eitaa logo
بهانه
350 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
492 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت 22 تیرماه در پی مصاحبه آقای شریعتمداری در سال 57 با خبرنگار بی‌بی‌سی و موضع‌گیری نسبت به اصلاحات سیاسی (ونه تغییر نظام)، آیت‌الله صدوقی نامه‌ای به آیت‌الله محلاتی نوشت و شایعه مصالحه روحانیت با رژیم شاه را نادرست خواند. منبع: روزهای حماسه و نور: ج1، ص364 @bahaneee
اقدام جالب توجه کانال «هیئت کجا بریم قم» در واکنش به در پوستری به بهانه در این کانال تمامی پوسترهای هیئات، به صورت کامل و تمام صفحه بارگزاری می‌شود که این بار با حذف بخشی از پوستر واکنش معناداری به طراحی پوستر خاص که همراه با ترویج یک فرد بود، انجام گرفته است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اشکال ماجرا کجاست؟ برای کدام مراسم دسته شادی یا عزاداری نام و عکس فردی از شرکت‌کنندگان یا برگزار کنندگان آن را بزرگ بنر کرده و برای آن کلیپ آن چنانی از زوایای مختلف بسازند؟ آیا علمای بزرگ شیعه همواره از و بر حذر نبودند؟ حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
کانال‌هایی که خط و خطوط مشخصی نداشته و با نام اخلاق و معنویت به برجسته‌ سازی و ترویج عناصر زاویه‌دار می‌پردازند را بشناسیم. @bahaneee
🔴 ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایة‌الله هم که گفته شده و شنیدید؛ ولایت الهی یا گاهی گفته می‌شود ولایت ائمۀ اطهار، اینها همه‌اش یکی است؛ یعنی ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایت ائمه با ولایت پیغمبر دو چیز نیست، همه‌اش یک چیز است. و این ولایت یعنی همان پیوند؛ یعنی ارتباط و اتصال دو چیز به‌طوری‌که به‌آسانی آن دو چیز را نتوان از هم جدا کرد. ۱۳۶۱/۲/۷ @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت درست اگر حوادث بزرگ عالم درست روایت نشود یا مکتوم می‌ماند یا تحریف می‌شود. اشاره به حادثه غدیر و عاشورا @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه باید بیدار باشند تز اسلام منهای روحانیت یعنی لا اسلام... @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش خبری شبکه خبر از مراسم افتتاحیه مدرسه استاد محمدحسین فرج نژاد رحمة الله علیه @bahaneee
🔴 گرامیداشت حقیقی عید غدیر خم بی‌تفاوت بودن نسبت به بزرگداشت این عید سعید، بسیار زیان‌بار است امّا همانطور که هدف ائمه اطهار (علیهم السلام) از بزرگداشت عاشورا، صرفاً عزاداری و گریه نبوده بلکه هدف اصلی بزرگداشت برای حفظ اصالت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) بوده است، بزرگداشت این عید نیز برای بزرگداشت مسئله و و پرهیز از پذیرش در هر زمان است. غفلت از هدف اصلی بزرگداشت این عید و بسنده کردن به امور مهم و تأثیرگذاری همچون شاد کردن کودکان و نوجوانان، شرح ماجرای ابلاغ ولایت، بیان فضائل مولی الموحدین(علیه السلام) و اطعام و... اشتباه است. چه برسد که عید غدیر -این محور وحدت- ابزار گردد. @hamim1 @bahaneee
🔴 جشن غدیر و اجرای سرود به مناسبت این عید سعید حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله مراقبت کردن از اینکه امام زمان(عج) در زندگی انسان حضور داشته و شاهد و ناظر اعمال روزمره ما در زندگی هستند، گفت: بر محور امام حرکت کردن مهم ترین پیام غدیر است. حضرت امیرالمؤمنین(ع) امام بود اما مردم آن زمان، امام را مأموم و خود را امام کردند. @bahaneee
🔴 استوری حجت الاسلام محمد قمی و واکنش ابطحی ✍مهدی جمشیدی آقای ابطحی: ۱. اتفاقی که افتاده، "نهی از منکر" نام دارد، نه "رویارویی"! روایت تخریبی از "فعل ارزشی" نسازید! ۲. این کار "بنام دین" نبود، بلکه "خود دین"، تصریح میکند که اولا حجاب، ضروری است و ثانیا باید نهی از منکر کرد! ۳. "کشف حجاب" را "کم حجابی" نام نگذارید! ۴. دغدغه ما، "جامعه سازی اسلامی" است، نه "دوگانه سازی". ۵. دیگری حجاب در جامعه ایران، یعنی بی حجابها، آنقدر "اندک" هستند که قدرت ایجاد شکاف اجتماعی را ندارند. تصویرسازی مبالغه آمیز از این اقلیت محض، شرط صداقت نیست. ۶. اگر شما که "جامه پیامبر" بر تن دارید، جانب "دین پیامبر" را بگیرید - نه اینکه در "میانه" بنشینید و "بیطرف" باشید - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها مجبور به تغییر پوشش خواهند شد. مساله اصلی، سوگیری تشدیدکننده طیف شماست. ۷. "فاجعه" از زمانی شکل گرفت که در "دولت اصلاحات"، سیاست تساهل و تسامح (تلرانس) مستقر شد و "اباحیگری در جامعه" تشویق شد. ۸. منطق جوان مومن حزب اللهی، "گفتن" و "بازگفتن" و "روشنگری" و "جهاد تبیین" است، نه "درگیری"! آنکه "الفاظ رکیک" گفت و "کتک کاری" کرد، عمله مصی اصلاحطلب بود! جای جلاد و شهید را عوض نکنید! @bahaneee
برآورد جمعیتی سه میلیون نفری دیروز تهران رو دیدید؟ اضافه کنید به اون تمامی اجتماعات، جشن‌ها و اطعام‌های سراسر کشور رو... اگر ما موقعیت امروز جامعه‌مان را که ریشه عمیق در دل فرهنگ و تاریخ‌مان دارد را نکنیم با فلان کلیپ خودکشی و فلان فیلم کشف حجاب افرادی معدود؛ چنان تعمیمی نتیجه‌گیری خواهد شد که علمای علم منطق و آمار گریبان چاک خواهند شد. @bahaneee
🔴 روایت تحریف آمیز احمدی‌نژادی‌ها از اجتماع سه میلیون نفری ولی‌عصر(عج) جناب داوری جمعیت مستقر، "ایستا" نبودند؛ "می آمدند" و "می رفتند". چرخه تکرارشونده جمعیت را نادیده گرفتید! اینکه با تحریف اتفاقات خوب در کشور چه چیز گیر شما می‌آید و دشمن چه استفاده ای از سخنان امثال شما می‌کند، واقعا جای سوال است. ضمنا معرفی یک حرکت مردمی و موکب‌های خودجوش به عنوان یک کار فاکتوری هم نمونه دیگری از همین تحریفات شما و امثال شماست. @bahaneee
بسیاری از زائران اربعین بعد از زیارت امیرالمومنین(ع) در نجف به کاظمین رفته و بعد پیاده روی به سمت کربلا را شروع می کنند. گویا بعد از بیعت با امیر مؤمنان تذکره کربلا را باب‌الحوائج امضا می‌کند. یا موسی بن جعفر(ع) ولادت شما دو روز بعد از عید غدیر و چند روز مانده به محرم یعنی باید با کسب بصیرت ولایی در روز غدیر، با عنایت و مدد شما آماده شهادت در راه حسین علیه‌السلام شد. @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 بیانات رهبرانقلاب درباره زندگی امام کاظم (علیه‌السلام) 💢 یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی ائمه 🔸 رهبرانقلاب: این مقطع سی‌وپنج ساله (از 148 تا 183 هجری) یعنی دوران امامت حضرت ابی‌الحسن موسی‌بن جعفر(علیهماالسّلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه‌ی ائمه(علیهم‌السّلام) است. دو تن مقتدرترین سلاطین بنی عباس - منصور و هارون - و دو تن از جبّارترین آنان - مهدی و هادی - در آن حکومت می‌کردند. 🔹 بسی از قیامها و شورشها و شورشگرها سرکوب و منقاد گردیده و در ناحیه‌ی شرق و غرب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزوده بود. 🔸 در زندگینامه‌ی آن امام عالی‌مقام، سخن از حوادث گوناگون و بی‌ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلاله‌ی پیامبر (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همه‌ی عمر سی‌وپنج ساله‌ی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام می‌ماند. 🔗 مطالعه متن کامل: http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2205
هدایت شده از بهانه
آن روز هم در دوره‌ی قبل از انقلاب کسانی بودند که مبارزین را میداشتند امّا خودشان دست به هیچ بخشی از مبارزه نمیزدند؛ اصلاً هیچ ، اصلاً نزدیک میدان مبارزه هم نمیشدند؛ امّا [آن را] دوست میداشتند و از مبارزین خوششان می‌آمد... امروز هم همان‌جور؛ همچنان‌که آن روز مبارزه لازم بود و کنار نشستن و مبارزین را دوست داشتن ، امروز هم مبارزه لازم است؛ نشستن و مبارزین را مدح کردن و تمجید کردن، کافی نیست؛ باید وارد شد. البتّه مبارزه‌ی امروز با مبارزه‌ی آن روز تفاوت ماهوی دارد؛ لکن مبارزه، است؛ تلاش است، مجاهدت است. راه این مبارزه را باید پیدا کنید. امام خامنه‌ای 6 شهریور 96 @bahaneee
خوبی ماجرا این است که خرده‌جریان اعتدال کم‌کم ردای «ابهام استراتژیک» و به‌تعبیر دقیق‌تر «نقاب نفاق» را کنار گذاشته و اصل عقیده‌اش را زمزمه می‌کند. خرده‌جریان اعتدال و اعضای آن از اساس اعتقادی به ولایت‌فقیه ندارند، هرچند ممکن است در ظاهر خلافش را ابراز کنند، و حتی می‌توان گفت در فتنه ٨٨ شعار «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» را همین‌ها سرِ زبان چند جوان کج‌فهم و خام گذاشتند. خرده‌جریان اعتدال و اعضای فرتوتش با این سخنان رادیکال به سمت همان مقصد «نهضت منحله آزادی» حرکت می‌کند: زباله‌دان تاریخ. @enghelabehma @bahaneee
۱. ابتدا از وضعیّت موجود، تصویرسازیِ منفی می‌کنند و آن‌گاه آیت‌الله خامنه‌ای را در صورت‌بندی آن، "سهیم" می‌کنند! در واقع، در پیِ "شریک جُرم" و "سپر دفاعی" هستند تا خودشان در حاشیۀ امن قرار بگیرند! ۲. آیت‌الله خامنه‌ای که همواره تصریح کرده بنای "دخالت در امور اجرایی" را ندارد! در عمل نیز "میدان" را برای کنشگریِ خوب یا بد همۀ دولت‌ها گشوده و "مجال" داده سیاست‌های‌شان به اجرا درآید! حال چرا سیاست‌ها و عملکرد خود را به آیت‌الله خامنه‌ای نسبت می‌دهید؟! ۳. آیا در طول دهه‌های گذشته، به "هشدارها و نصایحِ متعدّد آیت‌الله خامنه‌ای"، گوش سپردید و عمل کردید که اکنون او را متهم می‌شمارید؟! مگر آیت‌الله خامنه‌ای، با "سیاست تعدیل اقتصادی"، "به‌کارگیری تکنوکرات‌ها"، "اشرافی‌گریِ دولتی"، "ترجیح رشد اقتصادی بر عدالت"، "ول‌بودنِ فضای مجازی"، "شرطی‌کردن اقتصاد به برجام" و ... مخالفت نکرد؟ به اندازه‌ای که به نظرات او اعتنا کردید، وضعیّت موجود را به ایشان نسبت بدهید! @sedgh_mahdijamshidi @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ کوبنده محسن هاشمی به فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی آیا محسن هاشمی این مصاحبه خود را یادش رفته که اکنون اینگونه همه چیز را گردن ولایت فقیه می‌اندازد؟ هاشمی که گفته «نمی‌توان وضع موجود را که حاصل ۴۴ سال حکومت دینی است از ولایت فقیه جدا دانست.» قبل از این خودش جواب این افاضات بی پایه خود را داده بود: 32 سال کشور در دست اصلاح‌طلب‌ها بوده است! چرا شخصیتها و نهادهای حوزوی در مورد چنین سخنان بی‌اساسی ساکتند و در پاسخ به چنین حملاتی علیه اقدامی انجام نمی‌دهند؟ @bahaneee