🕸نبوت در بهاییت
ج) در همین فرهنگ لغات درباره مَظهَرِ الهی چنین توضیح داده شده است:
مَظهَرِ الهی: محل تجلی و ظهور شئون و کمالات و صفات الهیه یعنی هر یک از پیغمبران. [۱]
نکته مندرج در این گزاره نیز آن است که همه پیامبران گذشته از مقام مظهریت الهی برخوردار بوده اند. در همین زمینه، پرسشهایی به ذهن میرسد، مانند اینکه:
۱. وظیفه باب و بهاءالله در صورت فرض صحت ادعا چه بوده است؟ با همین فرض، خدا آنها را برای چه مقصودی میخواسته است؟
۲. مهم تر اینکه آنان در طول دوره ادعایشان چه کاری کرده اند؟
بررسی در منابع بهایی به ما در رسیدن به پاسخ پرسش نخست کمکی نمی کند؛ زیرا هیچ جوابی برای آن یافت نمی شود.
در پاسخ پرسش دوم میتوان گفت:
۱. با کمال تعجب، بهاییان به تبعیت از عباس افندی (عبدالبهاء) با وجود تصریح بهاء به اتمام دوره نبوت و رسالت، اینان را دو تن دیگر از انبیا و
مرسلین شمرده اند. عبدالبهاء در کتاب مفاوضات نوشته است:
آن مظاهر نبوّت کلیّه که بالاستقلال اشراق نموده اند، مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمّد و حضرت اعلی و جمال مبارک. [۲]
۲. با بررسی رفتار و مرور آثار آنها این نتیجه به دست میآید که باب و بها کوشیده اند از عملکرد انبیا تقلید کنند. آنها کتاب آسمانی و احکام و دستورهای شرعی وضع کرده اند. با این تفاوت که آوردههای شان اعم از کتابهای به اصطلاح آسمانی شان و شریعت سازیهای عجیب و غریبشان هیچ نفعی برای بشر قرون اخیر نداشته و سرشار از تناقض و ابهام است.
اشاره به غلطهای صرفی و نحوی بی شمار موجود در کتابهای این دو نفر، احکام خشن و بی منطق باب در صدور حکم قتل عام غیر بابیان و امر به محو کتب قدیم و جدید غیر از کتابهای خودش و نیز نماز نه رکعتی به سرقت رفته بهاییت برای اثبات این ادعا کافی است.
📗[۱]: نرم افزار نوزده هزار لغت، مرکز جهانی بهایی، ذیل واژگان توضیح داده شده.
📗[۱]: مفاوضات عبدالبهاء، ص ۱۲۴.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۸-۹۰
#نبوت_در_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) دعوى قائميت
وبا توجه به اينكه على محمد شيرازى بنا به تصريح خودش در صفحه ۱۴ كتاب مذكور، ۳۱ ساله بوده كه دست به نگارش پنج شأن مشغول داشته است. [۱] مى توان نتيجه گرفت كه قول ميرزا جانى كاشانى در تعيين تاريخ دعوى قائميت كاملًا صحيح و درست مى باشد.
بدين لحاظ على محمد شيرازى حتى قبل از نگارش كتاب: پنج شأن با ارسال نامه هائى به سوى مريدان خود، پايان يافتن مقام بابيت و دعوى امام دوازدهم و قائم آل محمد را بشارت مى داده است. ميرزا جانى كاشانى در كتاب: نقطة الكاف [۲] مى نويسد: «اما كيفيت ظهور قائميت آن حضرت آن بود كه توقيعى به جهت جناب عظيم [۳] مرحمت نمودند و فرمودند: «إنّ يا على أنا قد اصطفيناك بأمرنا و جعلناك ملكاً تنادى بين يدى القائم بأنّه قد ظهر بأذن ربه ذلك من فضل اللَّه عليك و على الناس لعلهم يشكرون... »
----------
📗[۱]: على محمد شيرازى بر اساس حروف ابجد مى نويسد: تلك ليلة قد اكملت الالف و اللام فى سنين من عمرو أدخلتنى فى الباء والسلام» الف/ ۱/ ب/ ۲/ لام/ ۳۰.
📗[۲]: ص ۲۰۹
📗[۳]: همان شيخ على ترشيزى است، كه بعدها از طراحان ترور ناصر الدين شاه شد.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۱۰
#بهائیت
#دعوی_قائم
🚫@bahaiyat🚫
🔹بقیع به دستور چه کسی قبرستان شد؟!
مدینه پیش از مهاجرت انصار و ایجاد دولت نبوی در آن ،سرزمین دارای جمعیت کمتری بود و دو قبرستان کرچک به نامهای «بنی سلمه» و «بنی حرام» داشت نیز یهود جایی به نام حش کوکب جهت دفن اموات داشت
اما به دستور رسول اکرم(صلوات الله علیه وآله) بقیع که زمین بایر و خارستان یا پر از ریشه های درختان بود، برای استفاده عمویی و دفن اموات اختصاص یافت البته بعضی از اهل سنت معتقدند رسول اکرم (صلوات الله علیه وآله) بقیع را وقف کرد اما هیچ وقف نامه یا سند دیگری دال بر وقفیت آن عرضه نکرده اند نیز به دستور رسول الله (صلوات الله علیه وآله)، اولین انصاری به نام اسعد بن زراره و اولین مهاجر به نام عثمان بن مظعون در بقیع دفن شدند و به اصطلاح این قبرستان افتتاح گردید
بعدها پیغمبر فرزند دلبند خودش به نام ابراهیم فرزند ماریه قبطیه را در سال دهم قمری در کنار عثمان بن مظعون و در بقیع به خاک سپرد
همواره این نظر وجود داشته که پس از مهاجرت مسلمانان به مدینه، بقیع غرقد به عنوان قبرستان شکل و رونق گرفت.
◼️ هشتم شوال سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت
#بقیع
#ائمه_اطهار علیهمالسلام
🚫@bahaiyat🚫
با سلام چرا بهاییان به جای عکس پیامبرشان بهاالله عکس فرزندش عبدالبها را قاب می گیرند یا بیشتر استفاده می کنند؟
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
بهائیان معتقدند نگاه کردن به عکس بهاء الله به دلیل بالا بودن مقامش بر بهائیان جائز نیست و اساساً چشم گناهکاران لیاقت دیدار جمال آن مقام والا را ندارد از اینرو در اکثر کتب عکس وی را با نقاب چاپ کرده و در عوض از عکس فرزندش عبدالبهاء در خانه و اماکن بهائی استفاده میکنند.
به لینک زیر نیز مراجعه بفرمایید در همین کانال دکتر اسماعیلی پاسخ داده اند
https://eitaa.com/bahaiyat/1696
🚫@bahaiyat🚫
📌سکوت بهائیان نسبت به عملیات وعده صادق
✍در حالی که رسانههای معاند چون بیبیسی و فعالان مخالف نظام درصدد کوچک نمایی و یا حتی کتمان حرکت عظیم و تاریخی سپاه پاسداران ایران علیه اسرائیل هستند، بهائیت در سکوت بسر میبرد و تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این موضوع در رسانههای خود نشان نداده است.
🔺بیبیسی با انتشار گزارشهای متعدد و پشت سرهم و تصاویر ساختگی مثلا در حال راستیآزمایی است؛ دراویش گنابادی نیز به نحوی دیگر، خسارت چند میلیارد دلاری به اسرائیل را کتمان میکنند.
🔺و اما بهائیان، گویا دچار شوک شدهاند و با انتشار اخبار کذایی گشت ارشاد خود را به بیراهه میزنند.
#بهائیت
#صهیونیست
🚫@bahaiyat🚫
.
👍 «اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم.
👌 اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.»
#اسرائیل
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 رسول خدا صلیالله علیه و آله فرمودند:
📜هر كس كه در جوانى خوب بندگى خدا كند، خداوند در پيری به او حكمت مىآموزد. خدای بزرگ میفرماید: «و چون به رشد و كمال خویش رسید، به او حكمت و دانش دادیم» و در ادامه آیه میفرماید: «و نيكوكاران را چنين پاداش می دهيم» .
📚سوره قصص، آيه ۱۴
📚 أعلام الدین، ص۲۹۶
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
سلام
در مورد احکام بهائيت می خواستم بدونم
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍️سلام علیکم
ضمن تشکر از همراهی شما،به لینک های زیر در همین کانال مراجعه فرمایید ان شاءالله، آنچه از احکام بهائیت گفته نشده در کانال بارگزاری خواهد شد
لینک کتاب درباره احکام بهائیت👇
https://eitaa.com/bahaiyat/407
لینک احکام بیان شده در کانال👇
https://eitaa.com/bahaiyat/202
🚫@bahaiyat🚫
سلام .سوال من این است .ما چطوری میتوانیم پی ببریم شخصی دارای تفکر بهاییت است.
مثلاً.شخصی بود در فضای آموزشی اعتقادی به گریه کردن برای شهید وامام حسین نداشت یا نسبت به حجاب همین طور به دروایش نظر خوبی داشت
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
ضرورتی ندارد عقاید دیگران را تفتیش کنید. مگر اینکه خطری کشور و مردم را تهدید کند و یا تبلیغ فرقه ضاله بهائیت را انجام دهد. صرف گریه نکردن برای امام حسین علیه السلام یا بی حجابی دلیل بر بهایی بودن نیست.
🚫@bahaiyat🚫
🕸نقشه بهائیت برای ایران
خوشبختانه با شکل گیرى موج بیدارى اسلامى در جهان به دنبال انقلاب اسلامى، زمینه رشد این جریان انحرافى وابسته به شدت کاهش یافته است؛ فضاى فکرى حاکم بر جهان اسلام، دیگر فضاى «جهل»، «سازش» و «تقلید» از غرب نمى باشد. بلکه فضاى «آگاهى»، «خودباورى»، «ایستادگى» و «جهاد» فکرى و عملى در برابر امپریالیسم، صهیونیسم و جریانهاى نفوذى ضاله و وابسته است که عملاً فضا براى پذیرفتن سیستمها و ایدئولوژى هاى وارداتى غربى تنگ شده، دیگر شرایط چندان مناسبى براى تبلیغ بهائیت و نظایر آن وجود ندارد و با گسترش موج بیدارى ملتها، وضع از این هم که هست برایشان بدتر مى شود. ضمن اینکه، حمایت آشکار قدرتهاى استکبارى از این فرقه، هرگونه تردید نسبت به وابستگى آنها به نظام سلطه جهانى را از ذهنها میزداید، که این نیز به ضرر آنها است. موج بیدارى اسلامى، و افول فرقه ضاله، گفتگو با دکتر ولایتى، روزنامه جام جم، ویژه نامه ایام، ش۲۹.
از سوى دیگر تشکیلات جهانى بهائیت – که مقرّ آن در اسرائیل (بیت العدل حیفا) قرار دارد – با ناکامى ها و بحرانهاى شدید درونى مواجه گردیده است. نظیر:
۱. رشد بهائیان ارتدکس که بیت العدل را قبول ندارند و آن را بدلى مى نامند و شعبه هاى خود را هر روز در کشورها زیادتر مى کنند.
۲. رشد بهائیان روشنفکر که به مخالفت با بعضى تصمیمات بیت العدل مى پردازند و از دستورات او سرپیچى مى کنند و تن به سانسورها و تحریفات جدید آن نداده و براى خود تشکیلات جداگانه اى ایجاد کرده اند.
۳. خروج بعضى بهائیان از بهائیت به دین مبین و مترقى اسلام و اقدام به افشاگرى در مورد نقشه هاى شوم بیت العدل و پرده بردارى از تناقضات نظرى و عملى بهائیت.
۴. رشد سایتهاى منتقد بهائى در فضاى اینترنت که از نظر علمى اعتقادات بهائیت را به شدت به چالش کشیده و نشان مى دهد که طرفداران بهائیت هیچگونه پاسخ متین و قانع کنندهاى براى نقدها ندارند.
۵. دروغ درآمدن وعده هایى که مؤسسان بهائیت در مورد ایران اسلامى مى دادند.
۶. آگاه شدن تدریجى افکار عمومى جهانى از ماهیت این فرقه ضاله استعمارى و واقعیت نداشتن شعارهاى فریبنده وحدت عالم انسانى و تساوى حقوق مردان و زنان با آشکار شدن اختلافات بهاء و ازل عباس و محمد على و فحاشى ها و افشاگرى هاى آنان علیه یکدیگر، عقل ستیزى و تناقضات موجود در کتب و تحریفات بیت العدل و موارد بسیار دیگر که تشکیلات بهائیت براى پوشاندن آنها و مقابله با موج عظیم بیدارى اسلامى در جهان تلاشهاى مضبوحانه را آغاز نموده است و با تمسک به شیوه گوناگون و امکانات عظیم مالى و تبلیغاتى صهیونیسم و استکبار جهانى، در صدد تبلیغ گسترده فرقه ضاله بهائیت و جذب نیرو در سطح بین المللى و داخل ایران باشند.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عالم برجسته الازهر مصر: خدا ایرانیان را نگهبان اسلام نمود
🔹پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) در تفسیر آیه ٣٨ سوره محمد (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «آن ملتی که در صورت رویگردانی اعراب از دین، خداوند آنها را نگهبان دین می کند، قوم سلمان (ایرانیان) هستند.»
📎 #سلمان_فارسی
📎 #ایرانی
🚫@bahaiyat🚫
سلام در مورد تبلیغات بهائیت در شهر ها و روستا در 100 سال گذشته بگویید
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
اولین اصل در تبلیغ بهاییت خوش رفتاری و مهربانی و مظلوم نمایی است تبلیغات بهائیان بیشتر به صورت تبشیری و نفوذ در میان افراد و خانواده ها بوده و هست که از نظر اعتقادی بنیه ضعیفی داشته اند و دارند و در زمان های گذشته به خصوص زمان پهلوی با نفوذ در موسسات خدماتی، کودکستانها ، مدارس و روستاها محروم ورود پیدا می کردند
آنها از روشهاى گوناگون نظیر دادن وام وکمکهاى مالى به مستمندان و فقرا، نشستن پاى درد دل افراد، توسل به شعارهایى پیرامون تساوى حقوق مرد و زن، ممنوعیت جنگ و لزوم تحقق صلح جهانى، کمک براى گرفتن پناهندگى و دیگر اقدامات سطحى، سعى در جذب برخى از عناصر ساده اندیش داشته اند و همچنان دارند
🚫@bahaiyat🚫
🕸یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانى(۱)
در شرایط حاضر با توجه به جهت گیرى ها و نوع برخوردها علاوه بر اسرائیل که مقر و تشکیلات جهانى بهائیان در آن قرار دارد؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا، انگلیس و اتریش به عنوان حامیان اصلى این فرقه ضالّه بوده و فعالیتهاى گوناگون بهائیت از این کشورها ساماندهى مى شود. در ادامه به نمونه هایى از این فعالیتها در سطح جهانى مى پردازیم:
۱. تبلیغ و مذهب سازى
فرقه ضاله بهائیت به امر تبلیغات، اهمیت زیادى مى دهد. در این راستا با توجه به نقش خاص و تعیین کننده فعالیتهاى فرهنگى و تبلیغى در رشد و گسترش مذهب هاى ساخته و پرداخته دست استعمار، در شرایط کنونى شاهد حمایتهاى مادى، تبلیغى و سیاسى بىدریغ قدرتهاى استکبارى از فرقه ضاله بهائیت در جهت بسترسازى براى فعالیتهاى این مذهب استعمار ساخته باشیم؛ تنها به عنوان نمونه در حال حاضر، ۴۰۰ پایگاه اینترنتى در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضاً در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه کشانند. حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوى آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، ۱۳۸۴، بىنا، ص۱۴؛ به نقل از روزنامه کیهان، چهارشنبه ۱۹ دى ۱۳۸۶، ص ۸.
از سوى دیگر بیت العدل حیفا، افزون بر میلیونها دلار هزینه براى خرید «فضا» و «وقت» از ماهواره هاى گوناگون و کمکهاى چشمگیر به تلویزیون هاى ماهواره اى، مدتى است که تبلیغات رذیلانهاى را با هدف تخریب وجهه جمهورى اسلامى در دست اجرا دارد. علاوه بر این رادیو بى بى سى لازم به ذکر است نخستین رئیس رادیو فارسى بى بى سى یک بهائى شناخته شده و معروف بود و هم اکنون نیز بهائیان حضور و نفوذى گسترده در بخش فارس سرویس جهانى بى بى سى دارند.، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستى هستند و سعى مى کنند این فرقه ضاله در رسانه ها به عنوان یک مذهب و در ردیف ادیان الاهى معرفى شود. تنها در یک نمونه برخى از کشورهاى اروپایى و آمریکایى، اقدام به چاپ و انتشار یک سرى تمبر با نام معرفى ادیان الاهى کرده اند که یکى از تمبرها به فرقه ضالّه بهائیت اختصاص دارد. چاپ این تمبر نشانگر تلاش و شگردهاى مختلف استکبار براى ترویج فرقه ضالّه بهائیت و مقابله با آیین مقدّس اسلام است. ر.ک: خبرنامه فرهنگى – اجتماعى، شماره ۱۳۴، ص ۱۰، ۱۱.
در این راستا پس از انقلاب اسلامى، آمریکا پناهگاه رسمى و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران گردید، به نحوى که آیةاللَّه مصباح یزدى در بازگشت از سفر آمریکا در دهه ۶۰ در سخنرانى خود در مؤسسه باقرالعلوم علیه السلام قم گفتند: «آن ایام در آمریکا کنفرانسى راجع به تشیع و انقلاب اسلامى ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتى خدمتگزاران و چاى دهندگانش، بهائى بودند» حامیان شیطان، پیشین..
در کنار این قبیل فعالیتها کلیه بهائیان موظف به تبلیغ بهائیت به هر شخصى و در هر شرایطى هستند. تبلیغ در جوامع مختلف کاملاً سیستماتیک و زیر نظر لجنه مهاجرت و تبلیغ صورت مى گیرد. در این راستا محور مهم تبلیغى بهائیان مهاجرت به دهات و روستاها و فریب دادن افراد ساده لوح و روستائى باشد چنانکه «موژان مومن» از محققان مشهور بهائیت خود اذعان دارد که جوامع بزرگ بهائى در بخشهاى فقیر جهان متمرکز است که بى سواد هستند. وى اذعان مى کند که اکنون امر بهائى عمدتاً دیانتى جهان سومى است. او معتقد است که تبلیغات بهائیت در آسیاى شرقى، موفق نبوده و در کشورهائى چون ژاپن و کره جنوبى که آزادى مذهبى برقرار است، وضعیت بهائیت مشابه شرایط در اروپاى غربى است و از رشد مناسب برخوردار نیست. خبرگزارى فارس، ۸۷/۶/۴.
افزون بر مشکلات مربوط به ساختار فرقه اى بهائیت، غربیان این فرقه را یک مسلک شبه عرفانى شرقى مى دانند که لباسى به ظاهر از دنیاى مدرن به تن کرده و پوششى است براى لاقیدى مذهبى. از سوى دیگر از جمله دلایل عدم استقبال غرب به بهائیت این است که عقاید بهائى در سیستماتیک کردن و عرضه محققانه تعالیم خود بسیار ضعیف بوده و اساساً عقاید و اصول مذهبى بهائیت از پشتوانه فلسفى و کلامى قابل دفاع عقلى و منطقى برخوردار نیست. تبیین و توضیح این موضوع در بخش بررسى و نقد عقاید بهائیت انجام شده است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فواید فتنه های آخرالزمان
🎙 حجتالاسلام #عالی
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#آخرالزمان
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) دعوى قائميت
نكته مهم در حاشيه چنين دعوتى، توجه به اعترافات شوقى افندى در كتاب: قرن بديع مى باشد كه اذعان داشت: «فرازهاى مهيج كتاب تفسير سوره يوسف على محمد شيرازى بود كه جنگجويان طبرسى و نيريز و زنجان را به آن نبردها واداشته بود» [۱] و در فصول گذشته از كتاب تفسير سوره يوسف على محمد شيرازى يادها كرديم كه در اين تفسير دعوى بابيت واثبات قائميت و غيبت حضرت محمد بن الحسن العسكرى مى باشد.
از اين رو، وقايعى كه توسط مريدان على محمد شيرازى در خارج از قلاع ماكو و چهريق مى گذشت، مبتنى بر دفاع از دعوت بابيت على محمد شيرازى بوده است، چنانچه آواره در كتاب، كواكب الدرية [۲] صريحاً مى نويسد: ملا حسين بشرويه ئى در
گيرودار وقايع مازندران نماز جماعت برپا مى ساخته است و به گفته فاضل مازندرانى در كتاب: ظهور الحق در ايام مذكور و در مقام اعتراض به مهاجمين ملاحسين بشرويه ئى مى گفته است: «مگر ما حلال خدا را حرام يا حرامى را حلال كرده ايم؟ » و ايضاً در كتاب: كواكب الدريه. [۳] مى خوانيم كه «حجت زنجانى نيز در جنگ زنجان هر روز نماز جماعت مى خوانده» و سيد يحيى دارابى در آغاز وقايع نيريز، به مأخذ صفحه ۲۰۴ از جلد اول كواكب الدريه گفته بود: «مگر كدام حلالى را حرام كرده و كدام حرامى را حلال شمردهام كه مرا باعث ضلال مى دانيد. »
📗[۱]: قرن بديع، جزء اول.
📗[۲]: ج ۱، ص ۱۳۴.
📗[۳]: همان، ص ۱۹۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۱۰-۲۱۱
#بهائیت
#دعوی_قائم
🚫@bahaiyat🚫
🕸نبوت در بهاییت
نکته دیگری که میتوان بر این نکات افزود، این است که هرگاه همه پیامبران، مظاهر الهی باشند و باب و بها کاری به جز تقلید از آنچه انبیا کردند، نکرده باشند، پس معنای ختم و به انتها رسیدن عصر نبوت و شروع دوره جدید چیست؟ آیا این کاری عبث از سوی پروردگار حکیم نیست؟ البته خود میرزا نیز ظاهراً از این همه تناقض آشکار در کار خویش به تحیُّر افتاده و آورده است:
تالله قد ضلّت رأس الخیط فی امری و صرت متحیّراً. [۱] به خدا قسم که سر نخ را گم کردم و متحیر شده ام.
----------
📗[۱]: آثار قلم اعلی، ج ۲، ص ۲۱۸.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۹۰
#نبوت_در_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