فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
39.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«یار انقلابیم»
سرود حماسی انتخابات ۱۴۰۲
شاعر:حمید رمی
با اجرای نوجوان دهه هشتادی
عطا سعادتی
#یار_انقلاب
🚫@bahaiyat🚫
💢قابل توجه مدافعین حقوق شهروندی بهائیان در کشــــــــــــــــــــــــــــور
🔹شاهین میلانی یکی از مبلغین بهائی با انتشار مطلبی با صراحت از مردم یکی از شهرهای کانادا خواست اگر مخالف جمهوری اسلامی هستند کسی بهتر از کاوه شهروز برای نمایندگی شهر ریچموندهیل در پارلمان این کشور پیدا نمیکنند.
🔸کاوه شهروز یکی از مخالفین جمهوری اسلامی در کانادا است که حتی حاکمیت کانادا و روزنامه نگاران این کشور را به کمکاری در مبارزه با جمهوری اسلامی بارها سرزنش کرده است.
♦️شهروز تلاش های بسیار و گسترده ای در صدور انواع تحریم ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط کانادا و سازمانهای بینالمللی داشته و دارد.
🔻کسانی که در داخل کشور با انواع توجیهات و ژستهای خیرخواهانه از بهائیت دفاع کرده و برخورد قانونی با تشکیلات بهائی را نقض حقوق شهروندی عنوان میکنند، کمی به عمق کینه بهائیت علیه کشور و حمایت از دشمنان قسمخورده ایران دقت کنند.
#بهائیت
#حقوق_شهروندی
🚫@bahaiyat🚫
با سلام و احترام
خدمت همه بزرگواران
لینک زیر را مشاهده بفرمایید
https://DigiPostal.ir/cupzznm
یا علی مدد
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 دهها بار اگر گوش بدهید کم است...
🎤حجه الاسلام #قرائتی
🍃🌹🍃
✅ خدایا در فرج مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف تعجیل بفرما آمین يا رب العالمین
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
🔹آخوند ملا علی معصومی همدانی هر ساله به مدّت سه روز در ایام نیمه شعبان در مدرسه مراسم جشن منعقد می فرمود
یکی از مدّاحان قدیمی همدان می گفت: در مسجد مرحوم آخوند مشغول مداحی بودم، وقتی که مدّاحی تمام شد، خواستم دعا کنم که مرحوم آخوند فرمود: فلانی هرگاه خواستی دعا کنی، اوّل برای فرج حضرت ولی عصرعلیه السلام دعا کن!
🕍 همدان، آرامستان باغ بهشت
🌹 ایام ولادت #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک
🚫@bahaiyat🚫
📗معرفی کتاب | سازمان سیاسی بهائیت
🔻کتاب سازمان سیاسی بهائیت را شاید بتوان فصل جدیدی در حوزه مطالعات بهائیت دانست که تلاش کرده با استفاده از مطالعات کلاسیک و سنتی مربوط به این حوزه، راه جدیدی را در مطالعات این مقوله باز کند. در این اثر از منابع دست اول ازجمله اسناد دولتی، نشریات تاریخی و کتابهای اصلی استفاده شده است.
مزیتها و سخنان جدید این اثر عبارتند از:
✅ معرفی «حلقه کوفه» یا گروه پدیدآورنده بابیت، و نیز فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی بابیها برای تصاحب قدرت از مبارزه مسلحانه تا کودتا و ترور با روایتی جدید
✅ بررسی چگونگی پیدایش ازلیت و بهائیت با روایتی متفاوت و مبتنی بر منابع اولیه
✅ تحلیل جامعهشناختی از پیدایش بابیت
✅ تشریح نقش محافل مختلف آمریکایی در تأسیس بهائیت
✅ نقش صهیونیستها در تأسیس بهائیت
✅ بررسی روند سازمان شدن بهائیت در ایران در دوران پهلوی
✅ تشریح ساختار سازمانی بهائیت و تشریح برخی از عناصر ایدئولوژی سیاسی آن
#معرفی_کتاب
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
محيط طباطبايي كه از وارد شدن به بحث هاي فرقه اي گريزان است، در پاسخ به نقدي مفصل و فرقه اي از جانب نواب زاده اردكاني در همان نشريه ي بهايي، بر ابعاد كتاب پژوهي خود تأكيد كرده و حمله ي فرقه گرايانه ي او را به علامه محمدخان قزويني و ادوارد براون در چاپ كتاب قديم به دور از انصاف دانسته است. چنان كه نقد خود بر آنان را متضمن تأييد نظر بهائيان در جعلي بودن نسخه ي گوبينو، كه به سود ازليان بود، ندانسته و پژوهش خود را به دور از نزاع بهائيان با ازليان خوانده است. وي به دسته اي ديگر از نقدهاي او پاسخ داده و سرانجام او را به انكار اصل تاريخ قديم متمايل يافته است؛ امري كه راه بحث را مي بندد. به رغم تكرار اين نكته از جانب محيط طباطبايي كه او به دنبال تأييد يا رد طرفين نزاع نيست، گروهي از طرفين تحقيق كتاب شناسي او را از اين منظر نگريستند و بر او خرده ها گرفتند. از اين رو، او در مقاله ي ديگري به نام «ادامه ي بحث درباره ي نقطه الكاف» به بعضي از نقدها پاسخ داده و بر مدعيات خود، به ويژه بطلان استناد تاريخ قديم به ميرزا جاني و اصفهاني بودن مؤلف، تأكيد كرده است. محيط طباطبايي در مقاله ي «كتاب اقدس» در مورد كتاب شناسي اين اثر ميرزا حسينعلي بها بحث نموده است. اين كتاب در ۱۲۹۰ يا ۱۲۹۲. ق تدوين شد. وي در ايام پيري و در ۱۳۰۸. ق، پسرش ميرزا محمد علي غصن اكبر و ميرزا آقاجان كاشي را براي چاپ و انتشار آثارش به بمبئي روانه كرد و براي بستن دهان عيب جويان، آنان را در اعمال اصلاحات مورد نياز ترغيب نمود و به آنان اجازه ي لازم را داد. از اين رو، اختلاف هاي فاحشي در متون خطي - به دليل اصلاح آن ها در زمان حيات بها - و نيز ميان آن ها با متون چاپي رخ داده است. طباطبايي با تأكيد بر اين مطلب، به دنبال حل اين معماست كه چرا بهائيان از چاپ مجدد اين كتاب كه روزگاري به دنبال آن بودند، امتناع كردند. او اين پاسخ را اگر چه صحيح، اما كافي نمي داند كه خوف بهائيان از زمينه ي بروز خرده گيري هاي عربي دانان بر اشتباهات فراوان و فاحش ادبي در اين متن، عربي، علت پرهيز از چاپ مجدد آن است. وي در نهايت اين جمع بندي را كرده است كه بازماندگان عباس افندي غص اعظم اگر بخواهند به انتشار آن دست يازند، ناگريزند به انتشار نسخه ي اصلاح شده ي غصن اكبر رقيب عباس افندي دست يازند و اين امر از منظر اختلافات فرقه اي به زبان آن هاست و از اين رو، از انتشار آن پرهيز دارند.
📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۱-۱۲
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
▪️نه جبر و نه تفویض▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
لاَ جَبْرَ وَ لاَ تَفْوِيضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ قُلْتُ وَ مَا أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ مَثَلُ ذَلِكَ رَجُلٌ رَأَيْتَهُ عَلَى مَعْصِيَةٍ فَنَهَيْتَهُ فَلَمْ يَنْتَهِ فَتَرَكْتَهُ فَفَعَلَ تِلْكَ اَلْمَعْصِيَةَ فَلَيْسَ حَيْثُ لَمْ يَقْبَلْ مِنْكَ فَتَرَكْتَهُ كُنْتَ أَنْتَ اَلَّذِي أَمَرْتَهُ بِالْمَعْصِيَةِ.
📄 امام صادق عليه السلام فرمودند:
نه جبر درست است و نه تفويض بلكه امرى است ميان اين دو امر، راوى گويد: گفتم امر ميان دو امر چيست؟ فرمودند: مثلش این است كه مردى را مشغول گناه ببينى و او را نهى كنى اما او نپذيرد و تو او را رها كنى و او آن گناه را انجام دهد، پس چون او از تو نپذيرفته و تو او را رها كردهاى نبايد گفت تو او را به گناه دستور دادهاى.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۶۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«کجا ببینیم همو؟»🤍😍
🧡 احیا میشم منو میبینی...
ذوقمرگ میشم تو رو میبینم...
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا عزیز زهرا...
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
❌خیز بهائیت برای تأثیرگذاری بر سند توسعه پایــــــــــــــــــدار
🔹دفتر تشکیلات بهائی ۱۸ بهمن از برگزاری نشستی در حاشیه شصت و دومین کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل توسط «کمیته سَمَن برای توسعه اجتماعی» در دفتر رسمی فرقه ضاله بهائیت خبر داد.
🔸در افتتاحیه این جلسه دانیل پرل نماینده تشکیلات فرقه ضالا بهائیت در سازمان ملل، به تعریف و تمجید اقدامات صورت گرفته برای تقویت دموکراسی، عدالت اجتماعی و... پرداخت.
♦️سخنان نماینده فرقه ضاله بهائیت در راستای تعریف و تشریح برنامه توسعه پایدار بوده؛ پروژه جوامع مشترک را بعنوان نمونهای از پیشبرد اهداف این برنامه نام برد.
🔻تصویب مرحله دوم برنامه توسعه پایدار یکی از اهداف مهم تشکیلات بهائی است که برای دستیابی به آن تلاشهای پیوسته و متعددی را تا برگزاری اجلاس سران در سپتامبر ۲۰۲۴ انجام میدهد.
#بهائیت
#سند_توسعه_پایدار
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
محيط طباطبايي در نوشتار ديگري به عنوان «برهان قاطع»، از قول ضياء الحكما خاطره اي از مرحوم حكيم ميرزا حسن جلوه (پسر عم ضياء الحكما) درباره ي حضور وي در جلسه ي استادش، ميرزا حسن نوري، با سيد علي محمد باب و ناتواني باب از پاسخ به پرسش هاي فلسفي او، نقل كرده كه بسيار مغتنم و خواندني است. استاد محيط در مقاله ي «رساله ي خالويه يا ايقان»، به دنبال بررسي اصرار بهاء بر تصحيح و تجديد همه ي متون ايقان بر اساس نسخه ي ملا علي اكبر شهميرزادي است. بهاء در سال ۱۲۶۹ به بغداد رسيد و پس از احياي بعضي درگيري هاي قبلي، به مدت دو سال با نام درويش محمد به نقشبنديان سليمانيه پيوست و پس از آن به دعوت برادرش، ميرزا يحيي صبح ازل، به بغداد بازگشت و با خواندن برادر كوچك تر به نام حضرت ازل و مستور كردن او، و خواندن خود با نام حضرت بهاء امور بابيان را به عهده گرفت. او پس از سال ۱۲۶۹. ق، براي دومين بار در سال ۱۲۷۵. ق امر خود را اظهار كرد، ولي قبول عام نيافت و در معرض خطر قرار گرفت. با آمدن سيد محمد تاجر شيرازي، دايي مسلمان و مخالف علي محمد باب، بهاء در ۱۲۷۷. ق براي اثبات حقانيت باب طي دو شبانه روز رساله ي خالويه را دو باب نگاشت كه بعدا به كتاب ايقان تغيير نام يافت. او در اين رساله به اشاراتي، بر فشار سنگيني اشاره كرده است كه بر اثر اظهار امرش، بر او وارد شد. در هر حال، اين رساله در خدمت تثبيت امر او قرار گرفت و پس از جدايي دو گروه ازليان و بهائيان و سومين مرحله ي اظهار امر بهاء در ۱۲۸۰. ق، اهميت بيشتري يافت. محيط طباطبايي در نوشتار ديگري با نام «عظيم پس از باب و پيش از ازل» به اثبات رياست شيخ علي عظيم پس از اعدام باب و ابطال جانشيني فرد ديگري مانند ميرزا يحيي صبح ازل همت گمارده و در اين خصوص از شواهد تاريخي و تصريح تواريخ بابي بهره گرفته است.
چنان كه فوقا اشاره شد، يكي از مقالات استاد در مجله ي گوهر، تطبيق نسخه هاي مختلف كتاب مقدس بهائيان: «اقدس»، (نوشته ي حسينعلي بهاء) با يكديگر است كه به طور مستند نشان مي دهد مطالب اين كتاب را (همچون ديگر تأليفات عادي بشري) اطرافيان بهاء در زمان چاپ، براي جلوگيري از ايراد اهل نظر، بارها دست كاري نموده و «اغلاط املايي و ادبي و دستوري» آن را «تصحيح» كرده اند.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۱۲-۱۳-۱۴
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
آیا مطرحکردن نام فرقهها خصوصا بهائیت در هر بحث انتخاباتی لازم است؟
🔺نهمین ویژه برنامه انتخاباتی «شش در دو» با حضور سید هادی عظیمی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و حجتالاسلام حسن قربانی لیواری سخنگوی حزب جمعیت آزادگان و ایثارگران برگزار شد که هر دو بر ارائه نظر و دیدگاه خویش درباره انتخابات پرداختند.
🔺در بخشی از این گفتگو آقای قربانی در جواب نظر سید هادی عظیمی درباره اینکه هر ایرانی که شناسنامه دارد حق شرکت در انتخابات را دارد گفت:
🔺«بهائی، وهابی، شیعههای انگلیسی و سنیهای آمریکایی هم در این کشور زندگی میکنند؛ اما چون با نظام معاند هستند نمیتوانند در انتخابات شرکت کنند.»
🔺فرقهها خصوصاً بهائیت در کشور زمان مناظرات انتخاباتی را یکی از فرصتهای مناسب جهت آشکارسازی خود میدانند و بارها ازآنجهت عرضاندام استفاده کردهاند.
🔺بنابراین، به نظر میرسد یادآوری این مسئله به افرادی که در مناظرات شرکت میکنند ضروری است که تا حد امکان از نام بردن از فرقهها و پرداختن به موضوعات آنها خودداری کنند.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
چه باید بکنیم؟ چکار کردیم که مانده ایم بی سرپرست؟ - آیت الله بهجت.mp3
14.03M
🎧 چه باید بکنیم؟ چکار کردیم که مانده ایم بی سرپرست؟
🎤 آیت الله #بهجت (رحمهالله علیه)
🏷 #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
🚫@bahaiyat🚫