eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
986 ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِيَ مِنْهُ 🎥 ما را دارن می‌برند! سخنان استاد حاج‌آقا رضوان‌الله‌علیه دربارۀ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۷) بسم اللَّه الرحمن الرحيم «اين كتابى است از خداى عزيز حكيم، براى محمد پيغمبر خدا و نور و سفير و حجاب و دليل او، فرود آورد آن را روح الامين از نزد پروردگار عالميان اى محمد، بزرگ بدان نامهايم را، و سپاس گو نعمت هايم را، و انكار نكن بخشش هايم را، من خدائيم كه جز من خدائى نيست، هر كس كه اميد به غير فضل من داشته باشد، يا از غير عدل من بترسد، او را عذابى كنم كه هيچ كس را نكرده باشم، پس مرا پرستش كن و به من توكل دار، من نفرستادم پيغمبرى را مگر اينكه پس از كمال روزگار، و گذشتن مدتش، وصيى براى او قرار دادم و من ترا بر همه پيغمبران برترى دادم و على وصى ترا بر اولياى آنها، و تو را گرامى داشتم به دو فرزند زاده ات حسن و حسين، پس قرار دادم حسن را معدن علم خودم بعد از پدرش، و حسين را خزينه دار وحى خود گردانيدم و او را گرامى داشتم به شهادت و زندگيش را با سعادت به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، آنكه او را رد كرد مرا رد كرده است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۱۹۷ 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس پس اين بي توجهي را بايد معلول علت اساسي ديگري دانست كه براي امثال اغيار درست آشكارا نيست. وقتي به اين متن قديمي اقدس دسترسي حاصل شد كه چهار سال پس از تاريخ تدوين اصل و چهارده سال پيش از تاريخ نخستين انتشارش تحرير يافته و همه قرائن نسخه شناسي از خط و كاغذ و اسلوب تحرير، اصالت و قدمت نسخه چاپ استاندارد بمبئي غنيمت شمرد و آن ها را با يكديگر از آغاز تا انجام سنجيد. در ضمن تطبيق به ندرت صفحه اي از نسخه ي چاپي را با متن خطي قديم (94) مطابق يافت، بلكه موارد اختلاف در 64 صفحه به بيش از دويست مورد مي رسيد كه در صفحه ي 57 و 60 حتي چند سطر متوالي از نسخه ي چاپي حذف شده بود. نسخه ي خط 1294 چنين به پايان مي رسد: «هذا سبب الاتحاد لو انتم تعلمون و العله الكبري للاتفاق و التمدن لو انتم تشعرون. انا جعلنا الامرين علامتين لبلوغ العالم و هوالاس الاعظم نزلناه في الواح اخري، و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. ختمتها في يوم چهارشنبه 7 شهر صفر المظفر سنه 1294». در صورتي كه نسخه ي چاپ بمبئي بدين سان پايان مي پذيرد: «... و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. قد حرم عليكم شرب الافيون انا نهيناكم عن ذلك نهيا عظيما في الكتاب و الذي شرب انه ليس مني، اتقوا الله يا اولي الالباب». بدين ترتيب، معلوم مي شود حرمت شرب افيون يا به عبارت ديگر كشيدن ترياك بدين صراحت سال ها بعد از تدوين كتاب اقدس و در حين اقدام به طبع، بر آن افزوده شده است. پس از تطبيق نسخه ي چاپي با نسخه خطي، موارد اختلاف را در كنار صفحه ها بر حاشيه ها يادداشت كرد و به بررسي آن ها پرداخت و دريافت آنچه كه در نسخه ي چاپي غالبا تغيير يافته همانا كلماتي بوده كه از نظر قواعد زبان عربي به نظر ناشران مجاز كتاب، درست نيامده و بنا به اجازه اي كه از طرف بها در دست داشتند به اصلاح و تبديل آن ها پرداخته اند. 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۱-۲۲ 🚫@bahaiyat🚫
آيت الله سيد اسماعيل صدر كه از شاگردان برجسته ميرزا محمدحسن شیرازی است مى گويد : مردى با ظاهر آراسته در سامرّا با من ملاقات كرد و ادعا نمود كه از اصفهان آمده و اكنون بشدت محتاج كمك مى باشد و به عنوان تأييد صلاحيت خود چند نامه از علماى اصفهان همراه داشت و از من خواست به ميرزاى شيرازى در حق وى سفارش كنم ، من پذيرفتم و در حرم هنگام زيارت خدمت ميرزا رسيده و به نقل جريان مرد اصفهانى شروع نمودم ، ميرزا قبل از توضيحات من گفت : بله ، ايشان را ديده ام و نامه هايى كه ادعا مى كند از علماى اصفهان است ملاحظه كرده ام . در همين هنگام آن مرد به طرف ما آمد و دست ميرزا را بوسيد ، من عرض كردم: صحبت من درباره همين آقا بود ، ميرزا گويى توضيح مرا نشنيده و اين مرد را نديده است حاضر نشد به او كمك كند ، و آن مرد اصفهانى با كمال يأس از ما جدا شد . من در شگفت ماندم كه چگونه گاهى ميرزاى شيرازى با وسايل مختلف مى كوشد نياز نيازمندى را برآورد ، و اين بيچاره را اينگونه مأيوس كرد . بعدها فهميدم كه وى از فرقه گمراه و فاسد و دست پرورده انگليس يعنى بابيه بوده ، و اينگونه ميرزاى شيرازى با ضمير روشن خويش ، وى را شناخت . 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️دین من و اجداد من▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّا نَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ لَمْ يُكَلِّفِ اَلْعِبَادَ إِلاَّ مَا آتَاهُمْ وَ كُلُّ شَيْءٍ لاَ يُطِيقُونَهُ فَهُوَ عَنْهُمْ مَوْضُوعٌ وَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ مَا شَاءَ اَللَّهُ وَ قَضَى وَ قَدَّرَ وَ أَرَادَ فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّ هَذَا لَدِينِي وَ دِينُ آبَائِي . 📄 حمزه بن حمران گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ما می گوییم خداوند متعال به همان مقدار که به بندگانش داده، به ایشان تکلیف می کند و هر آنچه که طاقتش را ندارند از ایشان برداشته شده است. چیزی نمی شود مگر آنکه خداوند مشیت کند و قضا و قدر و اراده او تعلق گیرد. امام علیه السلام فرمودند: قسم به خدا این همان دین من و پدران من است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 محاسن ج ۱، ص ۲۹۶ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَالَّذِینَ کَفَرُوا وَکَذَّبُوا بِآیَاتِنَا أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ » « و کسانى که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند; و همیشه در آن خواهند بود. » 📔 بقره ۳۹ درتفسیر برهان ذیل این آیه آمده است که مقصود از آیات در این آیه دلایل صدق پیامبر نسبت به گفته هایی است که در مورد پیشینیان فرموده اند و نسبت به فضائلی است که نسبت به مولی امیر المومنین و امامان از فرزندان ایشان بیان کرده اند . 📚 تفسیر برهان ج ۱ ص ۹۰ مععصوم علیهم‌السلام 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس اين اصلاحات، گاهي املايي بوده مانند عفي در سطر ۷ از صفحه ي ۵ نسخه خطي كه به عفاي چاپي اصلاح شده و يا آنكه از نظر نحوي، تصور اشكالي مي شده مانند ان يبلغ رشدهم خطي كه ان يبلغوا رشدهم در نسخه ي چاپي شده است. اين نوع تغيير كلمات، قسمت اعظم اختلاف را در برمي گيرد و كم كردن چند سطر در صفحه هاي ۵۷ و ۶۰ گويي به رعايت بلاغت لازم شده ولي افزايش حكم ترياك در پايان نسخه ي چاپي شايد بنا بر ضرورتي مربوط به موقع چاپ صورت گرفته باشد و آن موضوع دخالت فقهاي شيعه ي ايران در كار كشيدن تنباكو و توتون و تأثير فوق العاده اي كه فتواي حرمت دود در ايران بخشيده بود سران اين فرقه را هم به بذل همتي وادار ساخته است. به هر صورت چنان كه در نسخه ي هو صاحب الحب و الوفاق في بيان... كه در ۱۳۱۵ هجري هنگام در بمبئي به چاپ رسيده ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم اجازه ي تجديد نظر در نوشته هاي بهاء الله و از جمله اقدس داشته اند و بر اين اساس، آنچه را كه در اقدس از آرايش و افزايش و كاهش لفظ عبارت روا ديده اند به كار برده اند و در نتيجه ميان اقدس خطي و چاپي اختلاف صورت فوق العاده به وجود آورده اند. پيش از آنكه نسخه ي اقدس چاپ بغداد انتشار يابد، مردم عرب زبان عراق و سوريه و فلسطين و مصر به ندرت از وجود چنين كتابي در دست حضرات آگاهي داشتند و دورانديشي عقلاي فرقه در دور نگاهداشتن كتاب اقدس از چشم قوم عرب، شايد تنها مربوط به مخالفت وجود چنين كتابي با صورت ظاهر ادعاي آنان نبوده كه فرقه اي از صوفيه شمرده مي شدند، بلكه براي عدم استحضار فضلا و ادباي عرب بر اسلوب تحرير چنين كتابي بوده كه لااقل در هر صفحه آن از لحاظ عربي نويسي به طور متوسط سه چهار مورد قابل اعتراض به نظر مي رسيد. پيش از بروز اختلاف ميان فرزندان بهاء، چنين معمول شده بود كه اقدس را با وصيت نامه ي بهاء يا كتاب عهد ]ي[ و مجموعه سؤال و جوابي درباره ي احكام غير منصوص با هم بنويسند، در يك مجموعه كه نسخه اي از آن به خط زين المقربين در سال ۱۳۱۰ به اختيار انور و دود (مهاجر بهائي زاده و برگشته از حيفا و عكا) بود كه از آن در كتاب رديه ي خود جمله ها و كليشه هاي متعدد نقل كرده است و نوشته كه نسخه ي ديگري از همين مجموعه را يكي از خويشاوندان او به موزه ي بريتانيا داده است. بعدها كه موضوع كتاب عهدي منتفي شد و اغصان آن شجره مورد سب و طعن بهائيان قرار گرفتند، گويي در ميان آن رساله سؤال و جواب فارسي با متن عربي اقدس جنسيتي ديده نمي شد كه هر دو را از پهلوي اقدس عربي جدا كردند. مسلم است هر بهائي و بهائي زاده طرفدار عباس افندي و شوقي افندي كه ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم را ناقض و دشمن و سزاوار سب و لعن مي داند، حاضر نيست كتابي را كه اين دو تن هنگام چاپ به اصلاح آن همت گماشته اند و حتي الامكان از نقاط قابل اعتراض آن كاسته اند به چشم رضا و رغبت بنگرد و يا آنكه به تجديد چاپ و انتشار آن همت گمارد. چه، اين اقدس، در حقيقت، اقدس غصن اكبري است نه غصن اعظمي. از طرف ديگر، صرف نظر كردن از اصلاحات و تغييرات مسطور و مطبوع و بازگشت به صور خطي نامطبوع، بار ديگر سراسر متن اقدس را در معرض انتقاد ناقدان خودي و بيگانه قرار مي دهد و به اشكالات املايي و صرفي و نحوي و بياني آن ناگزير از اشاره خواهند بود. پس همان بهتر كه اين كتاب پرماجرا را مانند هشتاد سال گذشته ناديده بگيرند و از آن مانند مجردات نامقيد و غير قابل مشاهده سخن بگويند.» 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۲-۲۵ 🚫@bahaiyat🚫
⭕️دستورالعمل جدید تشکیلات بهائی برای بهائیان ایــــــــــــــــــــــران 🔹سایت ضیافت نوزده‌ روزه ۶ اسفند دستورالعمل جدیدی را برای پیروان فرقه ضاله بهائیت ایران در ماه صیام بهائی منتشر کرد. 🔸دستور جدید بهائیان ایران را به مطالعه هرچه بیشتر نوشته‌های سران بهائی (حسینعلی بهاء و عبدالبهاء) و همچنین آثار بیت‌ العدل فراخوانده است. ♦️ماه صیام بهائی (شهرالعلاء) ۱۹ روز در اسفند ماه و پس از چهار روز ایام الهاء است. 🔻ایام الهاء: به علت تقویم بی‌منطق بهائیت (۱۹ ماه ۱۹ روزه) چهار روز از سال اضافه می‌آید که برای توجیه، بهائیت آن را ایام الهاء نامیده قبل از ماه صیام آن را از روزهای خاص و مقدس عنوان می‌کند. 🔺تشکیلات بهائیت که از دلسرد شدن بهائیان ایران و دوری آنها از خواسته‌ها و آموزه‌های فرقه بیمناک است و از اینکه آنها در برخورد با حقائق ممکن است به باطل بودن بهائیت آشنا شده؛ فرقه را رها کنند هراسان است. 🔻بدین جهت تشکیلات بهائی تلاش فراوانی دارد با مشغول کردن بهائیان به نوشتار سران بهائی و بیت‌العدل، آنها را از تحری حقیقت بازداشته و در بهائیت نگاه دارد. 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۸) درست مى گويم كه جايگاه جعفر را گرامى خواهم داشت و او را خوشحال كنم در شيعه و يارانش، انتخاب مى كنم پس از او موسى را كه در زمان او فتنه عمياء تاريك است، زيرا رشته فرض من بريده نمى شود و حجتم پنهان نمى ماند و اولياى من از جام اوفى مى نوشند، هر كس يكى از آنها را انكار كند انكار نعمت من كرده و كسى كه تغيير دهد يك آيه از كتابم را بر من افترا زده واى به افترا زنندگان، پس از گذشتن موسى بنده و حبيب و برگزيده‌ام على است، كه ولىّ و ناصر من است و كسى است كه اعباء نبوت را بر او مى گذارم و به آن آزمايشش مى كنم، او را عفريت و گردنكشى مى كشد و در شهرى كه بنده شايسته اى ساخته است دفن مى شود، نزد بدترين خلق من، (مقصود هارون است كه حضرت رضا عليه السلام قبرش آنجا است) درست مى گويم كه او را خوشحال مى كنم به محمد فرزند و خليفه بعد از او و وارث علمش، پس از او معدن علم و جايگاه سر من است و حجت است بر خلقم، آن كس كه به او ايمان آورد بهشت جايگاه اوست و در هفتاد تن از كسانش كه سزاوار آتشند شفاعتش را مى پذيرم و به سعادت ختم مى كنم براى فرزند او على، ولىّ و ناصر من است، و شاهد در خلقم و امين و حيم، و از او بيرون آرم، آن كس كه دعوت كننده به سوى من و خازن علم من است: حسن و كامل مى كنم آن را به فرزند او محمد كه رحمت است بر جهانيان: محمد فرزند حسن داراى نورانيت موسى و كمال عيسى و صبر ايوب است. دوستان من در زمان او ذليل مى شوند و سرهاشان را مانند سرهاى ترك و ديلم به هديه مى فرستند. كشته مى شوند و آنها را مى سوزانند، آنها ترسناك و خائفند، زمين از خونشان رنگين و ناله و واويلا در زنانشان آشكار مى شود. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۹۷_۱۹۸ 🚫@bahaiyat🚫
د) وقایع دوره شوقی افندی اشاره با رسیدن شوقی به مقام ریاست، فصل جدیدی در تاریخ بهاییت گشوده شد که به طور خلاصه به مهم ترین وقایع این دوره اشاره می کنیم: یک - تشکیل دولت نژادپرست صهیونیستی اسرائیل در دوران شوقی و با سکوت خیانت آمیز و همراهی بی دریغ وی، حکومت یهودی اسرائیل با زیر پا نهادن حقوق مسلّم فلسطینیان، در فلسطین روی کار آمد. همکاری بی پایان بهاییت با صهیونیسم جهانی برای ایجاد دولتی یهودی در قلب جامعه اسلامی، سبب شد که این مسلک در آنجا رسمیت یابد و از املاک و اموال بهاییان حفاظت شود و از مالیات و عوارض معاف گردند. (۱) دو - طراحی و اجرای نقشه ده ساله اجرای طرح مهاجرت بهاییان به جاهای مختلف جهان و گسترش تشکیلات اداری و جهانی سازمان دینی بهاییت، از جمله اقدام های او در دوران ریاستش بر این فرقه بود. این فرآیند، به ویژه در دهه شصت میلادی، در اروپا و امریکا سرعت بیشتری گرفت و ساختمان معبدهای قاره ای بهایی به نام مشرق الاذکار به پایان رسید. سه - جدایی مبلّغان برجسته از بهاییت اشاره برخی از مبلّغان برجسته بهایی، راه خود را از تشکیلات شوقی جدا کردند و عده ای از آنها سازمان های انسان دوستانه غیر مذهبی تشکیل دادند؛ از جمله: اول - میرزا احمد سهراب از یاران قدیمی و پرکار عبدالبهاء بود که «کاروان خاور و باختر» را بنیان نهاد. برخی نویسندگان، فرقه سهرابیه را وابسته به وی می دانند. دوم - عبدالحسین تفتی آواره عده ای دیگر نیز آیین بهایی را به طور کامل رها کردند و به دامان پرمهر اسلام بازگشتند؛ از جمله تفتی در زمان بهاییت آواره نامیده می شد و بعد از بازگشت، خود را آیتی نامید. در پی این بازگشت، شوقی افندی مهم ترین کتاب تاریخ بهاییت به نام الکواکب الدریه فی مأثرالبهاییه را که وی نگاشته بود و مرکز میثاق بهاءالله، یعنی عبدالبهاء آن را تأیید کرده بود، بی اعتبار اعلام کرد. کتاب کشف الحیل در واقع، توبه نامه آیتی از منجلاب بهاییت است. سوم - فضل الله صبحی مهتدی خاندان وی از کهن ترین خاندان های بابی بهایی کاشان و خود او از نزدیکان درگاه عباس افندی بود. پیام پدر و خاطرات صبحی از معروف ترین آثار وی در معرفی و نقد این فرقه است. از نوشته هایش معلوم می شود شوقی به عادتی زشت دچار بود که بهاءالله در کتاب اقدس از بیان حکم آن خجالت کشید و مبهم باقی ماند. چهارم - میرزا حسن نیکو بروجردی وی نیز با نگارش کتاب فلسفه نیکو، شرح حال و چگونگی ورود و خروج خود را به فرقه بهایی بیان و اسراری را نیز از این فرقه افشا می کند که بهاییان را شرمنده و خشمگین می سازد و دیگران را غرق در حیرت و شگفتی می کند از این همه پستی در یک مجموعه به ظاهر دینی. پنجم - میرزا صالح اقتصاد مراغه ای میرزا صالح اقتصاد مراغه ای، منشی محفل روحانی بهاییان بود که پس از رسیدن به مقام «مبلّغی امرالله و ناشر نفحات الله» و آشنایی با احوال بهاییان و آثار آنها، از بهاییت روی گرداند و مسلمان شد و کتاب ایقاظ را در رد آنان نگاشت. (۲) 📗۱- توقیعات مبارکه، ج ۲ ، ص ۱۶۵. 📗۲- نک: سید محمدباقر نجفی، بهاییان، ص ۲۸۲. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۷-۷۹ 🚫@bahaiyat🚫
🔴تشریح نقشه بهائیت برای ایران توسط رسانه رسمی فرقه 🔻کانال تلگرامی «وب سایت گفتمان ایران» (سایت رسمی تشکیلات بهائیت)، 26 دی ماه طرحی را جهت تقویت توانمندی بهائیان و دستیابی به اهداف این فرقه در کشور منتشر کرد. 🔸این طرح الگویی ارائه می‌دهد که بهائیان ابتدا با نفوذ در میان مردم مسلمان ایران به چند توانمندی دست پیدا کنند. 🔹«دستیابی به توافق جمعی در امور و ارزش‌های مشترک»، «دستیابی به بینش مشترک (میان مسلمانان و بهائیان) درباره آینده و پیگیری آن از طریق اقدامات جمعی»، «گذر از تفاوت عقیده و بهره گرفتن از تجربه‌های مختلف»، «پروش حسّ مالکیت جمعی در روش‌ها و پیشرفت‌های جامعه»، توانمندی‌های مدّ نظر این طرح هستند. 🔸این برنامه نشان می‌هد که بهائیت پس از مرحله «آشکارسازی» و «عادی‌انگاری» این فرقه در کشور، درصدد ایجاد پیوند میان بهائیان و مسلمانان غیر حسّاس به بهائیت است، از این رو برنامه مذکور را طراحی و اعلام کرده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️اراده و مشیت صفت فعل هستند▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ : اَلْمَشِيَّةُ وَ اَلْإِرَادَةُ مِنْ صِفَاتِ اَلْأَفْعَالِ فَمَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ مُرِيداً شَائِياً فَلَيْسَ بِمُوَحِّدٍ. 📄 امام رضا عليه السّلام فرمودند: مشيّت و اراده از صفات فعل هستند. پس هركس گمان كند كه خداوند متعال همواره مريد و شائی بوده، به يگانگى خدا معتقد نیست. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۳۳۷ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۹) آنهايند دوستان حقيقى من بواسطه آنها فتنه تاريك را دفع مى كنم و لرزشها را بر مى دارم و بارها و زنجيرهاى سنگين را دور مى كنم بر آنها است درود و رحمت پروردگارشان و آنها هدايت شدگانند». على محمد شيرازى حقيقت و صحت حديث مذكور را در كتاب: «دلائل سبعه» [۱] مورد تأييد قرار داده و تصريح مى كند كه: «و از آن جمله حديث لوح فاطمه است كه در كتب حديث مسطور است- إلى ان قال: - و أكمل ذلك بابنه «م ح م د» رحمة للعالمين عليه كمال موسى و بهاء عيسى و صبر أيّوب و بذل اوليائه فى زمانه... » و در رساله اى كه على محمد شيرازى در انتقاد از حاج كريم خان كرمانى نوشته و فاضل مازندرانى عباراتى از آن را در كتاب «ظهور الحق» [۲] مورد استناد قرار داده، چنين تأكيد مى كند: «و من اشاره مى نمايم به صحيفه اى كه شيخ احمد احسائى در شرح الزياره خود ذيل عبارت «اوصياء رسول اللَّه» نگاشته و آن معروف به حديث لوح فاطمه است و آن را جابربن عبداللَّه انصارى روايت كرده بدين صورت... و أكمل ذلك بابنه محمد رحمة لعالمين عليه كمال موسى و بهاء عيسى و صبر ايوب فتذلّ أوليائي في زمانه... ». از سوى ديگر سرشناسان بابيه مانند «شيخ احمد روحى» و «ميرزا آقا خان كرمانى» در كتاب هشت بهشت [۳] و ميرزا جانى كاشانى! در كتاب: نقطة الكاف [۴] به اصالت حديث مذكور اعتراف كامل و جامع شده است. از سوى ديگر ميرزا حسينعلى در كتاب ايقان [۵] حديث لوح را چنين مورد تأييد قرار داده: «چنانچه در كافى در حديث جابردر لوح فاطمه در وصف قائم مى فرمايد: عليه كمال موسى و بهاء عيسى و صبر ايوب فيذلّ أوليائه فى زمانه و... » 📗[۱]: ص ۴۷. 📗[۲]: ص ۵۱۴، بخش سوم. 📗[۳]: ص ۲۵۲. 📗[۴]: ص ۲۳۶ 📗[۵]: ص ۱۹۰ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۹۸-۱۹۹ 🚫@bahaiyat🚫
ه-) مرگ شوقی شوقی در سال ۱۳۷۷ ه- .ق برابر با ۱۳۳۶، شش سال پیش از تشکیل «بیت العدل» به طور مشکوک و ناگهانی در لندن فوت کرد و همان جا دفن شد. علت مرگ او را آنفلونزا اعلام کردند که برخی بهاییان این دلیل را نپذیرفتند. سرهنگ ثابت با انتشار نامه ای در آن دوره، مرگ وی را بر اثر توطئه خانم روحیه ماکسول، همسر وی و اعضای محفل لندن دانست. این فرضیه هرگز اثبات نشد،(۱) ولی با توجه به رقم سنگین اموالی که در اختیار شوقی افندی قرار داشت، احتمال هرگونه دسیسه چینی و توطئه در مرگ او، برای تسلط بر جمعیت بهاییان که در حقیقت تسلط بر ثروت و قدرتی چشم گیر بود، به شدت تقویت می شود. بد نیست بدانیم در سال ۱۳۳۶یعنی زمان مرگ او، رقم مالیات بر ارث املاک و اموال شوقی ربانی، رهبر بهاییان، تنها در کشور ایران برابر با ۲۸۷ میلیون دلار بود. (۲) 📗۲- نک: اسماعیل رائین، انشعاب در بهاییت، مؤسسه تحقیقی رائین، صص ۱۷۷ - ۱۷۹. 📗۲- نک: همان، ص۳۴۳. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۹-۸۰ 🚫@bahaiyat🚫
🔴 اینکه آهنگ فرد مبتذل خوانی به نام ساسی در تمسخر و اهانت به امیرکبیر با سال مرگ علی محمد شیرازی ملقب به باب همزمان میشه، اصلا جای تعجب ندارد . ♟فقط حضور شوم فردی در لباس سربازی بهائیت به چشم می خورد 🔹امیرکبیر واقعا چه کار بزرگی کردی که بعد از ۱۷۰ سال هنوز اینا دارن میسوزند! 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۱۰) و تأكيد مجدد شوقى افندى در كتاب قرن بديع [۴] مبنى بر اينكه: «مدلول حديث جابر كه در تفسير كافى راجع به علائم و اشارات ظهور قائم مذكور و مى فرمايد يذلّ أوليائه فى زمانه و... و حضرت بهاء اللَّه صحت آن را در كتاب مستطاب ايقان تأييد فرموده اند» مى تواند مؤيد بهائيان بشمار آيد، تا آنجا كه ميرزا ابوالفضل گلپايگانى در كتاب: فرائد [۵] قلم را از حديث لوح فراتر برده، و پس از ذكر حديث مى نويسد: حديث لوح فاطمه از احاديث معتبر منقوله قدكه شيخ كلينى رحمة اللَّه عليه كتاب كافى را به ذكر اين حديث مزين داشته. » و به همين روال، مى توان به تصريحات «اسلمنت» در كتاب: بهاء اللَّه و عصر جديد [۶] و ميرزا محمد افشار در صفحه ۹۹ كتاب: بحرالعرفان [۷] مراجعه نمود. 📗[۱]: ج ۱، ص ۳۵۶ 📗[۲]: ص ۱۲۹ 📗[۳]: ص ۲۱ 📗[۴]: اين كتاب از منابع استدلالى بهائيان است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۱۹۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رهبر معظم انقلاب: 💠منتظران حقیقی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عجل الله تعالی فرجه الشریف 👤 معظم انقلاب 🚫@bahaiyat🚫
🕸سِر عبدالبهاء! سِر سلمان رشدي! نزديك بيست سال است سلمان رشدي به خاطر اهانت به پيامبر بزرگوار اسلام صلي الله عليه و آله و سلم،مورد خشم و نفرت مسلمانان جهان است.اعطاي لقب سر(sir) از سوي دربار انگليس به او،چه معنائي دارد يا مي تواند داشته باشد؟ طبق عرف انگليس،لقب "سر" و نشان "شواليه گري" (Knighthood) به كساني اعطا مي شود كه كارها و خدمات برجسته و ارزشمندي براي دولت انگليس انجام داده باشند. سوال: عباس عبدالبهاء و سلمان رشدي،چه خدمات برجسته اي براي انگليس انجام داده اند كه از ديد دربار انگليس شايسته دريافت چنين نشان خدمتگزاري بزرگ شده اند و بايد مورد ستايش و تقدير قرار گيرند؟! دولت انگليس با چه انگيزه اي به نويسنده كتاب موهن آيات شيطاني (كه نه تنها خشم و اعتراض مسلمانان بلكه همه پيروان اديان توحيدي را برانگيخت) چنين لقب برجسته اي را تقديم مي كند؟! آيا اين تقدير از رشدي به عنوان توهين كننده به اسلام و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله،نشان از اسلام ستيزي دربار انگليس ندارد؟! اما نمونه ديگر اعطاي اين نشان در گذشته: در بحبوحه جنگ جهاني اول نيز دولت انگليس لقب سر و نشان شواليه گري(نايت هود) را به رهبر بهائيان عباس عبدالبهاء داد.دقيقاً در زماني كه قواي استعماري انگليس در حال نابودي كردن دولت مسلمان عثماني و تسخير سرزمين هاي فلسطين بود تا مقدمات تاسيس دولت اسرائيل را فراهم كند رهبر جامعه ي بهائي را شايسته ي دريافت نشان شواليه و لقب SIR دانسته و اين نشان را به او اعطا مي نمايد. جالب است دانسته شود يكي از كساني كه اين نشان را دريافت نمود جاسوس دو جانبه اي به نام "اولگ بورديوسكي " بود كه هم براي روسيه كار مي كرد و هم براي انگليس جاسوسي مي نمود!! جناب عبدالبها كه خود را مدافع مظلومان مي شمرد در پشت پرده با انگليس چه راز و رمزي داشته كه بايد به اين نشان نواخته شود؟! دريافت خفت بار اين نشان از دست فرمانده سپاه اشغالگر انگليس در فلسطين در كنار پرچم انگليس توسط عبدالبهاء را تصور كنيد و بعد مقايسه كنيد آن را با شاعر آزاده هندي به نام "رابيندرانات تاگور" كه وقتي خواستند اين نشان را به او بدهند نامه اي به نايب السلطنه انگلستان در هند به نام "لرد چلمس فورد"نوشت و گفت: "اين نشان شواليه را كه به من داده ايد نمي خواهم بيخ ريش صاحبش بماند.آن نامه از سطر سطرش، درد و داغ مي جوشد و تار و پودتان را آتش خواهد زد" اما عبدالبها هم در همان زمان با نگارش نامه اي خطاب به جورج پنجم امپراطور انگليس براي او دعا مي كند و تاييدش را از خدا مي خواهد و آرزو مي نمايد سايه اش بر سر سرزمين فلسطين همواره مستدام باشد!! در بحبوحه جنگ جهاني اول كه قشون غاصب انگليس براي درهم كوبيدن دولت مسلمان عثماني در خاورميانه و هرگونه مقاومت خلق ستمديده فلسطين (كه در آن زمان جزئي از امپراطوري عثماني بود) به حيفا وارد مي شود با كمبود آذوقه روبرو شده و در خطر شكست قرار مي گيرد. 📗کتاب سِر عبدالبهاء! سِر سلمان رشدي! صص۱-۲ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا