eitaa logo
بانوی آب
5.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شباهت تاریخی استعمار و تهاجم آمریکا و اسرائیل به ساکنان اصلی آمریکا و فلسطین 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔻وقت بگذارید و فیلم مناظرهٔ دکتر مهدی جمشیدی و بیژن عبدالکريمی با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب را به صورت کامل ببینید 📍فیلم کامل مناظره: http://aparat.com/v/iOnTJ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
بانوی طراح حرفه ای و گرافیست، نیازمندیم. فقط ارسال نمونه کار و رزومه کاری @mahjobm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار برای نخستین‌بار 🎥 نماهنگ | نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی ✏️ نهضت جنگل، یک نهضت بی‌نظیر در زمانه خود بود. ✏️ ۱. منشأ دینی؛ ۲. رفتار اعتقادی؛ ۳. حرکتی صددرصد اسلامی ایرانی و ضداجنبی، سه  خصوصیت نهضت جنگل است. ✏️ میرزا کوچک خان با نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت و در  محدود خاص گیلان بوجود آورده بود. ✏️ رسانه Khamenei.ir به ایام مناسبت سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی، نماهنگی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وی را منتشر میکند. 📥 سایت | فیلم کامل بیانات
💠 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(س) برگزار می‌نماید: 🔹نخستین همایش ملی تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی(ره) 🔶 محورهای تحول خواهی: 1⃣ تحول حوزه های علمیه بر مبنای دیدگاههای فقهی فلسفی تفسیری مکتب امام(ره) 2⃣ تحول فقه در حوزه علمیه 3⃣ تحول فلسفه و کلام در حوزه علمیه 4⃣ تحول تفسیر و حدیث در حوزه علمیه 5⃣ تحولات حوزه های علمیه بر مبنای تحولات اقتصادی 6⃣ بازخوانی نقش حوزه های علمیه در تحولات جدید اجتماعی فرهنگی 7⃣ تدوین نقشه راه تحولات حوزه بر مبنای مکتب امام(ره) 8⃣ تاثیرگذاری حوزه های علمیه در مسائل نوظهور 🔷 محورهای راهبردی و هویتی: 1⃣ تمدن سازی اسلامی بر مبنای مکتب امام و راهبری اندیشه حوزه های علمیه 2⃣ باز آفرینی هویت مطلوب طلبه بر مبنای مکتب امام(ره) 3⃣ جایگاه عقلانیت و معنویت و عدالت در مکتب امام(ره) 4⃣ نقش راهبردی حوزه‌ های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره) 🔸محورهای آسیب شناسی: 1⃣ نقد حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره) 2⃣ راهکارهای برون رفت از انفعال در حوزه های علمیه خواهران 3⃣ آسیب شناسی نقش آفرینی زنان طلبه بر مبنای مکتب امام(ره) 🔹محورهای ویژه همایش: 1⃣ جایگاه جهاد تبیین در تحول حوزه ⏳ مهلت ارسال مقالات: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ 📣 اعلام نتایج داوری: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ 📅 تاریخ برگزاری همایش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✉️ ارسال مقالات از طرق زیر: 🌐 ایمیل: tahavol.hozeh1402@gmail.com‬ یا 🆔 آیدی ایتا: @tahavolhozeh1402 ☎️ شماره دبیرخانه(جهت اطلاعات بیشتر): 021-88965134 021-88960733 09964222735 https://eitaa.com/banooyeab
غزه در وحشیانه‌ترین جنگ تاریخ معاصر می‌سوزد سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که غزه در وحشیانه‎ترین جنگ تاریخ معاصر می‌سوزد و دست زدن برای مقاومت کفایت نمی‌کند، بلکه همه فرزندان امت قبل از اینکه زمان از دست برود، باید وارد عمل شده و دست به کاری بزنند. ابوزهری اظهار داشت: امت اسلامی در مقابل ائتلاف گسترده غربی‌ها و مزدوران در هر مکان و فرو ریختن چند تن مواد منفجره بر سر مردم غزه در هر ساعت، باید به جای اشک ریختن، خون بدهند و دشمنان در هر مکانی بهای جنایات خود را پس بدهند. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 محبت، اثری بی‌نهایت دارد ولی ما خودمان اثر آن را محدود می‌کنیم. 🎬درس اخلاق هفتگی، ۵ مهرماه ۱۴۰۲ ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فعالیت های اجتماعی طلاب چه نسبتی با دروس حوزه دارد؟ 🔸برشی از نشست دهم مطلع ⭕️ حجت الاسلام والمسلمین تجریشی معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع: https://aparat.com/v/aDNI0 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 🆔️ @matla_mag
آغاز ثبت نام آموزش نگارگری مینیاتور تذهیب بانوان_حضوری کلاس ها در منزل برگزار میشود و امکان آوردن کودک همراه مادران فراهم هست ثبت نام : ۰۹۰۲۶۰۸۰۶۸۹ و : ۰۲۱۳۳۵۵۶۷۳۸ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر فلسطینی در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا: ۲۰ هزار انسانی را که اسرائیل کشته کم اهمیت جلوه ندهید. @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | ذکر عملی 💬 اولین مرحله در مراقبه چیست؟ 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. گروه هنری رسانه‌ای نفحات 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 یک عده از طلبه ها پذیرفتن که عالم هستن و شأن اجتماعی ندارند... 🔸برشی از نشست دهم مطلع ⭕️ حجت الاسلام والمسلمین تجریشی معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع: https://aparat.com/v/aDNI0 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 👈 با ما همراه باشید: | ایتا | بله | آپارات |
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت: تحریف دیگری و تناقض با خویش 🖊 مهدی جمشیدی یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظره‌ی حجاب، گرفتار بی‌دقت‌هایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری درباره‌ی این نقد پریشان می‌نویسم. ۱. ایشان می‌گوید من ادعا کرده‌ام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جمله‌ای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام‌ به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینی‌بودن «اصل حکم حجاب» پرداخت. ۲. ایشان به‌گونه‌ای تصویرسازی کرده که گویا من درباره‌ی «زنان بی‌حجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حال‌آن‌که روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری می‌کرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاین‌رو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااین‌حال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد. ۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج می‌شود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم. ۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» می‌گوید ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد می‌کند که نشان می‌دهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست.‌ همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخن‌شان است و نشان می‌دهد دست‌کم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است. ۵. من حتی برای ملاحظه‌‌ی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسی‌که ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است. ۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا می‌کند که من حجاب را «مهم‌تر» از ولایت علی -علیه‌السلام- می‌دانم. در اوج حماقت و کج‌فهمی‌ام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنان‌که نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین می‌کند «مهم» نیست؟! اما سخن درباره‌ی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دست‌چندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامه‌ی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همه‌ی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، این‌چنین است؛ نه این که من در پی سبک‌ساختن حکمی باشم که مایه‌ی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویه‌ی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام می‌نگرد و دامنه و دایره‌ی دیانت را این‌گونه تعریف می‌کند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند. به پاسخ حکیمانه و هوشمندانه‌‌ی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل می‌شمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیه‌السلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴 کنشـگر ✅ برنامه اول: جنبش دانشجویی و امر سیاسی 📆 زمان پخش بخش اول برنامه: پنج‌شنبه ۱۶ آذر|ساعت ۱۸ 🔹 پخش از تلویزیون اینترنتی snn https://snn.ir/fa/livetv 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
سلام و نور و رحمت🌻 شما دعوتید به اولین نشست تخصصی راویان پیشران با حضور اساتید و فعالین و سر شبکه های عرصه ی روایت و با حضور ویژه ی حجت الاسلام محمد امین نخعی و محمد رضا جوان آراسته به همراه تقدیر از راویان برتر اربعینی ⏰شنبه ۱۸ آذر ماه ساعت ۱۴ تا ۱۷ 📍میدان بهارستان، نرسیده به چهار راه سرچشمه،یادمان شهدای هفتاد و دو تن لطفا در صورت حضور نام خود را تا پنج شنبه شب به شماره ۰۹۹۳۹۲۸۷۴۵۹ پیامک فرمایید. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
تحجر و تجدد در بحث زن، جالب سریع به هم می رسند، از قبیل اینکه افرادی هم زمان هم از رفتن زنان به ورزشگاه حمایت می کنند، هم به رفتنشان به دانشگاه نقد دارند، در حالی که حضرت آقا در مورد این موارد، بیانات صریح بلکه شاخصه مندی دارند ولی جدی گرفته نمی شود. https://virasty.com/saratalebi/1702003206237023223 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔹مدیریت فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی، نیازمند تحولات زیربنایی بوده و از مهمترین صحنه هایی است که با اندکی جستجو متوجه می شویم چندان بدان توجه کافی نشده است. مدیریت فرهنگی در نگاهی، صرفا تصمیم به اجرای نگاه های محتوایی برخی اساتید، یا مکاتب فکری و موسسات و تشکل ها یا نهایتا ارتقا یا جهت دهی به توزیع محصولات فرهنگی متنوع است. در این نگاه، مدیریت فرهنگی به عنصر منتقل کننده اندیشه های سایرین، تقلیل داده می شود، گویی تصمیم سازی صرفا از جنس گفتمان کردن اندیشه های دیگریست ولی همین گفتمان سازی هم صرف جابه جایی از جنس وسایل مادی نیست. 🔹در مکتب امام اما، قیام و اقامه در امتداد فهم توحیدی، باور و عزم فردی و توان ایجاد حرکت اجتماعی افراد رخ می دهد و تصمیم سازی مدیران انقلابی، (فارغ از مدل جناحی و حزبی و قدرت طلبانه)، بی ارتباط با فهم و باورشان از مکتب توحیدی انقلاب نیست. هر چقدر این فهم راقی تر باشد، خروجی تصمیمات و اقدامات مفیدتر است و بر عکس. 🔹پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله در زمینه توان فکری لازم برای مدیریت، می فرمایند: کسی که متولی امور ده نفر شود، باید اندیشه چهل نفر را داشته باشد و کسی که مسئولیت اداره چهل نفر را بر عهده می گیرد، باید عقل و اندیشه چهارصد نفر را دارا باشد. این روایت و روایات مانند آن، در لایه مدیریت فرهنگی، از میزان اهمیت فهم فرهنگی مدیران خبر می دهد. ولی در حیطه نظری و راهبردی به محتواهای تولیدی که مراجعه می کنیم، فقر محتوایی را شاهدیم و ضرر این خلأ را در عرصه فرهنگ مشاهده می نماییم. برای ارتقای مدیران در لایه فرهنگی، هنوز نیازمندی های فراوانی داریم که توجه به آنها، سبب می گردد، حل بسیاری از آسیبهای فرهنگی در لایه اجتماع، تسریع گردد و این مهم با تعالی مدیران گره خورده است. 🔹اخیرا ادبیات حکمرانی در حال گسترش است و ، با تاکید بر کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای ظرفیت گفتمان سازی و همگرا نمودن ظرفیت های متنوع اجتماعی در مدیران فرهنگی، کم کم رسوخ می نماید. لذا بایسته است برای تدقیق مناسب مدلهای اداره فرهنگ، قبل از تولید ادبیات و راهبردها و راهبری های تحت تاثیر ادبیاتهای غربی، بر مبنای نیاز به مدلهای حکمرانی جدید و مبانی اسلامی، تدبیری نمود. 🔹اخیرا در دیدار بسیج، حضرت آقا با تاکید بر تعریف بسیجی بودن در ورای سازمان بسیج، به همه مدیران و تصمیم سازان فرهنگی، به توجه ویژه به لایه و انتخاب و تامل مناسب در این مرحله بیش از لایه عملیات، تاکید فرمودند. ✍ ساراطالبی 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شیطان هم درس توحید می دهد... 🔶️ برشی از نشست دهم ⭕️ حجة الاسلام و المسلمین عرب مسئول بنیاد نهضت مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع: https://aparat.com/v/aDNI0 👈 با ما همراه باشید: ایتا | بله | آپارات 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
http://seratemostaghim.ir/live درس اخلاق استاد تحریری، ساعت ده صبح
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔹ما اکرم‌ النساء الا کریم و لا اهانهن الا لئیم این روایت برای سنجش ها، به ما سنجه ای پر معنا می دهد، سنجه ای که به کمک آن بسنجیم تمدن ها در چه مسیری هستند، مسیر کرامت انسانی یا لئامت حیوانی؟! 🔹روایت نبی اکرم صلی الله علیه و آله، تاکید می نماید، نحوه مواجهه با زنان، اگر از جنس کرامت باشد، مطالبه از زنان هم کریمانه است و مواجهه با زنان اگر لئیمانه باشد، مطالبه هم حیوانی است. در تمدنی که زن، به نمایش دادن خصوصیت های جسمی خود اجبار می شود، در عین حال آمار تجاوزات در همه عرصه ها تا مجالس رسمی سیاسی بالاست، چگونه این تمدن مدعی حقوق انسانی است؟ 🔹هر میزان، ما در فشار غربزدگی روشنفکران علوم و تکنولوژیهای روز، به بازنمایی زن در مدل سرمایه داری غرب، وادار شویم، از سنجه تمدنی کرامت دورتر گردیده ایم. 🔹شاید اگر دقت می کردیم، سنجه کرامت در اسلام، به شدت به نقش آفرینی زن در جوامع، وزنه جدی تری می دهد. سنجه اسلامی، حضور بدنی نیست، پس چیست؟ حضور فکری که قطعا در تنظیم ارتباطات اجتماعی مورد نیاز است، تامینش سخت تر و‌ با ظرافت های بیشتر همراه است. را اگر دقیق بفهمیم، وزنه مهمی در ارزیابی چگونگی و چرایی حضور زن در و تمدن سازی را یافته ایم. 🔹، به ما یادآوری می کند، حضور زن لازم است و اتفاقا حضوری بر پایه هویت روحی و نه جسمی، چه در تلطیف عواطف اجتماعی و چه در تربیت نسل و چه در تقویت پیوندهای اجتماعی، که همه بر پایه خلقت زن شکل می گیرد و عدم حضور زن در این عرصه، منجر به ایجاد جوامعی، خشک و مادی و به شدت خشن و بر پایه معادلات حیوانی خواهد بود. ✍ساراطالبی 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab