eitaa logo
بحرُ العِلم
229 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
790 ویدیو
43 فایل
کانال قرآنی«بَحرُ العِلم» باهدف احیاء معارف نورانی کتاب الله وعترت نبوی(علیهم السلام) باعناوین: ⚜️الفرقان ⚜️تبیاناً لکل شئ ⚜️نقطة تحت الباء ⚜️الكوثر ⚜️بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين ⚜️كهيعص ⚜️التين ⚜️القلم و .. لینک تلگرام https://t.me/BahrulEilm
مشاهده در ایتا
دانلود
‍⚪️💢⚪️💢⚪️💢⚪️ اعداء محمد و آل محمد (علیهم السلام) ؛ حقیقت «ظلم» ا❁﷽❁ا ✨«وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً» (سوره مبارکه فرقان آیه ۲۷) ✨«الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ» (سوره مبارکه انعام آیه ۸۲ ) ┅═✧❁ا⚜ا❁✧═┅ ✍ «ظلم» که از نظر لغوی به معنای قرار دادن شيء در غیر موضع آن از روی ستم و تعدي، و همچنین ضایع نمودن حق است . (۱) ➖ در بطن و حقیقت معنا، در آيات حضرت قرآن، به خلافت به ناحق طواغیت امّت ارجاع داده می شود و مقصود از «ظالم» ، ظالمان به آل محمد (علیهم السلام) و ستمگران به حقوق ایشان هستند و لذا حقیقت «ظلم» در مکتب ثقلین [آیات حضرت قرآن و کلام حضرات ترجمان وحی علیهم السلام] ، به «اعداء محمد و آل محمد» (علیهم السلام) تفسیر می گردد. 🔰 به عبارت دیگر اعداء محمد و آل محمد (علیهم السلام) و در رأس آن جبت و طاغوت (اولی و دومی ملعون که پایه و بنیان ظلم بر آل محمد علیهم السلام را بنا نهادند) خود اصل و ریشه و حقیقت «ظلم» هستند و هر ستمی در عالَم از فروعات آنان می باشد (۲). ➖چنانکه در تفسیر ذیل آيات «إنَّا أَعْتَدْنا لِلظَّالِمِينَ‏ ناراً ..» (سوره کهف،‌ آیه  ۲۹) و نیز «ترَى الظَّالِمِينَ‏ ‏لَمَّا رَأَوُا الْعذابَ..» (سوره شوری، ‌آیه ۴۴) که به عذاب اعداء الله اشاره می نماید، تصریح شده که مقصود «ظالمان به آل محمد (علیهم السلام)» هستند. (۳) ✅ خداوند عزوجل در وصف مُهتدون (هدایت یافتگان)، ایشان را ایمان آورندگانی توصیف می نماید که ایمان خود را با «ظلم» نپوشانده و آمیخته نساخته باشند (سوره مبارکه انعام ، آیه ۸۲). حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) در تبیین این آیه، «ظلم» را به ولایت طواغیت امّت، تفسیر نموده و فرمودند: ✨ «الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمانَهُمْ بِظُلْمٍ» قال: بمَا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله و سلم مِنَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يَخْلِطُوهَا بِوَلَايَةِ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ فَهُوَ الْمُلَبَّسُ بِالظُّلْمِ (۴) «آنها كه ايمان آورده و ايمان خود را با هيچ ظلم نيالودند» یعنی ایمان آوردند به آنچه پیامبر اکرم صلوات الله علیه از ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برای ایشان آورد و آن را با ولایت فلان و فلان مخلوط نکردند، که آن پوشاندن با ظلم می باشد. 🔰 بنابراین مقصود از ظلم، ولایت طواغیت امّت، اولی و دومی ملعون است که ائمه ظلم می باشند و اتباع و اشیاع آنان، در آيات حضرت قرآن به «ظلمان» وصف گردیده اند؛ همانطور که حضرت جعفر الصادق (علیه السلام) در تبیین آیه ۱۶۵ سوره مبارکه بقره فرمودند: ⚜ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللهِ» هم أولياء فلان‏ و فلان و فلان اتخذوهم أئمة ..؛ «وَ لَوْ يَرَى الَّذينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذابَ..» والله يا جابر هم أئمة الظلمة و أشياعهم‏ (۵) «قول خداوند عزوجل که می فرماید: «برخی مردمان، غير از خدا، همتايانى [براى پرستش] انتخاب کرده و آنان را همچون خدا دوست دارند» مقصود دوستداران فلان و فلان (اولی و دومی ملعون) هستند که آنان را امام خویش قرار دادند ..  و مقصود از «آنان که ظلم کردند ، هر گاه عذاب خدا را ببینند..» ائمه ظلم هستند و پیروانشان.» 🖋لذا در آیات ۲۷ و ۲۸ سوره مبارکه فرقان، از ملعون اول، به «ظالم» تعبیر شده است که با اشاراتِ ملعون ثانی،‌ حق خلافت و جانشنی امیرالمومنین علی (علیه السلام) را غصب کرد: ⚜ عن ابی جعفر علیه السلام: «يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ‏» قَالَ الْأَوَّلُ «يقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ» عَلِيّاً وَلِيّاً «يا وَيْلَتى‏ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا» يَعْنِي الثَّانِيَ (۶) «روزی که ظالم دستان خود را به دندان مى‌گزد» مقصود [از ظالم]، اولی ملعون است؛ «مى‌گويد اى كاش با رسول خدا، راهى برگزيده بودم» یعنی ولایت علی (علیه السلام) را برمی گزیدم؛ « ای کاش فلانی را دوست خود انتخاب نمی کردم» یعنی دومی ملعون را [دوست خود انتخاب نمی کردم]. 📚 منابع ➖➖➖➖➖ (۱).التحقيق في كلمات القرآن الكريم ج۷ ص۱۷۰ (۲).الکافی ج۸ ص۲۴۲؛ البرهان في تفسير القرآن ج ۱ ص۵۳ (۳).الكافي  ج۱ ص۴۲۴؛ تفسير القمي ج۲ ص۲۷۷ (۴).البرهان في تفسير القرآن ج ۲ ص۴۴۴؛ تفسير العياشي ج۱ ص۳۶۶؛ الكافي ج۱ ص۴۱۳ (۵).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ص۸۸؛ تفسير العياشي ج۱ ص۷۲؛ الكافي ج۱ ص۳۷۴ (۶).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ص۳۷۱؛ تفسير القمي، ج۲ ص: ۱۱۳؛ بحار الأنوار ج۲۴ ص۱۹ ⚪️💢⚪️💢⚪️💢⚪️ @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️وارث تیغ علی و دم مسیح حسینی ▫️شبای جمعه میدونم پیش ضریح حسینی @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨️ وَ [ أَشْهَدُ أَنَّكُمُ ] اخْتارَكُمْ لِسِرِّهِ، وَاجْتَباكُمْ بِقُدْرَتِهِ « و [گواهی میدهم که خداوند] برای رازش شما را انتخاب کرد، و به قدرتش شما را اختیار کرد. 📃 فرازی از زیارت جامعه کبیره @BahrulEilm‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎✨⚜💎✨⚜💎 💎✨⚜💎 ا❁﷽❁ا ✨ وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‌ءٍ فَأَنَّ لِلهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى وَ الْيَتامى وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللهِ‌ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللهُ عَلى كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَديرٌ ﴿بدانيد هرگونه غنيمتى به‌ دست آوريد، خمس آن براى خدا، و براى پيامبر، و براى خويشاوندان [او] و يتيمان و مستمندان و واماندگان در سفر [از آن‌ها] است، اگر به خدا و آنچه بر بنده‌ی خود در روز جدايى حق از باطل، روز درگيرى دو گروه [باايمان و بى‌ايمان در جنگ بدر] نازل كرديم، ايمان آورده‌ايد و خداوند بر هر چيزى تواناست.﴾ (آیه ۴۱ - سوره مبارکه انفال) ۵)🔹 عَنْ دَیْلَمِ‌بْنِ‌عَمْرٍو قَالَ إِنَّا لَقِیَامٌ بِالشَّامِ إِذْ جِیءَ بِسَبْیِ آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) حَتَّی أُقِیمُوا عَلَی الدَّرَجِ إِذْ جَاءَ شَیْخٌ مِنْ أَهْلِ الشَّامِ فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی مَثَّلَکُمْ وَ قَطَعَ قَرْنَ الْفِتْنَهًِْ فَقَالَ عَلِیُّ‌بْنُ‌الْحُسَیْنِ (علیه السلام) أَیُّهَا الشَّیْخُ انْصِتْ لِی فَقَدْ نَصَتُّ لَکَ حَتَّی أَبْدَیْتَ لِی عَمَّا فِی نَفْسِکَ مِنَ الْعَدَاوَهًِْ هَلْ قَرَأْتَ الْقُرْآنَ قَالَ نَعَمْ قَالَ هَلْ وَجَدْتَ لَنَا فِیهِ حَقّاً خَاصَّهًًْ دُونَ الْمُسْلِمِینَ قَالَ لَا قَالَ مَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ قَالَ بَلَی قَدْ قَرَأْتُ الْقُرْآنَ قَالَ فَمَا قَرَأْتَ الْأَنْفَالَ وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ (صلی الله علیه و آله) وَ لِذِی الْقُرْبی أَتَدْرُونَ مَنْ هُمْ قَالَ لَا قَالَ فَإِنَّا نَحْنُ هُمْ قَالَ إِنَّکُمْ لَأَنْتُمْ هُمْ قَالَ نَعَمْ قَالَ فَرَفَعَ الشَّیْخُ یَدَهُ ثُمَّ قَالَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتُوبُ إِلَیْکَ مِنْ قَتْلِ آلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ مِنْ عَدَاوَهًِْ آلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله). ⚜ از دیلم‌بن‌عمرو نقل شده که گفت: «هنگامی‌که [پس از حادثه‌ی کربلا] اسیران آل‌محمّد علیهم السلام را به شام آوردند ما آنجا حاضر بودیم ، تا اینکه آنان را بر پلّکان مسجد شام جای دادند، پیرمرد شامی جلو آمده و گفت: «سپاس خدایی که شما را کُشت و آتش فتنه را خاموش کرد»! امام سجّاد علیه السلام به او فرمودند: «ای پیرمرد! سکوت کن و به حرف من گوش فرا بده که من نیز سکوت کرده و تو آنچه از عداوت و کینه در دل داشتی اظهار نمودی. پس به من بگو آیا قرآن خوانده‌ای»؟ عرض کرد: «آری»! امام فرمودند: «آیا در قرآن حقّی که مخصوص ما خاندان باشد نه دیگر مسلمانان یافته‌ای»؟ عرض کرد: «نه»! امام فرمودند: «معلوم می‌شود [درست] قرآن نخوانده‌ای»! عرض کرد: «چرا! خوانده‌ام». امام فرمودند: «آیا این آیه از سوره‌ی انفال را نخوانده‌ای که می‌فرماید: «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ لِلهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی»؟ آیا می‌دانی ذی‌القربی چه کسانی هستند»؟ عرض کرد: «نه»! امام فرمودند: «تنها ما خاندان، ذی‌القربی هستیم». عرض کرد: «آیا شما واقعاً ذی‌القربی هستید»؟! حضرت فرمود: «آری». در این هنگام پیرمرد شامی دست خود را [به‌سوی آسمان] بلند نموده و عرض کرد: «خدایا! از قتل آل محمّد (علیهم السلام) و دشمنی نسبت به ایشان به درگاهت توبه می‌کنم»! 📚 بحار الأنوار، ج۹۳، ص۲۰۲/ فرات الکوفی، ص۱۵۳/ مستدرک الوسایل، ج۷، ص۲۸۹ 💎✨⚜💎 💎✨⚜💎✨⚜💎 @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﴿عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ السَّلاَمُ كُلَّمَا ذُكِرَ السَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ السَّلاَمُ كُلَّمَا سَبَّحَ اللَّهَ مَلَكٌ أَوْ قَدَّسَهُ﴾ « بر محمّد و خاندان او تحیت باد هر زمان‌ که سلام ذکر شود، بر محمّد و خاندان او تحیت باد هر زمان‌ که فرشته‌ای خدا را تسبیح یا تقدیس کند.» 📃 صلوات کبیر ماه مبارک رمضان ⚜🍃⚜🍃⚜🍃⚜ @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ حرم مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام در آستانه‌ی ظهور نورانی حضرت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و‌ اله و سلم) @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️✨️⚜️✨️⚜️ ⚜️✨️ ⚜️ 🍃اي صاحب وحي و قلب آگاه داراي مقام «لي مع اللَه» ✨اي محرم بارگاه لاهوت وي در ملكوت حق شهنشاه 🍃اي بر شده از حضيض ناسوت بر رفرف عزّ و شوكت و جاه ✨وانگه ز سرادقات عزّت بگذشتي و ماند امين در گاه 🍃اي پايۀ قدر چاكرانت بالاتر از اين بلند خرگاه ✨از شرم تو زرد چهرۀ مهر وز بيم تو دل دو نيم شد ماه 🍃اين بوي بهشت عنبر ينست يا ذكر جميل تو درافواه؟ ✨از نيل تو پاي وهم لنگست وز ذيل تو دست فهم كوتاه 🍃فرموده بشأنت ايزد پاك لولاك لما خلقت الافلاك 📜بند چهارم ازاشعار مرحوم غروی اصفهانی مشهور به کمپانی در مدح پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ⚜️ ⚜️✨️ ✨️⚜️✨️⚜️ @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ خجسته سالروز ظهور نورانی حضرت رحمة للعالمین ، حبیب اله العالمین ، خاتم الأنبیاء و سید المرسلین حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) را به محضر کبریایی حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا له الفداء) و شیعیان و محبین آل الله تبریک و تهنیت عرض می نمائیم. ✨🌸🍃✨🌸🍃✨ @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ سالروز ظهور نورانی حضرت اصدق الصادقین امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) ، محضر حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا له الفداء) و شیعیان و محبین آل الله تبریک و تهنیت باد. ✨🌸🍃✨🌸🍃✨ @BahrulEilm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا