eitaa logo
بانگِ نای(محمّد حیدری رنانی)
308 دنبال‌کننده
975 عکس
206 ویدیو
25 فایل
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ مجموعه ای از سخنرانی ها،نوشته ها و اندیشه هایِ حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری رنانی و در کنار آن،مطالبی از اندیشمندان،بزرگان و پیشوایان دینی که ما را در شکوفایی عقل و ایمان کمک می کنند کانال توسط ادمین اداره می شود. @bange_nay1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲 در حاشیه لایحه عفاف و حجاب 🔴 نامه استاد فقه و اصول مصطفی محقق داماد به مراجع تقلید بسمه تعالی محضر مقدس مراجع معزز تقلید شیعه متع الله المسلمین بطول بقائهم سلام علیکم  با کمال ادب و احترام مواردی را‌ به عرضتان می رساند: 🔹۱. امروز در کنار رسالت عظیمی که  در راستای حفظ ارزش ها و آرمان های مکتب تشیع و آموزه های اهل بیت عصمت و‌ طهارت(ع) به کف با کفایت آن بزرگواران سپرده شده بدون شک نظارت بر اجرای این دستور و آموزه مهم نبوی است که: یسروا ولا تعسروا و بشروا ولا تنفرو‌ا. بی تردید این رسالت بزرگ، در جهانی که کانون های قدرت و فساد در حال دامن زدن به اسلام هراسی و نشان دادن چهره ای خشن از آیین پیامبر رحمت(ص) هستند بسی حساس تر می شود. 🔹۲. مستحضرید که اخیراً قانونی در مجلس شورای اسلامی با عنوان لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تصویب رسیده که حسب اطلاع، قوه ی مجریه آمادگی اجرای آن را ندارد و آن را غیرقابل اجرا و بر خلاف مصالح عامه می‌داند. تجربه ی عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است هم نشان داده است که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر از جمله عدم توهین به کسانی که امر و نهی می شوند و رعایت حرمت و کرامت آن ها در عمل ممکن نبوده است و بسیار اتفاق افتاده است که نه تنها آبرو و حیثیت شخص مورد امر و نهی که خانواده آن ها نیز مورد تعرض قرار گرفته است. 🔹۳. نکته مهمی که کاملاً مرتبط با رسالت مرجعیت است اینکه به نظر این جانب با توجه به آشنایی با مفهوم و معنای قانون و‌‌ تجربه ی نسبتاً طولانی و اُنس با دانش حقوق، مواد زیادی از این قانون نه تنها غیرقابل اجرا‌ که از نظر ثمربخشی در امر مقدس عفاف و حجاب درست، نتیجه عکس خواهد داد و حتی موجب تنفر نسل جوان از آموزه های دینی و ترک ناخواسته ی وطن اسلامی توسط برخی از هموطنان عزیز می شود. 🔹۴. مکرراً از سوی مقامات عالی ‌کشور در ملاقات با مسئولان کشوری تذکر داده شده است که موضوع حجاب باید‌ از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک؛ ولی تصویب این قانون، خلاف منویات و تذکرات مرجعیت است. 🔹۵. اینک که این قانون‌ هنوز ابلاغ نشده و لازم الاجرا نگردیده به عنوان یک دانش آموخته حوزه علمیه قم از شما بزرگواران استدعا دارم‌ در راستای رسالت فرهنگی نهاد مرجعیت برای حل این معضل اجتماعی که عدم توجه به آن ممکن است موجب خسارت به دین و آیین و نظام و کشور عزیزمان شود عنایت ویژه فرموده تا مساله از طرق پیش بینی شده در‌‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته حل و فصل گردد. 👤سید مصطفی محقق داماد ١٤٠٣/٩/١١ 🆔 @bange_nay110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 رسول خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند: ملعون است ملعون هرکس پس از من به دخترم فاطمه (علیها السلام) ظلم کند و حقش را غصب کند و او را به شهادت برساند. 📚 بحار الأنوار، ج:29، ص:346 🆔 @bange_nay110
🍃برخی از صحبت های حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه من خطبة فاطمة الزهرا سلام الله عليها المعروفة بالفدكية : معاشر المسلمين؛ المُسرِعةَ إلى قيل الباطلِ،المُغضيَةَ على الفعل القبيح الخاسر «أفلا يتدبّرونَ القرآن أم على قلوبٍ أقفالها»؟ كلا بَل رانَ على قلوبكم ما أسَأتم من اعمالكُم، فأخذَ بسَمعكم وأبصاركم، ولَبئسَ ما تَأَوّلتم، وساء ما به أشَرتُم، وشرَّ ما منه اغتَصبتم، لَتجدُنَّ واللّه مَحملَهُ ثقيلاً، وغِبَّه وبيلا، إذا كُشفَ لَكمُ الغِطاء، وبانَ ما وَراءهُ منَ البأساء و الضّراء، وبدا لكم من ربّكم ما لم تكونوا تحتسبون و خسر هُنالكَ المُبطلون ای مسلمانان! که برای شنیدن حرف های بیهوده شتابانید و کردار زشت را نادیده می‌گیرید، آیا در قرآن نمی‌اندیشید، یا بر دلها مهر زده شده، نه چنین است که اعمال زشتتان بر دلهایتان تیرگی آورده و گوش‌ها و چشمانتان را گرفته و بسیار بد آیات قرآن را تأویل کرده و بد راهی را به او نشان داده و با بدچیزی معاوضه نمودید. به خدا تحمل این بار برایتان سنگین و عاقبتش پر از وزر و وبال است، آنگاه که پرده‌ها کنار رود و زیان های آن روشن گردد و آنچه را که حساب نمی‌کردید برایتان آشکار شود، آنجاست که اهل باطل زیانکار گردند 📚بحارالانوار/جلد۴۳/صفحه ۱۴۸ 🆔 @bange_nay110
➖امیرالمؤمنین(ع)در دو اتفاق با صورت بر زمین افتادند طبق نقل تاریخ، امام علی(علیه السلام) در دو جا با صورت مبارک بر زمین افتاده اند. اما بسی جای تعجب است، که این دو جا در میدان جنگ و نبرد نبوده است. چون امام علی(علیه السلام) در بخشی از نامه ای که به عثمان بن حُنیف، حاکم بصره نوشته بود، فرمود : 📋《وَاللهِ لَو تَظَاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلَی قِتَالِی لَمَّا وَلَّیتُ عَنْهَا!》 ♦️به خدا سوگند! اگر تمام عرب به قصد قتال من، پشت در پشت هم درآیند و مقابل من قرار بگیرند، و علیه من شمشیر بکشند، هرگز به آنها پشت نمی کنم و از مقابلشان نمی گریزم.(۱) امام علی(علیه السلام) با این یک جمله، معرفی شد! اما باید این دو جائی که حضرت(علیه السلام) در آن با صورت به زمین افتاده است، باید حادثه سنگینی باشد که حضرت(علیه السلام) را مجبور به افتادن به این حالت کرده است. 1⃣جایی که ابن ملجم لعین در صبح روز نوزدهم سال ۴۰ هجری، در حین نماز، به امام علی(علیه السلام) حمله ور شد، و با شمشیر سمّی، ضربتی سنگین بر فرق مبارک حضرت(علیه السلام) زد، که تاریخ می نویسد : 📋《فَضَرَبَهُ بِالسَّيْفِ عَلَى أُمِّ رَأْسِهِ》 ♦️پس ابن ملجم با شمشیر بر فرق سر مبارک امام علی(علیه السلام) فرود آورد.(۲) 📋《ثُمَّ أَخَذَتِ الضَّرْبَةُ إِلَى مَفْرَقِ رَأْسِهِ إِلَى مَوْضِعِ السُّجُودِ، فَلَمَّا أَحَسَّ الْإِمَامُ(ع) بِالضَّرْبِ لَمْ يَتَأَوَّهْ وَ صَبَرَ وَ احْتَسَبَ وَ وَقَعَ عَلَى وَجْهِه‏》 ♦️پس ضربه ی شمشیر آن لعین، سر مبارک امام علی(علیه السلام) را تا سجده گاهِ آن حضرت(علیه السلام) شکافت. پس در این هنگام، امام(علیه السلام) اثر ضربه ای را که عادتاً قابل تحمل نبود، احساس کرد. اندکی صبر کرد و به همان اکتفاء نمود و ناگهان با صورت بر زمین افتاد.(۳) 2⃣ آنجایی که اسماء بعد از اینکه متوجه شد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از دنیا رفته است، بلافاصله حسنین(علیه السلام) را به دنبال پدرشان به مسجد فرستاد و گفت: 📋《يَا ابْنَيْ رَسُولِ اللَّهِ(ص)! انْطَلِقَا إِلَى أَبِيكُمَا عَلِيٍّ(ع) فَأَخْبِرَاهُ بِمَوْتِ أُمِّكُمَا!》 ♦️ای فرزندان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نزد پدرتان بروید و او را از رحلت مادرتان، آگاه سازید. در این هنگام، حسنین(علیه السلام) سراسیمه وارد مسجد شدند و امام علی(علیه السلام) وقتی حالت پریشانی آنان را دید و از آنان پرسید : 📋《مَا الخَبَرُ؟》 ♦️چه اتفاقی افتاده است؟ آنان گفتند : 📋《قَدْ مَاتَتْ أُمُّنَا فَاطِمَةُ(س)!》 ♦️مادرمان فاطمه(علیه السلام) از دنیا رفته است وقتی امام علی(علیه السلام) این سخن آنان را شنید، در این هنگام ؛ 📋《فَوَقَعَ عَلِيٌّ(ع) عَلَى وَجْهِهِ》 ♦️علی(علیه السلام) با صورت بر زمین افتاد.(۴) 📚منابع : ۱)اَمالی شیخ صدوق، ص۵۱۴ ۲)اِعلامُ الْوَریٰ طبرسی، ج۱، ص۳۰۹ ۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۲، ص۲۵۹ ۴)کَشْفُ الْغُمَّة اِرْبِلی، ج۱، ص۵۰۰ 🆔 @bange_nay110
💎جلسه شرح و تفسیر کتاب گلستان سعدی(علیه الرحمه) 🎙بیانگر توانا: حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد حیدری رنانی ⏰زمان: جمعه ١۶ آذر ١۴٠٣ از ساعت «١١» قبل از ظهر 📍مکان: اصفهان-رهنان-خیابان شریف شرقی-کوچه شهید کبیری(شماره۶۴)-مسجد الرضا(ع) 📍کتابخانه و کانون فرهنگی قرآنی مسجد الرضا(ع) رهنان 🆔 @bange_nay110
15.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا فاطِمَةُ الزَّهراء ↕️ درجاتِ کمال زیاد هست!!! 🆔 @bange_nay110
🌺السلام علیک یا صاحب الزمان انتظار یعنی اینکه ببینی در جایگاهی که هستی با توانایی هایی که داری چه کاری از دستت برمی آید تا برای امام زمان(عجل الله فرجه) انجام بدهی؛ انتظار توقف نیست حرکتی رو به جلوست... 🆔 @bange_nay110
🔰 انسان، در گرو اعمال خود 💠 مستحضرید انسان کمی خلاف بکند، کج روی کند؛ بدهکار است. انسان بدهکار باید گرو بدهد. در جریان حقوقی و عُرفی انسان بدهکار اگر زمین را، خانه را، فرش را گرو بدهد می پذیرند؛ امّا در برابر مسائل اخلاقی خود آدم را گرو می گیرند. این که در آیه (کلّ نفس بما کسبت رهینه)*، یا (کلّ امرئ بما کسب رهین)* فرمود، ناظر همین است. خود شخص را به بند می کشند، می شود عین مرهونه! این که می بینید بعضی ها می گویند ما هر چه می خواهیم جلوی زبان مان را نگه داریم، جلوی چشم مان را نگه داریم نامحرم نگاه نکنیم (نمی توانیم)؛ بیچاره ها راست می گویند! برای اینکه این ها بند کشیده هستند، این ها به گرو گرفته شده هستند؛ مواظب زبان نیستند، مواظب چشم نیستند، مواظب گوش نیستند؛ (کلّ امرئ بما کسب رهین)، اِی مرهون! انسان در گرو است؛ بعد هم که مُرد، زمین او را گرو می گیرد. این که در بیانات نورانی امام سجاد(ع) در صحیفه دارد که از اموات به (رهائن القبور)* تعبیر می کنند، یعنی این قبرها گروهایشان را گرفته اند. هر انسانی در گرو قبر است، قبر گرو خودش را می گیرد. حالا تا زنده است، رهینه روزگار است؛ وقتی هم که مُرد، رهینه (قبر) است؛ آن زمان، این هم زمین، رهینه زمین است. 📌 سوره مدّثر / آیه ۳۸ 📌 سوره طور / آیه ۲۱ 📌 ر.ک الصحیفه السّجادیه / دعای ۳ / بند سوّم 🆔 @bange_nay110