eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️نظم، دلیل بر توحید▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قَالَ أَبوعَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: ...فَلَمَّا رَأَيْنَا اَلْخَلْقَ مُنْتَظِماً وَ اَلْفَلَكَ جَارِياً وَ اِخْتِلاَفَ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهَارِ وَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ دَلَّ صِحَّةُ اَلْأَمْرِ وَ اَلتَّدْبِيرِ وَ اِئْتِلاَفُ اَلْأَمْرِ عَلَى أَنَّ اَلْمُدَبِّرَ وَاحِدٌ 📄امام صادق علیه السلام فرمودند: ...از آنجايى كه ما خلق را منتظم (كه نظم و ترتيب نيكویى دارند) و فلک را در جریان و آمد و شد شب‌ و روز و آفتاب و ماه را ديديم، صحّت امر و تدبير عالم و هماهنگى و تناسب امر نشانگر اين است كه مدبّر عالم واحد است. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۲۴۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 💠«اللّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَالْعَفافِ، وَاسْتُرْنِی فِیهِ بِلِباسِ الْقُنُوعِ وَالْکَفافِ، وَاحْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَالْإِنْصافِ، وَآمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخافُ، بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخائِفِینَ» «خدایا، مرا در این ماه به پوشش و پاک‌دامنی بیارای و لباس قناعت و اندازه نگه‌داشتن در زندگی را به من بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم کن و مرا در این ماه از هرچه می‌ترسم ایمنی ده، به نگهداریت ای نگهدارنده هراسندگان» 📌خواسته‌های روز دوازدهم ماه مبارک رمضان: ۱. مزین شدن به پوشش و عفاف ۲. پوشیدن جامه قناعت و کفاف ۳. حرکت به سوی عدل و انصاف ۴. ایمن بودن از هر امر ترسناک 🧷 🧷 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹ب) غيبت قائم كتب بهائيان در قبال مسئله: غيبت قائم عليه السلام، نواب اربعه در غيبت صغرى، تحقق غيبت كبرى از سال ۳۳۱ ه. ق، امام حىّ در ايام غيبت از موضعى مشخص و روشن برخوردار است، كه لازم است ذيلًا بى هيچ دخل و تصرفى به قسمتى از تصريحات مسلم زعماى بابى و بهائى كه مبين عقايدشان است، اشاره كنيم: على محمد شيرازى در كتاب: صحيفه عدليه [۱] مى نگارد: «و بعد از آنكه اهل دين به اول سنه بلوغ رسيده، غيبت از براى حجت خود امر فرموده و خلايق را، حتم به اتباع حجت خود فرموده... » و در صفحه ۲۸ كتاب مذكور تصريح مى كند: «و امروز به اراده بقية اللَّه امام عصر عليه السلام است وجود حكما وقع عليه اسم الشي ء... » در كتاب اسرار الآثار [۲] فاضل مازندرانى از تفسير سوره كوثر على محمد شيرازى چنين مى خوانيم: «فاعرف إنّ له كان غيبتان باذن اللَّه، و قد حضر مابين طلعته خلق و لايعلم عدّتهم إلّا من شاء اللَّه و إنّ فى الغيبة الصغرى له وكلاء معتمدون و نوّاب مقرّبون و إنّ مدّتها قضت فى سبعين سنة وأربعة وعدّة أيام معدودة، و إنّ في تلك أيام نوّابه- روحى فداه- عثمان بن سعيد العمرى، و ابنه ابي جعفر محمد بن عثمان، و الشيخ المعتمد به الشيخ أبوالقاسم الحسين بن روح، ثم علي بن محمد السمري و إنّهم كانوا في غيبته الصغرى محال الأمر و مواقع النهي». پس بدان كه محققاً براى او (مهدى عليه السلام به اذن خدا دو غيبت بود و در اين غيبت‌ها گروهى مردم به حضورش بار يافتند و تعداد آنان را جز كسى كه خدا خواهد نمى داند و همانا در ايام غيبت صغرى براى او وكلائى مورد اعتماد و نوابى مقرب بودند و مدت غيبت صغرى هفتاد و چهار سال و چند روز طول كشيد و به درستى كه در اين ايام، نواب امام كه روحم فدايش باد عثمان بن سعيد عمرى و پسرش ابوجعفر محمد بن عثمان و شيخ مورد اعتماد؛ ابوالقاسم حسين بن روح و على بن محمد سمرى بودند و همانا اين اشخاص در غيبت صغراى امام، مقام امر و نهى شيعه را داشتند. ) 📗[۱]: ص ۶. 📗[۲]: ج ۲، ص ۷. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۰۱-۲۰۲ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل چهارم: نقدی بر عقاید بهاییت 🕸توحید در بهاییت میرزا در مقال دیگری، نه فقط ظاهراً که باطناً نیز خود را خدا دانسته است و می‌نویسد: یدعو ظاهری باطنی و باطنی ظاهری لیست فی الملک سوای ولکن الناس فی غفله مبین. باطنم، ظاهرم را و ظاهرم، باطنم را می‌خواند، در جهان، معبودی غیر از من نیست؛ ولی مردم در غفلت آشکارند. میرزا برای اثبات ادعای الوهیت و فرو نشاندن عطش فرعونیت، در آخرین اقدام، به پیروان خویش فرمان می‌دهد که هنگام نماز به سوی او نماز بگزارند و به این ترتیب، به طور رسمی، جسم خویش را قبله بهاییان قرار داد: و اذا اردتم الصّلوة ولوا وجوهکم شطری الاقدس المقام المقدّس الذی جعله الله مطاف الملأ الاعلی و مقبل اهل مدآئن البقآء و مصدر الامر لمن فی الارضین و السّموات ٭ و عند غروب شمس الحقیقة و التبیان المقرّ الذی قدّرناه لکم انّه لهو العزیز العلّام. [۱] و هنگامی که اراده نماز داشتید، روی خویش به سوی من آرید که پاکیزه ترین مقام مقدسی است که خدا آن را محل طواف ملا اعلی و محل اقبال شهرهای جاوید و سرآغاز کارها در آسمان و زمین قرار داده است و زمانی که خورشید حقیقت و تبیان غروب کرد، به جایگاهی که برایتان مقدّر کرده ایم (توجه کنید). به درستی که او عزتمند و بسیار داناست. قائنی، مبلّغ بهایی نیز در کتاب خود بر پایه این دستور آورده است: قبله ما اهل بهاء، روضه مبارکه در مدینه عکّا است که در وقت نماز خواندن باید رو به آن بایستیم و قلباً متوجه به جمال قدم، یعنی بهاء باشیم.... [۲] عبدالبهاء می‌گوید: ای مقبل الی الله و منقطع الی الله، مقام مظاهر قبل نبوت کبری بود و مقام حضرت اعلی (باب) الوهیت شهودی و مقام جمال اقدس (بهاءالله) احدیت ذات هویت وجودی. [۳] 📗[۱]: حسین علی نوری، کتاب اقدس، ص ۷، بند ۷. 📗[۲]: محمدعلی قائنی، درس نوزدهم از کتاب دروس الدیانه. 📗[۳]: نصرالله رستگار، تاریخ صدر الصدور، ص ۲۰۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۴-۸۵ 🚫@bahaiyat🚫
🔸سوژه جدید رسانه فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــــــت ▫️سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی در برنامه «به سوی دنیائی بهتر» از خلاقیت و استقامت بهائیان در ایران سخن گفت. ▫️خلاقیت مطرح شده در این برنامه «تشکیل شور خانوادگی» است که تشکیلات بهائیت بهائیان ایران را تشویق می‌کند با اجرای آن نسبت به برنامه‌های مختلف مخصوصاً وظائف فرقه‌ای با هم هماهنگ باشند. ▫️تشکیلات بهائی در باره پیشبرد اهداف خویش در ایران بر فعالیت‌های خانوادگی و تلاش آنها جهت نفوذ در خانواده‌های مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است. ▫️تبلیغات خانواده‌های بهائی در محله‌ها و در بین خانواده‌های مسلمانان بعنوان رفت‌ و آمدهای میان همسایه‌ها بسیار خطرناک بوده؛ از روابط صمیمانه ایجاد شده جهت نشر آموزه‌های باطل بهائیت استفاده می‌شود. ▫️این روش تأثیر بیشتری بر خانواده‌های مسلمانان خصوصاً آنهائی که اعتقادات ضعیفی دارند گذاشته از عادی‌ انگاری روابط با بهائیان آغاز و به پذیرش آموزه‌های بهائیت ختم می‌شود. ▫️این روند تا مرحله آخر آن مخفی است؛ بنابراین مقابله با این شیوه از سوی افراد و نهادهای مسئول به هوشیاری بیشتری نیاز دارد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️هماهنگ‌ سازی نهادهای حقوق بشری علیه ایران توسط فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــت 🔹سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی سوم اسفند با انتشار فیلمی از همکاری دفتر روابط‌ عمومی بهائیان ایالات متحده با دفتر عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، خانه آزادی، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و یکی از اعضای دیوان داوری لاهه جهت تشکیل جلسه‌ای علیه ایران خبر داد. 🔸نازیلا قانع، گزارشگر ویژه حقوق بشر و پیام اخوان، عضو دیوان داوری لاهه که در این خبر به آنها اشاره شده از پیروان میرزا حسینعلی بهاء هستند. ♦️جلسه مذکور در واشنگتن‌ دی‌سی برگزار شده و تأثیر بر افراد، رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر نسبت به آنچه نقض حقوق بشر در ایران عنوان شده را دنبال می‌کند. 🔹تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در این جلسه مانند گذشته اتهامات واهی زیر را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است: 1️⃣ محدودکردن حقوق مدنی 2️⃣ ممنوعیت از تحصیل 3️⃣ مصادره دارائی‌ها 4️⃣ بازداشت، محاکمه و زندانی کردن غیرقانونی 5️⃣ تحریک به نفرت 6️⃣ اعدام‌های خودسرانه 7️⃣ استفاده از شبکه‌های مجازی و تلویزیون علیه بهائیان 🔺تشکیلات بهائی از اواخر سال ۱۴۰۲ طرحی را با هدف تشکیل پرونده‌های حقوقی متعدد علیه جمهوری اسلامی در محاکم بین‌المللی آغاز کرد که در ابتدا بهائیان ایران را تحریک به انجام اعمال خلاف قانون کرد. 🔺تشکیلات همچنین از بهائیان خواست تا می‌توانند در محاکم داخلی طرح شکایت کنند و در ادامه از طریق افراد نفوذی در نهاد حقوق بشر سازمان ملل مانند نازیلا قانع و رها بحرینی به تجمیع شکایات و اشتراک‌سازی آن با موضوعات دیگر همچون مسائل سایر فرقه‌ها و آشوبگران داخلی، بپردازند. 🔻بهائیت اکنون در ادامه طرح مذکور به برگزاری جلسات مشترک با سایر دشمنان ایران و نهادهای حقوق بشر سازمان ملل اقدام کرده تا بر اساس پرونده‌ سازی های انجام شده افراد، رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی را به واکنش علیه ایران تحریک کرده؛ باعث صدور تحریم‌ها و فشارهای بیشتری از سوی آنها علیه کشور شود. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا