eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
992 ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نزدیک‌ترین» راه...! سرعت و سهولت برآورده شدن حاجات دنيوى در ساحت مقدّس جوادالائمه بسیار مجرب است. در فراز ابتدايى زيارتنامه ايشان، عبارتى ناظر بر اين امر است،عبارتى كه در زيارت هيچ كدام از حضرات معصومين عليهم السّلام وارد نشده است: «السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْبَابِ‏ الْأَقْصَدِ وَ الطَّرِيقِ الْأَرْشَدِ...»:سلام بر نزديك(میان‌بر) ترين در به مقصود و درست ترين راه به كمال.(مفاتيح الجنان،اوايل ملحقات دوم). زيارت نامه اى كوتاه كه از شدت رسايى معنا در رثاى جواد الائمه، دل به حسرت دچار مى شود كه از توجه و توسل به آن حضرت، چرا اين همه غافل بوده است: «السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْبَابِ‏ الْأَقْصَدِ وَ الطَّرِيقِ الْأَرْشَدِ وَ الْعَالِمِ الْمُؤَيَّدِ يَنْبُوعِ الْحِكَمِ وَ مِصْبَاحِ الظُّلَمِ سَيِّدِ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ الْهَادِي إِلَى الرَّشَادِ الْمُوَفَّقِ بِالتَّأْيِيدِ وَ السَّدَادِ مَوْلَايَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَوَادِ أَشْهَدُ يَا وَلِيَّ اللَّهِ أَنَّكَ أَقَمْتَ‏ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَعِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ‏ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.» بعداز آن دو ركعت نماز زيارت بخوان، وسپس به هر چه بخواهى دعا كن. علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دست و پا زدن فرقه ضاله بهائیت برای زنده نگه داشتن یک پویش مجازی 🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی ۷ خرداد فیلمی با عنوان «گلچینی از آخرین میزگرد ما در مورد انسجام اجتماعی در ایران» منتشر کرد. 🔸بنابر این خبر، میزگردی به میزبانی دفتر بروکسل تشکیلات بهائی تحت عنوان «تنوع غنی و آرزوهای مشترک جامعه ایران» در قالب پویش مجازی داستان ما یکیست برگزار شده است. ♦️سخنرانان این میزگرد شامل افراد زیر هستند: 1. فرد آندون پتروسیان؛ سردبیر هاروارد گلوبال ویس، سردبیر آنلاین رادیو فردا و یکی از بنیانگذاران جنبشی با عنوان برنده جایزه ۱۸ مارس 2. بهروز اسدی؛ رئیس اداره مهاجرت در راینلاند فالتز آلمان 3. محمد هژبری؛ موسس و مدیر عامل گروه طراحی سابک 4. فرانسوا آلفونسی؛ عضو پارلمان اروپا 5. فاطمه کریمی؛ مدیر شبکه ای تحت عنوان حقوق بشر کردستان 6. شاهین هلالی خیوی؛ مشاور ویژه در اداره کار و رفاه نروژ و مدیر انجمنی تحت عنوان حقوق بشر مردم آذربایجان (اهراز) 7. شاهین میلانی؛ بهائی و مدیر اجرائی مرکز اسناد حقوق بشر ایران (انجمنی که توسط پیام اخوان و چند نفر دیگر با کمک آمریکا تاسیس شده است) 8. مجید احدپور؛ که ظاهراً خوشنویس است و در برنامه های ضد ایرانب فعالیت دارد. 🔺بهائیت با برگزاری جلسه مذکور و جمع‌ کردن چند نفر بعنوان نمایندگان جوامع مذهبی و قومی ایران تلاش داشته نمایشی خیالی از انسجام اقوام، مذاهب و فرق را برگزار کند. 🔻همچنین حضور نماینده‌ای از اعضای پارلمان اروپا به‌ این‌علت است تا مثلاً حمایت کامل پارلمان اروپا را از برنامه‌های ضد ایرانی اعلام کند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗃️ 🖤🏴🖤🏴مناظره‌ای که منجر به شهادت امام جواد علیه السلام شد .. ✍🏻 حجت‌الاسلام با اشاره به مستندات تاریخی، پشت پرده شهادت امام جواد را تشریح کرده است. 🚫@bahaiyat🚫
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ اِبْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنَّ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ سَيِّدُ اَلْأَيَّامِ يُضَاعِفُ اَللَّهَ فِيهِ اَلْحَسَنَاتِ وَ يَمْحُو فِيهِ اَلسَّيِّئَاتِ وَ يَرْفَعُ فِيهِ اَلدَّرَجَاتِ وَ يَسْتَجِيبُ فِيهِ اَلدَّعَوَاتِ وَ يَكْشِفُ فِيهِ اَلْكُرُبَاتِ وَ يَقْضِي فِيهِ اَلْحَوَائِجَ اَلْعِظَامَ وَ هُوَ يَوْمُ اَلْمَزِيدِ لِلَّهِ فِيهِ عُتَقَاءُ وَ طُلَقَاءُ مِنَ اَلنَّارِ مَا دَعَا بِهِ أَحَدٌ مِنَ اَلنَّاسِ وَ قَدْ عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ إِلاَّ كَانَ حَقّاً عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَجْعَلَهُ مِنْ عُتَقَائِهِ وَ طُلَقَائِهِ مِنَ اَلنَّارِ فَإِنْ مَاتَ فِي يَوْمِهِ وَ لَيْلَتِهِ مَاتَ شَهِيداً وَ بُعِثَ آمِناً وَ مَا اِسْتَخَفَّ أَحَدٌ بِحُرْمَتِهِ وَ ضَيَّعَ حَقَّهُ إِلاَّ كَانَ حَقّاً عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُصْلِيَهُ نَارَ جَهَنَّمَ إِلاَّ أَنْ يَتُوبَ. الکافي ج ۳، ص ۴۱۴ كِتَابُ اَلصَّلاَةِ، بَابُ فَضْلِ يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ وَ لَيْلَتِهِ ابن‌ابى‌نصر گويد: امام رضا عليه‌السّلام فرمود: رسول خدا صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله فرموده است: همانا روز جمعه، سَرور روزهاست كه خداوند در اين روز، به پاداش اعمال بندگان مى‌افزايد، گناهان را محو مى‌كند، درجات را بالا مى‌برد، دعاها را مستجاب مى‌كند، اندوه‌ها را برطرف مى‌سازد و حاجت‌هاى بزرگ را برمى‌آورد. اين روز، روزى است كه خداوند بر آزادگان و رهاشدگان از آتش دوزخ مى‌افزايد. و هرفردى كه در اين روز با شناخت حقّ‌ و حرمت دعا، خدا را فراخواند بر خداوند لازم است كه او را از آزادگان و رهاشدگان از آتش دوزخ قرار دهد، و اگر در روز و شب جمعه بميرد، شهيد مرده است و در روز رستاخيز از عذاب دوزخ ايمن محشور خواهد شد، و هركه حرمت آن را سبک شمارد و حقوق آن را ضايع كند بر خداوند عزّوجلّ‌ لازم است كه او را در آتش اندازد، مگر آن‌كه توبه كند. 🚫@bahaiyat🚫
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت حجت الاسلام محمدتقی فلسفی واعظ مشهور به سال ۱۲۸۶ شمسی در تهران متولد شد. در ۶ سالگی به دبستان توفیق رفت و به تحصیل صرف و نحو و مقدمات علوم دینی پرداخت و با پافشاری و اصرار مادر  به منبر روی آورد. (۱) خود در این باره می گوید: «چون مادرم عاشق ابا عبدالله الحسین بود به آرزوی خویش رسید و مرا در مسیر خطابه و منبر قرار داد(۲) همزمان با نظارت شدید پدر به تحصیل درس پرداخت و ۲ روز در هفته را به منبر می رفت. اولین منبر را در سن ۱۶ ۱۵ سالگی در مسجد فیلسوفها و در وصف مولا علی آغاز کرد.(۳) پدر وی آیت الله حاج شیخ محمدرضا تنکابنی متولد رامسر با بزرگانی چون مرحوم سیدحسن مدرس و مرحوم آیت الله کاشانی مرتبط بود. همچنین در غائله انجمن های ایالتی و ولایتی وارد مبارزه با دولت شد و مادر وی طوبی خانم دختر مرحوم ابوالحسن تاجر اصفهانی ساکن تهران بود(۴). حجت الاسلام فلسفی در ۲۴-۲۳ سالگی با دختر عموی خویش ازدواج نمود(۵). فلسفی اولین تجربه سیاسی خود را در راستای شعار قلابی جمهوریت که توسط رضاخان سرداده شده بود، مرور کرد و همراه پدر و عمو در تحصن میدان بهارستان به رهبری آیت الله مدرس شرکت داشت. به رغم فشار مأموران رضاخان با کسب جواز عمامه از مرحوم آقا شیخ حسین یزدی دومین رویارویی سیاسی خود را با نظام رضاخان تجربه نمود و با اخذ جواز از قیچی شدن لباس و عبا و پاره شدن عمامه جلوگیری کرد.(۶) منابع: ۱-مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، زبان گویای اسلام، ج ۹، ۱۳۷۸، ص یازده ۲- همان، ص ۱۳. ۳- همان، ص ۱۱ . ۴-همان، ص ۱۱. ۵- همان، ص ۱۳. ۶- همان، من ١٤. 🚫@bahaiyat🚫
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت حجت الاسلام محمدتقی فلسفی واعظ مشهور به سال ۱۲۸۶ شمسی در تهران متولد شد
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت شبی از شبهای سال ۱۳۱۶ شمسی و در منبر با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد ممنوع المنبر و از پوشیدن لباس روحانیت محروم گردید. لیکن پس از ۳ سال با آغاز جنگ جهانی دوم و عزل رضاخان از ممنوعیت خارج شد(۷). فلسفی با شکل گیری حزب توده در ایران و درک ضرورت مبارزه با این انحراف به مبارزه با این گروه وابسته پرداخت. لذا توده ایها از وی کینه شدیدی به دل داشتند و در همان دوران بود که چندین بار توسط حزب توده مورد سوء قصد قرار گرفت. (۸) وی به دستور آیت الله کاشانی ۱۳ روز پس از تشکیل دولت غاصب اسرائیل در مسجد شاه مردم را به اعتراض علیه اسرائیل فراخواند(۹). از مهم ترین مبارزه وی در دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی می توان به : جلوگیری از تخریب مسجد مادر شاه و ساخت مسجد ارک. الزامی کردن دروس تعلیماتی دینی و از همه مهمتر مبارزه با بهائیت اشاره کرد. وی در ماه مبارک رمضان سال ۳۲ شمسی به افشاگری علیه بهائیت پرداخت خود در این خصوص می گوید: «در سخنرانی ماه مبارک رمضان … راجع به بهائیت و موقعیت آنها در ایران صحبت کردم. فردای آن روز علم که وزیر کشور بود تلفنی به من هشدار داد که آقای فلسفی من اجازه نمی دهم که درباره بهائیها این چنین صحبت کنید و امنیت را مختل نمائید و موجب خونریزی شوید. به او گفتم مؤدب سخن بگوئید والا گوشی تلفن را می گذارم، او هم لحن صحبت را عوض کرد. من گفتم با لحنی جدی به مسلمانان می گویم هدف من آشکار ساختن گمراهی بهائیها است. مبادا مسلمانی دست تجاوز بگشاید و بر روی یک بهائی سیلی بزند و اینکه موجب قتل و خونریزی گردید»(۱۰) سخنرانی علیه بهائیها در مسجد شاه و پخش آن از رادیو، موج عجیبی در مملکت ایجاد کرد و مردمی که از دست آن فرقه ضاله ستم دیده بودند به هیجان آمدند. حجت الاسلام فلسفی می گوید: «برایم نقل کردند که در آن ایام حسین علا نخست وزیر جدید برای معالجه به اروپا رفته بود به شاه تلگراف زده و گفته بود که عکس العمل مبارزه با بهائیان در اروپا خوب نیست، زیرا غریبها اعتراض می کنند و می گویند در ایران آزادی نیست». در ادامه فلسفی می گوید: «روزی در نیمه ماه رمضان از طرف سرتیپ تیمور بختیار و سرلشگر علوی مقدم به من هشدار دادند که اعلیحضرت امر فرمودند که به شما ابلاغ کنیم از ضدیت و سخنرانی علیه بهائیت دست بردارید….» با این احوال فلسفی این هشدارها را مورد توجه قرار نداد و چنانکه خودشان می گوید: «خلاصه ما به مخالفتمان با بهائیها ادامه دادیم. از طرف دیگر تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که به موجب آن این فرقه غیر قانونی اعلام شود و پیروان آن از ادارات اخراج شوند» (۱۱) فعالیت فرقه بهائی توسط اداره کل سوم ساواک با دقت دنبال می شد. ولی بهائیها بعد از حملات حجت الاسلام فلسفی و دستور شاه مبنی بر تخریب حظيرة القدس مرکز بهائیان در ایران[۱]، احساس خطر کردند و در پی آن ایادی، پزشک مخصوص شاه مدتی از ایران خارج شد. بهائیت جهانی این تصور را داشت که ایران ارض موعود بهائیان به حساب می آید. (۱۲) در نهایت آیت الله فلسفی می گوید: «نتیجه مقاومت من تا پایان رمضان سال ۳۴ راجع به بهائی ها این شد که شاه از من خشمگین شود و لذا نه تنها ملاقاتم با شاه جهت ابلاغ پیام های آیت الله بروجردی قطع گردید، بلکه از سوی امام جمعه تهران دیگر برای سخنرانی دعوت نشدم و پخش سخنرانی هایم از رادیو ممنوع شد». می توان گفت با اینکه بهائیت در طول این سالها ضربه خورد، ولی آنچه آنها را از بین برد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بود.(۱۳) از دیدگاه امام، فرقه بهانی یک گرایش مذهبی نبود بلکه یک حزب سیاسی بود که در گذشته مزدور و جاسوس انگلیس بوده است(۱۴). آیت الله فلسفی در طول مبارزات خود مردم را به افشای چهره رژیم آشنا کرد و از یاران امام(رحمت الله علیه) محسوب می شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علیرغم کهولت سن همچنان در سنگر تبلیغ به ادای وظیفه مشغول بود و در سال ۱۳۷۷ در سن ۹۳ سالگی در اثر کسالت به جوار رحمت حق شتافت(۱۵). وی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد. از ایشان تألیفات بسیاری در زمینه های گوناگون روانشناسی، دینی برجای مانده که علاوه بر آنها تعدادی مقاله و سخنرانی نیز از ایشان در کتاب اسرار خلقت به چاپ رسیده است. (۱۶). منابع: ۷-مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، زبان گویای اسلام، ج ۹، ۱۳۷۸، ص ۱۵ . ۸-همان، ص ۱۵ . ۹- مرکز اسناد تاریخ اسلامی خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی، ۱۳۷۱، ص ۱۹۰ ۱۰ – همان، ص ۱۹۳-۱۹۰ ۱۱- همان، ص ۱۹۷. ۱۲- مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی اطلاعات، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج ۱، ۱۳۷۰، ص ۱۳۷۴ ۱۳- خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی، ص ١۹٩-١٩٦ ۱۴- روزنامه جمهوری اسلامی، فروردین ۱۳۸۴، ش ٧٤٥٧، ص ١٢ ۱۵ – حسین خادمی، یاران امام به روایت استاد، مرکز استاد انقلاب اسلامی، ج ۱۹، ص ۱۸۵ ۱۶- زبان گویای اسلام، ص ۲۵ 🚫@bahaiyat🚫
✍امام جواد علیه السلام: مرگ آدمی به سبب گناهان، بیشتر است از مرگش به واسطه اجل و ادامه حیاتش به سبب نیکوکاری، بیشتر است از حیاتش به واسطه عمر طبیعی. 📚 مسند الامام الجواد، ص٢٤ 🚫@bahaiyat🚫
🔴🔵 نماز دهه اول ذی الحجه 🌕 امام باقر علیه السلام: کسی که این نماز را بخواند به او ثواب اعمال حج داده می شود. 🌹 از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد. 🔺خواندن این نماز کمتر از 5 دقیقه طول میکشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این كه از ثواب آنان چیزی كاسته شود . 🔵 کیفیت خواندن نماز « و واعدنا »: ♦️ مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره شریفه الأعراف را میخواند : « وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين » کسانی که این آیه را حفظ نیستند می توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند. 📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه ذی الحجه 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت ۸. طلاق مسئله طلاق در ادیان ابراهیمی، امری نفرت-انگیز است، ولی در نهایت لزوم آن را در برخی شرایط خاص نمی توان انکار کرد. نکته مهم، وضع احکام متناسب با حقوق زوجین، با استفاده از متن‌های معتبر الهی است که به هیچ یک از طرفین ستم نشود. لطفاً به این حکم‌ها توجه و خود قضاوت کنید: ۱. شوقی افندی در لوح محفل روحانی ملّی ایران، در تاریخ سوم شهرالقدرة سنه ۹۲ / نوامبر ۱۹۳۵م. به پرسشی چنین پاسخ می‌دهد: سؤال: در خصوص اجرای امر طلاق در صورتی که به میل زوجه حاصل، آیا اخذ نفقه در مدّت اصطبار [۱] از زوج باید نمود یا نه؟ فرمودند: بنویس در هر حال نفقه را باید زوج بر حسب حکم کتاب، تأدیه نماید. [۲] ۲. بهاءالله نیز در حکمی می‌نویسد: و الّذی سافر و سافرت معه ثمَّ حدّث بینهما الأختلاف فله ان یؤتیها نفقة سنة کاملة و یرجعها الی المقرّ الّذی خرجت عنه او یسلّمها بید امین و ما تحتاج به فی السّبیل لیبلّغها الی محلّها انّ ربّک یحکم کیف یشآء بسلطان کان علی العالمین محیطاً. [۳] کسی که با همسرش به سفر برود و در میان راه با او اختلاف پیدا کند، لازم است که وی را با همراهی یک فرد امین به شهرش بازگرداند و مخارج یک سال زندگی را به او بدهد. در مورد اول، مرد بدون داشتن تقصیری، موظف به تأمین مخارج زندگی زنی است که از وی بیزار است. در مورد دوم نیز بدون در نظر گرفتن فرد مقصر در اختلاف، مرد محکوم به تأمین مخارج یک ساله و نیز مخارج بازگشت زن و همراهش می‌شود. ---------- [۱]: از اصطلاحات احکام ازدواج بهایی است که مفهومی شبیه به عده طلاق در فقه اسلامی دارد، با این تفاوت که زمان اصطبار بیشتر از عده است. (روزبهانی) [۲]: گنجینه حدود و احکام، ص ۲۸۴. [۳]: اقدس، بند ۶۹. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستورالعملی از امام جواد علیه السلام برای موفقیت در دنیا و آخرت 🎙حجت‌الاسلام علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫 ✍ اعمال دهه اول ماه ذی الحجه ‍ ✅‍ تسبیح و حمد خداوند ✅‍ ذکر الله اکبر و لااله الا الله ✅‍ روزه گرفتن نه روز اول این دهه که ثواب روزه تمام عمر را دارد ✅‍ شب زنده داری و عبادت ✅‍ خواندن پنج دعایی که جبرئیل برای حضرت عیسی(علیه السلام) از جانب خداوند هدیه آورده است: ⚜اشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لاشَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ، وَلَمْ یکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، یحْیی وَیمیتُ، وَهُوَ حَی لا یمُوتُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ⚜حسْبِی اللهُ وَکَفی، سَمِعَ اللهُ لِمَنْ دَعا، لَیسَ وَرآءَ اللهِ مُنْتَهی،اَشْهَدُللهِ بِما دَعا،وَاَنَّهُ بَریءٌ مِمَّنْ تَبَرَّءَ، وَاَنَّ لِلّهِ الاْخِرَهَ وَالاُولی. ✍خواندن ذکر‌هایی که از حضرت علی(علیه السلام) روایت شده است: ⇦" لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ اللَّیالِی وَالدُّهُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ أَمْواجِ البُحُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله وَرَحْمَتُهُ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الشَّوْک وَالشَّجَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الشَّعْرِ وَالوَبَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الحَجَرِ والمَدَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ لَمْحِ العُیونِ، لا إِلهَ إِلاّ الله فِی اللَّیلِ إِذا عَسْعَسَ وَالصُّبْحِ إِذا تَنَفَّسَ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الرِّیاحِ فِی البَرارِی وَالصُّخُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله مِنْ الیوْمِ إِلی یوْمِ ینْفَخُ فِی الصُّورِ" 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: یا علی؛ عده‌ای از مردان قریش درباره فاطمه مرا ملامت کردند و گفتند که ما از فاطمه خواستگاری کردیم اما تو ما را منع نمودی و او را به ازدواج علی بن ابی‌طالب درآوردی. من در جواب آنها گفتم: سوگند به خداوند که من شما را منع نکردم و به عقد علی در نیاوردم بلکه خدا شما را منع کرد و فاطمه را به عقد او درآورد. همانا جبرئیل بر من نازل شد و گفت یا محمد؛ خداوند می‌فرماید اگر علی را نیافریده بودم هر آینه بر روی زمین از حضرت آدم و بعد از او (تا قیامت)، برای فاطمه هم‌شانی نبود. 📗شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه‌السّلام) ج۱ ص۲۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى از لحاظ منابع موثق بهائيت كتاب: «كشف الغطاء» ميرزا ابوالفضل گلپايگانى، سند مستند است. وى بى آنكه متعرض محتويات نامه ناصر الدين ميرزا وليعهد به پدرش محمد شاه قاجار شود و يا با تأويلاتى، مصمم به وارونه كردن حقايق شود، گزارش وليعهد را قبول و از آنجائى كه آن را به عنوان مقدمه نتائجى مورد نظر، در مقام حسينعلى ميرزا به كار گرفته است به اصالت و حقيقت آن صريحاً و آشكار اعتراف كرده است. مضافاً آنكه خود معترف است، پس از خلع محمد على شاه كه مخازن دولتى به تصرف ملتيان در آمد- يكى از محبين تاريخ، عكس برداشته و منتشر ساخته است. [۱] متن عريضه وليعهد ناصر الدين ميرزا به محمد شاه قاجار: هو اللَّه تعالى شأنه «قربان خاك پاى مباركت شوم، در باب فرمان قضا جريان صادر شده بود كه علماى طرفين را احضار كرده با او گفتگو نمايند. حسب الحكم همايون محصل فرستاده با زنجير از اروميه آورده به كاظم خان سپرده و رقعه به جناب مجتهد نوشت كه آمده با ادله و براهين و قوانين دين مبين گفت و شنيد كنند. جناب مجتهد در جواب نوشتند كه از تقريرات جمعى از معتمدين و ملاحظه تحريرات اين شخص بى دينى و كفر او اظهر من الشمس واوضح من الأمس است. بعد از شهادت شهود تكليف داعى مجدداً در گفت و شنيد نيست. لهذا جناب آخوند ملا محمد و ملا مرتضى قلى را احضار نمود و در مجلس از نوكران اين غلام؛ امير اصلان خان و ميرزا يحيى و كاظم خان نيز ايستادند. اول حاجى محمود پرسيد كه مسموع مى شود كه تو مى گوئى من نائب امام هستم و بابم و بعضى كلمات گفته اى كه دليل بر امام بودن بلكه پيغمبرى توست. گفت: بلى حبيب من قبله من نائب امام هستم و باب هستم و آنچه گفته‌ام و شنيده ايد راست است. اطاعت من بر شما لازم است به دليل «ادخلو الباب سجداً» و ليكن اين كلمات را من نگفته ام. آن كه گفته است، گفته است. پرسيدند گوينده كيست؟ جواب داد آن كه به كوه طور تجلى كرد. ---------- 📗[۱]: كشف الغطاء، پاورقى صفحه ۲۰۵، همچنين مراجعه شود به كتاب: ظهور الحق، مازندرانى، جزء سوم، صفحه ۱۴، كه عيناً نامه مذكور را كليشه كرده است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۳۳ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت ۹. نمونه ای از حدود بهاءالله در کتاب اقدس، مجازات قاتل و حکم کسی را که خانه کسی را بسوزاند، چنین اعلام می‌کند: مَنْ اَحْرقَ بیتاً متعمِّداً فَاَحْرِقوه و مَنْ قتل نفساً عامداً فاقتُلُوه. کسی را که خانه ای را بسوزاند بسوزانید و کسی که دیگری را از روی عمد بکشد، بکشید. در پی این حکم می‌گوید: خُذُوا سُنَنَ اللّه بایادی القدرة و الأقتدار ثمَّ اترکوا سُنَنَ الجاهلین. سنت‌های الهی را با دستان قدرت و اقتدار بگیرید و سپس سنت‌های جاهلانه را ترک کنید. سپس گویا متوجه غلظت حکم خود می‌شود و ازاین رو، تخفیفی به هر دو (قاتل و آتش زننده خانه) می‌دهد: و ان تحکموا لهما حبساً ابدیّاً لا بأس علیکم فی الکتاب انّه لهو الحاکم علی ما یرید. [۱] و اگر حکم به حبس ابد دادید، باکی بر شما نیست در کتاب خدا. همانا که او حاکم است بر آنچه شما اراده می‌کنید. ---------- 📗[۱]: همان، بند ۶۲، صص ۵۶ و ۵۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۹-۱۲۰ 🚫@bahaiyat🚫
🖤 ملت ایران به رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد ✏️ رهبر انقلاب: ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیّتها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ی بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب. 🔸بخشی از بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره). ۱۴۰۳/۳/۱۴ 🔹️متن کامل بیانات: 💻 khl.ink/f/56612 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فلسفه‌بافی بهائیت در مرگ نیکا شاکرمی 🔻 سایت وابسته به بنیاد بهایی۱۴ خرداد مقاله‌ای با عنوان «سقراط و پرسش نمادهای بی‌جان شده» منتشر کرد. 🔻 نوشتار مذکور با عبارت "برای نیکا - که گفت: نه! " آغاز می‌شود و سپس با فلسفه‌بافی در قدرت‌یافتن وی پس از مرگ و شجاعتش ادامه می‌یابد. 🔻 در ادامه نویسنده سراغ تاریخ فلسفه، سقراط، ارسطو، عرفان‌های باستانی، عالم خلسه، سوفیست، خیر و شر و... رفته تلاش می‌کند مخاطب خود را چنان سرگشته کند که برای فرار از برچسب نادانی ناچار به تأیید عبارات گنگ به کار گرفته شده شود. 🔻 در پایان مقاله نویسنده بحث را به نظام‌های سیاسی و اجتماعی و بهشت جامعه سکولار می‌کشاند و فاجعه را در آن نظامی عنوان می‌کند که دین در آن حاکم باشد. 🔻 پس نیکا شاکرمی نمادی از مقاومت در برابر نظام دینی معرفی شده که جمهوری اسلامی بودن او را طاقت نیاورده است. 🔻 بیان چنین مطالبی با هدف سرگردان کردن مخاطب به‌قصد قبول خواسته ارائه‌کننده؛ یکی از روش‌های شستشوی مغزی افراد در فرقه‌ها است. 🔻 موضوع مرگ نیکا شاکرمی در شهریور ۱۴۰۱ که ناشی از ناراحتی روحی وی و دعواهای خانوادگی بوده است کاملاً آشکار و واضح است؛ اما پروژه ربودن وی توسط نیروهای امنیتی، تعرض و سپس کشتنش طرحی بود که بلافاصله پس از انتشار خبر مرگ نیکا در فضای مجازی کلید خورد و موج‌سواری بر آن شروع شد. 🔻 اینک پس از دو سال معاندان از جمله بهائیت می‌کوشند با بروزکردن مطالب در این باره ازآن‌جهت شبهه‌افکنی در ذهن جوانان استفاده کنند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | بشنوید سخن تازه شیخ تیجانی ( نویسنده کتاب آنگاه هدایت شدم ) در مورد سنیان متعصبی که بخاطر ماجرای غزه شیعه شده اند. منظور از اهل تسنن در این کلیپ برادران اهل تسنن ایران نیست که این برادران اهل تسنن از فلسطین حمایت می کنند نه از اسرائیل بلکه مقصود آل سعود است و دیگرانی که حامی اسرائیل هستند 🚫@bahaiyat🚫