eitaa logo
بانو ایرانی
28 دنبال‌کننده
874 عکس
1.5هزار ویدیو
147 فایل
هَل مِن ناصر یَنصُرُنی...؟  ( آیا کسی هست که مرا یاری نماید) شما هم میتوانید جزء 50 زن از میان 313 نفر از یاران برجسته مهدی صاحب الزمان باشید ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
با قرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه قیامه ، آیات٧تا١٠ 💠 فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿۷﴾ وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿۸﴾ وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ ﴿۹﴾ يَقُولُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ ﴿۱۰﴾ 💠 بگو در آن هنگام كه چشمها از شدت وحشت به گردش در آيد (۷)و ماه بى ‏نور گردد (۸)و خورشيد و ماه يك جا جمع شوند (۹)آن روز انسان مى‏ گويد راه فرار كجاست (۱۰)
🔷 برخی از ریل­ گذاری ها دولت شهید رئیسی: ۱. تغییر رویکرد رسیدن به قدرت به هر قیمت به کسب اخلاقی قدرت و پیروزی در انتخابات. ۲. تغییر ریل شعار دهی علیه فساد و بگم بگم ها به ریل مبارزه واقعی با فساد از درون دولت. ۳. تغییر ریل وابسته سازی کشور به غرب به ریل رویکرد به شرق و تامین منافع ملی. ۴. تغییر ریل دیپلماسی ملتمسانه به دیپلماسی مقتدرانه و مبتنی بر نتیجه، نه مذاکره برای مذاکره . ۵. تغییر زنجیره بهره گیری از نظام به زنجیره خدمت رسانی به دیگران. ۶. تغییر ریل مدیریت کنترلی و از راه دور به مدیریت میدانی و حضور در کنار مردم. ۷‌. تغییر رویکرد پیوند زدن مسائل ومشکلات داخلی به برجام و دلار به استفاده حداکثری از فرصت تحریم ها . ۸. تغییر ریل تمرکز گرایی بر تهران به تمرکز بر همه نقاط ایران . ۹. تغییر ریل بحران نمایی و ناآرام سازی روانی جامعه به بحران زدایی و آرام بخشی به مردم . ۱۰. تغییر ریل نگاه به بیرون برای حل مشکلات کشور به تمرکز بر درون و تاکید بر شعار ما می توانیم. ۱۱. تغییر ریل تقویت واردات با ارز ترجیحی به تقویت تولید و راه اندازی کارخانجات. ۱۲. تغییر ریل اختلاف آفرینی و ملتهب سازی افکار عمومی به آرامش روانی و همدلی بین قوا. ۱۳.  تغییر ریل رهاسازی پروژه های نیمه تمام (به دلیل تعلق به دولت قبل) به عدم شروع پروژه های جدید بدون تکمیل پروژه های نیمه تمام. ۱۴. تغییر ریل اعتمادزدایی از مسئولان به ضرورت افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام . ۱۵. تغییر ریل تبعیت پذیری سیاست داخلی از سیاست خارجی به تعیین کنندگی نقش سیاست داخلی به خارجی. ۱۶. تغییر ریل نقد ناپذیری و تسویه حساب های جناحی به تعامل گرایی و استفاده از ظرفیت گروه های غیرهمسو. ۱۷. تغییر ریل ناامنی روانی و اختلاف پراکنی بین مسئولان به فضای همدلی و امنیت بخشی به جامعه. ۱۸. تغییر ریل مذاکره برای مذاکره به مذاکره برای منافع ملت و هوشمندانه. ۱۹. تغییر ریل زندگی اشرافی و تجمل گرایی به سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی ۲۰. تغییر ریل خط کاهش پشتوانه مردمی نظام به تلاش برای افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای.
