🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
الف: نص وصايت
۱۱- ايضاً در توقيعى ديگر مى فرمايد:
«قد اصطفى اللَّه سبحانه فى ذالك الظهور مرآتا ممتنعة و بلورية مرتفعة فعاكست فيها شمس الحقيقة و تجلت لديها نقطة الالهية و تحاكت فيها كينونية الازلية وان ذلك من فضل اللَّه و رحمته وجوداللَّه و كرامته و عطاء اللَّه و موهبته و احسان اللَّه ومنته و جوائز اللَّه و بدايعه. تا در جائيكه مى فرمايد: و ان مما قدشاء اللَّه سبحانه فى ذلك الظهور ارتفاع شجرة البيان من اصلها و فرعها و اغصانها و اثمارها و اوراقها فيالها ثم لها من تلك الثمرة البديعة و يا حبذا طرز ثم حبذا طرز من تلك الورقة اللطيفة و ياطوبا ثم طوبا من ذالك الغصن الممتنع و يا فخراً ثم فخراً لذلك الشجر المرتفع حيث يستمكى عن اللَّه يكينونيته و ذاتيته و نفسايته و انيته و ستعكس من تلك المرآت مرات ثم من تلك المرآت مرات ثم من تلك المرآت مرات ثم من تلك المرآت مرآت ولواذكر الى آخر الذى لاآخر له لم يفرغ حب فؤادى عن تلك التعاكس المتلائحات و التجليات المتصاعدات الى حينئذ بفطرة محضة غير تلك المرآت ما ظهرت و سيظهر اللَّه اذا شاءانه كان على كل شي ء قديراً».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۳
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
⭕️تحریف قرآن توسط عبدالبهــــــــــــــــاء
🔹عبدالبهاء رهبر فرقه ضاله بهائیت همانند دیگر رهبران فرقه های منحرف برای حق جلوه دادن مقام و جایگاهش دست به تحریف قرآن زده می نویسد:
🔸چنانکه می فرماید: اذا وجدوا آثروا علی انفسهم و اذا فقدوا اشکروالله شکراً جزیلاً هذه صفة الابرار و سمة الاخیار… یا ایها الذین آمنوا لا تقنطوا من رحمة الله یا بنیّ لا تیأسوا من روح الله. پس باید توکل نمود و به تقوای الهی تمسک جست.
♦️با تطبیق نمودن آیات قرآن کریم با آنچه عبدالبهاء به عنوان آیات قرآن نقل نموده بر همگان روشن می گردد که رهبران بهائی نه تنها در گفتار خود صداقت نداشتند، بلکه در نقل کلمات دیگران و آیات الهی نیز امانت را مراعات نمی کردند و در آن به دلخواه خویش تصرف می نمودند.
📗منتخباتی ازمکاتیب عبدالبهاء،ج۶،ص۱۵
🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی
🔹 آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی در سال ۱۳۰۲ ش در اطراف ساوه متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و در سال ۱۳۲۰ وارد حوزه علمیه قم شد.
🔻 آیت الله میرمحمدی از همان ابتدای تحصیل از دریافت شهریه و وجوه شرعی امتناع می نمود. وی داماد فقیه وارسته آیت الله العظمی سید احمد زنجانی است و همواره این وصلت را از جمله توفیقات خود می دانست.
▫️ از جمله مسئولیتهای او پس از انقلاب می توان به «رئیس دادگاه انقلاب قم»، «عضو هیئت عفو حضرت امام»، «رئیس شعبه دوم دیوان عالى کشور» «عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» و «عضو مجلس خبرگان رهبرى» و ... اشاره کرد. آیت الله میرمحمدی در۳ آذر ماه ۱۳۹۸ به رحمت ایزدی پیوست.
#تقویم_تاریخ
#آذر_۳
#آیتالله_میرمحمدی
🚫@bahaiyat🚫
اگر کسی دور و بر من بود، قیام میکردم!
به مناسبت سوم آذر سالروز ارتحال آیت الله شاهآبادی استاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیهما
«...آقایان روحانیون نباید خود را از سیاست دور نگه دارند. ...از همه عارفتر، امام بود. چه کسی در کشور به حدّ عرفان امام میرسید؟ دیدید چگونه وارد میدان شد؟ مثل شیر. امام دربارهی استاد بزرگوار خود _مرحوم آقای شاه آبادی_ گفته بودند که ایشان اهل مسائل سیاسی بودند. همچنین من در جایی از امام شنیدم که مرحوم آقای شاهآبادی روی منبر گفته بودند که اگر کسی دور و بر من بود، قیام میکردم. بنابراین عرفان موجب نمیشود که انسان برود در گوشهیی بنشیند. البته درست فهمیدن مسائل سیاسی و سالم طرح کردن آن، مسألهی دیگری است؛ اما انزوا و انعزال از سیاست، بههیچوجه مصلحت نیست»
رهبر معظم انقلاب 77/1/24
#آیت_الله_شاهآبادی
#امام_خوانی #عرفان
خوانش آثار #امامین_انقلاب
🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳)
🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه
بهترین راه برای دریافتن این که بشر دو دستگاه است عالم خواب است که بدن در افتاده بیهوش و از خود بی خبر لکن روانش به هر سو روان است و مسافرتها و دیدنیها و شنیدنی ها و حزنها سرورها دارد. همچنان که بدن که کارگر است محتاج به غذا و تقویت و استراحت است تا بتواند وظائفش را انجام دهد هم چنان است روان که کار فرما است او نیز به غذا و تقویت و مدد و استراحت نیازمند است. هم چنان که غذا و مدد و تقویت بدن باید به اندازه و به وقت و مناسب و در حد استعداد مزاجش باشد هم چنان است غذای روان هم چنان که غذای نامناسب کمتر یا بیشتر از اندازه یا بی هنگام یا آلوده بدن را فاسد میکند و از کار می اندازد و چون بدن از کار افتاد روان نیز که محل ظهوری برای خود نمی یابد از کار خواهد افتاد. هم چنان است روان و روح آدمی که غذای نامناسب و آلوده و بیرون از اندازه کما و کیفا آن را فاسد خواهد کرد و از راهی که باید به واسطه ی به کار بردن بدن برود بازش خواهد داشت و گرفتار زبان و خسارت جبران ناپذیرش خواهد کرد. هم چنان که در تهیه و مقدار و به کار بردن بدن با آنکه محسوس است محتاج به راهنما هستیم و هر غذا را نمی توانیم بخوریم و در هر وقت به کار بریم در غذای روان و روح که غیر محسوس است و باید از طریق عقل و اندیشه تهیه شود به طریق اولی نیازمند راهنما هستیم. بنابراین کار به این سادگی نیست که شخصی بگوید هر چه شد میخورم و هر جا شد می نشینم و از پی هر کس شد می روم تا به هر نحوی که باشد بگذرانم روز را دین باید قوی و محکم باشد تا بتواند بشر بلند پرواز را که مرغ افلاک است و چند روزی از معبر خاکش باید بگذرانند طوری اداره کند که خود را نیازد نه با سرعت به هر طرف بتازد و نه بستر خواب دائم برای خود اندازد. خور و خشم تنها طریق در است بر این بودن آئین نابخرد است قرآن که تمام دستورهایش موافق فطرت بشر و طبع خلقت است و آورنده اش جز رسالت از طرف خدا هیچ جایی برای خودش باز نکرده اعلام می دارد: فاقم و جهك للدین حنيفا فطرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون سورة الروم روی خود را باید به طریق مستقیم فطرت خدائی که بشر را به آن مفطور ساخته و در خمیره و سرشتش نیروی بینائی و بصیرت را نهاده است ثابت داشت و از این طریق منحرف نشد که انحراف از آن ضلالت وسعی باطل است. روش درست و راه راست که فطرت و روان پاک تا آلوده ی آدمی آن را می پذیرد همین است ولکن بسیاری نمیدانند دین قویم متکی به برهان است. نه ادعا قل هاتوا برهانكم هذا ذكر من معى و ذكر من قبلی - سوره ی انبیاء دین قویم ناهی از مطلق شهوات نفسانی است (قل حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن - سورة الاعراف) دين قویم تمام نیازمندیهای بشر را زیر نظر گرفته و برای هر کاری دستوری موافق حکومت عقل میدهد دین قویم مردمان را به دست افرادی مانند خودشان نمی سپارد تا بر حسب رنگ روز گاهی کاری را حلال و گاهی حرامش کند و هر لحظه به شکلی بت عیار بسازد دیم قویم هر فرد را مسؤول تهذیب و تربیت خود می داند و اجازه نمی دهد به هر نحو کام راند و به هر جا گام نهد و به هر چیز دست دراز کند عزیزان این نکته را از نظر دور ندارند و از خاطر بیرون نبرند که مدعیان دین داری دو دسته اند گروهی دین را دست مایه ی دنیا و شهوات آن قرار می دهند و به هر مدعی که ببینند از ناحیه ی او پولی به جیب می زنند سر می میرند و در عین حال به هیچ کس ایمان ندارند. این گروه مردم خیال یا به قول عامیانه هر هری مذهب هستند که از هر گونه فساد انگیزی و مذهب سازی و معاونت باطل باک ندارند. این چنین افراد هرگز به خیر باز نخواهند گشت و سخن گفتن با آنها بیهوده است. گروه دیگر به راستی در آنها روح دین نمرده است و جویای راه راست و در راه تحری حقیقت هستند این گروه اگر حقیقت را چنان که هست بر حسب استعدادشان بیابند راه باطل نمی روند و اگر غلط رفته باشند باز میگردند به این گونه افراد باید خاطر نشان ساخت که انسان عاقل تا دین خود را به طور کامل نیاموخته و دین تازه را نیز درست نشناخته نباید با از راه و روش دیرین خود بیرون نهد مثلا یهودی اول باید دین مسیح را بشناسد پس از آنکه دین خود را خوب آموخته باشد و بین این دو مقایسه کند و هم چنین نسبت به اسلام کسی که از دین پدر و مادرش بی خبر است مسلمانی که از اصول و فروع دین خود چیزی نمی داند. یهودی که از سر مسیحیت و اسلام کورکورانه و بی خبر پرواز کرده مسیحی که اساسا در کتابش آئین و دستوری ندارد و دینش همان است که کشیش می گوید، چه اعتباری به ادعای دین داری او هست برای بهائیت همینها متناسبند که باید کور شوند تا جمال مبارک را ببینند!!
📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب #هدائی، ص۱۰
#کتاب #بهائیت_دین_نیست
🚫@bahaiyat🚫
💢 اکسیر دانایی
🔰 امیرالمومنین امام علی علیهالسلام:
🍃 «منْ خَافَ أَمِنَ، وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ».
🍃 كسى كه (از خدا) بترسد، ايمن مىگردد و كسى كه عبرت گيرد، بينا مىشود و آن كس كه بينا گردد (حقايق را) مىفهمد و آن كس كه (حقايق را) بفهمد، دانا مىشود.
📚 نهجالبلاغه، حکمت ۲۰۸.
🚫@bahaiyat🚫