eitaa logo
بهانه
367 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
440 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اتهام زنی مجدد به استاد درس خارج حوزه علمیه نمیدانم دوستان چه اصراری دارند بر اینکه مدرسی را نسبت به اقدامات و وضعیت قبلی اش فرض کرده و یا با انواع و اقسام روش های مختلف ش نمایند. فرید مدرسی به تازگی مجددا در کلاب هاوس در واکنش به انتقاد آقای سلمان رئوفی به همان شیوه قبلی خود یعنی فتنه گری و تکرار اتهامات واهی به برخی حوزویان پرداخته است. این بار اول نیست که مدرسی از رویکرد بر اساتید حوزه استفاده میکند. استاد جناب آقای سید از اساتید درس خارج حوزه، فردی است که به تازگی مورد اتهام زنی فرید مدرسی قرارگرفته است. 🔻نکات قابل توجه: ۱. این اتفاق نشان داد که حضور عناصر مرموز در حوزه قم تا چه اندازه عوارض و عواقب دارد و می‌تواند باعث به مخاطره انداختن فضلا و اساتید حوزه شود. ۲. ارزش هوشیاری جریان انقلابی نسبت به تکاپوی مرموز عناصر بدسابقه سیاسی در این حوادث واقعه بیش از پیش مشخص می گردد. ۳. ساده‌سازی کارشکنی‌ها و توطئه‌گری‌های عناصر غرب‌زده و مشکوک الحال توسط برخی فعلان مجازی حوزوی، زمینه‌ساز نفوذ بیشتر این عناصر است. ۴. امید است نهادهای مسئول در برخورد با این عناصر مرموز اقدام فرمایند تا دامنه تخریب این عناصر علیه حوزه و روحانیت محدود گردد. @bahaneee
🔴 حضور جناب آقای جواد فاضل لنکرانی در بیت جناب آقای علوی بروجردی از مدرسین حوزه قم که چند سالی‌ست قدم به قدم اظهار مرجعیت کرده، یکی از سنتهای اصیل حوزوی را زیر پا گذاشته است. از آنجا که از حضور افراد در محافل مدعیان مرجعیت نوعا تایید و بلکه آنان برداشت می‌شود،خوب است جناب آقای فاضل لنکرانی در این زمینه توضیح دهند. باید توجه داشت که انقلابیون اصیل حوزوی،مطلعین و دلسوزان انقلابی پدیده نامبارک را تأیید نکرده و نسبت به حضور افرادی همچون جناب آقای فاضل لنکرانی در چنین محفلی انتقاد و اعتراض دارند. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این علی (ع) همه چیز ماست این کلیپ سخنرانی امام خمینی(ره) درباره شخصیت والای امیرالمومنین (ع) را چندین بار ببینید. @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت مراسم قرآن به سر گرفتن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شب ۲۳ رمضان، سال ۱۳۵۳ 🌷 🌙 @Khamenei_ir
🛑🛑 غیورمردی که پیکر شهید حججی را شناسایی کرد، آسمانی شد. مدافع‌ حرم‌ حاج‌مهدی‌نیساری درشب ۲۱ ماه رمضان شد ، سردار نیساری فردی که برای شناسایی پیکر شهیدحججی به مقر داعش رفت وازطرف سیدحسن نصرالله لقب پهلوان مقاومت گرفت. 🛑 ماموریت ویژه سردار نیساری برای شناسایی پیکر مطهر شهید‌ محسن‌حججی: ◇ بعد از شهادت حججی تا مدتها ، پیکر مطهرش در دست داعشی ها بود تا اینکه قرار شدحزب الله لبنان و داعش، تبادلی انجام دهند. ◇ بنا شد حزب‌الله تعدادی از اسرای داعش را آزاد کند و داعش هم پیکر محسن و دو شهیدحزب الله را تحویل بدهد و یکی از اسرای حزب الله را هم آزاد کند. ◇ به من گفتند: "می‌توانی بروی در مقر داعش و پیکر را شناسایی کنی؟" ◇ می دانستم می‌روم در دل خطر و امکان دارد داعشی‌ها اسیرم کنند و بلایی سرم بیاورند.اما آن موقع ، *محسن* برایم از همه چیز وحتی از جانم مهمتر بود. قبول کردم خودم و یکی از بچه های سوری به نام حاج سعید از مقر حزب الله لبنان حرکت کردیم و به طرف مقر داعش رفتیم. ◇ در دل دشمن بودیم. یک داعشی که دشداشه سفید و بلند پوشیده بود و صورتش را با چفیه قرمز پوشانده بود ، با اسلحه اش ما را می پایید. ◇ پیکری متلاشی شده و تکه تکه شده را نشانمان داد و گفت: "این همان جسدی است که دنبالش هستید!" میخ‌کوب شدم ، از درون آتش گرفتم. مثل مجسمه ها خشک شدم. ◇ رو کردم به حاج سعید و گفتم: "من چه جوری این بدن را شناسایی کنم؟! این بدن شده این بدن قطعه قطعه شده!" ◇ بی اختیار رفتم طرف داعشی عقب رفت و اسلحه اش را مسلح کرد و کشید طرفم.داد زدم: "پست فطرتا ، مگه شما مسلمون نیستید؟! مگه دین ندارید؟! پس کو سر این جنازه؟! کو دست هاش؟!" ◇ حاج سعیدحرف‌هایم را تند تند برای آن داعشی ترجمه می‌کرد.داعشی برای آنکه خودش را تبرئه کند می گفت :"این کار ما نبوده ، کار داعش عراق بوده."دوباره فریاد زدم : "کجای شریعت محمد آمده که اسیر تان را اینجور قطعه قطعه کنید؟!" ◇ داعشی به زبان آمد گفت: "تقصیرخودش بود.از بس حرص مون رودرآورد.نه اطلاعاتی بهمون داد ، نه گفت اشتباه کرده‌ام و نه حتی کوچکترین التماسی بهمون کردکه از خونش بگذریم. فقط لبخند می زد!" ◇ هرچه می کردم ، پیکر قابل شناسایی نبود. به داعشی گفتیم: "ما باید این پیکررا برای شناسایی دقیقاباخودمون ببریم." ◇ اجازه نداد. با صدای کلفت و خش دارش گفت: "فقط همینجا."نمی دانستم چه بکنم. شاید آن جنازه ، پیکر محسن نبود وداعش میخواست فریب مان بدهد. 🛑 توی دلم متوسل شدم به"حضرت زهرا علیها السلام" گفتم : "بی بی جان خودتون کمک مون کنید ، خودتون دستمون رو بگیرید. خودتون یه راه چاره بهمون نشون بدید.یکباره چشمم افتاد به تکه استخوان کوچکی از محسن ناگهان فکری توی ذهنم آمد.خودم را خم کردم روی جنازه و در یک چشم به هم زدن ، استخوان را برداشتم و در جیبم گذاشتم! بعد هم به حاج سعید اشاره کردم که برویم. ◇ نشستیم توی ماشین و سریع برگشتم سمت مقر حزب الله. از ته دل خدا رو شکر کردم که توانستم بی خبر آن داعشی ، قطعه استخوانی را با خودم بیاورم.وقتی برگشتیم به مقر حزب الله، استخوان را دادم تا از آن آزمایش DNA بگیرند.دیگر خیلی خسته بودم. ◇ هم خسته جسمی و هم روحی. واقعا به استراحت نیاز داشتم. فردا حرکت کردم سمت دمشق همان روز بهم خبر دادند که جواب DNA مثبت بوده و نیروهای حزب الله ، پیکر محسن را تحویل گرفته اند. 🛑 به دمشق که رسیدم ، رفتم حرم بی بی حضرت زینب علیهاالسلام* وقتی داخل حرم شدم ، یکی از بچه‌ها اومد پیشم و گفت: "پدر و همسر شهید حججی به سوریه اومده اند. الان هم همین جا هستن.توی حرم." ◇ من را برد پیش پدر محسن که کنار ضریح ایستاده بود. پدر محسن می دانست که من برای شناسایی پسرش رفته بودم. تاچشمش به من افتاد ، اومد جلو و مرا توی بغلش گرفت و گفت: از محسن خبر آوردی ◇ نمی‌دانستم جوابش را چه بدهم. نمی‌دانستم چه بگویم. بگویم یک پیکر اربا_اربا را تحویل داده‌اند؟! بگویم یک پیکر قطعه قطعه شده را تحویل داده‌اند؟! بگویم فقط مقداری استخوان را تحویل داده‌اند؟ ◇ گفتم: "حاج‌آقا، پیکر محسن مقر حزب الله لبنانه، برید اونجا خودتون ببینیدش." ◇ گفت: "قَسَمَت میدم به بی‌بی که بگو." ◇ التماسش کردم چیزی از من نپرسد.دلش خیلی شکست.دستش رو انداخت میان شبکه‌های ضریح حضرت زینب علیها السلام و گفت: "من محسنم رو به این بی بی هدیه دادم.همه محسنم رو. تمام محسنم رو. اگه بهم بگی فقط یه ناخن یا یه تارمویش رو برام آوردی ،راضی ام." ◇ وجودم زیر وروشد. سرم را انداختم پایین. زبانم سنگین شده بود. به سختی لب باز کردم و گفتم: "حاج‌آقا، سر که نداره! بدنش رو هم مثل علی اکبرعلیه السلام اربا اربا کرده اند هیچ نگفت فقط نگاه کرد سمت ضریح و گفت: "بی بی،این هدیه رو قبول کن. @tammoly @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان. ۱۴۰۱/۲/۶ 🌙 @Khamenei_ir
🔴 استاد فکر یکی از کارهای مهم، «اندیشه‌ورزی» است؛ «فکر» کنید. بدون فکر اگر حرکت کنیم، حرکت‌ها «زیگزاگی» و موجب «رکود» و «توقّف» و «عقب‌گرد» و امثال اینها خواهد شد. در سطح ادارۀ کشور هم، فکر خیلی نقش دارد. فکر، «بایدها» و «نبایدها» را معیّن می‌کند، و علم، «واقعیّت‌ها» را. فکر باید در «مسیر درست» قرار بگیرد؛ اگر فکر را درست مدیریّت نکردید، ممکن است به راه خطا برود. البتّه فکر کردن، «راهنما» هم لازم دارد، «استاد فکر» هم لازم دارد. من کمتر اسم از افراد می‌آورم، امّا مرحوم آقای (رضوان ‌الله‌‌علیه) یک «استادِ فکر» بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم می‌کردند، دربارۀ آنها [یعنی] مسائل سیاسی بحثی ندارم، امّا دربارۀ مسائل فکری، یک «راهنما» و «مرشد»ی بود که می‌توانست «مرجع» و «ملجأ» باشد. (بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، 6/2/1401). 🔻نمی‌دانم آن دسته از نیروهای انقلابی که «هویّت فکری»‌شان، ترکیبی از «موافقت با آیت‌الله خامنه‌ای» و «مخالفت با آیت‌الله مصباح» است، جمله‌های بالا را چگونه تفسیر می‌کنند! @sedgh_mahdijamshidi @bahaneee
🔰 لوح | محور تبیین در میدان دانشگاه 🔻 از همان پیش از انقلاب و سال‌های مبارزه، دانشجویان و جوانان از مخاطبان اصلی آیت‌الله خامنه‌ای بودند. ارتباطی که بعد از انقلاب هم ادامه یافت و تا امروز هم برقرار است. دانشجویان سراغ امام خمینی (ره) رفته بودند که یک اسلام‌شناس به‌روز را به ما معرفی کنید. امام فرموده بودند بروید سراغ آقا سیدعلی... آیت‌الله خامنه‌ای به‌صورت هفتگی در دانشگاه تهران حاضر می‌شدند: 👈 «هر هفته میرفتم دانشگاه تهران، هر هفته یک روز بدون استثناء و دانشجوها جمع میشدند، سؤالاتشان را مطرح میکردند، من جواب میدادم، خیلی از گره‌ها باز میشد... یک جاهایی هم بود که اشکال پاسخ نداشت، ما میفهمیدیم که بایستی برویم یک کاری بکنیم مثلاً.» ۱۴۰۱/۲/۶ رهبر انقلاب اسلامی 🌙 @Khamenei_ir
‍ فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند... اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟! یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم! @meshkatnoor @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
غیر از تو هر چی دلدادگی بود از بچگی بود و از سادگی بود مهدی رسولی @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: امیدوارم که ان‌شاءالله آن روزی را که شماها در نماز جماعت میخوانید، ببینید و ببینیم ان‌شاءالله؛ ما معتقدیم که این ‌روز خواهد آمد، دیر هم نخواهد شد. ◽️ 🌙 @Khamenei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روز قدس، روز اسلام است. سخنان امام خمینی(ره) و شاگرد مکتب ایشان شهید حاج قاسم سلیمانی پیرامون روز و مسأله فلسطین @bahaneee
🔴 بيانیه آية الله العظمى سيد حسين البرجردي قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی 🔶حاشیه برخی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، سابقه‌ای در دفاع از و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند! با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است. @rozaneebefarda @bahaneee
🔴 بيان صادر عن جماعة العلماء و المدرسین فی الحوزة العلمية بقم المقدسة، فی یوم القدس : بسم الله الرحمن الرحیم "ان يوم القدس ليس يوم فلسطين فحسب ، بل هو يوم الإسلام، إنه يوم الحكومة الإسلامية". الامام الخميني (قدس سره الشریف) في اللحظة التي نستعد فيها هذا العام لاستقبال واحياء يوم القدس نجد ان بطش وظلم العدو الصهيوني في القدس الشريف قد احزن واغضب المحبين للقضية الفلسطينية . وإن النظام الاسرائيلي القاتل للأطفال یحاول من خلال مواصلته لنهجه في جرائمه و إراقة الدماء لتدنيس المسجد الأقصى وقتل الشعب الفلسطيني المظلوم ان یتستر على هزائمه واندحاره ، الا ان تلك المحاولات العقیمة لن تثني من النضال الواعِي والدؤؤب للشعب الفلسطيني. ان "جماعة المدرسين في الحوزه العلمیة بقم المقدسة "اذ تدعو الأمة الإسلامية الى المشاركة الفاعلة في مسيرة يوم القدس العالمی تعلن ما یلي : 1- ان يوم القدس العالمي ، ذلك المیراث القیم للإمام الراحل العظيم، هو يوم صرخة الرافضین للظلم وتحقیق شعار" كونا للظالم خصما و للمظلوم عونا "لشعبنا المومن و الثوری. إن الشعوب الإسلامية هی الاخرى اليوم حاضرة ومتواجدة إلى جانب القدس الشریف والشعب الفلسطينی المظلوم، ولن تسمح ان تنطفئ شعلة المقاومة ونيران غضب الأمة الإسلامية ضد إسرائيل بحیل الاستکبار وخیانة العملاء في المنطقة . لقد استطاعت قدرات المقاومة في التغلغل وزعزعة استقرار المستوطنات الصهيونية ان تزرع حالة من الخوف والرعب لدى المغتصبين المتعطشين للدماء، لدرجة أنهم يخافون من ظلهم ويطلقون النار على أنفسهم بسلوكيات جنونية.ان هذه الاستعراضات الکبیرة لقدرات المجاهدین الفلسطینین قد أسقطت شعار" من النیل الی الفرات" للمغتصبين المتعطشين للدماء المحاصرین وراء لجدار الحائل الذی بنوه حول انفسهم. ان مصير فلسطين ومستقبلها مع وجود النصر الإلهي واستمرار الجهاد فی سبیل الله هو فی حالة التحقق والصیرورة في الوقت الحاضر ، وان النصر على النظام الصهيوني المجرم هو المستقبل الحتمي للمقاومة والنضال في سبيل الله ". «أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ علی نَصرِهِم لَقَديرٌ» 4-على الدول الإسلامية مسؤلية المسارعة في دعم الشعب الفلسطيني المظلوم والاهتمام بقضية فلسطين باعتبارها القضية الرئيسية للعالم الإسلامي، وان سياسة تطبيع العلاقات مع الكيان الصهيوني الضعيف والمزیف لن تجلب لهم سوى الذل والهوان ، وان المستقبل للمقاومة «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکنّ المنافقین لایعلمون». 27 / رمضان / 1443 روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم @bahaneee
🔰جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶؛ 👈 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت. 🕰 این سخنرانی ساعت ۱۶ روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی پخش خواهد شد. 🌙 @Khamenei_ir
سخنان امروز حضرت آقا، سخنرانی معمولی نبود، خطبه‌خوانی بود، از آن جنس خطبه‌هایی که امیرالمومنین یاران را به جنگ با خائنان فرامی‌خواند، هر چقدر که آن روز امیرالمومنین احساس تنهایی می‌کرد، امروز به لطف جوانان انقلابی راه برای پیش‌برد اهداف باز است و نباید نشست. خطبه‌های امروز تهاجمی بود، رو به جلو بود، ایستاده بود، لبریز از امید به آینده بود. @ponezs @bahaneee
عروج نادر طالب‌زاده در روز قدس مؤید آن جمله‌ی مشهور حاج قاسم است که «باید شهید باشی تا شهید شوی.» او که یک عمر در جهاد فرهنگی به مبارزه با امپریالیزم و صهیونیزم سپری کند در روز جهانی این مبارزه یاران شهیدش را ملاقات می‌کند. هنیئا له... @sm_naghibpour @bahaneee
🔴رفتار نگران کننده شبکه ۴ در وجاهت‌بخشی رسانه‌ای به مرجع خودخوانده رفته رفته ماجرای اعلام مرجعیت جناب آقای علوی بروجردی جدی شده است. تبلیغات و رپرتاژ های غیر طبیعی زیادی هم برای آن انجام گرفته که عیان بوده و حاجت به بیان نیست. قرار گرفتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی در میان تبلیغ کنندگان و وجهه‌سازهای چنین شخصیتی بیشتر از بقیه سوال برانگیز است. این شبکه اخیرا با پخش برنامه با موضوع معرفی زندگانی مرحوم آیت‌الله یکی از محورهای انعکاس سیره مرحوم خوانساری را و قرار داده بود. مطرح شدن علوی بروجردی بعنوان نوه آیت الله بروجردی و یکی از بزرگان حوزه به عموم مردم و مخاطبین سیما آن هم بعد از سخنان رادیکال وی در نفی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان است و تلاشهای وی برای کسب وجهه برای مرجعیت، یکی از این اقدامات نگران کننده است. سخن در باب اظهارات اخیر و تهمت به علمای بزرگ شیعه توسط محقق داماد هم بسیار است. @bahaneee
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
🔴 قابل توجه سخنرانان، منبری‌ها و مداحان انقلابی عزیز بارها پای منبرهای شما عزیزان از ائمه اطهار (ع) شنیدیم و جان را با ذکر مصیبتهای پایان منبر شما شست و شو دادیم. خوب است یکبار هم شما به حرف این کوچک توجه کنید. بزرگواران عزیز خوب است تحقیق بیشتری برای حضور در برخی مراسمات و مجالسی که از طرف برخی افراد برگزار می‌شود انجام دهید. حضور شما در بیوت و مراسمات افرادی که دارند و اتفاقا اختلاف فکری آنان با انقلاب اسلامی کاملا عیان است، موجب بیشتر برای این افراد خواهد شد. هنگامی که برخی از دلسوزان انقلابی هم به روشنگری و اظهار نگرانی در باب اتفاق مرجعیت خودخوانده که خود نوعی روی‌گردانی از محسوب می‌شود می‌پردازند، بعضا با چنین پاسخ‌‌هایی که در ضمیمه مشاهده می‌کنید مواجه می‌شوند. پناه می‌بریم بر خدا از آن روزی که عملکرد نسنجیده ما، موجب اختلاط حق و باطل شود. @bahaneee
🔴 معرفی مرجع تقلید به سبک شفقنا کسانی که معرفی مراجع تقلید توسط جامعه مدرسین را زیر سوال می‌بردند، معرفی مرجعیت‌شان توسط چند خبرنگار اصلاح‌طلب انجام می‌گیرد. @bahaneee
دقیقه‌نودی‌ها می‌دانند که یک دقیقه وقت اضافه چقدر مهم و راهگشاست. @bahaneee
🔴 مباحث اقتصادی و بررسی و در مصاحبه جناب ! بازنشر به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری میثم عبداللهی تاریخ پژوه انقلاب اسلامی/ دانش آموخته سطوح عالیه حوزه قم [ص 1 از 5] مقدمه 🔹جنای آقای علوی در مصاحبه اخیر خود، را نسبت به و مطرح کرده که با حقیقت منطبق نیست و از این جهت، واقعا تاسف بار است. این مصاحبه پر از شبهات و اشکالات تاریخی است و بخشهای مختلف آن به صورت مجزا نیاز پاسخ گویی علمی دارد. طبعا در این یادداشت برای پاسخگویی به همه آن ایرادات قطعی مجالی نیست و فعلا تنها به بخش کوچکی از آن ادعاها پرداخته میشود. او بزرگان انقلاب اسلامی را در مباحث اقتصادی متهم به سوسیال مسلکی کرده است! ◾آقای علوی، اندیشه های اقتصادی شهید آیت الله مطهری را متاثر از سوسیالیسم دانسته و در تایید این ادعا، در بخشی از این مصاحبه، درباره ، چنین میگوید: 🔻«... خود ایشان یک کتابی نوشته بودند اقتصادی، چاپ نشد، و نشده هنوز! یک وقتی [روزنامه] اطلاعات شروع کرد تکه هایی را چاپ کردن. زمان امام بود، که امام مطلع شد، جلویش را گرفت و اطلاعات توقیف شد، چند روز. ... میخواستند امام نفهمد، آن روزنامه ای که برای امام می فرستادند، آن صفحه اش را در آورده بودند. این را من قصه اش را از احمد آقای خمینی شنیدم. ... مرحوم آقای مطهری هم این جور بود.» ⚫در اینجا این روایت آقای علوی مورد نقد قرار می گیرد تا میزان آگاهی او نسبت به تاریخ تحولات معاصر و تاریخ جمهوری اسلامی روشن شود. وقتی عیار سخنان مصاحبه شونده محترم در همین موضوع خاص و یک بخش از مصاحبه مورد و قرار گرفت و میزان مطابقت آن با واقع مشخص شد، باقی ادعاهای این فرد هم از همین قبیل خواهد بود و میزان اعتنایی که به ادعاهای او خواهد شد، در همین حد و اندازه خواهد بود. ▫با مرور سخنان آقای علوی در مورد مباحث اقتصادی شهید مطهری، آشکار می شود که جناب ایشان، یادداشتهای اقتصادی شهید مطهری را مطالعه نکرده و نه از ابعاد ماجرا مطلع هست! و تنها منبعی که بیان میکند، یک خاطره به نقل از مرحوم حاج سید احمد آقای خمینی است که تمام مدعیاتش درباره انحراف در آرای اقتصادی شهید مطهری را از همین یک خاطره استنبط کرده است! 🔹درباره آرای اقتصادی شهید مطهری، در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که ایشان مطلع نیست، اگرچه برخی ممکن است با نگاه سختگیرانه، احتمالات دیگری را العیاذبالله در ذهن آورند. جناب علوی چند مطلب مجزا و واقعه تاریخی را با هم کرده که شبیه همان ماجرای «خسن و خسین دختران معاویه ...» است. با این مقدمه اجمالا نکاتی را با تکیه بر شواهد تاریخی، در نقد ایشان عرض میکنم. اشکالات ⚪اولین اشکال اینکه شهید مطهری کتابی درباره اندیشه اقتصادی اسلام ننوشته بود، بلکه چند سخنرانی پراکنده داشت که درباره موضوعات اقتصادی بود و هیچ وقت ایشان آنها را کتاب نکرد بلکه چند سال بعد از شهادت ایشان، آن سخنرانیها گرداوری و تدوین و کتاب شد. 🔹اشکال بعدی مربوط به این ادعاست که: «یک کتابی نوشته بودند اقتصادی، چاپ نشد، و نشده هنوز.» این ادعا است و کتاب حاوی نظرات شهید مطهری به طور علنی منتشر شده و بارها تجدید چاپ شده است و الان هم در بازار موجود است و به زودی معرفی خواهیم کرد. پس اینکه شهید مطهری کتاب غیر قابل چاپ، در زمینه اقتصادی داشته، یک ادعای نادرستی است و تمام محتویات اقتصادی شهید مطهری منتشر شده است. لینک صفحه دوم: https://eitaa.com/bahaneee/2124 لینک صفحه سوم: https://eitaa.com/bahaneee/2125 لینک صفحه چهارم: https://eitaa.com/bahaneee/2126 لینک صفحه پنجم: https://eitaa.com/bahaneee/2127 @rozaneebefarda @bahaneee
🔴 مباحث اقتصادی و بررسی و در مصاحبه جناب ! [صفحه 2از 5] ⭕️اشکال دیگر آنکه وی، شهید بزرگوار آیت‌الله مطهری را نیز آلوده و التقاطی و متأثر از اقتصاد چپ، معرفی می‌کند. این از عجایب روزگار ماست؛ شهید مطهری در حالی متهم به چپگرایی شده که در صراط مستقیم اسلام بود و تمام عمرش را وقف مبارزه با اندیشه های انحرافی و التقاطی کرده بود و آثار متعددی در نقد مارکسیسم و سوسیالیسم دارد، و در نهایت جانش را بر سر همین راه مبارزه با التقاط گذاشت و توسط گروهی منحرف به شهادت رسید و از این رو او به حق، قهرمان مبارزه با التقاط بود. 🔻مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری، در روز 6 اردیبهشت 1383، چنین می فرمایند: 🔹«ایشان[شهید مطهری] با قوت فكری و اندیشه صائب خود در دهه‌های ۱۳۴۰-۵۰ وارد میدان‌هایی شد كه تا آن زمان هیچ كس در زمینه مسائل اسلامی وارد آن نشده بود و با تفكرات وارداتی غربی و شرقی به چالش علمی عمیق، وسیع و تمام نشدنی پرداخت و در جبهه مقابله با ماركسیسم و تفكرات غربی و لیبرالیسم دست به یك جهاد هوشمندانه زد و با توان علمی و ایمان راسخ و اعتماد به نفس، موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و با قدرت اجتهاد و انصاف و ادب علمی، روشی متقن و بدور از تحجر و التقاط برای معرفی اسلام و مقابله با كج‌اندیشی و انحراف ایجاد كرد و پایه‌های افكار مورد نیاز جامعه اسلامی و انقلابی را تأسیس نمود و نقش مؤثری بر جریان فكری اسلامی و شكل‌گیری نظام اسلامی بر جای گذاشت و بصورت سنگری امن برای جوانان طالب و علاقمند فكر اسلامی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها درآمد.» (سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبری) 🔻مدعی، ادعاهای مخدوش خود را مطرح می‌کند اما بر اهل تحقیق روشن است که این شهید، منتقد جدی اقتصاد مارکسیستی و سوسیالیستی بوده اند. در واقع آتهام التقاط و چپگرایی به شهید مطهری، در بین محققین منصف، محلی از اعراب ندارد! کتاب اقتصادی منسوب به شهید مطهری‌ ◼ در موضوع آثار اقتصادی شهید مطهری، مسئله دیگری وجود دارد که در مصاحبه آقای علوی، با چند موضوع دیگر خلط شده و موجب خطای تاریخی شده است. 🔻 یک شخصی در سال 1361، در تهران کتابی با عنوان «بررسی اجمالی مبانی اقتصاد اسلامی» در ۴۱۶ص توسط نشر حکمت منتشر کرد و بود که است. نویسنده ی کتاب، نام خودش را درج نکرده بود و صرفا نام شهید مطهری را به عنوان «نویسنده» نوشته بود. این کتاب اشکالات متعددی داشت و نشر آن، بازتاب های بدی در کشور داشت. 🔹در این کتاب، از برخی سخنرانیها و یادداشتهای پراکنده و فیش های شهید مطهری در زمینه مسائل اقتصادی استفاده کرده بود. اشکالات این کتاب آن بود: 1. نویسنده، باید نام خودش را درج میکرد تا مسئولیت این فاجعه را خودش به عهده بگیرد و پاسخگو باشد، نه اینکه زرنگی کند و آن را به نام شهید مطهری منتشر سازد، که در قید حیات نبود تا از خودش دفاع کند. 2. وقتی نویسنده از برخی فیشهای منتشر نشده و غیرنهایی اقتصادی شهید مطهری در این کتاب استفاده کرد، باید گوشزد میکرد اینها نظرات تحقیقی و نهایی شهید مطهری نیست. ولی این کار را نکرد بلکه به عکس عمل کرد و اینها را به عنوان نظرات قطعی و نهایی شهید مطهری مطرح نمود. 3. انتساب برخی از مطالب به شهید مطهری، زیر سوال بود. 4. تحقیقات و حواشی ای که گرداورنده حول این کتاب صورت گرفت به جای اینکه روشن کننده موضوع باشد و ابهامات را رفع کند، بیشتر انحرافی بود و به اشکالات و ابهامات بسیاری به کتاب افزود. 5. در این کتاب اشکالات و انحرافاتی وجود داشت که تا آن زمان چنین مواردی در آثار آن متفکر بزرگ، سابقه نداشت. لینک صفحه اول: https://eitaa.com/bahaneee/2123 @bahaneee