. ♻️ رونمایی از پزشکیان واقعی 🔰 حمید رسایی: شب گذشته اولین برنامه گفتگو محور آقای پزشکیان روی آنتن رفت و مصداق این‌ ضرب‌المثل فارسی شد که "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد." پزشکیان که در فضای مجازی به صورت بادکنکی برای چند ساعت برجسته شده بود، خیلی زود و در اولین گفتگوی ویژه خبری با جملاتی مثل اینکه "از من توقع نداشته باشید برنامه ای ارائه بدهم، لابد دولت قبلی برنامه ای داشته البته من از اون برنامه هم اطلاع ندارم ولی همون رو دنبال می‌کنم" همه کسانی که به او دلبسته بودند را ناامید کرد. برنامه دیشب پزشکیان به اقرار دوستداران، منتقدان و مخالفانش واقعا ضعیف بود. کلی‌گویی می‌کرد. در حوزه اقتصاد هیچ برنامه‌ای نداشت. حتی به برنامه هفتم توسعه که با حضور خودش در مجلسی که عضوش بوده، تصویب شده بود، تسلط نداشت! به سوالات مجری جواب‌های بی‌ربط می‌داد. برخی آیات قرآن را که بی‌ربط به بحث بود، شاهد مثال می‌آورد! مشخص بود که می‌خواهد با اشاره به برخی آیات و روایات، راهی برای ارتباط با متدینین باز کند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 راهبردها و تاکتیک های ضد انقلاب در انتخابات ۸ تیر چیست؟ ▪️◾️▪️ ▪️راهبردها: ۱.ناکارآمد و بی تاثیر نشان دادن رای مردم؛ ۲.مشروعیت زدایی از نظام و براندازی نرم ۳.نا امن سازی کشور؛ "باهدف به چالش کشیدن امنیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران" ▪️تاکتیک ها: ۱.عملیات روانی رسانه‌ای جهت کاهش ۲.طراحی عملیات های رسانه‌ای به منظور حمایت از کاندیداهای غیر انقلابی ۳.برچسب زنی و تخریب کاندیداهای انقلابی ۴.عصبی کردن مردم جهت جلوگیری از ایجاد وحدت ملی ۵.بسیج ظرفیت ها و امکانات خود  به منظور حمایت از کاندیداهای مد نظر ۶. ایجاد دو قطبی های کاذب ✍حیدر بردبار |
🔰 حرف روز 💢 رهزن عقلانیت اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات مشخص شده و جدول زمانی تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی نیز معین شده است. سفرهای انتخاباتی نامزدها نیز در راه است و هر روز بیشتر از دیروز درگیر انتخابات خواهیم شد. در این میان، نوع و کیفیت انتخاب ماست که رئیس‌جمهور آینده کشور را مشخص می‌کند. در این مسیر دام‌ها و راهزنانی پنهان‌ وجود دارد که اجازه رسیدن به یک انتخاب عقلانی را به رأی‌دهندگان نمی‌دهند که نسبت به آنان باید هوشیار بود. 1️⃣ اولین آفت در این مسیر میل افراد به «تقلید و پیروی کورکورانه» است؛ چراکه انتخاب عقلانی دردسرهایی دارد، از جمله آن وقت گذاشتن برای تحقیق و بررسی و تلاش برای شناخت نامزدهای انتخاباتی است. این هزینه‌ای است که اغلب افراد از آن اکراه دارند و ترجیح می‌دهند در این مسئله تقلید کنند. 2️⃣ راهزن دیگر هوشمندی در رأی دادن، نشناختن معیارها و شاخصه‌های گزینه مطلوب است. بهترین معیار در این زمینه رجوع به رهنمودها و توصیه‌هایی است که بزرگان مورد اعتماد جامعه در اختیار ملت و توده‌ها قرار داده‌اند که در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد. 3️⃣ یکی دیگر از موانع انتخاب مطلوب، تکیه بر یک مؤلفه و بی‌توجهی به شاخصه‌های دیگر نامزد اصلح است. نتیجه این رویکرد، انتخاب گزینه‌ای است که شاید ویژگی برجسته‌ای داشته باشد، اما فاقد حد مطلوب شرایط دیگر خواهد بود. به واقع، باید تلاش کرد تا به همه شرایط توجه شود و از نگاه تک‌بعدی به نامزدها پرهیز کرد. 4️⃣ غلبه احساسات و عواطف، راهزن دیگری است که مسیر عقلانیت انتخابات را ناکام خواهد گذاشت. متأسفانه، شور و هیجانات رقابت‌های انتخاباتی آنقدر بالا می‌گیرد که گام‌های تعقل در نیمه راه رها می‌شود و احساسات و حب و بغض‌ها بصیرت و انتخاب آگاهانه را از آدمی سلب می‌کند.  5️⃣ دوقطبی شدن فضای انتخابات، بستری آلوده است که زمینه را برای حذف عقلانیت از صحنه انتخابات فراهم خواهد کرد. با دوگانه شدن فضای انتخابات و سیاه و سفید شدن نامزدها، دیگر معیارها و ملاک‌های واقعی سنجش کنار می‌رود و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های ساختگی و غیر واقعی، معیار گزینش افراد خواهد شد. این در حالی است که معمولاً تفاوت گزینه‌ها آنقدر زیاد نیست که یکی را کاملاً صالح و دیگری را فاسد دید، یکی را منجی و دیگری را ویرانگر!  🔹️ توجه به این موانع و عبور از آنها، نویدبخش انتخاباتی معقول و هوشمندانه خواهد بود که رأی‌دهنده در آن بر حجت شرعی خود عمل خواهد کرد و نتیجه انتخاب فردی کارآمد و شایسته خواهد بود. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 پساحقیقتی برای حق رأی «پساحقیقت» از شرایطی حکایت دارد که در آن فکت‌های عینی در مقایسه با کشش احساسات و باورهای شخصی تأثیر کمتری در شکل دادن به اذهان عمومی دارند. این شرایط به مثابه یک تکنیک برای هدایت اذهان به سمت دلخواه در کشورهای گوناگون پیاده شده است. برای نمونه، در قضیه برگزیت که صدها اتوبوس آمار جعلی پرداخت هفتگی ۳۵۰ میلیون یورو از طرف انگلیس به اتحادیه اروپا را تبلیغ می‌کردند، نتیجه این شد که اکثریت مردم به برگزیت رأی دادند؛ اما اکنون بعد از هفت سال شبکه ان‌تی‌وی آلمان می‌گوید: «حداکثر مردم (حدوداً ۵۴ درصد) از برگزیت پشیمان هستند» و در واقع این معضلی است که شرایط پساحقیقت برای‌شان رقم زد. جامعه ایرانی نیز از به دام این شرایط افتادن مصون نیست. آمارها نشان می‌دهد، ۳۰۰ ماهواره در جهان، ایران را پوشش می‌دهند. این ماهواره‌ها امکان پشتیبانی ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی را فراهم کرده‌اند. بخش عمده آنها مربوط به شبکه‌های فارسی‌زبان از جمله BBC فارسی، VOA، من و تو و فارسی‌وان است. اختصاص بودجه‌های سنگین دولت‌ها و سرمایه‌داران خاص، به پشتیبانی از این شبکه‌ها بی‌ارتباط با محتوای این رسانه‌ها نیست؛ از این رو این سؤال همچنان از سوی این دولت‌ها بی‌پاسخ مانده است که چرا با وجود مشکلات گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کشورها، اما کلان بودجه‌ها برای اجرای پروژه شبکه‌های فارسی زبان اختصاص داده می‌شود؟ به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش، ایجاد شرایط پساحقیقت در بزنگاه‌های گوناگون برای جامعه ایرانی باشد. در واقع، انتخابات یکی از بزنگاه‌هایی است که دشمن همواره سعی داشته است با حربه‌های مختلف اذهان و احساسات اجتماعی را به سمتی هدایت کند که اعتباری برای انتخابات قائل نباشند. برای نمونه، در انتخابات سال گذشته این مسئله در رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین پیگیری شد. از فروردین سال ۱۴۰۲ رسانه‌های غربی کلیدواژه «مشارکت زیر ۳۰ درصد» را برای انتخابات مجلس در ایران کلید زدند. از طرفی برخی عوامل داخلی نیز این خط را تقویت کردند؛ به گونه‌ای که «جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس اظهار داشت: «مردم اصلاً نمی‌دانند سال انتخابات مجلس است» یا اینکه برخی اظهار می‌کردند اصلاحات در این انتخابات گزینه‌ای نخواهد داشت. همه این اقدامات، مخاطب را در یک فضای پساحقیقت فرو می‌برد تا آمارها، دلایل و منطق مشارکت حداکثری او را از انجام تکلیف شهروندی‌اش باز دارد. جالب آنکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ نفر از اصلاح‌طلبان برای کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند و نیز شاهد مشارکت بالای ۴۴ درصد بودیم. در واقع حق رأی، امتیازی است که ملت‌ها در طول تاریخ برای آن جانفشانی کرده‌اند و اکنون باید از این حق اجتماعی در اعتلای سرنوشت کشور بهره برد. ✍️
📌ام المسائل رئیس جمهور چهاردهم 🔸نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره از انتخابات برنامه‌هایی را برای حل معضلات ومشکلات احصا شده کشور ارائه می‌دهند. مهمترین چالش در انتخابات 1403 پیدا کردن ام المسئله برای برنامه‌ریزی است. مسائل و مشکلات کشور را در بخش های فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی تقسیم بندی می‌شود. هر چند در همه این موضوعات باید ریئس جمهور آینده طرح.های قابل اجرایی را ارائه بدهد؛ ولی به نظر مهمترین مسئله رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی کشور است. 🔸در بخش نظامی با عملیات وعده صادق توهم ترس از سایه جنگ از سیاسیون دور شده است. بنابراین دوگانه معیشت و جنگ دیگر مسئله اصلی برای سیاست مداران و محملی برای جذب رأی نیست. در بخش فرهنگی عمده مسئله برای روسای جمهور پیشین مسئله حجاب بود. موضوع حجاب در گذشته تبدیل به مسئله امنیتی برای کشور شده بود. در حال حاضر هر چند این مسئله به صورت کامل حل نشده است ولی تا حدودی- خوب یا بد- این مسئله جمع شده است. بنابراین دامن زدن به دوگانه حجاب و حکومت و دوگانه حجاب و معیشت نیز نمی‌تواند برای رأی دهندگان مانند گذشته جذاب باشد. 🔺بنابراین مهمترین مسئله حل مشکلات اقتصادی است. در بخش حل مشکلات اقتصادی در میان نخبگان سیاسی دو نگاه درون گرا و برون گرا داریم. درون گرایان حل مسائل اقتصادی را با نگاه به درون و خود اتکایی و نگاه به شرق و همه کشورها به صورت عزت مندانه می‌دانند. برون گرایان حل مشکلات اقتصادی را با نگاه به غرب به ویژه در پرتو ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی جستجو می.کنند. در همین راستا سیاست خارجی دولت ها تعریف می‌شود. تیم های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری، کارنامه مدیریتی نامزدها و توان تجمیع هر دو نگاه درون گرایی و برون گرایی نقش مهمی در جذب آرای مردمی برای نامزدهای ریاست جمهوری دارد. بهترین الگو برای این مسئله نوع کارکرد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی است. ایشان با قابلیت تجمیع دو نگاه و اثبات آن در عمل توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور را که برای برای برخی غیر قابل حل بود به سامان برسانند.
با قرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه فاطر ، آیه ١۵ 💠 يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ 💠 اى مردم، شما به خدا نيازمنديد، و خداست كه بى‌نياز ستوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 شبهه آیا شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت داوطلبان سلیقه‌ای عمل می کند؟ چرا افرادی که در گذشته تأیید شده‌اند، این دوره رد شده‌اند (یا برعکس)؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر را بشنوید
🔴رهبر معظم انقلاب: خدای متعال دل‌های مردم را انشاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه و انشاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.» ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای: ممکن است اختلافات، اختلافات عمیقی هم باشد، اختلافات بزرگی هم باشد، اما انسان دشمن را با غیردشمن نباید اشتباه کند؛ دشمن حساب دیگری دارد، غیردشمن حساب دیگری دارد. خط درگیری با دشمن را باید ترسیم کرد، مشخص کرد؛ این بصیرت میخواهد. بصیرتی که ما عرض میکنیم، این است.
🔰 آمده‌ایم که برای همیشه بمانیم! ▪️ یک رسانه عبری‌زبان خبر داد، بعد از آغاز جنگ غزه (عملیات طوفان‌ الاقصی) فرار صهیونیست‌ها به خارج از سرزمین‌های اشغالی و اقامت دائم در یونان به شدت افزایش یافته است. روزنامه اقتصادی «د مارکر» نسخه اقتصادی روزنامه «هاآرتص» در گزارش مفصلی در این زمینه اعتراف کرد، از زمان آغاز جنگ موج ورود صهیونیست‌ها به یونان به شدت افزایش یافته است و هزاران خانواده اسرائیلی اکنون یونان را به عنوان پناهگاه موقت یا دائم خود برگزیده‌اند. «حاجای عامیت» نویسنده این گزارش از آتن گزارش داد، «درور رئوفمن ۶۵ ساله سال‌هاست که دلال املاک در جزیره ایوا در یونان است. او به اسرائیلی‌ها برای خرید ملک در اینجا کمک می‌کند. او می‌گوید لحظه‌ای نیست که من تنها باشم. همیشه چند اسرائیل دورم هستند، ده‌ها خانواده اسرائیلی با من در تماس هستند و اکثر آنها هم می‌گویند که به دنبال اقامت دائم در اینجا هستند. بسیاری از اسرائیلی‌هایی که به اینجا آمده‌اند، قصدی برای بازگشت ندارند و آمده‌اند که در اینجا بمانند.»
🔰 حرف روز لزوم پرهیز از منطق صفر و صدی  انتخابات اگرچه به تعبیر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در حکم «لیله‌القدر نظام»، یعنی عرصه تعیین سرنوشت است، اما چنانچه در درک و تحلیل این پدیده، گرفتار خطای محاسباتی شویم، به نتایج نامطلوبی می‌رسیم. در واقع، اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم، موارد و ابهاماتی چون «آیا با مشارکت در انتخابات، همه مشکلات کشور حل می‌شود؟»، «اگر به فلانی رأی بدهیم همه مشکلات را حل می‌کند؟»، «چرا در سال‌های اخیر با وجود تغییر ریل اداره کشور از سوی دولت، مشکلات با سرعت حل نشد؟»، «چرا باید به فلان نامزد با وجود فلان ایراد یا انتقاد رأی بدهیم؟» و... درباره ماهیت انتخابات و بازیگران آن مطرح می‌شود که اساساً از مشکل جابه‌جایی یا تداخل در سطح تحلیل رنج می‌برد. این در حالی است که هر پدیده‌ای از جمله انتخابات و نامزدهای انتخاباتی را باید در ظرف خود دید. بر این اساس، اگرچه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است و رأی‌دهندگان باید به گزینه اصلح رأی بدهند، اما نباید انتظار داشت که فرد منتخب بتواند مشکلات را به صورت آنی حل کند. واقعیت آن است که نمی‌توان مشکلاتی را که در طول سال‌های متمادی شکل گرفته و عوامل متعددی در تداوم آنها دخیل است، یک شبه حل کرد؛ حل مشکلات نیازمند کار کارشناسی دقیق و مستمر است. با وجود این، پس چرا باید در انتخابات مشارکت کرد؟ پاسخ آن است که اگرچه هر فردی رئیس‌جمهور شود نمی‌تواند در کوتاه‌مدت مشکلات را حل کند، اما مهم آن است که نتیجه رأی مردم، روی کار آمدن کسی باشد که هم مشکلات را خوب بشناسد و هم برای حل آنها راه‌حل‌های مقتضی و دقیق اتخاذ کند و فراتر از اینها، با پیگیری و حضور میدانی بتواند روندهای اصلاحی برای حل طیفی از مشکلات و مسائل یافته و به نتیجه برساند. در همین زمینه، نمی‌توان انتظار داشت همه نامزدها به صورت ۱۰۰ درصدی و کامل دارای شرایط اصلحیت باشند؛ زیرا این موضوع نه تنها در عمل امکان‌پذیر نیست، فلسفه انتخاب مردم را هم زیرسؤال می‌برد. انتخابات و رأی مردم وقتی معنا دارد که مردم با تشخیص خود، فرد اصلح را از میان صالحان انتخاب کنند. ضمن اینکه باید توجه داشت انتخابات، عرصه یک رقابت در دنیای واقعی و انتخاب میان امکان‌های موجود است و هر فرد منتخبی، در کنار نقاط قوت و مثبتی که دارد، طبیعی است که نقاط ضعفی هم دارد و انتقاداتی بر او هم وارد است. در این شرایط، برای انتخاب اصلح باید میانگین امتیازات نامزدها را در نظر گرفت. بنابراین، با منطق صفر و صدی نمی‌توان به عرصه انتخابات نگریست. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 شهید رئیسی و خدمت‌گزار تراز انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) درباره ویژگی‌های شهید رئیسی گفتند: «ایشان نصاب جدیدی را در باب خدمت‌گزاری به ملّت ایجاد کرد.» اگرچه بیشتر مسئولان کشور به صورت نسبی خدمت‌گزار ملت هستند، ولی سطح خدمت‌گزاری آنها با هم یکسان نیست؛ این اختلاف هم در میزان خدمت مسئولان است و هم در کیفیت خدمات آنها؛ برای نمونه، دولت نهم و دهم در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های داخلی خدمات گسترده‌ای را انجام داد، ولی در حوزه خارجی نتوانست انتظارات را برآورده کند یا دولت یازدهم و دوازدهم در میزان خدمات‌رسانی کارنامه ضعیف‌تری در مقایسه با سایر دولت‌ها داشت. دولت شهید رئیسی توانست میزان خدمت‌گزاری را هم در حوزه داخل و هم در حوزه خارج از کشور افزایش دهد. در عرصه خارجی می‌توان به عضویت در شانگهای و بریکس، بهبود قابل توجه روابط با همسایگان، بازگرداندن بخشی از پول‌های بلوکه شده در کشورهای دیگر و... اشاره کرد؛ از طرفی خدمت‌گزاری در عرصه داخلی را از عدالت درمانی در موضوع کرونا شروع کرد و در ادامه رتبه‌بندی معلمان، ترمیم حقوق نظامیان، رفع موانع شروع کسب‌وکار از طریق سامانه یکپارچه خدمات دولتی، بیمه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک، سامان‌دهی به بازار ارز و طلا و... را مورد توجه قرار داد. این حجم از اقدامات در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نشان می‌دهد شهید رئیسی توانسته است در حجم خدمت‌رسانی به مردم رکورد جدیدی را ثبت کند. از سوی دیگر، کیفیت خدمت‌گزاری دولت شهید رئیسی نیز نصاب جدیدی را مشخص کرد. خدمات شهید رئیسی بی‌منت بود و خود را خدمت‌گزار واقعی مردم می‌دانست. در آخرین ساعات عمر با عزت‌شان با مردم یک روستا دیدار می‌کند و حرف آنها را می‌شنود. در واقع، برای او مهم نبود که متقاضیان خدمت از چه قوم و قبیله‌ای هستند یا چه رویکردی به دولت دارند. بارها به استان خوزستان سفر کرد و پیگیر رفع مشکلات آنها شد و مدعی بود تا زمانی که مشکلات حل شود، این سفرها و پیگیری‌ها ادامه دارد. از طرفی این خدمت به همراه اخلاق بود و اخلاق‌مداری را با خدمت‌گزاری ممزوج کرد، اسرار زیادی را در سینه نگه داشت و حاضر نشد برای تبرئه خود دیگران را زیر سؤال ببرد. این هم یکی از ابعاد خدمت‌گزاری دولت سیزدهم است. 🔹️ شهید رئیسی نه تنها تراز خدمت‌گزاری را بالا برد؛ بلکه تراز مسئولان نظام را نیز ارتقا داد. در وضعیت فعلی، مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده ضمن رعایت اخلاق، برنامه‌ای جامع برای رفع مشکلات آنها داشته باشد و در راستای تحقق برنامه‌هایش جهاد کند؛ مردم از شعارهای سیاسی خسته شده‌اند و رئیس‌جمهورشان را مبتنی بر شعارهای پرطمطراق سیاسی انتخاب نمی‌کنند؛ بلکه نامزدها را با برنامه‌های‌شان، اخلاق‌شان و سابقه عملکردشان قضاوت، بررسی و انتخاب می‌کنند. این یعنی ارتقای عقلانیت سیاسی در جامعه برای یافتن کارگزار تراز انقلاب اسلامی. ✍️
باقرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه طه ، آیات١تا۴ 💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ طه ﴿۱﴾مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى ﴿۲﴾إِلَّا تَذْکِرَةً لِمَنْ یَخْشَى ﴿۳﴾ تَنْزِیلًا مِمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى ﴿۴﴾ 💠 به نام خداوند رحمتگر مهربان طه (۱) قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به رنج افتى (۲) جز اینکه براى هر که مى‏ ترسد پندى باشد (۳) [کتابى است] نازل شده از جانب کسى که زمین و آسمانهاى بلند را آفریده است (۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 | رای اولی ها ▪️◾️▪️ ✅ رای اولی‌ها در واقع با رای دادن خود جشن تکلیف سیاسی می‌گیرند. مقام معظم رهبری |
❇️ شهید با پایبندی به شعارهای انقلاب ثابت کرد که در بعضی دوره های گذشته انتخابمون اشکال داشت نه انقلابمون... اعظم سادات سیدمومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضرورت مشارکت حداکثری 💢رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی : انتخابات پر شور برای کشور از همه جهت مهم است.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 در کلام مدظله‌العالی ◾️◼️◾️ ▪️نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر اهانت نکنند؛ خب، جنابعالی نامزد هستید، معتقدید که آدم صالحی هستید، آدم برجسته‌ای هستید؛ بسیار خوب، از خودتان هرچه میخواهید تعریف کنید بکنید امّا به رقیبتان اهانت نکنید، به رقیبتان تهمت نزنید، از رقیبتان غیبت هم نکنید؛ تهمت و افترا یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت ندارد، [امّا] غیبت یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت دارد؛ غیبت هم نباید بکنید. بنابراین این هم یک وظیفه است و یک معیار است برای سلامت انتخابات. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا باید در به کسی رأی بدهیم که راه قله را می شناسد؟ 🔻این قلّه کجاست و آیا قابل دیدن هست؟ 🔻کشورهای دیگر که به این قلّه رسیدند چه مسیری را رفتند؟ 🎙حجت الاسلام راجی
📆 روز ترویه و توطئه‌ی ترور امام حسین علیه‌السلام و حرکت آن بزرگوار از مکه به عراق؛ ( ۸ ۶۰ ق) 🌹خطبه‌ی اباعبدالحسین صلوات‌الله‌علیه به هنگام خروج از مکه‌ی مکرمه ♦️ حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در فرمایشی از خودشان خبر دادند. همین‌که موسم حج نزدیک شد و حجاج گروه گروه وارد مکه شدند، در اوایل ماه خبر رسید که یزید بن معاویه، را در ظاهر امیر و سرپرست حاجّ قرار داده ولی در واقع به او مأموریت داده که هر کجا توانستی، هر نقطه‌ای امکان داشت، امام را ترور کن. پس این مصیبت جدید وارد شده بر حاجیان ما (شهادت حجاج در ) مبدأ آن مال آن‌جاست، مبدأ آن یزید بن معاویه و مأمورین او هستند که برای ترور وارد مکه می‌شوند نه برای حج و عمره و عبادت!. به امام خبر رسید که یک چنین تروری در انتظار شماست؛ لذا حضرت تصمیم گرفت که احترام خانه‌ی مکه را به خاطر او نشکنند، حریم مکه‌ی معظمه از زمان ساخته شدنش به دست حضرت (علیه‌السلام)، خدا این خانه را خانه‌ی خودش فرموده، طواف را طواف عرشی قرار داده، مردم را برای بندگی به آن‌جا دعوت کرده نه برای کشتار و آزار مردم!. این بود که حضرت دریغ داشت که این کار درباره‌ی او انجام بگیرد و حریم خانه‌ی خدا شکسته شود. بنابراین تصمیم گرفت که روز سه‌شنبه هشتم ذی‌الحجة از مکه خارج بشود. آن‌وقت در بین و افرادی‌که در همراهش بودند، آن‌ها را جمع کرد و صحبت از مرگ کرد!. فرمود: «الحمدلله و ماشاءالله و لا قوة الا بالله و صلی الله علی رسوله»؛ کلاسِ درس مرگ از این‌جا برای مردم گشوده شد؛ «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة». در هیچ عبارت و شعری پیدا نمی‌شود که کسی این‌طور مرگ را عزت و آبرو داده باشد. می‌فرماید: اگر بخواهیم لباس مرگ را برای خودمان تشبیه کنیم، در مردها چنین چیزی نیست، ولی در خانم‌ها و دوشیزگان وقتی یک گردن‌بند طلایی از پدر یا در موقع ازدواج به آن‌ها می‌رسد، افتخار به آن می‌کنند، لذت می‌برند و زینت قرار می‌دهند. «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة» برای انسان چنین گردن‌بندی اسباب آبرو، اسباب زینت، اسباب راحتی، به نام مرگ خدا قرار داده. «و ما اَولهَنی اِلی اَسلافی»؛ نمی‌دانید چه چیزی در باطن من موج می‌زند از علاقه‌ی به مادرم ، از علاقه‌ی به پدرم، از علاقه‌ی به جدم، و برادرم! می‌خواهم پرواز کنم!؛ «ما اَولهَنی اِلی اَسلافی اشتیاقَ یعقوبَ اِلی یوسفَ»؛ فقط در مردها می‌توانم یک مرد پیدا کنم، مثال بزنم، آن هم جدایی یعقوب از یوسف است. چقدر یعقوب جدایی کشید تا چشمانش از بین رفت و سفید شد؟! «خُیِّرَ [خیِرَ] لی مَصرعاً»؛ یک جایگاهی به نام افتادنْ‌گاه برای من فراهم شده! «انَا لاقیهِ»؛ باید بروم آن‌جا بیفتم!. آن‌جا کجاست؟ آن‌جا گودی قتله‌گاه است!. پس نظر من این است که من دارم پرواز می‌کنم به سوی محبوب‌های خودم. خروج من الآن از مکه و بیابان‌ها در ظاهر آواره شدن است، ولی من رو به مقصد خود دارم حرکت می‌کنم. «کأنی باَوصالی، تتقَطَّعُها عُسلانُ الفَلواتِ»؛ مثل این‌که دارم می‌بینم گرگ‌هایی به من حمله کرده‌اند و دارند ماهیچه‌های من را با دندان‌هایشان تکه‌تکه از من جدا می‌کنند!. «بین النواویس وکربلاء فیملان منی اَکراشاَ جوفا و اجربةً سُغَّبا. لا محیص عن یوم خط بالقلم، رضی الله رضانا اهل البیت»؛ همین‌که خدا برای ما یک نقشه‌ای قرار داده، ما به چشم خود قبول داریم به سوی او پرواز می‌کنیم. وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین ۹۴٫۷٫۲۳ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی