eitaa logo
بانو ایرانی
29 دنبال‌کننده
824 عکس
1.4هزار ویدیو
145 فایل
هَل مِن ناصر یَنصُرُنی...؟  ( آیا کسی هست که مرا یاری نماید) شما هم میتوانید جزء 50 زن از میان 313 نفر از یاران برجسته مهدی صاحب الزمان باشید ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
📌ام المسائل رئیس جمهور چهاردهم 🔸نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره از انتخابات برنامه‌هایی را برای حل معضلات ومشکلات احصا شده کشور ارائه می‌دهند. مهمترین چالش در انتخابات 1403 پیدا کردن ام المسئله برای برنامه‌ریزی است. مسائل و مشکلات کشور را در بخش های فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی تقسیم بندی می‌شود. هر چند در همه این موضوعات باید ریئس جمهور آینده طرح.های قابل اجرایی را ارائه بدهد؛ ولی به نظر مهمترین مسئله رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی کشور است. 🔸در بخش نظامی با عملیات وعده صادق توهم ترس از سایه جنگ از سیاسیون دور شده است. بنابراین دوگانه معیشت و جنگ دیگر مسئله اصلی برای سیاست مداران و محملی برای جذب رأی نیست. در بخش فرهنگی عمده مسئله برای روسای جمهور پیشین مسئله حجاب بود. موضوع حجاب در گذشته تبدیل به مسئله امنیتی برای کشور شده بود. در حال حاضر هر چند این مسئله به صورت کامل حل نشده است ولی تا حدودی- خوب یا بد- این مسئله جمع شده است. بنابراین دامن زدن به دوگانه حجاب و حکومت و دوگانه حجاب و معیشت نیز نمی‌تواند برای رأی دهندگان مانند گذشته جذاب باشد. 🔺بنابراین مهمترین مسئله حل مشکلات اقتصادی است. در بخش حل مشکلات اقتصادی در میان نخبگان سیاسی دو نگاه درون گرا و برون گرا داریم. درون گرایان حل مسائل اقتصادی را با نگاه به درون و خود اتکایی و نگاه به شرق و همه کشورها به صورت عزت مندانه می‌دانند. برون گرایان حل مشکلات اقتصادی را با نگاه به غرب به ویژه در پرتو ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی جستجو می.کنند. در همین راستا سیاست خارجی دولت ها تعریف می‌شود. تیم های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری، کارنامه مدیریتی نامزدها و توان تجمیع هر دو نگاه درون گرایی و برون گرایی نقش مهمی در جذب آرای مردمی برای نامزدهای ریاست جمهوری دارد. بهترین الگو برای این مسئله نوع کارکرد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی است. ایشان با قابلیت تجمیع دو نگاه و اثبات آن در عمل توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور را که برای برای برخی غیر قابل حل بود به سامان برسانند.
با قرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه فاطر ، آیه ١۵ 💠 يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ 💠 اى مردم، شما به خدا نيازمنديد، و خداست كه بى‌نياز ستوده است.
17.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 شبهه آیا شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت داوطلبان سلیقه‌ای عمل می کند؟ چرا افرادی که در گذشته تأیید شده‌اند، این دوره رد شده‌اند (یا برعکس)؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر را بشنوید
🔴رهبر معظم انقلاب: خدای متعال دل‌های مردم را انشاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه و انشاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.» ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای: ممکن است اختلافات، اختلافات عمیقی هم باشد، اختلافات بزرگی هم باشد، اما انسان دشمن را با غیردشمن نباید اشتباه کند؛ دشمن حساب دیگری دارد، غیردشمن حساب دیگری دارد. خط درگیری با دشمن را باید ترسیم کرد، مشخص کرد؛ این بصیرت میخواهد. بصیرتی که ما عرض میکنیم، این است.
🔰 آمده‌ایم که برای همیشه بمانیم! ▪️ یک رسانه عبری‌زبان خبر داد، بعد از آغاز جنگ غزه (عملیات طوفان‌ الاقصی) فرار صهیونیست‌ها به خارج از سرزمین‌های اشغالی و اقامت دائم در یونان به شدت افزایش یافته است. روزنامه اقتصادی «د مارکر» نسخه اقتصادی روزنامه «هاآرتص» در گزارش مفصلی در این زمینه اعتراف کرد، از زمان آغاز جنگ موج ورود صهیونیست‌ها به یونان به شدت افزایش یافته است و هزاران خانواده اسرائیلی اکنون یونان را به عنوان پناهگاه موقت یا دائم خود برگزیده‌اند. «حاجای عامیت» نویسنده این گزارش از آتن گزارش داد، «درور رئوفمن ۶۵ ساله سال‌هاست که دلال املاک در جزیره ایوا در یونان است. او به اسرائیلی‌ها برای خرید ملک در اینجا کمک می‌کند. او می‌گوید لحظه‌ای نیست که من تنها باشم. همیشه چند اسرائیل دورم هستند، ده‌ها خانواده اسرائیلی با من در تماس هستند و اکثر آنها هم می‌گویند که به دنبال اقامت دائم در اینجا هستند. بسیاری از اسرائیلی‌هایی که به اینجا آمده‌اند، قصدی برای بازگشت ندارند و آمده‌اند که در اینجا بمانند.»
🔰 حرف روز لزوم پرهیز از منطق صفر و صدی  انتخابات اگرچه به تعبیر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در حکم «لیله‌القدر نظام»، یعنی عرصه تعیین سرنوشت است، اما چنانچه در درک و تحلیل این پدیده، گرفتار خطای محاسباتی شویم، به نتایج نامطلوبی می‌رسیم. در واقع، اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم، موارد و ابهاماتی چون «آیا با مشارکت در انتخابات، همه مشکلات کشور حل می‌شود؟»، «اگر به فلانی رأی بدهیم همه مشکلات را حل می‌کند؟»، «چرا در سال‌های اخیر با وجود تغییر ریل اداره کشور از سوی دولت، مشکلات با سرعت حل نشد؟»، «چرا باید به فلان نامزد با وجود فلان ایراد یا انتقاد رأی بدهیم؟» و... درباره ماهیت انتخابات و بازیگران آن مطرح می‌شود که اساساً از مشکل جابه‌جایی یا تداخل در سطح تحلیل رنج می‌برد. این در حالی است که هر پدیده‌ای از جمله انتخابات و نامزدهای انتخاباتی را باید در ظرف خود دید. بر این اساس، اگرچه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است و رأی‌دهندگان باید به گزینه اصلح رأی بدهند، اما نباید انتظار داشت که فرد منتخب بتواند مشکلات را به صورت آنی حل کند. واقعیت آن است که نمی‌توان مشکلاتی را که در طول سال‌های متمادی شکل گرفته و عوامل متعددی در تداوم آنها دخیل است، یک شبه حل کرد؛ حل مشکلات نیازمند کار کارشناسی دقیق و مستمر است. با وجود این، پس چرا باید در انتخابات مشارکت کرد؟ پاسخ آن است که اگرچه هر فردی رئیس‌جمهور شود نمی‌تواند در کوتاه‌مدت مشکلات را حل کند، اما مهم آن است که نتیجه رأی مردم، روی کار آمدن کسی باشد که هم مشکلات را خوب بشناسد و هم برای حل آنها راه‌حل‌های مقتضی و دقیق اتخاذ کند و فراتر از اینها، با پیگیری و حضور میدانی بتواند روندهای اصلاحی برای حل طیفی از مشکلات و مسائل یافته و به نتیجه برساند. در همین زمینه، نمی‌توان انتظار داشت همه نامزدها به صورت ۱۰۰ درصدی و کامل دارای شرایط اصلحیت باشند؛ زیرا این موضوع نه تنها در عمل امکان‌پذیر نیست، فلسفه انتخاب مردم را هم زیرسؤال می‌برد. انتخابات و رأی مردم وقتی معنا دارد که مردم با تشخیص خود، فرد اصلح را از میان صالحان انتخاب کنند. ضمن اینکه باید توجه داشت انتخابات، عرصه یک رقابت در دنیای واقعی و انتخاب میان امکان‌های موجود است و هر فرد منتخبی، در کنار نقاط قوت و مثبتی که دارد، طبیعی است که نقاط ضعفی هم دارد و انتقاداتی بر او هم وارد است. در این شرایط، برای انتخاب اصلح باید میانگین امتیازات نامزدها را در نظر گرفت. بنابراین، با منطق صفر و صدی نمی‌توان به عرصه انتخابات نگریست. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 شهید رئیسی و خدمت‌گزار تراز انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) درباره ویژگی‌های شهید رئیسی گفتند: «ایشان نصاب جدیدی را در باب خدمت‌گزاری به ملّت ایجاد کرد.» اگرچه بیشتر مسئولان کشور به صورت نسبی خدمت‌گزار ملت هستند، ولی سطح خدمت‌گزاری آنها با هم یکسان نیست؛ این اختلاف هم در میزان خدمت مسئولان است و هم در کیفیت خدمات آنها؛ برای نمونه، دولت نهم و دهم در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های داخلی خدمات گسترده‌ای را انجام داد، ولی در حوزه خارجی نتوانست انتظارات را برآورده کند یا دولت یازدهم و دوازدهم در میزان خدمات‌رسانی کارنامه ضعیف‌تری در مقایسه با سایر دولت‌ها داشت. دولت شهید رئیسی توانست میزان خدمت‌گزاری را هم در حوزه داخل و هم در حوزه خارج از کشور افزایش دهد. در عرصه خارجی می‌توان به عضویت در شانگهای و بریکس، بهبود قابل توجه روابط با همسایگان، بازگرداندن بخشی از پول‌های بلوکه شده در کشورهای دیگر و... اشاره کرد؛ از طرفی خدمت‌گزاری در عرصه داخلی را از عدالت درمانی در موضوع کرونا شروع کرد و در ادامه رتبه‌بندی معلمان، ترمیم حقوق نظامیان، رفع موانع شروع کسب‌وکار از طریق سامانه یکپارچه خدمات دولتی، بیمه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک، سامان‌دهی به بازار ارز و طلا و... را مورد توجه قرار داد. این حجم از اقدامات در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نشان می‌دهد شهید رئیسی توانسته است در حجم خدمت‌رسانی به مردم رکورد جدیدی را ثبت کند. از سوی دیگر، کیفیت خدمت‌گزاری دولت شهید رئیسی نیز نصاب جدیدی را مشخص کرد. خدمات شهید رئیسی بی‌منت بود و خود را خدمت‌گزار واقعی مردم می‌دانست. در آخرین ساعات عمر با عزت‌شان با مردم یک روستا دیدار می‌کند و حرف آنها را می‌شنود. در واقع، برای او مهم نبود که متقاضیان خدمت از چه قوم و قبیله‌ای هستند یا چه رویکردی به دولت دارند. بارها به استان خوزستان سفر کرد و پیگیر رفع مشکلات آنها شد و مدعی بود تا زمانی که مشکلات حل شود، این سفرها و پیگیری‌ها ادامه دارد. از طرفی این خدمت به همراه اخلاق بود و اخلاق‌مداری را با خدمت‌گزاری ممزوج کرد، اسرار زیادی را در سینه نگه داشت و حاضر نشد برای تبرئه خود دیگران را زیر سؤال ببرد. این هم یکی از ابعاد خدمت‌گزاری دولت سیزدهم است. 🔹️ شهید رئیسی نه تنها تراز خدمت‌گزاری را بالا برد؛ بلکه تراز مسئولان نظام را نیز ارتقا داد. در وضعیت فعلی، مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده ضمن رعایت اخلاق، برنامه‌ای جامع برای رفع مشکلات آنها داشته باشد و در راستای تحقق برنامه‌هایش جهاد کند؛ مردم از شعارهای سیاسی خسته شده‌اند و رئیس‌جمهورشان را مبتنی بر شعارهای پرطمطراق سیاسی انتخاب نمی‌کنند؛ بلکه نامزدها را با برنامه‌های‌شان، اخلاق‌شان و سابقه عملکردشان قضاوت، بررسی و انتخاب می‌کنند. این یعنی ارتقای عقلانیت سیاسی در جامعه برای یافتن کارگزار تراز انقلاب اسلامی. ✍️
باقرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه طه ، آیات١تا۴ 💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ طه ﴿۱﴾مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى ﴿۲﴾إِلَّا تَذْکِرَةً لِمَنْ یَخْشَى ﴿۳﴾ تَنْزِیلًا مِمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى ﴿۴﴾ 💠 به نام خداوند رحمتگر مهربان طه (۱) قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به رنج افتى (۲) جز اینکه براى هر که مى‏ ترسد پندى باشد (۳) [کتابى است] نازل شده از جانب کسى که زمین و آسمانهاى بلند را آفریده است (۴)
23.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 | رای اولی ها ▪️◾️▪️ ✅ رای اولی‌ها در واقع با رای دادن خود جشن تکلیف سیاسی می‌گیرند. مقام معظم رهبری |
❇️ شهید با پایبندی به شعارهای انقلاب ثابت کرد که در بعضی دوره های گذشته انتخابمون اشکال داشت نه انقلابمون... اعظم سادات سیدمومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضرورت مشارکت حداکثری 💢رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی : انتخابات پر شور برای کشور از همه جهت مهم است.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 در کلام مدظله‌العالی ◾️◼️◾️ ▪️نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر اهانت نکنند؛ خب، جنابعالی نامزد هستید، معتقدید که آدم صالحی هستید، آدم برجسته‌ای هستید؛ بسیار خوب، از خودتان هرچه میخواهید تعریف کنید بکنید امّا به رقیبتان اهانت نکنید، به رقیبتان تهمت نزنید، از رقیبتان غیبت هم نکنید؛ تهمت و افترا یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت ندارد، [امّا] غیبت یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت دارد؛ غیبت هم نباید بکنید. بنابراین این هم یک وظیفه است و یک معیار است برای سلامت انتخابات. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا باید در به کسی رأی بدهیم که راه قله را می شناسد؟ 🔻این قلّه کجاست و آیا قابل دیدن هست؟ 🔻کشورهای دیگر که به این قلّه رسیدند چه مسیری را رفتند؟ 🎙حجت الاسلام راجی
📆 روز ترویه و توطئه‌ی ترور امام حسین علیه‌السلام و حرکت آن بزرگوار از مکه به عراق؛ ( ۸ ۶۰ ق) 🌹خطبه‌ی اباعبدالحسین صلوات‌الله‌علیه به هنگام خروج از مکه‌ی مکرمه ♦️ حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در فرمایشی از خودشان خبر دادند. همین‌که موسم حج نزدیک شد و حجاج گروه گروه وارد مکه شدند، در اوایل ماه خبر رسید که یزید بن معاویه، را در ظاهر امیر و سرپرست حاجّ قرار داده ولی در واقع به او مأموریت داده که هر کجا توانستی، هر نقطه‌ای امکان داشت، امام را ترور کن. پس این مصیبت جدید وارد شده بر حاجیان ما (شهادت حجاج در ) مبدأ آن مال آن‌جاست، مبدأ آن یزید بن معاویه و مأمورین او هستند که برای ترور وارد مکه می‌شوند نه برای حج و عمره و عبادت!. به امام خبر رسید که یک چنین تروری در انتظار شماست؛ لذا حضرت تصمیم گرفت که احترام خانه‌ی مکه را به خاطر او نشکنند، حریم مکه‌ی معظمه از زمان ساخته شدنش به دست حضرت (علیه‌السلام)، خدا این خانه را خانه‌ی خودش فرموده، طواف را طواف عرشی قرار داده، مردم را برای بندگی به آن‌جا دعوت کرده نه برای کشتار و آزار مردم!. این بود که حضرت دریغ داشت که این کار درباره‌ی او انجام بگیرد و حریم خانه‌ی خدا شکسته شود. بنابراین تصمیم گرفت که روز سه‌شنبه هشتم ذی‌الحجة از مکه خارج بشود. آن‌وقت در بین و افرادی‌که در همراهش بودند، آن‌ها را جمع کرد و صحبت از مرگ کرد!. فرمود: «الحمدلله و ماشاءالله و لا قوة الا بالله و صلی الله علی رسوله»؛ کلاسِ درس مرگ از این‌جا برای مردم گشوده شد؛ «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة». در هیچ عبارت و شعری پیدا نمی‌شود که کسی این‌طور مرگ را عزت و آبرو داده باشد. می‌فرماید: اگر بخواهیم لباس مرگ را برای خودمان تشبیه کنیم، در مردها چنین چیزی نیست، ولی در خانم‌ها و دوشیزگان وقتی یک گردن‌بند طلایی از پدر یا در موقع ازدواج به آن‌ها می‌رسد، افتخار به آن می‌کنند، لذت می‌برند و زینت قرار می‌دهند. «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة» برای انسان چنین گردن‌بندی اسباب آبرو، اسباب زینت، اسباب راحتی، به نام مرگ خدا قرار داده. «و ما اَولهَنی اِلی اَسلافی»؛ نمی‌دانید چه چیزی در باطن من موج می‌زند از علاقه‌ی به مادرم ، از علاقه‌ی به پدرم، از علاقه‌ی به جدم، و برادرم! می‌خواهم پرواز کنم!؛ «ما اَولهَنی اِلی اَسلافی اشتیاقَ یعقوبَ اِلی یوسفَ»؛ فقط در مردها می‌توانم یک مرد پیدا کنم، مثال بزنم، آن هم جدایی یعقوب از یوسف است. چقدر یعقوب جدایی کشید تا چشمانش از بین رفت و سفید شد؟! «خُیِّرَ [خیِرَ] لی مَصرعاً»؛ یک جایگاهی به نام افتادنْ‌گاه برای من فراهم شده! «انَا لاقیهِ»؛ باید بروم آن‌جا بیفتم!. آن‌جا کجاست؟ آن‌جا گودی قتله‌گاه است!. پس نظر من این است که من دارم پرواز می‌کنم به سوی محبوب‌های خودم. خروج من الآن از مکه و بیابان‌ها در ظاهر آواره شدن است، ولی من رو به مقصد خود دارم حرکت می‌کنم. «کأنی باَوصالی، تتقَطَّعُها عُسلانُ الفَلواتِ»؛ مثل این‌که دارم می‌بینم گرگ‌هایی به من حمله کرده‌اند و دارند ماهیچه‌های من را با دندان‌هایشان تکه‌تکه از من جدا می‌کنند!. «بین النواویس وکربلاء فیملان منی اَکراشاَ جوفا و اجربةً سُغَّبا. لا محیص عن یوم خط بالقلم، رضی الله رضانا اهل البیت»؛ همین‌که خدا برای ما یک نقشه‌ای قرار داده، ما به چشم خود قبول داریم به سوی او پرواز می‌کنیم. وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین ۹۴٫۷٫۲۳ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
🔴سوال:آیا امام حسین حج تمتع رو رها کرد و حج رو ترک کرد و روانه عراق شد ایا این گناه نیست؟ ♦️پاسخ:این سخن  كه امام حسین (ع)حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستی است؛ زیرا امام در روز هشتم ذی حجه «یوم الترویه» از مكّه خارج شد. 📚الکافی ج4 ص535 📚لهوف ص124 ♦️در حالی‏كه اعمال حجّ كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع می‏شود از شب نهم ذی حجه آغاز می‏شود. ♦️ بنابراین، امام اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.آنچه لازم است اینکه هر کس وارد حرم می شود باید مُحرِم شود و  بعد به شرط انجام اعمال عمره می تواند از احرام خارج شود. و قطعا امام در مدت حضور چند ماهه خود در مکه عمره را انجام داده بودند. و حتی شاید بارها و بارها از احرام خارج شده و مجددا محرم شده و عمره دیگری انجام داده باشند.و این مطلب در منابع روایی به صورت مکرر بیان شده است . ♦️امام صادق فرمود: " شخصى كه عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت." 📚الکافی ج4 ص535 📚وسایل الشیعه ج14 ص311 ♦️از این رو، امام با انجام عمره، می توانستند از احرام خارج شوند و ایشان اصلا حج تمتع را شروع نکرده بودند، تا آن را نیمه کاره رها کنند.آنچه صحیح است و باید بیان نمود، این است که امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند. و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود. 📚لهوف ص82 📚کامل فی التاریخ ج2ص565 ♦️از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود 📚تهذیب الاحکام ج12 ص349 ♦️آیه الله سید محسن حکیم می آورد: "این که در برخی از کتابهای مقتل امده است که امام حسین عمره اش را به عمره مفرده تبدیل کرد که نشان می دهد ایشان عمره تمتع به جا اورده و از عمره مفرده عدول کرده است در برابر احادیث وارده از اهل بیت قابل اعتماد نیست" 📚مستمسک العروه الوثقی ج11 ص192 ♦️بدیهی است که اگر دلیل قابل اعتمادی وجود داشت که امام حسین احرام حج را به عمره تبدیل کرده است فقها بر خلاف ان فتوا نمی دادند اما چنان که آمد نه تنها دلیلی بر این نکته وجود ندارد بلکه دلایلی بر خلاف ان نیز در دست است 📚دانشنامه امام حسین ج5 ص111
📩 رهبر انقلاب: برای انتخاب خوب ببینید چه کسی توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد / هرچه میتوانید در محیط‌های دانشجویی، کاری و خانوادگی برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنید ✏️ رهبر انقلاب امروز در دیدار مدال‌آوران علمی: انتخابات خب خیلی مهم است و در درجه‌ی اول هم مشارکت مهم است که شما هرچه میتوانید تلاش کنید؛ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و اینها، تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند. ✏️ بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است، و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب دارد. این را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی را داشته باشید. ✏️ امیدوارم ان‌شاءالله خداوند متعال آنچه که صلاح این کشور و صلاح این ملت است، آن را به آسانی و بی‌دغدغه پیش بیاورد. ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
با قرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه فاطر، آیه٣٢ 💠 ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَابَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنَا مِنْ عِبَادِنَا ۖ فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِنَفْسِهِ وَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ 💠 سپس اين كتاب را به آن بندگان خود كه [آنان را] برگزيده بوديم، به ميراث داديم؛ پس برخى از آنان بر خود ستمكارند و برخى از ايشان ميانه‌رو، و برخى از آنان در كارهاى نيك به فرمان خدا پيشگامند؛ و اين خود توفيق بزرگ است.
💢 مهم‌تر از انتخاب اصلح! «من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات، حتّی از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است؛ اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.» به نظر شما آیا در این جملات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابهام وجود دارد و فاقد صراحت است؟ آیا می‌شود این عبارت‌های سرشار از حکمت و معنا را مورد توجه قرار نداد؟ باید منتظر هشتم تیر ماه بمانیم تا ببینیم مشارکت مردم در انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری چگونه رقم می‌خورد؟ بررسی نتایج نظرسنجی‌های به‌دست آمده گویای آن است که به احتمال زیاد مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو عدد ۵۰ درصد را پشت سر خواهد گذاشت. آیا جا ندارد پیشاپیش به دلیل این پیروزی و حماسه بزرگ که دفع‌کننده بسیاری از تهدیدات است، در مقابل خدای مهربان سجده شکر سایید؟ این رخداد مهم البته تازگی نداشته و منحصر به این انتخابات نیز نیست؛ میانگین مشارکت مردم ایران در انتخابات‌ها با وجود انواع و اقسام چالش‌های داخلی و خارجی از میانگین دموکراسی‌های غربی بالاتر است. در این میان، آمارها به ما می‌گوید که معدل مشارکت مردم در ادوار انتخابات مجلس ۵۸/۸ درصد بوده است. عددی که وقتی در کنار میانگین ۶۶/۶ درصدی مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد موضوع مشارکت مردم ایران در انتخابات با وجود شدیدترین فشارهای تبلیغاتی و مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست به گریبان هستند، فراتر از میانگین نظام‌های دموکراتیک در جهان است. 🔘 به یاد داشته باشیم که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سیاست قطعی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و رهبری هیچ‌گاه از این سیاست اعلامی عدول نکرده‌اند. رهبر معظم انقلاب را به حق باید بزرگ‌ترین مدافع مردم‌سالاری دینی در ایران دانست که ذره‌ای از این آرمان کوتاه نیامده‌اند. در ماه‌های پایانی دولت مرحوم هاشمی برخی افراد نام‌آشنای جبهه اصلاحات پیشنهاد تغییر قانون اساسی را دادند تا ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی مادام‌العمر شود، اما ایشان با قاطعیت مخالفت کردند. در سال ۱۳۸۸ نیز برخی عناصر و گروه‌های سیاسی کوشیدند تا به شکل دیگری همه قواعد قانونی و مردم‌سالاری را زیر پا بگذارند که باز رهبر معظم انقلاب در مقابل آنان ایستادند. بعدها چهره شاخص جریان سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرد، امکان دست‌کاری در انتخابات جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. ▫️ مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و خاصه تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و پرچم حماسه ۸ تیر را پیش و بیش از همه باید دلسوزان و علاقه‌مندان نظام جمهوری اسلامی بر سر دست بگیرند و معانی و پیام‌های این رویداد با شکوه را باید آنان روایت کنند، نه کسانی که سابقه عملی‌شان در این زمینه برخلاف ادعاهای‌شان است. ✍️
📌ادارک سازی انتخابات 🔸انتخابات میدان جنگ نرم است. کارزار انتخابات از میدان‌های هماوردی موافقان و مخالفان نظام اسلامی می‌باشد. کمیت شرکت کنندگان و نوع منتخبان پیام دارد. ادراک سازی یکی از پیامدها است. اصل انتخابات فارغ از نوع منتخبان، له یا علیه نظام اسلامی ادراک سازی می‌کند. مشارکت بالای مردم در انتخابات، امنیت، حمایت مردمی، سرمایه اجتماعی نظام، پیوند امام و امت را برای موافقان و مخالفان ادراک سازی می‌کند. 🔸مشارکت کم و بی‌فروغ، از دست دادن پشتوانه مردمی نظام را ادراک سازی می‌کند این ادراک به دشمنان در طراحی‌ها علیه نظام، امید و جرأت می‌دهد و آنان را جری‌تر می‌کند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 در راه خدا بن بست نداریم ▪️◾️▪️ |
🔴 رهبر انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرفهایی صادر بشود که کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی را دشمن‌شاد کند ▪️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضا: برنامه‌های تلویزیونی خوبی دارد انجام میگیرد و آشنایی میدهد به مردم نسبت به نظرات و آرای نامزدهای گوناگون. ▪️ من توصیه‌ام این است که این مباحثاتی که آقایان نامزدها در تلویزیون با هم میکنند یا اظهاراتی که میکنند یا در جمع شان یا تک تک، این اظهارات موجب نشود که یک نامزدی برای غلبه بر رقیب حرفی بزند که دشمن‌شاد کند ما را. ▪️ حرف دشمن‌پسند زده نشود. این یک نکته‌ی مهمی است. ممکن است گاهی حرفهایی صادر بشود که این، کشور را، ملت را، نظام جمهوری اسلامی را دشمن‌شاد کند، این جایز نیست. حرفهایی که زده میشود حرفهایی باشد که دشمن کشور را، دشمن ملت را، دشمن نظام را خوشحال نکند. ۱۴۰۳/۴/۲