی متشنج در کشور در زمان انتخابات بوده و تلاش دارد از این شیوه به همراه ایجاد حس ناامیدی و یاس در مردم از حضور افراد در انتخابات جلوگیری کند. 🚫@bahaiyat🚫
تلاش بهائیت برای نگه داشتن فریب‌ خوردگان در خیابــــــــــــــان 🔹فرقه ضاله بهائی تسلیمی ۲۸ بهمن مطلبی را با عنوان: «ماندن مقاومت است» منتشر کرد. 🔸رسانه بهائی در نوشتار مذکور ابتدا عبارت «هر کی ناراحته از ایران بره» را بعنوان خواسته جمهوری اسلامی از مخالفان خود آورده و سپس به داستان‌ سرائی درباره دستگیری و شکنجه و ظلم نظام ایران در مورد مخالفان خود می‌پردازد. ♦️این یادداشت در ادامه، مخالفان را به ماندن در ایران به همراه انجام اعمال خلاف قانون و هنجارشکنانه دعوت می‌کند و آن را نوعی از مقاومت معرفی می‌کند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف: أكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد، كه فرج من فرج شما نيز هست 📗كمال الدین ص۴۸۵ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«یار انقلابیم» سرود حماسی انتخابات ۱۴۰۲ شاعر:حمید رمی با اجرای نوجوان دهه هشتادی عطا سعادتی 🚫@bahaiyat🚫
💢قابل توجه مدافعین حقوق شهروندی بهائیان در کشــــــــــــــــــــــــــــور 🔹شاهین میلانی یکی از مبلغین بهائی با انتشار مطلبی با صراحت از مردم یکی از شهرهای کانادا خواست اگر مخالف جمهوری اسلامی هستند کسی بهتر از کاوه شهروز برای نمایندگی شهر ریچموندهیل در پارلمان این کشور پیدا نمی‌کنند. 🔸کاوه شهروز یکی از مخالفین جمهوری اسلامی در کانادا است که حتی حاکمیت کانادا و روزنامه‌ نگاران این کشور را به کم‌کاری در مبارزه با جمهوری اسلامی بارها سرزنش کرده است. ♦️شهروز تلاش های بسیار و گسترده ای در صدور انواع تحریم ها علیه نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی توسط کانادا و سازمان‌های بین‌المللی داشته و دارد. 🔻کسانی که در داخل کشور با انواع توجیهات و ژست‌های خیرخواهانه از بهائیت دفاع کرده و برخورد قانونی با تشکیلات بهائی را نقض حقوق شهروندی عنوان می‌کنند، کمی به عمق کینه بهائیت علیه کشور و حمایت از دشمنان قسم‌خورده ایران دقت کنند. 🚫@bahaiyat🚫
با سلام و احترام خدمت همه بزرگواران لینک زیر را مشاهده بفرمایید https://DigiPostal.ir/cupzznm یا علی مدد 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 دهها بار اگر گوش بدهید کم است... 🎤حجه الاسلام 🍃🌹🍃 ✅ خدایا در فرج مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف تعجیل بفرما آمین يا رب العالمین عجل الله تعالی فرجه الشریف 🚫@bahaiyat🚫
🔹آخوند ملا علی معصومی همدانی هر ساله به مدّت سه روز در ایام نیمه شعبان در مدرسه مراسم جشن منعقد می فرمود یکی از مدّاحان قدیمی همدان می گفت: در مسجد مرحوم آخوند مشغول مداحی بودم، وقتی که مدّاحی تمام شد، خواستم دعا کنم که مرحوم آخوند فرمود: فلانی هرگاه خواستی دعا کنی، اوّل برای فرج حضرت ولی عصرعلیه السلام دعا کن! 🕍 همدان، آرامستان باغ بهشت 🌹 ایام ولادت عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک 🚫@bahaiyat🚫
📗معرفی کتاب | سازمان سیاسی بهائیت 🔻کتاب سازمان سیاسی بهائیت را شاید بتوان فصل جدیدی در حوزه مطالعات بهائیت دانست که تلاش کرده با استفاده از مطالعات کلاسیک و سنتی مربوط به این حوزه، راه جدیدی را در مطالعات این مقوله باز کند. در این اثر از منابع دست اول ازجمله اسناد دولتی، نشریات تاریخی و کتاب‌های اصلی استفاده شده است. مزیت‌ها و سخنان جدید این اثر عبارتند از: ✅ معرفی «حلقه کوفه» یا گروه پدیدآورنده بابیت، و نیز فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی بابی‌ها برای تصاحب قدرت از مبارزه مسلحانه تا کودتا و ترور با روایتی جدید ✅ بررسی چگونگی پیدایش ازلیت و بهائیت با روایتی متفاوت و مبتنی بر منابع اولیه ✅ تحلیل جامعه‌شناختی از پیدایش بابیت ✅ تشریح نقش محافل مختلف آمریکایی در تأسیس بهائیت ✅ نقش صهیونیست‌ها در تأسیس بهائیت ✅ بررسی روند سازمان شدن بهائیت در ایران در دوران پهلوی ✅ تشریح ساختار سازمانی بهائیت و تشریح برخی از عناصر ایدئولوژی سیاسی آن 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس محيط طباطبايي كه از وارد شدن به بحث هاي فرقه اي گريزان است، در پاسخ به نقدي مفصل و فرقه اي از جانب نواب زاده اردكاني در همان نشريه ي بهايي، بر ابعاد كتاب پژوهي خود تأكيد كرده و حمله ي فرقه گرايانه ي او را به علامه محمدخان قزويني و ادوارد براون در چاپ كتاب قديم به دور از انصاف دانسته است. چنان كه نقد خود بر آنان را متضمن تأييد نظر بهائيان در جعلي بودن نسخه ي گوبينو، كه به سود ازليان بود، ندانسته و پژوهش خود را به دور از نزاع بهائيان با ازليان خوانده است. وي به دسته اي ديگر از نقدهاي او پاسخ داده و سرانجام او را به انكار اصل تاريخ قديم متمايل يافته است؛ امري كه راه بحث را مي بندد. به رغم تكرار اين نكته از جانب محيط طباطبايي كه او به دنبال تأييد يا رد طرفين نزاع نيست، گروهي از طرفين تحقيق كتاب شناسي او را از اين منظر نگريستند و بر او خرده ها گرفتند. از اين رو، او در مقاله ي ديگري به نام «ادامه ي بحث درباره ي نقطه الكاف» به بعضي از نقدها پاسخ داده و بر مدعيات خود، به ويژه بطلان استناد تاريخ قديم به ميرزا جاني و اصفهاني بودن مؤلف، تأكيد كرده است. محيط طباطبايي در مقاله ي «كتاب اقدس» در مورد كتاب شناسي اين اثر ميرزا حسينعلي بها بحث نموده است. اين كتاب در ۱۲۹۰ يا ۱۲۹۲. ق تدوين شد. وي در ايام پيري و در ۱۳۰۸. ق، پسرش ميرزا محمد علي غصن اكبر و ميرزا آقاجان كاشي را براي چاپ و انتشار آثارش به بمبئي روانه كرد و براي بستن دهان عيب جويان، آنان را در اعمال اصلاحات مورد نياز ترغيب نمود و به آنان اجازه ي لازم را داد. از اين رو، اختلاف هاي فاحشي در متون خطي - به دليل اصلاح آن ها در زمان حيات بها - و نيز ميان آن ها با متون چاپي رخ داده است. طباطبايي با تأكيد بر اين مطلب، به دنبال حل اين معماست كه چرا بهائيان از چاپ مجدد اين كتاب كه روزگاري به دنبال آن بودند، امتناع كردند. او اين پاسخ را اگر چه صحيح، اما كافي نمي داند كه خوف بهائيان از زمينه ي بروز خرده گيري هاي عربي دانان بر اشتباهات فراوان و فاحش ادبي در اين متن، عربي، علت پرهيز از چاپ مجدد آن است. وي در نهايت اين جمع بندي را كرده است كه بازماندگان عباس افندي غص اعظم اگر بخواهند به انتشار آن دست يازند، ناگريزند به انتشار نسخه ي اصلاح شده ي غصن اكبر رقيب عباس افندي دست يازند و اين امر از منظر اختلافات فرقه اي به زبان آن هاست و از اين رو، از انتشار آن پرهيز دارند. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۱-۱۲ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️نه جبر و نه تفویض▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: لاَ جَبْرَ وَ لاَ تَفْوِيضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ قُلْتُ وَ مَا أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ مَثَلُ ذَلِكَ رَجُلٌ رَأَيْتَهُ عَلَى مَعْصِيَةٍ فَنَهَيْتَهُ فَلَمْ يَنْتَهِ فَتَرَكْتَهُ فَفَعَلَ تِلْكَ اَلْمَعْصِيَةَ فَلَيْسَ حَيْثُ لَمْ يَقْبَلْ مِنْكَ فَتَرَكْتَهُ كُنْتَ أَنْتَ اَلَّذِي أَمَرْتَهُ بِالْمَعْصِيَةِ. 📄 امام صادق عليه السلام فرمودند: نه جبر درست است و نه تفويض بلكه امرى است ميان اين دو امر، راوى گويد: گفتم امر ميان دو امر چيست‌؟ فرمودند: مثلش این است كه مردى را مشغول گناه ببينى و او را نهى كنى اما او نپذيرد و تو او را رها كنى و او آن گناه را انجام دهد، پس چون او از تو نپذيرفته و تو او را رها كرده‌اى نبايد گفت تو او را به گناه دستور داده‌اى. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۶۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا