eitaa logo
بانوی آب
5.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
یا بن طه و یس @banooyeab
روایت قابل تامل طلبه ای که در بلوار مرزداران زیر گرفته شد از علت حادثه؛ 🔺مرا زیر گرفت تا صدای سکوتش شنیده شود! ▫️روزنامه فرهیختگان روایتی جدید از ماجرای بلوار مرزداران منتشر کرده است؛ چند روز قبل یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران ساعت ۹ روز چهارشنبه، پس از پارک خودرو شخصی، توسط یک دستگاه خودرو سواری به زیر گرفته شد و کلیپش در سطح وسیعی دیده شد. حجت الاسلام امیر قرقچی نام این طلبه است و در مورد روز حادثه به فرهیختگان گفت: ▫️ مثل هر روز به حوزه می‌رفتم و وقتی از ماشین خارج ‌شدم، بنده خدایی با ماشین به سمت من آمد و من هم با لبخند گفتم چه کار می‌کنید. بی‌توجه به من، چندبار ماشین را عقب و جلو کرد و روی ماشین افتادم و 30-20 متر آن‌طرف‌تر افتادم. این طلبه درمورد حرف‌هایی که درخصوص ‌انگیزه‌های جوان ضارب گفت : 🔹 اولش که می‌گفت حاج آقا خودش وسط خیابان بود (با خنده) و بعد دادستان گفت اگر همکاری کنید، کمک می‌کنم و او هم گفت قصدی نداشته و شیطنتی بود که ناشی از فضای مسموم تبلیغی بوده است. از حرف‌های او این‌طور استنباط کردم که ذهن او نسبت به طلبه‌ها و روحانیت بد شده است. ظاهرا جویای کار بوده اما کارش درست نشده است. خودش می‌گفت من را نخواستند و یک ریشو را برای کار قبول کردند. اینها را ‌گفت و از تصمیمی که در یک لحظه گرفته بود هم پشیمان بود. قرقچی با اشاره به دیدارش با پدر آن ضارب هم گفت: ▫️پدر همین جوان به من گفت ما مسلمان هستیم و اتفاقا در خانواده خود طلبه داریم. 🔸اما سوالم این است که چه شد که این بنده خدا این کار را کرد؟! 🔹فکر می‌کنم این آدم هیچ ملجایی برای خودش در قرائت‌های حال حاضر نمی‌بیند. هیچ جایی را برای خودش ندارد که صدایش شنیده شود. باید دست به عملی می‌زد که صدا، فکر و ایده او شنیده می‌شد. فکر او چیست؟ ▫️می‌گوید وقتی خواستم استخدام شوم، کسی من را آدم حساب نکرد اما کسی که ریش داشت و یقه‌اش بسته بود را به کار گرفتند. می‌گفت من هم فنی بودم و مهارت داشتم اما من را ندیدند. وقتی فریاد سکوت او شنیده نمی‌شود، مجبور است پای خود را روی پدال گاز فشار دهد و من طلبه را زیر بگیرد تا صدای فریادش به گوش همه برسد. واضح است که دشمن به دنبال تفرقه است و می‌خواهد بین مردم فاصله بیندازد اما ما چه کردیم؟ باید تلاش کنیم این فاصله‌ها کم شود و صداها شنیده شود و مجال گفت‌وگو باز شود. 🔺 پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ بدون سانسور 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
💠 دوصد گفته چون نیم کردار نیست، منتظر نمانید دوستان، گفتگو، تبیین و را با رعایت اصول و ضوابط هرجا که هستید آغاز کنید. معجزه می کند، دیر شده... امیدوار باشید، در نومیدی بسی امید است. 📲 آدرس ما در ویراستی 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
✨بسم الحق✨ 🔹امروز بازار بزرگ تهران، مسجد امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)، برای بحث گفتگو و تبلیغ حجاب، جلسه ای داشتیم، یکی از حجره های بزرگ کنار شبستان بودیم که خانمی، با سراسیمگی وارد شد و گفت شما که چادری هستید چرا اینجا نشستید؟!! بروید ببینید وسط بازار چه خبر هست، مانتوی زرد و موهای طلایی اش ما را کمی متعجب کرد، گفتیم چه خبر شده بود، گفت خیلی بی حیایی هست و شما را به خدا کاری کنید، گفتم خوب بانو شما هم کمک کنید، اتفاقا شما کمک کنید که اثرگذاریش بیشتر هست، پاسخ داد که منزل من خیلی دور هست ... بازار بزرگ تهران نماد بازارهای کشور هست، مطالبه محکم این خانم تعجب و امید زیادی در جمع ما ایجاد کرد، 🔹تجربه امروز که نشان می داد جمع قابل توجهی با کمال تعجب عذرخواهی هم می کردند، گویی اصلا فقط این فضا بدون هیچ انتخابی رقم خورده بوده، جمع بیشتری حتی قبل از اینکه ما حرفی بزنیم، روسری هایشان را می پوشیدند، حدود نصف مخاطبین بعد تذکر ما می پوشیدند، عده انگشت شماری هم یا روسری نداشتند یا می‌گفتند چرا باید بپوشیم و جبهه داشتند‌.‌ 🔹تجربه جالب یکی از فعالان گروه، گفتگوی با مردان همراه این خانمها بود که مؤثر بود. گویی به این مردان جامعه، کسی از مسئولیت پوشش همسرانشان، شاید یکبار هم صحبتی نکرده. 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
✴️ اینایی که کشف حجاب میکنن کاش میدونستن ما وقتی میبینیمشون فالله خیرٌ حافظا می‌خونیم بلایی سرشون نیاد... @aye_mohajer 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اشد مجازات برای شبکه‌های سازمان‌یافته و مرتبط با دشمنان در تقابل با عفاف و حجاب 🎥 محسنی اژه‌ای: ➖ پشت قضیه برخی اتفاقات عفاف و حجاب این روزها ایستاده است. ➖ دستگاه‌های امنیتی شبکه‌های پشت پرده ناهنجاری رعایت نکردن حجاب را شناسایی و معرفی کنند، دادستان ما آن‌ها را به اشد مجازات خواهد رساند. ♨️ دزدی، سرقت، اختلاس و ترک فعل ناهنجاری اجتماعی هستند؛ رعایت نکردن عفاف و حجاب هم ناهنجاری اجتماعی است. 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
یکی از نقاطی که تذکر لسانی جواب میدهد، بهشت زهراست که شبهای جمعه، کشف حجاب تا اطراف مزار شهدا هم امتداد می یابد. @banooyeab
🔹برای تذکر لسانی، از کجا شروع کنم؟ از توکل و توسل و نیت خالص 🔹چه حالت روحی داشته باشم؟ امید و اعتماد به حمایت الهی 🔹چه بگویم؟ بسته به فرصت گفتگو، دعوت به نقش مهمی که زن ایرانی دارد. دعوت به پیشرفت کشور، تعالی خانواده، مادری .... و حداقلش دعوت به پوشش 🔹اگر گفتند به شما چه ربطی داره، چه کنیم؟ لبخند بزنیم، بگیم تو کرونا ماسک ما به هم چه ربطی داشت😷؟! 🔹اگر اصلا روسری نداشت چی؟ بگیم احترام به قانون کشور 🔹اگر مردم بهم گفتند، دو قطبی میشه چی؟ بگید اگر امر به معروف نکنید، امر به منکر می کنند و دو قطبی خواهد شد. 🔹دیگه چی؟ سعی کنید چند نفری با هم امر به معروف کنید، دایم مطالب لازم را مطالعه کنید. 🔹مسولین چرا اقدام کافی نمی کنند؟ برای تسریع اونها هم دعا کنید😎. @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱.وقتی فروشنده های مکانهای تفریحی رسمی مثل پل طبیعت، «بی حجاب» به «مشتریان کم حجاب» خدمات می دهند و بلندگوهای رسمی پارک ذیل قانون رسمی جمهوری اسلامی، فقط می گوید مراقب اسکیت سواری بچه ها باشید و در باب بی حجاب ها با سکوت مطلق، اعلام بی نظری می کند و همه سیاستها در راستای نرمالایز کردن مردم در قد و قواره یک زندگی مدرن، مدون و در حال اجراست. ۲. وقتی قلم به دستان در باره مضرات اقدام سلبی(در امتداد همه کنش های لازم حاکمیتی هزینه بر محقق نشده)، دلنگرانی ها را می سرایند. ۳. وقتی داغ می شود که سردار رادان آغاز کرده ولی تقریبا هیچ اتفاقی، نمی افتد. ۴. وقتی رسانه بدون حداقلی از پیوست فرهنگی، به القای ناامنی تذکر لسانی، به عنوان ظرفیت مهم مردم مومن جهت تسریع در حذف عوامل «ضد همبستگی جامعه مومنانه» می پردازد. ۵. وقتی فضای مسولین فرهنگ، فضای نظریه پردازی و جلسات مکرر مثلا راهبردی، می شود و تو یقین داری «و من یتق الله یجعل له مخرجا» و «إن تتقوالله یجعل لکم فرقانا» ۶. وقتی دخترکان قبلا رها شده در اینستا و مدارس مدرن شهر، با روسری های اطراف گردن، هنوز منتظرند ببینند تصمیم نهایی آقایان بعد هشت ماه چیست؟! ۷. وقتی اندیشمندان روی نقاط کلیات مبهم که «کارِ فرهنگیِ خوب»، خوب هست و «کارِ فرهنگیِ نشده»، بد هست و قطعا باتوم بد و اجبار بدتر هست، فارغ از واقعیت صحنه قلم فرسایی می کنند. ۸. وقتی با بهانه اقتصاد، حرامِ سیاسی و عقب نشینی از «میراث خمینی برای خانواده ایرانی» را در عرصه «قانون حجاب»، قربانی می کنند. ۹. آن زمان باید مجدد نوشت، خواص ما همیشه عقب تر از بچه های کف صحنه انقلابند‌. @banooyeab
السلام علی ربیع الانام @banooyeab
تدبیر اجتماعی، عنصر مغفول در امر به معروف.mp3
5.26M
تدبیر اجتماعی ، عنصر مغفول در امر به معروف! 🎧 برشی از کلاس کارگاه حل مساله فقهی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) / حجت الاسلام • برای فقه تحقق و اقامه، "فن" کنار "علم" و "خلاقیت" کنار "اجتهاد" لازم است. • وسائل امر به معروف در بیان شهید مطهری: پند، بند، تدبیر اجتماعی - بیش از حد بر سر پند و بند حساب شده! - "چیزی که بیش از همه مورد غفلت است: تدابیر عملی است". • تدبیر اجتماعی، کار فرهنگی نیست؛ استفاده از مولفه های یک زندگی اجتماعی است که مثل حروف الفبا طوری چیده شود که نتیجه مطلوب حاصل شود. - بعد کسی کمپین علیه صف جدای زن و مرد در نانوایی داده است؟! چرا نه؟! - تفکیک برخی معابر توسط امیرالمومنین؛ نه فتوای طالبانی حداکثری و نه تابوی غربزدگان! - غرب هم سه قسم تفکیک جنسیتی دارد! • تجربه دیگری(غیر از مثال شهید مطهری) از تدبیر اجتماعی در ایسلند • اجتماعات مرگ بر بی حجاب اگر متفرق و فقط در خیابان ظاهر شوند...! @m_ghanbarian 🦋 @banooyeab
دلانه✨ …تو کاری کن عملت خاص باشد❕🌱 • • +آیت‌الله مجتهدی @banooyeab eitaa.com/clad_girls
هدایت شده از معروفانه
بعضی از پست های کاربردی مون👇 هرکدومو لازم داری بزن روش😍👇 ❌ تو مهمونی که گناه میکنن چیکار کنم؟ اصلا برم؟ یه طرح میخوام که برای امر به معروف بتونم چاپ کنم و نصب کنم، یا یه برگه که بدم به مردمشبهه: حاج قاسم گفته امر به معروف نکنیم! چون اونم دختر منهتوی پاساژ و مراکز خرید چطور امر به معروف کنیم؟ اصلا بریم؟!بهترین نحوه ی تذکر دادن چیه؟ دستوری بگیم یا درخواستی؟توی مراسم مذهبی به بی حجاب ها تذکر ندم!؟؟؟ آیا ما اجازه داریم به جنس مخالف هم نهی از منکر کنیم!؟ چجوری!؟ایا از انجام امر به معروف و نهی از منکر میترسید؟ میدونید علتش چیه!؟پاسخ شبهه: من اول باید خودمو درست کنم، نمیتونم بقیه رو امر و نهی کنم!!! آیا هنوزم در شرایط فعلی باید امر به معروف کنیم!؟ ❌ پاسخ شبهه:امر به معروف اثر نداره، خیلی هم خطر داره ❌مراحل امر به معروف چیه؟ به زور میشه مردم رو مسلمون کرد!؟ بعد از تماشا نشر بدید تا با انرژی بیشتری بریم جلو وکلیپ ها به دست مومنین بیشتری برسه 🧡😍
🔻صمیمانه با حجت‌الاسلام قمی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. این حقیر، ماه‌هاست که قصد داشتم نکته‌هایی را به اطلاع شما، که ریاست سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده دارید، برسانم اما نه مجالی از این سو بود و نه طلبی از آن سو. مانند وضع کلّیِ جبهۀ فرهنگی و فکریِ انقلاب، در اینجا نیز مناسبات ساختاریافته و ارتباطات منظم وجود ندارد و همه‌چیز به دست بادِ حادثه یا باران اتّفاق سپرده شده است. به نام «جبهه»‌ایم و در واقع، «مجموعه جزیره‌های پراکنده». برخی دسترسی خاص و همیشگی دارند و عدّه‌ای دور افتاده و مهجور هستند و بی‌نصیب از گفتگوی مستقیم. از همین نقطه، نخستین پیشنهادم را مطرح کنم؛ گفتگوهای منظمِ فصلانه و حتّی ماهانه با فعّالان فرهنگی و فکری. جلسه‌های رسمی و اداری نمی‌توانند چنین خلائی را پُر کنند. شما حاجت ضروری به گفتگوهای «نهادینه‌شده» و «مستمر» با کسانی دارید که در خطّ مقدّمِ میدان فرهنگ، در نبرد هستند. و البته به گفتگوهای پراکنده و بی‌ساختار ارجاع ندهید که غرضم آن نیست. از طرف دیگر، این گفتگوها باید جامۀ «رسانه» به تن کنند تا دیده شوند و همگان رشد فکری و معرفتی بیابند. جهانِ «روایت‌ها»، مبتنی بر رسانه است و باید خودِ گفتگو را در نیز در ظرف رسانه نشاند و عمومی کرد. اجازه بدهید تا مخاطب مردمی دریابد در چه بستر و زمینه‌ای، نتایج صورت‌بندی می‌شوند. مخاطب خود را از همسفری در این «مسیر»، محروم نکنید و او را ناگهان با «نتایج بسته‌بندی‌شده و قطعی» مواجه نسازید. بنابراین، از «جلسۀ رسمی» به «گفتگوی غیررسمی» عبور کنید و «رسانه» را بر «محفل» ترجیح بدهید. ۲. پرچم فرهنگ جز با «میدان‌گزینی» و «عینیّت‌مداری» برافراشته نخواهد شد. فرهنگ در متن واقعیّت اجتماعی، جاری و روان است و شما باید پا به همین میدان بگذارید. فرهنگ، «خواندنی» و «شنیدنی» نیست، بلکه باید در عمق میدان، آن را «لمس» کنید. پس در پی خلق «تجربۀ فرهنگی» برای خود باشد؛ تجربه یعنی حس‌وحالی که از معبر زیستِ واقعی در مناسبات فرهنگی می‌گذرد. «از بیرون» و «بر اساس گزارش»، نمی‌توانید گرهی را بگشایید، بلکه باید «وجود»تان در فرهنگ، غوطه‌ور شود. این جمله‌ها را در حالی می‌نویسم که در ذهن خود برای آنها، مصداقی جز سیّدمرتضی آوینی نمی‌یابم؛ او از آنچه که می‌گفت و می‌نوشت، «تجربۀ عینی» نیز داشت. آری، میدان فرهنگ، نشست و همایش و جلسه‌های اداری نیست، بلکه عمق محله‌هاست، و فعّالان فرهنگی در مسجدها، و گروه‌های خودجوش که تولید می‌کنند، و یادداشت‌نویسان فضای مجازی، و عرصه‌های مواجهه و مناظرۀ معرفتی و ... . اگر در فلان مدرسه یا دانشگاه و یا خیابان، تعدادی دختر تجمع کرده‌اند و با کشف حجاب، تمایز خود را عیان می‌کنند؛ شما باید همین جا را میدان بدانید و در آن حاضر باشید. برخی بزرگان وقتی با درخواست گفتگو مواجه می‌شدند، همان‌جا عبای خویش را بر زمین پهن می‌کردند و به گفتگو می‌نشستند. «اثر» و «خاصیّت» در این نوع تعاملات، نهفته است. من در ماه‌های گذشته، تشنۀ مشاهدۀ حتّی «یک قاب» از چنین حضوری بودم. همین تجربه‌های کوچک، «گفتمان‌ساز» هستند؛ و مگر ندیدیم که جبهۀ فرهنگیِ دشمن از طریق آفریدن همین تجربه‌های کوچک، پیشروی کرد و روایت و فتنه و اغتشاش و ذهنیّت پدید آورد. ۳. ما در حالی که در حسرت چنین کنش‌هایی بودیم و هستیم، ناگهان می‌شنویم شما نسبت به یک لغزش گفتاری، موضع می‌گیرید. اگر در همه یا بیشتر این مسیر فرهنگیِ پُرحادثۀ ماه‌های اخیر، چنین می‌کردید و حضور میدانی و رسانه‌ای می‌داشتید، می‌گفتیم تعادل و توزانی وجود دارد، ولی وقتی مشاهده می‌کنیم که آخرین کنشگری شما از این دست، موضع یک‌سال پیش شما دربارۀ درگیری در اتوبوس بر سر حجاب بود، با خویش زمزمه می‌کنیم که ایشان تاکنون چه می‌کردند و چرا نبودند و این واقعه چه خصوصیّت منحصربه‌فردی داشته است که ایشان نتوانسته به سکوت چندماهۀ خود ادامه بدهد. صریح بنویسم: «نبودن»‌تان در معرکۀ واقعیّت فرهنگی، محسوس است و این قبیل موضع‌گیری‌های موردی در نسبت با آن سکوت و غیبت، سئوال‌برانگیز. «مسألۀ فرهنگیِ اصلی»، عادی‌سازیِ حرام سیاسی و شرعی و زنجیرۀ فرسودن سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی است که کشف حجاب، یکی از حلقه‌های آن است. ما در این باره، تحلیل و تفسیر چندانی از شما نشنیدیم، و کنش میدانی و تجربۀ عینی نیز ندیدیم. و اگر غیر از این است، «بی‌خبریِ» ما حاصل «بی‌روایتیِ» شماست. «نگفتن‌ها» و «نبودن‌ها»ی شما در عرصۀ نزاع شناختی، همچون خالی‌کردن میدان برای دیگری‌های فرهنگی است تا آسوده‌خاطر، کج‌روایت ببافند و با تولید خُرده‌واقعیّت‌های اجتماعی، معانی غلط به جامعۀ ایران نسبت بدهند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi @banooyeab
🌐 سلسله نشست های تخصصی نقد و بررسی «روایت های موجود حل مسئله حجاب» نشست سوم باحضور: _ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جوان آراسته مدیر عامل مدرسه مهارت‌آموزی مبنا فعال فرهنگی _خانم دکتر سارا طالبی پژوهشگر ارتباطات و خانواده زمان: ۱۸ اردبیهشت ماه ۱۴٠۲ مکان: خانه اندیشه ورزان 💠مرکز بررسی مسائل فرهنگی(هاتف)💠 📢 آپارات | بله | ایتا @banooyeab
سلام و نور ✨ 🌹روز اولی که تصمیم گرفتیم بانوی طلبه بشیم؛هدف مون چی بود؟! 🤔 🌹چقدر از طلبگی و ماموریت‌هاش شناخت داشتیم؟ 🤔 🌹چقدر به وظایف یک طلبهوظایف یک بانو نگاه کردیم؟ 🤔 🌹توی اون شوری که داشتیم، چقدر به این چیزها فکر کردیم؟! 🤔 ادامه دارد... ✍دیانی 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab https://rubika.ir/banooyeab
🔴جوابیه آیت‌الله العظمی بهجت به مواضع اخیر شیخ علی بهجت! ⏪مروری بر دیدگاه‌های (قدس‌سره) در باب ، و اشاره انتشار مصاحبه جناب آقای شیخ علی بهجت فرزند آیت‌الله العظمی بهجت با پایگاه خبری جماران، حواشی زیادی در پی داشت و به نحو گسترده در رسانه‌های ضدانقلاب انعکاس یافت. بهترین پاسخ به دیدگاه‌های علی آقای بهجت (که برخی به غلط آن را در امتداد تفسیر آرای آیت‌الله بهجت فهمیده‌اند) مراجعه به تصریحات مرحوم آقای بهجت آن مرجع عارف واصل است. در ذیل برخی نکات ناب ایشان در باب حجاب و امر و نهی دینی آمده است: ▪️نکته اول؛ بهترین منبع، جهت دریافت نظرات فقهی هر عالم و مرجعی، رساله توضیح‌المسائل و استفتائات ایشان بوده که در دسترس همگان قرار دارد و نباید در اموری که نظر صریح و فتوای مرجع قابل دسترس است به گفت‌وشنود اطرافیان‌شان متوسل گردید. ▪️نکته دوم؛ پر واضح است، که بین بینش علمای عظام و بیوت آن‌ها فرسنگ‌ها فاصله است و این فاصله عموما از سوی خودشان نیز تصریح شده و امری پنهان نیست. پس نمی‌توان _ که نباید _ هر سخن اطرافیان را به نام آن عالم پنداشته و پذیرفت. 🔻نمونه‌های از نظرات صریح حضرت آیت‌الله بهجت در باب و و : 🔹 سؤال: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چه شرایطی دارد و در این مورد وظیفه چیست؟ پاسخ حضرت آیت‌الله بهجت: اگر کسی واجبی را انجام نمی‌دهد و یا معصیتی را به‌جا می‌آورد، در صورت تحقق شرایط ذیل بر دیگران واجب است او را امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نمایند: ١. علم به حکم شرعی؛ ٢. احتمال تأثیر؛ ٣. اصرار بر ترک واجب و یا انجام دادن معصیت توسط فرد؛ ٤. عدم مفسده. و اگر کسی مستحبی را ترک و یا مکروهی را به‌جا می‌آورد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر او مستحب است. برگرفته از رساله توضیح‌المسائل، ص٣١٣. https://bahjat.ir/fa/ahkam/6370 🔹 وظیفۀ ما همین است که در صورت امکان، امر به معروف و نهی از منکر کنیم. اما این که چه طور نتیجه بدهد، مقدّرات دست ما نیست. کتاب در محضر بهجت، ج١، ص٢١۴. 🔹 مبادا در ارکان دین کنیم و امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، چون می‌دانیم در هر زمان با چه چیز می‌کنند. کتاب نکته‌های ناب از آیت‌الله بهجت، ص٧٢. 🔹آيا حجاب از ضروريات اسلام است و منکر آن و کسانى که به اين دستور الهى، به ويژه در جامعه‌ى اسلامى بى‌اعتنايى مى‌کنند چه حکمى دارند؟ ج. اصل از و نصّ قرآن است و کسانى که به اين دستور بى‌اعتنايى مى‌کنند، کار حرام انجام مى‌دهند و بايد توبه نمايند. کتاب استفتائات، مساله ۵١٩۴. جهت مشاهده موارد بیشتر می‌توانید به سایت مرکز نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت (bahjat.ir) مراجعه فرمائید. 👤 روزنه ای به فردا 🔴 @banooyeab
✅ مناظره «حجاب؛ تکثر فرهنگی و انسجام اجتماعی» 👤 مهمانان: -ابوالفضل اقبالی -محمدرضا اصنافی 📍مکان: دانشکده حقوق و علوم سیاسی، تالار شیخ انصاری ⏰ زمان: سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۱۲ 🔴@Basij_lp
تمرکز بر سوژه منفرد زن، اشتباه راهبردی حل مسأله بوده و همچنان هست، تقاضای مردان اجتماع نباشد، عرضه هم کمتر خواهد بود. البته خلأ اصلی دغدغه مندان عرصه فرهنگ، «عدم شناخت و باور به تحقق » است. https://virasty.com/saratalebi/1683565738777293214 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙 ای کوتاه و شنیدنی در مورد فردی که درخواستی از آیت الله بهجت داشت... 👈 ☝️«اقا » ✍ بیانات استاد تحریری @banooyeab
«کشف حجاب و فاصله گفتمانی حوزه با جایگاه مفهوم حرام سیاسی» ساراطالبی 🔹سوالی که به کرات مطرح می گردد، چرایی غلبه «سکوت حوزه» در ماه های حساس کنونی و فاصله تحلیلهای موجود تولید شده از واقعیت صحنه و نهایتا عدم ارایه راهبرد راهگشا می باشد. انقلاب حضرت امام، بر مبنای تحقق آرمان «قیام مردم برای الله»، رقم‌خورد و فاصله فهم فاخر حضرت امام، تا فهم دینی حوزه در آن ایام بسیار بود. به فرمایش رهبر عزیز، گویا روح تازه ای در قرآن و نهج البلاغه ‌و سایر معارف اسلامی دمیده شد و تحول انفسی امام و یارانش، تحول آفاقی کشور ایران را هم رقم زد. فاصله ادبیات حوزه تا فهم امام، گرچه بعد انقلاب با تلاش های طلاب فاضل،کمتر گردید، اما این فاصله همچنان به شدت مشهود است. 🔹جنگ شناختی اخیر با «چاشنی سوژه زنانه کشف حجاب»، متأسفانه هنوز در مرحله توصیف هم به شدت دچار فقر ادبیات دینی است. «تقلیل ِمسأله مواجهه تمدنی با تمدن ایران انقلابی»، به صرف یک لجبازی پس از مرگ مهسا، شاید ناشی از غفلت از عظمت حادثه انقلاب و غفلت بیشتر در تبیین و تحلیل فرآیند آن و استنباط الگوی اجتهادی تداوم آن می باشد. تحقیر واقعه ای به عظمت انقلاب اسلامی، در پرداختن و شناختن و تداوم، بیشک مصداق اکبر کفران نعمتی است که اگر شاکر آن بودیم، مشمول سنت ازدیاد و برکت می گردید، البته تلاش های مخلصانه اندک انشاءالله همچنان در پیمودن مسیر سخت کنونی، راهگشاست اما قطعا حوزه علمیه، به مثابه «مادر انقلاب اسلامی ایران»، باید در پر کردن این خلأ، تلاشش را به شدت مضاعف نماید. 🔹فهم عظمت انقلاب، منجر به فهم شناخت دشمن گردیده و دشمن شناسی دقیق، عمق تلاش های پیچیده دشمن را برای علمای دین، روشنتر خواهد نمود انشاءالله. 🔹توجه به «ابعاد جنگ شناختی» در مواجهه با حاکمیت انقلاب، به عنوان روندی که فاصله شدید مغزها و قلب ها را در عین تقارب بدن ها، رقم زده منجر می گردد، از حجم توصیه های ساده کلان و کلی کنونی کاسته و در عوض رنگ و‌لعاب راهبردی تر و دشمن شناسانه تری یابد. 🔹«حرامِ سیاسی»، بودن کشف حجاب، بویژه در شرایط اخیر، اشاره به مفهوم مهمی دارد که حضرت امام از جوانی خود، در شرح فقه و حکمت و روایات به آن اشاره می داشتند. «الإسلام‏ هو الحکومة بشؤونها، و الأحکام قوانین الإسلام، و هی شأن من شؤونها، بل الأحکام مطلوبات بالعرض، و أُمور آلیّة لإجرائها و بسط العدالة». (کتاب البیع، ج2، ص633) یعنی حقیقت اسلام، همان حکومت با تمامی شئون آن است. حکومت، جامع همه شئون اسلام است و احکام، بخشی از اسلام هستند (و هی شأن من شؤونها) و به تعبیری شاید بتوان گفت که احکام، قوانین اجرایی اسلام هستند. هدف اسلام، تحقق عدالت و جاری شدن عدالت در همه زوایای زندگی است و مطلوبیت احکام به خاطر این است که طریق تحقق عدالت اند و الا خود این احکام اجتماعی، مطلوبیت بالذات ندارند. این عبارت، یک بیان کلیدی است که کلیت نظریه حضرت امام(س) در باب حکومت و احکام را نشان می‌دهد. امام(س) حکومت را اصل و احکام را فرع و از شئون حکومت می‌دانند؛ یعنی آن را نه مقصد اصلی حکومت، بلکه مقصد بالعرض می‌دانند. 🔹متأسفانه ردپای عدم فهم این مطلب شامخ، که نافهمی آن به مفهوم دیکتاتوری ولی فقیه منجر می گردد، منجر شده برخی از اهمیت و اصالت حکومت در حفظ و اجرا و تربیت تک تک افراد غافل گردیده و حس کنند که تاکیدات تحذیری صرف در مقوله حجاب، مسولیت ماست. تاکید بر عدم اجبار، آن هم پس از تاییدات مکرر مطالبه جمهور مردم در اجرای واجب شرعی و قانونی حجاب، به نحوی ضریب گرفته که گویی عدم اعمال حاکمیت الله منجر به حاکمیت قطعی طاغوت نخواهد بود، گویی سیاسی بودن نظام مقدس، از جنس دینی بودن نظام ما نبوده است. گویی جریان جنگ شناختی رخ نداده، گویی ماه ها رأفت و مدارا در برابر هر نوع مواجهه با ولی فقیه و مقدسات رخ نداده است. امید است فهم نعمت انقلاب و ولی فقیه، ما را در شناخت روال مواجهه با حرام های سیاسی من جمله کشف حجاب و عمل به آن فهم، موفق گرداند. قطعا فهم حوزه علمیه در دغدغه ولی فقیه برای حل بحران اقتصادی و فرهنگی، خلأ قلم تبیینی و گفتمانی موجود را انشاالله سامان می دهد. @banooyeab به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab https://rubika.ir/banooyeab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله مباحث «» 🔸جلسه سیزدهم 📔پای درس —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac