eitaa logo
بهانه
349 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
494 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دعوت به مناظره جناب آقای سید بدنبال فرمایش اخیر امام مبنی بر مناظره به جای منازعه، برای روشن شدن حقایق و اثبات مدعای سایت تحت اشراف جناب عالی (جماران) مبنی بر فاصله گرفتن از راه و اندیشه ره از جنابعالی درخواست می شود در یک تلویزیونی شرکت بفرمایید. چنانچه شرکت در مناظره در شأن خود نمی دانید فردی را به عنوان نماینده خودتان معرفی کنید. @bahaneee
🔴ما حقیقتاً مرده بودیم؛ امام ما را زنده کرد رهبر معظّم انقلاب: ما حقیقتاً مرده بودیم؛ امام ما را زنده کرد. ما گمراه بودیم؛ امام ما را هدایت کرد. ما غافل بودیم از وظایف بزرگ انسان و مسلمان؛ او ما را بیدار کرد و راه را به ما نشان داد و دست ما را گرفت و ما را تشجیع کرد و خودش هم جلو افتاد. اکتفا نکرد به اینکه به ما بگوید بروید؛ او رفت تا ما برویم، تا ما پشت سر او حرکت کنیم. ۱۳۶۸/۰۴/۱۹ @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_6019279567355645579.mp3
9.99M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بزرگترین نعمت بزرگترین نعمت در عصر کنونی برای ما، نفس نظام مقدس جمهوری اسلامی است. آیت الله سیفی مازندرانی (دامت برکاته) @bahaneee
🔴 جانِ انقلابی در جامۀ طلبگی مهدی جمشیدی ۱. سیّدمصطفی مدرّس از «خود»ش تهی شده بود و «خود»ش شده بود مجموعه‌ای از دغدغه‌های انقلابی. انقلاب، «منِ» او شده بود و از این جهت، تمام ذهن و ضمیرش در سایۀ هدف‌های انقلاب قرار گرفته بود. وجودش را به خدمت غایات انقلاب گمارده بود و این‌گونه، «رسم بی‌خودی» را آموخته بود. اقتضای ادب سلوک نیز همین است که سالک باید از «خود»، بگسلد و در «او» فانی شود؛ چنان‌که جز او نبیند و جز او نطلبد. آری، باید «او» شد و تا زمانی که «من» در درون ما سلطنت دارد، اندیشه‌ها و خواسته‌های‌مان، آغشتۀ به هوا و هوس است. در طلب او، باید چون او شد و معنای چون او شدن، از خود برون‌شدن است. سیّدمصطفی، همچون آیینه‌ای شده بود که آدمی در چهره و در وجودش، نه خودِ او را بلکه انقلاب و دردها و رنج‌ها و مقاصد و آرمان‌های آن را می‌دید. نسبتش با انقلاب، وجودی و اُنسی بود، نه کاسب‌کارانه و منفعت‌اندیشانه. هستی‌اش را در همین راستا تعریف کرده بود و جز تحقّق آرمان‌شهر انقلاب را نمی‌طلبید. بسیار باید از خودخواهی و خویش‌مرکزبینی فاصله گرفت تا چنین حالی بر وجود آدمی حاکم شود. این وضعِ وجودی، چشم‌گیرترین و دلرباترین فتوحات وی بود. ۲. او شعارزده و قشری نبود. دکان‌ددار و چرتکه‌انداز نبود. بر سر حقیقت، معامله و دادوستد نمی‌کرد و دشنۀ مصلحت در دست نداشت. تشنه و شیفتۀ دانستن بود و آنچنان مشتاقانه گوش می‌داد که ذوق گفتن در آدمی می‌شکفت. منعطف و مداراتی بود، امّا بی‌اصول و سیّال نبود. حرارت و هیجانی انقلابی داشت، امّا بی‌اخلاق و منطق‌ستیز نبود. در صحنه و میدان‌نشین بود امّا سودای دیده‌شدن و شهرت نداشت. طلبه و دین‌شناس بود امّا دین‌دانی‌اش را به رخ نمی‌کشید و فضل‌فروشی نمی‌کرد و معتقد به انحصار فهم دینی نبود. نه خنجر کینه در دست داشت و نه عقدۀ فروخورده در دل. بدخواه و غرض‌ورز نبود. در پی هم‌افزایی بود و می‌خواست با همدلی، اجتماع انقلابی بیافریند. هرچه می‌توانست از ضریب تفاوت‌ها و تمایزها می‌کاست و بر اتّفاق‌ها و هم‌گرایی‌ها می‌افزود. ۳. جوان بود و راه‌های نرفتۀ طولانی پیش رو داشت، امّا در عین حال، بی‌نظر و بی‌مایه نبود، بلکه اهل «تفکّر» و «تأمّل» بود. چندی باری که با من سخن گفت، دریافتم که به‌راستی نظر دارد و نظرش نیز برآمده از گرته‌برداری و اقتباس و تکرار نیست، بلکه از درون خودِ او جوشیده است و علم مطبوع است و نه علم مسموع. می‌اندیشید؛ چون درد و داغ انقلاب را داشت و به دلیل همین عاشقی و شیدایی نسبت به انقلاب نیز، سخنش هم رنگ‌وبو داشت و هم بر جان می‌نشست. عاشقانه می‌اندیشید و متعهدانه تفکّر می‌کرد. نمی‌خواست به قشرها و پوسته‌ها بسنده نماید و مسأله‌ها را هضم‌نشده رها کند. از نگاهش مشخص بود که به اعماق فرو رفته و اهل حضور است. فهمش ناتمام و در حال شدن بود، امّا سطحی و مذبذب نبود. با هیجان و غیرت‌مندیِ پُرجلوه‌اش، مفصّل برای من دربارۀ تصوّرات معرفتی‌اش سخن گفت و من از آن‌همه جزئیّات‌پردازی‌های وی خشنود شدم. می‌خواست در این معرکۀ دشوار، معبری را بگشاید که راه صیرورت انقلاب، هموارتر شود. به‌گمانم تازه در آستانۀ به ثمر نشستن قرار گرفته بود، امّا دست تقدیر، فرصت شکفتن را از او گرفت و او را از درخت این حیات ظاهری برچید. اگر فرصت می‌یافت، خوش می‌درخشید و مددها به خطّ فکریِ انقلاب می‌رسانید و سبب‌ساز رونق حکمت عملی در عالَم اسلامی می‌شد. او رفت و همۀ این آرزوها و آمال شیرین را نیز با خود برد و بر دل دوستانش، داغ حسرت نهاد. صد تن چون او کم است، چه رسد به این‌که همو نیز از دست برود. ۴. در جلسه‌ای در بیست‌وپنجم بهمن‌ماه، یعنی تنها اندکی پیش از هجرتش، او را دیدم که در پایین مجلس نشسته است. به محض دیدنش، به طرف وی رفتم. او برخاست و به گرمی و صمیمانه مواجه شدیم. به او گفتم سیّد اولاد پیغمبر باید صدرنشین باشد نه ذیل‌نشین. تبسّمی کرد. بیش از هر چیز، نورانیّت چهره‌اش و طراوت نگاهش، مرا صدا زد و به جانب او سوق داد. در همان لحظه از ذهنم گذشت که اگر تقدیر تاریخی‌اش مجال دهد، او یکی از اصحاب فکریِ انقلاب در سطوح بالا خواهد شد و جوشش‌ها و نورافشانی‌ها خواهد داشت. چنین نشد. کوتاه زیست امّا کیفی. خوشا به حالش که رفت. رحمت و مغفرت الهی نصیبش باد. @sedgh_mahdijamshidi @bahaneee
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔰 دست پرورده امام آیت الله مصباح یزدی(قدس سره): 🔸️اگر امروز سوگوار رحلت حضرت آيت‌الله خوشوقت(رحمه الله) هستيم، بايد بدانيم ايشان يک فرد عادي نبود. او دست‌پرورده امام(قدس سره) بود. از آن وقتي که يادم هست، ايشان درس امام(قدس سره) مي‌رفت. اسلام را آن طوري که امام(قدس سره) به ايشان تعليم داد، شناخت. 🔹️[تازه] فقط به فقه اکتفا نکرد و در تفسير، فلسفه، عرفان، و اخلاق [از امام(قدس سره) درس گرفت]. آن هم نه فقط در علوم، حتي در اين‌که خودش عمل کند و ديگران را تربيت کند [از امام(قدس سره) تبعیت کرد]. 🔸️در همه اين‌ مراحل به دور از خودنمايي و مطرح کردن خود و شهرت‌طلبي [اقدام و تلاش کرد] و از شهرت، بسيار پرهيز مي‌کرد. ۱۳۹۱/۱۲/۱۷ 🗓به مناسبت ۲ اسفند ماه، سالروز رحلت آیت الله عزیزالله خوشوقت در مکه مکرمه 📱 @mesbahyazdi_ir
🔴 سخنرانی سیاه منتظری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سبب صدور ! سوم اسفند، سالگرد صدور پیام تاریخی امام خمینی خطاب به روحانیان است. این پیام تاریخی با نام ، در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ صادر شده است. امام در این متن ماندگار، ابتدا به تجلیل از خدمات روحانیت پرداخته اند. در بخش دوم ایشان به آسیب شناسی حوزه و روحانیت بر اساس خطر و پرداخته‌، آنگاه، با تحلیل شرایط حال و آینده، به ترسیم خطوط حرکت روحانیت پرداخته‌اند. نکته مهمی که در بازخوانی این متن راهبردی مغفول مانده، شأن صدور و سبب صدور آن است؛ منشور روحانیت حدود ده روز بعد از سخنرانی تلخ و آکنده از سیاه‌نمایی در ۲۲ بهمن ۶۷ نوشته شده و به نوعی، پاسخ به طعنه‌های تلخ اوست که تا آن زمان هنوز بر کرسی قائم‌مقامی رهبری، از زبان اپوزسیون و ضدانقلاب سخن می‌گفت؛ جنگ و جبهه و مبارزه و دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده بود و خون به دل خانواده شهدا و جانبازان و مجاهدان راه خدا کرده بود. متن سخنان سیاه منتظری را اگر کسی بخواند و آنگاه متن منشور را مرور کند، معنای سخنان حکیمانه و گلایه‌های جانسوز امام را بهتر درک خواهد کرد. جالب آنکه فیلم این سخنان، اصلا معلوم نیست کجاست و از انتشار متن و فیلم کامل این سخنان، ابا و امتناع دارد! راستی، چرا آنان این سخنان را می‌کنند؟! بازخوانی منشور روحانیت بدون توجه به قرائن و مصادیق خارجی، هرگز گره‌گشا نخواهد بود و نخستین نکته در بازخوانی منشور توجه به سبب صدور آن است. با این مقدمات، فهم دقیق و عمیق از منشور روحانیت امام، وابسته به بازخوانی عالمانه و دقیق ماجرای منتظری است. @rozaneebefarda @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهمین سالگرد رحلت معلم اخلاق و سلوک، عالم برجسته انقلابی حضرت آیت‌الله خوشوقت(ره) گرامی باد. @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | علما را جدی بگیرند 👈🏻 علما به میان جوان‌ها بروند و گره‌های ذهنی آنها را باز کنند 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از شبهه نرنجید رهبر انقلاب: از شبهه هم نباید رنجید... این شبهه‌ها مثل این تحریمهاست، این تحریمها اگر نبود مطمئن باشید ما این پیشرفتهای صنعتی و فنی را نمی‌داشتیم... شبهه‌ هم ما را وادار میکند بیشتر فکر کنیم، بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر مراجعه کنیم، بیشتر مشورت کنیم، بیشتر از کسی که بیش از ما میفهمد سؤال کنیم. ۱۴۰۱/۱۲/۴ 📜 | 💻 Farsi.khamenei.ir
اسعد الله أیامکم...
🔴 هشدار بسیار مهم و حیاتی مقام معظم رهبری به مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) 🔹 مراقب باشید هیچ آدم نامطمئن و آلوده‌دست یا آلوده دامن، یا در این مجموعه شما راه پیدا نکند، به هیچ عنوان، به هیچ عنوان. 🔸 از صداقت و حقانیت و دقیق بودن نظر امام با همه وجودتان دفاع کنید. کتاب منشور حوزه و روحانیت، ج7 حاشیه: با اینکه امام (ره) با جریانات منحرف فکری از جمله جریان منتظری مرزبندی جدی داشتند، امروزه دیده می‌شود که موسسه آثار امام(ره) پای شاگردان منتظری را به این عرصه آن هم برای تفسیر و ارایه قرائت رسمی از امام (ره) باز کرده است. بی‌توجهی به تذکرات رهبری مبنی بر دفاع و صیانت از افکار و نظرات امام(ره) و راه دادن افراد حداقل آلوده‌فکر، از مهمترین انتقادات به این مجموعه است. ترویج کتاب پر تحریف ، خود اشتباه بزرگی است که این موسسه دچار آن شده است. تفسیر مبانی فقهی امام توسط محمد ، تحریف گر حرفه‌ای و شخصی که عصیانگری اجتماعی و ناآرامی‌های سالهای قبل را با طرح علنی موضوع و تئوریزه کرد که توسط این مؤسسه انجام گرفت را می‌توان یکی از بزرگترین مصادیق و به امام برشمرد. @bahaneee
🔴 بخشی از بیانیه مرحوم آیت الله یزدی در واکنش به ادعاهای سیدکمال حیدری به مناسبت انتشار دیدگاه وی در رسانه رسمی (ره) «مع الاسف چندیست او با برداشت‌های باطل خود، نسبت‌های ناروا به عالمان سلف رضوان الله تعالی علیهم را نیز افزوده و آن را به مراجع عظام موجود دامت برکاتهم نیز تعمیم می‌دهد؛ تا آن‌جا که برخی مراجع معظم دامت برکاتهم صریحاً به تنزیه فتاوی خود از نسبت‌های ناروای وی پرداختند. نکته تأمل برانگیز تر، اینکه فارغ از برداشت‌های باطل او نسبت به محکمات اسلام و تشیع نشر این گفتارها ونسبت‌های ناروا و فتنه‌انگیز وی در آستانه میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) که محور وحدت امت اسلامی است تمام تفرقه‌افکنان را به هیجان آورده و شبکه‌های معاند و فتنه گر را به استقبال از سخنان بی پایه وی و باز نشر آن کشانده است ولذا بر این اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه‌ی امثال وی برحذر می‌دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست هر چند مطمئنیم مسلمانان آگاه به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام، اسلام، تشیع، عالمان و مراجع عظام را منزه از آرا و نسبت‌های بی مبنا و ناروای او می‌دانند.»/ ۶ آبان ۱۳۹۹ حاشیه: https://eitaa.com/bahaneee/3600 @bahaneee
🔴تئوریسین عصیانگری و سلطه‌پذیری در کسوت تفسیر مکتب فقهی امام خمینی! سروش محلاتی را در سال‌های اخیر به تندروی و رادیکالیسم عریان با لعاب فقهی می‌شناسیم او همان کسی است که در ماجرای آشوب‌های کور و نا آرامی‌های چند سال قبل، تلاش کرد عصیانگری اجتماعی را با طرح علنی موضوع و ، تئوریزه کند! بعد از این ماجرا برخی اندیشمندان متعهد او را پیرو چارچوب نامیدند: https://tn.ai/2163403 سروش محلاتی همان کسی است که تمایلات شخصی و اغراض سیاسی‌اش را می‌کند: https://hawzahnews.com/x9kjp او کسی است که با اظهاراتی عجیب و غریب و با تمسک نابجا به برخی قواعد از جمله لاحرج، سلطه‌پذیری و ظلم‌پذیری و تسلیم‌طلبی در مقابل آمریکا را امری فقهی قلمداد کرد! سروش محلاتی کسی است که طعنه‌های تلخ سیاست‌زده او علیه افکار و آثار و مواضع رهبری معظم انقلاب اسلامی از شماره در رفته است. با این سوابق مشعشع، حالا باید موسسه تنظیم و نشر توضیح دهد که چنین فرد بدسابقه‌ و غرب‌زده‌ای چه نسبتی با امام خمینی دارد؟! او اصلا چه نسبتی با فقه و فقاهت دارد؟! این اقدام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را می‌توان یکی از بزرگترین مصادیق و به امام برشمرد. آیت‌الله سازی حضرات هم البته در جای خود خنده‌دار است اما باید برای پیشگیری از تحریف آشکار اندیشه امام خمینی فکری اساسی کرد؛ زیرا مؤسسه نشر صلاحیت حداقلی هم برای صیانت از افکار امام را ندارد. @rozaneebefarda @bahaneee
با سخنان دیروز مقام معظم رهبری دیگر نمی‌شود گفت بار تبلیغ و تبیین دینی صرفا بر عهده طلاب جوان و جهادی است؛ از امروز "همه" باید "مرد میدان" باشند. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاج مصطفی حاج مصطفی باغبانی جانباز قطع نخاعی که سی سال تمام روی ویلچر بوده. هنوز هم با ذره جانی که دارد، کارهای فرهنگی و مواسات و رسیدگی به فقرا را رها نکرده. یک ساعت که کنارش بنشینی یا همراهش باشی، محال است تلفنی یا حضوری به هر شیوه‌ای که خودش بلد است، گرهی از کسی باز نکند. با کلامش نشد پول فراهم می‌کند نشد آبرو خرج می‌کند. خانه‌اش را سالهاست حسینیه کرده. یک پارچه نور است. شاگرد ممتاز مکتب حاج قاسم... امیر عباسی مداح اهل بیت، با انتشار فیلم درد کشیدن حاج مصطفی نوشته : نمی دونم شاید حاج مصطفی راضی نباشه من این فیلمو گذاشتم ولی این صحنه کوچکی از دردهاییه که این جانباز قطع نخاع بعد از ۳۰ سال روی ویلچر نشستن داره تحمل میکنه! 🔹من نمیدونم مسئولینی که به صدقه سری این ها پشت میزهای ریاستشون نشستن و کم کاری میکنن چه جوری میخوان روز قیامت جواب بدن؟؟؟؟ @bahaneee
۱. اصرار چندبارۀ رهبر انقلاب بر «جهاد تبیین»، به معنی «غفلت از واقعیّت» نیست، بلکه به معنی «غلبۀ روایت بر واقعیّت» است. ۲. در جهانِ روایت‌زده، هر واقعیّتی در چهارچوب «گفتمانِ مسلّط»، معنا می‌شود. واقعیّت، «صامت» شده و روایت، آن را به دلخواه خویش، «تفسیر» می‌کند. ۳. پس «علاج واقعیّت»، شرط کافی نیست. مهدی جمشیدی @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریاد الله اکبر در کنار حاج مصطفی باغبانی جانباز قطع نخاع دفاع مقدس @bahaneee
هدایت شده از بهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فدایت بشوم تو مریض بشی ما هم مریضیم... آقای من. پ.ن: این جانباز الان به سان سرباز فاتحی که همه وظیفه اش را انجام داده؛ سرافراز و سربلند مقابل فرمانده به او ابراز علاقه میکند. ای کاش حوزویان هم بتوانند سربلند و سرافراز حامیِ مطالبات و منویات معظم له در حوزه انقلابی باشند. @bahaneee
یادش بخیر بچه که بودیم می‌رفتیم خونه این جانباز عزیز بامهربانی و آغوش باز به استقبال ما می‌آمد و در عالم بچگانه مان میرفتیم روی پای او سوار بر همان ویلچری که چندین سال است یار و همراه اوست، می‌نشستیم و می‌گفتیم برو عمو بالبخند کل خانه را نشانمان می‌داد و بازی می‌کردیم. چند وقتی بود که سعادت دیدارشان را نداشتم و الان فیلمی از ایشان دیدم که خیلی شکسته شدند، خیلی ناراحت شدم. اصلا آب شدم... مرا به یاد دوران کودکی ام انداخت چقدر وقتی نماز خواندن ایشان را در عالم بچگی میدیدم لذت می‌بردم. هرچه بزرگتر شدم دنیای‌شان و آرمان هایشان را شناختم و برایم شدند: امیدوارم قدر این قهرمان های کشورمان را بدانیم. @bahaneee
🔴 جاده خاکی سرود کنسرتی نسخه جدید ابتذال در مداحی به بهانه انتشار نماهنگ عزیزم حسین 2 کسی نیست منکر اثربخشی و تاثیر گذاری مداحی در تعالی و فرح‌بخشی روح شود، مسئله ای که دشمنان در تلاش اند که آن را از مسیر صحیح خود منحرف کنند، حتی گاهی با چند واسطه یک چهره اثربخش را به انحراف کشانند. اما آنچه در روند مداحی در این سالها مورد توجه است، ارتقای مداحی از هیئت خوانی به استدیوخوانی و بعد از آن مداحی موزیکال است که آرام آرام جریان نئومداحی را در بین مداحان جوان به راه انداخته است البته در این بین مقوله سرود و تک خوانی مداحان را هم باید اتفاقی شگرف و هم عرض دانست؛ از این گذشته آنچه بسیار این خط را درهم تنیده می کند، پدیده ای درخورتوجه «رسانه» است که در واقع بستری برای نشان دادن ظرفیت های متنوع این سبک های متنوع است، مطرح شدن و سلبریتی شدن که گاهی برای یک چهره از صدا و نفس گرم او مشتعل می شد امروز از کانال و صفحه اینستاگرامی اوست که اشتعال می یابد. در این بین از نقش گروه های هنری ظاهرا دغدغه مند نیز نباید گذشت که توزیع گر این سبک و سیاق می باشند. اتفاقی که پیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس بر آن اهتمام داشتند، امروز با نسخه فارسی در حال اجرا شدن است. نماهنگ دوم عزیزم حسین علیه السلام دقیقا نسخه وارداتی یک اندیشه خطرناک است که مدح اهل بیت علیهم السلام را به وادی کج و کوله ای می کشاند که مثلا قرار است نوجوان و کودک را امروزی نمایش دهد اما در واقع نسخه عجیب و البته اشتباهی به کودکان تحمیل می کنند. که حقیرانه چهره شترگاو پلنگی از سرود، مداحی و موسیقی نمایش می دهد. زبان بدن، استایل، چهره پردازی، همراهی پسر و دختر، حتی شکل و شمایل و در کنار آن تدوین کنسرتی که تاسف برانگیزترین قسمت ماجراست بالعکس به جای اثربخشی شده است آفت، که نمونه تاسف بار آن در طراحی «زنان سرزمین من ایران» مشاهده شد، اتفاقی که علاوه بر آسیب چهره شدن رسانه ای می تواند منجر به ابتذال گرایی در عرصه هم آوایی و سرود هم شود. 📝حامد حبیبی قرانی @Revvagh @bahaneee
🔴 جنگ اقتصادی۲ 🔹نمیدونم شما هم مثل من توی گروههایی بودید که بعضی اعضاش قیمت روز به روز و ثانیه به ثانیه دلار رو میگذاشتند یا نه؟ یعنی ما دیگه خیلی کف بازاریم و درد رو میفهمیم. بعد هم چند تا استیکر غم و غصه. گروه های رفاقتی عادی خودمون رو میگم نه گروه تخصصی بازار و دلار . یک جمعی هم شروع میکردن به تحلیل با درد و با تیکه و نیش و کنایه که خلاصه آی دولت بی خاصیت و وای بیچاره ملت و چه و چه. 🔹من حالم بعد خوندن این جور پیامها توی گروهها حال خاصی بود. حال وقتی که حسن آقا میری روضه مهسا رو برای علی بخشی میخوند و هر دوشون گریه میکردند و تالاپ تالاپ تو کله شون میکوبیدن مثل مجالس روضه و یاد خیام کربلا میکردن. من با دیدن اون لایو همین حال رو داشتم. 🔹هم با درد دل و داغشون همراه بودم هم از حماقت و نادانیشان حرص میخوردم. هم میخواستم بگم من هم میبینم و میفهمم تان هم میخواستم بگم شما چرا نمیبینید و چرا نمیفهمید. 🔹دلار در مدت یک سال و نیم دولت رییسی چند هزار تومان افزایش قیمت داشت؟ دقیقا بعد فروکش کردن اغتشاشات چقدر؟ چرا این زمان؟ اثرش چیست؟ همان تاثیر اغتشاشات که آشفتگی ذهن مردم، اعصاب خوردیشان، فشار بیشتر، بی اعتمادی به مسوولین و خلاصه احساس ضعف و تحقیر و انسداد بود. این احساس مردم چه فایده ای دارد؟ فایده اش این است که تصمیم گیری حاکمان تحت تاثیر قرار میگیرد. حکومت مردمی اگر اعتماد و حمایت عمومی اش را از دست بدهد میتوان جلوی ابتکار عملش را در داخل و خصوصا در خارج گرفت و فشارها را بیشتر کرد و همینطور و همینطور. باید چه میکردیم؟ 🔹باید غیر از روضه خوانی و ادا اطوار اینکه من خیلی کف بازارام و میفهمم و آخ دلم برای مردم میسوزه و امثالهم کمک میکردیم که دولت بتواند صحنه را مدیریت کند. الان سران قوا اختیارات زیادی به رییس بانک مرکزی دادند. دلار هم برای همه مصارف با قیمت نیمایی اش هست مگر برای جمع کردن و سرمایه گزاری یا دلالی و خلاصه قاچاق. الان به جای آنکه قیمت بازار آزاد یا همون قاچاق رو دائم به رخ بکشید و ناکارآمدی دولت رو با بی انصافی یادآوری کنید. باید کمک بدیم به اعتماد مردم به آرامش مردم. یاد آوری کنیم این ادامه همان اغتشاشات است و لاغیر. تا دولت امکان تنظیم بازار را پیدا کند. فکر کردن به دردهای اقتصادی سابقه دار این مردم خوب است اما اتفاقی که الان افتاده رشد متداول قیمت ارز نیست بلکه آشفتگی قیمت است. صحنه را باید سیاسی امنیتی و رسانه ای هم ببینیم و تحلیل کنیم. اقتصادی دیدن صرف بدون این ملاحظات مثل روضه خوانی آقامیری برای مهسا احساس اسکلی به آدم منتقل میکنه. باز هم خوددانید. @ali_mahdiyan @bahaneee
51.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دشمن میخواد این دهه هفتادیها، دهه هشتادیها و دهه نودیها که آقا گفت انقلاب رو به اوج میرسونن، این بچه‌هایی که اوج نشین و قله‌نشین میشن رو دریانشین کنه. بچه‌ها حواستون جمع باشه! ☑️ https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
2020-08-18-12-50-28.MP3
26.86M
📣 خبری در راه است... گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی🇮🇷 🎙 حاج حسین یکتا 📌 مسجد چهارمردان ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ☑️ https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb