eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸حقیقت بهائیت: سرسپردگی بهائیت به آمریکا هرچند که بهائیت در تلاش است تا خود را به عنوان دینی الهی معرفی کند، اما شواهد بسیاری از سرسپردگی این فرقه‌ی ساخت استعمار به قدرت‌های بزرگ دارد. از این‌رو در گزارش محرمانه‌ی نماینده‌ی ایران در آمریکا (مورخ ۳۰ رمضان ۱۳۱۸ قمری)، حضور و فعالیت بهائیت در شهر شیکاگوی آمریکا به اطلاع مقامات ایرانی رسید. در گزارش ۱۲ جمادی الأولی سال ۱۳۱۹ نیز نمایندگی ایران خاطرنشان ساخت که بهائیان، اخبار ایران را به دقت پیگیری کرده و از تحت فشار قرار دادن دولت ایران در محافل سیاسی فرهنگی آمریکا، به منظور آزادی بیشتر بهائیان در ایران فروگذار نمی‌کنند. اما به راستی چگونه فرقه‌ای که ادعای الهی بودن دارد، برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، به دامن آمریکای جنایت‌کار (به عنوان تنها استفاده کننده‌ی سلاح مرگ‌بار هسته‌ای، عامل کودتا، قتل‌عام و جنایت در ایران، ویتنام، عراق، افغانستان و...) چنگ می‌زند؛ حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/۱۱۳]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید». 📗مؤسسه‌ی مطالعات تاریخ معاصر ایران، فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، سال ۱۳، بهار ۱۳۸۸، ش: ۵۰، ص ۶۰. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜قالَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَا عَرَفَ اَللَّهَ مَنْ شَبَّهَهُ بِخَلْقِهِ وَ لاَ وَصَفَهُ بِالْعَدْلِ مَنْ نَسَبَ إِلَيْهِ ذُنُوبَ عِبَادِهِ. 📄رسول الله صلّى اللّه عليه و آله فرمودند: خدا را نشناخته هركه او را به آفريدگانش تشبيه كرده و او را به عدالت وصف نكرده، هركه گناهان بندگانش را به او نسبت داده است. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۴۷ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️محل برگزاری جلسه علما با سید علی‌محمد شیرازی در تبریز که اکنون به نام مسجد صاحب‌الامر شناخته می‌شود 🍀انتقال به تبریز و عودت به چهریق باب را مجدّداً به تبریز فرستادند و به علما دستور داده شد تا حکم نهایی را در مورد او صادر نمایند. علما هم مجلسی با حضور ناصرالدین میرزا ولیعهد محمدشاه تشکیل دادند و در آن مجلس از باب سوالاتی در مورد ادعای او پرسیدند. ادوارد براون می‌نویسد: اقدام قانونی علیه باب تماماً با شرم‌آورترین بی‌انصافی‌ها و بی‌احترامی‌ها همراه بود. آن‌ها به او گفتند: «اگر تو دروازه دانش هستی البته باید قادر باشی به هر سؤالی که ما انتخاب می‌کنیم و می‌پرسیم جواب دهی.» و بی‌درنگ شروع به پرسش دربارهٔ اصطلاحات و ریزه‌کاری‌های فنی طب، دستور زبان، فلسفه و منطق و امثال آن کردند. به‌گفته عباس امانت، استاد تاریخ دانشگاه ییل، ناصرالدین میرزا، ولیعهد آن زمان پس از محاکمه تبریز حس کرد یا می‌باید در برابر روحانیون قدرتمند تبریز بایستد یا از آن خطرناک‌تر منتظر ناآرامی از طرف پیروان باب باشد. در این بین مشاوران وی تدبیری پیشنهاد کردند که پزشکان خود را بفرستد تا باب را معاینه کنند. تشخیص آن‌ها قابل پیش‌بینی بود و به گفته ویلیام کورمیک، یکی از پزشکان مخصوص وی، تدبیری مصلحت‌آمیز برای نجات جان باب بود. آن‌ها با نظری دایر بر جنون باب، خواستند جان باب را نجات دهند. کورمیک سال‌ها بعد نوشت: «گزارش ما در آن موقع به شاه به گونه‌ای بود که جان او [یعنی باب] را نجات دهد.» 📗عباس امانت (۱۳۸۳)، «اندرزی برای شاهزادگان»، قبله عالم، نشر کارنامه، ص۱۴۳ 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646889757.mp3
939.3K
🕸چالز میسون ریمی ولی .... 💀@bahaiyat💀
🕸رهبران بهائیت 🔸رهبران بهائیت ، تبلیغ کودکان را به دلیل .... 💀@bahaiyat💀
D1737865T14321176(Web).Mp3
484.9K
🔸پرسمان اعتقادی 👤حجت الاسلام و المسلمین ◀️ موضوع : فرقه بهائیت 💀@bahaiyat💀
33.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹داستان بابیت و بهائیت (۶) ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646890032.mp3
980.1K
🕸اعترافات سران بابیه و بهائیه به خاتمیت پیامبر 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646890264.mp3
539.5K
🕸ادعای نبوت و الوهیت باب 💀@bahaiyat💀
📗 معرفی کتاب 🔹کتاب بهائیان ایران، مجموعه‌ای از یازده مقاله است که به‌ نوعی به بررسی بهائیت در ادوار تاریخی قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی پرداخته و طیف وسیعی از موضوعات مانند: 🔻تغییر مذهب سایر اقلیت‌های مذهبی در ایران به بهائیت، اندیشه‌های بهائی و نقش بهائیان در ارتقای جایگاه زنان، ظهور آموزش مدرن، بهداشت و مشروطیت، آزار و اذیت بهائیان در ایران و سکولار و اسلام‌گرا، گفتمان ضد بهائی در ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 🔸در این کتاب، جامعه بهائی ایران را بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی غیرمسلمان کشور معرفی شده و تأکید می‌کند که: این مجموعه مقالات بررسی جامعی از تحولات اجتماعی و تاریخی جامعه بهائی و نقش آن در شکل‌ دادن به ایران مدرن ارائه می‌دهد. ♦️به گفته کتاب: محور اصلی این مطالعه، شخصیت پیش‌گام جامعه بهائی در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم است، با فصل‌هائی که به بررسی نقش زنان در جامعه بهائی، تأثیر مدارس بهائی بر جامعه ایران، مشارکت بهائیان در ابتکارات بهداشت عمومی و تأثیر تفکر بهائی و عملکرد تک‌تک بهائیان بر انقلاب مشروطه ۱۹۰۶ - ۱۹۱۱ است. 🔹گرویدن به قرقه بهائی در مقیاس وسیع از سوی جوامع یهودی و زرتشتی، موضوع مهم دیگری است که از سوی نویسندگان به آن پرداخته شده است. 🔸در این کتاب تأکید شده که: اگرچه آزار و اذیت بهائیان توجه رسانه‌های غربی را به خود جلب کرده است، اما تا کنون تعداد کمی از محققانی که در زمینه ایران‌ شناسی فعالیت می‌کنند، تاریخچه یا جزئیات این آزار و اذیت را نوشته‌اند. 🔺در اینجا، پنج شخصیت برجسته در این زمینه و به جنبه‌های مختلف این آزار از جمله پیشینه تاریخی آن، نگرش ایرانیان سکولار، آزار و اذیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ و دیدگاه‌های حقوق بشر را مورد بررسی قرار داده‌اند. 📌فهرست کتاب: ۱- مقاله اول: انتظارات مسیحائی و هویت‌های در حال تحول: گرویدن یهودیان ایرانی به آئین بهائی، نویسنده: مهرداد امانت ۲- مقاله دوم: گرویدن زرتشتیان به آئین بهائی، نویسنده: فریدون وهیمان ۳- مقاله سوم: تشویق آموزنده: الواح بهاءالله و عبدالبهاء به زنان بهائی در ایران و هند، نویسنده: دومینیک پرویز بروکشا ۴- مقاله چهارم: مدرسه بهائی در ایران، نویسنده: موجان مؤمن ۵- مقاله پنجم: ابتکارات بهداشتی بهائیان در ایران: بررسی مقدماتی، نویسنده: سینا فاضل و مینو فؤادی ۶- مقاله ششم: گفتارهای بهائی در باره انقلاب مشروطه، نویسنده: کیوان میلانی ۷- مقاله هفتم: بُعد تطبیقی پرونده بهائی و چشم‌اندازها، برای تغییر در آینده، نویسنده: الیز ساناساریان ۸- مقاله هشتم: ریشه‌های تاریخی آزار و اذیت بابیان و بهائیان در ایران، نویسنده: عباس امانت ۹- مقاله نهم: آناتومی تعصب: تأملاتی درباره بهائیت ستیزی سکولار در ایران، نویسنده: ایله چهاری ۱۰- مقاله دهم: بهائیت و اسلام‌ستیزی در ایران، نویسنده: محمد توکلی ترقی ۱۱- مقاله یازدهم: گفتمان و عملکرد نقض حقوق بشر بهائیان ایرانی در جمهوری اسلامی ایران‌ نویسنده: رضا افشاری 💀@bahaiyat💀
1_1343388222.mp3
1.45M
⭕️ سوال ❓فرقه ی بهائیت باورشان چی هست و فرقش با وهابیت چیست؟ 🎙استاد 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜عَنْ الرِّضا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ كَمَا وَصَفَ نَفْسَهُ أَحَدٌ صَمَدٌ نُورٌ، ثُمَّ قَالَ: «بَلْ يَدٰاهُ مَبْسُوطَتٰانِ» فَقُلْتُ لَهُ: أَ فَلَهُ يَدَانِ هَكَذَا وَ أَشَرْتُ بِيَدِي إِلَى يَدِهِ فَقَالَ: لَوْ كَانَ هَكَذَا كَانَ مَخْلُوقاً. 📄امام رضا علیه السلام می فرمایند: همانا خداوند متعال همانطور که خود را توصیف کرده یکتای بی نیاز نور است سپس فرمودند: «بلکه دستان او باز است» عرض کرد: آیا خداوند دست دارد؟ و راوی به دستانش اشاره کرد فرمودند: اگر اینگونه دست داشته باشد مخلوق است. ــــــــــــــــــــ 📚 تفسير عیاشی ج ۱، ص ۳۳۰ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠بازمانده‌های قلعه چهریق در سال ۲۰۰۸ میلادی که در کنار رودخانه زولا در شهرستان سلماس قرار دارد  به‌گفته مک ایون باب به‌صورت غیررسمی در مجلس علما از سوی بسیاری از علمای حاضر محکوم به مرگ شد. اما رأی بر جنون در این زمان مطرح شد تا مانع اعدام باب شوند. محمد ترابیان در کتاب حالات و مقالات استاد شهاب فردوسی در این خصوص می‌نویسد: «اینکه در برخی کتاب‌ها نوشته‌اند سید باب مخبط و مجنون بوده‌است از انصاف و عدالت دور است زیرا همهٔ آثار او حکایت از یک مجذوب فریفته به افکار خود دارد و در همه موارد به مقدسات اسلامی جداٌ احترام می‌گذارد و به اصول و نوامیس اخلاقی و اجتماعی کاملاً متوجه‌است و مطلقاً علایم جنون در آثار وی دیده نمی‌شود.» ادوارد براون می‌نویسد: به همین دلیل باب به زور از قلعه چهریق به تبریز برده شد و یک بار دیگر در برابر قضاتی که حکمشان نتیجه قطعی بود مورد بازخواست قرار گرفت. محکمه‌ای که او اکنون به آن تن درداده بود چیزی جز یک سری اهانت‌ها و بی‌احترامی‌های مکرر نبود. به هر حال شکنجه‌گران او نگران گرفتن یک نتیجه بودند و آن اینکه رسماً باب را وادار کنند از تعالیمی که می‌آموزد صرف نظر کند. اما آن‌ها قادر به انجام آن نشدند. 📗ترابیان فردوسی، محمد (۱۳۸۳). حالات و مقالات استاد شهاب فردوسی (به پارسی). ایران: صحیفه خرد. ص. ۴۱۳. 📗«هفتم- باب در ماکو، قتل». مذاهب ملل متمدنه - تاریخ -سیدعلی محمد معروف به باب (به پارسی). ترجمهٔ فره وشی، ع. م. ص. ۴۰۳. 💀@bahaiyat💀
💠بازمانده‌های سنگچین‌های قلعه چهریق (محل زندان سید علی‌محمد شیرازی) در سال ۱۳۹۰ 🔹مسیو نیکلا منشی اول سفارت فرانسه در ایران می‌نویسد: بنابراین معلوم می‌شود که باب به‌سختی در محبس می‌گذراند و شکایت دارد و نسبتاً مدت آنهم طولانی بوده‌است زیرا که برحسب مدارکی که ما شرح دادیم در سال ۱۲۶۴ به ماکو رفت و اجرای قتلش در ۲۷ شعبان ۱۲۶۶ واقع شد مطابق با ۸ ژوئیه ۱۸۵۰. ولی قبل از اجرای قتل، محبس او را تغییر دادند و از ماکو به قلعه چهریق بردند. در صفحه بعد از ۱۳۲ کتاب نقطةالکاف که به همت ادوارد براون منتشر گردیده‌است در ذیل تصویر این قلعه و رودخانه نوشته شده‌است. قلعه چهریق در نزدیک ارومیه در آذربایجان که میرزا علی‌محمد باب قبل از اعدام در آنجا محبوس بوده و به جبل شدید از آن تعبیر می‌کند. در اینجا فقط با نامه‌ای مخفی شده در گردو یا نوشته‌هایی که به صورت ضدآب دوخته شده بودند و در شیر غوطه ور شده بودند و امثال این‌ها ارتباط بین باب و پیروانش ممکن بود. باب که اکنون محکوم به بیش از سه سال حبس شدید شده بود، عملاً نمی‌توانست به‌طور مستقیم مسئول گرایش پیروانش به دفاع مسلحانه باشد. با این وجود دولت او را سرچشمه آن تعالیمی می‌دانست که کل امپراتوری ایران را دچار تشنج کرده بود و تصمیم به مرگ او گرفت. آنان تصور می‌کردند که با مرگ او کل جنبش باید از هم بپاشد. 📗کاشانی، میرزاجانی (۱۹۱۰). «حرکت دادن آنجنابرا از قلعه ماکو بقلعه چهریق». در پرسان، سوپل. نقطةالکاف. ادوارد براون. لیدن هلند: ص. ۱۳۲. 📗ترابیان فردوسی، محمد، حالات و مقالات استاد شهاب فردوسی (به پارسی). ایران: صحیفه خرد. ص. ۴۱۳. 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646891050.mp3
413.7K
💠گرایش عباس افندی به آمریکا 💀@bahaiyat💀
🕸وحدت عالم انسانی کذایی.... 💀@bahaiyat💀
🔸مرگ محمدشاه در اکتبر سال ۱۸۴۷ میلادی محمد شاه، پادشاه ایران درگذشت. پس از به سلطنت رسیدن ناصرالدین شاه، علماء که از مهار اختیارات خود توسط میرزا آقاسی و عدم شدّت عمل او در برابر بابیان در سال‌های پایانی حکومت محمد شاه خشمگین بودند اینک با همراهی وزیر جدید، امیرکبیر، به قلع و قمع بابیان پرداختند. در شهرهای دور افتاده جمیع طعمه شمشیر شدند و از قتل و غارت جان سالم بدر نبردند ولی در شهرهایی که جمعیت بابیان بالنسبه زیاد بود مثل یزد، نیریز، زنجان و ولایت مازندران بابیان اقدام به دفاع کردند. در واقعه زنجان، چیزی نمانده بود که تمام قوای دولتی ایران از بابیان شکست بخورند. ادوارد براون زمان مرگ شاه را سپتامبر ۱۸۴۸ می‌داند. 📗 یکسال در میان ایرانیان، ادوارد براون، ترجمه ذبیح‌الله منصوری، صفحه ۷۸–۷۶ 💀@bahaiyat💀
🕸 نقش عبدالبهاء در اشغال فلسطین (قسمت اول) ارتباط رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها به سال‌های پیش از تصرف فلسطین به دست انگلیسی‌ها و تلاش برای ایجاد یک کشور یهودی باز می‌گردد. شواهد تاریخی از ارتباط و همکاری عبدالبهاء با زرسالاران یهودی پرده برمی‌دارد؛ ارتباط‌هایی که بعدها عبدالبهاء، به اسم پیش‌بینی آینده فلسطین، به خورد بهائیان داد. هر چند امروزه تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا همزیستی خود با صهیونیست‌ها را اتفاقی جلوه دهد، اما با بررسی تاریخی موضوع درمی‌یابیم که پیوند رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها حکایت از روابطی دیرینه و مستحکم دارد. ارتباط رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها، به سال‌های پیش از تصرف فلسطین به دست انگلیسی‌ها و تلاش برای ایجاد یک کشور یهودی باز می‌گردد. «بن زوی» از اعضای برجسته‌ی آژانس یهود که بعدها رئیس جمهور اسرائیل شد، تصریح می‌کند که در حدود سال‌های ۱۹۱۰-۱۹۰۹ م، با عباس افندی در قصر بهجی در عکا دیدار داشته است. این دیدار به زمانی باز می‌گردد که هنوز فلسطین در اشغال نیروهای انگلیسی بود و یهودیان به صورت خزنده، مشغول مهاجرت به آنجا بودند. شواهد تاریخی از ارتباط عبدالبهاء با اعضای خاندان روچیلد (زرسالاران بزرگ یهودی و ایجاد کنندگان اسرائیل)، پرده برمی‌دارد. این قرائن، برخی پژوهشگران را بر آن داشت تا به این باور برسند که از سال ۱۸۶۸ میلادی که پیامبرنمای بهائیت و همراهانش به بندر عکا تبعید شدند، پیوند بهائیان با کانون‌های مقتدر یهودی غرب شکل گرفت و با تأسیس مرکز بهائیت در سرزمین فلسطین، تداوم یافت. در خلال روابط نزدیک میان سران بهائی و صهیونیست‌ها بود که اخبار و تصمیمات پشت‌پرده محافل صهیونیستی به سران بهائیت منتقل می‌شد. تصمیمات پشت‌پرده‌ای که پیشوایان بهائی، تصمیمات و اخبار واصله به خود را به عنوان پیش‌گویی، به خورد پیروانشان می‌دادند؛ چنانکه عبدالبهاء درباره آینده‌ی فلسطین گفته است: «اینجا فلسطین است، اراضی مقدسه است. عنقریب قوم یهود به این اراضی بازگشت خواهند نمود، سلطنت داودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود، عزیز می‌شود و تمامی این اراضی بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع می‌شوند و این اراضی، مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت می‌شود و تردیدی در آن نیست». آری؛ پس با خود بیاندیشیم که چرا باید پیشوای بهائیت از رابطه‌ای به این نزدیکی با صهیونیست‌ها برخوردار باشد و به سبب آن از نقشه‌های پنهانی آن‌ها مطلع شود و سپس اهداف شوم صهیونیست را به عنوان پیش‌گویی بیان کند؟ 📗بهائیت و اسرائیل، پیوند دیرین و فزاینده، ماهنامه‌ی زمانه، سال ششم، شماره‌ی ۶۱، مهر ۱۳۸۶، ص ۲۹٫ 📗جواد نوائیان، تارهای عنکبوت، مشهد: انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری خراسان، ۱۳۹۴، ص ۳۸٫ 📗خاطرات حبیب، طهران: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، ۱۰۹ بدیع، ص ۲۰٫ 💀@bahaiyat💀