eitaa logo
بهانه
370 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
426 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بیانات آیت‌الله تحریری پیرامون شخصیت و کارنامه سیاسی مرجع شهید آیت‌الله 🔻 ایشان یکی از صالحان است که هم در زمان خودش هم بعد از آن، تاکنون، مظلوم واقع شده است. 🔻 پشتوانه انقلاب اسلامی 🔻ولایت فقیه در طول ولایت اهل‌بیت است. 🔻 لزوم عبرت آموزی از عرصه‌های تبلیغی دشمنان در مشروطه 🔻وقتی غرب‌زده‌ها وارد شدند و حرکت از مسیر قانون اسلام و دین خارج شد؛ مرحوم شیخ‌ فضل‌الله نوری اعلام کردند مشروطیت باید مشروعیت داشته باشد. 🔻 شیخ فضل‌الله نوری، میرزا ملکم‌ها را به‌عنوان طرفدار استبداد و حکومت قاجاریه که مجری استبداد بود، معرفی کرد. 🔻 شهادت شیخ فضل‌الله نوری، یکی از مصیبت‌های بزرگ عالم اسلام است. 🔻 جامعیت علمی مرجع شهید؛ تعداد کمی از علمای حوزوی داشتیم که این جامعیت را داشته باشند. 🔻 ورود به تهران به نمایندگی از میرزای شیرازی برای دفاع از مکتب اهل‌بیت و جلوگیری از نفوذ بیگانگان و غرب‌زده‌ها 🔻 از آثار قلمی ایشان؛ کتاب سیاسی تذکره الغافل و ارشاد الجاهل – شرح مقاصد که مجموعه مقالات و اعلامیه‌های ایشان است. 🔻 آن‌چه را که نجات‌بخش جامعه ماست، حاکمیت فقیه است و ایشان این معنا را با شهادتش نشان داد. 🔻 به بن‌بست رسیدن نهضت مشروطه در نظر شیخ فضل‌الله نوری به‌خاطر زمامدار شدن غرب‌زده‌ها بود. 🔻 نتیجه‌ زمامدار شدن غربزده‌ها، بر سر کار آمدن رضاخان شد. نسخه با کیفیت: http://aparat.com/v/dS8KW @bahaneee
🔴 درباره بیانیه اخیر گروهک موسوم به 1/2 ۲۰ آذر ۱۴۰۱، مجموعه‌ای با نام «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» متشکل از افرادی که بارها در بزنگاه‌های مختلف در تضعیف نظام اسلامی قلم زده و یا سخن رانده‌اند، بیانیه‌ای در باب محکومیت اعدام‌های اخیر بیرون داد. این بیانیه با فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) آغاز شده که بر حرمت سفک دماء در موضع غیر حق تاکید کرده و این گونه، نظام را به سفک دماء به غیر حق متهم می‌کند. اتهامی بزرگ آن هم در شرایطی که سنگین‌ترین جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی در طول تاریخ بشریت شکل گرفت و ام‌القرای کنونی جهان اسلام در خطر تجزیه و کشتارهای وحشیانه موجوداتی بدتر از دواعش قرار گرفت که کمر به هدم دین و اسلامیت بسته بودند. این بیانیه در ادامه می‌گوید: «اجرای حکم اعدام یکی از معترضان که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام‌ کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت‌زده و وجدان عمومی را جریحه‌دارتر کرد.» یا للعجب! آیا کسی که قمه بر دست مانع تردد مردم و موجب ارعاب آنها شده، به مأموران امنیت حمله کرده و آنها را مجروح ساخته و در خدمت دشمنان اسلام، به ایران اسلامی خیانت کرده است، یک معترض است؟ آیا این مشروعیت بخشی به مبارزه مسلحانه علیه نظام اسلامی و جرمی نابخشودنی از سوی عده‌ای فقیه‌نما نیست؟ آنها در مورد کدام بخش عظیم از مردم سخن می‌گویند؟ ۸۵ میلیون نفری که اساسا به هیچ کدام از این اغتشاشات نپیوسته‌اند؟ همانانی که میلیون‌ها نفرشان در ۱۳ آبان به خیابان آمده و علیه آنها موضع گرفته‌اند؟ آنهایی که کسب و کارشان به واسطه اقدامات وحشیانه این جماعت در خطر قرار گرفته بود و خواستار برخورد شدید و قاطع نظام با این اراذل بودند؟ کدام فرهیختگان و دلسوزان؟ بله حتماً سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند صهیونیست‌ها در ایران نگران از دست دادن نیروهای خود به سبب مجازات دستگاه عدلیه در برابر وحشی‌گری‌های بی حد و حصر و اهانت‌ها و یورش‌های بزرگ علیه دین، مذهب، یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران اسلامی است! در بخشی از بیانیه جمله‌ای عجیب آمده : «اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست»! اساتید و دلباختگان حوزه علمیه، این بخش از این بیانیه را در مقابل آیه قرآن کریم که می‌فرماید« و لکم فی القصاص حیاة» و لازمه اصلی آن یعنی ایجاد و برقراری امنیت به منظور حفظ حیات، چگونه تفسیر می‌کنند؟ آیا عنوان فقهی خاصی برای کسی که به نوعی این فقره را زیر سؤال ببرد به ذهن آقایان در حوزه علمیه قم نمی‌رسد و آنها وظیفه ندارند در برابر فقیه‌نمایانی که این گونه با آیات الهی بازی کرده و آن را انکار می‌کنند و در جهت ناامنی و مشروعیت بخشی به دواعش داخلی اقدام بر می‌دارند، موضع‌گیری کنند؟ نویسندگان این بیانیه دستگاه قضایی را به عدم طی روال عادلانه حقوقی و قانونی متهم کرده و حکم اعدام برای افرادی که توسط دادگاه‌ها محارب تشخیص داده‌اند را به شدت محکوم می‌کنند. این هم ظلم و بهتان بسیار بزرگی است که این جماعت بدکار به یکی از دستگاه‌های اصلی ایجاد امنیت در جامعه با اجرای احکام الهی وارد می‌کنند. باید به آنها گفت که اساساً قرار نیست نظرات سخیف آنها مبنای قانون‌گذاری باشد و ثانیا به چه حقی مبنای فقهی مستحکم اعدام محاربینی که ولو کسی را نکشته‌اند، زیر سؤال می‌برند؟ مگر قرار است مراجع معظم تقلید در گذشته و حال تابع و مقلد آنها باشند؟! ما می‌دانیم که این افراد و توابعشان، وزنی در حوزه علمیه قم نداشته و اساساً محلی از اعراب ندارند اما آیا عمله‌های استکبار در فضای رسانه‌ای کشور، در صورت عدم محکومیت شدید این بیانیه توسط اعضای به نام حوزه علمیه، آن را به نام این حوزه مقدسه جعل نخواهند کرد؟! کجایند مرحوم آیت الله مصباح و مرحوم آیت الله محمد یزدی تا غیرتمندانه علیه این ظلم آشکار به فقه و نظام اسلامی، سینه‌سپر کنند و از حریم فقه امام باقر و امام صادق علیهما السلام دفاع کنند؟! آیا حوزه علمیه نباید در خط مقدم دفاع از اجرای احکام الهی در حق کسانی باشد که وحشیانه بر مدافعان امنیت تاخته و بدون هیچ رحمی آنان را به شهادت رسانده و علیه نظام و حتی دین و نمادهای مذهبی فعالیت مسلحانه و تخریبی کرده‌اند؟ حمایت از قوه قضاییه در برخورد قاطع با مسببان نا امنی در سراسر کشور، یک وظیفه بدیهی بر عهده تمامی اقشار جامعه خصوصاً علمای بزرگواری است که قوام دین به کنش فعالانه آنها در برخورد با دشمنی‌های شیاطین و طواغیت بستگی دارد. قسمت دوم: https://eitaa.com/bahaneee/3145 @bahaneee
🔴 درباره بیانیه اخیر گروهک موسوم به 2/2 بزرگان حوزه علمیه باید این افرد را در جامعه علمی و افکار عمومی رسوا کنند و نشان دهند که حوزه علمیه آنها را نه تنها به رسمیت نمی‌شناسد بلکه هر گونه انتساب آنها به خود را نیز نفی می‌کند. ۶۰ سال قبل زمانی که فردی از حوزه علمیه قم، در اقدامی خودسرانه به عنوان نماینده حوزه علمیه به دربار رفت و تولد ولیعهد مفلوک و آواره فعلی را به پدر گور به گور شده‌اش، تبریک گفت، قطعا او نیز محلی از اعراب نداشت اما به شدت با او برخورد گردیده و حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده‌ای از طرف او، به طاغوت زمان تبریک نگفته است! به قوه محترم قضاییه پیشنهاد می‌شود تا محاکمه و اجرای حکم الهی در مورد صادرکنندگان این بیانیه به جرم‌های انکار واجبات و ضروریات دین، انتشار اکاذیب و اتهام‌های واهی، تضعیف نظام، حمایت از قانون‌شکنان و تلاش برای مشروعیت بخشی به فعالیت مسلحانه علیه نظام و ملت اسلام را به سرعت آغاز کند تا همه بدانند که این قوه در اجرای قانون خدا و حمایت از امنیت جامعه، با هیچ طرفی شوخی ندارد. @bahaneee
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله سید صادق روحانی 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی را تسلیت گفتند. 🔻متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم ارتحال مرحوم مغفور آیةالله آقای حاج سید صادق روحانی رضوان‌الله‌‌علیه را به خاندان مکرّم و بیت شریف روحانی و شاگردان و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۹/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
تو نمایشگاه دفاع مقدس قُم پسربچه دویید تا باباشو بغل کنه...! ولی وقتی دید ماکتِ باباشه، بغضش ترکید و کلی گریه کرد... راستی، این لحظه چند؟! پسر شهید مدافع حرم ‎ @bahaneee
🔴 بزرگداشت دومین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی(ره) سخنران: حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی چهارشنبه مورخ ۳۰ آذرماه ساعت ۱۰ صبح مسجد اعظم @bahaneee
🔴 فاطمیه و آغاز یک چالش استوری حمید علیمی را دیدید اما نباید ساده از کنار آن بگذرید. این استوری می‌تواند آغاز یک ماجرا در فاطمیه باشد و موجی را به راه بیاندازند که سرانجام آن بدنه مذهبی جامعه را هم درگیر حاشیه کند. قم جای خوبی برای شروع درگیری نیست ولی علیمی با این استوری پرحاشیه به دنبال حمایت‌گیری خواهد بود و یک دوقطبی و صف کشی سرانجام این مباحث نباید باشد. بدنه مذهبی و انقلابی تلاش می‌کند تا اجازه ورود حاشیه به فاطمیه را ندهد و این مراسمات به بستری برای تبدیل می‌شود. قطعا کسی که در بازی حاشیه‌سازی بیفتد و فاطمیه را بستری برای بازی سیاسی تبدیل کند، در همین دنیا جوابش را خواهد دید. به بعضی از اینها بفهمانید که اهل بیت را بازیچه دعواهای سیاسی و شخصی خود با فلان سازمان و نهاد نکنید. @ponezs @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مداحی بسیار عالی برادر حسین طاهری درباره فتنه‌های این روزها رو حتما گوش بدید. الحمدلله رب العالمین بخاطر این رویش های انقلاب اسلامی چه امتحانیه روز روز امتحان آخر الزمانیه جنگ جنگ اعتقاده جنگ جهانیه روزگار فتنه های دجال علیه سید خراسانیه @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای شاهچراغ 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/51530
🔴 حضور رئیس‌جمهور در منزل طلبه شهید آرمان علی‎وردی رئیس‎جمهور با حضور در منزل شهید آرمان علی‌وردی با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت‎وگو کرد. @bahaneee
📸 | خط ایشان را ادامه دهید... 🔸️آیت الله العظمی صافی گلپایگانی‌قدس‎سره: بنده از اول به ایشان اخلاص و ارادت داشتم. وجود ایشان واقعا خیلی مغتنم بود؛ ان شاء الله خط ایشان را ادامه دهید. ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ 📱 @mesbahyazdi_ir
🔴 کوتاه و شنیدنی! 🔸 امام رضا (ع) و خود حضرت شاهچراغ را شهید کردند که نام و یادشان فراموش شود؛ فراموش شد؟ یاد شهدای حرم حضرت احمد بن موسی(ع) هم ماندنی است و فراموش نمی‌شود. 🔹 اینکه خدا در سوره بقره آیه ١۵٧ صلوات و درود میفرستد یعنی بر شماها، بر بازماندگان، بر داغدید‌گان این شهدا. 🔸 آمریکا صریحاً گفت ما را تولید کردیم، او گناهکار است. 🔹 مثل قضیه عاشوراخیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمی‌دانند، قضایای منافقین را نمیدانند. 🔸 ٩ مرداد ماه سال ۶٠، گروه تروریستی منافقین به منظور ترور اعضای مرکزی حزب جمهوری اسلامی استان فارس، دقایقی بعد از افطار به خانه دکتر محمدحسن طاهری حمله کردند. با توجه به حمله‌ منافقین به مطب دکتر در شب قبل، جلسه‌ اعضای شورا به مکان دیگر منتقل شده بوده و فقط چند نفر از اعضای خانواده و بستگان دکتر برای افطار در خانه حضور داشتند که در این حادثه ۴ نفر از اعضای خانواده ایشان شهید و ٣ نفر بشدت مجروح شدند. 🔹 هم تسلیت، هم تبریک @bahaneee
🔴 دهباشی و دوستان! حسین دهباشی سازنده مستند تبلیغاتی حسن روحانی که تا به حال در عرصه‌های مختلف ژورنال و غیر آن ورود پر جنجال و پر سر و صدایی داشته؛ چندی به مصاحبه با رجال عصر پهلوی پرداخته بود و در پروژه ای به نام « تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر( دوره پهلوی دوم)» در لا به لای مطالبش تحریفات بسیاری در عرصه تاریخ پهلوی تولید کرده است. تحقیق، واکاوی موشکافانه و نقد ریزبینانه محتواهای تولید شده زیر نظر وی، تکلیف و وظیفه‌ای مهم و فوری است که باید هر چه سریعتر توسط متخصصین و تاریخ‌نگاران دلسوز و دقیق عرصه تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی انجام گیرد. اخیراً نامه‌ای در صفحه شخصی نامبرده منتشر شده است که محتوای آن گزارشی است از موضع‌گیری صریح مقام معظم رهبری درباره این اثر که انعکاسی از دیدگاههای غالبا غلط و مغایر با واقعیت تاریخ است. متنی که به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن نامه آورده شده است بدین شرح است: وزارت ارشاد و کتابخانه ملی باید بخاطر این مؤاخذه شوند و آن را جبران کنند. از انتشار نامه مزبور توسط دهباشی چند روزی میگذرد و تا به حال تکذیبیه و ردی از جانب دفتر رهبری منتشر نشده است. از جمله تحریفات وی در این مجموعه که تا به حال ۷ جلد از آن منتشر شده است،میتوان به تحریف صریح دیدگاه امام خمینی(ره) درباره حکومت طاغوت، روایت جهت‌دار و غلط پیرامون جبهه ملی، تطهیر چهره‌هایی همچون امیر انتظام، عدم تصریح به تحریفات آشکار حسین نصر در کتابی که درباره وی به چاپ رسانده است و... اشاره کرد. مطالعه بیانات امام خامنه‌ای نشان می‌دهد که در «جنگِ اراده‌ها»، تمرکزِ دشمن بر «تضعیف اراده» است و «جریانِ نفوذ»، «جریانِ تردید»، «جریانِ تهدید»،‌ «جریانِ تحریم» و «جریانِ تحریف» در همین جهت تلاش می‌کنند. https://b2n.ir/h09539 ایشان در جایی دیگر می‌فرمایند «من به جوانان عرض می کنم، با تاریخ گذشته نزدیک کشورتان آشنا شوید؛ چون یکی از راههای فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار به وفور صورت می گیرد.» ۱۳۸۰/۸/۲۰ در بین همکاران دهباشی در این پروژه پر تحریف، نام یکی از حوزویانی که ارتباطات گسترده‌ای در مراکز حوزوی دارد به چشم می‌خورد. دهباشی نیز نام وی را به عنوان مدیر یکی از بخش‌های این مجموعه معرفی نموده است. بایسته است با مطالعه و بررسی موشکافانه ارتباطات افراد با همچون دهباشی، از این -مخصوصا افرادی که در همان حدود زمانی و یا با فاصله کمی از آن ارتباطات، به مراکز حساسی همچون و برخی نهادهای مهم دیگر (!) آمد و شد داشته‌اند- مطلع بوده و در جریان اقدامات ایشان در زمینه مباحث مربوط به حوزه و روحانیت باشد. لازم به ذکر است نام آقای نجمی به عنوان "مدیر تحقیقات تکمیلی" همان آثار کذایی دهباشی به چشم می‌خورد که حسب نامه منسوب به مقام معظم رهبری، انتشار آن غلط بزرگ است و هم اکنون توقیف شده است. فارغ از آسیب‌های فراوان ارتباطات و همکاری حوزویان با عناصر مرموز مانند دهباشی، در این فقره لا اقل این حقیقت به اثبات رسیده که امثال احمد نجمی تخصصی در امر خطیر تاریخ‌نگاری نداشته، و با مشارکت در تولید آثار مخدوش دهباشی، در مخدوش سازی حافظه تاریخی و نشر مطالب تحریف‌آمیز آشکار، مشارکت داشته‌اند. با این وجود مشخص نیست با چه استدلالی همچنان راه ورود این افراد در مسئله تاریخ شفاهی، خصوصا تاریخ حوزه مقدسه قم، باز است! 📎تصویر نامه منتشر شده: https://eitaa.com/bahaneee/3157 📎 نمایشگاه مطبوعات https://eitaa.com/bahaneee/3158 📎 تیزر تبلیغاتی پروژه تاریخ شفاهی دهباشی https://eitaa.com/bahaneee/3159 @bahaneee
🔴 نامه منتسب به دفتر رهبری منتشر شده توسط دهباشی حسین دهباشی چندی به مصاحبه با رجال عصر پهلوی پرداخته بود و در پروژه ای به نام « تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر( دوره پهلوی دوم)» در لا به لای مطالبش تحریفات بسیاری در عرصه تاریخ پهلوی تولید کرده است. تحقیق، واکاوی موشکافانه و نقد ریزبینانه محتواهای تولید شده زیر نظر وی، تکلیف و وظیفه‌ای مهم و فوری است که باید هر چه سریعتر توسط متخصصین و تاریخ‌نگاران دلسوز و دقیق عرصه تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی انجام گیرد. اخیراً نامه‌ای در صفحه شخصی نامبرده منتشر شده است که محتوای آن گزارشی است از موضع‌گیری صریح مقام معظم رهبری درباره این اثر که انعکاسی از دیدگاههای غالبا غلط و مغایر با واقعیت تاریخ است. متنی که به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن نامه آورده شده است بدین شرح است: وزارت ارشاد و کتابخانه ملی باید بخاطر این مؤاخذه شوند و آن را جبران کنند. از انتشار نامه مزبور توسط دهباشی چند روزی میگذرد و تا به حال تکذیبیه و ردی از جانب دفتر رهبری منتشر نشده است. از جمله تحریفات وی در این مجموعه که تا به حال ۷ جلد از آن منتشر شده است،میتوان به تحریف صریح دیدگاه امام خمینی(ره) درباره حکومت طاغوت، روایت جهت‌دار و غلط پیرامون جبهه ملی، تطهیر چهره‌هایی همچون امیر انتظام، عدم تصریح به تحریفات آشکار حسین نصر در کتابی که درباره وی به چاپ رسانده است و... اشاره کرد. متن کامل یادداشت اصلی دهباشی و دوستان : https://eitaa.com/bahaneee/3156 @bahaneee
🔴 دهباشی و دوستان ۲ چند سال قبل در نمایشگاه مطبوعات. حسین دهباشی در کانال تلگرام تاریخ آنلاین نوشته است: در نمایشگاه مطبوعات جایی ندارد اما دوستان لطف کرده و حاشیه غرفه‌شان را با ما تقسیم کرده‌اند. بایسته است حوزه انقلابی با مطالعه و بررسی موشکافانه ارتباطات افراد با عناصر منحرفی همچون دهباشی، از این ارتباطات مسموم -مخصوصا افرادی که در حین آن ارتباطات به مراکز حساسی همچون جامعه مدرسین آمد و شد داشته‌اند- مطلع بوده و از اقدامات ایشان در زمینه مباحث مربوط به حوزه و روحانیت اطلاع داشته باشد. یادداشت اصلی دهباشی و دوستان : https://eitaa.com/bahaneee/3156 @bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تیزر تبلیغاتی پروژه «تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» در این کوتاه‌نما همکاران پروژه تاریخ شفاهی معرفی شده اند. در بین همکاران دهباشی در پروژه پر تحریف «تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» ، نام یکی از حوزویانی که ارتباطات گسترده‌ای در مراکز حوزوی دارد به چشم می‌خورد. دهباشی نیز نام وی را به عنوان مدیر یکی از بخش‌های این مجموعه معرفی نموده است. بایسته است حوزه انقلابی با مطالعه و بررسی موشکافانه ارتباطات افراد با عناصر منحرفی همچون دهباشی، از این ارتباطات مسموم -مخصوصا افرادی که در حین آن ارتباطات و یا با فاصله‌ای کم از آن ارتباطات، به مراکز حساسی همچون آمد و شد داشته‌اند- مطلع بوده و از اقدامات ایشان در زمینه مباحث مربوط به حوزه و روحانیت اطلاع داشته باشد. 📎لینک یادداشت اصلی و کامل دهباشی و دوستان https://eitaa.com/bahaneee/3156 @bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امروز میلیون‌ها ابن‌عباس داریم! حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان @bahaneee
تلخیص کتاب صعود چهل ساله .pdf
682.2K
🔴 تلخیص کتاب صعود چهل ساله در 6صفحه قابل استفاده برای مبلغین طلاب محترمی که در ایام عزای سیدالشهداء (ع) در شهر و روستاهای گوناگون در حال تبلیغ، تعظیم شعائر حسینی و تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند؛ در مواجهه با سؤالات و شبهات گوناگون درباب دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توانند از کتاب استفاده کنند. دانلود متن کامل این کتاب👇 https://eitaa.com/bahaneee/2359 @bahaneee
1090272.pdf
17.9M
🔴 متن کامل کتاب صعود چهل ساله قابل استفاده برای مبلغین طلاب محترمی که در ایام عزای سیدالشهداء (ع) در شهر و روستاهای گوناگون در حال تبلیغ، تعظیم شعائر حسینی و و دستاوردهای_انقلاب_اسلامی هستند؛ در مواجهه با سؤالات و شبهات گوناگون درباب دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توانند از کتاب استفاده کنند. دانلود تلخیص این کتاب در 6 صفحه👇 https://eitaa.com/bahaneee/2358 @bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این علم زمین نمی افتد 🔸امروز دیگر نمی‌گوییم اینها گول خورده‌اند. 🔸حسینیه ای را در خرم آباد آتش زدند و توییت زدند که در فاطمیه مثل همان روزی که خانه فاطمه(س) را آتش زدیم، حسینه فاطمیه را هم آتش زدیم... 🔹خط همان خط سقیفه است. حجت ‌الاسلام ۱۴۰۱.۰۹.۲۸ @bahneee
روز به روز تبلیغات مرجعیت خودخوانده بیشتر روز به روز تلاش برای مطرح کردن بیشتر روز به روز جذب های ظاهری مداحان و افراد بیشتر از قشرهای مختلف روز به روز بنرها و اقداماتی با رنگ و بوی مرجعیت بیشتر هر روز تبلیغات پر حجم‌تر و بالاتر آنقدر بالا که همه ببینند. جناب آقای علوی این ره که می‌روی نه سیره علماست و نه شیوه سلف صالح. حاشیه: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
🔴 انفعال در مسجد، اغتشاش در محله (۱): مسجدی که نمازخانه شد! مهدی جمشیدی ۱. اینک که غبارها فرونشسته‌اند، می‌توان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کم‌کاری‌های معرفتی" و "بی‌عملی‌های فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایت‌گری" و "گفتمان‌سازی" بود و همۀ لایه‌های دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ می‌خواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک". ۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّل‌خواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایف‌الحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن جوانانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیش‌نمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّت‌های اسلامی و انقلابی"، رها شده‌اند و به‌این‌ترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیش‌نماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامه‌ریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار می‌دهد و نه دو دهه‌ "تذکّر" و "امربه‎معروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکان‌ها و قوّه‌های فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر. ۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه می‌گذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بی‌عملی" و "بی‌برنامه‌گی" است و ازاین‌رو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، "موجِ مطالبه‌گری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنان‌که هم‌اکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شده‌اند و خواهان "تحوّل" هستند. به‌هر‌حال، کار به اینجا رسید که بعد از یک‌سال مبارزه و مطالبه و تحوّل‌خواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسه‌ای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه به مطالبه‌گریِ خویش در مسجد ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد. ۴. اغتشاش‌های اخیر، افزون بر سطح‌های خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریب‌خوردگیِ عدّه‌ای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حال‌آن‌که چنانچه "مساجد"، بافت محله‌ها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهه‌های گذشته، "هویّت‌سازی" و "مصون‌سازی" کرده بودند، هیچ‌گاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونت‌های فرهنگی" بود که در پیکر محله‌ها، نشست کرده بود. این عفونت‌ها، ریشه‌ در"کم‌کاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باخته‌ایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروه‌های خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیش‌نماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یک‌جا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُمل‌های چرکین"، سر بر افراشته‌اند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامه‌پرانی. آن "اهمال‌کاری‌ها" و "سستی‌ها" و "محافظه‌کاری‌ها"، این "ریزش‌ها" و "هنجارشکنی‌ها" و "ارزش‌ستیزی‌ها" را به دنبال داشت. ۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیش‌نماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسی‌اش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانه‌های نامرئیِ خویش، ماندنی‌ست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّت‌های دینی در آنجاست که بودجه‌های میلیاردی دارد. @sedgh_mahdijamshidi @bahaneee
🔴 یادواره شهدای مدرسه علمیه عترت آل محمد علیهم السلام و بزرگداشت طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده سخنران: قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با نوای گرم: کربلایی هادی خادم الحسینی مکان: خیابان ارم، کوی ارک، مدرسه علمیه عترت آل محمد (علیهم السلام) شنبه سوم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء @bahaneee