خانوادهای که 15 سال بچهدار نمیشدن
امشب متوجه شدن که یه 4قلو تو راه دارن...
پدرشون رفت برای همه اطرافیان شیرینی خرید و پخش کرد.
من هم که شاهد این ماجرا بودم، دارم خوشحالیم رو با شما به اشتراک میذارم.
🤲🏻 خدا دلِ همه زن و شوهرهایی که بچهدار نمیشن شاد کنه.
هدایت شده از شجرطوبی
تفاوت بایدن و ترامپ!؟
آقای ظریف الدوله در تازه ترین موضع خود گفته:
مشخص است بین بایدن و ترامپ تفاوت است.
🔹بله قطعا ما هم قبول داریم که بین این دو تفاوت است، ولی تفاوت اش این است که #ترامپ در راستای دشمنی اش با ملت ایران از #غربگرایان_وطنی استفاده نمی کند، ولی #بایدن در راستای عداوت اش به امثال #ظریف و #روحانی جولان داده و از ظرفیت آنان برای خود استفاده می کند، تا زهر این دشمنی را دو چندان کند.
🔸البته یک تفاوت دیگر هم دارند و آن اینکه ترامپ دستور #ترور_سردار_سلیمانی را می دهد، و بایدن هرچند با تاکتیک آن مخالف باشد ولی در کل آن را «#اجرای_عدالت» توصیف می کند.
🔹با این همه البته برای #مازوخیسم_غرب_گدایی امثال ظریف تفاوتی در ترامپ و بایدن نیست، چرا که ظریف همان کسی است که چند هفته پس از شهادت سردار سلیمانی به قاتلان مهم ترین شخصیت نظامی کشور، #پالس_مذاکره می دهد.(مصاحبه با اشپیگل، بهمن ۹۸)
@shajartooba 🌿
May 11
#دیدگاه_مخاطبان
اگر بین بایدن و ترامپ هم تفاوت باشه بین ظریف و روحانی هیچ تفاوتی نیست جفتشون بی لیاقت هستند و کشور و به خاک سیاه نشوندن
ولی جدی جدی خیلی وقته حرم نرفتیما.
بیبیجان
من وضعم خرابه
خدایی ناکرده یهو به این وضع عادت میکنم.
یه کاری کنید برامون مادر عالَم
مادر عالَمیان
هدایت شده از بهانه
دلگیر که میشوم؛
دوست دارم دست دلم را بگیرم
بیایم پیشِ شما!
حالا اگر لایق نیستم
اگر راه، دور است
اگر مجال نیست
اگر چاره نیست
#دل
که
هست!
همان را با بردن نامتان
حرم میکنم!
نبضِ مرا بگير
و
ببر نامِ خويش را
تا خون بَدل به باده شود، در رَگان من...
#آقاجان...
ما را قلم نگیر
اگر هم غلط شدیم...
انی اُحبّ هرچه که دارد هوای تو...
برتری با کدام گفتمان است؛ سازش یا مقاومت؟
https://rasanews.ir/fa/news/667955/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%B4-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA
مایل بودید بخوانید
@bahaneee
هدایت شده از روزنه
سازش یا مقاومت؟
بازنشر|| علی احمدی مهر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹نبرد حق و باطل از ابتدای خلقت مسبوق به سابقه است. در جبهه حق همیشه افراد و جریاناتی هستند که در لباس دوست به تضعیف همه جانبۀ این جبهه مشغولند.
🔹امروزه در دنیای سیاست بیش از پیش تقابل گفتمانی، تفاوتهای خود را در مقام عمل و عینیّت رخ نموده است. گفتمانی به نام مقاومت و گفتمانی به نام سازش.
🔹نبرد حق و باطل از ابتدای خلقت مسبوق به سابقه است. در جبهه حق همیشه افراد و جریاناتی هستند که در لباس دوست به تضعیف همه جانبۀ این جبهه مشغولند. با بزک کردن حیلههای شیطانی طرف مقابل، راه را برای اختلاط حق و باطل که نتیجهای جز آسیب پذیری لوای حق ندارد باز میکنند.
🔹خط سازشی که با کمک رسانه، حیلهها و ترفندهای ناپاک رسانهای و همچنین با سرکوبی منتقدان دلسوز، به گفتمان خود «امتداد اجتماعی» بخشید نمونهای از همین جریانات است. در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز این جریان با وارانه جلوه دادن حقایق، وعدههای پوچ و واهی، بستن دهان منتقدین و با کمک ترفندهای جنگ روانی و رسانهای به رأی اکثریت مردم ایران تبدیل شد.
گفتمانی برای نتایج پوچ!
لکن باید توجه داشت که این همراهی جامعه با گفتمان سازش، موقّتی خواهد بود. این خط در طی این سالها عایدی خاصی برای کشور نداشته بلکه عملاً نتیجهای جز تعطیلی تأسیسات هستهای، کمرنگ شدن تولیدات و صنایع داخلی در بر نداشته است. برجام نمونه بارز اقدام بر طبق این خط انحرافی است.
#برجامی که از ابتدا با شعار برداشته شدن تحریمها آغاز شد و همه مشکلات کشور را با مذاکره با آمریکا حل شده تصور کردند، تا جایی که آب خوردن مردم هم به مذاکره گره زده شد؛ اما رفته رفته به مصلحتهای کم اهمیت رضایت دادند.
🔹رهبر معظم انقلاب در این باره روز 2 اردیبهشت 1397 فرمودند:
«اگر چنانچه از این تجربهها استفاده نکردیم، به چیزهای کم اهمّیّت دلمان را خوش کردیم [ضرر میکنیم]. همینطور که آقای رئیسجمهور گفتند واقعاً آمریکاییها در این قضیّه از لحاظ اخلاقی، از لحاظ حقوقی، از لحاظ آبروی سیاسی در دنیا شکست خوردند؛ خب بله، آمریکا بیآبرو شد؛ این یک واقعیّتی است و در این تردیدی نیست؛ امّا من میخواهم این را مطرح کنم که آیا ما مذاکره را شروع کردیم برای اینکه آمریکا بیآبرو بشود؟ هدف مذاکرۀ ما این بود؟ ما مذاکره را شروع کردیم برای اینکه تحریمها برداشته شود و شما ملاحظه میکنید که بسیاری از تحریمها برداشته نشده، حالا هم دارند تهدید میکنند که تحریمهای چنینوچنان را بر ایران تحمیل خواهیم کرد...»
🔹در مقابل این جریان، خط مقاوت گرچه گاه مورد بیمهری قرار گرفته است؛ اما در پیشبرد اهداف انقلابی خود بدون خستگی پیش میرود. گسترش عمق راهبردی ایران در سطح منطقه و اقتدار منطقهای از جمله دستاوردهای خط مقاومت است. امروزه چندین ارتش مردم نهاد در کشورهای دیگر به نفع منافع جبهه حق تشکیل شده است. حشد الشعبی، انصارالله، حزب الله، فاطمیون، زینبیون و...
🔹این گروههای جوان مسلمان که در برابر خواستههای نامشروع نظام سلطه در جوامع خود به وجود آمدهاند، بخشی جداناپذیر از جوامع خود محسوب میشوند؛ اما متأثر از گفتمان مقاومتی هستند که در ایران به وجود آمده و رشد یافته است.
🔹برای مثال در شرایط کنونی، حزبالله به مرحلهای از توانمندیهای سیاسی، نظامی و اقتصادی رسیده است که بیتردید به عنوان سدی محکم در برابر تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به قلب محور مقاومت یعنی ایران محسوب میشود. امروز اگر آمریکا از حمله نظامی به ایران عاجز است، یکی از دلایل و عوامل مهم آن، وجود و حضور حزبالله قدرتمند در قلب خاورمیانه است.
🔹قدرتیابی محور مقاومت اسلامی در عرصههای فرهنگی، امنیتی، نظامی، اقتصادی در کنار هم افزایی قدرت در آنها از طریق فعالیتهای شبکهای نیز از جمله این دستاوردهاست. همین که نظام سلطه به تمامه در برابر محور مقاومت قرار گرفته و از شکست دادن آن عاجز شده، خود گویای میزان قدرت جبهه مقاومت میباشد.
🔹جریان سازش هر چند در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نتیجه خاصی در کارنامه خود ثبت نکرده است؛ اما در مقابل برای قبولاندن گفتمان انحرافی و مسموم خود به جامعه و امتداد بخشیدن این خط به سطح اجتماع، «زحمت ناپاک» بسیاری کشیده است. نمونه آن را میتوان در مصادره کردن موفقیتهای خط مقاومت با تحریف شخصیت انقلابی و جهادگر سردار شهیدسلیمانی توسط اعوان و انصار این خط انحرافی یافت.
🔹با توجه به اینکه آنتیتز این گفتمان، آگاهیبخشی اجتماعی و تکثیر عینک واقعبینی است نمونه دیگر اقدامات #برجامیان را میتوان در #سرکوب_نخبگان_داخلی، تعطیلی برنامههای مفید تلویزیونی و #بستن_دهان_منتقدان_خیرخواه به وضوح مشاهده کرد.
🔻متن کامل یادداشت👇
rasanews.ir/002nlT
@rozaneebefarda
تاجزاده گفته : منشأ معضلات کنونی خطای بزرگ #روحانیت است که هدایت دینی و اخلاقی مردم و نقد و مهار حکومت را واگذاشت و متصدی اداره کشور شد.
آقای تئوریسین!
#یک بار هم که شده، #یک حرف بزنید و #یک موضع بگیرید.
انگار #هزارچهره بودن به مذاق جنابتان شیرین است.
اقدامات یک بام و ودو هوایتان گوش فلک را کَر کرده است.
🔹آنگاه که مبارزه با آمریکا را برای هوسهای خود مفید دانستید، برای #تسخیر_لانه_جاسوسی بیانیه و تشکر صادر کردید.
بعد از مدتی زیر همه حرفهایتان زدید و نان روزتان به نرخ مذاکره و دوستی با شیطان افتاد.
🔻روزی که سبد رأی حسن روحانی را پر کرده
و یا در دولت سیدمحمدخاتمی به مردم #خیانت میورزیدید
این گزافه یادتان رفته بود؟
نه... دوستان
بیایید خوش بینانه نگاه کنیم.
شاید واقعا عمامه روی سرِ خاتمی و خوئینیها و هاشمی و دیگر مرادان خود ندیده اند!
🔸یک روز از امام دَم میزنید و ندای انقلاب و انقلابیگری سر میدهید
روزی دیگر به اندیشه اصیل #نه_به_سکولارسیم که پرچمدار اصلی آن حضرت روحالله است حمله میکنید؟!
اینها را گفتم که بدانید شما #شأنیت چنین سخنانی ندارید. نان به نرخ روز خوردن شما بر همگان ثابت شده.
🔴حال در رفع ابهام مخاطبان گرامی، نکاتی درباره جایگاه تاریخی روحانیت و اینکه چرا کمتر بحث از حکومت و #ولایت_فقیه در طی تاریخ به چشم میخورد، از کتاب نهضت امام خمینی (نوشته سیدحمید روحانی) نقل میکنم:👇🏻
@bahaneee
May 11
🔴چرا در آثار فقهای گذشته کمتر بحث از حکومت اسلامی و ولایت فقیه به چشم میخورد؟
فقها در طول تاریخ بنا بر فتواها و دیدگاه هایی که از آنان در دسترس است، همه زمامداران و حاکمان کشورهای اسلامی را #غاصب میشناسند و حتی شکایت نزد آنان را برای مردم مسلمان جایز نمیدانند و حکومت آنان را غیر قانونی و #نامشروع میخوانند .
این دیدگاه نشانگر آن است که مجتهدان و عالمان شیعه حکومت را در دوران غیبت حق خود میدانند، لیکن کمتر به خود رخصت دادند که به ریشه یابی، بررسی و پژوهش پیرامون ولایت فقیه بنشینند و جستاری علمی در این باره نشان دهند.
انگیزه و ریشه این نادیده انگاری و دوری گزینی برخی از فقیهان از بحث و بررسی پیرامون ولایت فقیه را باید در جریانهایی دید که در پی می آید :
🔻1- برخی دورانهای پرخفقان و پرتهدید:
دوره هایی بر شیعیان گذشت که ناگزیر بودند حتی باورمندی مذهبی خویش را پنهان و پوشیده دارند زیرا شیعه حق حیات نداشت و مهدور الدم شمرده میشد. بنا بر روایتی، جد اعلای امام خمینی ، میر حامد حسین نیشابوری، برای نجات جان خویش ناگزیر شد از ایران مهاجرت کند و در کشمیر که شیعیان در آنجا تا حدی امنیت داشتند، پناه گزیند. در چینن اوضاع نا آرام و مرگباری از ولایت فقیه سخن گفتن و به بحث و بررسی نشستن نه تنها خلاف مسائل امنیتی بود، بلکه نوعی بی خردی و بیهوده کاری به شمار می آمد.
🔻2- فقيهان پيشين كه به عصر امامان نزديك بودند، باور داشتند كه دوران غيبت كوتاه است و دادگر راستين جهان ديرى نپايد كه مى آيد و رهبرى رهايى بشر را خود بر دوش خواهد گرفت؛ از اين رو، نيازى نمى ديدند كه ولايت فقيهان را مورد بررسى قرار دهند و به پژوهش درباره آن بنشينند. آنان در آن روز هرگز باور نمى كردند كه هزاره اى بگذرد و حجت خدا در پس پرده بماند.
🔻3- عالمان شيعه بيشتر در مسايلى به بررسى و واكاوي مى نشستند و به استنباط و اجتهاد مى پرداختند كه مورد نياز روزانه مردم شيعه بود و كمتر مجال مى يافتند به موضوعاتى بپردازند كه دور از دسترس است و دستيابى به آن با اوضاع اسف بار و دردناك آن روز شدنى نبود.
🔻4- عالمان و فقيهان بزرگ بر اين باور بودند كه به دست گرفتن حكومت تنها از راه خيزش نظامى و جنگ و ستيز شدنى است و در آن روز و روزگار كه جاسوسان و پادوهاى مرموز زورمداران حاكم به همه جا سرك مى كشيدند و هر گونه حركت ، رفت و آمد و گفت و شنود را زير ديد داشتند، گردآورى سلاح و تجهيزات و آموزش نظامى به ياران و پيروان چگونه مى توانست صورت گيرد؟ از اين رو، دسترسى به حكومت اسلامى را جز در هنگام ظهور امام ناشدنى مى دانستند، بنابراين بررسى روى اصل ولايت فقيه را بيهوده و نادرست مى پنداشتند.
🔻5- پيشوايان مذهبى بر اين باور بودند كه حكومت اسلامى در جامعه اى مفهوم پيدا مى كند كه امت به طور كامل گرايش دينى داشته باشد، از نابكارى ها و آلودگى ها رهيده و به مسئوليت ها و وظيفه هاى دينى خود به درستى پايبند باشد ليكن در جامعه اى كه فساد، هرزگى، بى بند و بارى، رشوه خوارى، ميگسارى، كم فروشى، رباخوارى، دزدى، دروغ، تزوير، نيرنگ، خيانت، جنايت و... رواج دارد، سخن گفتن از حكومت اسلامى و ولايت فقيه، سخني بى جا، ناروا و دور از خرد و انديشه است.
🔻6- زيست اقليت هاى مذهبى مانند مسيحى، يهودى و زردشتى در كشورهاى اسلامى و حضور شمار زيادى از مسلمانان سنى در ميان مردم شيعه از ديد فقيهان مذهب تشيع مانع بزرگى در راه برپايى حكومت اسلامى پنداشته مى شد، آنان گمان مي كردند كه اين اقليت ها و نيز برادران سنى ما هيچ گاه ولايت و رهبرى عالمان شيعه را نمى پذيرند و مطرح كردن اين مسئله مايه اختلاف، درگيرى و كشمكش ميان هموطنان خواهد شد و آتش فتنه را شعله ور خواهد كرد؛ از اين رو، برخى از فقيهان برپايى حكومت به رهبرى عالمان و فقيهان مذهب شيعه را ناشدنى مى پنداشتند و نيازى نمى ديدند كه به بررسى آن بپردازند.
🔻7- برخى از فقيهان بر اين باور بودند كه برپايى حكومت اسلامى و اجراى قانون اسلام در جهان كنونى شدنى نيست، اوضاع زمان، اقتضاى اجراى قوانين اسلام را ندارد و تنها در زمان ظهور مى توان قانون خدا را در زمين به اجرا درآورد؛ بنابراين از اين زاويه نيز برپايى حكومت اسلامى را ناشدنى مى دانستند.
🔻8- بسيارى اين خبر را كه پيش از ظهور، هر پرچمى بلند شود با شكست رو به رو مى شود باور داشتند و بنا بر اين روايت، تلاش براى برپايى حكومت اسلامى را محكوم به شكست مى دانستند و هرگونه انديشه و بررسى در اين زمينه را ناروا و بيراهه پويى مى پنداشتند. در صورتى كه اين روايت اگر اعتبار داشته باشد، به اين معناست كه پيش از ظهور، هيچ گروه و مقامى نمى تواند اسلام را به درستى در جامعه حاكم كند وآرمان شهر پديد آورد.
ادامه👇🏻
🔻9- در دورانى كه شاهان به ظاهر شيعه مانند دودمان صفوى و قاجار زمام كشور را در دست داشتند، تا آنجا با فقيهان و عالمان اسلامى همراه بودند كه سلطنت و قدرت از دست آنها بيرون نرود، آنها حكومت كنند و علما در كنارشان نقش روشنگر و هدايتگر را داشته باشند، اگر روزى پى مى بردند كه فقيهان انديشه حكومت در سر دارند در نابودى آنان از اين رو، حتى بحث و درس پيرامون ولايت فقيه نيز ؛ «الملك عقيم » درنگ نمى كردند دور از خطر نبود و پيامدهاى ناگوارى براى بزرگان دينى و عالمان اسلامى به همراه داشت.
🔻10- بسيارى از فقيهان و عالمان بر اين نظر بودند كه نخست بايد زمينه و شرايط براى برپايى حكومت اسلامى فراهم آيد تا آنها پيرامون چگونگى و شرايط آن به بحث و بررسى بنشينند و در جامعه اى كه توده ها آمادگى پذيرش چنين حكومتى را ندارند، پرداختن به آن در مرز تئورى كارى بيهوده است. چنانكه اشاره شد علما و مراجع بيشتر در مسايلى به وارسى، واكاوى و كنكاش مى پرداختند كه مورد نياز روزانه مردم شيعه قرار داشت؛ لذا در رساله ها نيز مسئله هايى را مى آوردند كه مورد نياز و پرسش مردم است و براى بررسى مسايلى كه ضرورت فورى و فوتى ندارد كمتر وقت مى گذاشتند.
🔻11- شمارى از مجتهدان و عالمان دينى تنها در برخى از ابعاد اسلام، اصول و احكام، تخصص يافته و صاحب نظر بودند، مانند مسايل عبادى و... ليكن در برخى از احكام ريشه اى اسلام مانند امور سياسى، كشوردارى، مسايل اقتصادى و... اصولا كار نكرده و تخصص نداشتند و هر گونه نظرى در اين امور، بيرون از حيطه دانستنى هاى آنان به شمار مى رفت؛ از اين رو، طبيعى بود كه از پرداختن به مسئله ولايت فقيه و حكومت اسلامى خوددارى ورزند و از نظريه دادن درباره آن دورى گزينند.
از گزاره هاى بالا و نكات ديگر مى توان به دست آورد كه فقيهان و عالمان شيعه نسبت به #ولايت_فقيه و #حكومت_اسلامى هيچ گاه ديد مخالف نداشتند و آن را به طور كلى رد نمى كردند. شمارى اصولا نسبت به آن تخصص و شناخت نداشتند و برخى آن را دست نيافتنى مى پنداشتند؛ از اين رو، بررسى آن را بيهوده كارى و هدر دادن وقت و فرصت مى دانستند، بسيارى نيز در شرايطى نبودند كه بتوانند به جستار آن بنشينند. با وجود اين مسئله حكومت اسلامى و ولايت فقيه از زمان هاى دور، از دوران غيبت كبرا مطرح و مورد بحث و بررسى بوده است و از پديده هاى دوران معاصر نيست.
(نهضت امام خمینی/ تاریخنگار انقلاب اسلامی سیدحمید روحانی/ ج4 / ص45)
@bahaneee
انّا لله و انّا الیه راجعون
برادر عزیز محمدرضا معصومی
مرگ سرنوشتی است که خدای تعالی برای ادامه حیات بشر آن را لطفی از طرف خود قرار داده است.
هر چند این قسمت از حیات برای ما سخت و دردناک است، لکن در آن قسمت از حیات بتمامه لطف و مرحمتی از طرف خالق یکتاست.
بدین وسیله رحلت مادربزرگ گرامیتان را تسلیت عرض میکنم.
انشاالله با مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) همنشین باشند.
@bahaneee
آقای نصیری
شما نه اولین پشیمان #حیران هستید نه آخرین آنها.
پابرهنگان انقلابی هنوز بر عهد خود هستند، شما هم با زائری و لیبرالها روزگار بگذران...
راستی باز هم آدرس غلط دادید!
خودتان بشمارید چند دروغ و اتهام در 280 کاراکتر توییت، جا دادهاید!
یادآوری میکنم که شما انتخاب #حسن_روحانی به ریاست جمهوری را #بهترین_تقدیر برای جمهوری اسلامی خوانده بودید.
خواستم بدانید چه مسألهای باید موجب احساس شرم شما باشد!
@bahaneee