eitaa logo
بانوی آب
5.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟" 🖋مهدی افراز 🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود. 🔹این نقد با پیش فرض‌های نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود. 🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است. 🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه‌ و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله‌ روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است. ▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛ 🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید. 🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند. 🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
از بعد جریان زن، زندگی،آزادی تلاش های خوبی شده برای توجه به زنان ولی ای کاش این تلاش از جنس صرفا آوردن گروه های زنان و دختران روی سن برای اجرا نباشد،بلکه برای فهم عمیق الگوی سوم و بستر دادن به حضور زنان انقلابی در عرصه تصمیم سازی های کلان تر فرهنگی باشد. https://virasty.com/saratalebi/1688847460222322552 🦋 @banooyeab
🌹امام کاظم علیه‌السلام: اعمال و عبادت‌ها حتی اگر پاک باشند قابل اطمینان نیستند و حتی اگر درست باشند نجات‌بخش نیستند مگر؛ 👈🏻با (داشتن) ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و پیروی از او و اقرار به فضائل او و پذیرفتن سخنان کسانی که بر فضائل او آگاه هستند و تسلیم شدن در برابر کسانی که فضائل او را روایت می‌کنند. 📚[مهج الدعوات، صفحه ۲۳۳] علیه‌السلام مبارک 🌺 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔴 تجمع مقابل قوه قضائیه و نظر جالب رهبر انقلاب ⭕️ آیا حرکتهایی همچون تجمّع مقابل قوّه قضاییّه و مطالبه شدید از آنها در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی، تضعیف نظام است؟ پاسخ رهبر انقلاب: " فرق میکند. گاهی اوقات قوّه قضاییّه مایل است واقعاً کاری انجام دهد، که اگر پشتوانه این‌طوری هم ببیند، حتماً انجام خواهد داد. بعضی از امواج سیاسی جلوِ قوّه قضاییّه را در بعضی از کارها میگیرد؛ بنابراین این کار تضعیف نظام باشد. البته گاهی ممکن است در شرایطی تضعیف باشد، اما در شرایطی هم است؛ یعنی در واقع کمک به آنهاست تا کاری را که میخواهند، بتوانند بکنند و در برابر بعضی از جریانهای سیاسی که مزاحمت ایجاد میکنند، حربه قویتری داشته باشند." https://khl.ink/f/3177
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ریشه های الگو‌شدن مترفین، رفاه زدگی، فاصله گرفتن از سبک زندگی توحیدی و نتایجی مثل مهاجرت و کشف حجاب اینجاست👇👇 🔸سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد 🔸در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد 🔸در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد 🔸در رشته روانشناسی 🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد 🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد 🔹این آمار را کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده است. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
انقلابی، طلبه، متدین همه با حفظ امید، باید اقدام گفتمان ساز کنند، مطالبه گری باید فاصله انقلابی و ضد انقلابی بودن را حفظ کند، اگر از قلم، رسانه و هنر و گفتگو در قالب کرسی های آزاداندیشی بهره مند نشویم، مطالبه گری منجر به ناامیدی، دور شدن از مسیر پیشرفت کشور است‌. https://virasty.com/saratalebi/1688969969874849221 @banooyeab
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب موضوع: 🔻 بحران‌های هویتی- جنسیتی جامعه و تأثیر آن بر مقوله عفاف و حجاب کارشناسان: 🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی 🔻 سرکار خانم فاطمه شجاعی، پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی، پژوهشگر حوزه زنان 🗓 زمان: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 💠 |@rnb1402|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دومین دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی 🔹ویژه معاونین فرهنگی مدارس حوزوی و طلاب خواهر 💠 آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆 زمان برگزاری: 🔹طلاب ۲۴ الی ۳۰ تیرماه 🔸معاونین فرهنگی ۲۲ و ۲۳ تیرماه 📌 مکان برگزاری: تهران 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ❌❌ مهلت ثبت نام: تا ۲۰ تیرماه تمدید شد. ↩️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @tollabekhahar در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. 🔹ثبت نام از طریق: eslamenaab.ir 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این بانوی عالم بعد از مطالعه کتاب‌های امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) ، به شاگردان خود گفت: معرفت امام بالاست و عرفان ایشان به‌حداعلای خود رسیده است، اگر کسی خواست، خدای‌ناکرده تهمتی بزند یا توهینی بکند، از قول من بگویید که بد می‌بینی، مبادا یک‌وقت خدای‌ناکرده توهین کنید چون معرفت ایشان بالاست که می‌توانند این‌کارهای محیرالعقول را انجام بدهند، زیرا که قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری. 💠 یکی از روحانیون اصفهان در این خصوص گفته است: «چند مرتبه که حضور حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) مشرف شدم، ایشان جویای حالات و اشتغالات و سلامتی بانو مجتهده اصفهانی شدند و در مقابل به منزل حاجیه‌خانم که می‌رفتم، بانوی ایرانی مقید بودند، برای سلامتی حضرت امام (رحمة‌الله‌علیه) و موفق شدن ایشان و پیشرفت در اهداف مقدس اسلام دعا کنند. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️دعوت به دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح شیروانی 🔻موسس و مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوّت) 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول مرغ بود یا تخم مرغ؟! «دوگانه هایی کم تأثیر یا مضر، در حل مسأله های اجتماعی مانند حجاب» عید امسال با پیام تأکید آمیز رهبر عزیز انقلاب بر بحث اقتصاد، آغاز شد، پیرو این پیام تحلیل های عجیبی درخصوص عدم اولویت داشتن حجاب در فضاهای تحلیلی مشاهده گردید، پیام هایی که گره زدن دو مطلبی که در راهبرد کلان رهبری، دو بحث جداگانه هستند را تلاش داشت به نحوی به هم گره بزند، دو‌گانه غلط «اقتصاد مهمتر هست یا حجاب»، توجهاتی را به خود اختصاص داد تا آنکه نهایتا حضرت آقا با مطرح کردن موارد لازم، فضای ابهام برخی دوستان انقلابی را شفاف تر نمودند. کم کم درامتداد اغتشاشات سال گذشته و مسأله کشف حجابهای افزوده شده، مقوله قانون حجاب مطرح شد و‌ نداشتن بستر کافی برای مواجهه با مسأله موج جنگ شناختی اخیر. متأسفانه سرعت پایین ساختارها برای تصمیم سازی، مسأله اصلی کشور که اقتصاد بود را به مسأله قانون حجاب به نحوی مبدل نمود و اصل ماجرای تبیین، جنگ شناختی و‌لزوم گفتگوی با مردم و تأکید بر نقش حلقه های میانی، کمرنگ تر شد. مسأله پیشرفت و اقتصاد، نه تنها به حاشیه رفت بلکه مسأله جنگ شناختی هم جای خود را با دوگانه ایراد دار «قانون یا کارفرهنگی»، جایگزین نمود. قاعدتا انقلابیونی که خصوصا در مناطقی از کشور بیشتر دچار برهنگی شده بودند، بیشتر به تکاپوی مطالبه گری افتادند و اصل مطلب که اجرای قانون های مطلوب در همه عرصه های ناظر به پیشرفت کشور است، ممکن است در این فضا بیشتر به حاشیه رانده شوند، من جمله قوانین موجود حجاب، زیرا در عین برخی نواقص، قوانین مطلوب زیادی داریم که اجرا نشده اند. مهمترین قوانین نقض شده، قواین نادیده انگاشته در لایه مسئولین دولتی هستند، لایه بعد از مسئولین، متولیان تربیت و فرهنگ هستند که در مجموعه هایی ازقبیل آموزش پرورش،دانشگاه و رسانه های رسمی، قوانین مصوب را نقض کرده اند. لایه بعدی قوه قضائیه است که در عمل به مقابله با بی عدالتی ها دوگانگی هایی دارد که شاهدیم. نهایتا پس از این مراتب، نوبت به مردم می رسد. ما مکرر شاهد بی عدالتی در اعمال قانون هستیم. شاید لازم است بیش از همه مراقب تورم برخی مباحث نظری و کمرنگ شدن حجم اقدام به بایدها باشیم. جامعه اکنون نیازمند امید، درایت و قاطعیت، حل بحرانهای اقتصادی و تامین بستر پاک برای حضور مردم در اجتماع است و افکار عمومی، مهمترین سرمایه انقلاب، نیازمند مراقبت بیش از این است و حجاب، بیش از این همه تورم پرداختن به عنوان آن، نیازمند اجرای قوانین یقینی معلوم قطعی در لایه های خصوصا نهادهای فرهنگ ساز، ساختارهای رسمی و ادارات و سپس در بین مردم است.‌ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان ویژه خواهران 🌺 مدرسه علمیه اُختُ الرضا سلام الله علیهما برگزار می کند.《شعبه تهران مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام》 🔸 با اشراف استاد معظم : حضرت آیت الله سید یدالله یزدان‌پناه 📚 مقطع تحصیلی: ▫️تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه) 🔹مزایای دوره: ▫️آشنایی با حکمت متعالیه در حد کتاب بدایه الحکمه ▫️آشنایی با منطق عمومی و ادبیات عرب ▫️آماده سازی جهت ورود به دوره ی عمومی ▫️ آشنایی با اساتید برجسته حکمت اسلامی ▫️بهره مندی از استادیار در طول تحصیل ▫️ارائه ی مباحث اخلاقی، تربیتی و بصیرتی ▫️ پایش منظم و مستمر پیشرفت های علمی طلاب ▫️ اعطای گواهی اتمام دوره 🔹شرایط پذیرش: ▫️ قبولی در مصاحبه ▫️ التزام به پیگیری منظم و مستمر دروس 🔻تعهدات لازم: ▪️التزام به حضور مستمر در دروس ▪️التزام به پیگیری های منظم برنامه ی درسی ▪️التزام به مباحثه ویا تقریر هفتگی 👈 ثبت نام از طریق : https://survey.porsline.ir/s/AtMfSGL ⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۴/۱۸ تا ۱۴۰۲/۵/۱ 🔎 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید: 🆔 @Hekmat_Okhtorreza 📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️ 📞 09102401278 ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت 10تا 12 صبح ________ 🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان اخت الرضا سلام الله علیهما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️ دوره اسلام ناب، دوکوهه خط مقدم انقلاب است. 📢 حجت الاسلام مجتبی عرب 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. ✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
32462_635_۲۰۲۳_۰۷_۱۲_۱۷_۲۳_۲۵_۳۱۸.mp3
13.38M
صوت کامل بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طلبه باشی، دغدغه تبلیغ و ارتباطات داشته باشی، برای کم لطفی برخی عزیزان، به دوره اسلام ناب، مضطر شده باشی، از بحث کم لطفی به حجاب ...تا مکتب امام دل پری داشته باشی، دیدار حضرت آقا هم بروی، (الحمدلله) مداح اول مجلس مدحی بخواند و خوب بباری، دائم بپرسی از خودت علم مهمتر است یا تبلیغ و آقا صراحتا تبلیغ را اولویت اول اعلام کنند... از مرکز مدیریت، حداقل راه اندازی رشته تبلیغ را مطالبه کرده باشی و بفهمی در صف انتظار شورای سیاستگذاری هست، همان شورایی که جای عزیزانی هست که وقتشان اغلب با مسئولیتهای علمی پر هست، برای بحث اقتصاد یا حجاب، روی گزینه تبیین بر مدار گفتگو، فعالیت طلاب عزیز را بطلبی ولی برای آموزش مهارت گفتگو، گزینه های خیلی اندکی را پیدا کنی، در مسیر خانه تا میدان انقلاب، کف بازار تا دانشگاه و مدرسه گفتگوهایی که با جوانان و مردم کرده ای، نشان دهد، تبلیغ ما حرفه ای نیست، و اقا مرتب تاکید محکمی کرده باشند که تبلیغ، تبیین، ارتباطات، محتوای به روز و ... چه حالتی داری؟ چه داغی داری؟ شاید دغدغه خیلی از ما حضور در جلسه بود ولی، دغدغه اصلی حضرت آقا، همراهی و فداکاری جهادی یاران طلبه در امر تبلیغ بود، بارها و بارها در جلسه دیدار سالانه حضرت آقا مطالبه شد ولی ایشان حتی در آخرین مطالبه یکی از طلاب، که ایستاده مجدد مطالبه دیدار هرساله را فریاد می کرد، تنها مطالبه ای که در باب درخواستی شخصی بود را با لبخند تایید کنند.... شاید آقا، به فهم من مجدد تأکید کردند که دیدار خیلی مهم نیست، اقدام در مسیر طلبه جهادی مبلغ و به روز مهم تر هست. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab