فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند...
اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
@meshkatnoor
@bahaneee
1_1564357940.mp3
22.66M
غیر از تو هر چی دلدادگی بود
از بچگی بود و از سادگی بود
مهدی رسولی
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم_نوشت | رهبر انقلاب: امیدوارم که انشاءالله آن روزی را که شماها در #قدس نماز جماعت میخوانید، ببینید و ببینیم انشاءالله؛ ما معتقدیم که این روز خواهد آمد، دیر هم نخواهد شد.
◽️ #روز_قدس
🌙 @Khamenei_ir
2802863.mp3
6M
🔴 بيانیه آية الله العظمى سيد حسين البرجردي قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی
🔶حاشیه
برخی #سکولارهایحوزوی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، #هیچ سابقهای در دفاع از #آرمانقدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند!
با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است.
@rozaneebefarda
@bahaneee
🔴 بيان صادر عن جماعة العلماء و المدرسین فی الحوزة العلمية بقم المقدسة، فی یوم القدس :
بسم الله الرحمن الرحیم
"ان يوم القدس ليس يوم فلسطين فحسب ، بل هو يوم الإسلام، إنه يوم الحكومة الإسلامية". الامام الخميني (قدس سره الشریف)
في اللحظة التي نستعد فيها هذا العام لاستقبال واحياء يوم القدس نجد ان بطش وظلم العدو الصهيوني في القدس الشريف قد احزن واغضب المحبين للقضية الفلسطينية . وإن النظام الاسرائيلي القاتل للأطفال یحاول من خلال مواصلته لنهجه في جرائمه و إراقة الدماء لتدنيس المسجد الأقصى وقتل الشعب الفلسطيني المظلوم ان یتستر على هزائمه واندحاره ، الا ان تلك المحاولات العقیمة لن تثني من النضال الواعِي والدؤؤب للشعب الفلسطيني.
ان "جماعة المدرسين في الحوزه العلمیة بقم المقدسة "اذ تدعو الأمة الإسلامية الى المشاركة الفاعلة في مسيرة يوم القدس العالمی تعلن ما یلي :
1- ان يوم القدس العالمي ، ذلك المیراث القیم للإمام الراحل العظيم، هو يوم صرخة الرافضین للظلم وتحقیق شعار" كونا للظالم خصما و للمظلوم عونا "لشعبنا المومن و الثوری. إن الشعوب الإسلامية هی الاخرى اليوم حاضرة ومتواجدة إلى جانب القدس الشریف والشعب الفلسطينی المظلوم، ولن تسمح ان تنطفئ شعلة المقاومة ونيران غضب الأمة الإسلامية ضد إسرائيل بحیل الاستکبار وخیانة العملاء في المنطقة .
لقد استطاعت قدرات المقاومة في التغلغل وزعزعة استقرار المستوطنات الصهيونية ان تزرع حالة من الخوف والرعب لدى المغتصبين المتعطشين للدماء، لدرجة أنهم يخافون من ظلهم ويطلقون النار على أنفسهم بسلوكيات جنونية.ان هذه الاستعراضات الکبیرة لقدرات المجاهدین الفلسطینین قد أسقطت شعار" من النیل الی الفرات" للمغتصبين المتعطشين للدماء المحاصرین وراء لجدار الحائل الذی بنوه حول انفسهم.
ان مصير فلسطين ومستقبلها مع وجود النصر الإلهي واستمرار الجهاد فی سبیل الله هو فی حالة التحقق والصیرورة في الوقت الحاضر ، وان النصر على النظام الصهيوني المجرم هو المستقبل الحتمي للمقاومة والنضال في سبيل الله ". «أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ علی نَصرِهِم لَقَديرٌ»
4-على الدول الإسلامية مسؤلية المسارعة في دعم الشعب الفلسطيني المظلوم والاهتمام بقضية فلسطين باعتبارها القضية الرئيسية للعالم الإسلامي، وان سياسة تطبيع العلاقات مع الكيان الصهيوني الضعيف والمزیف لن تجلب لهم سوى الذل والهوان ، وان المستقبل للمقاومة «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکنّ المنافقین لایعلمون».
27 / رمضان / 1443
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶؛
👈 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس
🔻 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت.
🕰 این سخنرانی ساعت ۱۶ روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ از رسانه KHAMENEI.IR و شبکههای داخلی و برونمرزی رسانه ملی پخش خواهد شد.
🌙 @Khamenei_ir
سخنان امروز حضرت آقا، سخنرانی معمولی نبود، خطبهخوانی بود، از آن جنس خطبههایی که امیرالمومنین یاران را به جنگ با خائنان فرامیخواند، هر چقدر که آن روز امیرالمومنین احساس تنهایی میکرد، امروز به لطف جوانان انقلابی راه برای پیشبرد اهداف باز است و نباید نشست. خطبههای امروز تهاجمی بود، رو به جلو بود، ایستاده بود، لبریز از امید به آینده بود.
@ponezs
@bahaneee
عروج نادر طالبزاده در روز قدس مؤید آن جملهی مشهور حاج قاسم است که «باید شهید باشی تا شهید شوی.»
او که یک عمر در جهاد فرهنگی به مبارزه با امپریالیزم و صهیونیزم سپری کند در روز جهانی این مبارزه یاران شهیدش را ملاقات میکند.
هنیئا له...
@sm_naghibpour
@bahaneee
🔴رفتار نگران کننده شبکه ۴ در وجاهتبخشی رسانهای به مرجع خودخوانده
رفته رفته ماجرای اعلام مرجعیت جناب آقای علوی بروجردی جدی شده است. تبلیغات و رپرتاژ های غیر طبیعی زیادی هم برای آن انجام گرفته که عیان بوده و حاجت به بیان نیست.
قرار گرفتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی در میان تبلیغ کنندگان و وجههسازهای چنین شخصیتی بیشتر از بقیه سوال برانگیز است.
این شبکه اخیرا با پخش برنامه #حدیث_سرو با موضوع معرفی زندگانی مرحوم آیتالله #خوانساری یکی از محورهای انعکاس سیره مرحوم خوانساری را #علوی_بروجردی و #سید_مصطفی_محقق_داماد قرار داده بود.
مطرح شدن علوی بروجردی بعنوان نوه آیت الله بروجردی و یکی از بزرگان حوزه به عموم مردم و مخاطبین سیما آن هم بعد از سخنان رادیکال وی در نفی #حوزه_انقلابی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان است و تلاشهای وی برای کسب وجهه برای مرجعیت، یکی از این اقدامات نگران کننده است.
سخن در باب اظهارات اخیر و تهمت به علمای بزرگ شیعه توسط محقق داماد هم بسیار است.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دستبهعصا #احساس_تکلیف کنیم!
(مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود)
خوب است از اینجا شروع کنیم:
🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض #جامعه_مدرسین و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم.
🔸 تقسیمیها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آنهم با ضمیمه ی پیامکِ #نام_واریزکننده هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعیست.
🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که :
ما در مجموعه #نشست_اساتید این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و #پیرمردها که الان هستند، از نشست اساتید، یک #رساله هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این #رویه_حوزوی عمل کردیم.
نمیدانیم چه میشود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی #نسخ میشود و رسالهای چاپ و منتشر میشود.
🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر #مرجعیت_گریزی میگذاشتند، مصاحبه میکند که :
«مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند...»
حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونهای دیگر بود.
مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
🔸 از هیئتها و سبکهای #غیرمتعارف عزاداری که #مسجد_اعظم قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهتگیریهای خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعیست.
اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است.
(ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور)
🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به #کتابسوزی مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده.
🔸در این میان رسانههای بیگانه همچون #رادیو_فردا تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشناندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضعگیریهایمان را تیتر کنند و سخنانمان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد.
اما دریغ از سخنی علیه این رسانهچیهای دروغگو و ضد اسلام.
🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده.
مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که #اقتصاد_اسلامی_نداریم، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما.
✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد #تهذیب_محور است که تربیت انسانهای #تکلیف_مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف #احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
@bahaneee